Forum » Loža » Davčne olajšave, izračun plače, kolektivne pogodbe/minimalna plača itd...
Davčne olajšave, izračun plače, kolektivne pogodbe/minimalna plača itd...
Mato989 ::
Davčne olajšave in izračuni plač:
Pozdravljeni, trenutno sem delal raziskavo v smeri davčnih olajšav, predvsem imam tukaj v mislih splošne davčne olajšave. Namreč kar nekajkrat sem imel že težave z "nesposobnimi" računovodji oz. oddelki računovodstva zaradi milo rečeno neumnega, ali nesmiselnega obračunavanja, ali pa pomanjkanja logike v obračunu plač.
Kot vidimo tukaj:
http://www.saop.si/poslovne-informacije...
Je lestvica za uveljavljanje dodatne splošne olajšave v višini 3.217,12 eura nastavljena na zavezance s skupnimi dohodki do 10.866,37 eura... Kar se mi osebno zdi kot manjši posmeh nam slovencem. Namreč, ker kot ekonomist smatram da to pomeni letni bruto dohodek (nikjer tega ne napišejo, ampak dohodek posameznika je pač vedno bruto) to pomeni da si upravičen do te olajšave če imaš BRUTO plačo nižjo od 10.866,37 / 12 oziroma manj kakor 905,53EUR bruto. Kar pa seveda ni res, kajti po zakonu ti pripada vsakoletni regres v višini najmanj minimalne plače (marsikje s kolektivni pogodbami tudi "krepko" nad minimalno plačo vse tja do 1.000EUR bruto+) in ker naši vrli računovodski servisi to marsikdaj pozabijo (včasih imam občutek da to kje delajo zanalašč) pa se dostikrat zgodi ljudem da na koncu morajo doplačevat tudi po 300-500EUR dohodnine.
Ta problem sem še bolj podrobno šel raziskovat zdaj ko je ena oseba dobila pogodbo in so ji rekli da je dobila najvišjo možno plačo kolko še gre, da je "poceni" za delodajalca in sicer 900EUR bruto.... Seveda ji obračunavajo tudi Dodatno splošno olajšavo in ima relativno fajno plačo(za Slovenijo brez VIP ipd.) ampak žalostno je, da jo bo "razveselila" položnica za plačilo dohodnine v nekaj 100EUR, namreč če to dodatno splošno olajšavo preračunamo kot bi jo zakonsko morali, torej:
10.866,37 / 13
in vzamemo za potrebe statistično teoretične obdelave podatkov 13. plačo kot regres v višini enake plače kot jo dobivaš celo leto, to pomeni da je maksimalna bruto plača ki jo lahko zaposleni dobi, da ne preseže splošne davčne olajšave: 835,87EUR kar ne znese niti 50EUR bruto več kot je minimalna plača po zakonu, kar se mi zdi skorajda nesramno in nestimulativno okno za "nagrade" delavcem (oz plačne razrede v spodnji tretjini) in sili delodajalca v izplačevanje minimalne plače, kajti vsakršna omembe vredna stimulacija (tu govorim vsaj o 100EUR bruto) naleti na relativno enormno povišanje prispevkov in hkrati še uničenja te davčne olajšave.
Kar je še huje je če pogledamo da nekatere kolektivne pogodbe kot je kolektivna pogodba za trgovske dejavnosti, predpisujejo regres tudi v višini 910EUR bruto kar pomeni da je maksimalna bruto plača ob takem regresu da še ne presega uveljavljanje te olajšave tako 829EUR
Če pa vzamemo maksimalni regres 1096, 26EUR pa ostane maneverskega prostora pri plači le še do 814,17EUR kar je cca dobrih 10EUR VEČ kot je zakonsko določeno minimalno izplačilo za polni delovni čas.
Ob vsem tem sem dobil občutek kot da "FURS" oz. Gospodarsko ministrstvo želi da smo "vsi" na "minimalcih" ali pa na plačah tik pod plačo ki še daje dodatno splošno olajšavo v všini 3.217,12 eura oziroma na 12.570,89(966,99EUR bruto plače (vključuje regres v enaki višini kot je plača)), ki še daje vsaj dodatno splošno olajšavo do 1.115,94 eura. Vse kar je zmes praktično nima smisla kajti, tako s stališča delavca kot delodajalca kajti delavec ne dobi skoraj nič več, delodajalec pa zato ne dobi nič kaj bolj motiviranega delavca(ker delavec vidi neto plačo), plačuje pa relativno dosti/(pre)več...
Menim da bi dodatna splošna olajšava morala biti do višine letnih prihodkov 13.000EUR oziroma 1.000EUR bruto na mesec + 1.000EUR regresa za letni dopust. Tako bi se drugo del začel pri 13.001EUR in pa tja do 19.500EUR kar bi predstavljalo 13 plač po 1.500EUR bruto... To bi naredili neki smiselni okvir v katerem bi lahko delodajalci izvajali neko politiko napredovanja ki ne bi bila skorajda kontraproduktivna za delojemalca in delodajalca, kjer se skupni strošek drastično in prehitro poviša pri izplačilu plače pa se skorajda ne pozna.
Misel: Zakaj za vraga se v šolah učimo VSE "živo" nimamo pa predmeta kjer bi izobraževali ljudi o izračunih plač, o računanju dohodnine ipd. tega ni bilo niti na strokovnih višjih šolah ekonomije! Kot kaže želi Država finančno nepismene ljudi!
Minimalna plača in kolektivne pogodbe:
No pa gremo na kratko še do kolektivnih pogodb in minimalne plače. Marsikdaj slišim raznorazne začudene ljudi ki sprašujejo kako je lahko po kolektivni pogodbi nek tarifni razred "ovrednoten" z bruto plačo ki je pod minimalno zakonsko plačo. Ker ljudje pač ne poznamo dovolj, da v Sloveniji ni minimalne plače ampak zakon o minimalnem izplačilu za polni delovni čas, ki znaša 790EUR in še nekaj drobiža bruto. Torej v kolikor neka branža nima kolektivne pogodbe bi ti lahko imel v pogodbi napisano tudi 1EUR bruto plačo vendar ti konec meseca mora delodajalec če si zaposlen za polni delovni čas izplačat minimalno plačo. Torej bruto plačila nimajo nobenega vpliva na plačo(do minimalne), razen v primeru bolniške, ko se za čas bolniške izplačuje(popravite me če se motim) XY% od bruto urne postavke za čas upravičene zadržanosti od dela.
Osebno menim da bi morala najnižji tarifni razred vsakršne kolektivne pogodbe biti v višini minimalnega izplačila oz. minimalne plače 790EUR in nekaj malega zraven bruto. Kajti preverjeno se dogaja, da zaradi takšnih, za delavca škodljivih, tarifnih razredov pridemo do manipulacije zaposlenih v obliki ko ti daje tarifni razred nižjo kot minimalno plačo, vodstvo pa določi normo prodaje/proizvodnje, ki pa je plačana v okviru minimalne plače, in torej ni noben bonus kot se radi kdaj oz. kje hvalijo... namreč četudi takšnega normativa ne boš dosegel ti bodo morali izplačat vsaj minimalno plačo.
Kot primer naj navedem lastno delo v prozivodnem podjetju s CNC stroji kjer sem deloval na tarifnem razredu z bruto urno postavko 3,38EUR(čeprav smo opravljali delo operaterjev)... imeli smo seveda tudi dodatek za doseganje Norme v višini 200EUR, ampak če ste naredili hiter preračun ste takoj uvideli da pri 3,38EUR bruto urni postavki in povprečnih 176ur v delovnem mesecu pridemo samo do cca. 590EUR bruto plače, kar je "debelih" 200EUR (naključje?) pod minimalno plačo za polni delovni čas... Seveda je to le ob pogojih ko delaš eno izmeno (dopoldansko) kar nikoli ni bilo saj smo delali v najmanj 2, večinoma 3 izmenah, ampak bistvo je da če si tam delal v montaži oz pakiranju izdelkov ki je potekalo v eni izmeni in si bil uvrščne v tarifni razred ki je dajal plačo 3,38EUR bruto si moral vsak mesec ne glede na doseganje dobit polno normo, da si dobil minimalca. Torej norma je bila dejansko norma le na papirju. To je na koncu oz. zelo hitro začelo škodit prizovodnji saj je proizvodnja začela padat, kajti to ni bila stimulacija ampak destimulacija. Ko si kljub normi 100EUR dobival bruto plačo vse od 795EUR pa tja do 820EUR bruto(navkljub nočnim uram in "normi").... Pravično in edino pravilno bi bilo da bi ob 100EUR normi dobil plače 790EUR+ bruto(minimalec) + 100EUR...
Zdaj je situacijo vsaj za silo popravila od GZSja tako osovražena reforma oz. redefinicija minimalne plače... tako se bodo plače delavcem v proizvodnji ki delajo 3 izmene dvignile vsaj za cca. 80EUR bruto (če računamo 1 teden nočne izmene na mesec) tistim v 4 izmenah pa še zaradi nedeljskega dela, za odtenek več...
Misel: Javnost in Sindikati bi morali težiti k popravku vseh kolektivnih pogodb in tarifnih razredov ki bi odražale minimalno plačo, in tako prvi terifni razred ne bi smel biti nižji kot je zakonsko določena minimalna plača. Morda še bolje, bi bilo spremeniti relativno čudno zakonodajo na področju minimalne plače in namesto zakona o minimalnem izplačilu za polni delovni čas, spremeniti v zakon o minimalni urni postavki cca 4,5EUR bruto (4,5 x 176 ur = 792EUR bruto) in prilagodit tarifne razrede na urne postavke, kajti trenutno prihaja tudi do mahinacij, ko tvoja urna postavka variira saj je na mesec različno število delovnih ur, tako je tvoje delo en mesec vredno toliko drug mesec pa je popolnoma identično delo vredno manj/več...
Pozdravljeni, trenutno sem delal raziskavo v smeri davčnih olajšav, predvsem imam tukaj v mislih splošne davčne olajšave. Namreč kar nekajkrat sem imel že težave z "nesposobnimi" računovodji oz. oddelki računovodstva zaradi milo rečeno neumnega, ali nesmiselnega obračunavanja, ali pa pomanjkanja logike v obračunu plač.
Kot vidimo tukaj:
http://www.saop.si/poslovne-informacije...
Je lestvica za uveljavljanje dodatne splošne olajšave v višini 3.217,12 eura nastavljena na zavezance s skupnimi dohodki do 10.866,37 eura... Kar se mi osebno zdi kot manjši posmeh nam slovencem. Namreč, ker kot ekonomist smatram da to pomeni letni bruto dohodek (nikjer tega ne napišejo, ampak dohodek posameznika je pač vedno bruto) to pomeni da si upravičen do te olajšave če imaš BRUTO plačo nižjo od 10.866,37 / 12 oziroma manj kakor 905,53EUR bruto. Kar pa seveda ni res, kajti po zakonu ti pripada vsakoletni regres v višini najmanj minimalne plače (marsikje s kolektivni pogodbami tudi "krepko" nad minimalno plačo vse tja do 1.000EUR bruto+) in ker naši vrli računovodski servisi to marsikdaj pozabijo (včasih imam občutek da to kje delajo zanalašč) pa se dostikrat zgodi ljudem da na koncu morajo doplačevat tudi po 300-500EUR dohodnine.
Ta problem sem še bolj podrobno šel raziskovat zdaj ko je ena oseba dobila pogodbo in so ji rekli da je dobila najvišjo možno plačo kolko še gre, da je "poceni" za delodajalca in sicer 900EUR bruto.... Seveda ji obračunavajo tudi Dodatno splošno olajšavo in ima relativno fajno plačo(za Slovenijo brez VIP ipd.) ampak žalostno je, da jo bo "razveselila" položnica za plačilo dohodnine v nekaj 100EUR, namreč če to dodatno splošno olajšavo preračunamo kot bi jo zakonsko morali, torej:
10.866,37 / 13
in vzamemo za potrebe statistično teoretične obdelave podatkov 13. plačo kot regres v višini enake plače kot jo dobivaš celo leto, to pomeni da je maksimalna bruto plača ki jo lahko zaposleni dobi, da ne preseže splošne davčne olajšave: 835,87EUR kar ne znese niti 50EUR bruto več kot je minimalna plača po zakonu, kar se mi zdi skorajda nesramno in nestimulativno okno za "nagrade" delavcem (oz plačne razrede v spodnji tretjini) in sili delodajalca v izplačevanje minimalne plače, kajti vsakršna omembe vredna stimulacija (tu govorim vsaj o 100EUR bruto) naleti na relativno enormno povišanje prispevkov in hkrati še uničenja te davčne olajšave.
Kar je še huje je če pogledamo da nekatere kolektivne pogodbe kot je kolektivna pogodba za trgovske dejavnosti, predpisujejo regres tudi v višini 910EUR bruto kar pomeni da je maksimalna bruto plača ob takem regresu da še ne presega uveljavljanje te olajšave tako 829EUR
Če pa vzamemo maksimalni regres 1096, 26EUR pa ostane maneverskega prostora pri plači le še do 814,17EUR kar je cca dobrih 10EUR VEČ kot je zakonsko določeno minimalno izplačilo za polni delovni čas.
Ob vsem tem sem dobil občutek kot da "FURS" oz. Gospodarsko ministrstvo želi da smo "vsi" na "minimalcih" ali pa na plačah tik pod plačo ki še daje dodatno splošno olajšavo v všini 3.217,12 eura oziroma na 12.570,89(966,99EUR bruto plače (vključuje regres v enaki višini kot je plača)), ki še daje vsaj dodatno splošno olajšavo do 1.115,94 eura. Vse kar je zmes praktično nima smisla kajti, tako s stališča delavca kot delodajalca kajti delavec ne dobi skoraj nič več, delodajalec pa zato ne dobi nič kaj bolj motiviranega delavca(ker delavec vidi neto plačo), plačuje pa relativno dosti/(pre)več...
Menim da bi dodatna splošna olajšava morala biti do višine letnih prihodkov 13.000EUR oziroma 1.000EUR bruto na mesec + 1.000EUR regresa za letni dopust. Tako bi se drugo del začel pri 13.001EUR in pa tja do 19.500EUR kar bi predstavljalo 13 plač po 1.500EUR bruto... To bi naredili neki smiselni okvir v katerem bi lahko delodajalci izvajali neko politiko napredovanja ki ne bi bila skorajda kontraproduktivna za delojemalca in delodajalca, kjer se skupni strošek drastično in prehitro poviša pri izplačilu plače pa se skorajda ne pozna.
Misel: Zakaj za vraga se v šolah učimo VSE "živo" nimamo pa predmeta kjer bi izobraževali ljudi o izračunih plač, o računanju dohodnine ipd. tega ni bilo niti na strokovnih višjih šolah ekonomije! Kot kaže želi Država finančno nepismene ljudi!
Minimalna plača in kolektivne pogodbe:
No pa gremo na kratko še do kolektivnih pogodb in minimalne plače. Marsikdaj slišim raznorazne začudene ljudi ki sprašujejo kako je lahko po kolektivni pogodbi nek tarifni razred "ovrednoten" z bruto plačo ki je pod minimalno zakonsko plačo. Ker ljudje pač ne poznamo dovolj, da v Sloveniji ni minimalne plače ampak zakon o minimalnem izplačilu za polni delovni čas, ki znaša 790EUR in še nekaj drobiža bruto. Torej v kolikor neka branža nima kolektivne pogodbe bi ti lahko imel v pogodbi napisano tudi 1EUR bruto plačo vendar ti konec meseca mora delodajalec če si zaposlen za polni delovni čas izplačat minimalno plačo. Torej bruto plačila nimajo nobenega vpliva na plačo(do minimalne), razen v primeru bolniške, ko se za čas bolniške izplačuje(popravite me če se motim) XY% od bruto urne postavke za čas upravičene zadržanosti od dela.
Osebno menim da bi morala najnižji tarifni razred vsakršne kolektivne pogodbe biti v višini minimalnega izplačila oz. minimalne plače 790EUR in nekaj malega zraven bruto. Kajti preverjeno se dogaja, da zaradi takšnih, za delavca škodljivih, tarifnih razredov pridemo do manipulacije zaposlenih v obliki ko ti daje tarifni razred nižjo kot minimalno plačo, vodstvo pa določi normo prodaje/proizvodnje, ki pa je plačana v okviru minimalne plače, in torej ni noben bonus kot se radi kdaj oz. kje hvalijo... namreč četudi takšnega normativa ne boš dosegel ti bodo morali izplačat vsaj minimalno plačo.
Kot primer naj navedem lastno delo v prozivodnem podjetju s CNC stroji kjer sem deloval na tarifnem razredu z bruto urno postavko 3,38EUR(čeprav smo opravljali delo operaterjev)... imeli smo seveda tudi dodatek za doseganje Norme v višini 200EUR, ampak če ste naredili hiter preračun ste takoj uvideli da pri 3,38EUR bruto urni postavki in povprečnih 176ur v delovnem mesecu pridemo samo do cca. 590EUR bruto plače, kar je "debelih" 200EUR (naključje?) pod minimalno plačo za polni delovni čas... Seveda je to le ob pogojih ko delaš eno izmeno (dopoldansko) kar nikoli ni bilo saj smo delali v najmanj 2, večinoma 3 izmenah, ampak bistvo je da če si tam delal v montaži oz pakiranju izdelkov ki je potekalo v eni izmeni in si bil uvrščne v tarifni razred ki je dajal plačo 3,38EUR bruto si moral vsak mesec ne glede na doseganje dobit polno normo, da si dobil minimalca. Torej norma je bila dejansko norma le na papirju. To je na koncu oz. zelo hitro začelo škodit prizovodnji saj je proizvodnja začela padat, kajti to ni bila stimulacija ampak destimulacija. Ko si kljub normi 100EUR dobival bruto plačo vse od 795EUR pa tja do 820EUR bruto(navkljub nočnim uram in "normi").... Pravično in edino pravilno bi bilo da bi ob 100EUR normi dobil plače 790EUR+ bruto(minimalec) + 100EUR...
Zdaj je situacijo vsaj za silo popravila od GZSja tako osovražena reforma oz. redefinicija minimalne plače... tako se bodo plače delavcem v proizvodnji ki delajo 3 izmene dvignile vsaj za cca. 80EUR bruto (če računamo 1 teden nočne izmene na mesec) tistim v 4 izmenah pa še zaradi nedeljskega dela, za odtenek več...
Misel: Javnost in Sindikati bi morali težiti k popravku vseh kolektivnih pogodb in tarifnih razredov ki bi odražale minimalno plačo, in tako prvi terifni razred ne bi smel biti nižji kot je zakonsko določena minimalna plača. Morda še bolje, bi bilo spremeniti relativno čudno zakonodajo na področju minimalne plače in namesto zakona o minimalnem izplačilu za polni delovni čas, spremeniti v zakon o minimalni urni postavki cca 4,5EUR bruto (4,5 x 176 ur = 792EUR bruto) in prilagodit tarifne razrede na urne postavke, kajti trenutno prihaja tudi do mahinacij, ko tvoja urna postavka variira saj je na mesec različno število delovnih ur, tako je tvoje delo en mesec vredno toliko drug mesec pa je popolnoma identično delo vredno manj/več...
- spremenilo: Mato989 ()
msjr ::
Glede na to, da se plačila računajo po urah, bi bilo najbolj transparentno, da se tudi zakonodaja sklicuje na najnižjo enoto v kateri se obračunava določen znesek - torej urno postavko. Pa ne mislit, da je naša zakonodaja slaba. Pred kratkim sem za projekt naštudiral Maritime labour convention, kjer dobesedno mešajo jabolka in hruške, ure, dneve, tedne, na koncu so tako zameštrali, da imajo vsi meseci fiksno 30 dni in se tudi po tem izračunava plača, da omenim samo eno "cvetko".
Mato989 ::
jah to je pa to ko gre folk k najcenejšemu rač. servisu, lče pa res ni treba škrtart
Sicer se strinjam ampak, ta primer ki sem ga opisoval ima "rač. servis" podjetje kar znotraj podjetja :) Čeprav je relativno malo podjetje (21 zaposlenih)
Meni se zdi kot največji problem dejstvo, da je ta dodatna splošna olajšava dejansko na nek način siljenje ljudi v delo za minimalca, posredno, ker je delodajalcu ceneje imeti ljudi na 800€ bruto kot pa jim dat 900€ bruto... če ne bi bilo dodatne splošne olajšave oz. še bolje bi bila takšna da bi obsegala razpon vsaj 200€ bruto, bi bilo lažje ljudi nagrajevat oz. imeti neko smiselno plačilno hierarhijo znotraj podjetja.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Obračun bruto plače ? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 13193 (10138) | Ales |
» | Nižja osnovna plača od minimalne (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 14586 (12102) | St235 |
» | Dvig urne postavke, Bruto in Neto plača (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 20529 (18145) | McHusch |
» | Manjša plača (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 30263 (23023) | Mato989 |
» | Pogodba za delo pod minimalno plačoOddelek: Problemi človeštva | 7131 (4561) | fosil |