» »

Otroci ne znajo/vedo uporabljati računalnika. Zakaj? Zato (preberi).

Otroci ne znajo/vedo uporabljati računalnika. Zakaj? Zato (preberi).

Temo vidijo: vsi
1
2
»

Looooooka ::

Mene že moti to, da na takih predmetih(v bistvu tud predavanjih za upokojence in nasploh učnih urah, kjer ljudi učijo uporabe računalnika) učijo ljudi uporabe SPECIFIČNIH programov.
Se mi zdi, da bi večini ljudem bolj prav prišla neka "osnovna logika" uporabniških vmesnikov. Namreč folk, ki ga naučijo uporabljat Word, al pa WordPress al pa KARKOLI zna na koncu uporabljat samo te zadeve. Če ni ravno "logičen tip" oziroma ni že dlje uporabljal računalnika, še zmeraj ne zna sam it v "nastavitve" programa, oziroma pomisliti, da je treba prvo nekaj vpisat, pa potem nekam poslat in da potem sledi nek odgovor al pa napaka. Ne znajo razmišljat tako, da če želijo nastavit nekaj kar se tiče gumbov al pa ikon, da je treba verjetno nekje poiskat nastavitev, ki se tiče vizualizacije programa. Ne pomislijo na to, da če program zahteva email ali pa tvoj priimek in je vezan na nekega zunanjega providerja, da je mogoče prvo treba tam nastavit te zadeve.
Vse kar jih učijo je preveč natančno namesto, da bi bilo bolj splošno. Ker ne glede na to ali te vržejo pred linux, iOS, Windows al pa nek drug OS boš s takim "znanjem" prišel dlje kot pa s specifično uporabo Worda.
Cela generacija tajnic, ki so vse šle čez neko šolanje so živ dokaz, da to drži. Spremeniš pozicijo gumba/text na meniju pa so že mrzle. Pa čeprav je opis skoraj enak in še vedno pomeni isto stvar.
To je tista prednost, ki jo ima mularija pred starejšimi, ki naredijo par tečajev. Mulci zaradi same dolgotrajne uporabe sami razvijejo ta način razmišljanja.

čuhalev ::

Looooooka je izjavil:

Mene že moti to, da na takih predmetih(v bistvu tud predavanjih za upokojence in nasploh učnih urah, kjer ljudi učijo uporabe računalnika) učijo ljudi uporabe SPECIFIČNIH programov.

+1
In potem, če ni nekaj točno tako, kot je bilo tam, je takoj narobe.

Mene je tudi pri programiranju motilo, da smo programirali v Javi. Zakaj v Javi, če je pa programiranje lejga. :)

Jst ::

Jaz sem v OŠ v šestem razredu prišel v krožek Računalništvo.

"Tovariš*" je dejansko znal neke osnove Pascalla in nas je to naučil. Naprej sem se naučil sam iz knjige.

Ker sem hodil še k krožku "Logika" (drug profesor; Vitez in te fore), mi je bilo programiranje "v krvi."

*profesor v narekovajih zato, ker ni učil nobenih predmetov, ampak je skrbel za računalnike v šoli. V bistvu je bil glorified troubleshooter za razne "printer ne dela" probleme za tistih 5 drugih računalnikov, kolikor jih je bilo v šoli, razen ene 8, ki so bili v učilnici, kjer smo imeli krožek programiranje.

Ko sem prišel na Vegovo, smo se pri predmetu "Programiranje" prvi dve leti učili Pascall in sem znal več od profesorice. Ne zaje*avam se, ko smo pisali kontrolno nalogo, je bila ena naloga takšna, kjer profesorica tiste stvari ni (še) učila in sem jo med poukom na to tudi opozoril in ker sem bil "baraba", sem ji rekel nekaj v smislu, če hoče, da noben ne piše petice in po nekaj pregovarjanja, ko so tudi ostali potrdili, da se jim ne sanja, sem moral jaz na tablo napisati tisti del kode. To mi je tako ostalo v spominu... Vsaj eden od sošolcev je prisoten tu na slo-techu, včasih ga vidim, da kaj komentira pod novicami in lahko potrdi, če se spomne.


---

Se pa ne strinjam s tem, da današnja mladina "obvlada" "Računalništvo". Če znajo formatirati in inštalirati Windowse in nekaj programov, že večina misli, da kako obvladajo. In takšni več kot domače wifi omrežje nastaviti, ne znajo. Pa še to samo po korakih v router GUI "Quick Setup" in pomoči helpdeska. Takšni za eno pivo hodijo okoli in inštalirajo Windowse ljudem, kateri potem mislijo, kako je Janezek mojster. Samo to je popolnoma druga tema, ki pa je bila omenjena, da takšni Janezi zbijajo ceno. To so moja opažanja glede Janezov, ki so "mojstri". Saj so! Za pivo vam celo popoldne inštalirajo Windowse in tiste osnovne programe! Noro, kako poceni. :) To je zame najbolj mučno opravilo, kar jih je.


---

Kakšen mesec po začetku tega šolskega leta me je klicala kolegica, če imam čas, da bi njenemu sinu "razložil nekaj matematike." Ker so takrat živeli v večstanovanjski hiši, ki je bila ograjena, sem privolil, ker sem vedel, da bo lahko moj pes spuščen. Šesti razred in kaj sem moral sinu razložiti? Kako se izračuna koliko sekund je v letu!!!!! (Ko sem bil jaz tako star, sem to znal "naročiti" računalniku, v Pascallu.) Takrat, ko sem videl učno gradivo od matematike in še od angleščine, sem se prav zamislil, če ne hodi v kakšno posebno šolo.


Sedaj sem sicer prebral, da se nekaj dela na predmetu računalništvo, ampak do sedaj sem bil mnenja, da bi se morali učiti ta predmet brez računalnika. Ali pa učenje brez računalnika, ob koncu trimesečja, pa nekaj ur za računalnikom.

Tudi na Vegovi, upam, da so spremenili učenje programiranja, ker je tisto prvi dve leti bilo ena sama žalost.

Kaj je zame računalništvo?

Iz knjige od fizike ali matematike ali kemije iz sredine se iztrga naključni list in potem vprašanje, kako tole rešiti z računalnikom. Ne pa Računalništvo, oklepaj, uporaba pisarniškega paketa, zaklepaj.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

krneki0001 ::

Jst je izjavil:

Kaj je zame računalništvo?

Iz knjige od fizike ali matematike ali kemije iz sredine se iztrga naključni list in potem vprašanje, kako tole rešiti z računalnikom. Ne pa Računalništvo, oklepaj, uporaba pisarniškega paketa, zaklepaj.


Hehe, Jst, ja se popolnoma strinjam, samo tega se noben učitelj ne bo šel, ker je problem znanje. Nimajo toliko znanja, da bi si upali to izvest. Še na faksu bi se marsikateremu profesorju tukaj zataknilo.


Kar se pa računalnikov in rihtanja tiče. Sam še vedno rihtam gajbe, omrežja routerje, serverje in hkrati programiram.
Pridem v firmo, postavim kompletno omrežje in računalnike, potem pa še skrbim zato. Večinoma delam to za ceno 100 evrov na uro. Če je treba pa na novo formatirat računalnike in če hočeš podatke pa pod 50 evrov ne grem. Strank je še vedno dosti, sploh tistih za ohranjanje podatkov.
Pa iz okvarjenih diskov tudi podatke pridobivam nazaj (če se da seveda), cene so pa od 500 evrov na uro naprej. Pa se tudi taki najdejo, ki to nujno rabijo.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Heavy ::

opeter je izjavil:

imagodei je izjavil:

računalništvo pak ni uporaba Worda in izdelava prezentacij.


Za večino je.



+ nage babe na 24ur.com :D



Na poroki od sestrične nanese pogovor ob kosilu kaj je kdo doštudiral. Pa začne ena sorodnica: joj, ona je tako visoko doštudirala v lj (sociologija, diplomirala pri 27. letu), kaj je pa vaš? Ja, naš je fakulteto za računalništvo naredil. Pa nazaj: ja, saj z računalniki zna itak veliko ljudi delat. Pa predstavljajte si moje škripanje z zobmi.

Za večino ljudi je FDV več vreden kot FRI.

krneki0001 ::

Heavy je izjavil:

Za večino ljudi je FDV več vreden kot FRI.


Ravno to nas je pripeljalo tja, kjer smo.

Sam FDV-jevce še bolj sovražim, že iz razloga, ker so nas oropali tega, da bi prišli do še več znanja. Izredni študij je bil včasih 2 leti za en letnik, da si imel enako število ur predavanj in vaj kot redni študij. Seveda ker so na FDV-ju to s pridom izkoriščal, so se odločili, da bo od takrat naprej 1 letnik eno leto, kar pomeni manj predavanj, manj vaj in predvsem manj znanja.
In to da je zame tisti, ki je samo FDV naredil kreten, tudi vsakemu FDV-jevcu osebno povem, če nanese pogovor na to.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Invictus ::

Heavy je izjavil:


Za večino ljudi je FDV več vreden kot FRI.

Ha, ha, ha ...

To je pa skoraj izjava leta ...

opeter ::

Looooooka je izjavil:

Mene že moti to, da na takih predmetih(v bistvu tud predavanjih za upokojence in nasploh učnih urah, kjer ljudi učijo uporabe računalnika) učijo ljudi uporabe SPECIFIČNIH programov.
Se mi zdi, da bi večini ljudem bolj prav prišla neka "osnovna logika" uporabniških vmesnikov. Namreč folk, ki ga naučijo uporabljat Word, al pa WordPress al pa KARKOLI zna na koncu uporabljat samo te zadeve. Če ni ravno "logičen tip" oziroma ni že dlje uporabljal računalnika, še zmeraj ne zna sam it v "nastavitve" programa, oziroma pomisliti, da je treba prvo nekaj vpisat, pa potem nekam poslat in da potem sledi nek odgovor al pa napaka. Ne znajo razmišljat tako, da če želijo nastavit nekaj kar se tiče gumbov al pa ikon, da je treba verjetno nekje poiskat nastavitev, ki se tiče vizualizacije programa. Ne pomislijo na to, da če program zahteva email ali pa tvoj priimek in je vezan na nekega zunanjega providerja, da je mogoče prvo treba tam nastavit te zadeve.
Vse kar jih učijo je preveč natančno namesto, da bi bilo bolj splošno. Ker ne glede na to ali te vržejo pred linux, iOS, Windows al pa nek drug OS boš s takim "znanjem" prišel dlje kot pa s specifično uporabo Worda.
Cela generacija tajnic, ki so vse šle čez neko šolanje so živ dokaz, da to drži. Spremeniš pozicijo gumba/text na meniju pa so že mrzle. Pa čeprav je opis skoraj enak in še vedno pomeni isto stvar.
To je tista prednost, ki jo ima mularija pred starejšimi, ki naredijo par tečajev. Mulci zaradi same dolgotrajne uporabe sami razvijejo ta način razmišljanja.


Podpis pod tole.

Točno ta problem se je pojavil marsikje drugje. Recimo primer iz meni najbližjega področja: danes se na določenih šolah pri grafiki/vizualnih komunikacijah dijake/študente učijo uporabe programov tipa Adobe Photoshopa, Illustratorja ipd. Ne pa logičnega razmišljanja, kako lahko z bilokakšnim grafičnim programom prideš do iste/podobne rešitve. Ali pa z roko, s svinčnikom in s tušem.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

imagodei ::

Jst je izjavil:

Kaj je zame računalništvo?

Iz knjige od fizike ali matematike ali kemije iz sredine se iztrga naključni list in potem vprašanje, kako tole rešiti z računalnikom. Ne pa Računalništvo, oklepaj, uporaba pisarniškega paketa, zaklepaj.

Tudi to je računalništvo, ampak ne samo to. Začne se že pri samih podatkih (in informacijah), reprezentaciji le-teh, ipd. Računalništvo so tudi baze podatkov (ki jih npr. računovodstvo pozna že davno prej, preden smo uporabljali računalnike), kriptografija in povezane teme (varnost internetnih komunikacij, ...). Računalništvo so tudi roboti. Računalništvo so tudi AI. Računalništvo so tudi komunikacije, omrežja. Računalništvo je... Well, nima smisla naštevat.

Računalništvo (Computer science) je, takole prosto po prešernu, iskanje rešitev za obstoječe probleme s pomočjo avtomatizirane, postopkovne obdelave (podatkov). Ja, posledično lahko postavimo kakšno suhoparno definicijo, npr da je računalništvo znanost, ki se ukvarja s prikazom, transportom, shranjevanjem, organizacijo in obdelavo podatkov, pri čemer uporabljamo formalizacijo in avtomatizacijo postopkov... Ampak, bistvo je v tem, da računalništvo rešuje zagonetke iz RL.

Zanimive zagonetke. V fiziki, arhitekturi, biokemiji, genetiki, komunikaciji, jezikoslovju, medicini, ekonomiji, elektrotehniki, itd. itn.
- Hoc est qui sumus -

lebdim ::

Vse, kar se dogaja na področju računalništva, skrbi ACM, ki je izdala tudi K12 standarde za računalništvo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lebdim ()

lebdim ::

Enostavna rešitev: Računalništvo naj se od zdaj naprej uči brez računalnika.

2f4u ::

Zanimiva tema.

Sam opažam pri OS in sedaj SS, da mi otroc sploh nimajo ŽELJE raziskovat pa naredit kakšno pizdarijo na PCju al pa smartu.

Res, ko vklopijo FB, pa kakšen FRIV - to je računalništvo. Evo primer, sem namest MS Office nastavil OpenOffice in je bil že problem pri "prepisovanju" nalog. Trud = 0.
Kje je mularija kot sn bil sam ob FORTRANU, pointerjih v C+ al pa delphi... mater, kaj se bo razvoj novih KONCEPTOV ustavil?

Še eno vprašanje: imamo 32 in 64bitne PCje. Kje so 128? Kdo bo pisal SW za to? SS je potem bolj "usmirjeno v MS"? ZAkaj jih ne učijo programirat v SAP?

Tist med FDV in FRI pa žal drži...

          ::

Moja mtka je na šoli poslušala enga Juharta al nekaj podobnega kako so računalniki največje zlo na svetu. Rezultat: mlajši brat (6. razred) brez dostopa do računalnika.

fosil ::

2f4u je izjavil:


Kje je mularija kot sn bil sam ob FORTRANU, pointerjih v C+ al pa delphi... mater, kaj se bo razvoj novih KONCEPTOV ustavil?
Še eno vprašanje: imamo 32 in 64bitne PCje. Kje so 128? Kdo bo pisal SW za to? SS je potem bolj "usmirjeno v MS"? ZAkaj jih ne učijo programirat v SAP?

Situacija ni nič drugačna kot v preteklosti.
Take poglobljene stvari zanimajo recimo enega od 50 otrok. Še vedno imaš geeke.
Samo da so bili včasih samo geeki tisti, ki so imeli računalnik, danes pa imajo računalnik vsi.
Saj tudi 99% voznikov avtomobilov nima pojma o delovanju avtomobila, pa se razvoj ni ustavil.
Tako je!

Smurf ::

2f4u je izjavil:


Še eno vprašanje: imamo 32 in 64bitne PCje. Kje so 128?

Zakaj bi pa rabil 128 bitne pcje? Programsko to ni noben problem, samo potrebe ni.
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prilagajanje izobraževalnega sistema v današnjem hitrem rač . in informacijskem razvo

Oddelek: Loža
313817 (3024) kuglvinkl
»

poučevanje matematike in računalništva

Oddelek: Šola
153854 (2819) lebdim
»

Programiranje (strani: 1 2 )

Oddelek: Programiranje
9723315 (18892) def0r
»

Odprta koda/šolstvo/mladostniki

Oddelek: Loža
444983 (4084) Unknown_001
»

Estonija v osnovne šole uvaja obvezen pouk programiranja (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5416402 (13412) Truga

Več podobnih tem