» »

SpaceX reusable rockets

SpaceX reusable rockets

Temo vidijo: vsi
««
64 / 101
»»

Samsung06 ::

SN4 prezivela cryo test. Sledi montiranje raptorja za static test. Nato hop 150m.

SN5 že sestavljajo v high bayu.

SN6 razrez prvih ringov.

7982884e ::

Okapi ::

A se gremo eno malo stavico, da do konca 2024 še ne bo ameriških astronavtov na Mesecu?;)

MrStein ::

"$135 million to SpaceX"

Hmm, to je cena dveh izstrelitev Falcon 9.
Kaj bodo s tem? Novi logo na tovarno prilepili?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

7982884e ::

MrStein je izjavil:

"$135 million to SpaceX"

Hmm, to je cena dveh izstrelitev Falcon 9.
Kaj bodo s tem? Novi logo na tovarno prilepili?

ne-simbolicni znesek namenjen prav za projekt starshipa.

sicer pa

The development costs for Falcon 9 v1. 0 were approximately US$300 million,


pa mislim da ta cena ni "vse", to je samo prvotni znesek ki ga prejmejo

WallSreet ::

Okapi je izjavil:

A se gremo eno malo stavico, da do konca 2024 še ne bo ameriških astronavtov na Mesecu?;)


Če bi imeli pri NASI/Space X-u tak pristop kot ga imaš ti v tem komentarju potem verjetno res ne. Verjamem da niso pesimisti in močno upam in držim pesti da jim uspe leta 2024. Zakaj menim da jim bo uspelo 2024?. Naslednje leto naj bi povečali proračun za 12%, kar kaže na to da mislijo resno. Tudi včerajšnja napoved govori o tem. Jaz osebno komaj čakam in menim da je datum pravi. 2024.

https://spacenews.com/white-house-reque...

Jaz menim da bodo imeli raketo pripravljeno. Sem pa malo skeptičen glede Lunar Gatewaya. Sem bral da pri Gateway projektu sodeluje 14 največjih vesoljskih agencij (ESA, NASA, Roscosmos, JAXA, and CSA itd), upam da pospešijo vse skupaj. Kakorkoli, komaj čakam, upam da bodo naslednji testi Space-X-a uspešni. Najprej pa seveda 27 May in Crew Dragon.

Bi bilo pa zanimivo videti kaj bi se zgodilo, če bi Space X postalo javno podjetje (no to se bo nekega dne zagotovo zgodilo). Bi vse skupaj počeli še hitreje? Bi bil napredel še hitrejši? Verjetno da, vendar so tudi pri tej odločitvi pozitivne in negativne lastnosti. Je pa Space X prejšnji mesec prvič zaposlil več ljudi kot Blue Origin. Je pa tudi zanimivo kako je Blue Origin dobil večji kolač kljub temu da Space-X dviguje uteži oziroma opravlja težko delo. Očitno bo Bezos nekega dne vse skupaj pokupil :))

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

SpaceX in NASA porocata o tem, da je trening za DM-2 misijo zakljucen. Astronavta Doung Hurley in Bob Behnken gresta za nekaj dni na dopust, 13. maja pa v karanteno, ki bo trajala do 20. maja. Potem se pa selita v Kennedy Space Center na Floridi za zadnji teden priprav.

Polet DM-2 je predvidev za 27. maja. To je vec kot eno leto po tem, ko je Dragon kapsula prvic poletela na ISS.

Ce to postavimo v perspektivo z odpravo na Luno s Starshipom, potem mora Starship prehoditi se kar lepo pot, da postane human rated raketa, ki bo odpeljala astronavte na Luno, kaj sele Mars. Najprej mora postati raketa, ki sploh poleti. Jaz sicer ne dvomim v to, da se to ne bo zgodilo, je pa timeframe precej optimisticen.

BT52 ::

Je pa ena razlika, da je tole za Naso in SpaceX dejansko prvi komercialni polet. In so seveda previdni. Si zamislimo, če bi bili neprevitni, kot pri SHUTTLE programu. Kjer so dejasko imeli ogromno sreče, da niso zaključili že prej.

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

Jaz sicer ne dvomim v to, da se to ne bo zgodilo, je pa timeframe precej optimisticen.
Nekaj, čemur bo Musk rekel Starship, bo morda res slej ko prej poletelo. Ampak to 100% ne bo
as envisioned in the 2017 design unveiling, the Starship is to have a pressurized volume of approximately 1,000 m3, which could be configured for up to 40 cabins, large common areas, central storage, a galley, and a solar flare shelter for Mars missions


To je približno tako realistično, kot če bi brata Wright (ali Rusjan) začela delati načrt za concorde in obljubljala neko časovnico.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

WallSreet ::

Kot kaže bodo danes začeli testirati raptorja. Veseli me kako hitro gre vse skupaj. Kmalu sledi 150 metrski hop. SN5 je prav tako že pripravljen. Pri SN7 se prične zares. Upam da bo šlo vse po načrtu in da bo vse skupaj potekalo brez večjih setback-ov.

Invictus ::

Lahko da bo še kak kaboom, ampak očitno ta "naredi in preizkusi" sistem deluje.

Namesto milijon ur simulacij in preverjanj.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

BigWhale ::

WallSreet je izjavil:

Kot kaže bodo danes začeli testirati raptorja. Veseli me kako hitro gre vse skupaj. Kmalu sledi 150 metrski hop. SN5 je prav tako že pripravljen. Pri SN7 se prične zares. Upam da bo šlo vse po načrtu in da bo vse skupaj potekalo brez večjih setback-ov.


Danes? Oz Vceraj?

Raptor test je bil 5. in 6. maja. :) Test je bil uspesen. Potem so pa testirali se 'cryo engin load test', kjer napolnijo rezervoarje z gorivom in simulirajo taksno obremenitev konstrukcije, kot da bi delovali motorji. Celotna konstrukcija mora zdrzati 8.5 barov pritiska, ce hocejo z njo kamorkoli voziti ljudi. 150 meterski hop pa sledi, zraven pa se en kup drugih testov.

Pocasi gredo naprej ampak neznank in testiranj je se tolko, da grozn:

- kako se obnasa vec motorjev skupaj v Starshipu
- kako se Starship obnasa v primeru odpovedi motorja
- kako bo zgledal in delal 37 motorjev v boosterju
- pristanek boosterja
- pristanek Starshipa
- re-entry Starshipa
- pristanek Starshipa in ponovni vzlet po pristanku

Zraven je pa se sama proizvodnja, narediti morajo kaksnih 180 raptorjev, ce zelijo imeti 4 komplete Starshipov in boosterjev.

Okapi ::

Invictus je izjavil:

Lahko da bo še kak kaboom, ampak očitno ta "naredi in preizkusi" sistem deluje.

Namesto milijon ur simulacij in preverjanj.
Dokler to testirajo na cenenih maketah, kakršni so "starshipi" sedaj. Posamezne elemente lahko tako testirajo, ampak vprašanje, koliko bo to res koristilo, ko bodo enkrat vse elemente sestavili v pravo plovilo.

BT52 ::

To je try and learn postopek. Pač konstatna interacija in real world correlacija.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

Invictus ::

Okapi je izjavil:

Invictus je izjavil:

Lahko da bo še kak kaboom, ampak očitno ta "naredi in preizkusi" sistem deluje.

Namesto milijon ur simulacij in preverjanj.
Dokler to testirajo na cenenih maketah, kakršni so "starshipi" sedaj. Posamezne elemente lahko tako testirajo, ampak vprašanje, koliko bo to res koristilo, ko bodo enkrat vse elemente sestavili v pravo plovilo.

Bolje testirati posamezno komponento v "real life" kot pa skozi milijon simulacij na koncu vse integrirati v en res drag prototip.

Meni se zdi poceni prototip boljša opcija. Zna biti tudi precej cenejša, saj ne rabiš drage IT infrastrukture za simulacije.

Boeing in NASA sta tako zajebala pri kapsuli za posadko ;). Milijon simulacij in par butastih napak, ki jih niso našli...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

BigWhale ::

V resnici rabis oboje. Rabis in simulacije in prototipe. Tud pri SpaceX niso zacel tko, da je Julio v sotoru zacel svasat skupu konzervo in pol ce bo letela bo, ce ne bo bomo pa popravil. Ce neb delal simulacij potem ne bi ze trikrat zelo konkretno spremenili designa Starshipa.

Resne prototipe je prvi zacel delat Rober Goddart, sele potem je prisel von Braun, pol je pa nadaljevala NASA, SpaceX je pobral uporabno od njih in dela zdaj naprej.

pegasus ::

Drži. Simulacije so danes zelo uporabne pri simuliranju fizike in kemije, manj uporabne pa pri simuliranju proizvodnega procesa. Tu še vedno največ štejejo izkušnje in tu SpaceX največ inovira. Zato sedaj švasajo in se ne afnajo več z rekordno velikimi karbonskimi cryotanki ... saj so kul, a to nehajo biti, ko mora Elon plačati zanje ;)

BigWhale ::

Sej tud k jih je blo treba narest so najbrz vidl, da ni najbolj speedy proces. :))

In other news, zdaj se lahko preizkusite v priklapljanju Crew Dragona na ISS.

https://iss-sim.spacex.com/


Izkusnje iz KSP pravijo, da ima Crew Dragon po defaultu izklopljen SAS vendar za izkusene couch astronavte, to ni problem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Nikec3 ::

Izkusnje iz KSP pravijo, da ima Crew Dragon po defaultu izklopljen SAS vendar za izkusene couch astronavte, to ni problem.

Evo, v tretje mi je uspelo. :) Če stisneš možnosti lahko izbiraš med Earth:
1. Oblate spheroid
2. Flat

:))
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

BigWhale ::

Men je sicer uspel v prvo, ampak sem se dokiral tako kot se dokira NASA - cist neznosno prepocasi za casual KSPjevca. :> Pol sem zacel delat speedruns, pa je blo mal vec zaletavanja. :))

Bwaze6 ::

Ja, jaz sem potem poskusil tudi izjemo ekspresno - hitro do 5 metrov pred postajo, potem še enkrat ustavil kaka dva metra prej, ampak to zagotovo krši kakšne realistične omejitve sprememb hitrosti tako blizu - razen -0.2 m/s pod 5 metrov, kar je omenjeno tu.

Zelo pomaga to,da je Green Diamond meter pred križcem na vratih - ko to dvoje poravnaš, imaš Y in Z na nuli, in spraviš pitch, yaw in roll rate na nulo, ter se bližaš. V bistvu so sploh translate komande kar grobe tudi na fini nastavitvi, ko si enkrat blizu.

BigWhale ::

V resnici je tko, da blizje kot si postaji manj se sme uporabljat thrusterje in se to je treba vedet katere se sme uporabljati. Drugace lahko z lastnimi thrusterji odpihnes postajo stran. :)

BigWhale ::

Danasnji Starlink launch je bil preklican zaradi nevihte izstrelitev pa je verjetno prestavljena v junij ali pa cisto na rep maja. Prej bodo Crew Dragon Launch, ki je zaenkrat se vedno predviden za 27. maj ob 22:33 CEST.

Medtem so Crew Dragon kapsulo ze pripeli na nov booster. Te dni so preverjali vse skupaj in 21. maja je flight readiness check. V naslednjih dneh bodo raketo odpeljali na ploscad in jo postavili pokonci, sledi se test motorjev in potem se 'dress rehersal' z astronavtoma na krovu.

23. maja je launch readiness check, ce bo vse ok, bo cez dva dni veliki finale. :)

WallSreet ::

Mislim da se nekateri ljudje ne zavedajo da se pred našimi očmi odvija prava revolucija kar se tiče raket in vesolja. Človeštvo še nikoli ni bilo v takšen položaju in zato je tudi težko predvideti kako se bo vse skupaj odvijalo v prihodnosti oziroma kako hitro bodo stvari potekale. Tehnologija napreduje hitreje kot kadar koli poprej. Program Artemis jaz dojemal kot "Manhattan project" in je precej več kot zgolj pristanek na luni in Marsu. Šlo bo za koalicijo ki bo želela kontrolirati vesolje na takšen ali drugačen način. Artemis je za moje pojme tudi vojaški projekt. Z AI-jem in 5G-jem bo vse skupaj potekalo še bistveno hitreje. Zdaj lahko praktično na mesečni bazi opaziš napredek. Če vzamemo samo zadnja 3 leta lahko opazimo bistveno razliko in napredek. Prejšnji teden sem bral članek o tem kako želijo Američani s svojo koalicijo preko programa Artemis kontrolirati oziroma nadzorovati kdo bo lahko rudaril po luni. Pa včerajšnja izstrelitev X-37B-ja itd. Skratka vstopamo v neko novo obdobje, ki ga bo izredno težko predvideti.

Okapi ::

Škoda, ker nič od tega ni res.

WallSreet ::

Kot sem zapisal v zgornjem postu. Priča smo pravi revoluciji in spodaj je samo še en dokaz da je temu tako (tudi nevedneži bodo kmalu dojeli da je temu tako). Tole bo zanimivo spremljati. Seveda je Space Force že potrdil 3 polete, naključje? Polet bo 24 Maya se pravi čez 3 dni.




A Sunday or Monday liftoff for Virgin Orbit -- which has already secured a three-launch, $35 million deal with the United States Space Force -- would serve as a nice lead-in to another big spaceflight milestone. On Wednesday (May 27), SpaceX plans to launch its first-ever crewed flight, a test mission called Demo-2 that will send NASA astronauts Bob Behnken and Doug Hurley to the International Space Station aboard a Crew Dragon capsule.
https://www.space.com/virgin-orbit-firs...

https://twitter.com/Erdayastronaut/stat...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: WallSreet ()

BigWhale ::

Prica smo evoluciji. Bistveno revolucionarnega ni blo se nic. :)

Okapi ::

Pa še ta evolucija prihaja s hudo zamudo, oziroma se dogaja na v bistvu manj zahtevni (ali zanimivi) ravni.

Kar se sedaj dogaja, je pocenitev tehnologije, ki jo poznamo že 60+ let (pošiljanje satelitov v krožnico). Na eni strani se to dogaja z razvojem raket za večkratno rabo, in na drugi strani z razvojem manjših, poceni raket za enkratno rabo, za izstreljevanje manjših satelitov v nižje krožnice.

Milenijcem se zdi zanimivo gledati pristanke SpaceXovih raket, boomerjem, ki se spomnimo, kako je Armstrong stopil na Mesec, se pa to ne zdi pretirano razburljivo ali zanimivo. Revolucija je bila, ko smo pred 50 leti prvič videli, kako navpično pristaja reaktivno letalo, Harrier.


Še ISS je star ža 20 let, pa tudi temu bi težko rekli revolucija, ker je le evolucija Saljutov, Skylaba in Mira.

Hubblov teleskop je bila revolucija, pred 30 leti!

Skratka, za vse, ki smo pred 50 ali 40 ali 30 leti pričakovali, da bo šel napredek vesoljske (in letalske) tehnologije s polno paro naprej, je sedanje stanje eno veliko razočaranje. Concorde so upokojili, Harrierja so upokojili, Space Shuttle so upokojili ... naslednikov pa ni in ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Invictus ::

WallSreet je izjavil:

Kot sem zapisal v zgornjem postu. Priča smo pravi revoluciji in spodaj je samo še en dokaz da je temu tako (tudi nevedneži bodo kmalu dojeli da je temu tako). Tole bo zanimivo spremljati. Seveda je Space Force že potrdil 3 polete, naključje? Polet bo 24 Maya se pravi čez 3 dni.




A Sunday or Monday liftoff for Virgin Orbit -- which has already secured a three-launch, $35 million deal with the United States Space Force -- would serve as a nice lead-in to another big spaceflight milestone. On Wednesday (May 27), SpaceX plans to launch its first-ever crewed flight, a test mission called Demo-2 that will send NASA astronauts Bob Behnken and Doug Hurley to the International Space Station aboard a Crew Dragon capsule.
https://www.space.com/virgin-orbit-firs...

https://twitter.com/Erdayastronaut/stat...


https://www.northropgrumman.com/space/p...

Nič novega, samo obujen koncept iz 1990 ;).

Mal drugačna raketa in nosilec...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Invictus ::

Okapi je izjavil:


Milenijcem se zdi zanimivo gledati pristanke SpaceXovih raket, boomerjem, ki se spomnimo, kako je Armstrong stopil na Mesec, se pa to ne zdi pretirano razburljivo ali zanimivo. Revolucija je bila, ko smo pred 50 leti prvič videli, kako navpično pristaja reaktivno letalo, Harrier.


No, pristanek prve stopnje je kar lep napredek v raketni tehniki... Tega ne moreš zanikati...

Vseeno so bili prvi in do sedaj, še edini...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Okapi ()

Okapi ::

SpaceX je samo prvi, ki takšne rakete redno, oziroma tržno, uporablja. Sama tehnologija navpičnega pristanka z raketnim motorjem je v bistvu stara 60 let, in doslej je bilo že kar nekaj delujočih prototipov.



P.S.
Kdaj bo Slo-tech dodal možnost popravka za pomotoma kliknjen gumb za izbris?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

WallSreet ::

Invictus

Vidiš zaradi takšnih komentarjev vas ne morem jemati resno. Zakaj sem vedel da boš privlekel na plano dogodek izpred 30 let? Podobno kot pri Hyperloopu, ko se vedno najde nek kreten ki zalepi tisto sliko izpred 300-tih let, kjer naj bi slika prikazovala celoten koncept Hyperloopa lol. Da praviš da ni nič novega je smešno. Novega je ogromno in to je šele začetek.

Iz tvojega članka
In the decades since its maiden flight, Pegasus has become the world's standard for affordable and reliable small launch vehicles. It has conducted 44 missions, launching 95 satellites.

Že tu se vidi bistvena razlika. Pri Virgin Orbitu pričakujejo da bodo lahko izstreljevali do 60 raket na leto medtem ko so pri zgornjem konceptu potrebovali desetletja za 44 izstrelitev. Da ne govorim o tem da sta Northrop Grumman in Virgin Orbit na popolnoma različnem nivoju. Virgin Orbit je bil ustanovljen 3 leta nazaj. Popolnoma zgrešeno razmišljanje. Počakaj ko bodo začela privat podjetja uporabljati ta koncept. In potem nekateri bluzijo da nismo priča vesoljski revoluciji. Zakaj potem takšno navdušenje glede morebitnega poleta 24 Maya, če so takšne stvari počeli že 30 let nazaj? Zakaj mediji o tem pišejo, če pa je to že vse prežvečeno?

https://www.cnbc.com/2020/05/20/richard...

Invictus ::

WallSreet je izjavil:

Invictus

Vidiš zaradi takšnih komentarjev vas ne morem jemati resno. Zakaj sem vedel da boš privlekel na plano dogodek izpred 30 let? Podobno kot pri Hyperloopu, ko se vedno najde nek kreten ki zalepi tisto sliko izpred 300-tih let, kjer naj bi slika prikazovala celoten koncept Hyperloopa lol. Da praviš da ni nič novega je smešno. Novega je ogromno in to je šele začetek.

Ti si neresen.

Neko marketinško novico jemlješ za suho zlato.

Tehnološko gre povsem za isto zadevo. Ajde, malo novejše tehnologije je notri, ker je je tudi več na voljo.

44 izstrelitev je bilo, ker ni bilo več naročnikov. 60 izstrelitev na leto ni problem izvesti, ČE IMAŠ naročnike. Če jih ni, lahko rečeš, da jih lahko izvedeš 365...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

WallSreet ::

Ti si neresen. Jasno kot vedno gre za marketinško potezo lol. Podobno ste govorili glede Crew Dragon kapsule. No naslednji teden (upam da bo vse v redu) pa bo izveden zgodovinski polet (in before "ni zgodovinski, Rusi so to počeli že 30 let nazaj :D ). Verjetno si tudi pri Crew Dragon kapsuli tam ene 3 leta nazaj govoril da gre za marketinško potezo.

Torej smo v dobi kjer se izstreljuje daleč največ satelitov in carga, Grunman pa nima naročnikov hahahah. Virgin Galaktiv pa jih bo imel vsako leto vsaj 60. Daj ne bodi smešen :)

reeves ::

Tehnološko gledano ni nekih hudih novih odkritij že od konca hladne vojne naprej. Tehnologijo imamo že dolgo časa, vprašanje je samo (kot vedno) kdo bo to financiral. Takrat sta USA in SSSR metala ogromne kupe denarja v vesoljsko tehnologijo, ker sta pač merili kdo ima daljšega.
Potem je dolgo vse skupaj več ali manj stagniralo, obstoječa tehnologija se je nadgrajevala, državni budžeti za vesoljske raziskave so se manjšali, sedaj so pa pobudo prevzeli privatniki. Ampak ti nimajo neomejenega budžeta.

Če bi bil interes in denar, bi mi lahko na Marsu pristali že pred 30 leti.

BigWhale ::

WallSreet je izjavil:

Podobno ste govorili glede Crew Dragon kapsule. No naslednji teden (upam da bo vse v redu) pa bo izveden zgodovinski polet (in before "ni zgodovinski, Rusi so to počeli že 30 let nazaj :D ). Verjetno si tudi pri Crew Dragon kapsuli tam ene 3 leta nazaj govoril da gre za marketinško potezo.


Kaj tocno smo govorili? Crew Dragon je lep dosezek ampak v primerjavi s pristankom na Luni, ki se je zgodil ~50 let nazaj ne zgleda pravzaprav nic kaj impresivno. Pristanek prve stopnje, superm, ponovna uporaba kapsule, prav tako super ampak, kot ze receno. Evolucija, ne revolucija.

Kar se pa tice Virgina, pa tistih X poletov na leto nima nobene veze, ker morajo te polete imeti. Hkrati jim dela pa tudi Electron konkurenco in za Electron sem tudi ze povedal, da je njihov recovery prve stopnje s helikopterjem predvsem zaradi pospesitve turn around casa in tega koliko raket morajo imeti hkrati v proizvodnji. Ekonomsko se splaca dokler imas narocnike, ce jih nima, ti pa nic ne pomaga, da je raketa znova pripravljena tri dni po prejsnji izstrelitvi. Za izstrelitve se dogovarja leta vnaprej.

BigWhale ::

Meanwhile, Crew Dragon in Falcon 9 sta ze na launchpadu.

nevone ::

ampak v primerjavi s pristankom na Luni, ki se je zgodil ~50 let nazaj ne zgleda pravzaprav nic kaj impresivno.


Takrat je bilo še dovoljeno/sprejemljivo tvegati. Sicer pa tudi v tistem pristanku ni bilo nič revolucionarnega, bi je samo prvi dogodek te vrste, ki se je posrečil. Da jih je prej nekaj klavrno končalo je bil znak evolucijskega pristopa.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Okapi ::

???? Pristanek na Mesecu se je posrečil iz prve, kolikor vem. In nesreč je bilo pravzaprav malo, v bistvu samo Apollo 1.
Kako nevarni so zares vesoljski poleti se je pokazalo šele s space shuttlom.

nevone ::

Okapi je izjavil:

???? Pristanek na Mesecu se je posrečil iz prve, kolikor vem. In nesreč je bilo pravzaprav malo, v bistvu samo Apollo 1.
Kako nevarni so zares vesoljski poleti se je pokazalo šele s space shuttlom.


Ja, ampak povej, kaj je bilo tako revolucionarnega? Vsa fizika in tehnika je že takrat bila znana za izvedbo. Potrebna je bila samo uspešna izvedba, ki bi pa prav lahko bila neuspešna, ampak se je pač tvegalo in morebitne žrtve so bili ljudje pripravljeni sprejeti. In za žrtve ne bi bile obsojalo "nesposobnost" akterjev, ki so sodelovali, ampak kot nesreča.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

DamijanD ::

Tehnološko gledano res verjetno nič, ampak drugače je pa dejstvo, da smo prišli do nekega drugega kamna v vesolju revolucija.

nevone ::

Ja, je izjemen dogodek, ni pa revolucija, ker se ni zaradi tega nič kaj bistvenega drastično spremenilo.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

BigWhale ::

Vceraj je Falcon 9 s Crew Dragonom na vrhu, uspesno prestal static fire test. Zaenkrat je 27. maj kar realna moznost za polet. :)

Okapi ::

nevone je izjavil:

Ja, je izjemen dogodek, ni pa revolucija, ker se ni zaradi tega nič kaj bistvenega drastično spremenilo.

o+ nevone

Število ljudi, ki so bili na Mesecu, se je drastično spremenilo. Kaj je bistveno, je pa čisto subjektivna odločitev.

BigWhale ::

nevone je izjavil:

ampak v primerjavi s pristankom na Luni, ki se je zgodil ~50 let nazaj ne zgleda pravzaprav nic kaj impresivno.


Takrat je bilo še dovoljeno/sprejemljivo tvegati. Sicer pa tudi v tistem pristanku ni bilo nič revolucionarnega, bi je samo prvi dogodek te vrste, ki se je posrečil. Da jih je prej nekaj klavrno končalo je bil znak evolucijskega pristopa.


Ce dovolj podrobno pogledas, potem je prav vsak dosezek zgolj evolucija. ;)

Apollo program je bil, kar se tice tveganj, v bistvu precej velik napredek od Gemini programa in malo manjsi napredek od Mercuy programa. Do nesrec Space Shuttov pa americani niso imeli zrtev pri poletih v vesolje. Apollo 1 nesreca se je zgodila na tleh.

Testirali so prakticno vsako komponento, edina resnicno tvegana stvar je bil prvi polet Saturn V rakete, ker so sli v testiranje vseh stopenj hkrati. V planu je bilo, da za vsako stopnjo nardijo svojo izstrelitev in stestirajo vsako stvar posebej, sele potem testirajo vse skupaj. Malo se jim je mudilo, ker so vmesne stopnje zamujale, pa so izstrelili kar vse hkrati. Na sreco uspesno, je bil pa to polet brez posadke - Apollo 4, dve leti pred pristankom na Luni.


Crew Dragon je v pogledu varnosti regresija, ampak je regresija na starejsi, preizkusen in statisticno bolj varen model. Space Shuttle je imel nekaj delov leta taksnih kjer recovery enostavno ni mogoc. Poleg vsega je pa uporabljal se boosterje s trdnim gorivom, ki jih ni moc izklopiti. Apollo je bil narejen tako, da je bil v bistvu varnejsi od Space Shuttla.

Je pa res, da so bile nesrece Shuttlov posledica tako birokracije in pritiskov vodstva kot tudi dizajna samega plovila.

nevone ::

BigWhale je izjavil:

nevone je izjavil:

ampak v primerjavi s pristankom na Luni, ki se je zgodil ~50 let nazaj ne zgleda pravzaprav nic kaj impresivno.


Takrat je bilo še dovoljeno/sprejemljivo tvegati. Sicer pa tudi v tistem pristanku ni bilo nič revolucionarnega, bi je samo prvi dogodek te vrste, ki se je posrečil. Da jih je prej nekaj klavrno končalo je bil znak evolucijskega pristopa.


Ce dovolj podrobno pogledas, potem je prav vsak dosezek zgolj evolucija. ;)

Apollo program je bil, kar se tice tveganj, v bistvu precej velik napredek od Gemini programa in malo manjsi napredek od Mercuy programa. Do nesrec Space Shuttov pa americani niso imeli zrtev pri poletih v vesolje. Apollo 1 nesreca se je zgodila na tleh.

Testirali so prakticno vsako komponento, edina resnicno tvegana stvar je bil prvi polet Saturn V rakete, ker so sli v testiranje vseh stopenj hkrati. V planu je bilo, da za vsako stopnjo nardijo svojo izstrelitev in stestirajo vsako stvar posebej, sele potem testirajo vse skupaj. Malo se jim je mudilo, ker so vmesne stopnje zamujale, pa so izstrelili kar vse hkrati. Na sreco uspesno, je bil pa to polet brez posadke - Apollo 4, dve leti pred pristankom na Luni.


Crew Dragon je v pogledu varnosti regresija, ampak je regresija na starejsi, preizkusen in statisticno bolj varen model. Space Shuttle je imel nekaj delov leta taksnih kjer recovery enostavno ni mogoc. Poleg vsega je pa uporabljal se boosterje s trdnim gorivom, ki jih ni moc izklopiti. Apollo je bil narejen tako, da je bil v bistvu varnejsi od Space Shuttla.

Je pa res, da so bile nesrece Shuttlov posledica tako birokracije in pritiskov vodstva kot tudi dizajna samega plovila.


Ja no, sej, ampak nekaj navdušenja tudi če stvari niso najvišji dosežek pa vseeno pomaga, da se v nečem vztraja.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

BigWhale ::

Kar se SpaceX tice sem jest v bistvu zlo navdusen nad tem kar pocnejo. S Starshipom vred. Nisem pa navdusen nad verniki, ki verjamejo prakticno vsemu kar Musk pove medijem. :)

nevone ::

BigWhale je izjavil:

Kar se SpaceX tice sem jest v bistvu zlo navdusen nad tem kar pocnejo. S Starshipom vred. Nisem pa navdusen nad verniki, ki verjamejo prakticno vsemu kar Musk pove medijem. :)


Nekaj mora biti na začetku tudi slepih vernikov, da zaženejo zadevo. Ker če bi vsi tako kritično ocenjevali, se ne bi odločali s svojim denarjem podpreti zadeve ali pa bi bilo takšnih premalo.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

BigWhale ::

Hoces rect, da je napredek clovestva odvisen od naivnezev z denarjem, ki nimajo pojma za kaj gre? :>

Res si zasluzimo en asteroid. :))

nevone ::

Hoces rect, da je napredek clovestva odvisen od naivnezev z denarjem, ki nimajo pojma za kaj gre? :>


Delno vsekakor. Morda nimajo pojma za kaj gre tehnološko, vedo pa kako lahko uporabijo.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.
««
64 / 101
»»