» »

Boeing 737 Max bo poletel šele leta 2020

1
2
»

fikus_ ::

"In tudi Airbus 320 NEO ni imun na dvigovanje nosu ob močnih pospeških novih motorjev, . . . "

Zgleda da imajo bolj rešeno.

Sicer pa whataboutism ni rešitev za Boeingove težave.

AndrejO ::

windigo je izjavil:

In tudi Airbus 320 NEO ni imun na dvigovanje nosu ob močnih pospeških novih motorjev,

Problem ni v močnih pospeških, temveč v "nerodni" aerodinamiki naprej potisnjenih gondol za motorje. Mimogrede, to tudi ni nov problem.

windigo je izjavil:

Predstavljam si, da ga bodo ob Boeingovih problemih ekstra dobro stestirali in drugače preverili.

Jaz si predstavljam, da si EASA še ni privoščila izpada nadzora, kot si jo je privoščil FAA in upam, da si ga tudi nikoli ne bo.

windigo je izjavil:

Nova platforma pa je bil Bombardier C, zaradi katerega je šel Airbus v NEO in ga je potem tudi prevzel.

Eeem ... Bombardier CSeries oz. A220, kot se imenuje sedaj, je imel kar zapleteno zgodbo v povezavi s tekmovanjem z Embraerjem in spodjedanjem profitov pri izvedenki A319. Na koncu je Airbus dejansko šel v španovijo z Bombardierjem, s katerim je ustanovil skupno podjetje Airbus Canada, kamor so prenesli razvoj in proizvodnjo CSeries. Boeing-u pa so tako začela goreti tla pod nogami in, ker ni šlo drugače, se je povezal z Embraerjem, ki ima z E-170 izvedenkami že razvit ta segment. Menda bo zgodba šla podobno airbusovi, torej skupno podjetje za to serijo letal.

fikus_ je izjavil:

"In tudi Airbus 320 NEO ni imun na dvigovanje nosu ob močnih pospeških novih motorjev, . . . "

Zgleda da imajo bolj rešeno.

Sicer pa whataboutism ni rešitev za Boeingove težave.

Whataboutism ni rešitev, neko na pamet nabijanje o domnevni superiornosti enega pristopa na drugim, pa tudi ne. Glavni obrisi poti do Max-a so IMO že vidni: agresivno iskanje prihrankov s posledičnim varčevanjem na vsakem koraku in izpad neodvisnega nadzora. To se lahko zlahka pripeti tudi na tem kontinentu.

fikus_ ::

AndrejO, po tvojem pisanju sklepam , da precej dobro poznaš civilno letalstvo. Sklepam tudi, da navijaš za Boeing in ga branis. Zakaj, to ti veš. Toliko o superiornosti in nabijanju in podobnem!

pegasus ::

fikus_ je izjavil:

Sklepam tudi, da navijaš za Boeing in ga branis.
Narobe sklepaš. Na tem mestu bi bil lahko namesto Boeinga tudi Airbus. Ali pa kak kitajc. Ali rus. Nima veze. Problem je sistem, ki je dopustil, da je do tega prišlo in tega je treba prevetriti in zatestniti.

windigo ::

AndrejO je izjavil:

Problem ni v močnih pospeških, temveč v "nerodni" aerodinamiki naprej potisnjenih gondol za motorje.

Hvala, piše tudi Boeing, da je problem v ohišju motorja, ki povzroča dodatni vzgon, pri določenih vpadnih kotih. Prej sem mislil, da je problem, ker zaradi montaže pred težišče pospešek motorja pomeni tudi nekaj večji vrtilni moment, kot pa pri NG.

fikus_ ::

". Na tem mestu bi bil lahko namesto Boeinga tudi Airbus."

Lahko bi bil. Ampak v osnovi ima Airbus višje od tal krila in zato več prostora za motorja. Boeing ima pa to smolo, da so krila nižje in imajo manj prostora. To so reševali s pomikom motorjev naprej. Osnoven dizajn je ostal. Posledica je poleg močnejših motorjev spremenjen položaj potiska. In to so reševali z MCAS in samo enim senzorjem kota. + Pomanjkljivo šolanje pilotov, rezultat sta pa dve nesreči letala.
Razvoj letal gre naprej in bi na prvi pogled mislil, da se s tem poenostavi pilotiranje.

jype ::

fikus_ je izjavil:

Ampak v osnovi ima Airbus višje od tal krila in zato več prostora za motorja.
Aha.

Torej problem ni v tem, da v EU nimamo dovolj centralizirane moči odločanja, da bi se dalo tehnične pomanjkljivosti, ki stanejo dovolj, pomesti pod preprogo, temveč v tem, da so krila višje?

Sprašujem za kolega.

AndrejO ::

fikus_ je izjavil:

". Na tem mestu bi bil lahko namesto Boeinga tudi Airbus."

Lahko bi bil. Ampak v osnovi ima Airbus višje od tal krila in zato več prostora za motorja.

Pa kljub temu ne dovolj, ker so morali za LEAP pri NEO seriji gondolo tudi premakniti malo naprej in malo gor, kar je privedlo do ... drumroll ... povečane tendence, da letalo sili z nosom navzgor.

fikus_ je izjavil:

In to so reševali z MCAS in samo enim senzorjem kota. + Pomanjkljivo šolanje pilotov, rezultat sta pa dve nesreči letala.

To je tisto, kjer sam vidim izvorno težavo. Tehnično so stvari načeloma rešljive. Niso pa rešiljive na način, da se jih skriva pred piloti in regulatorjem. Sicer si lahko privošljivo manem roke, da se je to zgodilo nekom drugem, vendar bi bilo narobe, če enake ranljivosti ne opaziš tudi na tej strani Atlantika. Airbus je podložen enakim tržnim pritiskom in EASA tudi nima zaposlenih dovlj inženirjev, da bi lahko neposredno nadzirala vse teste.

fikus_ je izjavil:

Razvoj letal gre naprej in bi na prvi pogled mislil, da se s tem poenostavi pilotiranje.

Paradkos poenostavitve dela in spremembe v pričakovani "pilotski" spretnosti pilotov je znan že skoraj 20 let. Žal pa nima dobrega odgovora.

fikus_ ::

Sem že zgoraj zapisal, da Airbusu v tem izzivu novih motorjev zaenkrat bolje kaže. Nekaj sreče imajo tudi v dizajnu.
Za Boeing se ve, kje so delali napake, ki pa verjetno ne bi bile usodne, če bi ustrezno šolali pilote. Ampak so to zanemarili s ciljem za večjimi profiti.

AndrejO ::

Saj. Tudi Boeing bi imel "srečo", če bi FAA bolj uspešno kompenziral za tržne pritiske.

To ne pomeni, da je eno ali drugo letalo boljše, ampak ravno nasprotno. Letalo je možno narediti in uporabljati v okviru pričakovane varnosti, če glavni neodvisni nadzornik za to varnost ne zaspi. Ne briga me toliko za Max, kot me briga za sistem, ki je dopustil, da Max pride v uporabo.

To je tudi razlog zakaj izpostavljam, da Boeing ni edino podjetje, ki ga trg drži za ___, 737Max pa ni edino letalo, ki se mora sprijazniti s spoštovanjem fizikalnih zakonov. Saj je lepo brati nabijanje, ki poveličuje enega ali pa v nič daje drugega, samo to pač ni to, ker se piscu potem več ni potrebno ukvarjati z ostalimi pomembnimi dejavniki, ki so privedli do katastrofe. Vse obesiti na en kos pleha, je v tem primeru intelektualno leno.

pegasus ::

https://www.theatlantic.com/ideas/archi... ... še eno razmisleka vredno branje o vrednosti kulture v podjetju.

Cr00k ::

Jaz si predstavljam, da je AndrejO nek letalski inzenir in certificiran za servisiranje Boeingov in je bolj custveno v to zgodbo vpet in zagovarja svoje... tudi ce vprasas serviserja BMWjev, kera znamka je najboljsa od svete trojice, lahko brez problema predvidis odgovor.

Vem oz. Mi je zadnjic kapnilo, ko sem zadnjic na poti v Istanbul sedel zraven in spoznal slovenca, ki je sel v tujino servisirat Airbuse... sva imela super debato in je imel marsikaj za povedat glede maxov, primerjave z Airbusom ipd. Skoda ker ga ni na forumu, bi zacinil debato :)

Vseeno, ali imam prav ali ne, pa AndrejO, svaka cast za prispevek. Sem se marsikaj novega naucil oz. izvedel.

pegasus ::

Narobe si predstavljaš. Glavna poanta tu je, da si sposoben izstopiti iz otroške igre "moj x je boljši kot tvoj" in začeti razmišljati kot inženir, ki dobi zahteve in mora skonstruirati izdelek tako, da jim odgovarja, v nekem časovnem in finančnem okviru.

codeMonkey ::

pegasus je izjavil:

Narobe si predstavljaš. Glavna poanta tu je, da si sposoben izstopiti iz otroške igre "moj x je boljši kot tvoj" in začeti razmišljati kot inženir, ki dobi zahteve in mora skonstruirati izdelek tako, da jim odgovarja, v nekem časovnem in finančnem okviru.


... z upostevanjem potrebnih standardov. :)

jype ::

codeMonkey je izjavil:

... z upostevanjem potrebnih standardov. :)
Preberi pegasusov članek.

Cr00k ::

Vseno si bom tako predstavljal..., je bolj zanimivo brat :) ne navijam pa za nobeno stran...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cr00k ()

PersonaRuda ::

Posledice se že kažejo pri naročnikih. Še bogati arabci so rajši naročili pri Airbusu, kot pa pri Boeingu:

Proizvajalca letal Airbus in Boeing bosta leto končala z novimi večmilijardnimi naročili. Samo danes sta Emirates Airline in Air Arabia potrdila za skupaj 30 milijard dolarjev vredno naročilo.

Letalski prevoznik Emirates je pri Airbusu naročil 50 novih letal modela 350, za kar bo odštel 16 milijard dolarjev.

Z novimi letali se bo opremil tudi prevoznik Air Arabia. Ta je Airbusu oddal naročilo za 120 letal A320s v vrednosti 14 milijard dolarjev.

Turški prevoznik SunExpress se je medtem z naročilom obrnil na ameriškega proizvajalca Boeing. Za 1,2 milijarde dolarjev je naročil 10 letal 737 max.

Torej Airbus je pobral za 30 milijard naročil, Boeing pa za 1,2 milijarde. Razlika je očitna.
https://stari.rtvslo.si/tureavanture/no...

codeMonkey ::

jype je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

... z upostevanjem potrebnih standardov. :)
Preberi pegasusov članek.


Nic novega. Od samega starta sem obkrozen z varnostno kriticnimi napravami in po desetih letih delovne dobe sem take finte dozivel tudi na lastni kozi. Zato sem to tudi dodal - inzernir mora biti kriticen do spornih praks, kar se nanasa na Andreja, njegove komentarje in komentarje njegovih komentarjev.

Inzenir lahko vsaj tezi, ce je kultura slaba. Ce pa tezenje ne pomaga, se pa se vedno lahko da odpoved. Oz. v primeru podjetja, se vedno lahko prekine sodelovanje (kot Mobileye pri Tesli npr.). Pa s tem ne opravicujem vodstva in povezanih institucij. Samo revolucija brez zrtev je mozna le od spodaj :)

Te storije me tudi spomnijo na neko usposabljanje, kjer je predavatelj omenil, kako ga je obiskal kolega iz marketinga s flaso dragega vina, ko je tip vodil razvoj srcnih spodbujevalnikov (ocenjen cas razvoja mu tudi ni bil vsec)

Zgodovina sprememb…

AndrejO ::

Cr00k je izjavil:

Jaz si predstavljam, da je AndrejO nek letalski inzenir in certificiran za servisiranje Boeingov in je bolj custveno v to zgodbo vpet in zagovarja svoje... tudi ce vprasas serviserja BMWjev, kera znamka je najboljsa od svete trojice, lahko brez problema predvidis odgovor.

Uf, ne. Dajmo postaviti stvari na svoje mesto.

Druge sorte inženir sem, nikakor ne letalski in tudi komercialni pilot nisem. Zgodba mojega znanja ima svoj začetek nekaj let nazaj v neki precej divji stavi, ki je vključevala cca. 5000 strani tehničnih navodil (vol. 1 do vol. 6 fascikli) in A320. Stavo sem sicer izgubil, kljub temu pa sem se tistih 12 mesecih naučil več o letenju velikih potniških letal v splošnem in A320 konkretno, kot se to sicer spodobi za nekoga, ki sedi izključno na potniškem sedežu letala.

Morda zvenim pristranski, vendar je to verjetno bolj posledica tega, da bolje poznam A320 serijo, kot pa B737 serijo in se pač zavedam, kako tudi A320 ni nek biser zanesljivosti, temveč predvsem uspešna študija obvladovanja tveganj.

Če pobrskam po evidenci, mislim da sem letos že presegel število 30 potovanj z letalom (Jype me bo sedaj še kar upravično označil za uničevalca okolja), kar pomeni, da me vse to, kar sem se naučil, od letenja ni odvrnilo. Je pa občutek pri potovanju drugačen, ko po zvokih in ostalih signalih veš kaj se z letalom dogaja, oz. kaj piloti počno. To pa.

Poldi112 ::

In, te je bilo kdajkoli na podlagi razumevanja, kaj se dogaja z letalom, strah?
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

AndrejO ::

Poldi112 je izjavil:

In, te je bilo kdajkoli na podlagi razumevanja, kaj se dogaja z letalom, strah?

Mislim, da ne na način, kot te zanima, ker še nisem bil v letalu, ki bi imelo klic v sili in tudi ne v letalu, ki bi izvajalo neobičajne manevre.

Na lestvici strahu od 0 (zaspal sem od dolgčasa) do 10 (infarkt) mi je pa že bilo nelagodno (3 - globoko vdahni in izdahni), ko iz položaja zakrilc in predkrilc lahko sklepam kakšen veter pilota pričakujeta v zadnjih sekundah nad pisto in na pisti. Naj se javi heroj, ki mu ni neprijetno, ko vidi zemljo nekih 10m pod seboj, hitrost se meri v nekaj 100km/h, letalo pa se gunca in skače, da je joj. No, jaz sedaj pogosto (kadar sedim dovolj zadaj) vem natančno 15min prej, da pilota to pričakujeta in ne, ni mi prijetno, ker to vem že 15min prej.

Ne glede na vse znanje, zaupanje, itd ... je vsaj meni vedno nelagodno, ko vem kaj se dogaja, hkrati pa imam natančno nič možnosti vpliva na potek dogodkov. V letalu ali pa kje drugje. Ignoranca ima svoje dobre plati ("ignorance is bliss").

Bonus je to, da so se mi nekateri manevri in zvoki včasih čutili nenavadno, danes, ko vem kaj se dogaja, pa me več ne vznemirjajo.

jype ::

AndrejO je izjavil:

Jype me bo sedaj še kar upravično označil za uničevalca okolja
Zavedam se, da je odgovornost za to predvsem v odsotnosti smiselne alternative, po drugi strani pa Google itak že offseta vse, kar lahko.

AndrejO je izjavil:

Ne glede na vse znanje, zaupanje, itd ... je vsaj meni vedno nelagodno, ko vem kaj se dogaja, hkrati pa imam natančno nič možnosti vpliva na potek dogodkov. V letalu ali pa kje drugje. Ignoranca ima svoje dobre plati ("ignorance is bliss").
No, statistično gledano to (pristanek v močnem crosswindu) še vedno ni izreden dogodek.

AndrejO ::

Ni izreden ampak zame osebno tudi ni prijeten dogodek.

Sicer se je čelni reženj že poskusil pogovoriti z amigdulo, da se bi to strašenje končalo, žal pa slednja ni želela niti slišati o kakršnihkoli logičnih razlagah.
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zakaj novi Boeingi 737 Max padajo z neba in kaj je MCAS? (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
7136058 (14183) DownPurr
»

Zakaj je moral oditi Boeingov izvršni direktor

Oddelek: Novice / Ostale najave
399218 (6081) AndrejO
»

Prvi strmoglavljeni Boeing 737 Max 8 dan pred nesrečo komaj rešili (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
11729328 (19606) poweroff
»

Pretesno prijateljstvo med Boeingom in FAA

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
3912033 (9142) kotanyi

Več podobnih tem