Forum » Elektrotehnika in elektronika » Vprašanje glede kondenzatorjev
Vprašanje glede kondenzatorjev
mrTwelveTrees ::
Ker se na te zadeve bolj slabo spoznam, me zanima nekaj.
Imam te "žarnice" led
v katerih se napihne kondenzator.
Sem že v dveh zamenjal in sveti naprej brez problema
kondenzator je 400v 4.7uf
zdej pa me zanima, čemu služi ta kondenzator, če vzamem malo večjo kapaciteto bo zdržal dlje ali ne ?
drugače jih mislim navabit 10 za 1funt : http://www.ebay.co.uk/itm/10-pcs-4-7uF-...
Imam te "žarnice" led
v katerih se napihne kondenzator.
Sem že v dveh zamenjal in sveti naprej brez problema
kondenzator je 400v 4.7uf
zdej pa me zanima, čemu služi ta kondenzator, če vzamem malo večjo kapaciteto bo zdržal dlje ali ne ?
drugače jih mislim navabit 10 za 1funt : http://www.ebay.co.uk/itm/10-pcs-4-7uF-...
- premaknil iz Pomoč in nasveti: bluefish ()
Golaz ::
Brez sheme je težko reči. Je znotraj luči še kakšno vezje? Ali samo ta kondenzator? Kako je vezan ta kondenzator? Je X ali Y-rated?
Najbolje bi bilo če prilepiš sliko vezja ali pa še bolje shemo vezja.
Najbolje bi bilo če prilepiš sliko vezja ali pa še bolje shemo vezja.
Duhec ::
Dal si link do elektrolita 4.7uF/400V= torej je po vsej verjetnosti za glajenje enosmerne napetosti takoj za Graetzom. Ni pa rečeno.
Daj kako sliko in nariši shemo podobno kot na spodnji povezavi pa bo bolj jasno kako je ta elko vpet v vezje.
Daj kako sliko in nariši shemo podobno kot na spodnji povezavi pa bo bolj jasno kako je ta elko vpet v vezje.
http://blackbird.si/
Golaz ::
Zgleda kot DC-DC buck pretvornik z Graetzovem mostiču na vhodu za pretvorbo AC v DC in gladilnim kondenzatorjem.
Močno ti odsvetujem, da kupuješ kondenzatorje prek ebaya, vsaj za takšne aplikacije (bogve če sploh držijo tiste specifikacije). Raje jih kupi prek conrada, kupi pa 400V 4.7uF in pa od ene izmed naslednjih firm: Nippon Chemi-con, Rubycon, Panasonic, Nichicon. Tile proizvajajo visoko-kvalitetne elektrolitske kondenzatorje kadar so potrebni veliki "ripple" tokovi in majhne notranje impedance.
Pri takšnih aplikacij so potrebni res kvalitetni kondenzatorji zaradi zgoraj omenjenih problemov. Tako da ne šparaj, velika verjetnost je, če boš zapravil malo več za ta kondenzator, bi ti moral držati v najslabšem primeru vsaj par let.
Močno ti odsvetujem, da kupuješ kondenzatorje prek ebaya, vsaj za takšne aplikacije (bogve če sploh držijo tiste specifikacije). Raje jih kupi prek conrada, kupi pa 400V 4.7uF in pa od ene izmed naslednjih firm: Nippon Chemi-con, Rubycon, Panasonic, Nichicon. Tile proizvajajo visoko-kvalitetne elektrolitske kondenzatorje kadar so potrebni veliki "ripple" tokovi in majhne notranje impedance.
Pri takšnih aplikacij so potrebni res kvalitetni kondenzatorji zaradi zgoraj omenjenih problemov. Tako da ne šparaj, velika verjetnost je, če boš zapravil malo več za ta kondenzator, bi ti moral držati v najslabšem primeru vsaj par let.
noraguta ::
V osnovi
Zraven pa se ene dva tranzistorja. Diod sr pa ne vidi. Je pa kondenzator nekje naračunan vsaj kapaciteta. Ja uč zgledankot switcher.
Zraven pa se ene dva tranzistorja. Diod sr pa ne vidi. Je pa kondenzator nekje naračunan vsaj kapaciteta. Ja uč zgledankot switcher.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: noraguta ()
Golaz ::
Zgleda da izhod ni galvansko ločen od ~300V vhoda. Kolikor vidim sta iz tiste tuljave samo dve žici/kontakta? Kje si kupil to žarnico? Če res ni galvanske ločitve lahko predstavlja resno grožnjo. Če bi prišlo do neke napake in bi čip konstantno prevajal bi lahko bila napetost na LEDicah ~300V.
Res se pazi in ne dovoli otrokom da jih odpirajo...
Res se pazi in ne dovoli otrokom da jih odpirajo...
negotiator ::
Zgleda da izhod ni galvansko ločen od ~300V vhoda. Kolikor vidim sta iz tiste tuljave samo dve žici/kontakta? Kje si kupil to žarnico? Če res ni galvanske ločitve lahko predstavlja resno grožnjo. Če bi prišlo do neke napake in bi čip konstantno prevajal bi lahko bila napetost na LEDicah ~300V.
Res se pazi in ne dovoli otrokom da jih odpirajo...
Take žarnice imajo na ledicah ponavadi že pri normalnem obratovanju visoko napetost, saj so vezane zaporedno. Ni pa seveda nujno. Dražje/močnejše imajo kar SMPS napajalnik, pa je potem zvezano tako, da deluje na dosti manjši napetosti.
All easy problems have already been solved.
Brane22 ::
Rabiš visokotemperaturni, low ESR kondi ( domnevam, iz vezave, kot je prikazana).
Ripple najbrž tu ni primaren. Kaj iz 125°C serije.
Ravno sedaj pripravljam slikce za objavo v posebni temi in zbiram primere.
Če te zanima skupinsko naročilo zunaj in izbira solidnih serij, počakaj do zjutraj.
Ripple najbrž tu ni primaren. Kaj iz 125°C serije.
Ravno sedaj pripravljam slikce za objavo v posebni temi in zbiram primere.
Če te zanima skupinsko naročilo zunaj in izbira solidnih serij, počakaj do zjutraj.
Brane22 ::
BTW, če je ta kondi na greatzu takoj za napajanjem, potem je to problem.
Gre najbrž za čip šit kitajsko robo, ki je bila narejena dobesedno samo za to, da crkne nekje ko poteče možnost disputea in stvari ne moreš vrniti.
V tem primeru bi rabil aktivni PFC, ki ga ti nimaš. To pomeni, da ti špice sinusa polnijo kondi sunkovito in ga s tem grejejo ( poleg okolja). Prej ali slej se napihne. Če vzameš boljši kondi, se bo močneje upiral, kar pomeni da bodo tokovi v špicah veliko večji in odpihnilo bo grec.
V bistvu bi rabil poleg dobrega kondija vsaj coil - tako kot so imeli prej rač. napajalniki pasivni PFC, v bistvu ene 200 gramov trafo pleha, na katerem je bil navit coil in to je bilo IIRC za greatzom, da je blažilo špice.
Tvoja lampa nima 600W kot tak PSU in tudi coil rabi mogoče bolj da kondi preživi kot pa da bi zadostila zakonom, torej je lahko proporcionalno manjši a vseeno je vprašanje, če ga boš spravil notri.
Probaj ukrasti iz slabega napajalnika od PCja enega od tistih coilv na sekundarju. Najbolje če ti rata urajmat enega od tistih obročev, lahko pa koneckoncev tudi odprto tuljavo. Snami obstoječo žico in navij recimo 0.5mm, kolikor lahko.
Direktno povezavo med "+" greatza in kondijem prekini in daj vmes ta coil, tako da je skupaj s preostankom vezja na svoji strani coila.
Pomagalo bi naj, vprašanje pa, če zadosti.
Gre najbrž za čip šit kitajsko robo, ki je bila narejena dobesedno samo za to, da crkne nekje ko poteče možnost disputea in stvari ne moreš vrniti.
V tem primeru bi rabil aktivni PFC, ki ga ti nimaš. To pomeni, da ti špice sinusa polnijo kondi sunkovito in ga s tem grejejo ( poleg okolja). Prej ali slej se napihne. Če vzameš boljši kondi, se bo močneje upiral, kar pomeni da bodo tokovi v špicah veliko večji in odpihnilo bo grec.
V bistvu bi rabil poleg dobrega kondija vsaj coil - tako kot so imeli prej rač. napajalniki pasivni PFC, v bistvu ene 200 gramov trafo pleha, na katerem je bil navit coil in to je bilo IIRC za greatzom, da je blažilo špice.
Tvoja lampa nima 600W kot tak PSU in tudi coil rabi mogoče bolj da kondi preživi kot pa da bi zadostila zakonom, torej je lahko proporcionalno manjši a vseeno je vprašanje, če ga boš spravil notri.
Probaj ukrasti iz slabega napajalnika od PCja enega od tistih coilv na sekundarju. Najbolje če ti rata urajmat enega od tistih obročev, lahko pa koneckoncev tudi odprto tuljavo. Snami obstoječo žico in navij recimo 0.5mm, kolikor lahko.
Direktno povezavo med "+" greatza in kondijem prekini in daj vmes ta coil, tako da je skupaj s preostankom vezja na svoji strani coila.
Pomagalo bi naj, vprašanje pa, če zadosti.
Duhec ::
Poglej in napiši katera oznaka je na tistem 8-pinskem čipu.
Če je ta led žarnica moči okoli 10W potem je lahko gor čip recimo BP2832A in glede na shemo iz dokumentacije in primerjanje z elementi s slike nismo prav daleč.
Elko se vidi, da je prispajkan direktno na graetz, kot je tudi v načrtu.
Kot so ti že povedali, daj kvaliteten elektrolitski kondenzator iste kapacitete (4,7uF), lahko je višja voltaža namesto 400V je lahko 450V (kak mm širši in nekaj mm višji) in lahko je za 105°C in ne 85.
Če je ta led žarnica moči okoli 10W potem je lahko gor čip recimo BP2832A in glede na shemo iz dokumentacije in primerjanje z elementi s slike nismo prav daleč.
Elko se vidi, da je prispajkan direktno na graetz, kot je tudi v načrtu.
Kot so ti že povedali, daj kvaliteten elektrolitski kondenzator iste kapacitete (4,7uF), lahko je višja voltaža namesto 400V je lahko 450V (kak mm širši in nekaj mm višji) in lahko je za 105°C in ne 85.
http://blackbird.si/
Spajky ::
paralelno elkotu še 100nF/400V vsaj blok kondenzator dodat ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
FX6300B ::
glede na to da je navaden e27/14 priklop lahko predvidevaš da 230V?
May the force be with you!
mirator ::
Ni nujno. Jaz imam 12V LED sijalko z E27 navojem. Mislim pa vseeno, da gre v zgornjem primeru za 230 V.
nejcek74 ::
Po parih letih mi je začela crkovat indukcija, ne dosega več polne moči. Odprl sem škatlo in pod eno od teh črnih boxov opazil spremembo v materialu. Predvidevam da so to kondenzatorji?
Kljub temu, da sem amater lahko poskusim zamenjat, zgubit itak nimam kaj dosti.
Vprašanje torej, kako najdem primerno zamenjavo :) Gledam na Conradu pa mi ni jasno kako najti ustrezno zamenjavo
Kljub temu, da sem amater lahko poskusim zamenjat, zgubit itak nimam kaj dosti.
Vprašanje torej, kako najdem primerno zamenjavo :) Gledam na Conradu pa mi ni jasno kako najti ustrezno zamenjavo
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nejcek74 ()
int47 ::
Lahko tukaj.
Preveri, da kondenzatorji mehansko ustrezajo in so primerni za indukcijo.
Pomembne oznake:
5uF
275VAC ali 400VDC
MKP
X2
Preveri, da kondenzatorji mehansko ustrezajo in so primerni za indukcijo.
Pomembne oznake:
5uF
275VAC ali 400VDC
MKP
X2
ttommy ::
Sem naročil teh led žarnic s Kitajske za celo stanovanje, pa jih je 80% crknilo v roku nekaj tednov/mesecev.
Gamer
Invictus ::
Sem naročil teh led žarnic s Kitajske za celo stanovanje, pa jih je 80% crknilo v roku nekaj tednov/mesecev.
Take so tudi izkušnje večine ljudi, ki kupujejo poceni kitajski šit. Tudi izkušnje štromarjev, ki potem to popravljajo...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
FX6300B ::
Sem naročil teh led žarnic s Kitajske za celo stanovanje, pa jih je 80% crknilo v roku nekaj tednov/mesecev.
Take so tudi izkušnje večine ljudi, ki kupujejo poceni kitajski šit. Tudi izkušnje štromarjev, ki potem to popravljajo...
zanimivo jaz naprimer sem na kitajskem naročil že ogromno stvari, in do sedaj ni crknila niti ena, edino 2 paketa nista prispela, en se je izgubil drugi pa ni šel čez kontrolo (prepovedali so baterije zaradi note 7) drugače glede ledic pa čisto vrjamem, je res razlika
May the force be with you!
marjan_h ::
Mene zanima, kako izprazniti elektrolitski kondenzator v vezju, če nimaš dostopa do pinov na spodnji strani. Nekdo je rekel, da se ne sme dotikati zgornje strani kondenzatorja, lahko pa se plašča valja, ker je prevlečen z izolacijskim materialom.
Vuli ::
v večini se hitro sami izpraznijo.
|Gb x570 Pro|R9 5900x|64GB DDR4 RAM G.Skill V@ 3600 cl16|6800XT Merc319 Black|
DeeCoy ::
Mene zanima, kako izprazniti elektrolitski kondenzator v vezju, če nimaš dostopa do pinov na spodnji strani. Nekdo je rekel, da se ne sme dotikati zgornje strani kondenzatorja, lahko pa se plašča valja, ker je prevlečen z izolacijskim materialom.
Če je kondenzator "velik", potem lahko traja tudi pol ure (mogoče celo več) da bo popolnoma prazen (npr ac dc napajalniki brez bremena držijo napetost v kondijih relativno dolgo).. Ampak načeloma se nimaš česa bati dokler si na dc napetosti. Dotakneš se lahko česarkoli, saj je vse kar vidiš zemlja (ground). Če se boš dotaknil linije pa te lahko malo "rukne". Če je vezje odklopljeno iz dc omrežja, potem te ne more kakorkoli poškodovati.
Kakorkoli.. zakaj bi praznil kondenzator iz zgornje strani? (ni mogoče, razen, če ga uničiš)
marjan_h ::
Dokler si na DC napetosti. Mislil sem na kondenzatorje v napajalnikih, ki pretvarjajo AC v DC. Ne vem kako izprazniti kondenzator preden vzamem tiskano vezje iz ohišja. Vedno so pini na spodnji strani vezja. Through-hole komponente. Zato sprašujem.
Kaj pa kondenzator iz pralnega stroja?
Kaj pa kondenzator iz pralnega stroja?
DeeCoy ::
Dokler si na DC napetosti. Mislil sem na kondenzatorje v napajalnikih, ki pretvarjajo AC v DC. Ne vem kako izprazniti kondenzator preden vzamem tiskano vezje iz ohišja. Vedno so pini na spodnji strani vezja. Through-hole komponente. Zato sprašujem.
Kaj pa kondenzator iz pralnega stroja?
Odstrani vezje in ga potem sprazni, pač paziš da se s prsti ne dotakneš obeh pinov hkrati na kondenzatorju.
marjan_h ::
Kaj, če se dotakneš ohišje kondenzatorja? Sploh zgornjo stran, ki je ponavadi iz aluminija. Torej se vse lahko dotikaš samo pinov obeh hkrati ne smeš.
Mislim, da je eden od tukajšnjih članov, omenil da ga je streslo ko je prijel kondenzator iz digitalnega fotoaparata, in ne malo. Zato je vsaka previdnost upravičena.
Mislim, da je eden od tukajšnjih članov, omenil da ga je streslo ko je prijel kondenzator iz digitalnega fotoaparata, in ne malo. Zato je vsaka previdnost upravičena.
fikus_ ::
Kondenzatorja iz pralnega stroja se pa bolje da ne dotakneš. Tudi če ga prazneš z žico, krepko poči.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
K0l1br1 ::
DeeCoy ::
Kaj, če se dotakneš ohišje kondenzatorja? Sploh zgornjo stran, ki je ponavadi iz aluminija. Torej se vse lahko dotikaš samo pinov obeh hkrati ne smeš.
Mislim, da je eden od tukajšnjih članov, omenil da ga je streslo ko je prijel kondenzator iz digitalnega fotoaparata, in ne malo. Zato je vsaka previdnost upravičena.
Tisto je ground. dotaknit se moraš obeh kontaktov oz. "skupnega grounda" kjerkoli IN + kontakta na kondenzatorju. To je praktično nemogoče. Od kondenzatorja fotoaparata te lahko požgečka. Bolj so problem kaki napajalniki tv backlighta ipd. Ampak tudi tisto te malo rukne in ni nič. Izkusil že večkrat, izkusil tudi že 220V šok ampak ob sodobni napeljavi nima kaj bit, malo te pač rukne...
Invictus ::
Kaki stromarji, svasta ...
Dokler ima kondenzator kapaciteto v mikro faradih, so nenevarni. Ceprav ima napetost 400V.
Zabavni so elektroliti s kapaciteto nekaj mili faradov in tam nekje 10V.
Kratek stik preluknja tudi kako zelezno plosco, sprobano .
A res niste nic sprobali?
Dokler ima kondenzator kapaciteto v mikro faradih, so nenevarni. Ceprav ima napetost 400V.
Zabavni so elektroliti s kapaciteto nekaj mili faradov in tam nekje 10V.
Kratek stik preluknja tudi kako zelezno plosco, sprobano .
A res niste nic sprobali?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
marjan_h ::
mirator ::
So ti sicer nekateri že odgovorili.
Strah, ki ga imaš pa je pozitiven. Ker govoriš o napajalnikih, gre verjetno za napajalnike 230 VAC/x VDC. Pri tem je x verjetno enosmerna napetost nekje do 24 V. V teh napajalnikih imajo kondenzatorji različne vloge kot gladilniki napetosti ali filtri proti motnjam omrežja. Vedeti moraš, da je pomemben tok, ki steče skozi človeka v določenem času. Pri kondenzatorju je ta tok odvisen od napetosti kondenzatorja, naboja na kondenzatorju (naboj je odvisen od napetosti in kapacitivnosti)in upornosti skozi katero se prazni (človeško telo roka-noga ima približno 1 Mohm, sem si pa izmeril upornost med kazalcem in palcem, kjer pa je, če so prsti suhi, upornost bistveno večja, par Mohmov). In pa ta tok se s časom ekspotencialno manjša. Sedaj pa lahko malo po guglaš, da boš dobil prave formule in si tok izračunaš. Torej, če ne gre za res visoke napetosti ali pa velike kapacitivnosti se ti razen, da si se ustrašil, nima kaj zgoditi.
Seveda je druga pesem, če kondenzator premostiš s kakšnim kovinskim delom (n.pr. izvijač), takrat se zna posvetiti in počiti.
To česar se ti lahko dotakneš pa ima proti masi(GND)potencial nič.
Strah, ki ga imaš pa je pozitiven. Ker govoriš o napajalnikih, gre verjetno za napajalnike 230 VAC/x VDC. Pri tem je x verjetno enosmerna napetost nekje do 24 V. V teh napajalnikih imajo kondenzatorji različne vloge kot gladilniki napetosti ali filtri proti motnjam omrežja. Vedeti moraš, da je pomemben tok, ki steče skozi človeka v določenem času. Pri kondenzatorju je ta tok odvisen od napetosti kondenzatorja, naboja na kondenzatorju (naboj je odvisen od napetosti in kapacitivnosti)in upornosti skozi katero se prazni (človeško telo roka-noga ima približno 1 Mohm, sem si pa izmeril upornost med kazalcem in palcem, kjer pa je, če so prsti suhi, upornost bistveno večja, par Mohmov). In pa ta tok se s časom ekspotencialno manjša. Sedaj pa lahko malo po guglaš, da boš dobil prave formule in si tok izračunaš. Torej, če ne gre za res visoke napetosti ali pa velike kapacitivnosti se ti razen, da si se ustrašil, nima kaj zgoditi.
Seveda je druga pesem, če kondenzator premostiš s kakšnim kovinskim delom (n.pr. izvijač), takrat se zna posvetiti in počiti.
To česar se ti lahko dotakneš pa ima proti masi(GND)potencial nič.
Kvatebrigic ::
Tako kot je rekel mirator.
Bojte se velikih kondenzatorjev - visokih napetosti in velikih kapacitivnosti. Recimo tisti v močnejših fotografskih fleših znajo zelo neprijetno žvajzniti. Enkrat sem delal na enem močnem flešu, kondenzator je bil 330V in preko 2000uF, ponesreči sem se z vsako roko dotaknil po enega kontakta. Sem imel bolečino v rokah in prsih še nekaj ur po tem...
Ti 400V in nekaj 10uF kondenzatorji služijo za glajenje usmerjene napetosti na primarju in so ponavadi še nekaj sekund nabiti po izklopu naprave in znajo malo požgečkat. Če delate na kakšnem takem mains poewred napajalniku in ste ga ravno ugasnili, je smiselno pred posegi na kontakte kondenzatorja prisloniti nekaj ohmski močnostni upor - kaj takega:
Če ne morete do kontaktov pred razdiranjem ali niste ziher, pa pustite napravo izklopljeno nekaj ur in ste lahko 100% da je safe.
Zgodba zase so pa supercapi. Ti so lahko kljub nizkim napetostim, a velikim kapacitivnostim sposobni deliverat ogromen tok ko se jim shorta kontakte, zato previdno! Kakšni specjalni UPSi imajo recimo supercape v rangu nekaj 100F!
Bojte se velikih kondenzatorjev - visokih napetosti in velikih kapacitivnosti. Recimo tisti v močnejših fotografskih fleših znajo zelo neprijetno žvajzniti. Enkrat sem delal na enem močnem flešu, kondenzator je bil 330V in preko 2000uF, ponesreči sem se z vsako roko dotaknil po enega kontakta. Sem imel bolečino v rokah in prsih še nekaj ur po tem...
Ti 400V in nekaj 10uF kondenzatorji služijo za glajenje usmerjene napetosti na primarju in so ponavadi še nekaj sekund nabiti po izklopu naprave in znajo malo požgečkat. Če delate na kakšnem takem mains poewred napajalniku in ste ga ravno ugasnili, je smiselno pred posegi na kontakte kondenzatorja prisloniti nekaj ohmski močnostni upor - kaj takega:
Če ne morete do kontaktov pred razdiranjem ali niste ziher, pa pustite napravo izklopljeno nekaj ur in ste lahko 100% da je safe.
Zgodba zase so pa supercapi. Ti so lahko kljub nizkim napetostim, a velikim kapacitivnostim sposobni deliverat ogromen tok ko se jim shorta kontakte, zato previdno! Kakšni specjalni UPSi imajo recimo supercape v rangu nekaj 100F!
Kvatebrigic ::
Še to - glede problema s kondenzatorjem v LED sijalki, ki jo je imel OP: ponavadi je v cheap Kitajski elektroniki uporabljen refurbished material. To pomeni tudi stari elektrolitski kondenzatorji, ki so dali že bogvekaj skozi. Tu ga je verjetno izdala visoka temperatura in se je napihnil. Menjaš z novim, po možnosti kaj kvalitetnega. Je pa cel dizajn tistega switcherja (in večine ostalih Kitajskih) tak da te kar zmrazi. Nobene izolacije, primernih clearancev, itd...
Vuli ::
kondenzatorje v napajalniku je pa najlažje sprazniti. potegneš 220v in prižgeš psu. če je še kaj juica v njih pol boš vidu kako bo ventilator trznil.
Če si pa že tko ustrašen, priklopiš pač en porabnik na kondenzator. upor,žarnica...
Če si pa že tko ustrašen, priklopiš pač en porabnik na kondenzator. upor,žarnica...
|Gb x570 Pro|R9 5900x|64GB DDR4 RAM G.Skill V@ 3600 cl16|6800XT Merc319 Black|
DeeCoy ::
So ti sicer nekateri že odgovorili.
Strah, ki ga imaš pa je pozitiven. Ker govoriš o napajalnikih, gre verjetno za napajalnike 230 VAC/x VDC. Pri tem je x verjetno enosmerna napetost nekje do 24 V. V teh napajalnikih imajo kondenzatorji različne vloge kot gladilniki napetosti ali filtri proti motnjam omrežja. Vedeti moraš, da je pomemben tok, ki steče skozi človeka v določenem času. Pri kondenzatorju je ta tok odvisen od napetosti kondenzatorja, naboja na kondenzatorju (naboj je odvisen od napetosti in kapacitivnosti)in upornosti skozi katero se prazni (človeško telo roka-noga ima približno 1 Mohm, sem si pa izmeril upornost med kazalcem in palcem, kjer pa je, če so prsti suhi, upornost bistveno večja, par Mohmov). In pa ta tok se s časom ekspotencialno manjša. Sedaj pa lahko malo po guglaš, da boš dobil prave formule in si tok izračunaš. Torej, če ne gre za res visoke napetosti ali pa velike kapacitivnosti se ti razen, da si se ustrašil, nima kaj zgoditi.
Seveda je druga pesem, če kondenzator premostiš s kakšnim kovinskim delom (n.pr. izvijač), takrat se zna posvetiti in počiti.
To česar se ti lahko dotakneš pa ima proti masi(GND)potencial nič.
Res je.
Ampak: ČE govorimo o acdc pretvornikih (ne ogromnih, recimo napajalniki od računalnika) in ČE se dotakneš obeh pinov s prstom je tokokrog zelo kratek in praktično ne bo dosegel niti do rame. Iz prakse vem, da pač malo rukne in to je to. Mislim, da ne predstavlja nobene nevarnosti za človeka. Govoriti o zagonskih kondenzatorjih motorjev ipd je druga zgodba.
rabelj5 ::
strumf666 ::
Kondenzator v napajalniku na primarni strani je lahko zadost močn, da človeka ubije, se najde par primerov v novicah (google).
Member of OC-Lab Team
http://www.oc-lab.si/
http://www.oc-lab.si/
marjan_h ::
Če ne morete do kontaktov pred razdiranjem ali niste ziher, pa pustite napravo izklopljeno nekaj ur in ste lahko 100% da je safe.
To pomeni, da se sprazne skozi zrak? Ali ni to zelo počasi, verjetno se spraznijo skozi kakšne druge elemente npr. upore ampak to je odvisno od vezave.
mirator ::
Da, kondenzator se lahko prazni tudi skozi zrak. Kako hitro pa je odvisno od relativne vlažnosti. Ampak, kondenzatorji o katerih se tu pogovarjamo, se praznijo hitreje ali preko kakšne vzporedno vezane upornosti ali induktivnosti (ohmski del impedance tuljave), ki je v vezju skoraj vedno v paralelni vezavi s kondenzatorjem. V kolikšnem času se kondenzator izprazni, je odvisno od njegove časovne konstante, ki je presorazmerna kapaciticnosti in upornosti, skozi katero se kondenzator prazni. N,pr, kondenzator s kapacitivnostjo 10 mikroF, ki se prazni čez upornost 1o Mohmov, bi imel časovno konstanto 100 s (tj. ca 1,7 min).
No ja, v teh primerih bi rekel, da gre prej za električni udar zaradi premostitve 230 V omrežne napetosti, kot za posledico praznenja naboja iz kondenzatorja. Vsekakor je previdnost na prvem mestu.
Kondenzator v napajalniku na primarni strani je lahko zadost močn, da človeka ubije, se najde par primerov v novicah (google).
No ja, v teh primerih bi rekel, da gre prej za električni udar zaradi premostitve 230 V omrežne napetosti, kot za posledico praznenja naboja iz kondenzatorja. Vsekakor je previdnost na prvem mestu.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | toplota na uporuOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 5584 (4132) | A. Smith |
» | Preverjanje kondenzatorjaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 7758 (7414) | miro80 |
» | Kje do točno določenega kondenzatorjaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6364 (5853) | VolkD |
» | Zatemnilnik luci!Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 1828 (1673) | int47 |
» | Stroboskop -> mocnejsi stroboskop (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6974 (6017) | DimmniBurek |