» »

SpaceX reusable rockets

SpaceX reusable rockets

Temo vidijo: vsi
««
70 / 101
»»

BigWhale ::

Jaz nicesar ne verjamem. Pravim samo, da je bolj verjetno to, da SpaceX dela nekaj zato, ker imajo od tega profit. Kolk profita imajo in v kaksni obliki, je pa vprasanje. To, da bi nekaj poceli samo zato, da se na ven vidi, pa dvomim. Nihce ni tko zlo nor in ce bi se to res pocelo, bi se ze nasel kak whistleblower, ki bi to povedal.

vostok_1 ::


I beg to differ.

Sicer pa ni štos, da bi Musk fural dolgoročno tako poslovno politiko.
Ampak za brand boost, je 6x reusability precej dobra reklama.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Pac-Man ::

Vostok, be cool :)

Ms Tree catches a fairing half
The ideal subject of totalitarian rule is not the convinced Nazi or
the convinced Communist, but people for whom the distinction between fact and
fiction and the distinction between true and false no longer exist.

BigWhale ::

Za drugo polovico so pa rekli, da je bil splashdown in da je bila ladja na poti do tja, ker vse skupaj ni blo tko zlo blizu. :)

Comandante ::

Beseda ali dve o stroskih izstrelitev.

SPACEX: ELON MUSK BREAKS DOWN THE COST OF REUSABLE ROCKETS

DarkSite ::

SN6 hop

Invictus ::

Cr00k je izjavil:

Mislim, da ne rabiš neposrednih informacij... si lahko pomagaš z:
- P&L statmementom > če je preveč stroškov z obnavljanjem, jim business model dobesedno pade v vodo in je slaba profitabilnost;
- Frekvenca izstrelitev istih boosterjev: če je visoka, ni časa celega boosterja restavrirat.

Očitno to lepo teče, mislim, da je zdaj čas 61 dni za refurbishment.

Cr00k je izjavil:


Sicer pa po katerih merilih sploh gledamo stopnjo refurbishmenta? Po stroških, po številu zamenjanih identih, po opravljenih urah glede na proizvodni čas, glede na težo zamenjanih elementov,...?

Po stroških, saj so ostale postavke del stroškov. Nauči se malo ekonomije...

Cr00k je izjavil:


Če karikiram: če motorjih predstavljajo 90% stroška, lahko cel booster zamenjajo, pa je stopnja refurbishmenta 10%... po stroških, po porabljenem času za izdelavo, pa je ta prej 95%, če se motorji samo poservisirajo in prešraufajo na nov booster :)

Motorji so narejeni za 100x uporabo. Preberi kak intervju v zvezi s SpaceX in njihovimi inženirji, pa ti bo jasno.

Motorji še nič ne prešraufajo, saj ostanejo na isti prvi stopnji. Razen seveda, če kak crkne >:D.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Cr00k ::

Point and context, you're missing them both.

Sicer pa hvala, a mislim da imam za to zivljenje dovolj studija ekonomije.

Invictus ::

Zato pa potem pišeš neumnosti... ;)
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

DarkSite ::

SN6 uspesno poletel 150m

BT52 ::

Jup. Še vedno študiram. Ali bodo za noge uporabili enako tehniko, kot jih ima falcon. Konceptualno mislim. Nzadnje je Elon rekel, da jih bodo imeli 4. Torej ja supportat 150t+ je kar izziv. Skoraj gotovo bi mogli uporabit kaki škarjast mehanizem. Plus kaka redudanca z temi "manhjnimi" štrnjclji ne bi bila slaba opcija.

DarkSite ::

Za boosterja je rekel, da so sli na 4 se mi zdi.

Btw booster naj bi začeli graditi v naslednjih dneh. High bay bo kmalu zaključen.

Zdaj se bodo pomoje še naprej špilali s SN5, SN6 na 150m. Da spilijo postopke. Launchi morajo biti na dnevni osnovi.

Naslednji je SN7.1, katerega bodo razgnali do konca.

SN8ko sestavljajo, ta bo imela tudi fairing. Polet 20km.

V izgradnji je tudi SN9ka.

So pa že prišli določeni deli za SN10.

Comandante ::

Komaj cakam na SN8.

Se ze ve ali bodo aerodinamicne povrsine tako, za okras, ali bodo dejansko z njimi zavirali/usmerjali padec iz 20km?

DarkSite ::

Comandante je izjavil:

Komaj cakam na SN8.

Se ze ve ali bodo aerodinamicne povrsine tako, za okras, ali bodo dejansko z njimi zavirali/usmerjali padec iz 20km?


Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DarkSite ()

Comandante ::

Nice! Tole bo ne glede na razplet spektakularno! 8-)

Invictus ::

Sploh, če bo eksplodiralo :)).

Upam na 4K kamere z dobrim zoomom >:D.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Comandante ::

Invictus je izjavil:

Sploh, če bo eksplodiralo :)).

Upam na 4K kamere z dobrim zoomom >:D.

Glede na to da jim testiranje lepo napreduje je cisto mogoce, da ne bo eksplozije, ceprav bi tudi ognjemet bil super :))

Osebno bom raje kot motorje in rezervoarje opazoval aerodinamicne/krmilne povrsine, oz samo "letenje". To bo v bistvu strogo gledano test povsem novega koncepta letala. S klasicnimi konfiguracijami krila/rep imamo dosti izkusenj, fizika je jasna, tam nima kaj dosti za iti narobe, ker je ob primernem teziscu zadeva aerodinamicno stabilna.

Tukaj si tega ne upam trditi. Kokice bodo obvezne.

BigWhale ::

Fajn bi blo, da ze na SN7 namontirajo krmilne povrsine, ce ne drucga, da vsaj preizkusijo delovanje servov, actuatorjev, montazo baterij in ostalih delov. SN8 bo pa zgledal al lepo al pa spektakularno. :>

V obeh primerih bo fajn. :)

BT52 ::

Modeliranje celotnega profila leta in AKTIVNIH aero povšin mora biti nočna mora. Vse od hiperzvočne (bolj problem ščita) pa bolj pomembne podzvočne hitrosti (problem stalla kril). V bistvu pa gre za let veverice ali padalca. Fizikalno pa lahko rečemo, da gre v pricipu za "4 vogalni" vektorski nazdor zračnega upora. Nadzor stalla, ter avionika je kar kompleksna in nepoznana. In se strinjam z kolegi zgoraj gre povsem za nove vode.

Kolega zgoraj je omenjal stabilno aero telo. Jaz bi celo rekel, da SpaceX z pravilnim dizajnom tudi z tem hlodom tole tudi doseže. Stran ščita bo že naravno "težja", ter z pravilno dimenjzijo kril bi se lahko telo stabiliziralo tudi z delno okvaro.

Na redditu en je računal, da na SAMO enem krilu rabijo Megawatt moči servoja!!! Torej vsaj 2 teslina motorja z reduktorjem.

Si prestavljam par 200T sile na tečaje in na kontrukcijo tanka. MINDBLOWN

Da ne omenjam še zaenkrat neznanke kako bodo pritrdili te HEX ploščice na tank. Prtrditev bi mogla biti idiot proof (še zdaj se smejim onemu rusu, ki je gyro senzor obrnil narobe pa raketa šla horizontalno LMAO), ter hitro zamenjiva in ter zanesljiva. Kar izziv. Hvalabogu imajo rosfraj osnovo, so opcije tukaj zelo široke.

Če potegnemo črto, da je tole skakanje dober test potisnega pristajanja. Vendar je tole pri njih že dokaj poznano področje iz Falcona. Za razliko samo na večji skali. Bo še zanimivo. Prvi full flight testi bodo.... Khmm! pestri?! Komaj čakam, da vidim rešitve in težave.

BigWhale ::

Ja, v zrak spravit zadevo niti ne bo tako blazno tezko. Oziroma nic taksnega kar se ne bi poceli. Pristanek bo malenkost tezji in ce bodo predolgo casa iskali pravo resitev, se zna zgoditi, da bodo spet spreminjali design rakete.

1MW energije se slisi sicer ogromno ampak ze en Merlin motor generira moc v GW rangu. Ce bodo kak megawat odvzeli za poganjanje generatorjev, se ne bo blazno poznalo. :)

avani ::

Hvala obema za super komentarje! Nisem strojnik in se precej učim od vaju :)

Matevz96 ::

BigWhale je izjavil:

Ja, v zrak spravit zadevo niti ne bo tako blazno tezko. Oziroma nic taksnega kar se ne bi poceli. Pristanek bo malenkost tezji in ce bodo predolgo casa iskali pravo resitev, se zna zgoditi, da bodo spet spreminjali design rakete.

1MW energije se slisi sicer ogromno ampak ze en Merlin motor generira moc v GW rangu. Ce bodo kak megawat odvzeli za poganjanje generatorjev, se ne bo blazno poznalo. :)


Meni se zdi bolj zanimivo kako bo to fizično izgledalo, ker serva z MW moči ne moreš ravno pritrditi z dvema M6 vijakoma.
#hooldthedoor

BT52 ::

BigWhale je izjavil:

1MW energije se slisi sicer ogromno ampak ze en Merlin motor generira moc v GW rangu. Ce bodo kak megawat odvzeli za poganjanje generatorjev, se ne bo blazno poznalo. :)


Mislim, da trenutno ne načrtujejo kakega termalnega UPSa. Mogoče za Mars kaki zunanji APU bi prišel prav.
Za zdaj bo glavni vir energije bo Teslina baterija. Lahko računamo koliko baterij rabijo.... sem pozabil podatke. Vendar mislim, da dva battery packa 100kWH bi mogla zadostit redudanci. Konec koncev se mi zdi, da je SpaceX pomagal pri dizajnu tega novega genijalnega termalnega sistema pri Modelu 3 in imajo dejaske podatke o obnašanju baterije itd..

Matevz96 je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Ja, v zrak spravit zadevo niti ne bo tako blazno tezko. Oziroma nic taksnega kar se ne bi poceli. Pristanek bo malenkost tezji in ce bodo predolgo casa iskali pravo resitev, se zna zgoditi, da bodo spet spreminjali design rakete.

1MW energije se slisi sicer ogromno ampak ze en Merlin motor generira moc v GW rangu. Ce bodo kak megawat odvzeli za poganjanje generatorjev, se ne bo blazno poznalo. :)


Meni se zdi bolj zanimivo kako bo to fizično izgledalo, ker serva z MW moči ne moreš ravno pritrditi z dvema M6 vijakoma.


Jup pakiranje bo devil in detail. Za zdaj vse samo počijo na zunanjo stran tanka. Ko pa boš mogel delat prečne povezave znotraj tanka, ter elekroniko za motor pa je druga stvar. Plus vse mora biti intuitivno za izdelat, zavarit, ter montirat. logično bi bilo, da bodo motorji za spodnji del kril v engine bayu. Motorji za nos pa v kupoli zgoraj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

MrStein ::

Matevz96 je izjavil:


Meni se zdi bolj zanimivo kako bo to fizično izgledalo, ker serva z MW moči ne moreš ravno pritrditi z dvema M6 vijakoma.

Motor formule 1 ima nekje toliko moči. In jih pošlje v kolo, ki je pritrjeno z enim šraufom.
Ni to jedrska fuzija...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

BigWhale ::

Pokazali so fotko Raptorja v konfiguraciji za v vakum.



V vakumu bo imel motor Isp 372s, na koncu pa ciljajo na okrog 380s, kar je ze zelo lepa stevilka. Je pa zanimivo, da so imeli shuttlovi motorji v vakumu bistveno vecji Isp, okrog 460s, v atmosferi pa okrog 360s in to v fiksni konfiguraciji.

BT52 je izjavil:

BigWhale je izjavil:

1MW energije se slisi sicer ogromno ampak ze en Merlin motor generira moc v GW rangu. Ce bodo kak megawat odvzeli za poganjanje generatorjev, se ne bo blazno poznalo. :)


Mislim, da trenutno ne načrtujejo kakega termalnega UPSa. Mogoče za Mars kaki zunanji APU bi prišel prav.
Za zdaj bo glavni vir energije bo Teslina baterija. Lahko računamo koliko baterij rabijo.... sem pozabil podatke. Vendar mislim, da dva battery packa 100kWH bi mogla zadostit redudanci. Konec koncev se mi zdi, da je SpaceX pomagal pri dizajnu tega novega genijalnega termalnega sistema pri Modelu 3 in imajo dejaske podatke o obnašanju baterije itd..


Na enega izmed SNjev so obesili 4 tesla model S packe baterij, ce se prav spomnim. To je mogoce dovolj za polet v orbito in pristanek. Za kaj vec bodo pa moral pogruntat nekaj drugega in del izpuha raketnega motorja, komot obesijo na en generator, ki polni prazne baterije. 1GW moci enega motorja se 1% pri enem motorju ne bo nikjer poznal. :)

BT52 je izjavil:


Jup pakiranje bo devil in detail. Za zdaj vse samo počijo na zunanjo stran tanka. Ko pa boš mogel delat prečne povezave znotraj tanka, ter elekroniko za motor pa je druga stvar. Plus vse mora biti intuitivno za izdelat, zavarit, ter montirat. logično bi bilo, da bodo motorji za spodnji del kril v engine bayu. Motorji za nos pa v kupoli zgoraj.


Poleg vseh komplikacij je treba paziti tudi na simetrijo vsega skupaj, da ne bo potem kaj postrani letelo. ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

BT52 ::

BigWhale je izjavil:

Pokazali so fotko Raptorja v konfiguraciji za v vakum.
V vakumu bo imel motor Isp 372s, na koncu pa ciljajo na okrog 380s, kar je ze zelo lepa stevilka.

Še bolj bo impresivno, če lahko tole ponovijo do 100 krat ali koliko jim je že cilj za reuse. Dejansko bi bilo čudno, če prej ne bodo rabili rebuild turbin.

Je pa zanimivo, da so imeli shuttlovi motorji v vakumu bistveno vecji Isp, okrog 460s, v atmosferi pa okrog 360s in to v fiksni konfiguraciji


To ni nič čudnega. Koliko se ne motim je Shuttlov Hydrolox motor, kar se sklada z teorijo... Hmm točno zanimiv kompromis pri dizajnu šobe. Dobra finta.

Na enega izmed SNjev so obesili 4 tesla model S packe baterij, ce se prav spomnim. To je mogoce dovolj za polet v orbito in pristanek. Za kaj vec bodo pa moral pogruntat nekaj drugega in del izpuha raketnega motorja, komot obesijo na en generator, ki polni prazne baterije. 1GW moci enega motorja se 1% pri enem motorju ne bo nikjer poznal. :)


ja neki takega ja. Ne vidim pa nekega smisla pri regeneraciji za filanje baterije. Na marsu boš pač imel panele ali pa kak APU generator. Tukaj na zemlji pa bodo že privlekeli šuko vtikač do rakete. :)

BigWhale ::

Ja, SSME so bli res beast od motorjev. Izpusna soba je neki cesar pol nihce vec ni naredil in dandanes imajo vsi ful enih kompromisov pri motorjih oziroma zlo redko uporabljajo en sam motor za atmosfero in vakum.

Pri baterijah pa nisem preprican kako bo s paneli. Na Marsu je priblizno desetkrat manj sonca kot na Zemlji. Na Luni in del poti na Mars bodo paneli ok, potem bo pa moc zacela kr precej padati.

Plus, tko kot zdaj zgleda Starship in kako je vse skupaj zasvasan, si ne predstavljam kam bodo dali zadostno kolicino panelov za it na Mars.

Comandante ::

Glede na spodnji link je maksimalno soncno obsevanje na Marsu cca. 60% nasega:

Sunlight on Mars - Is There Enough Light on Mars to Grow Tomatoes?

Za paradiznik bolj bogo, paneli pa bi znali spraviti skupaj kaksnih 80W/m2. Ni nevem kaj, ampak ce imas cas to ni problem. Ali pa peljes gor reaktor in potegnes suko, kar se bo na koncu najbrz tudi zgodilo.

pegasus ::

NASA ima v ta namen zelo simpatične "kilopower" napravice. Bi tudi doma imel kako.

vostok_1 ::

Sončna na marsu je meh.
Ne si preveč obetat s tem Marsem. It's a dead planet, ki ga komaj kaj loči od vakuuma vesolja.
Zemlja bo naš edini planet for quite a long time. Get used to it.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Comandante ::

Paneli na Marsu imajo se eno slabost - prah. Nekdo jih bo moral redno cistiti, ce jih imas za par megavatov to ni trivialno. Pa tezki so, torej bo slo precej resursov da se jih spravi tja. Eventuelne rastlinjake in bivalisca bo potrebno ponoci ogrevati, tako da energije bo slo precej, potrebne bodo velike baterije. Kje je se energija, potrebna za sintezo raketnega goriva.

Bo en majhen reaktorcek kar bolj enostavna in zanesljiva izbira, tako preko palca.

Ne si preveč obetat s tem Marsem. It's a dead planet, ki ga komaj kaj loči od vakuuma vesolja.

No ja, imas trdna tla na katerih lahko gradis, pa celo skopljes ven kaksne uporabne minerale. To je ze dober zacetek.

BigWhale ::

Tla na Marsu so precej strupena in na kakrsnokoli vrtnarjenje tam lahko kar pozabimo.

Za kolonizacijo Marsa je toliko ovir, da se enostavno ne splaca. Oziroma jo to tak gromozanski podvig, ker moras v enem susu gor postaviti proizvodnjo _vsega_. Drugace ti lahko CO2 scrubber crkne, ker nimas enega mikrokontrolerja, ki pri nas stane pet dolarjev. Za proizvodnjo vsega pa potrebujes veliko energije, ki je pa na Marsu ni na pretek.

Edina opcija bi bila terraforming ampak tudi, ce naredimo nek scit pred soncnim vetrom, nisem preprican, ce je na Marsu dovolj dusika ujetega v tleh, da bi lahko naredili vsaj priblizno ne-smrtonosno atmosfero.

vostok_1 ::

Mars in ostalo vesolje bo totalen pipe dream, vse dokler ne postanemo sintetična bitja (kar je itak svojevrsten problem).

Zato (tudi) jaz vrjamem v zaroto depopulacije in reorganizacije Zemlje. Elita ve, da za časa njihovega življenja in kar nekaj generacij po njih...there will be nowhere else to go. You better make the best of this planet.
9 miljard ljudi, ki smeti vse na okoli, troši "enkratne" resurse in zganja stampede...for the next, i don't know....2000 years? "Fuck no".
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

BigWhale ::

Nekaj vec informacij o Super Heavy boosterju je bilo za opaziti zadnje case.

Stevilo motorjev so zmanjsali iz 31 na 28. Pri tem bo 20 zunanjih motorjev staticnih, ki bodo proizvedli 300 ton potiska, in 8 notranjih z okrog 200 tonami. Notranji motorji bodo imeli thrust vectoring za spreminjanje smeri, zunanji motorji bodo pa nekoliko pomagali s throttlingom.

Super Heavy naj bi imel po novem samo stiri pristajalne noge, ker bodo tako manj ovirale izpuh motorjev v vakumu (visje kot je raketa sirsi je izpuh, ker ga atmosfera vec ne tisci skupaj).

Prvi orbitalni poleti so planirani za naslednje leto, Musk je pa ze povedal, da verjetno ne bo slo v prvo. :> Prpravte kokice. :)

pegasus ::

Temu se reče dober marketing :D

vostok_1 ::

Kako je kaj z proizvodnjo in QC pri SpaceX-u po tolikih poletih?
So že prešli na nekaj kvazi-serijskega in dodobra poznajo sisteme in pomankljivosti F9?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

WallSreet ::

Tule če koga zanima. Vse kar morate vedeti o Artemis programu ki je v polnem teku. Načrt da leta 2024 na luno pošljejo svoje astronavte je zaenkrat še vedno realna možnost in zaenkrat ni še nobenih zamikov in prestavljanj.

https://www.nasa.gov/sites/default/file...

WallSreet ::

Okapi je izjavil:

Škoda, ker nič od tega ni res.


Sem moral poiskati ta tvoj komentar saj se je še enkrat več izkazalo da pojma nimaš kaj govoriš. Evo ravno danes so najavili in podpisali dogovor med NASO in vesoljskimi silami.

Today @SpaceForceCSO and I announced we signed a broad agreement between @NASA & SpaceForceDoD to collaborate in areas such as human spaceflight, U.S. space policy, space transportation and more.

Še članek: https://www.nasa.gov/press-release/nasa...

Jasno je bilo že od samega začetka da bodo slej kot prej v dogovor vključili tudi vesoljske sile in obrambo saj je to naslednji pomemben prostor velesil. Program oziroma načrt Artemis je začetek prevlade Američanov in njenih koalicijskih partnerjev v vesolju in to je bilo jasno že od samega začetka. Če si mislil da bo načrt vseboval samo pošiljanje astronavtov na luno si se hudo zmotil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: WallSreet ()

BigWhale ::

vostok_1 je izjavil:

So že prešli na nekaj kvazi-serijskega in dodobra poznajo sisteme in pomankljivosti F9?


Poznavanje sistemov, ja. Serijska proizvodnja, ne. :) Se airlinerjev ne proizvajajo serijsko ampak jih delajo po narocilu. :) Za rakete pa to se bolj velja.

vostok_1 ::

BigWhale je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

So že prešli na nekaj kvazi-serijskega in dodobra poznajo sisteme in pomankljivosti F9?


Poznavanje sistemov, ja. Serijska proizvodnja, ne. :) Se airlinerjev ne proizvajajo serijsko ampak jih delajo po narocilu. :) Za rakete pa to se bolj velja.


No ok. Serijsko nisem ravno mislil, avtomobilsko proizvodnjo. Ampak da je tovarna že tako optimizirana, da ne potrebujejo en da premikat stroj tu, drugi dan tam, ali postavljat šotore.
Rečemo raje well oiled manufacture.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

WallSreet ::

Tole pa komaj čakam. Kljub temu da so zadevo obljubljali že nekaj časa, je še vedno kar težko verjeti (kljub temu da sem vedno verjel da jim bo uspelo) da smo tik pred naslednjim velikim dogodkom Space X-a.

SN8 getting prepped & SN9 in the mid bay
https://pbs.twimg.com/media/Eixt36RWAAE...

Če to ni revolucionarno potem pa res ne vem. Če jim bo uspelo bo to dejansko prelomni trenutek, ki bi lahko spremenil način potovanja ne samo na luno in potem na Mars ampak bi lahko čez čas potniška letala postala obsolete. Kar me še bolj fascinira pa je hitrost s katero vse skupaj gradijo in testirajo. Čez nekaj let jim bo na tistem območju zmanjkalo prostora glede nato kako hitro se širijo in gradijo nove hangarje. Danes naj bi bil že rollout to the pad. Skratka komaj čakam.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: WallSreet ()

Invictus ::

Če jim res uspe jutri (vsaj mislim da) izstreliti SN8 na 20km, in pristati, svaka čast...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Comandante ::

Invictus je izjavil:

Če jim res uspe jutri (vsaj mislim da) izstreliti SN8 na 20km, in pristati, svaka čast...

Zelim jim 120% uspeh, dam pa jim 50% moznosti. Glede poleta na 20km nimam pomislekov, pri letu nazaj se zna zalomiti. Konec koncev preizkusajo povsem novo tehniko upravljanja letala/plovila/ladje.

Eno je gotovo - ta polet bo spektakularen ne glede na izzid. Kokice cakajo v mikrovalovni.

WallSreet ::

Drugače mislim da danes oziroma jutri še ne bo poleta ampak zgolj rollout to the pad. Sicer sem na hitro nekaj prebral in se mi zdi da bodo najprej testirali motorje itd. Za polet naj bi bili pripravljeni 11.Oktobra kar je v bistvu izredno blizu tako da ne bo potrebno čakati prav dolgo.

@Comandante

Se strinjam glede procentov. Samo upam da se ljudje ne bodo posmehovali glede morebitnega faila. Tako kot si zapisal že sam, takšnih stvari še niso počeli in je po mojem mnenju za pričakovati da se jim bo vmes še kar nekajkrat kaj ponesrečilo. Čeprav si sam želim da bi šlo vse kot po tekočem traku, je to jasno nerealno. Kljub temu delajo izredno hitro in je prav fascinantno opazovati napreden, ki je viden na dnevni bazi.

BigWhale ::

20km polet se ne bo tako kmalu. Uradno dovoljenje imajo od 11. oktobra pa do 11. aprila drugo leto. SN8 morajo najprej postaviti na stojalo, pritrditi nos in 'kanarde', potem jih caka se montaza treh motorjev (ne spomnim se a so to ze mogoce nardil al se ne, samo mislim, da se ne), dva staticna testa motorjev in potem sele polet. :) Po mojem lahko drzimo pesti za sredino oktobra. :)

7982884e ::

WallSreet je izjavil:

ampak bi lahko čez čas potniška letala postala obsolete.

ojoj.

sploh ne vem kje naj zacnem, lol.

no, samo s tem - to je cisto zgreseno. raketa ne bi nikdar nadomestila aviona. ker se gre za povsem drug stroj, za povsem drug namen, povsem druge fizikalne okoliscine, povsem drugo ekonomijo, povsem drugo industrijo.

za zacetek lahko zacnes s temle kanalom na youtube:

https://www.youtube.com/WendoverProduct...

Comandante ::

7982884e je izjavil:

WallSreet je izjavil:

ampak bi lahko čez čas potniška letala postala obsolete.

ojoj.

no, samo s tem - to je cisto zgreseno. raketa ne bi nikdar nadomestila aviona.

Res je. Ceprav je koncept intraplanetarnega potovanja z raketo zelo zanimiv, prinasa s seboj ene par tezko resljivih izzivov, in enega neresljivega. Neresljiv problem se imenuje hrup. Ze za letala komplicirajo, pa so novi turbofani zelo tihi. Imas prepovedi letenja ponoci, noise abatement procedure, idle descent procedure...

Kakorkoli obrnes, raketa je glasna, in to omeji uporabo na pomorske platforme, locirane vsaj 15-20km od mest. Tudi glede samega leta je problematicno, ce letis preko kopnega moras vstopati v in izstopati iz atmosfere pod relativno ostrimi koti, sicer te na tleh slisijo.

Sicer pa je zadeva naceloma tehnicno izvedljiva, in verjamem da bo na svetu vsaj nekaj hub-ov, med katerimi se bo dalo z njo leteti. Ce bos prisel blizu destinacije v pol ure, potem pa se z letalom urca dve, si prihranil 15 ur letenja okoli pol sveta.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Letalske druzbe imajo ze zdej probleme z rentabilnostjo. Nisem preprican, ce bodo rakete stvari kej pocenile za potnike in jih hkrati nardile bolj rentabilne za prevoznike. Ze Concorde je bil zlo zlo zlo na meji. :) Ker se izkaze, da je na svetu mal ljudi, ki bi bli pripravljeni placati 10x vec za 4 ure prihranka.

Okapi ::

Še zlasti, ker ti lahko letijo z zasebnimi letali, kjer lahko spijo v postelji, če hočejo, odletijo ob uri, ko jim ustreza, na letališče se pripeljejo 10 minut pred poletom...

Rakete bodo v turistične namene uporabne samo za kratke polet do 100 km, da lahko rečeš, da si bil v vesolju in občutil malo breztežnosti. Mogoče čez nekaj deset let tudi za pot do hotela v krožnici.

roCkY ::

Kam se bo zadeva obrnila je trenutno težko reči. Je realna potreba priti prej kot v 24 urah čez pol planeta v času "5G"?
Airbus se nagiba v smer H2 za zračni transport. Kolk je to sploh realno saj neke relativno čiste proizvodnje in varnega transporta H2 še ni na vidiku?

««
70 / 101
»»