Forum » Loža » Primerjava vojaške tehnike
Primerjava vojaške tehnike
Temo vidijo: vsi

Invictus ::
Satelit ima predvidljivo trajektorijo.
Pač v primeru vojne najprej potolčeš satelite ...
Pač v primeru vojne najprej potolčeš satelite ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x

Smrekar1 ::

vostok_1 ::
Sej to je problem politike dronov...vse bazira na delujoči satelitski komunikaciji...kar je 1. stvar ki se jo onesposobi v prvi večji vojni.
They have to figure this shit out.
They have to figure this shit out.

BigWhale ::
Satelitov noces razstreljevati. En razstreljen satelit, ajd ok. Cim jih pa razstrelis vec, pa nasvinjas se polno okolice in samo povecujes moznost, da bos se kaksnega svojega fental.

Invictus ::
V vojni racionalnost odpove ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x

Isotropic ::
Zamišljaj si radar kot lazer. Sicer ni ravno tolko fokusiran.
Če bi radar deloval kot laser, bi bil neuporaben.
Razlika je taka kot pri broadcastu in unicastu ...
pri AESA radarjih se da usmerjati snop po zelji, tut fokusirat v eno točko.
starejši so imeli podobno funkcijo v časih SARH raket se mi zdi, da je bil cilj bolje osvetljen.
usarmy in mislim da tut kitajska itak testirata manjse taktične satelite, ki jih lahko po potrebi izstrelijo (iz aviona z dodatno booster raketo ameri, za kitajce pa ne vem)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Isotropic ()

Invictus ::
pri AESA radarjih se da usmerjati snop po zelji, tut fokusirat v eno točko.
starejši so imeli podobno funkcijo v časih SARH raket se mi zdi, da je bil cilj bolje osvetljen.
To so imeli že Nemci v 2. svetovni vojni. Išči pod Würzburg ... Nič novega ...
Ampak prekleto neuporabno pri iskanju ...
Fora AESa radarjev je da lahko neodvisno vsaka enota pošilja svoj snop. Seveda pa ni tako preprosto kot si kdo mislki tukaj ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x

TESKAn ::
AESA "usmeri" snop tako, da ima array anten, ki oddajo isti signal, ampak časovno zakasnen, tako da se "skupen" snop v eno smer sešteje, v vse druge odšteje. Tako lahko brez premičnih delov kontroliraš, v katero smer boš gledal. To delaš precej hitro in tako ni ravno neuporabno za iskanje.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Pac-Man ::
Prvi posnetek T-14 Armata tanka:
Na posnetku manjka vsaj bočni oklep, vseeno renderji izgledajo preoptimistični. Izpuh ni zadaj&hlajen, ampak direkten na desni strani in oba mitraljeza na L in D strani kupole manjkata. Ni pa videt evakuatorja plinov, ki na renderjih sicer je, tako da je kupola zgleda res brez posadke.
Na posnetku manjka vsaj bočni oklep, vseeno renderji izgledajo preoptimistični. Izpuh ni zadaj&hlajen, ampak direkten na desni strani in oba mitraljeza na L in D strani kupole manjkata. Ni pa videt evakuatorja plinov, ki na renderjih sicer je, tako da je kupola zgleda res brez posadke.

vostok_1 ::
Satelitov noces razstreljevati. En razstreljen satelit, ajd ok. Cim jih pa razstrelis vec, pa nasvinjas se polno okolice in samo povecujes moznost, da bos se kaksnega svojega fental.
Vrjemi, da bo takrat folku malo mar za to. Ali pa se bo zgodil kakšen nesrečen splet okoliščin. Sateliti so preveč valuable, da se jih ne bi sestrelilo.
Zamišljaj si radar kot lazer. Sicer ni ravno tolko fokusiran.
Če bi radar deloval kot laser, bi bil neuporaben.
Razlika je taka kot pri broadcastu in unicastu ...
pri AESA radarjih se da usmerjati snop po zelji, tut fokusirat v eno točko.
starejši so imeli podobno funkcijo v časih SARH raket se mi zdi, da je bil cilj bolje osvetljen.
usarmy in mislim da tut kitajska itak testirata manjse taktične satelite, ki jih lahko po potrebi izstrelijo (iz aviona z dodatno booster raketo ameri, za kitajce pa ne vem)
To pa je ena opcija ja. Stealth, low orbit sateliti.

BigWhale ::
Satelitov noces razstreljevati. En razstreljen satelit, ajd ok. Cim jih pa razstrelis vec, pa nasvinjas se polno okolice in samo povecujes moznost, da bos se kaksnega svojega fental.
Vrjemi, da bo takrat folku malo mar za to. Ali pa se bo zgodil kakšen nesrečen splet okoliščin. Sateliti so preveč valuable, da se jih ne bi sestrelilo.
Kaj pa pridobis, ce poleg sestrelitve sovraznikovega satelita ogrozis se vse svoje? :)
Tole se je zgodilo, ko sta se zaletela dva satelita.
2009 satellite collision @ Wikipedia

vostok_1 ::
So situacije, kjer se enostavno splača. ZDA brez GPSja so oplele. Mogoče se bi enim bolj splačalo vojskovat old-school style.
Morda na začetku vojne ko so še vsi optimistični in polni volje, se res ne bi tikalo satelitov. Bolj kot bi vojna trajala, bolj obupani bi bili.
Morda na začetku vojne ko so še vsi optimistični in polni volje, se res ne bi tikalo satelitov. Bolj kot bi vojna trajala, bolj obupani bi bili.

krneki0001 ::
Prva stvar je da sestreliš satelite. S tem potem odpade navigacija in to je potem kr lep del elektronike, ki je neuporaben.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

BigWhale ::
Dandanes inercijski navigacijski sistemi niso vec noben bav-bav, kot so bili v 50ih. Cez noc sicer ne ampak v relativno kratkem casu bi lahko INS poslihtali za vecino zadev. Kaksni vodeni izstrelki bi verjetno dalj casa ostali brez.
Letala in verjetno tudi ladje pa imajo se vedno INS, ki deluje in ga lahko uporabijo namesto GPSa.
Letala in verjetno tudi ladje pa imajo se vedno INS, ki deluje in ga lahko uporabijo namesto GPSa.

mojsterleo ::
gps uporablja zgolj konvencionalno orozje za precizne napade. za jedrsko orozje se avtomatsko domneva da gps ni na voljo.

TESKAn ::
Americani imajo na voljo detajlne posnetke celega sveta, polozaji zvezd so znani ze tisocletja, HW in SW, ki lahko to izrabita za navigacijo tudi nista nekaj pretirano kompliciranega. Brez skrbi, ce sestrelis vse GPS satelite, bo vse, kar si dosegel, oblak smeti nad zemljo.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

TESKAn ::
Droni ne bodo nič najebali. Recimo prvi V2 ni imel na razpolago GPSa, pa je priletel do Londona. Danes pa smo že precej naprej.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

krneki0001 ::
Droni bi kr najebali. "Piloti" v oporiščih bi jih še pilotiral (daljinsko vodenje), da bi pa sami leteli bi pa morali počakat na novo verzijo programja, ker so namreč zelo vezani na GPS.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

BigWhale ::
krneki0001 je izjavil:
Droni bi kr najebali. "Piloti" v oporiščih bi jih še pilotiral (daljinsko vodenje), da bi pa sami leteli bi pa morali počakat na novo verzijo programja, ker so namreč zelo vezani na GPS.
Iran%E2%80%93U.S. RQ-170 incident @ Wikipedia
American aeronautical engineers dispute this, pointing out that as is the case with the MQ-1 Predator, the MQ-9 Reaper, and the Tomahawk, "GPS is not the primary navigation sensor for the RQ-170... The vehicle gets its flight path orders from an inertial navigation system".[20] Inertial navigation continues to be used on military aircraft despite the advent of GPS because GPS signal jamming and spoofing are relatively simple operations.
Ce gres se mal googlat, bos videl, da je GPS ponavadi sekundarni navigacijski sistem.

krneki0001 ::
Zanimiv je tudi sestavek pred tem:
A Christian Science Monitor article relates an Iranian engineer's assertion that the drone was captured by jamming both satellite and land-originated control signals to the UAV, followed up by a GPS spoofing attack that fed the UAV false GPS data to make it land in Iran at what the drone thought was its home base in Afghanistan. Stephen Trimble from Flight Global assumes UAV guidance could be targeted by 1L222 Avtobaza radar jamming and deception system supplied to Iran by Russia.[17] In an interview for Nova, U.S. retired Lt. General David Deptula also said "There was a problem with the aircraft and it landed in an area it wasn't supposed to land".[18][19]
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

BigWhale ::
To najbrz samo pomeni, da bi imeli tezave tisti droni, ki bi bili v casu crkota GPS-a v zraku. Ce pa ti drone uzges in vidis, da ni GPSa ali pa, da ne deluje zanesljivo, potem ga pac ne uzges in uporabljas INS.
Pa od takrat, so ta bug verjetno ze popravil. :)
Pa od takrat, so ta bug verjetno ze popravil. :)

Smrekar1 ::
To najbrz samo pomeni, da bi imeli tezave tisti droni, ki bi bili v casu crkota GPS-a v zraku. Ce pa ti drone uzges in vidis, da ni GPSa ali pa, da ne deluje zanesljivo, potem ga pac ne uzges in uporabljas INS.
Pa od takrat, so ta bug verjetno ze popravil. :)
Ne, Rusija, Iran in verjetno vsi drugi imajo način, kako simulirati GPS signal tako, da brezpilotno letalo misli, da je nekje drugje. Interna navigacija teh težav nima. Verjetno dela zadeva tako, da stalno primerja podatke GPS in INS in če prihaja do odstopanj GPS ignorira.
Tisti dron, ki je padel dol v Iranu, je imel verjetno nesrečo. Brezpilotna letala imajo (zaenkrat) bistveno več nesreč kot letala s pilotom.
Čiso možno pa je, da so ameri namenoma naredili brezpilotno letalo z nepravo tehnolgijo in ga poslali v Iran vedoč, da bodo Iranci potem poskušali to kopirati ...

matijadmin ::
To najbrz samo pomeni, da bi imeli tezave tisti droni, ki bi bili v casu crkota GPS-a v zraku. Ce pa ti drone uzges in vidis, da ni GPSa ali pa, da ne deluje zanesljivo, potem ga pac ne uzges in uporabljas INS.
Pa od takrat, so ta bug verjetno ze popravil. :)
Ni tako preprosto, da bi se dalo tega "hrošča" popraviti, ker to sploh ni. Ti motiš primarni GPS signal ter direktno podatkovno povezavo, ker si bližje, nimajo niti teoretično možnosti, da bi to preprečili. Nato pa pošiljaš preračunan GPS signal močnejše kakovosti, ki zaznavno "štrli" iz mineštre šuma v ozadju, ki si jo z motenjem povzročil in prekril star signal. Drone pa pač v takem scenariju brez inertne navigacije ne bi imel druge možnosti kot prepoznati tega in se samodejno uničiti, a je to malo verjetno, in pač naprej počne, kar GPS sprejemnik zna, t. j. preračunava lastno pozicijo s pomočjo prejetih signalov. INS ni prav pogosto omenjan z droni, zakaj, ne vem. Morda, ker je to pač skrivnost. Ne trdim, da ga nimajo.
Zgodovina tovrstnih napadov se je začela dokaj primitivno s prestrezanjem prometa, zlasti slikovnega in video zajema, tako da so že leta 2008 šiitske milice lepo opazovale, kako jih opazujejo. In se domnevno tudi večkrat izognile napadom. Verjeli ali ne, pri tem so uporabljali na trgu dostopno in ceneno programsko opremo SkyGrabber. Čudi me le, da so imeli povezave tako nezaščitene povezave droni MQ-9_Reaper, proizvajalca, ki ima sicer na drugem področju izkušnje z vrhunskimi prikritimi ter zaščitenimi brezžičnimi povezavami. To je seveda moč dokaj enostavno preprečiti z ustrezno nadgradnjo.
Potem je bilo v javnosti obelodanjeno prestrezanje v Iraku, ki ste ga že omenili. Za takšen podvig potrebuješ "le" 1L222 Avtobazo, ki jo proizvajajo Rusi in za katero se sumi, da je bila na delu tudi v Iraku. V takem scenariji so popravki brez INS skoraj nemogoči. Prej omenjen sistem pa naj bi deloval, tako da z lahkoto izsledi drone v dometu delovanja in praktično na klik (torej povsem avtonomno) prekine povezavo ali prevzame pristanek.
Lansko leto so se Rusi tudi pohvalili, da so prevzeli nadzor in ugrabili ameriški dron, ki naj bi poletel iz Nemčije v Ukrajino. Američani so to kasneje zanikali. Kakšna je resnica vedo le oni. Me pa čudi, da ne prestrezajo ukrajinskih, če imajo sredstva za to, saj je raketiranje občutno držaje.

TESKAn ::
Nato pa pošiljaš preračunan GPS signal močnejše kakovosti, ki zaznavno "štrli" iz mineštre šuma v ozadju, ki si jo z motenjem povzročil in prekril star signal.
To lahko vidiš, da je signal premočan. Rahlo sumljivo, da naenkrat dobiš GPS z dvakrat močnejšim signalom - to se v naravi pač ne dogaja.
INS ni prav pogosto omenjan z droni, zakaj, ne vem.
Nobenega ne zanima :).
IMO če bo uničenje GPSa in hijack kontrole resna grožnja, bodo pač vnaprej sprogramirali drone, jih poslali v zrak in potem bo avtonomno, brez intervencije in brez zanašanja na zunanje signale dron odletel do tarče, jo uničil in odletel nazaj.
Kot drugo pa je en dron đabe proti izgubljenemu letalu + pilotu, tako da se verjetno ne sekirajo toliko...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Isotropic ::
a res mislite, da tega niso upoštevali?
gps je pri večini izstrelkov samo sekundarno vodenje, primarno je lepo INS (alpa mogoče še vedno topografske mape kot pri tomahawku včasih).
če vidijo, da preveč odstopata med sabo, se gps lepo izklopi.
isto pri excaliburju ipd.
gps je pri večini izstrelkov samo sekundarno vodenje, primarno je lepo INS (alpa mogoče še vedno topografske mape kot pri tomahawku včasih).
če vidijo, da preveč odstopata med sabo, se gps lepo izklopi.
isto pri excaliburju ipd.

matijadmin ::
Glede jakosti signala, je jasno. Vendar, če zadeva nima INS, je pač vse skupaj uporabno le v toliko, da se dron samodejno uniči.
Da bi bil GPS sekundarni pozicionirni sistem, ne bi rekel - prej obratno. Sicer ne zveni prav logično.
Kakšne topografske mape? Kaj sanjaš? Možna sta samo dva načina, fotoorientacija (je odvisna od slikovne prepoznave) in da se jo vedno pretentati. Potem pa imaš še reliefno orientacijo, ki je spet precej tehnično zahtevna. V obeh primerih potrebuješ še kakovostne podatke o lokacijah po katerih potuješ.
Da bi bil GPS sekundarni pozicionirni sistem, ne bi rekel - prej obratno. Sicer ne zveni prav logično.
Kakšne topografske mape? Kaj sanjaš? Možna sta samo dva načina, fotoorientacija (je odvisna od slikovne prepoznave) in da se jo vedno pretentati. Potem pa imaš še reliefno orientacijo, ki je spet precej tehnično zahtevna. V obeh primerih potrebuješ še kakovostne podatke o lokacijah po katerih potuješ.

BigWhale ::
Kako tocno deluje navigacija teh zadev tako ali tako ne vemo, lahko samo predvidevamo. Hotel sem povedati samo to, da izpad GPSa ni nekaj proti cemur se ne bi znali zoperstaviti in da je vecina navigacije se zmeraj opravljena z INS. :)

matijadmin ::
Kako tocno deluje navigacija teh zadev tako ali tako ne vemo, lahko samo predvidevamo. Hotel sem povedati samo to, da izpad GPSa ni nekaj proti cemur se ne bi znali zoperstaviti in da je vecina navigacije se zmeraj opravljena z INS. :)
Pišeš protislovno. Če ne vemo točno, kako navigacija v večini dronov deluje, zanesljivo tudi ne vemo, kako je večina navigacije opravljene.
INS niti ni tako poceni (v primerjavi z GPS) in glede na BMK držo (o slednji najbolje priča nešfriran Tx videozajema) AFO, bi ugibal, da večina dronov niti nima INS. Sploh, glede na to, da je to cenejše orožje od pravih letal, nima žive posadke in industrija fino služi, je kar nekaj razlogov na strani uporabe GPS oz. prej omenjene BMK drže. Definitivno se INS da v drone spraviti, zoperstaviti se GPS napadu pa se je najlažje z ročnim upravljanjem (in orientacijo videnega), slikovno prepoznavo terena oz. fotoorientacijo ali INS. Kako to zdaj konkretno rešujejo, pa se mi niti ne sanja, še zlasti, če se prekine povezava z bazo, oz. pilotom.
Dalo bi se ga tudi na tleh sprogramirati, vendar bi imel težave, saj bi bil pravi kurz bistveno drugačen zaradi vremenskih vplivov. Kakšna pa bi bila potem napaka, bi bilo spet odvisno o slednjih.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: matijadmin ()

TESKAn ::
Vendar, če zadeva nima INS, je pač vse skupaj uporabno le v toliko, da se dron samodejno uniči.
INS je tolk đabe, da ga ima vsak dron. Tak, ki ga naokrog furajo civilisti. Vojska ima pa še precej boljše, precej natančnejše igračke.
Sicer ne zveni prav logično.
Meni pa zveni logično, da za primarnega nimaš sistema, ki ga lahko vsak taliban z anteno moti in ti je primarni vir on-board enota, ki se ne zanaša na zunanje podatke.
Potem pa imaš še reliefno orientacijo, ki je spet precej tehnično zahtevna.
Ob današnji zmogljivosti računalnikov, vseh hi-res posnetkih zemlje, to sploh ni problem.
V obeh primerih potrebuješ še kakovostne podatke o lokacijah po katerih potuješ.
Imaš N virov xy% zanesljivih virov podatkov, kje si. Združiš skupaj in iz N samih po sebi nekakovostnih podatkov dobiš enega kakovostnega.
Recimo imaš žiroskop, iz katerega dobiš natančen podatek za hitre zasuke, ki pa s časom leze v neko smer. Imaš pospeškomer, ki nima časovnega drifta, je pa neuporaben za hitre spremembe orientacije. Združiš skupaj in z počasnim pospeškomerom korigiraš drift hitrega žiroskopa, tako da iz dveh slabih virov podatkov o orientaciji dobiš en dober združen podatek o orientaciji.
INS niti ni tako poceni
Pa je. Hobi elektronika za INS je v rangu 200€ (komercialna varianta), od tega je cena materiala ~50€ (ocenjeno navzgor). Pri ceni koliko, milijona na drona/raketo da ne bodo imeli par jurjev za dober INS?
Aja, če hočeš, da ti dron sam leti, mora on-board računalnik zmeraj imet točno orientacijo. Iz GPSa dobiš lokacijo in hitrost, s čimer si pri leveliranju ne moreš nič pomagat (GPS ti ne pove, da si obrnjen na hrbet in pikiraš proti tlom). INS ti da pa točno to, kar rabiš - orientacijo (žiroskop, pospeškomer), hitrost (integracija pospeška po času), višino (barometer, še kak laserski rangefinder lahko gor pokneš, da lahko letiš tik nad tlemi), heading (iz kompasa), hitrost skozi zrak (pitot), ...in vse to je tolk poceni, da je smešno v primerjavi z ceno drona/rakete.
saj bi bil pravi kurz bistveno drugačen zaradi vremenskih vplivov.
Vreme ne vpliva na gravitacijo, magnetno polje, čas, ki ga rabi svetloba rangefinderja...vse to se da kompenzirat.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

matijadmin ::
Precej očitno je, da so droni za zdaj odvisni predvsem od pilota in GPS:
http://www.baesystems.com/article/BAES_...!220654963?baeSessionId=fHBkPw1JY1jJ7QY2PvpGkVjZXLdprvppznp79yWTnGvRmXkhFDHb%211934641761&_adf.ctrl-state=qkx3a0o59_4&_afrLoop=1226352149395000&_afrWindowMode=0&_afrWindowId=null#!%40%40%3FbaeSessionId%3DfHBkPw1JY1jJ7QY2PvpGkVjZXLdprvppznp79yWTnGvRmXkhFDHb%25211934641761%26_afrWindowId%3Dnull%26_afrLoop%3D1226352149395000%26_afrWindowMode%3D0%26_adf.ctrl-state%3Dl3nptxxmp_4
http://gizmodo.com/5922695/future-drone...
http://www.baesystems.com/article/BAES_...!220654963?baeSessionId=fHBkPw1JY1jJ7QY2PvpGkVjZXLdprvppznp79yWTnGvRmXkhFDHb%211934641761&_adf.ctrl-state=qkx3a0o59_4&_afrLoop=1226352149395000&_afrWindowMode=0&_afrWindowId=null#!%40%40%3FbaeSessionId%3DfHBkPw1JY1jJ7QY2PvpGkVjZXLdprvppznp79yWTnGvRmXkhFDHb%25211934641761%26_afrWindowId%3Dnull%26_afrLoop%3D1226352149395000%26_afrWindowMode%3D0%26_adf.ctrl-state%3Dl3nptxxmp_4
http://gizmodo.com/5922695/future-drone...

BigWhale ::
matijadmin je izjavil:
Kako tocno deluje navigacija teh zadev tako ali tako ne vemo, lahko samo predvidevamo. Hotel sem povedati samo to, da izpad GPSa ni nekaj proti cemur se ne bi znali zoperstaviti in da je vecina navigacije se zmeraj opravljena z INS. :)
Pišeš protislovno. Če ne vemo točno, kako navigacija v večini dronov deluje, zanesljivo tudi ne vemo, kako je večina navigacije opravljene.
Joj, nehaj brati med vrsticami tam kjer ni nic napisano med vrsticami. :) Ne, tocno ne vemo kako imajo navigacijo urejeno droni. Lahko pa komot predvidevamo, da niso tako bebavo narjeni, da brez GPSa 'kr dol padejo'.
matijadmin je izjavil:
INS niti ni tako poceni (v primerjavi z GPS) in glede na BMK držo (o slednji najbolje priča nešfriran Tx videozajema) AFO, bi ugibal, da večina dronov niti nima INS.
INS je nekaj kar lahko stlacis v en IC. Sej nismo vec leta 1950, k je bil proper INS velik za pol pralnega stroja. Vsak telefon ze ima merilce pospeskov in senzorje za rotacijo, to je pa bistvo INSja.
Lej, http://www.sbg-systems.com/applications... Komercialni ponudniki INS/GNSS sistemov za UAVje.

TESKAn ::
matijadmin je izjavil:
Precej očitno je, da so droni za zdaj odvisni predvsem od pilota in GPS:
http://www.baesystems.com/article/BAES_...!220654963?baeSessionId=fHBkPw1JY1jJ7QY2PvpGkVjZXLdprvppznp79yWTnGvRmXkhFDHb%211934641761&_adf.ctrl-state=qkx3a0o59_4&_afrLoop=1226352149395000&_afrWindowMode=0&_afrWindowId=null#!%40%40%3FbaeSessionId%3DfHBkPw1JY1jJ7QY2PvpGkVjZXLdprvppznp79yWTnGvRmXkhFDHb%25211934641761%26_afrWindowId%3Dnull%26_afrLoop%3D1226352149395000%26_afrWindowMode%3D0%26_adf.ctrl-state%3Dl3nptxxmp_4
http://gizmodo.com/5922695/future-drone...
Očitno do sedaj ni bilo problema. Če bi pa rabili - HW je prisoten, SW ti država, ki ji je cilj premagat nasprotnika, naredi v kratkem času.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TESKAn ()

matijadmin ::
Vendar, če zadeva nima INS, je pač vse skupaj uporabno le v toliko, da se dron samodejno uniči.
INS je tolk đabe, da ga ima vsak dron. Tak, ki ga naokrog furajo civilisti. Vojska ima pa še precej boljše, precej natančnejše igračke.
Hah, verjamem, pa vseeno ...
Sicer ne zveni prav logično.
Meni pa zveni logično, da za primarnega nimaš sistema, ki ga lahko vsak taliban z anteno moti in ti je primarni vir on-board enota, ki se ne zanaša na zunanje podatke.
Lahko se ti zdi, je pa daleč od objektivnih dejstev, vsaj po objavah v medijih sodeč. Več kot očitno je, da se primarno zanašajo na GPS (ne civilni).
Potem pa imaš še reliefno orientacijo, ki je spet precej tehnično zahtevna.
Ob današnji zmogljivosti računalnikov, vseh hi-res posnetkih zemlje, to sploh ni problem.
To že, vendar bi bil razvoj bistveno dražji. Pa tudi nepreverjeno je za zdaj (mora bi iti skozi vse faze razvoja). Saj ne pravim, da ničesar ne razvijajo, toda integracija GPS čipa in anten je pač cenejša in hitrejša.
V obeh primerih potrebuješ še kakovostne podatke o lokacijah po katerih potuješ.
Imaš N virov xy% zanesljivih virov podatkov, kje si. Združiš skupaj in iz N samih po sebi nekakovostnih podatkov dobiš enega kakovostnega.
Recimo imaš žiroskop, iz katerega dobiš natančen podatek za hitre zasuke, ki pa s časom leze v neko smer. Imaš pospeškomer, ki nima časovnega drifta, je pa neuporaben za hitre spremembe orientacije. Združiš skupaj in z počasnim pospeškomerom korigiraš drift hitrega žiroskopa, tako da iz dveh slabih virov podatkov o orientaciji dobiš en dober združen podatek o orientaciji.
INS niti ni tako poceni
Pa je. Hobi elektronika za INS je v rangu 200€ (komercialna varianta), od tega je cena materiala ~50€ (ocenjeno navzgor). Pri ceni koliko, milijona na drona/raketo da ne bodo imeli par jurjev za dober INS?
Aja, če hočeš, da ti dron sam leti, mora on-board računalnik zmeraj imet točno orientacijo. Iz GPSa dobiš lokacijo in hitrost, s čimer si pri leveliranju ne moreš nič pomagat (GPS ti ne pove, da si obrnjen na hrbet in pikiraš proti tlom). INS ti da pa točno to, kar rabiš - orientacijo (žiroskop, pospeškomer), hitrost (integracija pospeška po času), višino (barometer, še kak laserski rangefinder lahko gor pokneš, da lahko letiš tik nad tlemi), heading (iz kompasa), hitrost skozi zrak (pitot), ...in vse to je tolk poceni, da je smešno v primerjavi z ceno drona/rakete.
Pusti igrače za odrasle. Nekateri instrumenti so pač tehnološko podobni, nič kaj bolj sofisticiranega, ne pa vsi. In še vedno, ne glede na možnosti, za zdaj vse kaže, da se zanašajo prav na vojaški GPS, ki ga je vseeno možno motiti. Tako pač (kaže, da) je.
saj bi bil pravi kurz bistveno drugačen zaradi vremenskih vplivov.
Vreme ne vpliva na gravitacijo, magnetno polje, čas, ki ga rabi svetloba rangefinderja...vse to se da kompenzirat.
S tem bi lahko kompenziral napako, tako da bi sproti zaznaval vremenske vplive na navigacijo. To ni nemogoče, terja pa bistveno več dela na razvoju kot GPS in gremo.
matijadmin je izjavil:
Kako tocno deluje navigacija teh zadev tako ali tako ne vemo, lahko samo predvidevamo. Hotel sem povedati samo to, da izpad GPSa ni nekaj proti cemur se ne bi znali zoperstaviti in da je vecina navigacije se zmeraj opravljena z INS. :)
Pišeš protislovno. Če ne vemo točno, kako navigacija v večini dronov deluje, zanesljivo tudi ne vemo, kako je večina navigacije opravljene.
Joj, nehaj brati med vrsticami tam kjer ni nic napisano med vrsticami. :) Ne, tocno ne vemo kako imajo navigacijo urejeno droni. Lahko pa komot predvidevamo, da niso tako bebavo narjeni, da brez GPSa 'kr dol padejo'.
matijadmin je izjavil:
INS niti ni tako poceni (v primerjavi z GPS) in glede na BMK držo (o slednji najbolje priča nešfriran Tx videozajema) AFO, bi ugibal, da večina dronov niti nima INS.
INS je nekaj kar lahko stlacis v en IC. Sej nismo vec leta 1950, k je bil proper INS velik za pol pralnega stroja. Vsak telefon ze ima merilce pospeskov in senzorje za rotacijo, to je pa bistvo INSja.
Lej, http://www.sbg-systems.com/applications... Komercialni ponudniki INS/GNSS sistemov za UAVje.
Nič nisem bral med vrsticami, kontradiktornost je neposredna.
Kako enostavno je stlačiti en zanesljiv INS, ne vem na tanko, ti pa verjamem.
Po drugi strani pa imamo cel kup indicev, da so droni v tem pogledu (navigacije in komunikacije) precej površno narejeni. Zato sklepam na GPS (kar nekako zasledimo tudi v medijih in, kar sem že ustrezno citiral), o nešifriranih povezavah smo tudi že brali.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: matijadmin ()

Invictus ::
Kako tocno deluje navigacija teh zadev tako ali tako ne vemo, lahko samo predvidevamo. Hotel sem povedati samo to, da izpad GPSa ni nekaj proti cemur se ne bi znali zoperstaviti in da je vecina navigacije se zmeraj opravljena z INS. :)
Danes nič več. Brez GPSa večina pilotov ne zna niti sebe najti.
Sicer je pa z iznajdbo laserskih giroskopov tudi INS postal precej bolj natančen ... Ampak to ni poceni ... So pa poceni dovolj dobri za hobi uporabo ...
Kaj pa misliš da pomeni v nazivu orožja "GPS guided" ? Da uporablja INS? Predrag za granate in bombe ...
Kar se toče dronov, le ti so vodeni preko satelitskih komunikacij. Ne ve, če imajo tudi navadno radijsko povezavo. Ampak potolčeš komunikacijske satelite in relejna letala. To zadnje malo težje, ampak MIG -31 to naredi z lahkoto, ko leti z 2 Machi proti takemu letalu. Ga ni lahko prestreči, sploh če gre za presenečenje ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()

matijadmin ::
Mogoče s pridevnikom površno brcnem mimo, ampak vseeno, mislil sem na to, da so ob nekih predpostavkah pač odvisni od teh tehnologij.

vostok_1 ::
Jz sicer vrjamem, da INS je prisoten. Pri ta dražjih UAVjih skoraj zagotovo.
Sam natančnost INSja se mi zdi, da ni ravno za izvajat precizne taktične napade, ampak bolj za običajno orientacijo.
Vem pa da britanci (in najbrž tudi drugi) razvijajo GPS (gravitational positioning system), kjer se orientirajo po jakosti mikrogravitacijskih razlik Zemlje.
Sam natančnost INSja se mi zdi, da ni ravno za izvajat precizne taktične napade, ampak bolj za običajno orientacijo.
Vem pa da britanci (in najbrž tudi drugi) razvijajo GPS (gravitational positioning system), kjer se orientirajo po jakosti mikrogravitacijskih razlik Zemlje.

LuiIII ::
Glede na to da imamo in uporabljamo t.i. "laserski" INS, ki je velik tam okoli 12x12x15cm (BTW, precej draga zadeva glede na kubaturo)in ima precej malo drifta (°/h) in glede na to da vem, da je v polcivilni rabi že od leta 2007 en semi-military INS v soseščini, sem precej prepričan, da je pri "lepem" letenjum military grade INS in smooth trajektorijah mogoče doseči marsikaj. Seveda pa tu ne govorimo o natančnosti trajektorije nekaj cm (kar je z souporabo GNSS sistemov dosegljivo) ampak o nekaj metrih. Zadosti? Ja kar sploh če imamo zraven še "optični" INS (satelitski posnetki + kamere + prepoznava = precej dobra orientacija).

Loocas ::
Razvoj vojaške tehnologije, kot jo vidi DARPA:
http://nextbigfuture.com/2015/03/darpa-...
http://nextbigfuture.com/2015/03/fighte...
http://nextbigfuture.com/2015/03/darpa-...
http://nextbigfuture.com/2015/03/darpa-...
http://nextbigfuture.com/2015/03/fighte...
http://nextbigfuture.com/2015/03/darpa-...
Matev - najslabši troll vseh časov

Smrekar1 ::
Indijci o novem ponosu ruske vojske:
according to Indian air force officials, in practice the Sukhoi-made stealth jet is also too expensive, poorly engineered and powered by old and unreliable engines
https://medium.com/war-is-boring/the-in...
T-50 zaenkrat še nima motorjev, radarja, je površno narejen in se ga zato zlahka vidi na radarju ... lahko pa tudi samoiniciativno razpade v zraku:
At least one of the prototypes needed patches on its wings to keep from falling apart during high-stress maneuvers.
Tole je ponos ruske vojske v ruskem pomenu besede "ponos".
(https://translate.google.com/#ru/sl/%D0... )
according to Indian air force officials, in practice the Sukhoi-made stealth jet is also too expensive, poorly engineered and powered by old and unreliable engines
https://medium.com/war-is-boring/the-in...
T-50 zaenkrat še nima motorjev, radarja, je površno narejen in se ga zato zlahka vidi na radarju ... lahko pa tudi samoiniciativno razpade v zraku:
At least one of the prototypes needed patches on its wings to keep from falling apart during high-stress maneuvers.
Tole je ponos ruske vojske v ruskem pomenu besede "ponos".
(https://translate.google.com/#ru/sl/%D0... )
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Smrekar1 ()

Loocas ::
Saj, če pogledaš zadek T-50, vidiš, da to letalo s stealth nima nič skupnega:
v primerjavi z F-22:
Sploh nima zaščitenih izpuhov.
v primerjavi z F-22:
Sploh nima zaščitenih izpuhov.
Matev - najslabši troll vseh časov

Smrekar1 ::
Saj, če pogledaš zadek T-50, vidiš, da to letalo s stealth nima nič skupnega:
Sploh nima zaščitenih izpuhov.
No, ja, ampak na radarju bi se ga vseeno dalo težje opaziti. V teoriji. V praksi pa morajo očitno izbirati med letalom, ki bo letelo ampak bo zlahka vidno na radarju in letalo, ki ne bo zlahka vidno na radarju, ampak tudi letelo ne bo.
Vseeno sem mislil, da je tale T-50 boljši kot to no.

krneki0001 ::
T-50 zaenkrat še nima motorjev, radarja, je površno narejen in se ga zato zlahka vidi na radarju ... lahko pa tudi samoiniciativno razpade v zraku:
Kako lahko leti, če nima motorjev? Kako lahko v zraku razpade, če pa nima motorjev in ne more niti poletet?
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Smrekar1 ::
krneki0001 je izjavil:
Kako lahko leti, če nima motorjev? Kako lahko v zraku razpade, če pa nima motorjev in ne more niti poletet?
Lahko pa da so mu tudi dali neke druge motorje, da bi testirali šasijo ... ampak že s temi šibkejšimi motroji šasija ni zdržala.

Invictus ::
Indijci o novem ponosu ruske vojske:
according to Indian air force officials, in practice the Sukhoi-made stealth jet is also too expensive, poorly engineered and powered by old and unreliable engines
https://medium.com/war-is-boring/the-in...
T-50 zaenkrat še nima motorjev, radarja, je površno narejen in se ga zato zlahka vidi na radarju ... lahko pa tudi samoiniciativno razpade v zraku:
At least one of the prototypes needed patches on its wings to keep from falling apart during high-stress maneuvers.
Tole je ponos ruske vojske v ruskem pomenu besede "ponos".
(https://translate.google.com/#ru/sl/%D0... )
Ne me zafrkavat.
Da Indijce vzameš kot referenco za oceno drugih. Sami ne znajo narediti nič brez tuje pomoči.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x

krneki0001 ::
krneki0001 je izjavil:
Kako lahko leti, če nima motorjev? Kako lahko v zraku razpade, če pa nima motorjev in ne more niti poletet?
Lahko pa da so mu tudi dali neke druge motorje, da bi testirali šasijo ... ampak že s temi šibkejšimi motroji šasija ni zdržala.
Sej to je čisto razumljivo. Samo ne moreš glede na to, da ga še "pol manjka" ocenjevat končnega izdelka. Nekateri tukaj to pač preradi počnejo.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Smrekar1 ::
SimplyMiha je izjavil:
Indijci niso ravno prava referenca za vzdrževanje strojev.
Ja, saj samo dajejo polovico denarja zraven. Brez njih ni T-50. Nobena referenca ane.
krneki0001 je izjavil:
Sej to je čisto razumljivo. Samo ne moreš glede na to, da ga še "pol manjka" ocenjevat končnega izdelka. Nekateri tukaj to pač preradi počnejo.
Fora je v tem, da T-50 še več kot pol manjka, medtem ko se prodaja kot da je z njim vse v redu in da bo itak čisto nadvladal F-35, ker slednji še nekaj let ne bo imel topa.
Morda res ne obvladam teh stvari, ampak vseeno se mi zdi, da je top za lovca manj ključnega pomena kot motorji in krila.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Smrekar1 ()

Invictus ::
Ja, saj samo dajejo polovico denarja zraven. Brez njih ni T-50. Nobena referenca ane.
To, da imajo denar, jim ne daje kompetence na tehničnem področju. Prktično vsako letalo, ki ga ima Indija v arzenalu, ima slabšo zanesljivost kot kje drugje ... Beri Mig-21. Zanimivo da vsi ostali lahko vzdržujejo to preprosto letalo, a njim ne uspe ...
Fora je v tem, da T-50 še več kot pol manjka, medtem ko se prodaja kot da je z njim vse v redu in da bo itak čisto nadvladal F-35, ker slednji še nekaj let ne bo imel topa.
Morda res ne obvladam teh stvari, ampak vseeno se mi zdi, da je top za lovca manj ključnega pomena kot motorji in krila.
Kaj ti pomagajo motor in krila, če ne moreš streljat? Se mi zdi to za vojsko bistvenega pomena.
Če si gledal nastop T-50 na MAKSu, potem veš da zmore bistveno več kot nek F-35. Elektroniko in računalnike pač vedno lahko nagradiš. Zanič aerodinamike ne moreš.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
⊘ | Vojaška premoč na nebu-teoretični primer (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Loža | 36831 (33044) | fikus_ |
» | Neznani leteči predmet v Zagrebu morda Tu-141 (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 24781 (17244) | D3m |
» | Poletel prvi brezpilotni soborecOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 12081 (9979) | gus5 |