» »

Volvov avtonomni tovornjak Vera v prvi službi

Volvov avtonomni tovornjak Vera v prvi službi

Slo-Tech - Pri Volvo Trucks so se povezali z dansko logistično firmo DFDS, za katero bodo s svojim rosno novim avtonomnim tovornjakom Vera prevažali tovor med logističnim centrom in ladijskim terminalom v Göteborgu - del poti tudi po javni cesti.

V Volvo Trucks se zaradi splošnega pomanjkanja tovornjakarjev v skandinavskih državah že dalj časa ukvarjajo s samodejno vožnjo. Lansko jesen so tako pokazali avtonomni tovornjak Vera, ki je v prvi vrsti zanimiv zato, ker sploh nima kabine za voznika. Dobrega pol leta so potrebovali za dodatne varnostne preizkuse in zdaj je vozilo pripravljeno za prvo komercialno nalogo. Vršila se bo med logističnim centrom podjetja DFDS in pomorskim terminalom v Göteborgu, pri čemer je najvažnejši poudarek ta, da bodo tovornjaki del poti vozili tudi po javni cesti, ob človeških voznikih. Za začetek bo delovna hitrost omejena na 40 kilometrov na uro, pri Volvu pa pravijo, da je to zgolj varnostni element in da tako vozila kot sistem avtonomne vožnje zmorejo več.

Tehnični podatki o Veri so sicer razmeroma skopi. Vemo, da gre za povsem električno vozilo z nosilnostjo vsaj 32 ton, ki mora za nemoteno delovanje vzdrževati povezavo z nadzornim centrom, od koder ga nadzorujejo ljudje, ki naj bi tudi nosili odgovornost v primerih nesreč. Od tu dalje je veliko neznank; videti je, da ima samo vozilo vgrajeno že večino opreme, potrebne za samodejno vožnjo, saj naj bi se v nadzornem centru ukvarjali predvsem z logističnimi parametri (pretokom tovora ipd.). Kljub temu Vera niti po besedah Volvovih inženirjev v tem trenutku ni mišljena za splošno vožnjo po cestah, oziroma klasičen transport, temveč prvinsko za službo na omejenih prostorih skladišč in tovarn. Skratka, gre za najbolj uvodno fazo Volvovih vozil brez kabin. Mimogrede - za pomoč pri razvoju strojne pameti so se ravno pred dnevi povezali z Nvidio.

27 komentarjev

FlyingBee ::

Toliko tovornjakarjev na Balkanu, gor pa pomanjkanje?

Scorpy84 ::

FlyingBee je izjavil:

Toliko tovornjakarjev na Balkanu, gor pa pomanjkanje?


Ker je tvoje razmisljanje toliko ozko, ti bom pomagal. Ljudje niso roboti, in jih ne mores kar tako gor dalec poslati, da zapustijo druzino. Do nemcije se grejo, ker lahko vmes vidijo svojce.

Glugy ::

" zaradi splošnega pomanjkanja tovornjakarjev "

Za pošteno plačilo se pri običajnih poklicih vedno najde delavec. Pošteno plačajte pa bo. Preprosto.

Gregor P ::

Dobro, ampak najbrž si kot družba želimo, da bi sčasoma tovornjakarji lahko prešli v boljše poklice, njihovo sedanje delo pa bi prepustili avtonomnim vozilom?:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

fikus_ ::

Služba tovornjakarja ni nekakšen presežek, glede na odgovornost nizke plače, na cesti nepredvidljive situacije, zastoji, tovor bi pa moral biti na cilju ob določenem času.

Volvo bo na točno določeni trasi (za začetek manj nepredvidljivih stvari) lahko dobro testiral tehnologijo avtonomne vožnje in elektro ogona. Mislim, da so na pravi poti. Vidi se pa tudi drugačno razmišljanje v primerjavi s Teslo oz. Muskom. Najprej testiranje in nato obljube oz. obratno na drugi strani Atlantika.

WhiteAngel ::

Pohvale! Še imamo nekaj razvoja in inovativnosti v Evropi. :thumbsup:

carota ::

Glugy je izjavil:

" zaradi splošnega pomanjkanja tovornjakarjev "

Za pošteno plačilo se pri običajnih poklicih vedno najde delavec. Pošteno plačajte pa bo. Preprosto.

Očitno samo delo ne prinese dovolj vrednosti, da bi bilo vredno višjega plačila. Če bi firma imela primeren profit pri višjem plačilu voznika, bi to tudi počela. Preprosto.

Matevz96 ::

carota je izjavil:

Glugy je izjavil:

" zaradi splošnega pomanjkanja tovornjakarjev "

Za pošteno plačilo se pri običajnih poklicih vedno najde delavec. Pošteno plačajte pa bo. Preprosto.

Očitno samo delo ne prinese dovolj vrednosti, da bi bilo vredno višjega plačila. Če bi firma imela primeren profit pri višjem plačilu voznika, bi to tudi počela. Preprosto.


Pri enem izmed večjih prevozniških podjetij v Sloveniji na parkirišču stoji nekje 30 tovornjakov ker preprosto ni voznikov. Prva stvar na katero pomislimo so seveda plače, ampak že če šofer dela povsem minimalno (Slovenija, 8 ur dnevno) dobi čez povprečno plačo tako, da je to težko razlog.
#hooldthedoor

wechta ::

Matevz96 je izjavil:

carota je izjavil:

Glugy je izjavil:

" zaradi splošnega pomanjkanja tovornjakarjev "

Za pošteno plačilo se pri običajnih poklicih vedno najde delavec. Pošteno plačajte pa bo. Preprosto.

Očitno samo delo ne prinese dovolj vrednosti, da bi bilo vredno višjega plačila. Če bi firma imela primeren profit pri višjem plačilu voznika, bi to tudi počela. Preprosto.


Pri enem izmed večjih prevozniških podjetij v Sloveniji na parkirišču stoji nekje 30 tovornjakov ker preprosto ni voznikov. Prva stvar na katero pomislimo so seveda plače, ampak že če šofer dela povsem minimalno (Slovenija, 8 ur dnevno) dobi čez povprečno plačo tako, da je to težko razlog.


Se ne strinjam. Če imajo deficit z delavci naj povečajo plačo na 2x povprečno plačo in se bo dobrih voznikov z primernimi izkušnjami kar trlo.

Glugy ::

Gregor P je izjavil:

Dobro, ampak najbrž si kot družba želimo, da bi sčasoma tovornjakarji lahko prešli v boljše poklice, njihovo sedanje delo pa bi prepustili avtonomnim vozilom?:|


Če ne bo več nizkokvalificiranih poklicev bomo imel več nezaposlenih. Po gausovi krivulji vidš da ne more vsakdo biti visokokvalificiran delavec. Zdej edin če bi mesečno rento delil sam potem pa verjetno pade volja za delo tistim ki pa so sposobni se visoko kvalificirat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Glugy ()

Gregor P ::

Zagotovo je še veliko drugega dela, ki nam vsem zagotavlja boljšo kvaliteto življenja in ob tem ne rabimo biti jedrski fiziki, ali srčni kirurgi. Npr. če že govorimo o prevozništvu, v naši državi je težava mobilnost starejših (prevozi k zdravnikom, na UE itd.), ki živijo tudi na zelo oddaljenih območjih (ki so tudi za avtonomna vozila prihodnosti velik zalogaj); vendar tu ne gre samo za prevoz kot tak (konec koncev bodo vozila vedno bolj avtonomna), ampak tudi kot socialno komponento, da se vozniki tudi družijo in pogovarjajo s starejšimi sopotniki; profesionalni vozniki so idealni za tovrstne družbeno koristne poklice (ker kljub temu ne more biti voznik kar vsak, ki ima slučajno vozniško dovoljenje - in ki bo v prihodnosti imel npr. nadzor nad avtonomnimi vozili). Sicer v manjšem obsegu to pokrivajo tudi prostovoljne organizacije, a vendar.:)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

FlyingBee ::

Scorpy84 je izjavil:

FlyingBee je izjavil:

Toliko tovornjakarjev na Balkanu, gor pa pomanjkanje?


Ker je tvoje razmisljanje toliko ozko, ti bom pomagal. Ljudje niso roboti, in jih ne mores kar tako gor dalec poslati, da zapustijo druzino. Do nemcije se grejo, ker lahko vmes vidijo svojce.

Celo družino gor, to ti je na široko razmišljati. Hehe, hvala za pomoč, Ibrahimovič fotr mogoče ni robot, sine pa je sigurno.

mitja ::

Glugy je izjavil:

" Za pošteno plačilo se pri običajnih poklicih vedno najde delavec. Pošteno plačajte pa bo. Preprosto.


Žal se ne morem v celoti strinjati s tem komentarjem. V tem trenutku za nekatere poklice, tudi za obljubljeno dvojno plačo ne dobiš delavca. Npr.? najdi mi 10 varnostnikov, ki imajo opravljeno specializacijo za varovanje gostinskih lokalov; 10 visoko usposobljenih električarjev; 10 gradbincev, ki lahko delajo popolnoma samostojno...

Težka bo, ker jih v tem trenutku praktično ni. Kje tiči razlog, pa se mi ne da pisat...

FlyingBee je izjavil:


Celo družino gor, to ti je na široko razmišljati. Hehe, hvala za pomoč, Ibrahimovič fotr mogoče ni robot, sine pa je sigurno.


Potem lahko preseliš cele vasi... dajte začet razmišljati prosim. To ni forum za take butaste izjave... slo-tech = slovenski forum o tehniki in s tehniko povezano tematiko.
Nobody is perfect! But who wants to be nobody?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mitja ()

FlyingBee ::

Heh, a zdaj bo to nekaj novega, c'mon, neumnosti pišeš, kakšne vasi, na miljone Balkancev je v De, Skandinavija, zahodna EU. Fakt, ne neumnost.

MrStein ::

Zakaj vse fotke vozila zgledajo kot CGI?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

Fuks ::

Verjetno so se povezali z nVidio da so naredili "dobre" CGI renderje :D

Markoff ::

Scorpy84 je izjavil:

FlyingBee je izjavil:

Toliko tovornjakarjev na Balkanu, gor pa pomanjkanje?


Ker je tvoje razmisljanje toliko ozko, ti bom pomagal. Ljudje niso roboti, in jih ne mores kar tako gor dalec poslati, da zapustijo druzino. Do nemcije se grejo, ker lahko vmes vidijo svojce.

Pa dobro, od Afganistana in Pakistana do Nemčije je precej daleč, a do Švedske je nato le še par korakov, plače še boljše, ljudje še bolj ksenofilni, socialni sistem fenomenalen, ... ne vem, zakaj nekdo, ki je včeraj pasel koze po gorah, ne bi hotel ali znal voziti večtonskega šleperja jutri?

wechta je izjavil:

Se ne strinjam. Če imajo deficit z delavci naj povečajo plačo na 2x povprečno plačo in se bo dobrih voznikov z primernimi izkušnjami kar trlo.

Brezposelni doktorji in diplomiranci bibliotekarstva, obramboslovja, primerjalne književnosti, japonologije in žličkarji se s teboj verjetno ne bodo strinjali.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()

Shegevara ::

mitja je izjavil:


Žal se ne morem v celoti strinjati s tem komentarjem. V tem trenutku za nekatere poklice, tudi za obljubljeno dvojno plačo ne dobiš delavca. Npr.? najdi mi 10 varnostnikov, ki imajo opravljeno specializacijo za varovanje gostinskih lokalov; 10 visoko usposobljenih električarjev; 10 gradbincev, ki lahko delajo popolnoma samostojno...


Ne, to ni težava, težava je nekje drugje. Ti lahko ponudiš plačo 3000€ in boš imel na vratih ne 10 ampak 1000 gradbincev in varnostnikov, ki bodo pripravljeni še isti dan zamenjati službo.
Problem je v tem, da se to finančno ne izplača oziroma je dodana vrednost kadra manjša od plače s katero bi lahko zapolnili ta delovna mesta.
DFDS je pač odkril, da se jim na dolgi rok verjetno cenovno bolj splačajo avtonomna vozila, kot pa fizična delovna sila, ki je v skandinavskih državah že tako komično draga.

Netrunner ::

Zanimivo, nisem pričakoval tako "športnega" videza :) ... kar posledično naredi velik zračni upor na prikolici. Bi pričakoval da bi naredili nek konusni dizajn ki bi veter preusmeril preko. ...mah .. kakorkoli ... kul zadeva
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.

Shegevara ::

Netrunner je izjavil:

Zanimivo, nisem pričakoval tako "športnega" videza :) ... kar posledično naredi velik zračni upor na prikolici. Bi pričakoval da bi naredili nek konusni dizajn ki bi veter preusmeril preko. ...mah .. kakorkoli ... kul zadeva


ah pr 40km/h kot bo njihova hitrost je skoraj vseeno kakšen je zračni upor

carota ::

wechta je izjavil:

Matevz96 je izjavil:

carota je izjavil:

Glugy je izjavil:

" zaradi splošnega pomanjkanja tovornjakarjev "

Za pošteno plačilo se pri običajnih poklicih vedno najde delavec. Pošteno plačajte pa bo. Preprosto.

Očitno samo delo ne prinese dovolj vrednosti, da bi bilo vredno višjega plačila. Če bi firma imela primeren profit pri višjem plačilu voznika, bi to tudi počela. Preprosto.


Pri enem izmed večjih prevozniških podjetij v Sloveniji na parkirišču stoji nekje 30 tovornjakov ker preprosto ni voznikov. Prva stvar na katero pomislimo so seveda plače, ampak že če šofer dela povsem minimalno (Slovenija, 8 ur dnevno) dobi čez povprečno plačo tako, da je to težko razlog.


Se ne strinjam. Če imajo deficit z delavci naj povečajo plačo na 2x povprečno plačo in se bo dobrih voznikov z primernimi izkušnjami kar trlo.

Če lahko firma zaračuna za prevoz 1000 EUR, ima z njim stroškov brez šoferja 500 EUR, šoferju lahko plača 400 EUR in ostane 100 EUR profita (fiktivne cifre za ilustracijo). Firma šoferju nima od kje povečati plačo, brez profita pa ne bo delala in tovornjaki bodo stali.

Vedno se vzpostavi neko ravnovesje, koliko je trgovec pripravljen plačati za prevoz, firma zaračunati za prevoz in šofer za svoje delo. Včasih je bolje, da 30 tovornjakov stoji, kot da delajo izgubo.

FastWIND ::

Da ni kje več nadzornikov v nadzorni sobi kot bi bilo voznikov :)

klinker ::

Tocno to. Se ustavi za scat, pa ga ze klicejo iz nadzornega centra kaj se gre.
Nimate pojma, kako naporno je delo soferja. Ce mislite da se samo vozika okoli, ste konkretno mimo. Zelo nehvalezna sluzba, ki verjamem da jo marsikdo vec noce pocet.
Pa ti avtonomni kamjoni, hehe...voznja je tamanjsi problem soferja. Bodo mogli se marsikatero logisticno zadevo prej resit. No, za kontejnerje in kak podoben tovor se gre, ostali tovori pa se kako terjajo prisotnost soferja.

Matevz96 ::

klinker je izjavil:

Tocno to. Se ustavi za scat, pa ga ze klicejo iz nadzornega centra kaj se gre.
Nimate pojma, kako naporno je delo soferja. Ce mislite da se samo vozika okoli, ste konkretno mimo. Zelo nehvalezna sluzba, ki verjamem da jo marsikdo vec noce pocet.
Pa ti avtonomni kamjoni, hehe...voznja je tamanjsi problem soferja. Bodo mogli se marsikatero logisticno zadevo prej resit. No, za kontejnerje in kak podoben tovor se gre, ostali tovori pa se kako terjajo prisotnost soferja.


Ko je novejši kamjon enkrat na avtocesti voznika potrebujemo samo še zaradi zakonodaje. Praktično edina svar, ki je na avtocesti kamijon ne zna sam naredit je preverit ali je tovor še vedno ustrezno pritrjen (pa na Petrolu se ne zna ustavit :)))
#hooldthedoor

facepalm ::

Matevz96 je izjavil:

Ko je novejši kamjon enkrat na avtocesti voznika potrebujemo samo še zaradi zakonodaje. Praktično edina svar, ki je na avtocesti kamijon ne zna sam naredit je preverit ali je tovor še vedno ustrezno pritrjen (pa na Petrolu se ne zna ustavit :)))


Ce bi to drzalo, bi spediterji ze pustili soferje na uvozih. Namrec ze sedaj riskirajo in morajo soferji vozit s predelavami na tahografu, brez pocitkov itd..
Kazni se verjetno ne razlikujejo veliko:)

klinker ::

Matevz96 je izjavil:

klinker je izjavil:

Tocno to. Se ustavi za scat, pa ga ze klicejo iz nadzornega centra kaj se gre.
Nimate pojma, kako naporno je delo soferja. Ce mislite da se samo vozika okoli, ste konkretno mimo. Zelo nehvalezna sluzba, ki verjamem da jo marsikdo vec noce pocet.
Pa ti avtonomni kamjoni, hehe...voznja je tamanjsi problem soferja. Bodo mogli se marsikatero logisticno zadevo prej resit. No, za kontejnerje in kak podoben tovor se gre, ostali tovori pa se kako terjajo prisotnost soferja.


Ko je novejši kamjon enkrat na avtocesti voznika potrebujemo samo še zaradi zakonodaje. Praktično edina svar, ki je na avtocesti kamijon ne zna sam naredit je preverit ali je tovor še vedno ustrezno pritrjen (pa na Petrolu se ne zna ustavit :)))


Se vidi da nimas pojma, se manj pa si razumel kar sem napisal. Avtocesta je za voznika "relax", do tu pa nocna mora.
Kamijon ki zna sam vozit je pickin dim, v primerjavi z vso logistiko s kero se mora sam sofer ukvarjat.
Verjemi da je razlog da ima vse vec prevoznikov velik problem dobit soferja. Place pri boljsih sploh niso tako slabe, ampak pozabi na free life ce se gres ta hec. Cele dneve te ni doma, familja pa razen denarja od tebe nic nima. To je poklic za samotarje.

Matevz96 ::

klinker je izjavil:

Matevz96 je izjavil:

klinker je izjavil:

Tocno to. Se ustavi za scat, pa ga ze klicejo iz nadzornega centra kaj se gre.
Nimate pojma, kako naporno je delo soferja. Ce mislite da se samo vozika okoli, ste konkretno mimo. Zelo nehvalezna sluzba, ki verjamem da jo marsikdo vec noce pocet.
Pa ti avtonomni kamjoni, hehe...voznja je tamanjsi problem soferja. Bodo mogli se marsikatero logisticno zadevo prej resit. No, za kontejnerje in kak podoben tovor se gre, ostali tovori pa se kako terjajo prisotnost soferja.


Ko je novejši kamjon enkrat na avtocesti voznika potrebujemo samo še zaradi zakonodaje. Praktično edina svar, ki je na avtocesti kamijon ne zna sam naredit je preverit ali je tovor še vedno ustrezno pritrjen (pa na Petrolu se ne zna ustavit :)))


Se vidi da nimas pojma, se manj pa si razumel kar sem napisal. Avtocesta je za voznika "relax", do tu pa nocna mora.
Kamijon ki zna sam vozit je pickin dim, v primerjavi z vso logistiko s kero se mora sam sofer ukvarjat.
Verjemi da je razlog da ima vse vec prevoznikov velik problem dobit soferja. Place pri boljsih sploh niso tako slabe, ampak pozabi na free life ce se gres ta hec. Cele dneve te ni doma, familja pa razen denarja od tebe nic nima. To je poklic za samotarje.


Si prebral kaj sem napisal???

Napisal sem ko je enkrat na avtocesti, ni praktično več potrebe po vozniku. Glavna vloga voznika je tako kot si ti napisal preden pride do avtoceste.
#hooldthedoor


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Volvov avtonomni tovornjak Vera v prvi službi

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
2710529 (7856) Matevz96
»

Tudi Google in Waymo začela uporabljati avtonomne tovornjake (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
9824840 (20712) xmetallic
»

Samovozeči tovornjaki že dostavljajo izdelke

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
3410085 (8002) GizmoX
»

Samovozeči tovornjaki prepotovali pol Evrope (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
9923115 (19731) noraguta
»

V Nemčiji bodo preizkušali samovozeče tovornjake

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
178972 (6422) Superboyy

Več podobnih tem