» »

Računalniški vdori v pametne avtomobile omogočajo prevzem nadzora

Računalniški vdori v pametne avtomobile omogočajo prevzem nadzora

Wired News - Wired je z dvema hekerjema izvedel strašljiv eksperiment, ki dokazuje, kakor ranljivi so pametni avtomobili prihodnosti. Tarča je bil Jeep Cherokee, ki sta ga Charlie Miller in Chris Valasek ocenila kot najranljivejšo tarčo. Prek interneta, v eksperimentu iz 15 kilometrov oddaljene hiše, v principu pa lahko od koderkoli v ZDA, sta v avtomobilu spreminjala nastavitve klimatske naprave, prestavljala radijske postaje, močila vetrobransko steklo s tekočino za pranje, prekinila delovanja stopalke za plin in onesposobila zavore.

Točka dostopa je sistem UConnect, ki ga imajo številni novi Chryslerjevi avtomobili in tovornjaki. Gre za pametni sistem, ki načeloma omogoča navigacijo, sprejemanje telefonskih klicev, krmiljenje sistema za zabavo potnikov itd. Toda zaradi ranljivosti je mogoče prek sistema nadzorovati praktično vse funkcije vozila, le volana hekerjem ni uspelo obrniti pri vožnji naprej (gre pa pri vzvratni vožnji).

Kaj točno je šibka točka sistema, Miller in Valasek seveda ne bosta takoj javno razkrila. Zadnje mesece sta bila v stikih s Chryslerjem, ki je medtem že razvil popravek za aplikacijo, a kaj ko ga je treba namestiti s fizičnim dostopom - sami prek USB-ključa ali pri mehaniku. Ranljivost, ki je prisotna od leta 2013, bosta predstavila na konferenci Black Hat prihodnji mesec.

Povejmo, da to ni ne prvi primer vdora v računalnik v vozilu niti prvi uspeh omenjenega dvojca. Valasek, direktor za varnost vozil v IOActive, in Miller, včasih zaposlen v NSA, sedaj pa v Twitterju, sta se že leta 2012 prijavila na natečaj DARPA in dobila 80.000 dolarjev. Kupila sta Toyoto Prius in Forda Escape ter začela proučevati elektroniko v avtomobilih. Že leta 2013 sta na konferenci DefCon pokazala, da je mogoče vdreti v elektronski krmilni sistem, a sta tedaj potrebovala fizični dostop do avtomobila. Vdor, kjer heker sedi na sovoznikovem sedežu, so proizvajalci ocenili kot sorazmerno nenevaren. Valasek in Miller sta na podlagi specifikacij, ki sta jih dobila na internetu, lani razvrstila 24 vozil glede na možnost vdora. Jeep Cherokee je bil najviše, zato sta se ga lotila.

Niso pa vsi takšni. Raziskovalci z univerz v Washingtonu in San Diegu so že leta 2011 pokazali, da je mogoč tudi oddaljen nadzor, a javnosti niso razkrili podrobnosti niti proizvajalca, so pa slednje seveda kontaktirali. Sedaj sta Miller in Valasek pokazala, da je mogoč napad na katerikoli avtomobil z UConnectom, potrebujeta pa le telefon na Sprintovem omrežju, ki ga uporablja tudi UConnect. V tem primeru lahko dobimo točne informacije z GPS-a in oddaljeno nadzorujemo avtomobil. Poudarjata, da je težko ciljati točno določeno vozilo, prav nič pa ni težko napasti nekega vozila. Ocenjujeta, da je na cestah skoraj milijona ranljivih vozil.

46 komentarjev

Cheetah ::

Ja tako je, v vsak pametni avtomobil se bi dalo vdret in the pametni avtomobilo so po mojem mnenju zaradi tega brez veze, mogoče bi bilo uporabno samo za nujne razmere (npr. za preprečevanje nesreč) raje delajte na popularizaciji in razširitvi drugih električnih avtomobilov

konspirator ::

V Slo bi že bila ovadena + hišna preiskava jima nebi ušla.

matjazp ::

Če se temu reče "pametni"...bolj kot bo Google in ostali prodiral s svojo "pametno" tehnologijo brez pomislekov na varnost, slabše bo.

Upam, da se bo avto industrija čimprej zbudila in začela delat na varnosti sistemov, da ne bo samo cute fancy zaslon in dostop do neta, v ozadju pa vse odprto in dosegljivo. Pred časom je imel BMW tako zgodbico, ko je "komuniciral" s svojimi strežniki kar preko nekriptirane povezave, pa se človek vpraša - magistri, doktorji znanosti in vsi ostali iz uprave, pa kje imate glavo, da spustite na trg nek polizdelek, ki ni še videl niti alfa verzije razvojnega cikla?

konspirator ::

Testiranje stane, odkar so glavni ekonomisti so taki "zajebi" samo ekonomski izračuni, kaj se podjetju bolj izplača.

stb ::

Dokler so podrobnosti novih napadov še prikrite, pa si o tem lahko preberete še nekaj PDF dokumentov neposredno s strani enega od avtorjev:
A Survey of Remote Automotive Attack Surfaces (August, 2014)
Car Hacking for Poories (April, 2014)
Adventures in Automotive Networks and Control Units (July, 2013)

noraguta ::

Špilajo se remote firmware pa na usb.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

poweroff ::

matjazp je izjavil:

Pred časom je imel BMW tako zgodbico, ko je "komuniciral" s svojimi strežniki kar preko nekriptirane povezave, pa se človek vpraša - magistri, doktorji znanosti in vsi ostali iz uprave, pa kje imate glavo, da spustite na trg nek polizdelek, ki ni še videl niti alfa verzije razvojnega cikla?

Zasebni sektor je res katastrofa. Čisto nesposobni so.

V javni upravi se kaj takega ne bi moglo zgoditi. :))
sudo poweroff

flbroker ::

"Serbus Joža, čuj rabo bi en varnostni popravek za mojga Lexusa, kdaj lahko avto pripeljem?"
"Čuj zdaj mam gužvo ker ravno formatiram enga BMW-ja, pridi jutri zjutraj."

jlpktnst ::

Kater kljukec se je domislil povezat vse "računalnike" prek enega vodila/omrežja? To je omogočilo napad.

DoDaske ::

jlpktnst je izjavil:

Kater kljukec se je domislil povezat vse "računalnike" prek enega vodila/omrežja? To je omogočilo napad.


Kaj misliš da je naključje?

Par filmov ala NCIS, ko McGee zaostavi "terorista" preko compa, pa bodo vse ovce blejale "kolk je to cool".

Truga ::

vostok_1 ::

Če je kdorkoli na tem forumu presenečen, si zasluži eno zaušnico.

Zasebna podjetja so običajno učinkovita, to ne pomeni, da delajo kakovostne sisteme. Delajo...ravno tolko, da lahko prodajo.

Superboyy ::

Pa spletne banke tud noben ne uporablja, ker se da shekat?

Truga ::

Ce mas banko ki "se da shekat" je cas da menjas banko.

Markoff ::

konspirator je izjavil:

Testiranje stane, odkar so glavni ekonomisti so taki "zajebi" samo ekonomski izračuni, kaj se podjetju bolj izplača.

Očitno nisi ekonomist (karkoli si ti pač pavšalno predstavljaš pod to besedo, verjetno tako kot večina ljudi "IT-jevce", karkoli to že je). Varnost, ugled ipd. so tebi kvalitativni pojmi, vendar pa jih je mogoče stroškovno dokaj dobro oceniti z vidika tveganj, posledic in posledično izpostavljenosti. V primeru teh zajebov ni šlo za to, da so bili izračuni napačni (v to močno dvomim), temveč da ali sploh niso ustrezno identificirali in obvladovali tveganj ali pa da se je nekdo dovolj visoko zgoraj odločil, da ignorira tveganja in posledice udejanjenih tveganj na račun kratkoročnih prihrankov (risk management costs!). Vedno je tako. Human factor ni prisoten samo v pavšaliziranih "ekonomistih".
Sicer pa, give them a break, proizvajajo avtomobile 130 let, sedaj pa morajo postati še IT firme (če pa zadeve outsourcajo, pa morajo postati strokovnjaki na področju upravljanja z informacijskimi storitvami, kar pa je spet hudo široko področje znanja). Ne gre čez noč, žal.
Hvala bogu pa za white hat hackerje.

Sicer pa sem vesel, da sem priča noro hitri evoluciji transporta in novih tveganj, povezanim z njegovo avtomatizacijo. Exciting times to live in. Če odštejemo Islamsko državo, seveda.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Markoff ::

vostok_1 je izjavil:

Če je kdorkoli na tem forumu presenečen, si zasluži eno zaušnico.
Zasebna podjetja so običajno učinkovita, to ne pomeni, da delajo kakovostne sisteme. Delajo...ravno tolko, da lahko prodajo.

Hmm, nekakovost kot Toyota ali Mercedes? Ali vsi ostali, ki jima sledijo?
Nekakovost in visoka cena kot Telemach in T2 vs. Telekom?
Nekakovost kot SpaceX vs. NASA in-house dizajn frčoplanov?

Državna podjetja funkcionirajo izključno na monopolnih/oligopolnih trgih (na navideznem prostem trgu jih večinoma pri življenju obdrži samo čudežno sposoben management ali pa podpora regulatorjev), saj jih zasebna sicer požrejo za malico, ker so mnogo bolj orientirana na 1. kupce in 2. profit (ni nujno, da so najbolj kakovostni, temveč da ponujajo pravo storitev/izdelek za pravo ceno). Monopolni trgi (z državnimi ali zasebnimi podjetji) pa so smrt za kupca in razvoj ter družbeno korist.
Ali poenostavljeno:
- državna podjetja = monopol/oligopol (or bust)
- zasebna podjetja (z ničelnim ali manjšinskim deležem lastništva države) = konkurenca/oligopol/monopol

Prosim ne mešaj zla monopola z zlom državnega lastništva v podjetjih.

poweroff je izjavil:

matjazp je izjavil:

Pred časom je imel BMW tako zgodbico, ko je "komuniciral" s svojimi strežniki kar preko nekriptirane povezave, pa se človek vpraša - magistri, doktorji znanosti in vsi ostali iz uprave, pa kje imate glavo, da spustite na trg nek polizdelek, ki ni še videl niti alfa verzije razvojnega cikla?

Zasebni sektor je res katastrofa. Čisto nesposobni so.
V javni upravi se kaj takega ne bi moglo zgoditi. :))

Onaj koji ne pravi greške obično ništa ne pravi. Bi rekli kolegi Srbi. :)
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()

noraguta ::

Naš precednik je varen v katri.

poweroff je izjavil:

matjazp je izjavil:

Pred časom je imel BMW tako zgodbico, ko je "komuniciral" s svojimi strežniki kar preko nekriptirane povezave, pa se človek vpraša - magistri, doktorji znanosti in vsi ostali iz uprave, pa kje imate glavo, da spustite na trg nek polizdelek, ki ni še videl niti alfa verzije razvojnega cikla?

Zasebni sektor je res katastrofa. Čisto nesposobni so.

V javni upravi se kaj takega ne bi moglo zgoditi. :))

jasno potem bi še zmeraj vsi bodili peš. Banda zajedalska. Sej ne morjo kofeta skuhat nucajo zunanje izvajalce.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: noraguta ()

MIHAc27 ::

"Ne gospod policaj, nisem cikcakal po cesti, ker sem pijan, en me je sheku!!!"

Jaz se že od nekdaj držim pravila... manj kot je elektronike v avtu, bolje je.

vostok_1 ::

Markoff je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Če je kdorkoli na tem forumu presenečen, si zasluži eno zaušnico.
Zasebna podjetja so običajno učinkovita, to ne pomeni, da delajo kakovostne sisteme. Delajo...ravno tolko, da lahko prodajo.

Hmm, nekakovost kot Toyota ali Mercedes? Ali vsi ostali, ki jima sledijo?
Nekakovost in visoka cena kot Telemach in T2 vs. Telekom?
Nekakovost kot SpaceX vs. NASA in-house dizajn frčoplanov?

Državna podjetja funkcionirajo izključno na monopolnih/oligopolnih trgih (na navideznem prostem trgu jih večinoma pri življenju obdrži samo čudežno sposoben management ali pa podpora regulatorjev), saj jih zasebna sicer požrejo za malico, ker so mnogo bolj orientirana na 1. kupce in 2. profit (ni nujno, da so najbolj kakovostni, temveč da ponujajo pravo storitev/izdelek za pravo ceno). Monopolni trgi (z državnimi ali zasebnimi podjetji) pa so smrt za kupca in razvoj ter družbeno korist.
Ali poenostavljeno:
- državna podjetja = monopol/oligopol (or bust)
- zasebna podjetja (z ničelnim ali manjšinskim deležem lastništva države) = konkurenca/oligopol/monopol

Prosim ne mešaj zla monopola z zlom državnega lastništva v podjetjih.

poweroff je izjavil:

matjazp je izjavil:

Pred časom je imel BMW tako zgodbico, ko je "komuniciral" s svojimi strežniki kar preko nekriptirane povezave, pa se človek vpraša - magistri, doktorji znanosti in vsi ostali iz uprave, pa kje imate glavo, da spustite na trg nek polizdelek, ki ni še videl niti alfa verzije razvojnega cikla?

Zasebni sektor je res katastrofa. Čisto nesposobni so.
V javni upravi se kaj takega ne bi moglo zgoditi. :))

Onaj koji ne pravi greške obično ništa ne pravi. Bi rekli kolegi Srbi. :)


Kakovost ravno tolko, da zadostijo marketingu in zakonskim določitvam.

SpaceX btw...ne dela ultra kakovostne rakete, ampak dela ravno pravšnje. Take, da sta cena in uporabnost bolj usklajena.
To sploh ni za zamerit nobenem podjetju. Vsi skušajo dati čim manj za čim večji denar, to je point podjetništva.
Fanboyisem je ponavadi problem, ko se religijsko opravičuje en ali drug sektor.

Ribič ::

Ej ali slučajno kdo ve kje bi se dalo dobiti izvorno kodo in software, ki ga laufajo na teh računalnikih v avtomobilih?
Baje uporabljajo linux, zato je zadeva pod GPL licenso in mora biti nekje na voljo.

stara mama ::

Ribič je izjavil:

Ej ali slučajno kdo ve kje bi se dalo dobiti izvorno kodo in software, ki ga laufajo na teh računalnikih v avtomobilih?
Baje uporabljajo linux, zato je zadeva pod GPL licenso in mora biti nekje na voljo.

Haha, good luck with that :D

Superboyy ::

MIHAc27 je izjavil:

"Ne gospod policaj, nisem cikcakal po cesti, ker sem pijan, en me je sheku!!!"

Jaz se že od nekdaj držim pravila... manj kot je elektronike v avtu, bolje je.


Kako se ga pa držiš? Voziš fičota?

konspirator ::

Volkswagen Golf golf 1 TAS
http://www.avto.net/_AVTO/oglas.asp?ID=...

metalc ::

Ribič je izjavil:

Baje uporabljajo linux, zato je zadeva pod GPL licenso in mora biti nekje na voljo.


V avtomobolih boš našel od raznoraznih minimalističnih RTOSov (ponekod uporabljajo kar svoje lastne) do QNX, VxWorks, OSE ipd., kar prestane postopek certificiranja. Več ali manj same zaprtokodne zadeve...

Na področju car entertainmenta pa se forsirajo še Apple, MS, Android ipd.

MIHAc27 ::

Superboyy je izjavil:

MIHAc27 je izjavil:

"Ne gospod policaj, nisem cikcakal po cesti, ker sem pijan, en me je sheku!!!"

Jaz se že od nekdaj držim pravila... manj kot je elektronike v avtu, bolje je.


Kako se ga pa držiš? Voziš fičota?


Nisem rekel nič, ampak čim manj. Če avto ne rabi za vsak drek iti na uradni servis, kjer ga priklopijo na račnalnik ampak ga lahko vaški mehankar popravi sam, je pogoj izpolnjen.

AndrejO ::

jlpktnst je izjavil:

Kater kljukec se je domislil povezat vse "računalnike" prek enega vodila/omrežja? To je omogočilo napad.

CAN bus @ Wikipedia

Nikomur se na da notri tlačiti več vodil, sploh pa ne, če jih želiš med seboj več povezati. Npr. LCD na radiju se ti zatemni, ko vključiš luči (torej je zunaj mrak) ali pa se glasnost poveča, ko gredo vrtljaji motorja (torej hrup) nad neko mejo... Pa to so še trivialni primeri.

Seveda pa imaš potem problem, če nekdo najde ranljivost v kateri izmed perifernih naprav, jo preprogramira in začne tako preko vodila komunicirati s kakšnimi malo bolj kritičnimi komponentami. Če je za to potreben fizičen stik ali vsaj neposredna bližina (USB ali BT), potem se tveganje nekako še obvladuje. Če pa lahko to narediš preko interneta, potem pa res ooops.

Seveda lahko te komunikacije zaščitiš, samo potem imaš pa drugačen problem. Proizvajalec bo zašifriral vse in adijo OBD2 port, diagnostika in vse ostalo, kar je bilo predpisano glede "odprtosti" teh sistemov za diagnostiko in tudi servisiranje s strani nepooblaščenih servisov.

Mavrik ::

AndrejO: Hmm, fora je v tem da je več CAN busov v resnici dokaj standard (ponavadi eden za ECU stvari, drugi za periferijo kot so zasloni, BT, vrata, lučke po kabini in ostali senzorji) in so med sabo izolirani z gateway mikrokontrolerji (mikrokontroler recimo prepušča samo podatke v eno smer, zato da lahko še vedno prikazuješ porabo na displayu v kabini, dostopa do internih spremenljivk pa ne pusti). Recimo tole CCC predavanje pove kar nekaj detajlov.

Jeep je tule nekaj resno zajebal.
The truth is rarely pure and never simple.

ales85 ::

Zašifrirajo naj vse kar ni read only pa bo vse v redu. Za VPOGLED v diagnostiko pač to ni potrebno.

AndrejO ::

Mavrik je izjavil:


Jeep je tule nekaj resno zajebal.

Cost cutting. Tukaj je točka, ko mora nastopiti regulacija, da se odstrani vsaj najbolj očitne napake.

Težava je, da v vozilu entertainment je povezan z nekaterimi voznimi funkcijami in zato ima fizično povezavo z vodilom na katerem je ECU.

phantom ::

Ribič je izjavil:

Ej ali slučajno kdo ve kje bi se dalo dobiti izvorno kodo in software, ki ga laufajo na teh računalnikih v avtomobilih?
Baje uporabljajo linux, zato je zadeva pod GPL licenso in mora biti nekje na voljo.

Če je Linux pod GPL, še ne pomeni, da morajo biti tudi progami, ki na njem laufajo pod GPL. Če bi kdaj uporabljal Linux, bi vedel, da zanj obstajajo tudi zaprtokodni programi: Opera, Dropbox, Skype, Unreal Tournament, Nvidiin in AMD-jev driver za grafično ...
~
~
:wq

francek1 ::

konspirator je izjavil:

Testiranje stane, odkar so glavni ekonomisti so taki "zajebi" samo ekonomski izračuni, kaj se podjetju bolj izplača.

To je bistvo! Pred leti sem spoznal glavnega testnega voznika pri Mercedesu, že v penziji. 30 let je testiral avtomobile, preden so prišli v redno proizvodnjo, v vseh možnih situacijah in terenih. Povedal je, da se je okoli 1995 zgodila večja menjava generacij pri Mercedesu in na položaje odločanja so prišli mladi napihnjeni inžinirčki in dohtarji znanosti, ki so bili mnenja, da se vse da simulirat na računalnikih in da so fizični testi odveč. Od tedaj je šlo vse navzdol...dejansko je bil model 124 zadnji pravi klasični zanesljiv merdžo.
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...

mrTwelveTrees ::

Unknown_001 ::

francek1 je izjavil:

dejansko je bil model 124 zadnji pravi klasični zanesljiv merdžo.


hej, na w126 si pa pozabil ? Pa mende ne boš rekel da so E-ji bili bolje delani kot "Sonderklasse" mečke.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Ribič ::

phantom je izjavil:

Če je Linux pod GPL, še ne pomeni, da morajo biti tudi progami, ki na njem laufajo pod GPL. Če bi kdaj uporabljal Linux, bi vedel, da zanj obstajajo tudi zaprtokodni programi: Opera, Dropbox, Skype, Unreal Tournament, Nvidiin in AMD-jev driver za grafično ...
Če bi *ti* kdaj uporabljal linux, bi vedel, da se pri zaprtokodnih programih ljudje pogosto ne držijo pravil in kljub temu link-ajo svoje zaprtokodne programe z GPL knjižnicami. Posledično bi moral imeti pravico, da od njih zahtevam izvorno kodo, če mi uspe dokazati, da nek program vsebuje kodo pod GPL licenso.

Mimo grede, tole sporočilo je bilo napisano v Firefox-u na Linux-u. Če smo že pri tem kdo uporablja linux...

# uname -a
Linux petro 3.13.0-57-generic #95-Ubuntu SMP Fri Jun 19 09:28:15 UTC 2015 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux

francek1 ::

Unknown_001 je izjavil:

francek1 je izjavil:

dejansko je bil model 124 zadnji pravi klasični zanesljiv merdžo.


hej, na w126 si pa pozabil ? Pa mende ne boš rekel da so E-ji bili bolje delani kot "Sonderklasse" mečke.

OK, pa to so ista leta. Tudi pri S klasi se je tedaj kakovost končala. Od tedaj so to kinder jajčka...
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...

phantom ::

Ribič je izjavil:

phantom je izjavil:

Če je Linux pod GPL, še ne pomeni, da morajo biti tudi progami, ki na njem laufajo pod GPL. Če bi kdaj uporabljal Linux, bi vedel, da zanj obstajajo tudi zaprtokodni programi: Opera, Dropbox, Skype, Unreal Tournament, Nvidiin in AMD-jev driver za grafično ...
Če bi *ti* kdaj uporabljal linux, bi vedel, da se pri zaprtokodnih programih ljudje pogosto ne držijo pravil in kljub temu link-ajo svoje zaprtokodne programe z GPL knjižnicami. Posledično bi moral imeti pravico, da od njih zahtevam izvorno kodo, če mi uspe dokazati, da nek program vsebuje kodo pod GPL licenso.

Mimo grede, tole sporočilo je bilo napisano v Firefox-u na Linux-u. Če smo že pri tem kdo uporablja linux...

# uname -a
Linux petro 3.13.0-57-generic #95-Ubuntu SMP Fri Jun 19 09:28:15 UTC 2015 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux

Vse bistvene in sistemske knjižnice na Linuxu so pod licenco LGPL ali bolj liberalnimi (BSD, MIT, zlib ...) in dovoljujejo (dinamično) linkanje zaprtokodnim programom, tukaj ni nobene kršitve. Kršitve so edino zaprtokodni driverji, ki se linkajo z jedrom, ki je pod GPL, ampak pri tem vsi mižijo na eno oko, ker ni nikomur v interesu, da bi se jih prepovedalo, razen morda RMS-ju in še kakšnemu pravovernem opensourceovcu.
~
~
:wq

SeMiNeSanja ::

Offtopic: Če bi moralo biti prav vse, kar je pisano za Linux odprtokodno, bi si Linux sam sebi skopal grob in bi ga bilo bistveno manj v uporabi, kot ga je. Moraš biti res naiven, da bi pričakoval, da bi Oracle, SAP in drugi veliki 'zaprtokodni igralci' programe, ki jih na Windows drago prodajajo kot zaprtokodne, na Linuxu dali na voljo kot odprto kodo, da bi lahko vsak konkurent šaral po njenem drobovju.

Ontopic: zanimiv blogpost na to temo se najde na Anitian blogu.
Post govori o tem, da je takšno senzacionalistično početje, kot so ga tile fantje uprizorili neprimerno in neresno. Deloma se s tem tudi strinjam, vendar pa 'pometanje pod preprogo' tudi ne pomaga kaj dosti. Nikomur ne koristi, če samo izbrani strokovnjaki poznajo probleme, ki jih takšna tehnologija prinaša s seboj. Problematiko se dejansko najbolj učinkovito približa širšim laičnim množicam ravno preko takšnih senzacionalističnih objav. Žal pa uporabniki, razen da pritiskajo na proizvajalce, tu ne morejo kaj dosti naresti.

Dokaj podobna slika je na področju računalniške varnosti. Na splošno so vsi nekako prepričanja, da se njihovemu računalniku in podatkom na njih že ne more nič hudega zgoditi, saj so kvazi 'nezanimivi'. Potem pride naokoli Cryptolocker in se nekaj malega o tem poroča, vendar bolj na način, da moraš že res iskati te informacije. Preko Phishinga oskubijo nekaj naivnih uporabnikov elektronskega bančništva...se nekaj malega o tem poroča... Nekaj malega se je še poročalo o sextingu (ali kako so že poimenovali tisto izsiljevanje?) in o prevarantskih spletnih trgovcih. Tu pa se počasi zgodba že konča.
Senzacija? Je ni! Učinek? Ga ni!
Ravno na področju, kjer uporabniki lahko sami največ naredijo, ni nekih senzacij, da bi jih predramilo, da naj že enkrat začnejo malo migati in se vsaj podučiti o pravilih varne rabe in vzdrževanju računalnika in omrežja.

Shekan avto? Who cares... koliko je avtomobilov na svetu? Kdo bo ravno mojega shekal? Aja -lahko umrem v nesreči, ki jo bo povzročil hecker? Ja za boga milega, umrem tudi lahko, če mi bo v bolnici hecker predoziral črpalko, ki mi bo intravenozno dajala neko zdravilo, ali na radiologiji preprogramiral dozo pri obsevanju,..... Sploh veste, kako bedno IT varnost ima večina naših bolnic in zdravstvenih ustanov? Bolje da ne!

Zdaj naj se pa še sekiram zaradi avta? No, za enkrat se še ne bom. Še na misel mi ne pade, da bi šel kupovati sim kartico za avto. Če mi jo bo pa kdo brez moje vednosti vgradil, ker bi mi stregel po življenju, se bom pa tolažil s tem, da je to bila samo ena od neštetih možnosti, s karetimi bi lahko opravil svoje 'delo'.

shadeX ::

MIHAc27 je izjavil:

"Ne gospod policaj, nisem cikcakal po cesti, ker sem pijan, en me je sheku!!!"

Jaz se že od nekdaj držim pravila... manj kot je elektronike v avtu, bolje je.


Že res, ampak danes ko kupuješ nov avto nimaš veliko izbire. Razen če kupuješ rabljenega tam 2000 letnik. No čez 10 let tudi tistih ne bo več in bojo ostali samo novejši letniki. Tko da dost izbire ne boš mel več.

OmegaBlue ::

Rdeči. Držte se teme.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

Ahim ::

Ribič je izjavil:

Ej ali slučajno kdo ve kje bi se dalo dobiti izvorno kodo in software, ki ga laufajo na teh računalnikih v avtomobilih?
Baje uporabljajo linux, zato je zadeva pod GPL licenso in mora biti nekje na voljo.


Drzi, Linux je res pod GPL licenco in je prosto na voljo.

Izvoli: www.kernel.org

francek1 ::

shadeX je izjavil:

MIHAc27 je izjavil:

"Ne gospod policaj, nisem cikcakal po cesti, ker sem pijan, en me je sheku!!!"

Jaz se že od nekdaj držim pravila... manj kot je elektronike v avtu, bolje je.


Že res, ampak danes ko kupuješ nov avto nimaš veliko izbire. Razen če kupuješ rabljenega tam 2000 letnik. No čez 10 let tudi tistih ne bo več in bojo ostali samo novejši letniki. Tko da dost izbire ne boš mel več.

To je zelo žalostno. Upam, da se bo našel proizvajalec, ki bo ponudil avto brez te navlake.
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...

Truga ::

Jaz upam da ne, ker ta "navlaka" vedno bolj pomaga da se kreteni ne zaletavajo vame.

Unknown_001 ::

Truga je izjavil:

Jaz upam da ne, ker ta "navlaka" vedno bolj pomaga da se kreteni ne zaletavajo vame.


Skoraj prej bi rekel da nekaterim da tudi lažen občutek varnosti in nadrealnih sposobnosti. To je samo potuha za manjše napake, nekdo ki bo hotel avto pritisnit do limita in ga bo dosegel (ko elektronika ne bo mogla nič več rešit) se ne bo več rešil.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

konspirator ::

Truga je izjavil:

Jaz upam da ne, ker ta "navlaka" vedno bolj pomaga da se kreteni ne zaletavajo vame.

Potem bi morali pametne sisteme imeti vsi: avtomobili, motoristi, tovornjakarji.

Unknown_001 ::

Pa ena izmed najbolj idiotskih navlak v avtomobilu so touch screen zasloni ki nadomeščajo klasične tipke. Medtem ko je prepovedano iz znanih razlogov šarit po telefonu med vožnjo bo pa kar naenkrat sprejemljivo igračkanje z zaslonom na dotik na katerega moraš itak gledat, če hočeš gumb najdt, pa še fališ ga lahk. Medtem ko lahko fizične gumbe pritiskaš na slepo, ker se lahko zaneseš tudi na otip.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

Truga ::

Unknown_001 je izjavil:

Skoraj prej bi rekel da nekaterim da tudi lažen občutek varnosti in nadrealnih sposobnosti. To je samo potuha za manjše napake, nekdo ki bo hotel avto pritisnit do limita in ga bo dosegel (ko elektronika ne bo mogla nič več rešit) se ne bo več rešil.

Navlaka na katero namigujem je tista ki jo ma v avtu google, in ti ne bo pustila upravljat z avtom.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Mad Max: The Wasteland (strani: 1 2 )

Oddelek: Sedem umetnosti
558771 (2783) oo7
»

Uber sestavlja ekipo za razvoj avtonomnih vozil

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
149294 (6899) Stari maček
»

Fiat Chrysler v hitrem odzivu vpoklical 1,4 milijona vozil

Oddelek: Novice / Varnost
3213980 (10497) MrStein
»

Heker zahteval pet dolarjev od lastnikov iPhonov

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
255847 (4375) XS!D3

Več podobnih tem