» »

Matematika

Matematika

BeaTeX ::

Imam težave s to nalogo. Kvadrat s stranico a=4 razdelimo na 4 enake kvadrate. Kolikšna je ploščina kroga, ki gre skozi središča vsakega od teh kvadratov.

Olórin ::

edit. i fucked up. Prehitro prebral navodilo.

polmer kroga je:

imaš trikotnik s stranicama 2cm x 2cm, c pa je neznanka (torej enega izmed štirih kvadratov daš na pol, da izračunaš polmer kroga, ki gre do sredine kvadrata). Osnoven pitagorov izrek bi ti moral dati dolžino stranice c, ki jo potem daš na pol in dobiš polmer kroga.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Olórin ()

BeaTeX ::

Ok, hvala !

BeaTeX ::

kaj pa ta nal? https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/.... Poznam pa stranico kvadrata (a=10 cm)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BeaTeX ()

lebdim ::

notranji krog ima polmer 5 cm (polovico stranice kvadrata).

BeaTeX ::

To že, ampak so tisti delčki krogov osenčeni

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BeaTeX ()

BeaTeX ::

Trapez je včrtan krogu s polmerom r = 3 cm. Osnovnica trapeza je premer kroga, druga osnovnica pa meri 3 cm. Iračunajte obseg in ploščino trapeza.

Math Freak ::

zindo23 ::

Zna mogoče kdo tangens 24/7 izrazit v radianih z ulomkom.. :) ker rabim brez kalkulatorja pri kompleksnih številih z= 7 + 24i in me zanima kot.. :) hvala

čuhalev ::

Verjetno računaš arctan(24/7), uporabiš Taylorjevo formulo

arctg(x) ~ x - x^3/3 + x^5/5 - x^7/7 + ...

ki seveda ne konvergira :P

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: čuhalev ()

lebdim ::

ja dej jakaa, glih bo on vedel, kaj je to taylorjeva formula.
zindo23, napiši še enkrat celotno besedilo naloge. iz tega kar si napisal zgoraj, ne razumem kaj je glavni cilj te naloge.

čuhalev ::

Povezanih nalog, ki npr. uporabljajo trigonometrijo in kompleksna števila, v srednjih šolah ni. Ali računajo kote pri čemer imajo dane stranice, ali pa samo seštevajo kompleksna števila. Namreč polarnega zapisa v srednjih šolah ni. Ni de Moivreove formule. Ne rabijo kota.

Zato sem prepričan, da je zindo23 vsaj študent. Tam pa imajo Taylorjevo formule in zato prepovedan kalkulator. >:D

bluefish ::

čuhalev je izjavil:

Namreč polarnega zapisa v srednjih šolah ni. Ni de Moivreove formule. Ne rabijo kota.
Oh, se najdejo izjeme. Vegova recimo.

lebdim ::

@jaakaa,
povezava trigonometrije in kompleksnih števil je pri analizi 1 ... ampak analiza 1 je praktično ponovitev 4. letnika gimnazijskega programa. res je, da se polarnega zapisa KŠ v gim ne jemlje, ampak zagotovo pa ga omenijo, čeprav ne računajo z njim.

čuhalev ::

bluefish je izjavil:

čuhalev je izjavil:

Namreč polarnega zapisa v srednjih šolah ni. Ni de Moivreove formule. Ne rabijo kota.
Oh, se najdejo izjeme. Vegova recimo.

Trikrat hura za takšne šole. :D Nažalost izviram iz učnega načrta.

lebdim je izjavil:

@jaakaa,
povezava trigonometrije in kompleksnih števil je pri analizi 1 ... ampak analiza 1 je praktično ponovitev 4. letnika gimnazijskega programa. res je, da se polarnega zapisa KŠ v gim ne jemlje, ampak zagotovo pa ga omenijo, čeprav ne računajo z njim.


Če bi bila analiza 1 ponovitev 4. letnika srednje šole, potem ne bi smela študentom predstavljati tolikšnega problema, da predmeta celo na naredijo.

Ima kdo kakšno bolj prebrisano idejo kako izračunati arctan(24/7) ?

lebdim ::

@jaakaa,
to je pa čisto problem pač posameznega študenta, da ne naredi analize 1. zame osebno je bila analiza 1 eden izmed najljubših matematičnih predmetov na našem faksu. dobro, 85% snovi pa je iz 4. letnika gimnazije. analize pa po mojem mnenju ne narediš samo, če res nimaš osnov iz gimnazijske matematike.

meni osebno analiza 1 ni delala večjih preglavic. precej večje preglavice sem imel z algebro 1. zanimivo pa je, da mi je bila pa algebra 2 (snov kolobarji, grupe, obsegi) prav tako eden izmed ljubših predmetov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lebdim ()

zindo23 ::

Sem rešil, Hvala vam vseeno, ja sem študent, ampak pri tej nalogi je bilo potrebno uporabit kalkulator, ker ni šlo drugače. =))

lebdim ::

ja, ampak vseeno, če bi ti hotel brez kalkulatorjev izračunat vrednost od arctan(24/7), bi moral primerno funkcijo (v tem primeru f(x) = arctan x) razviti v taylorjev polinom 1. vrste.

marjan_h ::

Mene zanima kako se matematično imenujeta funkciji ki nastopata v Fourierjevi transformaciji. Ena je signal druga je pa eksponentna.

hvala.

čuhalev ::

Tista eksponentna predstavlja kompleten ortogonalni sistem. Gre za bazo vektorskega prostora L2(R).

marjan_h ::

Recimo da se osredotočimo samo na eksponentno funkcijo.

Če izrišem v wolfram alphi funkcijo brez imaginarne enote dobim lepo eksponentno funkcijo, tako kot si jo predstavljam. Ko dodam i, dobimo dve funkciji eno realno in drugo imaginarno. Sedaj je čisto nasprotje kar je bilo prej. Sedaj sta funkciji podobni cos(x).

Ne razumem, kako si naj predstavljam da bi vizualno izrisal taki funkciji. Verjetno je to v koordinatnem sistemu z obema realnima osema ali samo z eno?

Baza vektorskega prostora? Jaz vidim samo periodični funkciji.

Hvala za pomoč.

čuhalev ::

Imaš prav, znotraj te eksponentne funkcije se skrivata sinus in kosinus.

marjan_h ::

In kako naj vizualno izrišem v svojih mislih tako funkcijo, kjer je imaginarna enota prisotna? Pravzprav dobimo dve, in to čisto nasprotje od splošne eksponentne.

Zajec123 ::

Lep pozdrav
Imam problem pri artimetičnem zaporedju.
Saj nevem postopka kako smo dobili.Rad bi velik postopek,korak po koraku
Hvala
Slike:


Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Zajec123 ()

čuhalev ::

Zakaj je tam dvojka? Zato ker ima desna enačba na živo zeleni podlagi pred členom a2 dvojko.

Postopek po korakih oziroma recept zgleda tako.
1. Začneš z dvema enačbama, v katerih zamenjaš člene zaporedja s splošnim členom, prilagojenim za ustrezen indeks. Torej a3 = a1 + 2d.
2. Sedaj imaš dve enačbi, v katerih nastopata dve neznanki: prvi člen a1 in razmik (diferenca) d, ki ga rešiš. To sedaj ni več snov aritmetičnega zaporedja temveč reševanje sistemov enačb.

lebdim ::

če upoštevaš:
a5 + a10 = 25 dobiš:
2a1 + 13 d = 25

če upoštevaš a20 + a25 = -65
2a1 + 43d = -65

sedaj pa rešiš 2x2 sistem zgornjih dveh enačb. za rešitev dobiš a1 = 32 in d = -3.

najverjetneje moraš zapisati še splošni člen:
an = a1 + (n-1)*d = 32 -3(n-1) = -3n + 35.

lebdim ::

drugo nalogo pa si rešil prav, edino najbrž moraš dobit še splošni člen. tam je an = 2n - 1.

lebdim ::

@Zajec123,

je pa res, da je snov sploh pri zaporedjih vezana kar precej na reševanje enačb linearnih sistemov in pa enačb z eksponenti. tako da, če imaš tukaj primanjkljaj, obvezno ponovi to ...

marjan_h ::

Bi lahko kdo napisal postopek kako se izrazi "b" iz:

-(5/s) + (2/s)*b + 3*b = 0

Hvala.

Yacked2 ::

marjan_h je izjavil:

Bi lahko kdo napisal postopek kako se izrazi "b" iz:

-(5/s) + (2/s)*b + 3*b = 0

Hvala.


pomnoži enačbo s "s", člen, ki nima b-ja prestavi na drugo stran, na strani, kjer so b-ji ga izpostavi in deli s tem kar si izpostavil... koliko si pa star ?
Korak naprej ni vedno ustrezen...sploh če si na robu prepada!

marjan_h ::

Hvala, nisem videl, kako bi prišel do rešitve.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Matematična analiza naloga (strani: 1 2 )

Oddelek: Šola
576076 (4426) lebdim
»

Kompleksno število

Oddelek: Šola
372760 (1940) P=LN
»

Matematično vprašanje (strani: 1 2 )

Oddelek: Šola
619666 (7732) joze67
»

Polarni zapis kompleksnega števila

Oddelek: Šola
65269 (4580) Wolfman
»

Matematika - pomoč (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Šola
10425673 (22248) daisy22

Več podobnih tem