Forum » Šola » Matematika - algebra - pomoč
Matematika - algebra - pomoč
stivancan ::
Primoz ::
Pri prvi nalogi vzameš katerikoli vektor, ki ni linearna kombinacija naštetih dveh ... npr 1,0,0 in to je to.
Pri drugi nalogi zračunaš skalarni produkt vektorjev (ki je 0), .. ker dolžini nista nič, to nekaj pomeni. Nato če se ti ne ljubi s tem ukvarjat zračunaš vektorski produkt teh dveh vektorjev (dobiš vektor, ki je pravokoten na ravnino -- trije ortogonalni vektorji v prostoru dimenzije 3...).
Nato pri vseh treh vektorjih zračunaš dolžine (spet skalarni produkt), in vsakega posebej deliš z njegovo dolžino (in dobiš tako vektorje dolžine 1, ki so pravokotni med seboj in jih je toliko kot je dimenzija prostora => ortonormirana baza)
Pri drugi nalogi zračunaš skalarni produkt vektorjev (ki je 0), .. ker dolžini nista nič, to nekaj pomeni. Nato če se ti ne ljubi s tem ukvarjat zračunaš vektorski produkt teh dveh vektorjev (dobiš vektor, ki je pravokoten na ravnino -- trije ortogonalni vektorji v prostoru dimenzije 3...).
Nato pri vseh treh vektorjih zračunaš dolžine (spet skalarni produkt), in vsakega posebej deliš z njegovo dolžino (in dobiš tako vektorje dolžine 1, ki so pravokotni med seboj in jih je toliko kot je dimenzija prostora => ortonormirana baza)
There can be no real freedom without the freedom to fail.
galu ::
Pa še formalno, za 2.:
Iščeš ortogonalni komplement podprostora, ki ga razpenjata napisana vektorja. Orthogonal complement @ Wikipedia
Pa še trotl-ziher (& overkill velikokrat) način pridobivanja ON-baze: Gram%E2%80%93Schmidt process @ Wikipedia (mogoče pride prav za naprej)
Iščeš ortogonalni komplement podprostora, ki ga razpenjata napisana vektorja. Orthogonal complement @ Wikipedia
Pa še trotl-ziher (& overkill velikokrat) način pridobivanja ON-baze: Gram%E2%80%93Schmidt process @ Wikipedia (mogoče pride prav za naprej)
Tako to gre.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: galu ()
stivancan ::
Hvala
Evo prvo nalogo uspel rešiti. Upam da je rezultat pravi:
.... -1
B3= 0
.... 1
Pa še za malce namiga pri tej nalogi bi bil zelo hvaležen.
Priredi preslikavi matriko v standardni bazi.
Evo prvo nalogo uspel rešiti. Upam da je rezultat pravi:
.... -1
B3= 0
.... 1
Pa še za malce namiga pri tej nalogi bi bil zelo hvaležen.
Priredi preslikavi matriko v standardni bazi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stivancan ()
Primoz ::
Pri prvi nalogi imaš rešitev kolikor hočeš. To da si čutil potrebo računat nekaj kompleksnega pomeni, da ali imaš preveč časa ali pa rabiš še enkrat prebrat definicijo stvari omenjenih v nalogi. In ja ... enotski vektor [1,0,0] je tudi rešitev :D
pri tvoji peti nalogi samo prepišeš vektorje enega zraven drugega (glede na to da ti predstavljajo preslikave originalne baze) :D Lepo iz leve proti desni... spustiš vso navlako, ki je napisana vmes (pa glede na tvojo prvo nalogo je verjetno treba povedat, da spustiš tudi vmesne črte in obdržiš samo levo in desno, tako da stvar na koncu izgleda kot matrika).
pri tvoji peti nalogi samo prepišeš vektorje enega zraven drugega (glede na to da ti predstavljajo preslikave originalne baze) :D Lepo iz leve proti desni... spustiš vso navlako, ki je napisana vmes (pa glede na tvojo prvo nalogo je verjetno treba povedat, da spustiš tudi vmesne črte in obdržiš samo levo in desno, tako da stvar na koncu izgleda kot matrika).
There can be no real freedom without the freedom to fail.
stivancan ::
BivšiUser2 ::
Prišli smo do vektorskih podprostorov in mi zadeva ni čisto jasna (zicleder mam). Kaj z njimi hočemo doseči? Kaj hočemo doseči z linearjno ogrinjačo in bazami?
Računske naloge zastopim, ker je v bistvu vse bolj ali manj Gaussova eleminacija / preverjanje 1. in 2. aksioma. To pa je tudi to. Pač sprašujem, ker gledam v zapiske in ne vem ka bi si naj pomagal s tem.
Matrike in determinante so razumljive (sistemi enačb in računanje ploščine / prostorin).
Računske naloge zastopim, ker je v bistvu vse bolj ali manj Gaussova eleminacija / preverjanje 1. in 2. aksioma. To pa je tudi to. Pač sprašujem, ker gledam v zapiske in ne vem ka bi si naj pomagal s tem.
Matrike in determinante so razumljive (sistemi enačb in računanje ploščine / prostorin).
SloTech - če nisi z nami, si persona non grata.
al_z ::
Vsak vektor v vektorskem prostoru se da zapisati kot neka linearna kombinacija baznih vektorjev. Linerana ogrinjača nekih vektorjev pa je ponavadi vektorski podprostor.
al_z ::
Včasih smo imeli osnove vektorjev, skalarni in vektorski produkt že v gimnaziji, zadnjih nekaj let pa so to snov zelo črtali iz učnega programa. Zato večina, ki študira nekaj naravoslovnega, mora to snov nadoknaditi v prvem letniku študija. Še posebej kakšni arhitekti. Pride pa zelo prav ta snov fizikom, gradbenikom, strojnikom, matematikom in tudi računalničarjem. Linerna algebra je osnovna matematična teorija grafike v računalništvu.
BivšiUser2 ::
Mi smo vektorje v SŠ obravnavali pri predmetu Izbrana poglavja iz matematike,
SloTech - če nisi z nami, si persona non grata.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Baza v vektorskem prostoruOddelek: Šola | 2636 (1134) | BivšiUser2 |
» | VektorjiOddelek: Šola | 3281 (2989) | lebdim |
» | Vektorji - pomočOddelek: Šola | 1191 (1112) | Boobiz |
» | skalarni, vektorski in ostali produktiOddelek: Šola | 4961 (3802) | sherman |
» | Prosim za pomoč pri matematiki.Oddelek: Šola | 1797 (1577) | Odin |