» »

Ms-DOS igre na Windows 98

Ms-DOS igre na Windows 98

«
1
2

nazri ::

Zdravo!

Imam star računalnik z windowsi 98, na katerem rad malo obujam nostalgijo. Opazil sem da pri starejših DOS igrah ne deluje glasba v ozadju, govor in ostali zvočni efekti so slišni. Predvidevam da je glasba MIDI format in ni podprt na mojem sistemu. Tudi ko odprem nastavitve za glasnost ni MIDI zvoka. Matična je ASUS A7V600-X. Probal sem tudi zvočno kartico Philips PSC605 ampak brez uspeha. Nastavitve v igrah niso problem. Zanima me ali je edini način, da dobim zvok, z ustrezno zvočno kartico, ali je kakšen bolj preprost način, ki ga ne poznam? Pa prosim brez dosbox ali scummvm emulatorjev.

VeganCyclist ::

V DOSu native delujejo samo zvocne na ISA vodilu. Obstajajo sicer zvocne na PCI vodilu z drajverji za DOS, ampak uporablajo neko emulacijo (ene clo na strojnem nivoju)...in delajo tako tako. Odvisno od spila. Eno tako kartico sam furam v dosu, narjena je okol CmI 8738 cipa. Dela par novejsih dos spilov, recimo warcraft2...c&c...

Han ::

Na PCI vodilu so še najbolj kompatibilne Sound Blaster kartice.

VeganCyclist ::

Original SB, SBpro, SB16... to je vse na ISA vodilih. Sam se spomnim, da sem enkat, ze precej casa nazaj probal Creative SB128 PCI usposobit v DOSu. Brez uspeha.

Han ::

nazri ::

Z integriranim zvokom na matični pa ni mogoče emulirati midi zvoka z kakšnimi driverji ali kaj podobno? Tudi če je kvaliteta slabša, samo da slišim glasbo v ozadju. V tišini mi res ni prijetno igrati. :)

_Denny_ ::

V device managerju bi moral imeti "Microsoft GS Wavetable SW Synth" softverski synth, ki ga MS prilaga od 98 dalje. Poskusi inštalirati DirectX 6.1 ali 7.0, če bo mogoče potem delovalo, ker zadeva potrebuje Direct Sound; pri meni je na 98SE sicer z Realtekovo AC97 delovalo takoj po inštalaciji zvočnih driverov.

Potem še lahko poskusiš Yamaha XG SoftSynth, ki so ga imele zraven driverjev tudi nekatere CMI8738 zvočne kartice s slabim hw synthom, kot je npr. tu na ST-ju opisana Maxi Sound Muse.

To vse seveda deluje samo, če igre zaženeš direktno iz Windowsa...za DOS mode je seveda potrebna ISA kartica z driverji oz. vsaj PCI z emulacijo, kot so npr. SB Live/Audigy, Yamaha YMF744, ESS Solo-1 in Ensoniq AudioPCI; priporočam SB Live CT4760, ki ga imam tudi sam.
Asrock X670E Taichi, Ryzen 9 7950X3D + NH-D14, 96GB Corsair DDR5-6400 CL32
RTX 2070S 8GB, 2TB Kingston KC3000, 2TB ADATA SX8200 Pro, 4TB Micron 5200
Seasonic Focus Plus 850W, Corsair Air 540, Logitech Z-2300, Samsung UE65H6400

opeter ::

Odvisno. Kateri čipset pa imaš na matični?

Preveri, če tukaj najdeš kaj pametnega:
http://vogonsdrivers.com/index.php?cati...
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Enron x86 ::

Han je zgoraj nalimal link z navodili za SB Live!. Kupiš to z bolhe (kakšnih 5 EUR) ali vprašaš koga, če jo zamenja za pivo (tega je kot smeti). Potem namestiš gonilnike za DOS, pa bi moralo delat.
Poleg tega si naštimaš še DOS mode za Windows (ima isto Phil lepo pripravljen paket) + dodaš v autoexec.ini spremenljivko za BLASTER (v nekaterih igrah brez tega ne dela muzika, recimo Wacky Wheels).
Ni pa zvok čisto tak, kot bi moral bit - za to rabiš ISA-zvočno kartico s čipom OPL3. SB Live! samo na približno emulira.

Lp
Core i5-4690K@4.7| ASUS MAXIMUS VII HERO| 16 GB Corsair LP DDR3 1866 MHz|
ASUS 970 STRIX| SB Z OEM| Samsung 840 EVO 250 GB|
Seagate 2 TB| EVGA SuperNOVA G2 750 W| Fractal Define R4

opeter ::

nazri je izjavil:

Pa prosim brez dosbox ali scummvm emulatorjev.


Po pravici povedano ni ga čez emulacije.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

nazri ::

_Denny_ je izjavil:

V device managerju bi moral imeti "Microsoft GS Wavetable SW Synth" softverski synth, ki ga MS prilaga od 98 dalje. Poskusi inštalirati DirectX 6.1 ali 7.0, če bo mogoče potem delovalo, ker zadeva potrebuje Direct Sound; pri meni je na 98SE sicer z Realtekovo AC97 delovalo takoj po inštalaciji zvočnih driverov.


V nadzorni plošči pod "multimedia" imam zavihek "MIDI" in tam imam izbran "Microsoft GS Wavetable SW Synth". Tudi Realtek AC97 imam nameščen in ko grem v dxdiag in testiram direct sound mi vse dela normalno, ko pa zaženem katerokoli dos igro pa slišim samo določene efekte melodije v ozadju pa ne.

Furbo ::

Tudi sound blaster ni kar tako podpiral midi, šele kasnejši bolj napredni AWE32 ali kaj so že bili..
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

jocoj ::

Asus je imel soundmax zvočni čip nalotan gor, če se ne motim. Za to ne obstajajo DOS driverji in ne boš mogel usposobiti.

Kaj je narobe z emulatorji? Win 98 itak ni retro sistem za igranje DOS iger. Z Dosbox lahko uporabiš munt in emulacijo Roland mt32, ki da pri mnogo igrah dejansko najbojšo muziko ven (razen seveda, če imaš original HW Roland synt).

tony1 ::

opeter je izjavil:

nazri je izjavil:

Pa prosim brez dosbox ali scummvm emulatorjev.


Po pravici povedano ni ga čez emulacije.


Tako je, meni se že dolgo ne da priklapljati zaresnih MT-32 modulov, emulator (tak, ki uporabi prave MT-32/CM-32L rome, npr. v DosBoxu ali Scummvmju) deluje perfektno. Požre pa nekaj procesorja, in ne znam oceniti, če bi deloval OK na tako starem (tj. švoh) računalniku.

Glede starih DOSovih iger pa si naj OP prebere kaj več (največ materiala je na Youtubu in forumu Vogons) o hardverskih MIDI modulih (MT-32, CM-32L - za MT-32, CM-500 za GM), ki so bili popularni nekje so sredine devetdesetih. Šele takrat je prišel ven SB AWE 32, ki je imel zaresno podporo za predvajanje MIDI glasbe/zvočnih efektov - seveda pod pogojem, da ga je igra podpirala (včasih se je na spletni strani Creativa dalo dobiti patche, ki so dodali podporo za AWE 32 za ogromno starih DOSovskih iger).

Fora starih spilov je bila namreč v tem, da zaradi omejene količine placa na disketah podpirali MIDI glasbo, kar so bile pravzaprav note. Da si jo lahko slišal pa si rabil hardverski Roland MT-32 modul (obstajala je tudi ISA kartica LAPC-I), ki je muziko predvajal, prvi je ven prišel leta 1987 in stal 500 dolarjev, kar je bilo obsceno drago. Kasneje so izumili Roland CM-32L, ki je bil kompatibilen z MT-32, poleg tega pa je podpiral tudi nalaganje posebnih zvokov iz igre vanj (tako je poleg glasbe znal predvajati tudi npr. korakanje po tleh ali pa zavijanje vetra), ven je prišel nekje 1989. Nato so naredili še modul Roland CM-500, ki podpira glasbo po standardu General MIDI, ven je prišel nekje v začetku 90ih. Te škatle se da dobiti na Ebayju (rabiš še USB MIDI kabel, ki je zelo poceni), za 150-250 EUR, in vsako leto so dražje (en MT-32 prodam tudi sam).

Ko je ven prišel AWE32, je Creative naredil tudi orodje za emulacijo MT-32/GM v DOSu, slavni AWEUTIL.COM (komanda je aweutil /em:mt-32 ali pa aweutil /em:gm), žal pa je zelo hroščat in pri mnogo igrah ne deluje pravilno. Če se ne motim, tudi ne zna emulirati modula CM-32L.

Še nekaj izobraževalnih linkov, da bo bolj jasno, kakšen čudež je zares MT-32 (pred 30imi leti je bila reč pri nas popolnoma neznana, ker smo bili za takšne reči veliko preveč revni):



List of MT-32-compatible computer games @ Wikipedia
https://www.youtube.com/results?search_...

Jarno ::

Glede DOS emulatorjev je takole, da si je vseeno ekcelentno nabaviti kak retro VGA monitor in poskrbeti za priklop.
Kolikor sem spremljal zadevo, tudi novejši DosBox-i podpirajo inštalacijo npr. Win98, tako, da so lahko izkušnje zelo zanimive.
Razlika med emulacijo in pravo zadevo skorajda ne bi smela biti moteča.
#65W!

nazri ::

Ni mi jasno zakaj .midi datoteke lahko normalno predvajam v media playerju in slišim zvok, v igrah pa zvok ne deluje...

Furbo ::

To ti verjamemo. Manjka ti kup znanja, da bi doumel zakaj.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

nazri ::

Oprosti majster, prosim če me razsvetliš s svojim znanjem in prosim uporabi preproste besede, da te bom razumel.

K0l1br1 ::

Imaš driverje in ali se ti zaženejo ob zagonu dosa?

tony1 ::

Ker se stare igre nikoli niso pisale z mislijo, da boš 30 let kasneje njihovo MIDI glasbo predvajal z MIDI emulacijo na bog ve kakšni zvočni kartici.

To so bili časi, ko je PC imel samo PC speaker in nič drugega. Muzika v vsaki igri pa je bila razvita specifično za določen hardver (npr. samo za Adlib kartico). Z leti so prihajale nove, vedno boljše naprave za predvajanje zvoka (npr. MT-32, ki ga je prodajala celo Sierra v katalogu s svojimi igrami), igre, ki so jih podpirale, pa so bile zelo specifično napisane spet točno samo zanj.

Da lahko danes slišimo muziko v teh igrah potebujemo emulator točno določenih hardverskih zvočnih kartic (adlib, mt-32, sb,...), ki sicer veliko opletajo z besedo MIDI, vendar so ta standard uporabljali le kot ime vodila, prek katerega so se podatki o notah prenašali med računalnikom in npr. modulom mt-32 (ki je glasbo zaigral), nikakor pa to ne pomeni, da te igre predvajajo glasbo po MIDI standardu.

Poglej si link, kjer boš videl, kako se to dela danes, najbolj enostavno z emulatorjem:

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

jocoj ::

O katerih tocno igrah je govora? In zakaj tocno zavracas uporabo dosbox, scumm v navezi s munt za glasbo?

tony1 je izjavil:

Ker se stare igre nikoli niso pisale z mislijo, da boš 30 let kasneje njihovo MIDI glasbo predvajal z MIDI emululacijo

Da lahko danes slišimo muziko v teh igrah potebujemo emulator točno določenih hardverskih zvočnih kartic (adlib, mt-32, sb,...), ki sicer veliko opletajo z besedo MIDI, vendar so ta standard uporabljali le kot ime vodila, prek katerega so se podatki o notah prenašali med računalnikom in npr. modulom mt-32 (ki je glasbo zaigral), nikakor pa to ne pomeni, da te igre predvajajo glasbo po MIDI standardu.


Odvisno od naslova, vendar so nekatere igre v pozni dos eri uporabljale, med drugim, tudi general midi standard za glasbo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jocoj ()

nazri ::

K0l1br1 je izjavil:

Imaš driverje in ali se ti zaženejo ob zagonu dosa?


Driverje imam vse, druge igre in programi delujejo normalno. Igre zaganjam kar iz Winowsov ne iz DOS-a.

@tony1 Razumem da niso te igre mišljene da bodo delovale 30 let kasneje, ampak igre kot so Fate of Atlantis iz '92. spet ni veliko starejša od mojega sistema.

Imam pa nameščen malo novejši directx za tisto ero in sicer 8.1, ima lahko to kakšen vpliv?

kixs ::

Hehe... imas sistem nekje letnik 2003 in igra iz 1992 ni veliko starejsa?! :lol:

nazri ::

"O katerih tocno igrah je govora? In zakaj tocno zavracas uporabo dosbox, scumm v navezi s munt za glasbo?"



O skoraj vseh DOS igrah: Doom, vsi Keen-i, Fate of Atlantis, Aladdin, Sam and Max, Duke nukem,... Povsod se sliši samo določeni efekti kot so streljanje in govor, melodije ali glasbe pa ni slišati...
Zato ker si nekako hočem ustvariti čim bolj pristno izkušnjo, kot je bilo v otroštvu.

jocoj ::

Driverjev seveda nimas. Nimas Dos driverja za zvocno na plati zato ti ne dela glasba.
Fate of atlantis je tipicen primer igre, ki jo igras z dos emulatorjem in munt za muziko. Se ti bodo odprla usesa, ko bo slisal glasbo. Poglej filmcke na youtube.

Emulator plus crt monitor in joystick za arkade drugega ne rabis in vse bo delalo brez tezav.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jocoj ()

tony1 ::

jocoj je izjavil:

O katerih tocno igrah je govora? In zakaj tocno zavracas uporabo dosbox, scumm v navezi s munt za glasbo?

tony1 je izjavil:

Ker se stare igre nikoli niso pisale z mislijo, da boš 30 let kasneje njihovo MIDI glasbo predvajal z MIDI emululacijo

Da lahko danes slišimo muziko v teh igrah potebujemo emulator točno določenih hardverskih zvočnih kartic (adlib, mt-32, sb,...), ki sicer veliko opletajo z besedo MIDI, vendar so ta standard uporabljali le kot ime vodila, prek katerega so se podatki o notah prenašali med računalnikom in npr. modulom mt-32 (ki je glasbo zaigral), nikakor pa to ne pomeni, da te igre predvajajo glasbo po MIDI standardu.


Odvisno od naslova, vendar so nekatere igre v pozni dos eri uporabljale, med drugim, tudi general midi standard za glasbo.


To je jasno, saj sem zgoraj pisal o Rolandovih modulih CM-300/500, ki so hardversko predvajali GM glasbo. V zadnjem postu nisem naštel še GMja, ker sem razumel, da ima OP težavo s še starejšimi igrami, ki še ne podpirajo GMja.

Kolikor se sam spomnim časov win 98, mi je večina iger z GM podporo pravilno delovala v Win 98, kjer sem imel normalno inštaliran AWE 64. Danes bi vse te morale delovati b.p. tudi v Dosboxu.

BigWhale ::

Furbo je izjavil:

Tudi sound blaster ni kar tako podpiral midi, šele kasnejši bolj napredni AWE32 ali kaj so že bili..


Ne, to ni res. SoundBlaster je imel podporo za midi ze od verzije 1.0 naprej. Po domace povedano, AWE32 je namesto FM syntha za midi uporabljal wave tabele s sampli za zvok. Pri AWE32 je bil midi zvok manj umeten in veliko boljsi. Se vedno je bilo pa oboje MIDI. :)

Riff ::

sam uporablam classicreload tle se lahko špila vse te stare dos igre https://classicreload.com/

BigWhale ::

tony1 je izjavil:

Da lahko danes slišimo muziko v teh igrah potebujemo emulator točno določenih hardverskih zvočnih kartic (adlib, mt-32, sb,...), ki sicer veliko opletajo z besedo MIDI, vendar so ta standard uporabljali le kot ime vodila, prek katerega so se podatki o notah prenašali med računalnikom in npr. modulom mt-32 (ki je glasbo zaigral), nikakor pa to ne pomeni, da te igre predvajajo glasbo po MIDI standardu.


Hmmm...

Vecina iger, ki je imela podporo za zvok je podpirala PC Speaker, Adlib, Sound Blaster 1.0/2.0, nekatere pa tudi Roland MT-32. V marsikateri igri si lahko tudi posebaj nastavljal kje se bodo predvajali zvocni efekti in kje glasba. Glasba je bila prakticno vedno MIDI in jo je Roland MT-32 predvajal precej precej bolje kot recimo Sound Blaster, ki je za sintezo uporabljal zlo preproste algoritme. Po drugi strani pa Roland ni znal predvajati zvocnih efektov.

8bit guy to kr lepo demonstrira tukaj:


Driverjev kot taksnih pa za DOS ni bilo nobenih saj DOS ni imel nekega standardnega APIja za zvok, ki bi ga lahko uporabljali vsi programi. To je prislo sele z DirectX v Windows 95. Zato je moral vsak sam poskrbeti za predvajanje zvoka in podporo za razlicno strojno opremo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

BigWhale ::

nazri je izjavil:

Zdravo!

Imam star računalnik z windowsi 98, na katerem rad malo obujam nostalgijo. Opazil sem da pri starejših DOS igrah ne deluje glasba v ozadju, govor in ostali zvočni efekti so slišni. Predvidevam da je glasba MIDI format in ni podprt na mojem sistemu. Tudi ko odprem nastavitve za glasnost ni MIDI zvoka. Matična je ASUS A7V600-X. Probal sem tudi zvočno kartico Philips PSC605 ampak brez uspeha. Nastavitve v igrah niso problem. Zanima me ali je edini način, da dobim zvok, z ustrezno zvočno kartico, ali je kakšen bolj preprost način, ki ga ne poznam? Pa prosim brez dosbox ali scummvm emulatorjev.


Na tej maticni plosci je bil SoundMAX audio chip in vprasanje ali so gonilniki za Win98 podpirali 'midi emulacijo za DOS', verjetno je niso. Poisci Sound Blaster 2.0 ali pa, ce plosca nima vec ISA vodila, Sound Blaster AWE 32, oboje najbrz dobis za drobiz na ebayu ali pa bolhi.

Driverja za SoundMAX se pa ne spomnim, da bi kadarkoli bil. Takrat je bil ze DirectX in z zvokom v DOSu in midijem se ni nihce vec ukvarjal. :)

Prevec moderen racunalnik imas. ;)

jocoj ::

Tu si nametal sedaj nekaj odgovorov na vprašanja, ki so še odgovorjena.

Tip naj si sestavi proper retro sistem z DOSom in fizično zvočno kartico SB in bo užival v igrah svoje mladosti, ker rolanda tako ni imel takrat in ne ve za proper glasbo. Vprašanje, če je imel sploh SB, ali je za naštete igre slišal le piskanje preko speakerja.

Če se hoče izogniti vsemu temu in imeti glasbo in efekte na najvišjem nivoju, naj si namesti dosbox (scumm) + munt emulator na modernem računalniku in bo z najmanj težavami igral vse te špile (opcija je še CRT monitor).

Mislim, kakšen je to retro, da se igre iz začetka devetdesetih igra direktno preko Win 98?

tony1 ::

BigWhale je izjavil:

tony1 je izjavil:

Da lahko danes slišimo muziko v teh igrah potebujemo emulator točno določenih hardverskih zvočnih kartic (adlib, mt-32, sb,...), ki sicer veliko opletajo z besedo MIDI, vendar so ta standard uporabljali le kot ime vodila, prek katerega so se podatki o notah prenašali med računalnikom in npr. modulom mt-32 (ki je glasbo zaigral), nikakor pa to ne pomeni, da te igre predvajajo glasbo po MIDI standardu.


Hmmm...

Vecina iger, ki je imela podporo za zvok je podpirala PC Speaker, Adlib, Sound Blaster 1.0/2.0, nekatere pa tudi Roland MT-32. V marsikateri igri si lahko tudi posebaj nastavljal kje se bodo predvajali zvocni efekti in kje glasba. Glasba je bila prakticno vedno MIDI in jo je Roland MT-32 predvajal precej precej bolje kot recimo Sound Blaster, ki je za sintezo uporabljal zlo preproste algoritme. Po drugi strani pa Roland ni znal predvajati zvocnih efektov.

8bit guy to kr lepo demonstrira tukaj:


Driverjev kot taksnih pa za DOS ni bilo nobenih saj DOS ni imel nekega standardnega APIja za zvok, ki bi ga lahko uporabljali vsi programi. To je prislo sele z DirectX v Windows 95. Zato je moral vsak sam poskrbeti za predvajanje zvoka in podporo za razlicno strojno opremo.


Kar sem hotel povedati zgoraj je, da je ogromno iger s konca 80ih, ki podpirajo samo MT-32/CM-32L, ko adliba ali SBja sploh še ni bilo. Pri tistih si rabil Rolandov modul ali pa si poslušal tišino. Tudi s SBjem nekaj let kasneje si nisi imel kaj pomagati. V CM-32L se je dalo celo nalagati custom zvočne učinke, kar je izkoriščalo veliko iger, in tako se je efekte pravzaprav predvajalo prek Rolandovega modula (za večino obstaja patch za AWE32 podporo, ki omogoča, da le-te predvaja AWE32). Danes pa se vse to lahko predvaja tudi z MT-32/CM-32L emulatorjem.

To kombinacijo SBja za govor/efekte in MT-32/GMja/SBja za muziko smo dobili šele v začetku 90ih. Se pa strinjam, tudi tukaj je najbolje muziko poslušati na MT-32/GMju ker bo slišati veliko bolje kot na SBju.

jocoj ::

No, tišine ravno ni bilo. Beeper je na polno navijal.:D

karafeka ::

BigWhale je izjavil:



8bit guy to kr lepo demonstrira tukaj:



Pismo, šele zdaj se zavedam, kaj sem takrat zamujal, še sound blaster se sliši grozno na pram rolandu.

kixs ::

Sej je tudi v ceni bila takrat in je se danes razlika ogromna.

Han ::

Marsikatero staro igro, tudi grafično in zvočno posodobljeno, lahko za male pare kupiš (občasno tudi dobiš) na www.gog.com.

kixs ::

Js se rad s starim hardverom igram... real stuff only ;)

videc ::

Tudi SB Live! dela v DOS-u. Samo moraš imeti gonilnike ustrezne in pravilno nastavljene.

opeter ::

@karafeka

primerjava glasbe v igri Raptor: Call of te Shadows

na Sound Blaster/Adlib:


... in General MIDI:


Pa dajmo še eno specialno verzijo (Roland SC-55mkII):


Da ni treba poslušat vse variante, je dovolj, da pri vsakem greste na približno 1:41, kjer se začne tema "Hangar".
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

Furbo ::

Oh ja, tole obuja spomine, ko sem nabavil AWE, sem vse stare igre hitro prestavil na tisti roland, ki sem ga prej vsa leta samo gledal lahko. Good times.

Pa še vse slote sem mu zafilal z ramom, čeprav nisem tega nikoli rabil, škodilo ziher ni. :)
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

nazri ::

Malo sem brskal po netu in našel eno rešitev. Dodal sem vrstico "SET BLASTER=A220 I5 D1 T4 P330" v autoexec.bat in sedaj se v določenih igrah sliši zvok, vendar zelo monofoničen in piskajoč. Ampak sedaj se ne sliši več določenih drugih efektov, kot so pogovori v fate of Atlantis.

kixs ::

SET BLASTER=A220 I5 D1 T4 P330 ima tocno specifiko kaj pomeni in tvoja zvocna (ki ni Sound Blaster) mora to tudi podpirati. Ker ne podira, imas zato tudi cudne zvoke.

Ker tvoj sistem nima ISA vodila, kupi nekje SB Live! ali SB Audigy. Oba imata native DOS gonilnike in emulacijo SB16 - v igrah potem nastavis kot, da imas SB16 in bi moralo v vecini primerov delat zadovoljivo.

Ce res noces imeti problemov, pa moras imeti malo starejsi sistem, ki ima vsaj en ISA slot (Pentium 1 ali kaj novejsega do Socket 370 BX chipseta).

lp

nazri ::

kixs je izjavil:

SET BLASTER=A220 I5 D1 T4 P330 ima tocno specifiko kaj pomeni in tvoja zvocna (ki ni Sound Blaster) mora to tudi podpirati. Ker ne podira, imas zato tudi cudne zvoke.

Ker tvoj sistem nima ISA vodila, kupi nekje SB Live! ali SB Audigy. Oba imata native DOS gonilnike in emulacijo SB16 - v igrah potem nastavis kot, da imas SB16 in bi moralo v vecini primerov delat zadovoljivo.

Ce res noces imeti problemov, pa moras imeti malo starejsi sistem, ki ima vsaj en ISA slot (Pentium 1 ali kaj novejsega do Socket 370 BX chipseta).

lp


Hvala za odgovor. Bom res pobrskal za kakšno soundblaster kartico. :)

opeter ::

Evo, to rabiš za DOS igre:
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

tony1 ::

Super video, za tole kištico sploh nisem vedel, da obstaja.

Še to: SCju-55 enakovredna naprava za igranje iger z GM muziko je tudi Roland CM-300, če bi jo kje na ebayju lažje našel. Kakšen SC-55 se je včasih prodajal tudi na bolhi...

tony1 ::

Takole pa izgleda CM-300:

opeter ::

Super, tega sploh nisem vedel. :) Hvala!
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

kixs ::

Lahko samo tole pripopas na zvocno kartico:
https://www.serdashop.com/waveblaster

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kixs ()

nazri ::

kixs je izjavil:

Lahko samo tole pripopas na zvocno kartico:
https://www.serdashop.com/waveblaster



Zanimiva zadeva :)

nazri ::

Bo tale kartica normalno delovala na Windows 98SE v 90's DOS igrah?

https://www.ebay.com/itm/AOPEN-AW744L-I...

Kolikor vidim na posnetku spodaj bi morala, vendar ker se na to ne spoznam preveč, me zanima če je še kakšna posebna zahteva za podporo te kartice, ali je dovolj podprti OS in PCI slot?

«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Star računalnik MS-DOS igre v Windows 98 SE

Oddelek: Igre
405935 (4423) opeter
»

Miti o zvoku pri PC-ju (strani: 1 2 )

Oddelek: Zvok in slika
5614189 (12358) Nummy
»

MS-DOS zvok

Oddelek: Operacijski sistemi
91509 (1400) karafeka
»

Windows xp - stare igre - zvok

Oddelek: Pomoč in nasveti
111165 (1011) _spirit_
»

Zatikanje zvoka v DOS igrah

Oddelek: Pomoč in nasveti
91108 (1033) R33D3M33R

Več podobnih tem