Forum » Loža » Izpit za voditelja čolna
Izpit za voditelja čolna
tt1024 ::
Kot naslov teme pove imam v kratkem izpit za voditelja čolna. Je kaj mornarjev tukaj gor, ki so imeli to v zadnjih letih in lahko pomagate s tem kakšna vprašanja so vam kaj postavljali?
Hvala!
Hvala!
showsover ::
Ja, dobi prirocnik in se nauci... Tecaj ni nujen, izves pa kaj zanimivega. Verjetno bos se cimprej zelel narediti vhf. Oznake in nocna osvetlitev je najbolj komplicirano, vsaj meni je bilo. Vozli so ok in koristni tudi nasploh, ostalo pa je bolj tako, splosna izobrazba.
tt1024 ::
To mi je jasno. Priročnik imam, na predavanjih sem bil. Bolj me zanima ali sprašujejo več ali manj iste stvari ali kako.
showsover ::
tega je ze nekaj casa, sem precej not padel takrat, sem naredil zelo v redu (pri vhf me je menda resilo tekoce nato črkovanje)
nic kaj posebej tezko ne sprasujejo, ce te zanima, se bo takoj videlo, ko boste zaceli malo debatirati, mogoce se kak nasvet dodajo na samem izpitu.
pa one stopinje vzporedno prenasat po zemljevidu navadno zelijo videt... ali pa s sestilom...
igrackanje pac, ne se bat.
enkrat bi moral narediti še za 'motorista'
nic kaj posebej tezko ne sprasujejo, ce te zanima, se bo takoj videlo, ko boste zaceli malo debatirati, mogoce se kak nasvet dodajo na samem izpitu.
pa one stopinje vzporedno prenasat po zemljevidu navadno zelijo videt... ali pa s sestilom...
igrackanje pac, ne se bat.
enkrat bi moral narediti še za 'motorista'
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: showsover ()
Invictus ::
Če greš na tečaj, skoraj ne moreš pasti. Ponavadi ima inštruktor kake veze na luški kapetaniji.
VHF se ne dela, že kar precej let se dela GMDSS... Ki ga rabiš, saj drugače zavarovalnice ob nesrečah ne krijejo škode...
Je včasih dobro prebrati droben tisk...
VHF se ne dela, že kar precej let se dela GMDSS... Ki ga rabiš, saj drugače zavarovalnice ob nesrečah ne krijejo škode...
Je včasih dobro prebrati droben tisk...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
smile- ::
Na tečaju je čisto mogoče ne opraviti izpita - to da vsi naredijo ne drži.
Po večini se trudijo pomagati, vendar če "streljaš kozle", potlej ti ni pomoči.
Teme za vprašanja so vedno iste, nabor vprašanj iz teme se spreminja.
Običajno se veliko lahko "priučiš", če na izpitu prideš med prvimi in opravljaš izpit med zadnjimi. Vmes seveda pridno sprašuješ ljudi, ki so že opravili, katera vprašanja so imeli - in seveda potem pogledaš za pravimi odgovori iz knjige.
Ko sem delal jaz izpit, so bile trije izpraševalci, pišem kar se še spomnim:
1.
- motoroznanstvo - delovanje motorja, parametri svečke, razlike med bencin/diezel...
- pomorski predpisi - temeljna črta, neškodljivi prehod, prijava v tuji državi, oprema, dokumenti, registracija...
2.
- vozli
- dnevne oznake
- luči (katero vrsto ladje vidiš, iz katere smeri jo vidiš, ali pluje? (npr tovorna, levi bok, pluje))
- vreme - definicije določenega vetra, kdaj piha, iz kje, kaj prinaša itd, naštej tipične vetrove za jadran
- pravila za izogibanje
- sidranje - postopek sidranja, tipi sider
3.
- svetilniki - imeli smo hrvaško karto (hrvaška poimenovanja barv)
- razloži simbole na karti (čeri, oznake, valobrani...)
- navigacija po karti (določi kurz, izmeri razdaljo...)
Po večini se trudijo pomagati, vendar če "streljaš kozle", potlej ti ni pomoči.
Teme za vprašanja so vedno iste, nabor vprašanj iz teme se spreminja.
Običajno se veliko lahko "priučiš", če na izpitu prideš med prvimi in opravljaš izpit med zadnjimi. Vmes seveda pridno sprašuješ ljudi, ki so že opravili, katera vprašanja so imeli - in seveda potem pogledaš za pravimi odgovori iz knjige.
Ko sem delal jaz izpit, so bile trije izpraševalci, pišem kar se še spomnim:
1.
- motoroznanstvo - delovanje motorja, parametri svečke, razlike med bencin/diezel...
- pomorski predpisi - temeljna črta, neškodljivi prehod, prijava v tuji državi, oprema, dokumenti, registracija...
2.
- vozli
- dnevne oznake
- luči (katero vrsto ladje vidiš, iz katere smeri jo vidiš, ali pluje? (npr tovorna, levi bok, pluje))
- vreme - definicije določenega vetra, kdaj piha, iz kje, kaj prinaša itd, naštej tipične vetrove za jadran
- pravila za izogibanje
- sidranje - postopek sidranja, tipi sider
3.
- svetilniki - imeli smo hrvaško karto (hrvaška poimenovanja barv)
- razloži simbole na karti (čeri, oznake, valobrani...)
- navigacija po karti (določi kurz, izmeri razdaljo...)
jernejp ::
Če te zadeva zanima in imaš nek povprečen IQ in si bil na predavanjih,
se ne sekiraj preveč...
Ti pa vseeno predlagam,
da se vse naučiš, ker so vse pomembne zadeve...
in ne zaradi izpita ampak zaradi sebe in znanja!!!
ps:
Super hobby in najboljši dopust!!!
pps:
izpit je šele začetek :-)
Mirno morje in super life ti želim
se ne sekiraj preveč...
Ti pa vseeno predlagam,
da se vse naučiš, ker so vse pomembne zadeve...
in ne zaradi izpita ampak zaradi sebe in znanja!!!
ps:
Super hobby in najboljši dopust!!!
pps:
izpit je šele začetek :-)
Mirno morje in super life ti želim
tt1024 ::
Hvala za izkušnje in nasvete. Če se še kdo spomni kaj je imel na izpitu se priporočam. Se strinjam, da je fino vedeti veliko stvari, ampak nekaj je pa tudi precej nepotrebnega balasta ampak ok. Sem pa že parkrat jadral in vem, da je veliko prakse potrebne, da vsaj približno obvladaš zadeve na morju.
showsover ::
ja, izkušnje ja, to pa ja...
imam sicer ene (menda kar znane) jadral-n-ske šole za seboj, nisem pa dobil pogodbe za turističnega skiperja po Dalmaciji, ker jezik (uradna razlaga, pač).
en fajn primer je plovba s polno razvitimi (nič zrifanimi), zategnjenimi, jadri pri vetru 35-40kn in s kakšno divjo muziko in s fajn družbo, ko zadevščina heela na polno...
čeprav samo jadranje je sila enostavno v primerjavi s pristajanjem ob močnem vetru...
auch shit, spet me prijemlje...
imam sicer ene (menda kar znane) jadral-n-ske šole za seboj, nisem pa dobil pogodbe za turističnega skiperja po Dalmaciji, ker jezik (uradna razlaga, pač).
en fajn primer je plovba s polno razvitimi (nič zrifanimi), zategnjenimi, jadri pri vetru 35-40kn in s kakšno divjo muziko in s fajn družbo, ko zadevščina heela na polno...
čeprav samo jadranje je sila enostavno v primerjavi s pristajanjem ob močnem vetru...
auch shit, spet me prijemlje...
Kvinta ::
Ma ti vozli so kr nekaj v 20 letih nisem zavezal niti enega takega ,ko oni tam zahtevajo od tebe .... na koncu se mi sploh ne ljubi vozit najamem skiperja pa fertik.
A.C.A.B
SaXsIm ::
Če greš na tečaj, skoraj ne moreš pasti. Ponavadi ima inštruktor kake veze na luški kapetaniji.
VHF se ne dela, že kar precej let se dela GMDSS... Ki ga rabiš, saj drugače zavarovalnice ob nesrečah ne krijejo škode...
Je včasih dobro prebrati droben tisk...
Ko sem jaz delal zadevo, se je reklo VHF GMDSS. Očitno še vedno se. LINK
SaXsIm
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SaXsIm ()
FireSnake ::
kaj vse ne prebereš tukaj: izpit se da narediti NA SUHEM (že to pove veliko), pa še tukaj ljudje gledajo kako bodo s čim manj truda prišli skozi.
Potem pa na morje!
Vprašanja zgoraj (ki so navedena) so pa taka osnova, da bi lahko bilo človeka sram, če bi šel na tečaj pa tega ne bi vedel.
OP: knjigo v roke pa učit! Ne pa se blamirat po forumu. Že samo dejstvo, da praktičnega izpita ni ti da vedeti, da je prvi plan pokasirati.
Potem pa na morje!
Vprašanja zgoraj (ki so navedena) so pa taka osnova, da bi lahko bilo človeka sram, če bi šel na tečaj pa tega ne bi vedel.
OP: knjigo v roke pa učit! Ne pa se blamirat po forumu. Že samo dejstvo, da praktičnega izpita ni ti da vedeti, da je prvi plan pokasirati.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si
Netrunner ::
Kot naslov teme pove imam v kratkem izpit za voditelja čolna. Je kaj mornarjev tukaj gor, ki so imeli to v zadnjih letih in lahko pomagate s tem kakšna vprašanja so vam kaj postavljali?
Hvala!
Odvisno kje delaš. Jaz sem šel na tečaj kjer smo dobili seznam vseh vprašanj ki bodo na izpitu. Znati moraš praktično vse odgovore + določanje lokacije na morju + delanje vozlov. Izpitna vprašanja se dobi na netu. Jaz sem delal v Mariboru in so bili kar precej strogi. Več jih je padlo kot pa naredilo. Najpomembnejša vprašanja so o vetru, če tam kaj ne znaš kar letiš :)
Izpit je razdeljen na tri dele če se ne motim. Prvi del je bolj strojniško usmerjen, drugi del je navigacija (veter, delanje vozlov) in trerji del ja pa risanje po zemljevidu oz. določanje lokacije.
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.
::
Pred mano sta dva pogrnila zaradi motoroznanstva, oz. zaradi motoroneznanstva. Prvi ni vedel, kakšno svečko mora kupiti za motor, drugi pa ni vedel, kaj je to uplinjač. Pravilni odgovor pri prvem bi bil "tako svečko, kot jo imam sedaj", drugi pa je trdil, da je uplinjač "tista vrv, ki jo potegneš, ko zaganjaš motor".
misticnimrk ::
Tudi sam bom opravljal v avgustu izput za voditelja čolna.
Nam je inštruktor na predavanjih dal vedeti, da brez navigacije in vozlov izpita ne narediš. Velika verjetnost je, da boš dobil vsaj mornarski vozel za pokazat. Trije člani komisije, vsak svoje področje(1 navtika ostala dva si porazdelita ostalo) in gasa.
Žal (ali na srečo) ni tako kot pri CPP, kjer so vprašanja znana in se rotirajo - tukaj so znane teme in se vprašanja izmišljujejo člani komisije sami.
Glede na videno, bi rekel da jih veliko nima osvojenih osnovnih pojmov o navigaciji in z branjem kart / odčitovanjem kart. (N < 20)
To, da zadeve razumeš je poglavitnega pomena pri vseh temah in je tudi pogoj, da narediš izpit.
Kot so že nekateri omenili višje, na večjih plovilih in plovilih za najem, je VHF GMDSS obvezen in zato brez tega izpita si plovila nebos mogel izposodit / registrirat. To bom sam najverjetneje opravljal čez kakšno leto, dve. Do takrat pa z gumenjakom naokoli :)
Nam je inštruktor na predavanjih dal vedeti, da brez navigacije in vozlov izpita ne narediš. Velika verjetnost je, da boš dobil vsaj mornarski vozel za pokazat. Trije člani komisije, vsak svoje področje(1 navtika ostala dva si porazdelita ostalo) in gasa.
Žal (ali na srečo) ni tako kot pri CPP, kjer so vprašanja znana in se rotirajo - tukaj so znane teme in se vprašanja izmišljujejo člani komisije sami.
Glede na videno, bi rekel da jih veliko nima osvojenih osnovnih pojmov o navigaciji in z branjem kart / odčitovanjem kart. (N < 20)
To, da zadeve razumeš je poglavitnega pomena pri vseh temah in je tudi pogoj, da narediš izpit.
Kot so že nekateri omenili višje, na večjih plovilih in plovilih za najem, je VHF GMDSS obvezen in zato brez tega izpita si plovila nebos mogel izposodit / registrirat. To bom sam najverjetneje opravljal čez kakšno leto, dve. Do takrat pa z gumenjakom naokoli :)
pwn3rrr ::
Res ni vse tako "u izi" kot eni tukaj govorijo, tisto knjigo od predavanj je potrebno kar preštudirat... dosti stvari je neka splošna razgledanost o kateri roko na srce dosti ljudi nima pojma. Se mora pa vsak naučit vse tiste luči, vrste sider in uporabo, vetrove, vozle, navigacijo in risanje po zemljevidu... @smile- je vse dobro opisal in tudi pri nas je potekalo na tak način. Kolikor se jaz spomnim, so trije izpraševalci, prva dva imata vsak po dva področja, zadnji ima navigacijo.
Če ne narediš enega od 5ih "predmetov", lahko greš na popravni izpit v roku od 14 dni do dveh mesecev (če se prav spomnim je brezplačno), če ne narediš dveh ali več, padeš izpit in se lahko ponovno prijaviš po preteku 30 dni (ponovno za plačat tistih 55€ za izpit oz. ne vem kakšna je zdaj cena).
Šole, ki imajo tečaje za voditelja čolna oglašujejo, da je procent ljudi, ki naredijo izpit skoraj 100%, kar je lahko malo zavajajoče. Tudi procent ljudi, ki opravijo izpit za avto je podoben, vendar če gledamo samo 1. glavno vožnjo, se pa ti procenti precej zmanjšajo. Uglavnem v mojem primeru jih ni naredila kakšna tretjina in še to zato, ker so streljali kakšne neumnosti oz. niso imeli razčiščenih kakšnih osnovnih stvari, po spominu bi rekel, da jih je največ padlo navigacijo.
Kdor ima vsaj malo pameti v glavi in se nauči stvari, bo brez problema naredil. Srečno!
Če ne narediš enega od 5ih "predmetov", lahko greš na popravni izpit v roku od 14 dni do dveh mesecev (če se prav spomnim je brezplačno), če ne narediš dveh ali več, padeš izpit in se lahko ponovno prijaviš po preteku 30 dni (ponovno za plačat tistih 55€ za izpit oz. ne vem kakšna je zdaj cena).
Šole, ki imajo tečaje za voditelja čolna oglašujejo, da je procent ljudi, ki naredijo izpit skoraj 100%, kar je lahko malo zavajajoče. Tudi procent ljudi, ki opravijo izpit za avto je podoben, vendar če gledamo samo 1. glavno vožnjo, se pa ti procenti precej zmanjšajo. Uglavnem v mojem primeru jih ni naredila kakšna tretjina in še to zato, ker so streljali kakšne neumnosti oz. niso imeli razčiščenih kakšnih osnovnih stvari, po spominu bi rekel, da jih je največ padlo navigacijo.
Kdor ima vsaj malo pameti v glavi in se nauči stvari, bo brez problema naredil. Srečno!
tt1024 ::
kaj vse ne prebereš tukaj: izpit se da narediti NA SUHEM (že to pove veliko), pa še tukaj ljudje gledajo kako bodo s čim manj truda prišli skozi.
Potem pa na morje!
Vprašanja zgoraj (ki so navedena) so pa taka osnova, da bi lahko bilo človeka sram, če bi šel na tečaj pa tega ne bi vedel.
OP: knjigo v roke pa učit! Ne pa se blamirat po forumu. Že samo dejstvo, da praktičnega izpita ni ti da vedeti, da je prvi plan pokasirati.
Pa kdo se blamira na forumu? Sem že nekajkrat jadral, tudi samostojno poskusil. Vem, da je glavno na morju in da je teorija 5% vsega kar moraš vedeti. Če pa vprašam malo na forumu za izkušnje ljudi, ki so to že dali skozi pa res ne vem kje je tu blamaža?
bbbbbb2015 ::
Kot naslov teme pove imam v kratkem izpit za voditelja čolna. Je kaj mornarjev tukaj gor, ki so imeli to v zadnjih letih in lahko pomagate s tem kakšna vprašanja so vam kaj postavljali?
Hvala!
Ta izpit je eden tistih, kar bi jaz gladko padel, ker se je ves čas razširjalo mnenje, da če količkaj daš od sebe, ga narediš in ti "pomagajo". To sploh ni res. Naredil sem ga tako, da sem na dan izpita namerno šel med zadnjimi noter, ker sem se še učil tistih 6-7 ur. Popadalo jih je več kot pol na začetku, potem pa so se vsi začeli učiti na hodniku to, kar so bila vprašanja, pa se je slika popravila.
Vprašanja pa so bila:
a) področje vozlov, katerega zavezati in kako se v praksi potem zaveže za določeno stvar
b) mape in navigacija, kaj simboli pomenijo, kaj je magnetna deklinacija in podobno
c) "lučke" - kako so ladje označene z lučmi - tam so konkretno imeli modelček ladje, kateri so prižigli lučke, ti pa si moral reči taka in taka ladja, z desne
d) motoroznanstvo, kako odpraviš zastoj npr. na izvenkrmnem motorju - to če si kdaj imel moped, se to zlahka opravi, sicer pa dokaj težavno
e) splošno pomorstvo, katera ladja ima prednost, kdo odgovarja za vse na ladji, kako ravnati ob nesreči
Mene so matrali simboli, ter lučke, oz. dnevni simboli za ladje, ter pač moral si znati, kateri vozel se za kaj uporablja.
Mi smo imeli skripto, ki smo jo dobili v okviru tečaja in še neko zgibanko, kjer so bili vsi vozli gor.
Vsaj meni se je zdel izpit zahteven.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bbbbbb2015 ()
HappyPills ::
Jst imam hrvaški izpit. Naredil pri 12ih in vseboval je tudi izpit za radijske zveze. Kako zdaj to pretvorim v Slovenski izpit. Kakor razumem je vzajemnost vzpostavljena. Kdo ve?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: HappyPills ()
Invictus ::
Ne moreš...
Hrvaški izpit velja samo na Hrvaškem.
Hrvaški izpit velja samo na Hrvaškem.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
j4nm4n ::
Jaz sem bil lani v Ljubljani. Bolj ali manj so imeli enaka vprašanja tako da si dosti zvedel v avli ko si čakal na izpit. Najbolj je bil strog tisti za vozle, pravila srečanj in vetre.
Prednost in slabost znotrajkrmnega motorja. Koliko lahko plavaš od obale, pluje gliser, oznake za potop, katera plovila ni treba vpisat v register, če skuter registriramo, koliko lahko pluješ s kanujem od obale
Zastavni vozel - za spajanje dveh različno debelih vrvi, opiši maestral, križanje čolnov preko desnega boka, kako nadaljuješ (ne smeš reči pravilo desnega)i, 2 luči ponoči - kateri čoln je
Azimut na svetilnik in razdalja 4 NM. Geografska širina, kaj je kvadrat na mapi Piranskega zaliva, svetilnik Fl, W, znak za čer, osamljena nevarnost, varianca
Ostali drugi veter, izvenkrmni motor, vpis čolna, pašnjak,
Prednost in slabost znotrajkrmnega motorja. Koliko lahko plavaš od obale, pluje gliser, oznake za potop, katera plovila ni treba vpisat v register, če skuter registriramo, koliko lahko pluješ s kanujem od obale
Zastavni vozel - za spajanje dveh različno debelih vrvi, opiši maestral, križanje čolnov preko desnega boka, kako nadaljuješ (ne smeš reči pravilo desnega)i, 2 luči ponoči - kateri čoln je
Azimut na svetilnik in razdalja 4 NM. Geografska širina, kaj je kvadrat na mapi Piranskega zaliva, svetilnik Fl, W, znak za čer, osamljena nevarnost, varianca
Ostali drugi veter, izvenkrmni motor, vpis čolna, pašnjak,
Netrunner ::
Jaz zelo priporočam obisk tečaja ki te pripravi na to. Poglej si kupone na ena na dan.
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.
salesky ::
Tako kot so že ostali povedali - oddelaj tečaj in se dobro pripravi (ne na pamet, moraš razumet).
Jaz bi še dodal, da čimprej naredi tudi VHF izpit, ki je mnogo lažji (manjši obseg). Kasneje ti bo težko it še to delat. VHF je pogoj za vsa plovila, ki imajo VHF postajo na krovu. V resnici jo ima lahko kdorkoli (če se prav spomnim) je na krovu ampak vseeno.
Jaz bi še dodal, da čimprej naredi tudi VHF izpit, ki je mnogo lažji (manjši obseg). Kasneje ti bo težko it še to delat. VHF je pogoj za vsa plovila, ki imajo VHF postajo na krovu. V resnici jo ima lahko kdorkoli (če se prav spomnim) je na krovu ampak vseeno.
::
Jaz sem izpit naredil pred 15 leti, plujem na gliserju vsako leto dva tedna, pa 95% teh zadev nikoli nisem rabil, tako da sem večinoma že vse pozabil.
Okapi ::
gruntfürmich ::
Če greš na tečaj, skoraj ne moreš pasti. Ponavadi ima inštruktor kake veze na luški kapetaniji.
jst pred 5 leti nisem dobil takšnega občutka.če ne znaš, boš ponavljal. in tudi sigurno so.
snov ni zahtevna, je pa ni malo, tako da je treba tisto kar je v programu znati.
Ne moreš...
Hrvaški izpit velja samo na Hrvaškem.
Velja po vsem svetu, razen pri nas.
če to drži, je po mojem to zaradi tega ker je veliko lažnih.
so pa hrvati zaostrili pogoje in sedaj moraš delati izpit za velik čoln če si želiš na hrvaškem kaj 'normalnega' izposoditi, kar v sloveniji še gre pod 'navaden' izpit za čoln.
vrgli so v višjo kategorijo vse malce večje in težje čolne.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
Netrunner ::
gruntfürmich je izjavil:
so pa hrvati zaostrili pogoje in sedaj moraš delati izpit za velik čoln če si želiš na hrvaškem kaj 'normalnega' izposoditi, kar v sloveniji še gre pod 'navaden' izpit za čoln.
vrgli so v višjo kategorijo vse malce večje in težje čolne.
Višjo kategorijo? Saj ta osnovni že pokriva tja do 24m ali nekj takega a ne?
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.
salesky ::
Pa še to v vednost, pri nas mislim da od leta 2005 izpit za voditelja čolna ne obsega več celinskih vod ampak samo za morje! Za celinske vode moraš opraviti še dodatno izposabljanje in izpit. Da se slučajno ne boste vozli po Ptujskem jezeru misleč, da lahko :)
Kvinta ::
je izjavil:
Pred mano sta dva pogrnila zaradi motoroznanstva, oz. zaradi motoroneznanstva. Prvi ni vedel, kakšno svečko mora kupiti za motor, drugi pa ni vedel, kaj je to uplinjač. Pravilni odgovor pri prvem bi bil "tako svečko, kot jo imam sedaj", drugi pa je trdil, da je uplinjač "tista vrv, ki jo potegneš, ko zaganjaš motor".
Takim bi morali vsaj za 3 leta prestavit možnost opravljanja pisnega dela.
Najbolj narobe pri tem izpitu pa je da ni praktičnega dela vsaj ni ga blo zdaj ne vem kak je samo vrjetno se to ni spremenilo.
A.C.A.B
Netrunner ::
Pa še to v vednost, pri nas mislim da od leta 2005 izpit za voditelja čolna ne obsega več celinskih vod ampak samo za morje! Za celinske vode moraš opraviti še dodatno izposabljanje in izpit. Da se slučajno ne boste vozli po Ptujskem jezeru misleč, da lahko :)
Tako je, če hočeš celinske vode lahko to opraviš pri delanju izpita kot četrto stvar.
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.
Invictus ::
Ne moreš...
Hrvaški izpit velja samo na Hrvaškem.
Velja po vsem svetu, razen pri nas.
Po svetu teh izpitov sploh nimajo .
Vsaj ne v taki obliki kot pri nas...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
gruntfürmich ::
gruntfürmich je izjavil:
so pa hrvati zaostrili pogoje in sedaj moraš delati izpit za velik čoln če si želiš na hrvaškem kaj 'normalnega' izposoditi, kar v sloveniji še gre pod 'navaden' izpit za čoln.
vrgli so v višjo kategorijo vse malce večje in težje čolne.
Višjo kategorijo? Saj ta osnovni že pokriva tja do 24m ali nekj takega a ne?
kolega trenutno dela izpit za 'močnejši' izpit, ker naj bi hrvati spremenili. ne znam pa kaj več povedat. jaz sem delal osnovnega + vhs kakih 5 let nazaj...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
SaXsIm ::
Saj ni tako težko. Do 7m in 7,35kW zadošča potrdilo o opravljenem preizkusu za voditelja čolna, do 24m pa izpit. Za več rabiš v Sloveniji izpit za mornarja motorista. V Sloveniji je izpit za VHF GMDSS obvezen takrat, ko je postaja na samem plovilu (ker je ena izmed predpisane / izbrane opreme). Na hrvaškem veljajo določene omejitve. LINK
SaXsIm
tt1024 ::
No, da na hitro poročam. Izpit sem naredil, kar nekaj jih ni naredilo. Res pomaga, da malo povprašaš tiste pred tabo, ker se dosti zadev ponavlja. Vprašan sem bil:
- lučke in dnevne oznake plovil
- izogibanje
- definicije teritorialnih in ostalih vod
- vozel pašnjak
- takti motorja pri 4-taktnem
- kaj je uplinjač
- Vrste oblakov
- Vetrovi in značilnost
- navigacija koordinate dane točke na morju
- kurz in azimut
- Koliko meri NM na zemljevidu
Zdaj pa še prijava za VHF pa bo.
Hvala vsem za pomoč.
- lučke in dnevne oznake plovil
- izogibanje
- definicije teritorialnih in ostalih vod
- vozel pašnjak
- takti motorja pri 4-taktnem
- kaj je uplinjač
- Vrste oblakov
- Vetrovi in značilnost
- navigacija koordinate dane točke na morju
- kurz in azimut
- Koliko meri NM na zemljevidu
Zdaj pa še prijava za VHF pa bo.
Hvala vsem za pomoč.
dvojka ::
Me pa samo zanima (nisem pomorščak) zakaj vprašanje od taktih 4 taktnega motorja. Kako je to povezano s plovbo?
mirage ::
Ideja je, da bi naj vsak poznal vsaj osnovne principe delovanja motorjev, čeprav je to ob današnji tehnologiji približno tako, kot da bi te na CPP spraševali kako deluje avtomobilski motor...
smile- ::
Zato, ker če ti na morju motor ugasne je dobro, da imaš vsaj malo ideje zakaj oz. da znaš vsaj osnovne napake preveriti in odpraviti - na sredi vode brez motorja ni prav luštno.
Matejjjjj ::
je izjavil:
Pred mano sta dva pogrnila zaradi motoroznanstva, oz. zaradi motoroneznanstva. Prvi ni vedel, kakšno svečko mora kupiti za motor, drugi pa ni vedel, kaj je to uplinjač. Pravilni odgovor pri prvem bi bil "tako svečko, kot jo imam sedaj", drugi pa je trdil, da je uplinjač "tista vrv, ki jo potegneš, ko zaganjaš motor".
Takim bi morali vsaj za 3 leta prestavit možnost opravljanja pisnega dela.
Najbolj narobe pri tem izpitu pa je da ni praktičnega dela vsaj ni ga blo zdaj ne vem kak je samo vrjetno se to ni spremenilo.
Kdo bi zavaroval tak čoln? Razen, če bi delal izpit s svojim. Na misel mi pride le pomožni čoln, ki ga hrvaške ribiške ladje “plivarice” uporabljajo pri nočnem ribolovu. kovinska kad, oblečena v 10cm gume. S temi čolni se pač stalno zaletavajo v barke. Le kaj takega bi dal v roke ljudem, ki so z mano čakali na izpit...
Kvinta ::
Pač vračunaš v ceno katero bi jaz že v osnovi nastavo na 1500€ ne pa na 150€ al kolkor že pride + tega za izpitno vožnjo bi bil čisto dovolj en gumenjak z Tomos 4 vse skupaj to ne stane skoraj nič
A.C.A.B
sloxl8 ::
A že obstaja možnost zamenjave velike plahte od izpita za takega velikosti kreditne kartice?
::
Pač vračunaš v ceno katero bi jaz že v osnovi nastavo na 1500€ ne pa na 150€ al kolkor že pride + tega za izpitno vožnjo bi bil čisto dovolj en gumenjak z Tomos 4 vse skupaj to ne stane skoraj nič
In kaj bi potem preverjal na izpitu s takim čolničkom?
To je približno tako, kot da bi praktični izpit za tovornjak delal na skiroju.
tt1024 ::
Ta je tudi mene nasmejala. A praktični del naj bi zajemal 3m gumenjaka s tomos4 in če narediš slalom in osmico na morju, potem pa lahko najameš 24m jadrnico :)
Okapi ::
Pred leti sem delal izpit, na Krku. Ekspresna različica - v soboto smo imeli 4 ure dopoldan, 4 ure popoldan tečaj, zvečer pa izpit na lučki kapetaniji. In ko smo naredili, je kapitan, šef komisije, rekel, da ne boste mislili, da sedaj znate vozit barko. To vam je kao dozvola za veslanje. Nam je vsem toplo priporočil, naj gremo prvih parkrat na morje z nekom, ki obvlada.
gruntfürmich ::
Ta je tudi mene nasmejala. A praktični del naj bi zajemal 3m gumenjaka s tomos4 in če narediš slalom in osmico na morju, potem pa lahko najameš 24m jadrnico :)
trenutno pa praktičnega dela niti ni...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
showsover ::
ok, saj vem, da se hecate pa vseeno...
eno je druzinska 10m jadrnica, drugo pa 24m, to je ze pravi behemot.
fizika jadranja sicer je ista, preglednost in okretnost pa je nekaj drugega.
eno je druzinska 10m jadrnica, drugo pa 24m, to je ze pravi behemot.
fizika jadranja sicer je ista, preglednost in okretnost pa je nekaj drugega.
::
gruntfürmich je izjavil:
Ta je tudi mene nasmejala. A praktični del naj bi zajemal 3m gumenjaka s tomos4 in če narediš slalom in osmico na morju, potem pa lahko najameš 24m jadrnico :)
trenutno pa praktičnega dela niti ni...
Verjetno z razlogom. Od tistih, ki bi ga uvedli, čakamo še kakšno pojasnilo, katere veščine naj bi na izpitu demonstriral z gumenjakom in 4 konjskim motorjem.
showsover ::
saj bi se dalo ampak bi vzelo nekaj casa (in denarja), od osnovnega upravljanja s plovilom z izplavljanjem/privezovanjem, navigacijo, vozli, ogledom strojnice itn.
::
Saj vozle imaš na teoretičnem izpitu, privezovanja pa je toliko načinov, kolikor je različnih privezov in plovil. Motoroznanstvo v okviru izpita, o katerem se pogovarjamo, je imelo morda nek smisel v časih dvotaktnih motorjev, ko je zalivalo svečke in podobno. Pri novejših motorjih pa ni več niti teh problemov, niti nimaš možnosti kaj veliko šariti po motorju.
UganiKdo ::
Predvsem bi moral dejansko imet ločen izpit za jadranje in uporabo motornih plovil, da bi imel praktičen del izpita sploh kako dodano vrednost. Izpit z 3m gumenjakom je bolj kot ne sam sebi namen, še posebej glede na to, da za tako plovilo sploh ne rabiš izpita. To je nekako tako kot bi izpit za avto delal na kolesu.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Čoln za morske užitke (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 19824 (9257) | Invictus |
» | Izpit za voditelja čolna (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 31982 (18445) | Invictus |
» | Morje + čolnOddelek: Loža | 4277 (3592) | SaXsIm |
» | Kako do izpita za voditelja čolna?Oddelek: Loža | 7932 (7628) | projektor |
» | Izpit za voditelja čolnaOddelek: Loža | 5090 (4850) | madmitch |