Forum » Znanost in tehnologija » Are GPU's limited to just graphics operations?
Are GPU's limited to just graphics operations?
kuglvinkl ::
Not at all, according to Kirk. Physics, collision detection, and other dynamic simulation problems are also now being performed with GPUs. You should check out this link for a number of creative uses of GPU horsepower beyond pure graphics functions.
Any sort of computation of a collection of data where elements interact with other elements with high locality is extremely efficient on a GPU. In fact, the GPU can be from 10 to 100 times faster than a Pentium 4 in such situations, says Kirk. Scientific computations such as linear algebra, Fast Fourier Transforms, and partial differential equations can also benefit greatly from GPUs. One research group is looking to break the Linpack benchmark world record using a cluster of 256 PCs with GeForce FXs! Another scenario that surprised Kirk was when a development team recently tried to use a GeForce FX CPU to perform database key sorting. When coded to take advantage of the parallelism and pipelining in the GPU, parallel key sorts and searches can occur much faster than using general CPUs, on the order of 4-5x faster than the Pentium 4, according to Kirk.
Link
Any sort of computation of a collection of data where elements interact with other elements with high locality is extremely efficient on a GPU. In fact, the GPU can be from 10 to 100 times faster than a Pentium 4 in such situations, says Kirk. Scientific computations such as linear algebra, Fast Fourier Transforms, and partial differential equations can also benefit greatly from GPUs. One research group is looking to break the Linpack benchmark world record using a cluster of 256 PCs with GeForce FXs! Another scenario that surprised Kirk was when a development team recently tried to use a GeForce FX CPU to perform database key sorting. When coded to take advantage of the parallelism and pipelining in the GPU, parallel key sorts and searches can occur much faster than using general CPUs, on the order of 4-5x faster than the Pentium 4, according to Kirk.
Link
Your focus determines your reallity
- spremenil: kuglvinkl ()
Thomas ::
Moram priznati, da sem sila skeptičen, da bi to bila splošno uporabna finta. Za vse algoritme.
Povsem prepričan pa tudi nisem. Samo če bi pa le bilo, bi bilo pa to odraz slepe ulice, v kateri bi bila x86 arhitektura.
Samo ni. Skeptičen sem še bolj kot sprva.
Povsem prepričan pa tudi nisem. Samo če bi pa le bilo, bi bilo pa to odraz slepe ulice, v kateri bi bila x86 arhitektura.
Samo ni. Skeptičen sem še bolj kot sprva.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
kuglvinkl ::
sem sila skeptičen, da bi to bila splošno uporabna finta
Seveda. Za namenske bo kaže zelo uporabna zadeva. Da bi traktorje napravili uporabne tudi! (poleg oranja) na cestah.
Seveda. Za namenske bo kaže zelo uporabna zadeva. Da bi traktorje napravili uporabne tudi! (poleg oranja) na cestah.
Your focus determines your reallity
Thomas ::
O tej zadevi sem razmišljal ene tri leta nazaj.
Frekvenca je prenizka, se mi je zdelo. Paralelizem sam pa obetajoč.
S splošno namembnostjo pa mislim predvsem na univerzalnost. Da se da vsak algoritem skompilirati na GPU in (hitro) izvršiti. Ker samo nekateri - so premalo.
Too good to be true - IMHO.
Frekvenca je prenizka, se mi je zdelo. Paralelizem sam pa obetajoč.
S splošno namembnostjo pa mislim predvsem na univerzalnost. Da se da vsak algoritem skompilirati na GPU in (hitro) izvršiti. Ker samo nekateri - so premalo.
Too good to be true - IMHO.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Brane2 ::
Staaaara stvar.
Svojčas, ko so bili procesorji še bistveno počasnejši (tam nekje v času 386ke, ko se je že počasi razmišljalo o 486ki), so pri Atariju naredili Falcona, ki je bil revolucionaren stroj. Ob procesorju je imel namreč še DSP, ki mu je omogočal kup matematičnih čarovnij. Ena je bila softverski modem (to, kar se sedaj, 12 let pozneje pojmuje pod imenom "Winmodem"), bil je pa še kup drugih fint.
Po nekem času pa so začeli CPUji dobivati mišičevje DSPjev in jih tudi prehitevati. Tako bo danes navaden Pentium hitrejši od mnogih, razen mogoče najhitrejših DSPjev, ki so tudi zelo paralelni in ki stanejo malo bogastvo.
Kar se GPUjev tiče, gre za podobno smer v razmišljanju-uporabiti elektroniko, ki je itak namenjena paralelnemu drobljenju števil namesto CPUja, ki je univerzalen stroj. To je sicer možno in v mnogih področjih zelo zanimivo, vendar IMHO ne bo nadomestilo CPUja.
Zame bi bilo to zanimivo za recimu simulacijo sevanja antene v prostor ali kaj podobnega, ne pa za bolj vsakdanje stvari, ki pravzaprav zahtevajo CPU...
Svojčas, ko so bili procesorji še bistveno počasnejši (tam nekje v času 386ke, ko se je že počasi razmišljalo o 486ki), so pri Atariju naredili Falcona, ki je bil revolucionaren stroj. Ob procesorju je imel namreč še DSP, ki mu je omogočal kup matematičnih čarovnij. Ena je bila softverski modem (to, kar se sedaj, 12 let pozneje pojmuje pod imenom "Winmodem"), bil je pa še kup drugih fint.
Po nekem času pa so začeli CPUji dobivati mišičevje DSPjev in jih tudi prehitevati. Tako bo danes navaden Pentium hitrejši od mnogih, razen mogoče najhitrejših DSPjev, ki so tudi zelo paralelni in ki stanejo malo bogastvo.
Kar se GPUjev tiče, gre za podobno smer v razmišljanju-uporabiti elektroniko, ki je itak namenjena paralelnemu drobljenju števil namesto CPUja, ki je univerzalen stroj. To je sicer možno in v mnogih področjih zelo zanimivo, vendar IMHO ne bo nadomestilo CPUja.
Zame bi bilo to zanimivo za recimu simulacijo sevanja antene v prostor ali kaj podobnega, ne pa za bolj vsakdanje stvari, ki pravzaprav zahtevajo CPU...
Highlag ::
Mislim, da sem ne kje že bral o tem. mislim, da so celo testirali prepustnost AGP porta za transfer podatkov, pa se je pokazalo, da dela komunikacija v smeri proti kartici bistveno hitreje kot v obratni smeri. (Menda zaradi gonilnikov) In hitrosti nebi zadoščale tudi če bi imeli program, ki bi uspel to čipovje izkoristiti.
Pol bi pa letelo tole foldanje?
Pol bi pa letelo tole foldanje?
Senitel ::
Jah z GPU-jem ne moreš povsem nadomestiti CPU-ja (in zakaj ga bi?).
So pa definitivno zelo zmogljivi mlini števil in clock jih pri tem niti malo ne ovira. Če pogledaš (da bo Thomasu všeč ) tri leta nazaj - GeForce 256. Večina logike je še vedno fixed point (8 bitov na komponento), shaderji pa so še globoko v povojih. Če pogledaš situacijo danes - Radeon 9700, GeFroceFX. Vsa logika je floting point (16, 24 ali 32 bitov na komponento) in tudi po pomnilniku lahko pišeš vse te floate.
Morda je najbolj opazna zadeva to, da manjkajo vejitve v pixel shaderjih (ki bi v takih situacijah najbolj garali) ampak tudi to prihaja - kmalu .
V nekoliko bolj oddaljeni prihodnosti bodo GPU-ji samo še en kup logike, ki ji bo driver dodeljeval posamezne taske in bodo praktično brez omejitev.
DX9 hardware je kar "far down that road". Shaderji imajo sicer še vedno omejitev dolžine (OpenGL 2.0 ne več) in moraš algoritme ročno razbijat na posamezne taske ampak so hitri - Radeon 9700 samo pixel shaderji: 8 pipelineov, vsak operira z 4D vektorskimi podatki, vsi ukazi trajajo en cikel. Kar je je več kot na Alphah, če se ne motim. And it gets better: GeForce FX 5900...
AGP je problem, če ti hočeš nekaj stalno snemat iz grafične kartice. Zakaj bi to delal? Enostavno naložiš grafični tolk dela, da lahko normalno snemaš dol (PCI Express pa bo te težave odpravil).
So pa definitivno zelo zmogljivi mlini števil in clock jih pri tem niti malo ne ovira. Če pogledaš (da bo Thomasu všeč ) tri leta nazaj - GeForce 256. Večina logike je še vedno fixed point (8 bitov na komponento), shaderji pa so še globoko v povojih. Če pogledaš situacijo danes - Radeon 9700, GeFroceFX. Vsa logika je floting point (16, 24 ali 32 bitov na komponento) in tudi po pomnilniku lahko pišeš vse te floate.
Morda je najbolj opazna zadeva to, da manjkajo vejitve v pixel shaderjih (ki bi v takih situacijah najbolj garali) ampak tudi to prihaja - kmalu .
V nekoliko bolj oddaljeni prihodnosti bodo GPU-ji samo še en kup logike, ki ji bo driver dodeljeval posamezne taske in bodo praktično brez omejitev.
DX9 hardware je kar "far down that road". Shaderji imajo sicer še vedno omejitev dolžine (OpenGL 2.0 ne več) in moraš algoritme ročno razbijat na posamezne taske ampak so hitri - Radeon 9700 samo pixel shaderji: 8 pipelineov, vsak operira z 4D vektorskimi podatki, vsi ukazi trajajo en cikel. Kar je je več kot na Alphah, če se ne motim. And it gets better: GeForce FX 5900...
AGP je problem, če ti hočeš nekaj stalno snemat iz grafične kartice. Zakaj bi to delal? Enostavno naložiš grafični tolk dela, da lahko normalno snemaš dol (PCI Express pa bo te težave odpravil).
Thomas ::
Ja, ko bodo GPU postali CPU - takrat bodo "le kup logike". Takrat bodo delali vse. Zaenkrat so pa le "kup neuniverzalne, specializirane logike".
Ko bodo prišli pa na ta svoj novi cilj - bodo najbrž CPU enote že evoluirale precej naprej.
Ostajam skeptik.
Ko bodo prišli pa na ta svoj novi cilj - bodo najbrž CPU enote že evoluirale precej naprej.
Ostajam skeptik.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
kuglvinkl ::
New tag: (V)PU.
Ampak, zgleda, da smo še prekleto daleč. Od kakšnega radikalnega koraka namreč.
Ampak, zgleda, da smo še prekleto daleč. Od kakšnega radikalnega koraka namreč.
Your focus determines your reallity
AvAkI ::
Se je do sedaj kaj spremenilo? Se da GPU uporabljati tudi za kaj drugega, razen kar se tiče grafike, ali smo še vedno tam?
~*-,._.,-*~> SLOVENIA THE BEST! <~*-,._.,-*~
Crimson_Shadow ::
Na tak način kot tu pišete, so že narejene 3D igre na PS2 (PlayStation 2). EE ne samo da računa za grafiko ampak še kaj zraven.
We create worlds
AvAkI ::
Hm.... kakšen SETI ali FOLDING za poganjat s pomocjo GPU-ja, pa ne bomo videli?
~*-,._.,-*~> SLOVENIA THE BEST! <~*-,._.,-*~
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kupec Ageie nVidia (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi | 9195 (7309) | Jst |
» | DX 9 vs. DX 10 (strani: 1 2 )Oddelek: Igre | 6825 (5863) | kobilica |
» | Nove slike PPU-jaOddelek: Novice / Grafične kartice | 4649 (3238) | jest10 |
» | Prišel je Radeon 9800 Pro (R350)Oddelek: Novice / Grafične kartice | 2443 (2443) | Olympus |