» »

Čoln, gumenjak - stroški

Čoln, gumenjak - stroški

«
1
2

eric_cartman ::

Pozdravljeni!

Kakšni so kaj stroški gumenjaka cca. 4-6 metrov/ ~70KM : registracija, servisi etc.? Razmišljamo namreč o tem da bi si kupili nek rabljen gumenjak do 9k €. Pa me zanima če imate kakšne izkušnje.

Na kaj moraš bit pazljiv pri nakupu gumenjaka? Kdaj se delajo servisi? Kako je recimo če je gumenjak star 10 let. Je guma po tolikšnem času sploh še v redu? Vse o vzdrževanju skratka.

Hvala za odgovore!

Lp

msjr ::

Stroški vpisa: http://www.up.gov.si/si/storitve/vpis_c...

Kasko zavarovanje je spet odvisno od zavarovalnice, območja plovbe (recimo da ga uporabljaš na Hrvaškem vzameš Hrvaško, ne vzemi Jadran, če se ne misliš voziti po Črni Gori), odbitnih franšiz in podobnega. Super je če poleg odgovonosti krije potop (in dvig) plovila, vandalizem, krajo plovila / delov plovila, da zavarovanje krije povsod v marini, na sidru, na boji, prevoz po kopnem, nakladanje / razkladanje plovila. Tako da tukaj vprašaj agenta/zavarovalnico kako in kaj.

Servisi se običajno delajo pozimi, spet je tukaj odvisno od moči motorja, serviserja... (Hint: pri nakupu delov pogledaš če kakšen avtodel ustreza, pri Suzukuju 60 paše veliko delov Suzuki Swifta, ki so lahko tudi 90% cenejši kot isti del za izvenkrmni motor). Premisli kje bo pozimi gumenjak, to je tudi dodatni strošek. Rabiš seveda prikolico (običajno se prodaja na prikolici), kljuko na avtu (če je še nimaš)

Rabljen gumenjak, hm, zelo subjektivno:

Hipalon (guma) - "pobožaš" ne sme puščati barve, kaj šele kakšnih delcev. Pazi tudi na barvo, če je zelo "abšlesan" ne bo ok. Vse kar je nalepljeno gor se mora dobro držati, robovi ne smejo biti scufani in se niti pod razno ne smejo privzdigovati. Plastično dno mora biti lepo, brez kakšnih globokih raz in kakšnih bulic (osmoza). Osmoza sicer pri gumenjakih, ki se uporabljajo samo v sezoni niti ni verjetna. Inox deli naj ne bi smeli imeti sledov rje.

Pod pokrovi (sidro, konzola) ne sme biti sledi vode, tam se tudi najbolj vidi v kakšnem stanju je plastika. Pri konzoli poglej v kakšnem stanju so kabli, naj ne bo rje. Volan ne sme imeti lufta, vzdigovanje in spuščanje motorja (trim) naj bo brez čudnih zvokov in zatikanj.

Motor, hm, težko rečem, odpri, poglej. Na nogi mora biti cink element še dokaj lepih oblik (pomeni da je bil menjan) in ne prežrt.

Kakšen gumenjak kupiti? Spet zelo subjektivno. Vsaj 5.5 m, čim ožji, "V" dno, ne bo šel tako hitro, kasneje bo zglisiral, malo več bo žrl, a vračanje proti maestralu (kar se poleti rado zgodi) bo lažje kot v širokem gumenjaku z gliserskim (plitkim) dnom. Pa še dve modrosti:

- po nakupu vedno opaziš da si kupil meter prekratko plovilo
- plovilo te dvakrat osreči: ko ga kupiš in ko ga prodaš

Unknown_001 ::

Guma je čisto ok po 10 letih. Velja biti pozoren na vse zgoraj našteto.

Dno:
Sicer ne vem kakšne so tvoje potrebe a če je možno vzemi takega s trdnim dnom. Tist ki ma samo platno in prečne dile je dober, le če res nimaš prikolice in bi ga rad strpal v prtljažnik... sicer je pa štorast in neudoben.
+
Enako priporočam globok ugrez (V dno). Glavna prednost je stabilnost, visok metacenter in seveda odlična vodljivost pri nizkih hitrostih.


Dolžina:
Če rabiš nekaj zase vzemi od 3.5m do 5m. Kar je več je že fora da rabiš daljšo prikolico. Hec je v tem da je prevoz s trajektom dražji. Pa tudi zase realno ne potrebuješ več.

Sidro:
Vzemi "mačka" to je tako fino priročno zložljivo sidro. Pa obvezno ga imej na štriku. Ketne se ne splača imet, ker je težka in tud prej jo boš menjal. Ketna je uporabna za plovila večjih mas.

Motorizacija
Obvezno bencinski motor. Imaš električne variante ampak je predrago za svoj namen.
Ker gre za izvenkrmni motor dizel odpade ker kakor je meni znano jih ni.

Pa še nekaj! Tu imaš dva sistema. En je zaprt sistem (onboard-cooling) z lastnim hladilnim medijem.

Drugi pa odprti (outboard-cooling) s hlajenjem na okoliško vodo. Težko rečem kaj je bolje.

Definitivno je prvi dober, ker ga lahko poženeš na suhem in čez zimo ne potrebuje posebnih priprav lahko pa zakuha, če zmanjka vode. Praktično isti sistem hlajenja kot v avtomobilu.

Druga varianta je fajn ker ima stalno vir hladne vode. Ne moreš/smeš pa ga pognat na suhem. Čez zimo, ko bo motor v garaži in ne bo v uporabi, je zdravo, da na "škrge" daš posebne slušalke in skozi pretočiš "antifriz". Seveda pa je dobro da po vsaki uporabi če je le možno skozi pretočiš sladko vodo sploh če gre za sladkovodne sisteme (baylinerji so primer čolnov ki so mišljeni za po jezerih pa jih vidiš na morju). Pozoren bodi tudi na črpalko okoliške vode.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

Invictus ::

msjr je izjavil:


- plovilo te dvakrat osreči: ko ga kupiš in ko ga prodaš

TA del definitivno drži. Sicer sam sanjam o jadrnici, ampak tam je še več komplikacij kot z gumenjakom.

Ne pozabi, da boš moral imeti kljuko na avtu...

Unknown_001 je izjavil:


Sidro:
Vzemi "mačka" to je tako fino priročno zložljivo sidro. Pa obvezno ga imej na štriku. Ketne se ne splača imet, ker je težka in tud prej jo boš menjal. Ketna je uporabna za plovila večjih mas.

Za majen gumenjak res ne rabiš ketne. Vsaj cele ne. Jo je pa fajn imeti kak meter pri sidru, da bolj drži. Ne pozabi,, upor ketne po dnu drži čoln, ne sidro...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

Unknown_001 ::

Invictus je izjavil:


Za majen gumenjak res ne rabiš ketne. Vsaj cele ne. Jo je pa fajn imeti kak meter pri sidru, da bolj drži. Ne pozabi,, upor ketne po dnu drži čoln, ne sidro...


Tu se čisto strinjam. Ampak gumenjaki do ene 5m so... kako bi rekel. Perešček :)

Bolj je pomembno, da sta štrik in ketna dovolj dolga. Vsaj 3x globine sidranja. Načelno jaz s svojim, ki sem ga imel na štriku nisem imel problema. Je pa bil to res mini gumenjak Yamahica 2.5m s platnom in tremi dilami posredi + 4.5konjska prdalica :D

Če si pravilno sidral je tudi štrik držal. Pomembno je res, da je štrik dovolj dolg, tako da ob sunku toka/vetra ne privzdiguješ sidra ampak ga vleče čimbolj položno, da ostane (zasidrano).

Če imaš večje plovilo pa res rabiš ketno, da ti ga vleče dol. Tsko da če bo šlo za majhen gumenjam navijam za štri,k ki je manj štorast.

Povečini sem se jaz privezoval na bojo in pomole. Ps. OP Manjši bokobrani so zaželeni za zraven. Razen če bi rad imel šlaufe spraskane od butanja in drgnjena v pomol.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

Invictus ::

Saj dovolj je 0,5 - 1 m ttanjše ketne. Da ne tehta preveč. Nič več :D. Ostalo štrik. Tako bo treba malo manj paziti na "kvaliteto" sidranje...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Unknown_001 ::

Invictus je izjavil:

Saj dovolj je 0,5 - 1 m ttanjše ketne. Da ne tehta preveč. Nič več :D. Ostalo štrik. Tako bo treba malo manj paziti na "kvaliteto" sidranje...


Aaaaa ti misliš kombinirano varianto.

To pa itak. :D
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Invictus ::

Kombinirana varianta je zelo redka.

Samo 1x sem najel gliser, ki je imel kombiniran štrik/ketna za sidro. Ostali imajo samo štrik, in je občasno malo zoprno sidranje na slabšem dnu...

5 kg ketne bi sidranje bistveno poenostavilo :D.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Unknown_001 ::

Sej... ko smo glih pri najemu. Še koristna info za OP. Mi smo zadnjič računali in prišli do sklepa da bi se nam bolj splačalo najet čoln. Lastimo si sicer večji gliser sam... haha tkole so številke pokazale.

Da na hitro Summarize...

Prvo so stroški. Cenovno je veliko bolj ugodno če maš to sam tista ene 2 tedna na leto.

Drugo so živci... jebiga, si sposodiš, vrneš, če gre kaj narobe ni tvoj problem :D

Tretje je čas. Pripravi se na poliranje dna >:D in vsesplošno vzdrževanje, antifauling nanos...

Četrto pa prevoz in hramba... a sem že omenil, da potrebuješ prikolico če imaš trdo dno. Potrebuješ nek nadstrešek (zaželeno) plac na dvorišč... Pa da ne omenjam prevoza gore dole in potem še spust ali nakladanje z dvigalko, če maš kaj večjega>:D

Pa upam, da nisem pokvaril veselja...
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

eric_cartman ::

Živjo! :)

Hvala za vse te koristne informacije. Za čolne očitno lažje dobiš nasvet kot za avto tu gor. :)

Kakorkoli pa.. @Raptor F16

Ravno tole smo študirali tudi mi. Ali ga je boljše najet ali kupit. In verjetno imaš kar prav kar se najema tiče. Imaš manj problemov. Ni ti potrebno skrbet kje ga boš hranil čez zimo plus odpade vzdrževanje in strošek le tega.

Unknown_001 ::

Moj nasvet, če bi res radi imeli nekaj svojega je... kupi nekaj majhnega. V bistvu tud tist z mehkim dnom ni neumna zadeva ni pa višek udobja ampak BTK :D važn da se pripeljete v nek zaliv, žena se v senčko zlekne pa revijo čita, frocovje s čolna skače v vodo, ata pa na en pir iz hladilne torbe ;). Za okol obale pa do kakega zaliva bo vsak dober. Za daljšo turo pa konkretnega rentaš tisti dan in svet je lep.

Manj kompliciraš, lepši je dopust.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

St235 ::

eric_cartman je izjavil:

Živjo! :)

Hvala za vse te koristne informacije. Za čolne očitno lažje dobiš nasvet kot za avto tu gor. :)

Kakorkoli pa.. @Raptor F16

Ravno tole smo študirali tudi mi. Ali ga je boljše najet ali kupit. In verjetno imaš kar prav kar se najema tiče. Imaš manj problemov. Ni ti potrebno skrbet kje ga boš hranil čez zimo plus odpade vzdrževanje in strošek le tega.


matematika pri nas je na koncu pokazala sledeče:
Če bo čoln v vodi vsaj 8-10 tednov neprekinjeno (in seveda tudi v uporabi) potem je nakup cenovno bolj smiseln (pri tem niso upoštevane delovne ure, ki jih porabiš za vrdrževanje, transport, spuščanje v vodo...). Če čoln uporabljaš manj kot 8 tednov v kosu je (ob upoštevanju življenjske dobe 20 let) bolj smiseln najem. Pri tem, da smo mi računali da imaš čoln dejansko kam parkirat ob morju (garaža na vikendu). Če moraš plačevati še hrambo in tovorit čoln v slovenijo in nazaj potem kar dodaj kak teden.

All in all se pri nas čoln splača, ker ga damo 1 maja v vodo in je potem tam do 1. oktobtra, vmes je pa vedno nekdo na vikendu in je čoln v uporabi. Če bi ga imel samo za tiste 3-4 tedne ko sem jaz dejansko na morju, bi absolutno rental.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

stjan ::

Pa še eno malenkost ne pozabi prišteti k stroškom - ceno sidranja.
Že nekaj let nazaj je bilo treba privez plačati, mogoče ima kak kamp to zastonj, drugače pa kar nanese.

Invictus ::

Zastonj privezov praktično ni.

Tisti v kampih so tako na črno, ker je vsak s čolnom prinesel neko betonski blok za bojo. In potem to ščiti bolj kot svoje otroke. Dostikrat so potopljene boje pod vodo, ravno toliko, da lahko zapneš kak štrik s propelerjem.

Poleg tega se je Hrvaška resno lotila teh črnih privezov, in jih odstranjujejo.

Navtika postaja tudi na Hraškem vedno dražja...

Pri meni računice ni. Najamem. Pa tudi se mi ne da vsak dan s čolnom vozit...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

kingsix ::

Poznam vsaj 5 ljudi, ki so si kupili mali večjega gumenjaka.. V roku par let so ga vsi prodali, ker se ne splača oz. ket je prwmalo časa itd.

krneki0001 ::

Ja, ne splača se, ker so na dopustu na morju max 3 tedne in je to premalo časa, da bi bil gumenjak rentabilen.

Če imaš vikend in gumico na vikendu (da je ne voziš vsak vikend gor in dol), pa da si skoraj vsak vikend na morju, ter še potem 3 tedne dopusta skupaj, se pa gumico že splača kupit.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Unknown_001 ::

Saj se narod slej ali prej spametuje. Dokler se en ne naf*ka, ne moreš vedet razen če vse planiraš in kalkuliraš vnaprej pa še takrat ti kakšna cifra uide :D

Čeprav v obdobju ko smo gliser kupili smo ga 3 mesece koristili na polno vsako leto. Zdele... ni volje in časa polirat pa packat pa par stvari je že za zamenjat... in stvar bo stala dokler se ne bo kdo odločil prodat ali pa zrihtat.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

eric_cartman ::

Nekako sem iz vsega tega izloščil, da če res ne veš kaj bi z denarjem in časom potem se ga splača kupit. Sicer pa je za povprečnega Janeza čisto preveč dela in stroškov, ter premalo časa za koriščenje in užitek.

Torej ne živim ob morju in verjetno bi ga koristil cca. 20 dni na leto. Pa še to je vprašanje. Sem nekako že odpisal nakup gumenjaka. Vse kaže na rentanje.

Potem pa če nadaljujem temo. Kakšen dober zanesljiv in ugoden ponudnik za rentanje gumenjakov? :)

Hvala!

Lp

Invictus ::

Nisem našel dobrega ;).

Je pa tako z najemom. En soliden čoln (gumenjak ali gliser, tam 5-6m dolžine) za 5 plus oseb pride vsaj 150 EUR/dan. Konec avgusta. V sezoni še dražje. Zraven je potem še gorivo, pač odvisno koliko se voziš.

Sam sem delal ponavadi tam okoli 100km, tako da je to 100 EUR še za gorivo :). Je pa res, da je šlo, kolikor je šlo :)).

Slišal sem zgodbice o najemu gumenjakov za 500EUR/teden, ampak so ti ponudniki kot Dedek Mraz, nisem jih še videl...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Unknown_001 ::

Mal pošpejaj ;)
https://www.marenauta.hr/search?s=Hrvat...

Tud če dobiš fiberglas bano z volanom in dost močnim motrojem bo much fun :D Leti ko sneto.

Imaš tud recenzije:
https://www.marenauta.hr/boat?id=55171#...
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

Med najvišjo sezono (15. julij do 15. avgust) je lahko gumica tudi okol 220€ na dan, kar je noro veliko.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

wragetz ::

Tudi sam sem bil v podobni dilemi in se na koncu odločil za rent. Ko ti je, si sposodiš in greš, pogledaš kar te zanima in vrneš. In nobene skrbi za servis, skladiščenje, vzdrževanje, prevoz, zavarovanje... Tudi kraje niso tako redke, tako da moraš kako manjšo gumico vsak dan ven vlačit ali vsaj motor demontirat in vlačit v apartma, zaklepat itd...

Lp

Unknown_001 ::

wragetz je izjavil:

Tudi sam sem bil v podobni dilemi in se na koncu odločil za rent. Ko ti je, si sposodiš in greš, pogledaš kar te zanima in vrneš. In nobene skrbi za servis, skladiščenje, vzdrževanje, prevoz, zavarovanje... Tudi kraje niso tako redke, tako da moraš kako manjšo gumico vsak dan ven vlačit ali vsaj motor demontirat in vlačit v apartma, zaklepat itd...

Lp


Mojo je en z nožem piknil :'(

;( tud vandalizem je pogost. Zginilo sidro, pa štrik prerezan. Bogu hvala za ketnco pr drugem čolnu... vsaj motor je ostal cel.

V vseh primerih je lastništvo en kup skrbi, dela in stroškov.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

perci ::

St235 je izjavil:

eric_cartman je izjavil:

Živjo! :)

Hvala za vse te koristne informacije. Za čolne očitno lažje dobiš nasvet kot za avto tu gor. :)

Kakorkoli pa.. @Raptor F16

Ravno tole smo študirali tudi mi. Ali ga je boljše najet ali kupit. In verjetno imaš kar prav kar se najema tiče. Imaš manj problemov. Ni ti potrebno skrbet kje ga boš hranil čez zimo plus odpade vzdrževanje in strošek le tega.


matematika pri nas je na koncu pokazala sledeče:
Če bo čoln v vodi vsaj 8-10 tednov neprekinjeno (in seveda tudi v uporabi) potem je nakup cenovno bolj smiseln (pri tem niso upoštevane delovne ure, ki jih porabiš za vrdrževanje, transport, spuščanje v vodo...). Če čoln uporabljaš manj kot 8 tednov v kosu je (ob upoštevanju življenjske dobe 20 let) bolj smiseln najem. Pri tem, da smo mi računali da imaš čoln dejansko kam parkirat ob morju (garaža na vikendu). Če moraš plačevati še hrambo in tovorit čoln v slovenijo in nazaj potem kar dodaj kak teden.

All in all se pri nas čoln splača, ker ga damo 1 maja v vodo in je potem tam do 1. oktobtra, vmes je pa vedno nekdo na vikendu in je čoln v uporabi. Če bi ga imel samo za tiste 3-4 tedne ko sem jaz dejansko na morju, bi absolutno rental.


Ne vem, kako ste to računali. Teden renta spodobnega gumenjaka v sezoni (5,5m dolžine z 80-100 konjev - recimo tole http://www.vrtinc.si/BWA-550-Suzuki-80) te pride povprečno 800 EUR(če računaš od maja do vključno oktobra). Torej, če ga imate v uporabi 8 tednov, to pomeni 6400 EUR na leto. Za 10 jurjev pa dobiš primerljiv čoln (+-20%). Tako da boš moral še kak parameter povedati, ker tole ne gre skupaj. Jaz sem računal, da so nekje 3 tedni tista meja, kjer se lahko začneš spraševati ali iti v nakup ali ne. Seveda bi ti trije tedni bili v top sezoni kar pomeni cca 3 jurje na leto. Drag špas.

Pri tem, da tega čolna ne dobiš na lokaciji ampak ga moraš tja pripeljat (so v zadru). Renti primerljivih gumenjakov na hrvaškem (diretkno na lokaciji) so primerno dražji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()

kingsix ::

Če imaš konkretnega gumenjaka še potem moraš itmet tudi konkreten avto. Stric si je prvo kupil gumenjaka..nato se je z njim nekaj matral prvo leto proti morju. Nato je nabavil že SUV'ja, pa moral je na morje zaradi tega kao vsaj 2x po 2 tedna lai vsaj 3 tedne letno, kar sicer menda nebi. etc. na koncu je ugotovil, da je zadeva predraga.

Jaz na to gledam tako: čoln si kupi nekdo, ki je malo bolj premožen. Kdo je zame premožen? Nekdo, ki npr gleda sedaj TV in vidi reklamo za nov 75 inch OLED - cena 5000EUR in si ga kupi brez premisleka in preverjanja financ ter lahko taki špas tudi ponovi nekaj krat letno brez težav. To, ko si v Slo neki kvazi srednj isloj kupuje čolne je kar nekaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kingsix ()

perci ::

Aja, jst sem govoril o nakupu solidnega rabljenega gumenjaka, seveda. Pri novem je računica drugačna.

Unknown_001 ::

kingsix je izjavil:

Če imaš konkretnega gumenjaka še potem moraš itmet tudi konkreten avto. Stric si je prvo kupil gumenjaka..nato se je z njim nekaj matral prvo leto proti morju. Nato je nabavil že SUV'ja, pa moral je na morje zaradi tega kao vsaj 2x po 2 tedna lai vsaj 3 tedne letno, kar sicer menda nebi. etc. na koncu je ugotovil, da je zadeva predraga.

Jaz na to gledam tako: čoln si kupi nekdo, ki je malo bolj premožen. Kdo je zame premožen? Nekdo, ki npr gleda sedaj TV in vidi reklamo za nov 75 inch OLED - cena 5000EUR in si ga kupi brez premisleka in preverjanja financ ter lahko taki špas tudi ponovi nekaj krat letno brez težav. To, ko si v Slo neki kvazi srednj isloj kupuje čolne je kar nekaj.



V bistvu je vsak kombi boljši za vleko čolna kot SUV. Change my mind if you dare.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

krneki0001 ::

perci je izjavil:

Ne vem, kako ste to računali. Teden renta spodobnega gumenjaka v sezoni (5,5m dolžine z 80-100 konjev - recimo tole http://www.vrtinc.si/BWA-550-Suzuki-80) te pride povprečno 800 EUR(če računaš od maja do vključno oktobra). Torej, če ga imate v uporabi 8 tednov, to pomeni 6400 EUR na leto. Za 10 jurjev pa dobiš primerljiv čoln (+-20%). Tako da boš moral še kak parameter povedati, ker tole ne gre skupaj. Jaz sem računal, da so nekje 3 tedni tista meja, kjer se lahko začneš spraševati ali iti v nakup ali ne. Seveda bi ti trije tedni bili v top sezoni kar pomeni cca 3 jurje na leto. Drag špas.

Pri tem, da tega čolna ne dobiš na lokaciji ampak ga moraš tja pripeljat (so v zadru). Renti primerljivih gumenjakov na hrvaškem (diretkno na lokaciji) so primerno dražji.


8 tednov v uporabi na leto je že veliko. Tam bi se že splačalo.
Večina ga bi pa uporabljala 2 tedna in par vikendov, pa še to ne stalno, ker je kdaj preveč valov, kdaj je dež,... In 10k je vseeno preveč, da bi ga uporabljali samo toliko.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

perci ::

Unknown_001 je izjavil:

kingsix je izjavil:

Če imaš konkretnega gumenjaka še potem moraš itmet tudi konkreten avto. Stric si je prvo kupil gumenjaka..nato se je z njim nekaj matral prvo leto proti morju. Nato je nabavil že SUV'ja, pa moral je na morje zaradi tega kao vsaj 2x po 2 tedna lai vsaj 3 tedne letno, kar sicer menda nebi. etc. na koncu je ugotovil, da je zadeva predraga.

Jaz na to gledam tako: čoln si kupi nekdo, ki je malo bolj premožen. Kdo je zame premožen? Nekdo, ki npr gleda sedaj TV in vidi reklamo za nov 75 inch OLED - cena 5000EUR in si ga kupi brez premisleka in preverjanja financ ter lahko taki špas tudi ponovi nekaj krat letno brez težav. To, ko si v Slo neki kvazi srednj isloj kupuje čolne je kar nekaj.



V bistvu je vsak kombi boljši za vleko čolna kot SUV. Change my mind if you dare.

Verjetno je kak unimog še boljši. Ampak folk ima rad osebne avtomobile, ker so praktični. Sicer pa sem jaz iz LJ pred leti vlekel čoln dolžine 5,5m, z 80PS 4taktno yamaho z golfom dvojko dizlom na morje do Sukošana. 45 kilovatov. Je bla kr jeba, po ravnem je na avtocesti šlo okrog 90 :).

Zlo podobna fora so tudi pavšali prikolic. Moraš bit res dosti na morju, da se ti splača. Oz. morajo bit ene tri familije v španoviji. Pa si potem vezan na eno lokacijo - juhuhu. No, veliko ljudem to ustreza, meni ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()

krneki0001 ::

Unknown_001 je izjavil:

V bistvu je vsak kombi boljši za vleko čolna kot SUV. Change my mind if you dare.


Je, ampak nočeš imeti celo leto kombija kot osebno vozilo (in prvi avto) zato, da boš 5x na leto vlekel čoln na morje.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

St235 ::

perci je izjavil:

St235 je izjavil:

eric_cartman je izjavil:

Živjo! :)

Hvala za vse te koristne informacije. Za čolne očitno lažje dobiš nasvet kot za avto tu gor. :)

Kakorkoli pa.. @Raptor F16

Ravno tole smo študirali tudi mi. Ali ga je boljše najet ali kupit. In verjetno imaš kar prav kar se najema tiče. Imaš manj problemov. Ni ti potrebno skrbet kje ga boš hranil čez zimo plus odpade vzdrževanje in strošek le tega.


matematika pri nas je na koncu pokazala sledeče:
Če bo čoln v vodi vsaj 8-10 tednov neprekinjeno (in seveda tudi v uporabi) potem je nakup cenovno bolj smiseln (pri tem niso upoštevane delovne ure, ki jih porabiš za vrdrževanje, transport, spuščanje v vodo...). Če čoln uporabljaš manj kot 8 tednov v kosu je (ob upoštevanju življenjske dobe 20 let) bolj smiseln najem. Pri tem, da smo mi računali da imaš čoln dejansko kam parkirat ob morju (garaža na vikendu). Če moraš plačevati še hrambo in tovorit čoln v slovenijo in nazaj potem kar dodaj kak teden.

All in all se pri nas čoln splača, ker ga damo 1 maja v vodo in je potem tam do 1. oktobtra, vmes je pa vedno nekdo na vikendu in je čoln v uporabi. Če bi ga imel samo za tiste 3-4 tedne ko sem jaz dejansko na morju, bi absolutno rental.


Ne vem, kako ste to računali. Teden renta spodobnega gumenjaka v sezoni (5,5m dolžine z 80-100 konjev - recimo tole http://www.vrtinc.si/BWA-550-Suzuki-80) te pride povprečno 800 EUR(če računaš od maja do vključno oktobra). Torej, če ga imate v uporabi 8 tednov, to pomeni 6400 EUR na leto. Za 10 jurjev pa dobiš primerljiv čoln (+-20%). Tako da boš moral še kak parameter povedati, ker tole ne gre skupaj. Jaz sem računal, da so nekje 3 tedni tista meja, kjer se lahko začneš spraševati ali iti v nakup ali ne. Seveda bi ti trije tedni bili v top sezoni kar pomeni cca 3 jurje na leto. Drag špas.

Pri tem, da tega čolna ne dobiš na lokaciji ampak ga moraš tja pripeljat (so v zadru). Renti primerljivih gumenjakov na hrvaškem (diretkno na lokaciji) so primerno dražji.


Racunal smo glede na nov coln in motor. Z rabljenim seveda prides nizje. Dodatno je treba uposevat tudi to, koliko casa dejansko rabis coln. Ce si na morju 8 tednov, a bosmres rabil coln toliko casa? Vecinoma potem ugotovis, da je coln mogoce v uporabi 2-3 tedne.

Na koncu dneva se mora vsak sam odlocit. Pod crto je coln drag spas, ki zahteva tudi kar nekaj dela. Moje osebno mnenje, je da pri manj kot dveh mesecih dejanske uporabe na leto, sploh ne bi razmisljal o nakupu.

perci ::

Ja, ampak pri najemu tudi ne dobiš ponavadi novega čolna, tako da je pomojem bolj na mestu primerjava nakupa rabljenega.

No, kakorkoli že. Kot si rekel, če ga imaš v vodi dva meseca, še ne pomeni, da je vsak dan v uporabi. Tako, da je morda za opa res bolje razmišljati o dnevnem najemu, ker se ti vsak dan res ne da ubadat s čolnom pa še velikokrat je morje razburkano in neprijetno za čolnarjenje. Sploh, če si nekje potem stalna stranka in dobivaš pošteno ceno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()

Unknown_001 ::

perci je izjavil:


Verjetno je kak unimog še boljši. Ampak folk ima rad osebne avtomobile, ker so praktični. Sicer pa sem jaz iz LJ pred leti vlekel čoln dolžine 5,5m, z 80PS 4taktno yamaho z golfom dvojko dizlom na morje do Sukošana. 45 kilovatov. Je bla kr jeba, po ravnem je na avtocesti šlo okrog 90 :).

Zlo podobna fora so tudi pavšali prikolic. Moraš bit res dosti na morju, da se ti splača. Oz. morajo bit ene tri familije v španoviji. Pa si potem vezan na eno lokacijo - juhuhu. No, veliko ljudem to ustreza, meni ne.


Ni fora, da bi potreboval univerzalno 4x4 terensko vozilo...

Hec je v tem, da je s kombijem bolj udobno vozit čoln na prikolici, predvsem zaradi zaveterja ki ga nudi furgon. Vožnja prikolice je bolj stabilna pri višjih hitrostih.

Vlekli smo z večjim terenskim vozilom tipa Cayenne... kasneje pa kar s kombijem. In smo ugotovili da je bolj sigurno, je pa res, da konkreten SUV nima problemov z vlečno močjo... no saj tud napol prazen kombi na zadnji pogon nima...

krneki0001 je izjavil:

Unknown_001 je izjavil:

V bistvu je vsak kombi boljši za vleko čolna kot SUV. Change my mind if you dare.


Je, ampak nočeš imeti celo leto kombija kot osebno vozilo (in prvi avto) zato, da boš 5x na leto vlekel čoln na morje.


Jebiga... to je sicer res... ampak ironično se da tudi tako. Sem za prvi avto 4 leta vozil kombi za male dostave :))

Sicer pa kakšen Vivaro, Transporter, MB V... to je lahko čisto spodobno osebno vozilo.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

Magic1 ::

perci je izjavil:

Ja, ampak pri najemu tudi ne dobiš ponavadi novega čolna, tako da je pomojem bolj na mestu primerjava nakupa rabljenega.

No, kakorkoli že. Kot si rekel, če ga imaš v vodi dva meseca, še ne pomeni, da je vsak dan v uporabi. Tako, da je morda za opa res bolje razmišljati o dnevnem najemu, ker se ti vsak dan res ne da ubadat s čolnom pa še velikokrat je morje razburkano in neprijetno za čolnarjenje. Sploh, če si nekje potem stalna stranka in dobivaš pošteno ceno.

Novo stvar nabaviš zato, da nekaj časa nimaš skrbi in pretiranega servisiranja/popravljanja. Pri nejemu morajo stvari delat, ni tvoja naloga, da se ukvarjaš s popravili neglede na starost čolna.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

perci ::

Pri nejemu morajo stvari delat, ni tvoja naloga, da se ukvarjaš s popravili neglede na starost čolna.

Hehe, izgleda da še nikoli nisi najel jadrnice na hrvaškem :).

Invictus ::

Magic1 je izjavil:

Pri nejemu morajo stvari delat, ni tvoja naloga, da se ukvarjaš s popravili neglede na starost čolna.

In kaj boš naredil, ko boš nekje sredi morja, vsak 1 km oddaljen od najbližje obale? po možnosti na plovilu skupaj s histerično babo, pa še otroci?

Sem že marsikaj popravil na jadrnici, da je sploh delalo...

Lanska izkušnja je bila, kar se popravil tiče, res enkratna. Kar se najema tiče, ravno ne...

Letos isto, par stvari za popravit. Se je pač par stvari strgalo, pa popraviš... Zadnje čase imajo jadrnice za najem vsaj komplet orodja gor, kar v preteklosti ni bilo ravno pravilo...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

perci ::

Mah, odpeljem cist novo elan 340 iz marine in mi eno miljo ven zacne tulit alarm na masini. Skratka, eno uro popravil ze pred odhodom.

Razfukane ročke za vinče, raztegnjena jadra, zjebana elektrika (zadnjic so mi ponoci med plutjem ugasnile komplet vse luci - ne, ni bla varovalka), neoznacena ketna, losane pripone in napone, izrabljene vrvi, ki ne tecejo lepo po vinču....

msjr ::

Ah jest sem vlekel 4,5m gumenjaka z Daewoojem (Chevrolet) Tacumo pa ni bilo nobenih problemov, seveda je z boljšim avtom z več navora vse skupaj lažje, ampak to da bi šel kupovat kombija ali 4wd samo zaradi gumenjaka je čisti overkill.

Seveda če vlečeš dvotonskega baylinerja je to čisto druga zgodba, ampak takrat je potem tu tudi problem skupne teže in BE oz. koda 96 oz. najem prevoza.......

Drugače pa pri najemu gumenjakov še nisem imel težav (trkam na les), je pa proti jadrnici to dokaj enostavna zadeva - manj stvari je za pokvarit.

Pri jadrnicah pa sem že doživel puščanje pri propelerju (jer vam radi bilge pumpa? pa onda nema problema), webasto mi je zadimil kabino (pa, onda vam preporućujem da ne upotrebljavate webasto - zunaj pa +8) in vse variante, ki jih opisuje @perci, vključno z alarmom na mašini (e, pa prestat će, to uvjek radi kad je vlaga ujutro). Teh dogodivščin je malo morje, ta zadnja izpred dveh tednov se ni polnila na 220V, pojma nimam zakaj vse pregledal, a k sreči ni vrgla ven glavne varovalke od marine, kot se mi je nekoč zgodilo na Korčuli (ja jest sem bil :D)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: msjr ()

Invictus ::

Še malo mojih napak na jadrnicah:

- Ni delovala sidrna luč na jamboru, tip prinese neko na solarne celice da jo potegnem gor na jambor.
- Kljub vprašanju in zagotovilu, ali je natočena sveža voda, le ta ni bila. Zmanjkalo vode. Plus pokvarjen indikator, ki je kazal polno. Voda noter postana, z okusom po algah...
- O jadrih in štrikih ne bi. Obje staro in suho.
- Ko pogledaš podvodni del, poln prask in školjk.
- Crknila elektrika, sem podrl in pogledal. Živ kaos. Tip se pa hvali, da je sam napeljal elektriko.
- In za konec, puščanje cevi za plin. Na srečo med glavnim ventilom in štedilnikom. Smo zapirali ventil.
- Slabi akumulatorji. Ne zdržijo 2 dni jadranja z osnovnimi inštrumenti. Na koncu crknil še polnilec. Še dobro, da je obvezen kompas povsem mehanski.

Edina pozitivna zadeva lani je bil motor, ki res ni crknil...

Še nekaj drugih cvetk mojih kolegov:

- Sidro ni bilo privezano na barko. Ko so se ob 2h zjutraj presidrali, in spustili sidro, jim je zaradi tega padlo v vodo, globina 12m :). Veter 30 vozlov juga v zaliv, kjer so bili
- Crknila prestava naprej/nazaj. Pri vračilu, ko ni mogel dati v vzvratno, konkretno butnil jadrnico. Počil osnovni kalup.
- Ajde, izvenkrmni motorji znajo biti tudi svoja zgodba...
- Ne natočijo goriva, sploh ne za izvenkrmni motor.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

looser ::

Nekoč so nas učili, kaj vse in kako je potrebno preverit, kako in kdaj zavrniti, preden zares izpluješ z ljudmi (zasebno ali komercialno), tule izgleda, da ste bolj zaupljive vrste. Meni so predlagali, da damo za čarter, pa ne vem. 30-40 kn je ok :-)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: looser ()

Invictus ::

Seveda je biti simple pameten tukaj, ampak večino zadev, ki sem jih naštel, spada med normalno vzdrževanje. Bi morale delati, marsikatere pa sploh ne moreš preveriti...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

msjr ::

Hja eno je, če vidiš banner Sailing Week v Kaštel Sućurcu in si potem pameten, drugo so pa resnične izkušnje.

looser ::

Ja, jaz mam tudi tale sail week academy za sabo.
Pa še kaj bi se našlo :-)
Rya pa nimam, ne, niti ni zares planiran.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: looser ()

looser ::

Zdaj, vidim, smo malo zamorili sceno s tem, naj admin poradira od moje opazke vključno s tem sporočilom.

St235 ::

Mislim, da rentanje jadrnuce ni ravno v isti kategoriji kot rentanje 5m gumenjaka.

Machete ::

Kupi raje kajak z elektro motorjem za 1 teden kruzat bo super :]
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

looser ::

Se opravičujem, sem začel tam brati o preperelih semeringih, umazanem podvodju, manku goriva, nedelujočih indikatorjih, pa me je malo zintrigiralo, pa sem dobronamerno stegnil jezik.

perci ::

Sidro ni bilo privezano na barko. Ko so se ob 2h zjutraj presidrali, in spustili sidro, jim je zaradi tega padlo v vodo, globina 12m :). Veter 30 vozlov juga v zaliv, kjer so bili

Mors bit pa kar frajer/pacient, da prvic, ko prides na barko, sidras ob dveh ponoci na 30 vozlov. Sicer pa masine ne ugasneš dokler nisi uspesno zasidran, a tega jim ni noben povedal.

Lakotnik, se strinjam. Se pa malomarnosti teh, ki oddajajo, dogajajo tudi pri colnih. Je le dalmacija to.

Invictus ::

perci je izjavil:


Mors bit pa kar frajer/pacient, da prvic, ko prides na barko, sidras ob dveh ponoci na 30 vozlov. Sicer pa masine ne ugasneš dokler nisi uspesno zasidran, a tega jim ni noben povedal.

Pravzaprav je bilo ravno obratno.

Ponoči se je veter obrnil, pa se je kolegu zazdela obala preblizu. Zato so se na novo sidrali. Charter je šalabajzer, ker oddaja tehnično nepopolno barko. Me zanima kako na to reagira hrvaško ministrstvo za pomorstvo.

New more biti vedno skiper kriv...

perci je izjavil:


Lakotnik, se strinjam. Se pa malomarnosti teh, ki oddajajo, dogajajo tudi pri colnih. Je le dalmacija to.

Ni to samo fora Dalmacije, je kar celega Jadrana. Tudi v Sloveniji.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

perci ::

Ponoči se je veter obrnil, pa se je kolegu zazdela obala preblizu.

Klasika. Ko si sidran, se ponoči obala vedno zdi bližje kot v resnici je. Sploh, če dežuraš v kokpitu in vmes odpreš oči...se ti za trenutek zazdi, da si že na suhem :).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Čoln za morske užitke (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6119082 (8515) Invictus
»

Izpit za voditelja čolna (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12630650 (17113) Invictus
»

Morje + čoln

Oddelek: Loža
113936 (3251) SaXsIm
»

Krpanje čolna

Oddelek: Loža
93467 (3341) francek1
»

tragedija na savi! (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10914716 (8570) Icematxyz

Več podobnih tem