» »

Warren Buffett: Samovozeča vozila bodo slaba za posel mnogih

1
2
»

jype ::

jernejl> Kaj pa bi... se naučil od človeških voznikov, da je treba kršiti prometne predpise in s tem povzročati prometne nesreče?

Seveda ne. Zakaj bi robot sploh zapeljal v ulico, ko pa ve, da ne bo mogel ven? Ne bo, brez skrbi.

Okapi ::

jype je izjavil:

Okapi> verjetno

Kot običajno, se tudi v tem primeru motiš.

Ja, mogoče bi namesto verjetno res moral napisati zagotovo. Ko je zjutraj na Zaloški proti mestu kolona od križišča s Kajuhovo do Kliničnega centra, se iz stranskih cest nanjo ne moreš priključit, ne da bi se rinil naprej in se te nekdo usmili ter te spusti predse.

jype ::

Nakladaš. Po tisti cesti sem se toliko časa vozil v pisarno, da zelo dobro vem, da so vozniki zelo usmiljeni in vedno spustijo druge ljudi naprej po največ par avtomobilih. Za to sicer še najbolj poskrbi semafor pri železnici, a kljub temu.

Nobenega razloga ni, da bi robot počel podobne neumnosti kot jih počnete vozniki.

Okapi ::

Ja, ta spustijo, če se rineš naprej. Če čakaš tam, kjer bi po predpisih moral čakati, te nihče ne spusti.

jernejl ::

zelo dobro vem, da so vozniki zelo usmiljeni in vedno spustijo druge

Še dobro, da niso roboti... in premorejo nekaj empatije.
Koliko Tesel z vključenim avtopilotom pa si videl ustaviti, pomežikniti z lučmi in pomahati z ogledali, če je bila gneča na neprednostni cesti... nič ali manj?

Seveda ne. Zakaj bi robot sploh zapeljal v ulico, ko pa ve, da ne bo mogel ven? Ne bo, brez skrbi.

Ko bo to vedel, bo vedel tudi izžrebane loterijske številke naslednji vikend. Dotlej pa bo le predvideval.
In če se bo v redkih primerih slučajno zmotil, ne bo mogel ven.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

jype ::

jernejl> Še dobro, da niso roboti... in premorejo nekaj empatije.

Tudi roboti to počnejo. Ne zaradi empatije, jasno, ampak zaradi matematike.

jernejl> Koliko Tesel z vključenim avtopilotom pa si videl ustaviti, pomežikniti z lučmi in pomahati z ogledali, če je bila gneča na neprednostni cesti... nič ali manj?

Odlično politično oblikovano vprašanje. Koliko Tesel z vključenim avtopilotom si že videl peljat po zabasani Zaloški mimo Vodmatske ulice, ne da bi ven izpustil vsaj eno vozilo? Nič ali manj?

jernejl> Ko bo to vedel, bo vedel tudi izžrebane loterijske številke naslednji vikend.

Neumnost. Morda ne bi bilo slabo, če teh reči ne bi komentirali ljudje, ki o njih tako malo vedo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

jernejl ::

Tudi roboti to počnejo. Ne zaradi empatije, jasno, ampak zaradi matematike.

Neumnost. Matematika bo povedala, da gre najprej vozilo, ki ima prednost, potem pa tisto, ki prednosti nima. Ali nisi nikoli reševal testa CPP?

Odlično politično oblikovano vprašanje.

Torej nobene. Hvala za potrditev.

Neumnost. Morda ne bi bilo slabo, če teh reči ne bi komentirali ljudje, ki o njih tako malo vedo.

Pa imaš kljub temu še toliko za pripomniti.

Ampak res pa je, da je, oziroma bo, glavna programska oprema, in ta je, ko stroške razvoja porazdeliš na nekaj deset milijonov kosov, poceni.

Prometni predpisi se praktično v vsaki državi nekoliko razlikujejo... seveda tudi signalizacija... še tovornjaki so v avstraliji drugačni kot pri nas.
Nevronska mreža, naučena v ZDA, bo v Vietnamu morda počela neumnosti. Lokalizacija in posodabljanje ob spremembah niso ravno poceni.
Še danes se marsikateri znamki ne splača prevesti nekaj besed preprostega uporabniškega vmesnika v slovenščino. Lokalizacija in nenehno posodabljanje algoritmov pa bo neprimerno večji (in dražji) zalogaj.

jype ::

jernejl> Neumnost. Matematika bo povedala, da gre najprej vozilo, ki ima prednost, potem pa tisto, ki prednosti nima. Ali nisi nikoli reševal testa CPP?

Neumnost. Matematika bo povedala, da gre najprej tisto vozilo, za katerega je najbolj smiselno, da gre naprej. A nisi nikoli programiral?

jernejl> Torej nobene. Hvala za potrditev.

Jasno, ker robotskih vozil še nimamo, si imel glede tega prav, glede vsega ostalega se pa, tako kot je pri tebi že tradicija, motiš.

jernejl> Pa imaš kljub temu še toliko za pripomniti.

Drži. Nekdo mora bralcem teme razložiti, kdo ima prav, kdo se pa moti. Ti se motiš.

jernejl> Prometni predpisi se praktično v vsaki državi nekoliko razlikujejo... seveda tudi signalizacija... še tovornjaki so v avstraliji drugačni kot pri nas.

Ježeštana, kako težak problem! Zagotovo ga ne bo mogoče rešiti!

jernejl> Nevronska mreža, naučena v ZDA, bo v Vietnamu morda počela neumnosti.

Morda res! Če bi poslušali nekoga, ki sploh ne ve, kaj nevronska mreža je, bi se morda celo bali, da se bo v nevronsko mrežo spotaknil kak mimoidoči pešec!

jernejl> Lokalizacija in nenehno posodabljanje algoritmov pa bo neprimerno večji (in dražji) zalogaj.

Ne, ne bo, ampak naj te dejstva nikar ne zmotijo pri tvojih blodnjah.

jernejl ::

Neumnost. Matematika bo povedala, da gre najprej tisto vozilo, za katerega je najbolj smiselno, da gre naprej. A nisi nikoli programiral?

Neumnost, treba bo upoštevati pravila v prometu, ne pa jih obračati na glavo, ker se bo nekemu programerju zdelo, da je tako bolje.

bi se morda celo bali, da se bo v nevronsko mrežo spotaknil kak mimoidoči pešec!

Zdaj pa vemo, zakaj raje kolesariš.

Ne, ne bo, ampak naj te dejstva nikar ne zmotijo pri tvojih blodnjah.

Prevodi posameznih besed so danes že avtomatizirani. Bloditi pa pomeni misliti, da lokalizacija algoritmov ni bolj kompleksna in dražja od prevoda nekaj deset besed iz angleščine v slovenščino.

jype ::

jernejl> Neumnost, treba bo upoštevati pravila v prometu, ne pa jih obračati na glavo, ker se bo nekemu programerju zdelo, da je tako bolje.

Neumnost. Pravil v prometu absolutno ne upošteva nihče, zato jih tudi roboti ne bodo.

jernejl> Prevodi posameznih besed so danes že avtomatizirani. Bloditi pa pomeni misliti, da lokalizacija algoritmov ni bolj kompleksna in dražja od prevoda nekaj deset besed iz angleščine v slovenščino.

Bilo bi resnično koristno, da bi kaj prebral o tehnologiji, preden komentiraš. Ne, ni dražja.

PrihajaNodi ::

Okapi je izjavil:

Vprašaj Muska. On pravi, da bo model 3 že samovozeč, z vso potrebno opremo že vgrajeno. Samo cestno-prometne predpise bo treba spremeniti, in bodo sami vozili po cestah.

Jaz sicer pravim, da na veliko naklada, in bodo M3 na pol old-timerji, preden bodo avti smeli sami na cesto. Ampak res pa je, da je, oziroma bo, glavna programska oprema, in ta je, ko stroške razvoja porazdeliš na nekaj deset milijonov kosov, poceni. Celo če bo treba imeti lidar, bo ta ob množični proizvodnji dovolj poceni.

Da bo prišlo do množične proizvodnje, si pa lahko prepričan. Kakor hitro bo tehnologija tako daleč, da bodo avti res smeli sami voziti, bodo to vsi hoteli imeti. In samovozeč je lahko vsak avto, tudi bencinski.



Kjer jaz vidim težavo je, da sam avtomobil mogoče ne bo drag. Drago bo samo vzdrževanje. Vsi, ki jih poznam vozijo svoje konjičke k nepooblaščenim serviserjem. Samo pomisli, v WW golfu je konstantno utripala lučka da je bil sprožen airbag. Na pooblaščenem so dvakrat menjali software. In guess what problem je ostal, plačat je bilo pa treba 300€. Tako da hvala, ampak ne hvala, avto s čim manj elektronike in balasta bo luksus.

Magic1 ::

Lidar bo tako poceni kot je danes vzvratna kamera? Kamera bi morala biti glede na količino za drobiž pa seveda od tebe zahtevajo nek top paket opreme ter še kakšnega dodatnega jurčka za samo kamero. Pri Tesli ti zdaj računajo za avtopilot, ki to sploh ni, ko pa bo zadeva funkcionirala vsaj nekako, bo pa ziher mesečna naročnina padla. Pa še vedno ni noben odgovoril, kako bo avtopilot vozil v snegu, ali po kakšnih ozkih cestah, kjer moraš dobesedno izven vozišča vozit, če koga srečaš (pa še n drugih neugodnih, a velikokrat vsakdanjih zadev).
Magic

matobeli ::

Abs in servo volan sta dražja od vzvratne kamere. Pa sta obvezna oprema. In nihče ga ne računa "ekstra".

Sej verjetno ne bo panike če boš hotel sam vozit. Malo višje zavarovanje, obvezno vozniško dovoljenje, prepoved manual vožnje na hitrih (in ne, "hitrih") cestah ter avtocestah, mogoče še kaj podobnega. To bo veljalo sploh za velika mesta, slovenija bo mogoče enkrat čez 500let prepovedala tistih 200km avtocest vozit na človeka.
Če ne bo Petrol&omw začelj javkat da vsi prespijo teh 200km in nihče več noče pit kofeta.

Še vedno boš pa lahko kupil terenca in se šel gonit po pohorju. Bi pa znalo bit bistveno dražje od neke souporabe enega mestnega mlinčka.
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kaj naj policija stori z napačno parkiranim samovozečim vozilom

Oddelek: Novice / Varnost
378231 (5140) TheBlueOne
»

Samovozeč taksi prvi dan udeležen v nesreči (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5312895 (9434) matobeli
»

Nemčija legalizirala teste samovozečih vozil na javnih cestah

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
83774 (2252) joze67
»

General Motors investira v Lyft in želi samovozeči avtomobil

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
136398 (5512) Spajky

Več podobnih tem