» »

Performanse pri nižjih temperaturah

Performanse pri nižjih temperaturah

B34ST ::

Prejšnji teden je bilo okoli ničle ali malo pod in avto ni šel nikamor. In sem že spraševal kakšno sranje sem to kupil in zakaj me ustavljajo policaji, če pa avto sploh ne gre nad omejitve 50/90.
OK, zima, skoraj bolje da avto ne gre, ker so na cesti slabši pogoji. Ta teden pa nekje 2-5°C in avto spet leti. Danes nekaj cijazijo 70 pred mano, to jih pajsneš za šalo in voziš okol 110 kot da ni nič.
Enako je bilo parkrat poleti v najhujši vročini, hočem potegnit in avto ne gre nikamor.
Je pa 1.6T 200, ki se drugače zelo lepo premika, ampak samo pri optimalni temperaturi, ki je glede na moja precej obsežna testiranja s Cliom RS 2.0, 5-15°C.
Ta 1.6T 200 sem takoj opazil da ni tolk občutljiv na temperaturo, recimo pri 25°C, mogoče tudi 30°C, gre lepo, ko je bil Clio nepremičnina. Pod 0°C recimo da je enako, oba štopata, kot da bi imel vedno malo pritisnjeno zavoro.
Lahko bi sicer reševal tako da bi imel vedno do daske, ampak ker je avto star šele 3,5 let, rad vozim po občutku. In če mi avto daje občutek da ne želi iti hitreje, ga ne priganjam v vrtljaje.
Tukaj se mi je že nekaj govorilo, da bom uničil motor pri 3000, mogoče parkrat 3200-3500rpm pri mrzlem. Ta mit itak vem da bom čez 10 let bustal. Pa na tem forumu je bilo itak že nešteto pravljic kako nekateri vozijo pri 1500 ali celo 1200rpm, verjetno imajo samo klanec dol do šihta ali kaj jaz vem, ker normalni obrati so zame okol 3000 ne glede na to ali je mrzel.
Ampak čim si pa nad 30°C ali pod 0°C, bo pa moral vskočit feryz in povedat če gre njegova "Zafira" zadovoljivo. Jaz bi rekel da če je v dobrih pogojih precej rezerve, se tistih -20-40% v slabših pogojih ne pozna tolk.

Ne vem kaj sem hotel sploh vprašat, včeraj sem se spraševal, če dejansko software omeji moč motorja, čim se ti izpisuje tisto za nevarnost poledice pri 3°C ali manj. Ampak temu seveda ni tako, ker pri 1-3°C gre še lepo. Tako da bi jaz rekel da se pri nizki temperaturi vse težje vrti, olje slabše maže in podobno, samo moja laična razlaga, nisem avtomehanik oz. tako izobražen strojnik, ki bi znal to bolje razložit.
i5-10600K | NH-D14 | MSI MAG Z490 TOMAHAWK | F4-3200C14D-16GVR @4000C14
ASUS DUAL RTX 3070 | ADATA XPG SX8200 Pro 2TB | 870 QVO 8TB | 2x WD Blue 4TB
Corsair 600T | Corsair AX760 | G413 | G403 | HP Pavilion Gaming 32
  • odbrisal: bluefish ()

hojnikb ::

seveda. Olje pri 0C je precej gosto in zaradi tega ne dosega vseh spranj in maze, kot je treba. Zato je fino da se vsaj en mal ogreje.
Cisto mozno, da ECU omejuje moc da ne naredis kaksne bedarije (spura do daske isto sekundo k zalaufas avto).

lahko pa peljes avto poljubnemu tunerju da ti odstran taksne blokade in ti vmes nardi se kaksen remap. Ker 200 konjev pa dans res ni nekaj za hvalit.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

B34ST ::

Hja, pa nisem še imel potrebe po več moči v vseh teh letih in niti enkrat nisem želel delat chip tuninga, čeprav je bilo pri vseh švohnejših avtih že drugi dan premalo. 1.4T 135 je sicer tudi lepo šel, razen nekaj pomanjljivosti pri speljevanju, ki jih sedaj nimam več, tudi v krožna greš lahko na milimeter natančno brez kakšnega zamika.
Moči je dovolj, še najbolj jo rabiš za prehitet, in verjemi da se prehitet da.
No pa tudi ko nimaš nobenega pred sabo se mora avto lepo peljat in lepo pospeševat. S tem lahko že z mrzlim potegnem četrto do 100 (visokega vrtenja v tretji se zelo izogibam dokler nimam za sabo vsaj nekih 8km), ki da lep pospešek in potem šaltam v peto. Več ne rabiš.
V glavnem, nekih resnih problemov ta motor nima. jasno da bi šel lahko bolje 2000-3000 in 5000+, ampak za to pa rabiš veliko EUR.

ECU ne verjamem da kaj dodatno limitira. Ker čim je nad nulo avto leti, nikakor ni manjša moč kot pa pri ogretem. Pod nulo imaš pa itak že "hardwarski" limit z oljem itd.
Me zanima kako je z električnimi, tiste daš lahko verjetno takoj do daske, to bi bilo nekaj zame.
i5-10600K | NH-D14 | MSI MAG Z490 TOMAHAWK | F4-3200C14D-16GVR @4000C14
ASUS DUAL RTX 3070 | ADATA XPG SX8200 Pro 2TB | 870 QVO 8TB | 2x WD Blue 4TB
Corsair 600T | Corsair AX760 | G413 | G403 | HP Pavilion Gaming 32

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: B34ST ()

val46 ::

Ma tebi sem že v eni drugi temi večkrat povedal, da zate je edino kolo, vse ostalo je preveč, ker z tistih 10km ceste ki jo dnevno prevoziš, je avto potrata denarja. Sploh ob tvoji vožnji in kaznih ki si jih in jih boš še plačal. Pa vesele praznike ti želim ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: val46 ()

hojnikb ::

>Me zanima kako je z električnimi, tiste daš lahko verjetno takoj do daske, to bi bilo nekaj zame.

Ni res, pr EVju se more baterija prej ogret, ker sicer ne da niti približno dovolj toka od sebe.

>ECU ne verjamem da kaj dodatno limitira.

You'd be surprised.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

sunshine403 ::

Po moje je hladilnik na graficni poln prahu, ventilator pa se ti ne vrti vec, pa zato potem v igrici vse laufa pocasneje. Sorry ampak pri najboljsi volji si na zalost ne morem predstavljati, da bi bil ti starejsi kot 12 let in bi vozil karkoli drugega kot avtomobile v racunalniski igrici.

d4vid ::

hojnikb je izjavil:

Ker 200 konjev pa dans res ni nekaj za hvalit.


Odvisno od teže avta. V cliotu je še vedno "kar" impresivno, v kakem golfu pa nič več.
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD

hojnikb ::

No, seveda govorimo o normalnih avtih, ne dirkalnikih ali kidner jajčkih.
#brezpodpisa

borisk ::

Očitno ima opelica slab thermo menežment pod haubo in je precej občutljiva na AIT.

Ostalo je vse samo fizika, hladen zrak je gostejši kot vroč, posledično več goriva, itd. Pri nas ni nekega problema ker smo bolj v ravnini, ampak drugod po svetu se pozna tudi nadmorska višina, na obali boš pri istem avtu zmeril več kW kot na pohorju.

B34ST ::

sunshine403 je izjavil:

Po moje je hladilnik na graficni poln prahu, ventilator pa se ti ne vrti vec, pa zato potem v igrici vse laufa pocasneje. Sorry ampak pri najboljsi volji si na zalost ne morem predstavljati, da bi bil ti starejsi kot 12 let in bi vozil karkoli drugega kot avtomobile v racunalniski igrici.

Na kaj točno se to spet nanaša, da mi je všeč hitra vožnja? To bi moralo biti vsakemu, če izvzamem večino žensk, ampak nekateri so pač čudni. Po tvoje bi moral uživat v počasni vožnji?
V hitrih avtomobilih, če gledaš po Youtubu, uživajo 18 letniki pa do 80 letniki, tako da ne vem kaj ima moja starost tukaj veze, je pa res da sem več kot 2x bližje 18 kot pa 80.

Pa jaz še zdaleč nisem ne vem kolk mahnjen na avtomobile, po Youtube veliko več spremljam hardware in igre.

Kazni jaz nimam kaj plačevat, ker jaz nisem tisti ki ga vidite priletet 70 v naselje kjer so hiše povsem ob cesti. Kazni ki sem jih do sedaj dobil so bile sicer upravičene, ampak ni bilo nič hujšega.
Ne bom rekel da sem tako dober v prilagajanju hitrosti, ampak precej boljši kot ostali pa že, ki gredo ravno tam kjer jaz upočasnjujem, brez spremembe hitrosti:


Avto ne vem če ima kaj veze, saj to je šel še vsak slabše v minusu, ali atomosferec ali turbo. Edino pri 1.0 in 1.2 se ne spomnim da bi opazil, ker že tako nista šla nikamor.
i5-10600K | NH-D14 | MSI MAG Z490 TOMAHAWK | F4-3200C14D-16GVR @4000C14
ASUS DUAL RTX 3070 | ADATA XPG SX8200 Pro 2TB | 870 QVO 8TB | 2x WD Blue 4TB
Corsair 600T | Corsair AX760 | G413 | G403 | HP Pavilion Gaming 32

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: B34ST ()

Blinder ::

borisk je izjavil:

Ostalo je vse samo fizika, hladen zrak je gostejši kot vroč, posledično več goriva, itd. Pri nas ni nekega problema ker smo bolj v ravnini, ampak drugod po svetu se pozna tudi nadmorska višina, na obali boš pri istem avtu zmeril več kW kot na pohorju.


To ne velja za turbote. Ce je zrak vroc, bo ECU pustil turbini, da se vrti hitreje, da bo motor lahko vbrizgal nastavljeno kolicino goriva.
Za en avto sem videl v ECU-ju, da je imel nastavljeno, da daje manj moci z redkim zrakom, mogoce zato, da se turbina vrti malo pocasneje. AMpak razlika je bila minimalna, mogoce 1%.
V sodobni turbo F1 eri se v GP Brazilje dogaja, da dosezejo formule visoko koncno hitrost. Zracni upor je zaradi visoke nadmorske visine zmanjsan, motorji pa zaradi turbine dostavljajo nezmanjsano moc.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

B34ST ::

d4vid je izjavil:

hojnikb je izjavil:

Ker 200 konjev pa dans res ni nekaj za hvalit.


Odvisno od teže avta. V cliotu je še vedno "kar" impresivno, v kakem golfu pa nič več.

Tedva se ne razlikujeta tolk po teži, ker Clio tudi nima 1.2 motorja, ampak enako 2.0. Golf V GTI je še hitrejši od Clia III, Clio IV 1.6T je pa tam tam.
i5-10600K | NH-D14 | MSI MAG Z490 TOMAHAWK | F4-3200C14D-16GVR @4000C14
ASUS DUAL RTX 3070 | ADATA XPG SX8200 Pro 2TB | 870 QVO 8TB | 2x WD Blue 4TB
Corsair 600T | Corsair AX760 | G413 | G403 | HP Pavilion Gaming 32

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: B34ST ()

borisk ::

Blinder je izjavil:

borisk je izjavil:

Ostalo je vse samo fizika, hladen zrak je gostejši kot vroč, posledično več goriva, itd. Pri nas ni nekega problema ker smo bolj v ravnini, ampak drugod po svetu se pozna tudi nadmorska višina, na obali boš pri istem avtu zmeril več kW kot na pohorju.


To ne velja za turbote. Ce je zrak vroc, bo ECU pustil turbini, da se vrti hitreje, da bo motor lahko vbrizgal nastavljeno kolicino goriva.
Za en avto sem videl v ECU-ju, da je imel nastavljeno, da daje manj moci z redkim zrakom, mogoce zato, da se turbina vrti malo pocasneje. AMpak razlika je bila minimalna, mogoce 1%.
V sodobni turbo F1 eri se v GP Brazilje dogaja, da dosezejo formule visoko koncno hitrost. Zracni upor je zaradi visoke nadmorske visine zmanjsan, motorji pa zaradi turbine dostavljajo nezmanjsano moc.


Če ECU lovi target fuel (fuel ratio) z boost kontorlerjem lahko z kombinacijoneugodnih zunanjih razmer (nadmorka višina, AIT) še vedno "prebiješ" boost limit. odvisno sicer od nastavljenenega režima, ampak večina ECU bo v tem primeru zmanjšala količino goriva, da bo ugodila AFR tabeli.

Turbo motorji so v osnovi bili razviti za kompenzacijo redkega zraka pri letalih, ampak pri F1 je boost limit samo v denarnici, tako da je prednost redkejšega zraka večja od omejitve gostote zraka.

Temperatura zraka je v vsakem primeru pomemben dejavnik, ker drugače se ne bi inženirji okvarjali s CAI in interkulerji, ki predstavljaji kar precejšen upor v zračnem sistemu motorja.


lp, boris

Utk ::

Ta poba naredi 8 km v eno smer na dan, če se ne motim. Motor se mu sploh ne segreje dovolj, da bi do konca odprl gas. Morda proti koncu vožnje ko tega več niti ne opazi.

B34ST ::

Za to pa res ne rabiš do konca odpreti plina. Se pozna v celotnem območju vrtljajev. Drugače gre avto lepo že 2000-3000, edino v klanec če greš ven iz ostrejšega ovinka, je pametno potegnit do vsaj 3500.
Danes je bilo -12°C in nisem opazil pomanjkljivosti. Itak pa če je tako mraz, praviloma tudi ne voziš tako hitro kot pri +10°C. Tako da neogret motor, slabše performanse v mrzlem, ne igrajo neke vloge. V takih pogojih je celo dobrodošlo da gre 5-10% slabše.
Do konca pa odprem res šele po 8km kjer je lepa ravninica za prehitet tiste, ki so bolj počasni. Prej se da prehitevat z zaletom, tako da nima veze če ni segret motor.

Tako da večji razpon zunanje temperature kjer avto deluje zadovoljivo ima 1.6T sigurno več kot 2.0 NA, vsaj -10°C do +30°C napram 0-20°C.
Se pa zgodi kot sem opisoval v prvem postu, da opaziš da ne gre v ekstremnem minusu in plusu, ampak po spominu je bilo to v 4 letih max 5x. Clio RS ni šel nikamor od prvega pa do zadnjega dne, tudi v najboljših pogojih ni bil tako dober vse do 5000rpm, res pa da še vedno precej boljši od prostorninsko manjših atmosferskih bencinskih motorjev.
Res pa da 200KM je 200KM in v nobenem primeru ne bo izstrelilo pri 50km/h v 3. prestavi, za to rabiš vsaj 1.5x če ne 2x več. Enega oranžnega Focusa ST225 se spomnim da je šel lepo 50-80, ampak to je imel verjetno v 2., to gre tudi moj.
i5-10600K | NH-D14 | MSI MAG Z490 TOMAHAWK | F4-3200C14D-16GVR @4000C14
ASUS DUAL RTX 3070 | ADATA XPG SX8200 Pro 2TB | 870 QVO 8TB | 2x WD Blue 4TB
Corsair 600T | Corsair AX760 | G413 | G403 | HP Pavilion Gaming 32

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: B34ST ()

feryz ::

Moj je šel pri minus 12 popolnoma normalno. Sicer na AC le do dvesto, na kratko, zaradi gužve, ampak pospeši pa še bolje. Če boš malo pomislil, ti bo jasno zakaj.
Mora pa biti prej ogret, jasno. Dokler ni na delovni temperaturi itak ne spusti vseh konj iz sebe.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Iščem mehanika/serviserja/tunerja ki se sozna na 2.0TDI DPF

Oddelek: Na cesti
397694 (6345) ;-)
»

Megane zgublja na moci

Oddelek: Na cesti
4412732 (11347) energetik
»

Chip tuning box (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9632303 (29871) Blinder
»

Najbolj ekonomično pospeševanje (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
12824466 (21563) Pyr0Beast
»

Proizvajalci avtomobilov (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7417485 (15102) El Barto

Več podobnih tem