» »

Navor - avtomobilizem?

Navor - avtomobilizem?

`DoC ::

Prosil bi vas za pomoč. In sicer kako bi vi laiku razložili kaj je navor pri avtomobilu, pri čem pomaga, kakšna višina je optimalna,...

Hvala:8)
+°´°+,¸¸,+°´°~What We Do In Life, Echoes In Eternity~°´°+,¸¸,+°´°+

||_^_|| ::

višji kot je, bolj je optimalen:))

frenk ::

razlož mu gujsnco pa razliko ki je opazna če večamo oziroma manjšamo ročico in povačamo oz pomanjšamo težo(silo)

Nico ::

Pri tehničnih podatkih avtomobila navedejo najvisji navor. Najvišji navor se pojavi takrat ko je polnenje valjev motorja z mešanico zraka/goriva največje. Več mešanice dovedemo v zgorevalni prostor, večji bo tlak pri vžigu, zaradi tega bo sila na ročičo (gred) večja. Tako polnenje pa se pojavi le pri določenih vrtljajih, takrat ko avto najbolj potegne.
Everybody banana on your head!

Boško ::

Pri avtomobilu navor najlaže pridobiš z večjo delovno prostornino, zato ga imajo ameriška vozila toliko, japonska pa skor nič! Primer honda civic 1.6 VTi ima 1600 kubikov in 160 KM!!!, a ji moraš vseeno dodati plin ko speljuješ ali ko prideš v klanec, nek američan od kolega, ne vem točno kaj je zaen ima pa 2300 kubikov pa "samo" 98 KM, vendar motor ne vgasne, če mu v momentu spustiš skolopko, ne da bi mu dodal kaj plina! Navor je "kriv" za prožnost motorja, več ga je bolje je, konji pa dajo tisto moč, ko avto vleče in pridobiva na hitrosti! Na količino navora veliko upliva tudi hod bata. Dizel motorji (npr Golf II navaden) so takšni, saj imajo zelo dolge hode batov in zato tudi veliko navora. Zato so dizli zelo razširjeni v avtošoli, saj ne "crkujejo"!

Upam, da boš razumel kaj sem napisu! Če pa zna kdo bol natančno razložt pa le, tud mene zanima!:D

L.p.

Nico ::

Ni tako, da je navor kriv za prožnost motorja. Lepo primer 2taktni motor ima lahko grozovit navor, pa je prožen kot bosanka(deska):).
Konji ne dajo tisto moč, ki vleče avto naprej. Konji so pravzaprav bolj merilo, koliko dela smo opravili v sekundi.
Kot pravijo v dirkariji; Horsepower sells, torque win races.
Se pravi najpomembnejše je imeti čimveč navora skozi čim širše območje vrtljajev.
Everybody banana on your head!

krneki0001 ::

Moj avto ima trenutno 170Nm navora pa samo 700kg in ta navor ga vleče v katerikoli hrib(sprobano na Vršiču) s tretjo prestavo.
R5 baccara 1.7i(trenutno vse pripravljeno za turbino, vendar so še problemi pri batih, ker ne smejo biti ravni na vrhu in morajo biti ojačani - to pa zahteva kar nekaj iskanja po velikih firmah, kje bi jih naredili).

Pri avtomobilu je najvažnejši navor(ne moč in ne kubatura). Več ko je navora bolje avto vleče in lepše gre v hrib. Večji navor pomeni hkrati tudi manjšo porabo.

LP
Nebivedu

Pujcek ::

moc = navor x obrati

kot ze receno je moc energija, ki jo motor proizvede v enoti casa.

v praksi pa je takole: motor ima skozi vse obmocje vrtlajej (moderni motorji) priblizno enakomeren navor. ker kot ze receno je moc=navor x obrati se krivulja moci proti visjim vrtljajem motorja dviga. seveda v avtu uporabljas menjalnik in ta ima lastnost, da je na izhodnu menjalnika enaka moc kot na vhodu (nekaj procentov je izgub), z navorom je pa druga pesem: menjalnik uporabljas za povecanje navora.
...

skratka, moc je pomembna za dobre pospeske in koncno hitrost, od navora motorja pa je odvisno, kako "prijazen" za voznjo je avto. tovornjaki, limuzine, ... imajo motorje z velikim navorom in relativno majhno mocjo, sportni avtomobili,... pa imajo veliko moc in relativno nizek navor.

pujcek

IceIceBaby ::

Sej moč in navor je en in isti šmorn. Več moči je več navora pri istih prestavnih razmerjih.

nebivedu...zakaj pa v 1.7 turbino rineš ? A je boljša mašina od original R5 turbo ? Sej tist se da tut precej dobr navit :)

TylerDurden ::

Navor je funkcija moči motorja.

nebivedu: nehi morit s to tvojo petko, petka je petka, če ima 120 konjev je pa smrtna kletka.
Let\'s make some soap ...

Pujcek ::

kst,
Sej moc in navor je en in isti šmorn.


ne, se enkrat, moc je navor x obrati. motor ima pri visjih vrtljajih vecjo moc, navor je priblizno isti.

pujcek

krneki0001 ::

kst 1.7 ma že v osnovi 100KM na to pa še turbina
1.4 turbo ima v osnovi 60KM + turbina = 115KM

Sej tuki ne gre za končno hitrost - gre za gorske dirke in pa pospeške, končna hitrost bo 190km/h.

LP
Nebivedu

frenk ::

tylerdurden:zakva bi bla pa petka smrtna kletka?...mogoče pri višjih hitrostih ampak jo maš pa raj prilagojeno za boljše pospeške...al niso pospeški pomembni za po mestu...po ravnini pa itaq ni zanimiu:\

krneki0001 ::

frenk: nekaterim je pač več do končne hitrosti, kot pa do pospeškov in lagodne vožnje v hrib.

LP
Nebivedu

nodes ::

Vrtilni moment, ki ga ustvari sila bata na ročični gredi je pozitiven, sila na obodu krat polmer kolesa pa negativnega. Vsota vseh momentov je vedno nič.

Višje število vrtljajev ročične gredi nam omogoča večje prestavno razmerje in s tem neposredno tudi večji vrtilni moment kolesa, ki nam omogoča da vozilo sploh spelje. ;)

TylerDurden ::

Ja po mestu so pa res pomembni pospeški, ko maš skoz 20 avtomobilov pred sabo, kam bi pa ti pospeševal, do naslednjega rdečega semaforja. Sej men je vseeno, samo da mi avto ne tuli pri 130 kot ranjena zver. Baccara je udoben, ampak še vedno majhen avto - majhno ni udobno. Kar se navora tiče, sem jst čisto zadovoljen, če avto v 5.prestavi pelje 50 km/h brez cukanja. Prehitevati, zanašajoč se na navor je tako ali tako nevarno (dizelaši!!!).
Let\'s make some soap ...

krneki0001 ::

Sprobano 40km/h v peti prestavi lepo pelje - 800 obratov.

Baccara je res udobje - vendar zame ta avto ni namenjen udobju( za udobje imam SAAB 9000) ampak temu da lahko hitro pridem iz enga konca mesta do druzga in da lahko hitro pridem tudi po obvoznici do cilja. Usnje namesto blaga na sedežih - usnje je najlažje spucat.

LP
Nebivedu

Tattoo- ::

Usnje namesto blaga na sedežih - usnje je najlažje spucat.

A to mislš na kakšne bele fleke :D >:D :D

Just jokeing :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tattoo- ()

TylerDurden ::

Usnjeni sedeži so slabši od tekstilnih ker:
ti po njih drsi
se segrejejo na soncu
razpokajo
zahtevajo vzdrževanje
razpokajo, čeprav so bili vzdrževani

alcantara is the way to go....
Let\'s make some soap ...

frenk ::

tylerdurden:sj nismo usi z lublane da mamo tak gost promet

al kdo gleda filmčke kokr so Getaway in Stockholm?:\...al jih mate kj

IceIceBaby ::

Tisti ki pa so iz ljubljane grejo pa lahko zjutraj do 8h v BTC. Takrat še ni skor nobenga avtomobila nikjer, vsi parkirplaci so prazni in dovolj prostora na rondojih za getaway in BTC v živo :)
Zarad tistega gladkega asfalta je vse skup sam še bolj zanimivo.

krneki0001 ::

Jst nisem iz LJ. Mam pa službo v BTC-ju tko da sem vsako jutro na tem gladkem asfaltu, ki je kadar dežuje še najbolj podoben drsališču.

LP
Nebivedu

P.S. Osebno pa imam najrajši cesto od Postojne preko Ilirske Bistrice pa do Rupe(mejni prehod s hrvaško). Tista cesta je full groba, pa se da gor dosegat hude hitrosti - moje povprečje(če zaupate potovalnim računalnikom) je kar 110km/h za tistih 50km.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Navor bencinski motor

Oddelek: Na cesti
375136 (4055) SumTingWong
»

Fizika - avtomobil

Oddelek: Šola
373432 (1786) marjan_h
»

Volkswagen / Audi goljufala pri meritvi izpustov v ZDA (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8017106 (14689) fujtajksel
»

BMW bencinar ali dizel??? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
22767077 (59072) MAFIA
»

Kaj pomeni GTI?

Oddelek: Loža
354253 (3472) Binji

Več podobnih tem