» »

Celoletne gume

Celoletne gume

««
9 / 10
»»

Magic1 ::

energetik je izjavil:

blackbfm je izjavil:

Nič prehitro, po omejitvah. Ostali se pa zaradi starih gum jajcate in ovirate promet. Skrajni čas, da začnejo počasnejše tudi kaznovat.

Če ne upaš, ne znaš ali ne zmoreš po omejitvi vozit, se odstrani s cest. Že tako je preveč prometa, pa ni treba še dodatnih ovir.


za vožnjo po omejitvah je dobra vsaka guma ki gre čez tehnični
Do trenutka, ko te nekdo izsili ali skoči pred tebe.

Ali ko ti na malo spolzkem vozišču pri normalni vožnji rit odnese na sosednji pas. Po tem se nehaš hecat s cenenimi gumami neglede na kilometre. Samo malo je treba pomislit.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

energetik ::

Magic1 je izjavil:

energetik je izjavil:

blackbfm je izjavil:

Nič prehitro, po omejitvah. Ostali se pa zaradi starih gum jajcate in ovirate promet. Skrajni čas, da začnejo počasnejše tudi kaznovat.

Če ne upaš, ne znaš ali ne zmoreš po omejitvi vozit, se odstrani s cest. Že tako je preveč prometa, pa ni treba še dodatnih ovir.


za vožnjo po omejitvah je dobra vsaka guma ki gre čez tehnični
Do trenutka, ko te nekdo izsili ali skoči pred tebe.

Ali ko ti na malo spolzkem vozišču pri normalni vožnji rit odnese na sosednji pas. Po tem se nehaš hecat s cenenimi gumami neglede na kilometre. Samo malo je treba pomislit.
Pri normalni vožnji mi jo odnese le, če to sam hočem, tudi če vozim po plastiki, ker bom prilagodil vožnjo materialu. Problem so vedno nepredvidljivi drugi udeleženci prometa.
vires in numeris

starfotr ::

Jp, vsi ostali ne znajo vozit. Samo jaz znam, tudi če imam plastiko. Tipično.

Magic1 ::

Meni se je dvakrat zgodilo, da guma ni prijela nič pri normalni vožnji. Ene 20 let nazaj me je obrnilo v križišču, sploh ne vem kakšne gume so bile gor. Drugič pa je bila zimska guma 4 leta stara (dobro ocenjena) in sem se jeseni pri 5°C mokri cesti v križišču pri BIT centru gladko odpeljal čez križišče. Kot da bi bil na ledu. Pač guma je totalno degredirala in zgleda je bil bolj spolzek del ceste + malo klančine. Vi kar bodite supemani, ko znate precenit 100%. Jaz se zavedam, da je že 99% nemogoče.
Magic

Comandante ::

Magic1 je izjavil:

Meni se je dvakrat zgodilo, da guma ni prijela nič pri normalni vožnji. Ene 20 let nazaj me je obrnilo v križišču, sploh ne vem kakšne gume so bile gor. Drugič pa je bila zimska guma 4 leta stara (dobro ocenjena) in sem se jeseni pri 5°C mokri cesti v križišču pri BIT centru gladko odpeljal čez križišče. Kot da bi bil na ledu. Pač guma je totalno degredirala in zgleda je bil bolj spolzek del ceste + malo klančine. Vi kar bodite supemani, ko znate precenit 100%. Jaz se zavedam, da je že 99% nemogoče.

Vcasih je tudi olje na cesti, ali pa kaksna druga svinjarija. Sploh je fanj, ko to povozis z motorjem. Druga stvar pa je konkretna poledica, black ice. Tam pa se peljes skozi krizisce ne glede na gume. Tudi sam sem se lani, ko sem iz soljene ceste zapeljal na nesoljeno. Zavorna pot pri 30km/h namesto 5 metrov ene 30 metrov. S solidno zimsko gumo.

Magic1 ::

Sej, take stvari se naenkrat začnejo in nato tudi končajo. Ko prideš dol s tega je še kako pomembno kakšno gumo imaš.
Magic

gruntfürmich ::

po parih sezonah so mi michelinke začele grozno glasno tuliti. sicer jih imam namen letos zamenjat (sprednje; zadnje sem že zamenjal spomladi - continental) pa me zanima če imajo kakšno strukturo da začenjo biti glasne ko se starajo?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

WizzardOfOZ ::

Gume začnejo tuliti, ko so stare, ker so neeenakomerno obrabljene. Mogoče bi bilo dobro narediti optiko, da preveriš.

Na koliko časa pa jih daš centrirat?

Sam jih na 10.000km rotiram (prednje nazaj in zadnje naprej po diagonali) in takrat jih dam tudi na novo scentrirat.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

gruntfürmich ::

spomladi sem jih prestavil od zadaj naprej, ker sem zadaj dal nove. ene 3 sezone so stare.
prej jih nisem rotiral (so bile skos zadaj) in tudi pri menjavi naprej jih nisem centriral. so pa začele tuliti 2 tedna nazaj, in to ne tulijo 'vedno' ampak pri določenih hitrostih je tuljenje bolj izrazito, recimo pri 70kmh...

optiko nisem preverjal, ker 11 let ni bilo težav s tem. ni pa nujno da sedaj ni težav...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Magic1 ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Gume začnejo tuliti, ko so stare, ker so neeenakomerno obrabljene. Mogoče bi bilo dobro narediti optiko, da preveriš.

Na koliko časa pa jih daš centrirat?

Sam jih na 10.000km rotiram (prednje nazaj in zadnje naprej po diagonali) in takrat jih dam tudi na novo scentrirat.

Samo za to diagonalno menjavo moraš gume premontirat po feltnah? Kot vem je večina gum enosmernih.
Magic

starfotr ::

WizzardOfOZ ::

Magic1 je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

Gume začnejo tuliti, ko so stare, ker so neeenakomerno obrabljene. Mogoče bi bilo dobro narediti optiko, da preveriš.

Na koliko časa pa jih daš centrirat?

Sam jih na 10.000km rotiram (prednje nazaj in zadnje naprej po diagonali) in takrat jih dam tudi na novo scentrirat.

Samo za to diagonalno menjavo moraš gume premontirat po feltnah? Kot vem je večina gum enosmernih.


Če imaš enosmerne, potem ja. Jih pač rotiraš samo naprej nazaj po isti strani.
Jaz nimam enosmernih.

Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Magic1 je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

Gume začnejo tuliti, ko so stare, ker so neeenakomerno obrabljene. Mogoče bi bilo dobro narediti optiko, da preveriš.

Na koliko časa pa jih daš centrirat?

Sam jih na 10.000km rotiram (prednje nazaj in zadnje naprej po diagonali) in takrat jih dam tudi na novo scentrirat.

Samo za to diagonalno menjavo moraš gume premontirat po feltnah? Kot vem je večina gum enosmernih.
Večina letnih gum je asimetričnih in ne enosmernih. Kar pomeni, da jih lahko diagonalno menjaš po želji. Vedno je v tem primeru Outside stran zunaj.
vires in numeris

Utk ::

Meni je vseeno kakšne so, po 30 kkm sem samo dal sprednje zadaj in obratno, brez centriranja in vsega, in ni razloga da ne bi naredile še teh 25, 30, potem bojo pa itak fuč. Zakaj bi kompliciral s čim drugim.

energetik ::

Ja, naprej-nazaj lahko menjaš vse tipe gum, po diagonali ali levo-desno pa vse, razen usmerjenih.
vires in numeris

Magic1 ::

Celoletne so načeloma kar vse usmerjene.
Magic

starfotr ::

Poleg tega je celoletne treba rotirat na 5000-8000 km, zimske in letne pa med 8000 in 12 000 km.

Utk ::

Or else?

energetik ::

Imaš spredaj bolj znucane kot zadaj.
vires in numeris

Buggy ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Gume začnejo tuliti, ko so stare, ker so neeenakomerno obrabljene.


...preveri tudi da nimas poscanih (iztrosenih) amortizerjev, ker je tudi to lahko razlog za "stopnicasto" obrabo pnevmatike in posledicno glasnost pri voznji. To se ti bo potem dogajalo po dolocenem casu z vsako gumo

kixs ::

energetik je izjavil:

Imaš spredaj bolj znucane kot zadaj.


Razen, ce imas pogon zadaj ;)

WizzardOfOZ ::

Utk je izjavil:

Meni je vseeno kakšne so, po 30 kkm sem samo dal sprednje zadaj in obratno, brez centriranja in vsega, in ni razloga da ne bi naredile še teh 25, 30, potem bojo pa itak fuč. Zakaj bi kompliciral s čim drugim.


Noben ni rekel, da nebi naredile še dodatnih kilometrov.

Vseeno pa je dobro scentrirat gume vsake toliko časa že zaradi obrabe.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Utk ::

energetik je izjavil:

Imaš spredaj bolj znucane kot zadaj.

Zakaj je to pomembno? Če so dovolj dobre, je vseeno, če niso, pa tudi. Če imajo življensko dobo na primer 50,000 km, so pri 8000 sigurno še dovolj dobre za spredaj. In pri 16,000.

Vseeno pa je dobro scentrirat gume vsake toliko časa že zaradi obrabe.

Če je potrebno, je potrebno, če ni, potem pa ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

WizzardOfOZ ::

Kako pa veš da ni potrebno?
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Utk ::

Če so enakomerno obrabljene, ne tresejo, itd, bo kaj drugače, če jih še enkrat scentriraš?

Magic1 ::

Verjetno se dodatna obraba dogaja že mnogo prej, kot pa ti čutiš. Če pa se prevelika nesimetrična obraba naredi zaradi ne nacentrirane gume, je pa ta zelo verjetno za v kanto.
Magic

Utk ::

Čutiš? A imaš ti gume skrite pod nečem? A jih ne vidiš?

Magic1 ::

A ti hodiš redno gledat gume? A to je tako, ko zapraviš preveč za avto in ga nato konstantno preverjaš... Jaz imam avto za vozit, ne za gledat. Zelo občasno preverim in na servis peljem.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Utk ::

Morda sem jaz čuden, ampak jaz ga vidim vsakič ko grem mimo njega.

Magic1 ::

Jaz ga tudi vidim, samo to v peripheral vision. Ne rinem fokusirat na 50 cm po avtu.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Utk ::

Pogledat gume enkrat na 8000 km je težko in izguba časa, kar direktno odpeljat k vulkanizerju, za vsak slučaj, je pa ok?

energetik ::

Magic1 je izjavil:

Jaz ga tudi vidim, samo to v peripheral vision. Ne rinem fokusirat na 50 cm po avtu.
Odvisno od človeka. Jaz praktično vedno uč vržem na gume, luči, pleh. Ko doma menjam gume, pa seveda pogledam tudi podvozje, potipam znucanost diskov itd.
vires in numeris

Utk ::

Mislim da marsikdo naredi od aprila do novembra 15,000 km, in mislim da je prekleto malo takih paranoikov, ki na sredini tega odpeljajo avto k vulkanizerju scentrirat in rotirat gume.

Magic1 ::

Tema je o celoletnih gumah. Tam je bolj problem, da se sploh nikoli ne menjajo in centrirajo. Vsaj pri večini ljudeh na celoletnih je tako.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Utk ::

Tip je reku, da je treba to delat na 8000 km. Če ne dela tega nihče na 8000 z letnimi, zakaj bi s celoletnimi kaj prej kot nekje na 20 ali pa 25,000?
Jaz sem jih enkrat na sredini dobe samo obrnil, zdaj bom pa raje vsak mesec pogledal če so enakomerno znucane kot vozil k vulkanizerju. Za vsak slučaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Buggy ::

ni receno da se problem vedno tudi vidi s prostim ocesom (sploh laiku). "Cupped Wear" ki je posledica zjebanih amortizerjev in "High-Speed Feathering" ki se pojavi ob agresivni voznji sta ze ena taka primera, ko bos tezko na ne cisto zlizani gumi karkoli z beznim pogledom tudi opazil, guma pa bo vseeno lahko hrupna.

https://mail.monroe-sea.com/support/tir...

Magic1 ::

Utk je izjavil:

Tip je reku, da je treba to delat na 8000 km. Če ne dela tega nihče na 8000 z letnimi, zakaj bi s celoletnimi kaj prej kot nekje na 20 ali pa 25,000?
Jaz sem jih enkrat na sredini dobe samo obrnil, zdaj bom pa raje vsak mesec pogledal če so enakomerno znucane kot vozil k vulkanizerju. Za vsak slučaj.

Ker so bolj dovzetne za obrabo. Pa to je nek optimum. Jaz bom verjetno na 20000Km obrnil in dal še centrirat. Sej bi obračal na 10kkm, sam se mi ne da. Itak mi zdržijo 4 leta bp, peto jih pa itak menjam.
Magic

Utk ::

Buggy je izjavil:

ni receno da se problem vedno tudi vidi s prostim ocesom (sploh laiku). "Cupped Wear" ki je posledica zjebanih amortizerjev in "High-Speed Feathering" ki se pojavi ob agresivni voznji sta ze ena taka primera, ko bos tezko na ne cisto zlizani gumi karkoli z beznim pogledom tudi opazil, guma pa bo vseeno lahko hrupna.

https://mail.monroe-sea.com/support/tir...

Kaj od tega boš rešil (samo) s stalnim centriranjem? Kvečjemu boš zamaskiral pravi problem.

Buggy ::

Kaj od tega boš rešil (samo) s stalnim centriranjem? Kvečjemu boš zamaskiral pravi problem.

nic...tega jaz nisem trdil nikoli...grunf se sprasuje kaj bi bil lahko razlog za hrup in odgovarjam njemu.

Comandante ::

Utk je izjavil:

Tip je reku, da je treba to delat na 8000 km. Če ne dela tega nihče na 8000 z letnimi, zakaj bi s celoletnimi kaj prej kot nekje na 20 ali pa 25,000?
Jaz sem jih enkrat na sredini dobe samo obrnil, zdaj bom pa raje vsak mesec pogledal če so enakomerno znucane kot vozil k vulkanizerju. Za vsak slučaj.

Evo, jaz mam trenutno celoletne z 8kkm. Razlika spredaj/zadaj je slabih 0,3mm profila. Pri 15k bom naslednjic pogledal, ce je smiselno rotirat (avto je AWD, ampak samo ko zdrsne, drugače skozi FWD). Ampak dokler ni milimeter razlike, se ne bom sekiral.

Bellzmet ::

Hm kako pa izmeriš 0,3mm?

IL_DIAVOLO ::

Ok kaj vzeti od najbolj prodajane dimenzije 205/55 16?
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

Buggy ::

Ampak dokler ni milimeter razlike, se ne bom sekiral.


Zakaj bi se pa sekiral? A ni bil problem z luckami zaradi razlik v premeru med osmi na 4WD zgolj pri BMW starejsih letnikov?

Jaz imam isto 4Motion (Haldex gen5 - 4WD se aktivira po potrebi) in pa na drugem 4x4 (Haldex gen4 - vedno 50/50 razen ce Sport 40/60 oz. Touring 60/40) pa je bila razlika sigurno ze tudi vec kot 1mm in ni bilo drame z luckam ali karkoli drugega.

Imam pa zdej po dobrih 4 mesecih in prevozenih cca 10Kkm ze vidno obrabo vsaj milimeter (glede na lamele) in bo do naslednje sezone ostalo v taki postavitvi kot je.

 nova

nova



 10K

10K

Comandante ::

Bellzmet je izjavil:

Hm kako pa izmeriš 0,3mm?



Nekaj je merske napake, zato naredis 5-6 meritev po gumi na razlicnih mestih, pa vzames povprecje. Ce je pravilno napumpana, je na isti gumi povsod identicna obraba.

WizzardOfOZ ::

Utk je izjavil:

Če ne dela tega nihče na 8000 z letnimi, zakaj bi s celoletnimi kaj prej kot nekje na 20 ali pa 25,000?


na avtu s stalnim štirikolesnim pogonom je rotiranje priporočljivo na vsakih 10k kilometrov. Da so čimbolj enakomerno obrabljene, ker s tem prihaja do manj obremenitev pogonskih sklopov zaradi razlik v obsegu gum med prednjo in zadnjo osjo.

Na 2wd avtu pa po moje ni velike poante v rotiranju. Razen recimo, da enakomerno obrabiš vse 4 gume.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

IL_DIAVOLO ::

Hahaha pa kdo tebe tolko napizduje :D

Od buggya mehanik?
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

Zgodovina sprememb…

WizzardOfOZ ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Hahaha pa kdo tebe tolko napizduje :D


V čem? Boš rekel, da je dobro za štirikolesni pogon, če imaš različen obseg gum spredaj in zadaj?

Vprašaj lastnike freelanderjev, ki so bili pametni kot ti sedaj, pa so šparali na rotiranju in potem plačeval za sredinski diff po 3000EUR in več, da so spet imeli 4WD pogon.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

Buggy ::

Od buggya mehanik?


hehe, znalac in forumski trol teoretik nam bo podal resnico in 3,2,1...never :))

Kerga mehankarja pa si imel v mislih, jih imam vec pa se tunerja za specifike >:D

IL_DIAVOLO ::

Tistega, ki ti je popravljal optiko za 0.1 stopinje in je izboljsal lego vozilo za 200%.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

Buggy ::

Optika se dela prevetivno po vsakem posegu na podvozju. Ker sem menjal vse 4 amrtizerje je bil to must in lega je bila obcutno boljsa zaradi amortizerjev, ki so sedaj dejansko delali (en je bil blokiran) in ne zaradi optike, ti funkcionalno nepismeno revse.
««
9 / 10
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zimske gume fuc po manj kot 30k (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
1676913 (2704) stara mama
»

S katerimi gumami se vozite z avtom pozimi (zimske, celoletne, letne)? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
644890 (3138) Zimonem
»

Katere gume priporočate celoletne ali zimske in letne posebej? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
537118 (5304) ZveeZ
»

Zimske vs. poletne gume (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16835583 (30480) m0LN4r
»

Celoletne gume

Oddelek: Na cesti
298701 (7909) IL_DIAVOLO

Več podobnih tem