Slo-Tech - Projekt pnevmatskih cevi za prevoz ljudi Hyperloop je Elon Musk leta 2013 napovedal kot revolucijo, ki bo potovanje iz San Francisca do Los Angelesa skrajšala na pol ure, a prve delujoče verzije verjetno ne bo tam. Morda jo bomo dočakali na Slovaškem, kjer je ovir manj kot v Kaliforniji, razdalje krajše in vložek manjši. Musk je namreč potrdil, da je s slovaško vlado podpisal pismo o nameri za sodelovanje. Hyperloop želi zgraditi iz Bratislave do Dunaja ali Budimpešte.
Razdalje med temi prestolnicami so tako majhne, da je hyperloop vsekakor izvedljiv. Od Dunaja do Bratislave je po cesti 80 kilometrov, od Bratislave do Budimpešte pa 200 kilometrov; po zračni liniji je razdalja še krajša. Hyperloop bi po trenutnih načrtih za prvo traso potreboval osem minut, za drugo pa deset. Če bi se izkazal, bi razmišljali tudi o širitvi do Košic. Za zdaj so vse tri variante še teoretične možnosti, ki jih bo podjetje HTT (Hyperloop Transportation Technologies) preučilo.
Izvršni direktor HTT-ja Dirk Alhborn je poudaril, da je Slovaška vodilna na tehnološkem področju v regiji in da se nadeja, da bo dogovor pospešil sodelovanje in inovacije na tem področju na Slovaškem in celotni Evropi. Operativni direktor Bipop Gresta je dodal, da ima regija bogato zgodovino transporta, saj so v Budimpešti drugi na svetu dobili podzemno železnico (za Londonom), električni vlak med Bratislavo in Dunajem pa vozi že več kot sto let. Visoka gospodarska rast in razvoj na Slovaškem je še dodaten razlog, poleg zgodovinskih, političnih in geografskih, zakaj so se odločili za srednjo Evropo.
HTT ostaja nenavadno podjetje, v katerem sta zaposlena dva človeka. Resnično delo pa opravlja več kot 500 inženirjev iz NASE, Boeinga, SpaceX-a in drugih podjetij, ki v zameno za svoj doprinos dobijo opcije za nakup delnic HTT. Hyperloop naj bi zaživel do leta 2020, prvi odsek pa bo v Bratislavi in bo stal 200-300 milijonov dolarjev. Celoten projekt pa bo seveda stal nekaj milijard dolarjev.
Novice » Znanost in tehnologija » Hyperloop želi na Slovaško
dexterboy ::
Vsakokrat me ob branju takšnih novic začudi človeška narava. Nekaj je v naših genih, kar nam preprečuje, da bi se lahko nekega dne razvili v boljšo civilizacijo; koliko let je že na tem svetu brez večjih okvarn in nesreč Maglev, ki ne zaseda zemlje razen za stebre, ki je lahko popolnoma avtomatiziran, ki je hiter, NI klavstrofobičen, je udoben, mi pa rinemo pod zemljo v neke tunele.
To me spominja na "Golo Sonce". Si bo treba ponovno prebrati trilogijo
To me spominja na "Golo Sonce". Si bo treba ponovno prebrati trilogijo
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
tikitoki ::
Potovanje v vakumu ima veliko prednosti. In nihce ni rekel, da mora biti pod zemljo in da ni dovoljeno uporabiti prozornih materialov, ce je to tehnolosko in cenovno opraviceno. Se pa strinjam, da bi ze hitri vlaki nareditili celo revolucijo, kar pa ne pomeni, da jih ni smisleno preskociti, ce je na voljo boljsa opcija.
Rias Gremory ::
Mogoče nekega dne v Sloveniji...
Mirno gledamo, kako naš svet propada,
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
[D]emon ::
Japonci maglev testirajo ze cirka 50 let, pa se vedno ni nic od tega.
Mavrik ta forum uporablja za daljsanje e-penisa. Ker si ne upa iz hise.
Rias Gremory ::
No ravno nič ne: Linimo @ Wikipedia
Se pa strinjam, da bi lahko bilo bolj razširjeno.
Se pa strinjam, da bi lahko bilo bolj razširjeno.
Mirno gledamo, kako naš svet propada,
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
black ice ::
Rias Gremory je izjavil:
Mogoče nekega dne v Sloveniji...
Glede na (ne)razlikovanje med Slovenijo in Slovaško je čisto možno, da bodo zgradili v Sloveniji. Oboji smo Slovenci, sharing is caring. :)
SambaShare ::
Rias Gremory je izjavil:
Mogoče nekega dne v Sloveniji...
Glede na (ne)razlikovanje med Slovenijo in Slovaško je čisto možno, da bodo zgradili v Sloveniji. Oboji smo Slovenci, sharing is caring. :)
Hyperloop med Slovenijo in Slovaško!!!
Rias Gremory ::
Sem takoj za.
Mirno gledamo, kako naš svet propada,
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
AvtoR ::
Ma slovaki nas zgleda šišajo po desni!
Znamimiv je podatek o stroških 200-300Miljonov $, če to seveda drži.
Pri nas pa za dobrih 30 kilometrov klasične proge, resda večinoma v tunelih 1,5 milijarde €?
Znamimiv je podatek o stroških 200-300Miljonov $, če to seveda drži.
Pri nas pa za dobrih 30 kilometrov klasične proge, resda večinoma v tunelih 1,5 milijarde €?
AvtoR ::
Če sem prav razumel, od Bratislave do Dunaja, se pravi cca 80 km.
Bo pa na koncu verjetno nekajkratnik teh 200-300 miljonov, ko bodo vse hijene pristavile svoj piskerček.
Bo pa na koncu verjetno nekajkratnik teh 200-300 miljonov, ko bodo vse hijene pristavile svoj piskerček.
neo ::
Ma slovaki nas zgleda šišajo po desni!
Znamimiv je podatek o stroških 200-300Miljonov $, če to seveda drži.
Pri nas pa za dobrih 30 kilometrov klasične proge, resda večinoma v tunelih 1,5 milijarde €?
Slovaki so nas že davno prehiteli, tlko za info. Če primerjam Bratislavo 20 let nazaj in danes, je ko dan in noč, pa so bli 20 let za nami ko so se izvlekli izpod komunajzarjev. Ampak jim je bila to dobra šola, medtem ko mi še vedno ne vemo kaj bi, samo kapitalizem ljudem ne diši, ker pol bi morali začet delat in se obnašat tržnemu gospodarstvu primerno, zato pač vstrajajo pri nekem kvazi državnem kao socialnem kapitalizmu,kjer država še vedno vsak mesec neke primakne da osebki raje sedijo doma, vrtec je zastonj, vsake tlko pa pač še malo zafušajo naokoli, pa je zadosti za mesec...
Neo's
Okapi ::
Če sem prav razumel, od Bratislave do Dunaja, se pravi cca 80 km.Narobe si razumel.
Bo pa na koncu verjetno nekajkratnik teh 200-300 miljonov, ko bodo vse hijene pristavile svoj piskerček.
prvi odsek pa bo v Bratislavi in bo stal 200-300 milijonov dolarjev. Celoten projekt pa bo seveda stal nekaj milijard dolarjev.
AvtoR ::
Če sem prav razumel, od Bratislave do Dunaja, se pravi cca 80 km.Narobe si razumel.
Bo pa na koncu verjetno nekajkratnik teh 200-300 miljonov, ko bodo vse hijene pristavile svoj piskerček.
prvi odsek pa bo v Bratislavi in bo stal 200-300 milijonov dolarjev. Celoten projekt pa bo seveda stal nekaj milijard dolarjev.
Imaš prav!
Mae culpa, sem bolj površno prepral članek.
filip007 ::
Zadeva bolj spada v kak ZF film, če bo sploh s te moke kaj kruha.
Trevor Philips Industries
K3kec ::
PrimozR ::
Hyperloop ni vlak. Pa nima smisla imeti en tovorni in en potniški tir. Kot bi imel na AC en pas za tovornjake, drugega pa za avte.
keber ::
Za koga pa bodo delali? Do Budimpešte niti avtocesta še ni končana (ni dovolj prometa, da bi bilo potrebno), do Dunaja pa je vmes Avstrija in njena birokracija. Nič ne bo iz tega, mark my words ;)
Rias Gremory ::
Hitro Musku pošlji e-mail, da je debil!
Mirno gledamo, kako naš svet propada,
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
Okapi ::
Od Dunaja do Bratislave je po cesti 80 kilometrov,Mimogrede, to sploh ni res. Med Dunajem in Bratislavo je 67 km po cesti.
O.
Rias Gremory ::
Google pravi, da je tale 66,9km pot 1h4min, 80,1km pot pa 54 min. Kar je malo čudno...
Mirno gledamo, kako naš svet propada,
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
opeter ::
Rias Gremory je izjavil:
Google pravi, da je tale 66,9km pot 1h4min, 80,1km pot pa 54 min. Kar je malo čudno...
Ja, ampak ali je to po avtocesti ali pa so vmes kakšni odseki državnih/lokalnih cest?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Rias Gremory ::
Ahaa, zdaj vem kaj je razlika med A in B v Google zemljevidih.
Ja tale 66,9km je še nekaj državen/lokalne ceste, zato je daljši čas.
Ja tale 66,9km je še nekaj državen/lokalne ceste, zato je daljši čas.
Mirno gledamo, kako naš svet propada,
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
user1618 ::
Pod črto bo cenejši od našega 2. tira, pa še velik prej narejen :(
"If we were supposed to talk more than listen
we would have been given two mouths and one ear"
- Mark Twain
we would have been given two mouths and one ear"
- Mark Twain
nekikr ::
To že, ampak pri njih bi služil le mestecema Dunaj in Bratislavi, pri nas bi pa služil za obče dobro. No, ne ravno. Luki Koper samo. Ki ga rabi tako zelo, da ga lahko v 57 letih odplača sama, če vsako leto posluje rekordno kot lani in vse nameni drugemu tiru, stroškov pa seveda ni. Hm...
cegu ::
Saj bo hyperloop tudi lebdel v tunelu? To je za mene tehnologija magleva s prednostjo manj-zračnega prostora.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | The Boring Company (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 42204 (29926) | Okapi |
» | Prvi preizkus Hyperloopa v puščavi v Nevadi (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 26419 (20989) | BigWhale |
» | Hyperloop želi na SlovaškoOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 8924 (6197) | cegu |
» | Prototip Hyperloopa se bo gradil v KalifornijiOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 21844 (17086) | cegu |
» | SpaceX gradi prototip cevnega zračnega potniškega prometa v Teksasu (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 30463 (25320) | nodrim |