» »

Skupnostno financiranje in povratek stare garde

Skupnostno financiranje in povratek stare garde

Richard Garriott kot astronavt

Ultima IV iz leta 1985

Shroud of the Avatar

David Braben

Elite na BBC Micro računalniku

vir: Wikipedia

Elite Dangerous

Chris Roberts

Wing Commander

Star Citizen

Slo-Tech - Neodvisni razvijalci iger so v skupnostnem financiranju (crowdfunding) našli velikanski potencial. V zadnjih letih je bilo na Kickstarterju, Indiegogo in drugih platformah za skupnostno financiranje nepregledno število igričarskih projektov, ki pri založnikih niso (ali pa ne bi) našli interesa in podpore. Tudi pri ljubiteljih iger se je koncept dodobra prijel: za igro plačati več mesecev (ali celo let) pred izidom je postalo nekaj običajnega, preizkušanje zgodnjih alfa in beta verzij in soustvarjanje iger s sporočanjem hroščev in s komentiranjem na forumih pa je na spletu že skorajda vsakdanjik.

Svojo kupico je temu trendu pristavil še Valve s svojim Steam Greenlight in Early Access, ki indie razvijalcem omogoča oglaševanje projektov, nabiranje glasov ter (ko ima projekt dovolj podpore v obliki glasov) tudi prodajo zgodnjih različic iger (zgodnji dostop oz. Early Access).

V poplavi mladih indie razvijalcev, ki svoje bolj ali manj uspešne projekte predstavljajo na platformah za skupnostno financiranje, pa izstopajo stari veterani, ki so popolnoma posvojili nov poslovni model in danes razvijajo igre, za katere so denar več kot uspešno zbrali neposredno od igralcev iger.

Richard Garriott (poznan kot Lord British), praoče žanra RPG (ustvaril je eno prvih komercialnih računalniških RPG iger - Akalabeth iz leta 1980), samoplačani astronavt (leta 2008 je kot 'slehernik' poletel s Sojuzom na Mednarodno Vesoljsko Postajo), ki je ustvaril legendarno serijo iger Ultima in si sproti izmislil koncept MMORPG, trenutno ustvarja igro Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues, ki je duhovni naslednik Ultime. Igra SOTA je v svoji crowdfunding kampanji zbrala skoraj 6 milijonov dolarjev, od tega 2 milijona na Kickstarterju, in trenutno jo je že mogoče delno igrati (tudi na Steam Early Access).

David Braben je računalniški svet zatresel že leta 1984 z igro Elite, klasično vesoljsko igro, in je koncept igre nadgrajeval z nadaljevanji (Frontier: Elite II, Frontier: First Encounters). Med drugim je Braben tudi eden od soustanoviteljev Raspberry Pi Foundation, ki je svetu prinesla znani majhni in poceni računalnik z velikim potencialom. In leta 2012 je David Braben odprl kampanjo skupnostnega financiranja za igro Elite: Dangerous, ki ideje iz originalnih iger prenaša v omreženi svet v obliki MMO, seveda z izjemno računalniško grafiko in primerno posodobljenimi in nadgrajenimi igralnimi elementi. Igra Elite: Dangerous je zbrala 1,5 milijona britanskih funtov na Kickstarterju, nadaljevala z zbiranjem sredstev na svoji spletni strani, in je sredi decembra 2014 tudi uradno izšla, danes pa Frontier že dodaja redne posodobitve in nadgraditve funkcionalnosti.

Chris Roberts je na tem spisku poglavje zase, saj je njegov trenutni projekt, Star Citizen, absolutni rekorder v skupnostnem financiranju česarkoli. Neuradno se s to lovoriko Star Citizen kiti že, odkar so presegli zbranih 13 milijonov dolarjev (julija 2013), uradno pa jim je priznanje podelila Guinessova knjiga rekordov z 'rezultatom' iz marca 2014 (dobrih 39 milijonov dolarjev). Danes ima Star Citizen zbranih že 75 milijonov dolarjev. Chris Roberts je veteran v industriji, odgovoren za prelomno vesoljsko streljačino Wing Commander, ki je z nadaljevanji premikala meje tehnologije. Odgovoren je tudi za igre Privateer, Starlancer in Freelancer, ki imajo še danes ogromno privržencev po svetu. Star Citizen je po desetletni odsotnosti Robertsa iz igričarskega sveta (vmes se je posvetil filmski industriji) duhovni naslednik Wing Commanderja in Privateerja, igra pa je trenutno v zgodnji alfa fazi razvoja z možnostjo vesoljskega streljanja v "areni" proti drugim igralcem in proti umetni inteligenci, z možnostjo dirkanja z vesoljskimi ladjami po futurističnih 'dirkališčih', v naslednjih tednih pa bo dodala še FPS del (motion capture za Star Citizen delajo v Andy Serkisovem 'Imaginariumu'). Končana igra bo brezšivno združevala FPS, vesoljsko streljačino, velike ladje s posadkami večih prijateljev, tovorjenje, raziskovanje, vesoljsko rudarjenje in napreden sistem ekonomske simulacije - vse to v velikem povezanem MMO vesolju.

Na igričarsko prizorišče se s pomočjo skupnostnega financiranja vračajo tudi nekatere druge legendarne igre iz oddaljene preteklosti. Razvoj Underworld Ascendant vodi Paul Neurath, ki je pred skoraj četrt stoletja izdelal Ultimo: Underworld (in tudi ustanovil Blue Sky Productions, studio, ki se je kasneje preimenoval v Looking Glass Studios). Underworld Ascendant je že uspešno zaključil kampanjo na Kickstarterju. Vrača se tudi serija Descent s tuneli, 6DOF letenjem in streljačino. Descent: Underground razvija še en veteran v industriji, Eric Peterson, ki je do nedavnega sodeloval tudi pri razvoju Star Citizen. D:U je trenutno sredi kampanje na Kickstarterju.

Skupnostno financiranje ni le inkubator za nižjekakovostne (četudi zabavne) igre z nizkim proračunom. Veterane igričarske industrije zanima predvsem razvoj visokoproračunskih AAA iger. In skupnostno financiranje jim je to omogočilo izven omejitev založnikov, ki jih zanima samo čim hitrejši dobiček. Ljubitelji iger, ki smo naveličani vsako leto novih izdaj serij Call of Duty in Assassin's Creed, pa dobimo visokokakovostne igre, ki slonijo na legendarni zapuščini, zaprašeni in pozabljeni od korporacij, ki obvladujejo igričarski trg. Obenem pa dobimo tudi možnost s predlogi in komentarji soustvarjati igre, ki jih bomo preigravali še leta, ter edinstven vpogled v zakulisje razvijanja iger.

28 komentarjev

yayo ::

Richard Garriott aka Lord British se "igra" s Kickstarterjem, za razliko od nekaterih veteranov-razvijalcev, ki res na drugačen način ne morejo priti do denarja svoje projekte. Človek se gre astronauta in živi v kvazi-srednjeveškem gradu, potem pa išče kredit pri fenih Ultime. Čisti ego/vanity project...

ahac ::

Imaš tudi veterane kot je Tim Schafer, ki je na Kickstarterju zbiral denar za Broken Age in drugi del špila masovno zamuja. To je sicer OK, če bo dober špil, ampak... hkrati je pa v Early Access imel Spacebase DF-9, ki ga pa sploh nimajo namena dokončat (na nedokončan špil, brez celega kupa obljubljene funkcionalnosti so dal oznako 1.0 in končal razvoj).

Še slabši je Peter Molyneux, ki je na Kickstarterju dobil ogromno denarja za Godus in ga potem tudi skoraj opustil. Na špilu dela samo še nekaj ljudi z nekdanjim backerjem (ki je potem menda nekaj časa za njih celo delal brezplačno) na čelu. Molyneux je šel pa na naslednji mega projekt.

Veteran na Kickstarterju torej še ne pomeni, da boš dobil kakovosten špil.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ahac ()

japol ::

Igra SOTA je v svoji crowdfunding kampanji zbrala skoraj 6 milijonov dolarjev, od tega 2 milijona na Kickstarterju

A mi lahko kdo pove katere načine so še uporabili da so prišli do te višine denarja? A lahko objaviš isto na več crowdfunding-ih?
Zakaj se "igrajo", saj so praktično igre morale biti že pri objavi kolikor toliko funkcionalne ali ne? A je možno v tako kratkem času izdelati igro oz. a je možno da objavijo samo idejo, v resnici pa izdelka sploh še ni in kako naprej (na hitro v parih dneh nekaj sestavijo,...?)?

bajsibajsi ::

@japol
Ne, premnoge "igre", ki so na crowdfundingu, ne samo, da niso funkcionalne, ampak sploh se ne obstajajo. Vcasih je dovolj, da zadaj stoji neka znana oseba (npr. Mark Jacobs), napise ideje in pokaze malenkost zmoznosti novega game engina in ze letijo miljoni. Razvoj igre se lahko nato nadaljuje se leta in sploh ni obveza, da bo v resnici kdaj zares izsla.

Zgodovina sprememb…

Phantomeye ::

bajsibajsi je izjavil:

@japol
Ne, premnoge "igre", ki so na crowdfundingu, ne samo, da niso funkcionalne, ampak sploh se ne obstajajo. Vcasih je dovolj, da zadaj stoji neka znana oseba (npr. Mark Jacobs), napise ideje in pokaze malenkost zmoznosti novega game engina in ze letijo miljoni. Razvoj igre se lahko nato nadaljuje se leta in sploh ni obveza, da bo v resnici kdaj zares izsla.


jop, kickstarter pa si s svojo klavzulo umije roke.

Jarno ::

Res je potrebno biti previden, koga podpreš. Sam sicer raje uporabljam Steam, ker obstajajo določeni kriteriji za izdelek, da ga lahko prednaročiš v zgodnji fazi, ampak to verjetno ni temeljna ideja crowdfundinga. Ko gledam Kickastarter se spomnim starega rekla "Kolk ludi, tolk čudi" in raje počakam z nakupom, saj v končni fazi denar vseeno dobijo razvijalci iger.
Če bi pa imel 3k neto mesečnega prihodka, pa bi prebavil tudi tistih 200€, ki bi jih namenil svojim priljubljenim projektom, četudi bi nakoncu izpadlo 3 od 5-ih solidnih zadev.

Glugy ::

men se pa zdi da bi mogu obstajat način da se kaznuje tiste ki pobašejo denar potem pa praktično nič ne naredijo oz. naredijo vse polovičarsko. nevem če lahko koga tožiš za to? Verjetno tud če lahk je predrago/prezapleten/vzame preveč časa?

Isht ::

ahac je izjavil:

Imaš tudi veterane kot je Tim Schafer, ki je na Kickstarterju zbiral denar za Broken Age in drugi del špila masovno zamuja. To je sicer OK, če bo dober špil, ampak... hkrati je pa v Early Access imel Spacebase DF-9, ki ga pa sploh nimajo namena dokončat (na nedokončan špil, brez celega kupa obljubljene funkcionalnosti so dal oznako 1.0 in končal razvoj).

Še slabši je Peter Molyneux, ki je na Kickstarterju dobil ogromno denarja za Godus in ga potem tudi skoraj opustil. Na špilu dela samo še nekaj ljudi z nekdanjim backerjem (ki je potem menda nekaj časa za njih celo delal brezplačno) na čelu. Molyneux je šel pa na naslednji mega projekt.

Veteran na Kickstarterju torej še ne pomeni, da boš dobil kakovosten špil.

Ja, Peter Molyneux je s špilom Godus kar dobro brcnil v temo, ampak "ogromno denarja" pa ni zbral - niti milijon ne. Za razvoj AAA iger je Godusov crowdfunding denar bil drobiž (razvoj AAA iger stane med 10 in 100 milijonov).


@Japol:
Nobene ovire ni, da narediš kampanjo na Kickstarterju, obenem pa imaš svojo crowdfunding platformo na svoji spletni strani. Po eni strani je to dobro, ker KS ne podpira Paypala (na svoji strani pa lahko zbiraš denar tudi s Paypalom), po drugi strani pa imaš lahko potem zaradi tega na KS manj backerjev (in potem na KS sploh ne dosežeš kvote).
Iz tega razloga je npr. Eric Peterson (Descent:Underground) sedaj naredil kampanjo SAMO na Kickstarterju, šele ko bo tam kampanja končana, pa bo odprl še na svoji strani.

Star Citizen je npr. imel kampanjo na KS (zbranih cca 2 milijona), že od začetka pa je zbiral denar na svoji strani, in ga zbira še danes (tako so prišli do 75 milijonov).

In ja, pri crowdfundingu ni nobenih zagotovil. Projekt lahko klavrno propade zaradi različnih razlogov, tudi zaradi tehnoloških ovir, kadrovskih problemov in podobno.
Zato moraš najprej ZAUPATI razvijalcu, vsekakor pa mora biti denar, ki ga daš kampanji, tudi denar, ki ga lahko pogrešiš. S tem, ko podpreš projekt, namreč ne "kupiš" gotovega izdelka (prednaročilo), ampak podpreš IDEJO.

Projekti, ki sem jih jaz do sedaj podprl (cca 10 različnih), so vsi tudi obrodili sadove (ali pa jih zagotovo še bodo). Mogoče sem samo imel srečo. Je pa tako, da razvijalec, ki zapravi svojo možnost in uspešno crowdfundan projekt zavozi, ne bo nikoli več dobil take priložnosti - fani mu ne bodo dali niti evra več. To so odkrili npr. fantje pri Piranha Games, ki so izgubili zaupanje igričarske skupnosti z neumnostmi, ki so jih počeli pri Mechawarrior Online, potem pa so hoteli crowdfundati klon Star Citizena in Elite (imenovan Transverse), in je crowdfunding kampanja klavrno propadla.

Razvijalcem, ki se gredo crowdfunding, pa je nujna ena stvar: komunikacija s fani. Treba je stalno delat, updatat fane o statusu, jim razlagat o razvoju igre... Ker večina ljudi enostavno ne razume, kaj pomeni razvoj računalniških iger (in imajo probleme že s tem, da razvoj igre lahko traja več let). Star Citizen je tu zgled dobre komunikacije (na teden objavijo 5 do 8 prispevkov na svoji spletni strani).

tikitoki ::

Glugy je izjavil:

men se pa zdi da bi mogu obstajat način da se kaznuje tiste ki pobašejo denar potem pa praktično nič ne naredijo oz. naredijo vse polovičarsko. nevem če lahko koga tožiš za to? Verjetno tud če lahk je predrago/prezapleten/vzame preveč časa?


Za take voluharje prihajajo slabi casi, ker je tocno zaradi tega amerisko tozilstvo zacelo sestavljati tozbo proti enemu izmed nategunov. Ce ne drugega je vprasanje, ce nateguni placajo davke in imajo druge stvari poslihtane, kar se konec koncev lahko zelo slabo konca. Tko, da sem preprican, da se nismo slisali zadnej besede glede nedokoncanih in opuscenih projektov.

erunno ::

yayo je izjavil:

Richard Garriott aka Lord British se "igra" s Kickstarterjem, za razliko od nekaterih veteranov-razvijalcev, ki res na drugačen način ne morejo priti do denarja svoje projekte. Človek se gre astronauta in živi v kvazi-srednjeveškem gradu, potem pa išče kredit pri fenih Ultime. Čisti ego/vanity project...

glede na to da je bil v vesolju pred cirka 10 leti, je tvjoe sklepanje pomankljivo. Nikjer ne piše, da ima še vedno dovolj denarja za financiranje nove igre (brez da bi prodajal svoje premoženje) - konec koncu je veliko denarja vložil v SpaceX. Poleg tega pa sem prepričan da nima več dovolj denarja, da bi vložil v igro ki se nebi prodajala (preveč vrhunskih studijev je propadlo, katerih odlični špili se enostavni niso prodajali). - Veliko iger je šlo na KS samo zato, da so preverili trg (KS je zastonj in super enostavna raziskava trga).
Vanity project ali ne, špil se dobro razvija - kolikor vem se Star Citizen njegovega prijatelja Chrisa Robertsa, razvija relativno gledano precej počasi - le nekaj mesecev po KS kampaniji je SotA poslan na voljo v svoji zgodnji Alfa Različici, od takrat je bil velikanski napredek. Res da ni tako komplesen špil ali pa tako lep&strjono požrešem (Unity5 proti CryEngine4). Si je pa LB pomagal (do neke mere) z The Spoony One (Noah Antwiler aka. Spoony http://spoonyexperiment.com/).

Jaz osebno sem se malo opekel pri KS kampaniji za Guns of Icarus Online: Adventure Mode. Pomankanje pomunikacije preko maila/KS strani (vsa obvestila so sicer na spletni strani gunsoficarus.com ), zamujanje (rok napisan je bil Julij 2014, sedaj pa nimamo niti beta ratličice za okrnjeno verzijo (Co-OP mode). Sicer vem da stvari dejansko počasi napredujejo, ker sem imel srečo sodelovati v hand's on demonstraciji/demotu 2 od 3 Game modeov (preko spleta) na parih PAX. Grejo pa zardi pomankanja stvari počasi (idealno je bil cilj 1 miljon $ za polno različico adventure mode, z polnim politično-gospodarkim sistemom, svobodno plovbo, craftingom itd (strech goali) a zbrali so le minimalni KS cilj 100.000$, ki je pa dovolj le za Co-OP (nekje daljni cilj je še vedno celoten Adventure Mode, samo je nedoločno daleč v prihodnosti).

Problem pri KS (sigurno še kje drugje), ja da nisi kupec ampak vlagatelj - kar se večina folka očitno ne zaveda (del krivde imajo spet mediji). In kot vlagatelj imaš zelo malo pravic -če dokažeš namen goljufije ob stvaritvi KS kampanije, se sicer zadeva preganja po uradni dolžnosti - kar se pri velikih imenih sicer praviloma ne dogaja, sicer pa ti ostane samo civilna tožba. Pa še to če je projekt uspešno zaključen* ne vedno (prekoračitev proračuna in "razumne" zamude bodo sodišča zavrnila).

Jarno je izjavil:

Res je potrebno biti previden, koga podpreš. Sam sicer raje uporabljam Steam, ker obstajajo določeni kriteriji za izdelek, da ga lahko prednaročiš v zgodnji fazi, ampak to verjetno ni temeljna ideja crowdfundinga. Ko gledam Kickastarter se spomnim starega rekla "Kolk ludi, tolk čudi" in raje počakam z nakupom, saj v končni fazi denar vseeno dobijo razvijalci iger.
Če bi pa imel 3k neto mesečnega prihodka, pa bi prebavil tudi tistih 200€, ki bi jih namenil svojim priljubljenim projektom, četudi bi nakoncu izpadlo 3 od 5-ih solidnih zadev.

Lol steam je še bistveno slabi od KS kar se tiče tega. Greenlight in pa Early Access sta 99% nategovanje kupcev, pri čemur Valve mastno služi (poberajo % od vsake prodaje, kakor pri vseh ostalih špilih). Pa nobeno odgovornosi noben tam ne nosi kakor pri KS.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: erunno ()

Jarno ::

erunno je izjavil:


Lol steam je še bistveno slabi od KS kar se tiče tega. Greenlight in pa Early Access sta 99% nategovanje kupcev, pri čemur Valve mastno služi (poberajo % od vsake prodaje, kakor pri vseh ostalih špilih). Pa nobeno odgovornosi noben tam ne nosi kakor pri KS.


Tako naiven pa spet nisem, samo raje preverjam Kickstarter, potem pa, ko se pojavi ta možnost, nabavim na Steamu, tudi v zgodnji fazi (dobre dene).
Steam Early Accessu se brez dobrih referenc kar izogibam, na Greenlightu pa sem podprl slovenski izdelek by gugila games, to je to.
To, da Valve pobere svojih par 10% me pretirano ne moti, ker sem se s tem že sprijaznil. Bolj me nervirajo "nepotrebni" dodatki razvijalcev iger kot npr. Uplay itn, ker rabiš dodatne accounte. :)
Idejo Kickstarterja podpiram tudi zaradi reklame, ki jo je igra deležna in to, da skupnost malo diha za ovratnik razvijalcem.
Prav zaradi te plačane promocije sem kupil kar precej naslovov, samo jih rad vidim v svoji Steam library (achievements, karte, cloud saves pa DL...) ne pa, da maš v končni fazi zmedo.

japol ::

Hvala za odgovore. Mislil sem to, da na KS moraš nekaj ponuditi v zameno. Kaj so ti ponudili, če nimajo še izdelane igre, če je samo ideja? Tisti ki je doniral, bo imel na primer možnost uporabiti novi skin v igri, ampak lahko šele čez leto ali več oz. mogoče tudi nikoli?
Recimo da imamo dejanski primer (ki ni igra, je izdelek za otroke, vozilo):
Izdelek je še v načrtih, določeni elementi se še preračunavajo, iščejo se še dobavitelji določenih delov, design še ni dorečen, itd. skratka dela za leto dni. In ko sem naletel na to temo o skupnem financiranju, sem se "vrgel" v brskanje o crowdfundingih itd. jih je 100 in več, sedaj vprašanje, katerega izbrati (glede na število čim večje število donatorjev, neomejeno število dni za donacije, da ni potrebno ponujati kaj v zameno, da je podprta država Slovenija, itd.).
Recimo da so najbolj razširjeni tile: http://www.inc.com/magazine/201306/eric...
Ne morem se znebiti občutka, da je tu zelooooo veliko prostora za manipulacije, itd. oz. če ne zadeneš na lotu - se prijavi na KS ali kaj podobnega pa boš dobil še več denarja (teoretično).

Phantomeye ::

japol je izjavil:

Hvala za odgovore. Mislil sem to, da na KS moraš nekaj ponuditi v zameno. Kaj so ti ponudili, če nimajo še izdelane igre, če je samo ideja? Tisti ki je doniral, bo imel na primer možnost uporabiti novi skin v igri, ampak lahko šele čez leto ali več oz. mogoče tudi nikoli?
Recimo da imamo dejanski primer (ki ni igra, je izdelek za otroke, vozilo):
Izdelek je še v načrtih, določeni elementi se še preračunavajo, iščejo se še dobavitelji določenih delov, design še ni dorečen, itd. skratka dela za leto dni. In ko sem naletel na to temo o skupnem financiranju, sem se "vrgel" v brskanje o crowdfundingih itd. jih je 100 in več, sedaj vprašanje, katerega izbrati (glede na število čim večje število donatorjev, neomejeno število dni za donacije, da ni potrebno ponujati kaj v zameno, da je podprta država Slovenija, itd.).
Recimo da so najbolj razširjeni tile: http://www.inc.com/magazine/201306/eric...
Ne morem se znebiti občutka, da je tu zelooooo veliko prostora za manipulacije, itd. oz. če ne zadeneš na lotu - se prijavi na KS ali kaj podobnega pa boš dobil še več denarja (teoretično).


Jap, sicer malo več dela, da prepričaš ljudi (a.k.a. dobra ideja + zelo dober marketing; video, oglaševanje po socialnih omrežjih), ampak imaš možnosti več kot, če bi igral loterijo (ok, sicer vsote niso enako visoke).

erunno ::

Jarno je izjavil:


Tako naiven pa spet nisem, samo raje preverjam Kickstarter, potem pa, ko se pojavi ta možnost, nabavim na Steamu, tudi v zgodnji fazi (dobre dene).
Steam Early Accessu se brez dobrih referenc kar izogibam, na Greenlightu pa sem podprl slovenski izdelek by gugila games, to je to.
To, da Valve pobere svojih par 10% me pretirano ne moti, ker sem se s tem že sprijaznil. Bolj me nervirajo "nepotrebni" dodatki razvijalcev iger kot npr. Uplay itn, ker rabiš dodatne accounte. :)
Idejo Kickstarterja podpiram tudi zaradi reklame, ki jo je igra deležna in to, da skupnost malo diha za ovratnik razvijalcem.
Prav zaradi te plačane promocije sem kupil kar precej naslovov, samo jih rad vidim v svoji Steam library (achievements, karte, cloud saves pa DL...) ne pa, da maš v končni fazi zmedo.

Mene v principu ne moti da pobira svoj delež - problem je pa da si operejo roke nad vsem.
Sicer pa nikoli ne bom razumel ljudi ki kupujejo Ubisoftove and EAjeve špile na Steamu in se potem pritožijejo da morajo imeti špil vezan an dve distribucijske platforme. EAjevi in Ubisoftovi špili so narejeni, da uporabljajo funkcionalnosti njihovih platform (cloud savi, achievmenti, multiplayer ...). Origin ima celo 15 ali 30 dnevni money back garancijo na zadovoljstvo z špilom (no questions asked) - kar je dobesedno leta bolj napredno od Steama.

Jarno ::

Sicer pa nikoli ne bom razumel ljudi ki kupujejo Ubisoftove and EAjeve špile na Steamu...

Steam ima dobre popuste, sem ter tja, do 90%...:D

Origin ima celo 15 ali 30 dnevni money back garancijo na zadovoljstvo z špilom (no questions asked) - kar je dobesedno leta bolj napredno od Steama.

Origin me na Slovenskem prostoru malce spominja na Simobil oz. Bob, kjer morajo biti presneto aktualni, da si pridobijo kupce. Sicer pa mi je kar všeč.

problem je pa da si operejo roke nad vsem.

Valve je za male založnike naredil kar precej, sicer je posledično množica iger (šodra) na Steamu precej narasla ampak sem se sprijaznil tudi s tem.
Res je, da so pravi biseri s tega izvora kar redki, ampak vseeno.

Zato pa ljudje toliko več pričakujemo od stare garde.:D

Isht ::

japol je izjavil:

Kaj so ti ponudili, če nimajo še izdelane igre, če je samo ideja? Tisti ki je doniral, bo imel na primer možnost uporabiti novi skin v igri, ampak lahko šele čez leto ali več oz. mogoče tudi nikoli?


Saj to je poanta crowdfundinga. Da podpreš IDEJO. Ne da kupiš gotovi izdelek v prednaročilu.
Dober projekt v začetku predstavi prototip, kratek tehnološki demo, in pa nekaj malega design dokumentov in konceptov. Če bi razvijalec imel denar, da bi lahko razvil delujočo alfa ali beta različico igre, potem crowdfundinga ne bi rabil - razvijalec rabi denar že od začetka, za plače dizajnerjev, umetnikov, programerjev.
Zato moraš podpreti že golo idejo, ne pa končanega izdelka.
Primer: kampanja Descent:Underground. Na strani KS imajo objavljen video s konceptnim prototipom, potem opis same igre, opis nagrad (pledge rewards) in pa kredence razvijalcev (izkušnje od prej), da vidiš, da niso samo neki mulci brez izkušenj.
Potem se pa ti, kot potencialni backer, odločiš, ali jim zaupaš dovolj, ter ali se ti zdi projekt vreden, da ga podpreš. In jim DONIRAŠ denar ter za nagrado dobiš 'obljubo' dokončane igre in določenih bombončkov.

Povprečni 'pledge' v igri Star Citizen je npr. okrog 100 dolarjev, čeprav ne rabiš dati več kot $45 (kolikor stane najcenejši paket), saj boš lahko vse, kar je v dražjih paketih, "prislužil" v sami igri. Štos je v tem, da folk daje velike denarje, ker resnično in zares hočejo videti to igro izdelano (oziroma izdelano DOBRO).

To, kar dobiš v zameno (npr. vesoljska ladja, skin, v kakih RPGjih kot je SOTA orožje, oklepi, nepremičnine), je samo NAGRADA za to, da si doniral denar (pledge reward).

Mimogrede, pri crowdfundingu nisi 'vlagatelj', ampak 'donator'. Vlagatelj bi bil, če bi imel kako dejansko besedo pri upravljanju podjetja ali pri izdelavi igre. V praksi dobri crowdfundani projekti to donatorjem omogočijo (saj feni preko feedbacka soustvarjajo igro, ki so jo finančno podprli), v teoriji pa razvijalcem tega ni treba.
Ti doniraš denar, ker hočeš, da razvijalcu uspe.


Zagotovil ni, razen to, da bo razvijalčeve kariere konec, če fenom ne bo dostavil tega, kar so podprli.

Tr0n ::

Cool clanek, koncno malo gaminga na STju. :)

Drugace pa bo Chris Roberts dober case, ce je Kickstarter/crowd funding dejansko uporaben za vecje naslove. Trenutne verzije Star Citizena so namrec bolj boge in se zelo, zelo dalec od vizije.

Ocitno imet nekega publisherja vzadaj, ki te vsake toliko casa brcne in rece, ni vec denarja, dajte hitro releasat, le ni vedno slabo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Tr0n ()

Truga ::

Star Citizen je v zgodnjih alpha fazah? Ce ti publisher rece da releasaj tako skropucalo je to slab publisher.

yayo ::

erunno je izjavil:


glede na to da je bil v vesolju pred cirka 10 leti, je tvjoe sklepanje pomankljivo. Nikjer ne piše, da ima še vedno dovolj denarja za financiranje nove igre (brez da bi prodajal svoje premoženje) - konec koncu je veliko denarja vložil v SpaceX. Poleg tega pa sem prepričan da nima več dovolj denarja, da bi vložil v igro ki se nebi prodajala (preveč vrhunskih studijev je propadlo, katerih odlični špili se enostavni niso prodajali). - Veliko iger je šlo na KS samo zato, da so preverili trg (KS je zastonj in super enostavna raziskava trga).

No, saj je takoj povedal zakaj zbira finance preko Kickstarterja, ampak meni še vedno malce smrdi po vanity projektu. Če lahko drugi has-beeni... V glavnem, pomemben je rezultat :)

Dami ::

Isht je izjavil:

Povprečni 'pledge' v igri Star Citizen je npr. okrog 100 dolarjev, čeprav ne rabiš dati več kot $45 (kolikor stane najcenejši paket), saj boš lahko vse, kar je v dražjih paketih, "prislužil" v sami igri.

Najcenejši paket stane 30$ oz slabe 30€, ker se zdaj prišteva tudi ddv. Vendar ta paket ne vklučuje alfe in bete. Je pa to trenutno najcenejši paket, ki vklučuje špil. So imeli pa 2x akcijo kjer so prodajali isti paket (z AC in beto) za 20$, vendar so 2x5000 kosov kolikor je bilo na voljo, razgrabili v slabi uri.

Isht je izjavil:

Štos je v tem, da folk daje velike denarje, ker resnično in zares hočejo videti to igro izdelano (oziroma izdelano DOBRO).

To, kar dobiš v zameno (npr. vesoljska ladja, skin, v kakih RPGjih kot je SOTA orožje, oklepi, nepremičnine), je samo NAGRADA za to, da si doniral denar (pledge reward).


Kdo stoji za tem si enostavno noče sam priznat, da so nabavli ladje ker pač imajo denar in ker jih dobijo na voljo takoj in večina z vključenim LTI. Forum je poln postov, kjer folk po tem ko so kaj spremenili (nerfali), zahteva zadeve za katere so plačali. Če bi blo to res kar praviš, bi rad videl kdo bi bil pripravljen dati tisoče $ samo da se igra naredi, vse kar bi dobili v zameno je pa Aurora in zahvala za podporo.
Čeprav CIG to sprejema res kot donacijo, sem jaz dal cca 80€, ker pač hočem imeti boljšo ladjo že na začetku in ne zarad tega da podpiram razvoj.
Don't worry about me. The bleeding is just the begining of a healing process.

Truga ::

Dami je izjavil:

Kdo stoji za tem si enostavno noče sam priznat, da so nabavli ladje ker pač imajo denar in ker jih dobijo na voljo takoj in večina z vključenim LTI. Forum je poln postov, kjer folk po tem ko so kaj spremenili (nerfali), zahteva zadeve za katere so plačali. Če bi blo to res kar praviš, bi rad videl kdo bi bil pripravljen dati tisoče $ samo da se igra naredi, vse kar bi dobili v zameno je pa Aurora in zahvala za podporo.


Velik ljudi res misli da zato ker so placali n denarja za koncept necesa so upraviceni do nevemkaksnih zahtev.

Ampak ko kupujes te ladje pise da ne smes nicesar vzet dobesedno, ker se _bo_ vse se spremenilo. Verjetno ne enkrat. To da je dolocen procent ljudi idiotov ki nicesar ne preberejo preden mecejo denar v ogenj pac ni novica.

japol ::

Če se navežem na Decent Underground:
In kdaj bodo lahko ti donatorji uporabili svoje "ladje" v igri? Kronološko gledano, čez 25 dni se zadeva zaključi. Recimo da dosežejo oz. presežejo pledge vsoto. Koliko časa lahko potem še "vlečejo" izdajo oz. kakšen časovni okvir je donatorjem še sprejemljiv?
Opazil sem da nekateri dajejo nagrade kot so: zahvale na forumih, razglednice, print revije, art slika, koledar s slikami,... s tem da si jih morajo donatorji natisniti. Za kakšno ceno je tak način še sprejemljiv v smislu ali bi npr. donator podprl dobro idejo z recimo 50$, a potem edino kar dobi je poster, pa še natisniti si ga mora. Se pravi kar velika vsota a zanjo dobi "nič" pa še sam si jo natisne.
In še ali lahko brez zadrškov poizkusimo objaviti nekakšno idejo, a zanjo so pa možne le nagrade (kot sem jih že navedel-koledar, poster,... ).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: japol ()

Isht ::

japol je izjavil:

Če se navežem na Decent Underground:
In kdaj bodo lahko ti donatorji uporabili svoje "ladje" v igri? Kronološko gledano, čez 25 dni se zadeva zaključi. Recimo da dosežejo oz. presežejo pledge vsoto. Koliko časa lahko potem še "vlečejo" izdajo oz. kakšen časovni okvir je donatorjem še sprejemljiv?
Opazil sem da nekateri dajejo nagrade kot so: zahvale na forumih, razglednice, print revije, art slika, koledar s slikami,... s tem da si jih morajo donatorji natisniti. Za kakšno ceno je tak način še sprejemljiv v smislu ali bi npr. donator podprl dobro idejo z recimo 50$, a potem edino kar dobi je poster, pa še natisniti si ga mora. Se pravi kar velika vsota a zanjo dobi "nič" pa še sam si jo natisne.
In še ali lahko brez zadrškov poizkusimo objaviti nekakšno idejo, a zanjo so pa možne le nagrade (kot sem jih že navedel-koledar, poster,... ).

Za ta tvoja vprašanja bi moral it prebrat pravila Kickstarterja, nisem ziher, kaj lahko in kaj ne smeš.

Kar se pa tiče časovnih okvirov:
Razvijalec da neki okvir, kdaj naj bi zadeva izšla. Po tem je seveda odvisno od razvijalca, ali uspe ta časovni okvir doseči, in pa od donatorjev, ali "požrejo", če se release zamakne.

Tu je veliko odvisno od tega, kako razvijalec komunicira z backerji. Star Citizen že zamuja (in bo še bolj zamujal), pa CIG s svojo pogosto in neprenehno komunikacijo (večinoma) uspeva pomirjati backerje, da je vredno malo počakat. In iskreno povedano, ko vidiš takle video, vidiš, da imajo prav... Ker pač ne sedijo in se praskajo po ritih, ampak premikajo meje možnega.


Imaš pa razvijalce, ki pobašejo denar, potem pa so (razen mesečnega "pisma backerjem") med razvojem tiho in sploh ne veš, kaj se dogaja. Če v takem primeru pride do zamud, je to težje požreti, ker ti razvijalec ne pove sproti, ZAKAJ zamude.

Descent:Underground bo vsekakor sledil (kar se komunikacije tiče) temu, kar dela Star Citizen. Torej 100% transparenca (ker je Eric Peterson pač tak tip človeka).

Invictus ::

Ta video je pa res dober. Tole je najboljši damage do sedaj.

Glede na to da se to dogaja vesolju, bi lahko dodali še silo ki nastane pri eksploziji :). Da začne zadeto ladjo rotirati ... Zdaj je precej statično ... Sicer nekaj tega je videti ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Isht ::

Invictus je izjavil:

Ta video je pa res dober. Tole je najboljši damage do sedaj.

Glede na to da se to dogaja vesolju, bi lahko dodali še silo ki nastane pri eksploziji :). Da začne zadeto ladjo rotirati ... Zdaj je precej statično ... Sicer nekaj tega je videti ...

Ja, v prejšnjem videu je videti tudi inercijo, ki jo povzročijo zadetki na ladji...

Približno pri 1:35 se dobro vidi, kako streljanje v ladjo začne le-to obračati in odrivati...

Pa mimogrede, tole ni samo laboratorijski tech demo, v PTU (public test universe) verziji igre (in v release patchu 1.1, ki pride predvidoma ta teden) je to že vkomponirano za dotično ladjo (Gladius) in zadeva že deluje v Arena Commanderju.

In vse to je omogočeno samo z denarjem navadnih fanov :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Isht ()

Invictus ::

Ko bo zadeva out, če bo čas, definitivno kupim :D.

Pa en dober joystick, kak warthog in MFG rudder pedale ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Dami ::

Invictus je izjavil:

Ko bo zadeva out, če bo čas, definitivno kupim :D.

Maš še čas 2 leti, tak da take it easy :)
Don't worry about me. The bleeding is just the begining of a healing process.

Tr0n ::

Mnja, bomo vidli je reko slepi. Trenutno so samo marketing trailerji in prezentacije na raznih sejmih, dejansko stanje je pa se zelo early. Release verjetno nekje 2017.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Star Citizen - Squadron 42 (strani: 1 2 3 434 35 36 37 )

Oddelek: Igre
1848270185 (2583) Kayzon
»

Star Citizen postal prva AAA igra, financirana izključno s skupnostnim financiranjem (strani: 1 2 3 412 13 14 15 )

Oddelek: Novice / Igre
727150665 (115173) Truga
»

Skupnostno financiranje in povratek stare garde

Oddelek: Novice / Igre
2817689 (14356) Tr0n
»

Star Citizen podrl rekord v skupnostnem financiranju

Oddelek: Novice / Igre
4514264 (11747) Truga

Več podobnih tem