» »

homemade klima za avto

homemade klima za avto

Binji ::

Mene pa zanima kasna je varjanta da bi vgradil klimo v avto ki tega drgaci nima? Bolj tocno sprasujem za Skodo Forman. Ja, vem da je neumno vprasanje sam zanima me vseenu:\
Kdor ne navija ni Slovenc, hej, hej, hej!

R0K ::

Uf, kr drago.

Ker moreš kupit kompresor, in le tega tut nekam dat, ker Formanke niso mele nikol klime je tudi pretok zraka problem. Drgač pa po naročilu ti v vsak avto vgradijo klimo - domača verzija bi bla pa zlo težko za izvest. Škoda ker te škode niso mele klile, ker če bi jo, greš na odpad pa dobiš za male pare vse kar rabš za klimo iz kake totalke (avta). Tko da ja naredu sosed na Opel Corsi. VSe skup ga je pa pršlo cca 50k sit, pa dost živcev, delal je pa vse sam, doma...

||_^_|| ::

kuplene univerzalne klime stanejo okol 300k. Če se pa sam spraviš delat je pa dost ceneje, sam se morš spoznat na stvari pa znat tut kej podrejat (al pa poznat folk k ti bo naredu). (material: jermenica, kompresor, radiator+vent, uparjalnik, rebra, cevi)

Yohan del Sud ::

Mene pa zanima kje se dobi ventilatorčke za v čikvžigalnik not vtaknt in če so kaj učinkoviti...

krneki0001 ::

Jst sm na odpadu v italiji kupu kompletno klimo iz enga puntota. Na fiatovem servisu sem dobil navodila kako sestavit kompletno klimo in sedaj jo bom počasi v svojo petko namontiral. Cena na odpadu za delujočo klomo je bila 15k sit(vse cevi, kompresor, vsi ventili in vsi hladilniki - skratka vse kar rabiš za klimo) Edino kar me bo še stalo, je polnjenje klime s plinom.

LP
Nebivedu

P.S. pa kr nekaj dela bo da bom to vse sam namontiral

||_^_|| ::

nebivedu: jst mam tut take načrte..sam šit ko ne znam besedice italjansko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ||_^_|| ()

R0K ::

Potem bolje da se odpelješ v namčijo, črtica mož? Sploh ker maš Audija (sej ga maš rajt?)

Če maš pa kirga italjana je pa to drugo.

Drgač s švabom se da vsega boga zmenit. Itak je pol turkov pa balkancev tko da...pa še 'domača' slovenska špreha ma marsiktero podobnost...ich bestelle eine klimalage..lol :)

||_^_|| ::

Ja mam audija ja. Je res bolš da grem v Nemčijo, mal dlje ampak skor sigurn kej dobim.

Binji ::

Hm..vidm da sm si mal previsok cilj zastavu:D Sm ze zreduciral zeljo na to, da bi pihalo hladen zrak in ne vrocga skozi ventilacijo. Torej shladit zrak pred vstopom v razdelilc zraka. Je to kej manj komplicirano al je v bistvi isto?
Kdor ne navija ni Slovenc, hej, hej, hej!

krneki0001 ::

||_^_|| - na vseh odpadih ob meji s slovenijo govorijo slovensko in se da o vsem pomenit z njimi. V gradiški(poleg gorice), je lastnik slovenec, tako da se da z njim res normalno sporazumevat.

00390481882587 Romino

Tu je številka od enega izmed odpadov, pa se lahko z njim pomeniš - govori tekoče slovensko.

LP
Nebivedu

krneki0001 ::

Binji potem pa vzemi od enga mejhnega hladilnika kompresor, kupi pretvornik iz 12 na 220V in iz kompresor poveži z manjšim kilerjem, katerega boš postavil pred ventilator in tako bo zrak ohlajalo in ti ga boš mrzlega dobil v avto - to je najbolj primitivna klima.

LP
Nebivedu

||_^_|| ::

nebivedu: tenks za info.
Problem s kompresorjem od hladilnika je to da ni narjen da bi delu non-stop. Bo kaj hitro crknu. Pa vprašanje če bi bil sploh sposoben kej ohladit notranjost avta. Če je pa premočn bo pa itak alternator šel po gobe.

MadMax ::

črtica:

Tudi če dela non-stop, boš prej zamenjal avto kot pa da ti bo kompresor crknil (hl. skrinja dela že ene 10 let, z edinimi predahi pri odtaljevanju ledu...).

Glede alternatorja je pa tako:
150W kompresorji so že med večjimi, 200W dvomim da boš kje dobil.
Ta moč se pomnoži z cca 2,5, kar pomeni, da dobiš nekje 370÷500W hladilne moči (raje manj...), kar pa je za v avto premalo.
V praksi za alternator to pomeni kakih 15÷20A obremenitve (izgube na 12/220 pretvorniku upoštevane), kar med vožnjo ni problem.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Binji ::

Koliko pa bi priblizno prsu en tak kompresor na odpadu recimo?
Kdor ne navija ni Slovenc, hej, hej, hej!

krneki0001 ::

Za kakega jurja al pa dva bi ga pomoje že dobu.
Hladilnik postaviš pred ventilator tako, da mora skoraj ves zrak it skozenj, tako pridobiš na hladu. Sam to je kr težko narest.

LP
Nebivedu

||_^_|| ::

MadMax: nope, kompresor v skrinji ne dela skos. Dela samo kadar se dvigne temperatura, v avtu bi pa skos delu.

SkIDiver ::

Pa pozabil ste bistvo!. Ti kompresorji morjo več ali manj stat pri miru. Ko skrinjo premikaš sem in tja (če jo seveda) moraš potlej počakat, da se posede plin lepo in šele potlej laufaš drugače gre kmal kompresor po gobe. Mi smo nov hladilnik nabavl smo mogl čakat 6 ur preden smo ga zalaufal.

frenk ::

kva pa če bi pelta not vgradu...al preveč moči pobere??:\

MadMax ::

črtica:
Ti praviš kako bi moral delat.
Jaz govorim za mojo skrinjo, ki zaradi nikakve izolacije skoz dela, tako kot sem napisal.
In še kar dela...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

frenk ::

SkIDiver: al poj tud računalnika ne smeš premikat če maš prometeio??:\

SkIDiver ::

In kaj je to prometelo?

Azrael ::

Zakaj se hladilnika ne sme takoj priklopiti, če se ga premika ? To je zaradi olja v kompresorju. Če je bil hladilnik prevrnjen na bok ali postavljen na glavo, olje iz kompresorja steče v hladilni sistem, sam kompresor pa ostane suh. Če tak hladilnik vklopiš, kmalu zariba kompresor in hladilnik je fuč. Zaradi olja je potrebno počakati z vklopom novega hladilnika. Če pa hladilmik doma samo premakneš ( da npr. pomedeš prah, ki se je nabral za njim) brez velikih nagibanj, pa hladilnik lahko vklopiš takoj. Saj v avtu je isto, nagibanja niso velika, če boš pa avto obrnil na streho potem bo pa še kaj drugega steklo ven.
Drugače pa se mi zdi štorasta rešitev uporaba kompresorja hladilnika v avtu. Tu gre za večkratno pretvarjanje energije (motor avtomobila, alternator, pretvornik 12/230 V, motor kompresorja in kompresor), vzame več prostora in še učinek kompresorja hladilnika ali skrinje je veliko manjši kot kompresorja avtomobilske klime.

Lp, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.

Binji ::

Hmm Azrael kaj pol ti predlagas? Bi blo boljs ce bi sou na odpad pa enga avtomobilskega vzel? Sam na kaj je treba kej tle pazit? Me pa ta ideja vedno bolj mika - zmerej bolj resno razmislam da bi stvar izpeljal.
Sm si tudi pogledal kaku je narjeno na avtu in ma pod zracnikom eno posodo, od kjer pihata ventilatorja zrak v notranjost avta. Po moje ce bi tisti "hladni del" spiral napeljal tja in zadevo se izoliral bi lahko delovalo. Ali ne?
Aja..ker nimam izkusenj s tem me se zanima ce bi bil kdo taka faca da mi za ksn plato hmeljevga soka pomaga s tem:D Dobi se zastonj voznjo s klimatiziranim avtom:D
Kdor ne navija ni Slovenc, hej, hej, hej!

SkIDiver ::

Jz bi ti raj priporočal kompresor za avto. Seveda bo najbolje, da dobiš takega, ki paše na tvoj motor. Stvar zna bit zelo zajebana, če imaš samo en jermen na motorju. Če hladilnik ni dobr pritrjen na blok motorja, da ti ga odtrga in da odmično gred in ojnico poganja tisti jermen ti bo zvilo ventile in posledično poškodvalo glavo. Zadeva je dobr za premislt preden se sparvš igrat. Če bi povedal kak avto maš bi ti lažje povedal kaj storit.

Binji ::

Škoda Forman - sm povedu se v prvem postu. Drgac sm se naprej odprt za vse predloge ker sem, kot sm ze reku, mal lame glede tega:8)
Kdor ne navija ni Slovenc, hej, hej, hej!

Azrael ::

Tako, za avtomobilsko klimo rabiš kompresor, ki je za vgradnjo v avto. Kompresor hladilnika, ti bo že sam po sebi zelo zakompliciral stvar, ki že itak ni enostavna. Mislim, da je najbolje, da obiščeš nekaj avtoodpadov in si ogledaš klime v tistih avtomobilih. Iščeš klimo iz avtomobila, ki ima podoben motor, kot tvoj in tudi podobno razmestitev ostalih agregatov okoli motorja in seveda podobno velik grelec kabine in hladilnik motorja. Ni rečeno da boš vse komponente dobil v istem avtomobilu. Potem boš imel še problem montaže kompresorja na motor in urediti njegov pogon (tu boš mogoče rabil samo daljši jermen, ni 100%) potem boš moral montirati kondenzator na obstoječ hladilnik motorja, tu boš verjetno moral zamenjati še obstoječ ventilator hladilnika motorja z močnejšim - bolj zmogljivim. Imaš še problem montaže uparjalnika na grelec kabine in odvod kondenzirane vode. Če lahko rešiš te probleme, potem ostalo ni več težko. Cevi za povezavo, filter, ventili, el. inštalacija in termostat, potem ne predstavljajo problema. Če je vse narejeno tako, kot je treba tudi polnjenje s freonom ni problema in mora stvar delovati. Ja pa še en problem je, če ima tvoj avto vplinjač, ko se vklopi klima, motor v prostem teku lahko ugasne, ker klima pomeni določen napor za motor. To se rešuje z elektromagnetom, ki doda malo gasa, ko dela klima in tako so obrati motorja v prostem teku dovolj visoki.
Nočem te strašiti, ampak ta naloga je za naredi si sam mojstra na meji izvedljivega. Imel boš veliko stroškov in požrtih živcev, rezultati pa so nepredvidljivi. Lahko bo super ali samo super zanič, vse je mogoče.
Alternative pa so: odpto okno (slabo, prepih), ali da daš na nekem servisu vgraditi klimo (drago in ko boš prodajal avto, ta zaradi klime ne bo imel nič večje cene), ali pa da kupiš avto, ki ima klimo že vgrajeno in v delujočem stanju, kar bo spet drago.

Lp, Azrael.
Nekoč je bil Slo-tech.

Binji ::

Hmm kako tocno pa se poganja kompresor? Se ga ne da kar priklopit na strom? Pol tako kot sm napisou par postov nazaj se ne bi dalo?
Kdor ne navija ni Slovenc, hej, hej, hej!

SkIDiver ::

Uh za Škodo ti pa ne znam povedat, ker je nism še nikol pipal. Kompresor ti žene motor. Se ga ne prklop na štrom, ker to deluje čisto drugače kot pa kompresor pri hladilniku. Zapelji se v en avto servis pa lepo pros mehanika, da ti pokaže kompresor od klime, uparjalnik in hladilnik. Česa več pa že ni kot še nekaj metrov cevi in hladilnik znotraj sistema za gretje/hlajenje jeklenega konjička, ki pa ga vidiš samo, če razdreš doberšen del armature(odvisno od avtomobila). Jz bi se na tvojem mestu lotu raje hlajenja z vodo. Namontiraš en hladilnik nekje v ospredju vozila in mu dodaš ventilator kateri naj se kar skoz vrti, da ti bo hladil vodo. Vse to lahko z parimi ventili povežeš kar na cevi od že vgrajenega hladilnika za gretje. Če želiš prestaviš ventile pod pokrovom motorja tako, da ti v hladilnik v armaturi doteka mrzla voda za hlajenje ali topla za gretje. Samo še nastaviš v avtomobilu na gretje daš ventilator do konca in ti zadeva greje ali hladi(kakor si povezal ali pa nastavil ventile, ki zadevo razdelijo). Učinek seveda ne isti kot pri klimi kjer dosega temperaturo na difuzorju do -14°C bo pa vseeno hladneje in prijetneje. Za malo večji učinek pa še malo toplotno izoliraš cevi, da ti jih toplota od motorja ne segreva. Če želiš ti bom narisal skico za lažje razumevanje vendar ti jo lahko uploadam šele v petek popoldne.

Vgradnjo klime bi ti jz odsvetoval, ker to so kr poštene predelave na samem motorju, kompresorju, armaturi in hladilnikih. Če poleg tega nisi vešč "šraufanja" jeklenih konjičkov ne bi priporočal. Tudi sam se nisem nikoli podal v kaj takega, ker bi mi zadeva požrla obilo dobre volje pa še delovala ne bi. Vgradil bi samo klimo, ki je namenjena temu vozilu pa je serijsko nima. To bi šlo, več pa ne.

Azrael ::

Kompresor klime poganja motor preko jermena, ker pa kompresor ne deluje ves čas, kadar deluje motor, to je odvisno kako je nastavljen termostat, se kompresor vklaplja in izklaplja z elektromagnetno sklopko, ki je vgrajena v njega. Se pravi: jermenica kompresorja se vrti ves čas, ko deluje motor, kompresor pa deluje samo takrat ko je vklopljen preko termostata.
Drugače se mi pa zdi ideja, ki jo je dal SkIDiver zelo v redu in vredna izvedbe.

Lp, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.

Binji ::

Jp ideja ni slaba sam je pa res da bi bil ucinek bl majhen...Morm se pogledat tudi od kje tocno topel zrak pride v kabino - da me ne bo hladilo tudi pozimi:D Pol v bistvi sam nardim se dodatno cev ki jo hladi originalen hladilnik in speljem tja, pozimi jo pa preprosto zaprem z ventilom?
Sej cajt mam komej po maturi za take neumnosti...

Aja se par vprasanj: koliko pa sploh stane polnjenje s freonom pa kje bi mi ga nardili poceni? Sm pa z okolice Postojne. A kompresor bi se dalo tudi vezat na stikalo, da bi ga npr pozimi izklopil? Kako bi pa recimo najlaze zbral najboljsi kompresor ki bi pasal na mojo jermenico? Al najboljs da kr unga na odpadu prasam?
Pa ce bi SkiDiverjevo varjanto naredu: kako debelo cev nej si se upam speljat ven?
Kdor ne navija ni Slovenc, hej, hej, hej!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Binji ()

Azrael ::

Upam da bo SkiDiver objavil skico te izvedbe tu na forumu. Drugače pa, če sem prav razumel, v avto vgradiš še en hladilnik z ventilatorjem, nekam kjer bo skozenj pihal zunanji zrak, in ta hladilnik povežeš z obstoječim hladilnim sistemom avtomobila. Potem pa z ventili (ročno ali s stikali, odvisno od tega kakšne ventile imaš) izbereš kaj želiš: hlajenje ali gretje kabine.
Drugače pa tudi klimo vklapljaš s pomočjo termostata, ki je lahko tak, kot pri hladilniku v kuhinji: izklop, min do max, seveda pa obstajajo tudi bolj sofisticirane rešitve za ta namen = avtomatska klima. Je pa priporočljivo tudi pozimi na vsaka 2 do 3 tedne za kratek čas (1 minuta) vklopiti klimo, da se kompresor ponovno namaže in tako zaščiti pred korozijo.

Lp, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Klima problem, Megane 1.5dci, l'11.

Oddelek: Na cesti
264437 (3732) BorutK-73
»

Alternator ali akumulator? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9421594 (18922) krneki0001
»

rabim kompresor za hladilnik (kuhinjski)

Oddelek: Loža
96492 (5819) jonynho
»

Agregat ( generator ) - batarija za napeljavo

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
314755 (4341) stromar

Več podobnih tem