Novice » Znanost in tehnologija » Prototip baterije, ki se napolni v pol minute
Meizu ::
Mene pa bolj zanimajo ostale praktične stvari.
Torej v tem dotičnem primeru - kaj storiti ko se boš enkrat z baterijcem zaštekal v zastoju in ti bo krepnila baterija. A ti bo folk podajal baterije namesto kante nafte? ;)
Sploh pa zelo odvisno bo od držav. Tam kjer pač super chargerja ne bo, boš moral prit na pumpo, čakat par ur, da se nafila, šele nato boš lahko krenil. Oz še slabše, slabo pokrita območja bodo pomenila to, da boš čakal 8 ur da se tesla napolni, potem pa načrtovt pot tako, da boš prišel mimo kakšne druge črpalke, ki bo tovrstno polnjenje omogočala.
Medtem, ko v đipa sredi vukojebine natankaš poln tank nafte, v prtljažnik še za 3 tanke nafte v kantah in imaš dosega 1k-2k km. Edit: Aja, vse to v par min.
Torej?
Torej v tem dotičnem primeru - kaj storiti ko se boš enkrat z baterijcem zaštekal v zastoju in ti bo krepnila baterija. A ti bo folk podajal baterije namesto kante nafte? ;)
Sploh pa zelo odvisno bo od držav. Tam kjer pač super chargerja ne bo, boš moral prit na pumpo, čakat par ur, da se nafila, šele nato boš lahko krenil. Oz še slabše, slabo pokrita območja bodo pomenila to, da boš čakal 8 ur da se tesla napolni, potem pa načrtovt pot tako, da boš prišel mimo kakšne druge črpalke, ki bo tovrstno polnjenje omogočala.
Medtem, ko v đipa sredi vukojebine natankaš poln tank nafte, v prtljažnik še za 3 tanke nafte v kantah in imaš dosega 1k-2k km. Edit: Aja, vse to v par min.
Torej?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Meizu ()
Nikec3 ::
če slovenec spije pivo v 5 minutah in če je takih slovencev 1 milijon in če proizvodnja piva v sloveniji ni 1 milijon litrov na 5 minut, še ne pomeni da slovenci ne bodo mogli piti piva
OK, ta primerjava je res dobra
Sploh pa zelo odvisno bo od držav. Tam kjer pač super chargerja ne bo, boš moral prit na pumpo, čakat par ur, da se nafila, šele nato boš lahko krenil.
S tem ko bo več EV-jev, bo več tudi superchargerjev. Če smo v zgodovini uspeli zgraditi bencinske črpalke, bomo danes tudi superchargerje, ki potrebujejo občutno manj infrastrukture in so za nekaj 10x cenejši od posamezne bencinske črpalke.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
smash ::
Mene pa bolj zanimajo ostale praktične stvari.
Torej v tem dotičnem primeru - kaj storiti ko se boš enkrat z baterijcem zaštekal v zastoju in ti bo krepnila baterija. A ti bo folk podajal baterije namesto kante nafte? ;)
Sploh pa zelo odvisno bo od držav. Tam kjer pač super chargerja ne bo, boš moral prit na pumpo, čakat par ur, da se nafila, šele nato boš lahko krenil. Oz še slabše, slabo pokrita območja bodo pomenila to, da boš čakal 8 ur da se tesla napolni, potem pa načrtovt pot tako, da boš prišel mimo kakšne druge črpalke, ki bo tovrstno polnjenje omogočala.
Medtem, ko v đipa sredi vukojebine natankaš poln tank nafte, v prtljažnik še za 3 tanke nafte v kantah in imaš dosega 1k-2k km. Edit: Aja, vse to v par min.
Torej?
nemesto, da bi šel po kantico in cev, ter z sosednjega avta, ki bi imel enako gorivo, v kanto natočil gorivo ter zlil v svoj rezervoar, boš samo prosil avto zadaj, če lahko za pol minute priklopi nek električni usb kabel, ki bi ti prenesel 10% njegove baterije, in gremo dalje, veliko bolj čisteje vse skupaj
krneki0001 ::
Kdo pa pravi, da se zaradi eletro avtomobilov ne bo elektrika podražila, ker bo poraba tako večja. Pa trošarine se bodo definitivno zvišale.
Trošarina na gorivo skupaj z ostalimi dajatvami je skoraj 3/5 cene goriva.
Trošarina na gorivo skupaj z ostalimi dajatvami je skoraj 3/5 cene goriva.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
RejZoR ::
A boš se ti že zaenkrat spravil ven s tega načina razmišljanja, kjer gre vsak na morje enkrat na leto na Dalmacijo no? :P
V Kaliforniji vidiš na vsakem drugem koraku (okoli SF / Valleya) ravno Tesle in Leafe, ne pa vodikove kante. Predvsem zato, ker tam ljudje
a.) Si tak avto lahko privoščijo
b.) So si sposobni s prihranki na bencinu (PAZI TA KONCEPT!) za tisti teden dopusta najeti primernejši avto za potovanje.
Tako da daj preklopi malo z "jaz pa grem enkrat na leto kot priden Slovenec na Hrvaško na morje" razmišljanja ko se pogovarjamo o celotnem trgu no.
Ker finančno stanje kaliforničarjev je seveda tam nekje s tisto ljubljančanov ane? Lmao... Sploh pa sem dalmacijo dal samo za primer, ker je ravno iz dosega. A vožnja iz maribora v ljubljano in nazaj pa ni isto? Bog ne daj, da si vmes izmislijo kakšen obvoz, ker ti bo zmanjkalo juica...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
RedDrake ::
Malo igranja s stevilkami.
V SLO je cca 1M avtomobilov.
V povprecju naredijo cca 50km na dan.
Tesla S naredi od 4 do 5km/kWh. Po ravnem (Slovenija je ena sama ravnina, naklon 0%, skoz). Pri hitrostih do 90 km/h (tipicen slovenc bo povsem ravnodusen ko ga bojo vsi romunski sleparji non stop prehiteval).
No, pri teh uradnih podatkih imamo potem slovenci na dan kakih dodatnih 11GWh porabe el. energije. (Realno verjetno bolj 20GWh+).
Ce bi se ta flota vozil povsem enakomerno polnila 24 ur na dan bi to pomenilo kakih 500MW vec instalirane moci.
Bolj realno je da se bo to polnjenje dogajalo s spicami, kar pomeni da bi potrebovali 1GW ce ne vec dodatne energije v nasem omrezju. Se kak NEK ali dva, pa bo tut to slo.
Do takrat pa, ce se hocte skor zastonj vozit, tudi moderen dizel bo pri 90km/h po ravnem pil 2-3L/100km (kar je samo kakih 50% drazje od Tesla S porabe). Da o zalogah litija in podobnih vsepovsod prisotnih (sploh ne redkih) kovin ne govorimo. Za kako miljardo ali dve baterij jih bo, a ne?
V SLO je cca 1M avtomobilov.
V povprecju naredijo cca 50km na dan.
Tesla S naredi od 4 do 5km/kWh. Po ravnem (Slovenija je ena sama ravnina, naklon 0%, skoz). Pri hitrostih do 90 km/h (tipicen slovenc bo povsem ravnodusen ko ga bojo vsi romunski sleparji non stop prehiteval).
No, pri teh uradnih podatkih imamo potem slovenci na dan kakih dodatnih 11GWh porabe el. energije. (Realno verjetno bolj 20GWh+).
Ce bi se ta flota vozil povsem enakomerno polnila 24 ur na dan bi to pomenilo kakih 500MW vec instalirane moci.
Bolj realno je da se bo to polnjenje dogajalo s spicami, kar pomeni da bi potrebovali 1GW ce ne vec dodatne energije v nasem omrezju. Se kak NEK ali dva, pa bo tut to slo.
Do takrat pa, ce se hocte skor zastonj vozit, tudi moderen dizel bo pri 90km/h po ravnem pil 2-3L/100km (kar je samo kakih 50% drazje od Tesla S porabe). Da o zalogah litija in podobnih vsepovsod prisotnih (sploh ne redkih) kovin ne govorimo. Za kako miljardo ali dve baterij jih bo, a ne?
Mavrik ::
Ker finančno stanje kaliforničarjev je seveda tam nekje s tisto ljubljančanov ane? Lmao... Sploh pa sem dalmacijo dal samo za primer, ker je ravno iz dosega. A vožnja iz maribora v ljubljano in nazaj pa ni isto? Bog ne daj, da si vmes izmislijo kakšen obvoz, ker ti bo zmanjkalo juica...
Kalifornijo si v debato znesel ti (zakaj?). S Teslo narediš pot Ljubljana -> Maribor 4x, Ljubljana -> Murska Sobota 2x. Pa še ostane ti energije. Približno tako kot s povprečnim bencinarjem (Model S ima 450km dosega, povprečen ne-popolnoma-nov bencinar tankaš na 500-650).
Kolikokrat na dan pa se ti pelješ v službo z Maribora v Ljubljano in nazaj? Petkrat?
Namreč izkaže se da velika večina uporabnikov avtomobilov (ranga 70-80%) le-te veliko večino časa (ranga 90%+) uporablja za dnevni commute, ki je ves krajši od 50km.
The truth is rarely pure and never simple.
RejZoR ::
Vodikove kante? Očitno nisi nikol vidu Honde. Po obliki je bila dost manj podobna kanti kot pa vsa baterijska jajca s čudnimi oblikami. In kalifornijo sem omenil samo zaradi vodikovih črpalk. Naprej si jo pa ti vlekel, zdej pa mene kurcaš zakaj sem jo omenil. Dafuck no...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
Mavrik ::
Do takrat pa, ce se hocte skor zastonj vozit, tudi moderen dizel bo pri 90km/h po ravnem pil 2-3L/100km (kar je samo kakih 50% drazje od Tesla S porabe). Da o zalogah litija in podobnih vsepovsod prisotnih (sploh ne redkih) kovin ne govorimo. Za kako miljardo ali dve baterij jih bo, a ne?
Tehle 2-3 L/100km si pa mal hudo si zmislil za dnevni commute povprečnega dizel vozila na cesti.
To z redkimi kovinami je pa res problem ja... po drugi strani pa se znebimo problema metanja strupov v zrak, ki je pri količini vozil hudo opazen.
Vodikove kante? Očitno nisi nikol vidu Honde. Po obliki je bila dost manj podobna kanti kot pa vsa baterijska jajca s čudnimi oblikami. In kalifornijo sem omenil samo zaradi vodikovih črpalk. Naprej si jo pa ti vlekel, zdej pa mene kurcaš zakaj sem jo omenil. Dafuck no...
No, ne spreminjaj teme (zakaj si zdaj privlekel not estetiko) in mi ne podtikaj izjav (tazadnji stavek pač ni res no.) :)
The truth is rarely pure and never simple.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Mavrik ()
RedDrake ::
@Mavrik
Model S ima 450km dosega pri naslednjih pogojih:
- 55mph (88km/h)
- ravnina
- izklopljen A/C
Pri teh pogojih meni 1.6 bencinar z 127km s skupno tezo cca 1.7 tone pije 4.7L/100km.
Verjamem da pride moderen dizel krepko pod 3 ...
Ampak to ni realisticno za dnevni commute (o tem jaz govorim).
Ze ce gres LJ-Maribor bos imel trojane + se kaksen klancek kasneje in bo poraba takoj 10% visja.
Pa da bi se slovenec vozil 90km/h po avtocesti. Science fiction much?
Pri 105km/h ima Tesla le se 360km dosega. Spet po ravnem.
Dodas nase hribcke, povprecne hitrosti 120km/h, v povprecju kaksnih 40% dni z uporabo A/C in si na 250-280km dosega ali. Pa to sploh ni bistveno.
Bistveno je da je energetske porabe osebnih vozil v SLO za vsaj 11GWh na dan (po optimalnih Tesla factory podatkih), realno verjetno blize 20GWh, kot sem ze napisal. In za to trenutno nimamo infrastrukture, glede na to da je trenutno povprecje za SLO nekje okoli 9GWh. Ali pac mislis da lahko vsi porabniki potrojijo porabo in bo kar vse delovalo tako kot sedaj?
Model S ima 450km dosega pri naslednjih pogojih:
- 55mph (88km/h)
- ravnina
- izklopljen A/C
Pri teh pogojih meni 1.6 bencinar z 127km s skupno tezo cca 1.7 tone pije 4.7L/100km.
Verjamem da pride moderen dizel krepko pod 3 ...
Ampak to ni realisticno za dnevni commute (o tem jaz govorim).
Ze ce gres LJ-Maribor bos imel trojane + se kaksen klancek kasneje in bo poraba takoj 10% visja.
Pa da bi se slovenec vozil 90km/h po avtocesti. Science fiction much?
Pri 105km/h ima Tesla le se 360km dosega. Spet po ravnem.
Dodas nase hribcke, povprecne hitrosti 120km/h, v povprecju kaksnih 40% dni z uporabo A/C in si na 250-280km dosega ali. Pa to sploh ni bistveno.
Bistveno je da je energetske porabe osebnih vozil v SLO za vsaj 11GWh na dan (po optimalnih Tesla factory podatkih), realno verjetno blize 20GWh, kot sem ze napisal. In za to trenutno nimamo infrastrukture, glede na to da je trenutno povprecje za SLO nekje okoli 9GWh. Ali pac mislis da lahko vsi porabniki potrojijo porabo in bo kar vse delovalo tako kot sedaj?
Dr_M ::
Pri teh pogojih meni 1.6 bencinar z 127km s skupno tezo cca 1.7 tone pije 4.7L/100km.
Tako malo se soliden dizel ne porabi.
Res hudi sprarovci dizli se vozijo z okoli 4l, ce se vozi z do 90km/h mogoce se malo manj.
Oberyn ::
Tako da daj preklopi malo z "jaz pa grem enkrat na leto kot priden Slovenec na Hrvaško na morje" razmišljanja ko se pogovarjamo o celotnem trgu no.
Mene bi tole zanimalo, pa ne znam sam izračunati:
- Koliko se v SLO povprečno v 1 dnevu proda naftnih goriv?
- Kakšna je tej količini ekvivalentna količina elektrike za pogon avtomobilov?
- Kakšna je povprečna dnevna proizvodnja elektrike v SLO?
- Za kakšen faktor poraba elektrike iz druge alineje presega proizvodnjo elektrike v SLO?
Če kdo od vas znalcev zna tole izračunati oz. vsaj grobo oceniti, bi bile to zanimive številke, če se že pogovarjamo o celotnem trgu. Samo za orientacijo, ker jasno da ne bodo kar naenkrat vsi avtomobili električni - vendar po drugi strani, ena sodobna elektrarna se gradi vsaj 10 let...
RedDrake ::
@Oberyn, sem dal neke cez palec ocene zgoraj v postu. 1M vozil, povprecno 50km na dan.
Elektricni avti delajo med 4 in 5km / kWh. Torej porabijo 10-12kWh na dan.
Mnozis s stevilom in dobis 10-12GWh dnevno.
Naftni energenti imajo namrec mnogo slabsi izkoristek in so neprimerljivi.
Kdor ne verjame porabi, pac ne verjame. Samo to je pac voznja kot si jo povprecen slovenec ne zna predstavljati.
Prehitevanja ni. Pospesevanja ni. Hitrost je nizka (za AC). Tovornjaki prehitevajo tebe.
Ce vozim "normalno" je poraba po AC nekje 6.5 do 7.
Po regionalki je med 5.5 in 6.
Elektricni avti delajo med 4 in 5km / kWh. Torej porabijo 10-12kWh na dan.
Mnozis s stevilom in dobis 10-12GWh dnevno.
Naftni energenti imajo namrec mnogo slabsi izkoristek in so neprimerljivi.
Kdor ne verjame porabi, pac ne verjame. Samo to je pac voznja kot si jo povprecen slovenec ne zna predstavljati.
Prehitevanja ni. Pospesevanja ni. Hitrost je nizka (za AC). Tovornjaki prehitevajo tebe.
Ce vozim "normalno" je poraba po AC nekje 6.5 do 7.
Po regionalki je med 5.5 in 6.
hojnikb ::
@Oberyn, sem dal neke cez palec ocene zgoraj v postu. 1M vozil, povprecno 50km na dan.
Elektricni avti delajo med 4 in 5km / kWh. Torej porabijo 10-12kWh na dan.
Mnozis s stevilom in dobis 10-12GWh dnevno.
Naftni energenti imajo namrec mnogo slabsi izkoristek in so neprimerljivi.
Kdor ne verjame porabi, pac ne verjame. Samo to je pac voznja kot si jo povprecen slovenec ne zna predstavljati.
Prehitevanja ni. Pospesevanja ni. Hitrost je nizka (za AC). Tovornjaki prehitevajo tebe.
Ce vozim "normalno" je poraba po AC nekje 6.5 do 7.
Po regionalki je med 5.5 in 6.
od kje ti potem 4.7L ?
#brezpodpisa
Meizu ::
Jaz sem z mojo KIA Ceed 1.6 116km dizlom vozil kot posran proti tržiču pa sem na relaciji Postojna-Tržič naredil povprečje 4.6-4.8l.
hojnikb ::
torej kako ima lahko težji bencinar iste kubature enako porabo ?
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Oberyn ::
Še eno vprašanje se mi zdi tu pametno postaviti. Namreč precej govorite o polnjenju električnih avtomobilov doma čez noč. Jaz osebno smatram, da bo to prepovedano in onemogočeno takoj, ko bo količina električnih avtomobilov presegla sedanjih par ducatov. Ker pri tem ni možno obračunati davkov, kakršni se zdaj plačujejo za goriva. Na grobo, takole na pamet, je razmerje v maloprodajni ceni goriva za avtomobile okoli 40% gorivo, 60% davki. Državni proračun se pač ne more odpovedati temu prihodku in se mu tudi ne bo.
RedDrake ::
Nepismesnost much?
"normalna" voznja == 130km/h, bremzanje ker se vsake toliko prehitevajo tovornjaki, pospesevanje nazaj, vcasih pospesevanje na 140km/h da se prehiti nekoga ki gre 125km/h brez da ti kak BMW/Audi prileti 5cm za rit, ipd ...
Pa se to.
Na relaciji Kobarid - Ljubljana, cez Idrijo in nato po AC sem imel povprecno porabo ze vse od 4,9 do 12. Z istim avtom. OMG, impossible much!1!!1 (Vozim se cca 8x mesecno na tej relaciji)
"normalna" voznja == 130km/h, bremzanje ker se vsake toliko prehitevajo tovornjaki, pospesevanje nazaj, vcasih pospesevanje na 140km/h da se prehiti nekoga ki gre 125km/h brez da ti kak BMW/Audi prileti 5cm za rit, ipd ...
Pa se to.
Na relaciji Kobarid - Ljubljana, cez Idrijo in nato po AC sem imel povprecno porabo ze vse od 4,9 do 12. Z istim avtom. OMG, impossible much!1!!1 (Vozim se cca 8x mesecno na tej relaciji)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
Gavran ::
S tem ko bo več EV-jev, bo več tudi superchargerjev. Če smo v zgodovini uspeli zgraditi bencinske črpalke, bomo danes tudi superchargerje, ki potrebujejo občutno manj infrastrukture in so za nekaj 10x cenejši od posamezne bencinske črpalke.
SC rabijo kar precej drage infrastrukture, recimo manjši daljnovod do vsakega polnilnega mesta, razen če predvidevaš polnjenje samo enega vozila istočasno.
Pa pri EV je potrebno vzeti v zakup še število ciklov, ki jih zmore baterija. Sicer nimam točnih podatkov (naj jih kdo prilepi, če jih ima) ampak baterija, ki stane (recimo) 5000€ in zmore 2000 ciklusov, stane na ciklus toliko kot elektrika, torej se cena vožnje takoj podvoji (z upoštevanjem amortizacije baterije). In kolikor vem, je ciklus odštet tudi če baterija ni povsem prazna ali po polnjenju povsem polna. Recimo, polnjenje na hitro od 30% na 70% ti ravno tako odnese en ciklus.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.
hojnikb ::
S tem ko bo več EV-jev, bo več tudi superchargerjev. Če smo v zgodovini uspeli zgraditi bencinske črpalke, bomo danes tudi superchargerje, ki potrebujejo občutno manj infrastrukture in so za nekaj 10x cenejši od posamezne bencinske črpalke.
SC rabijo kar precej drage infrastrukture, recimo manjši daljnovod do vsakega polnilnega mesta, razen če predvidevaš polnjenje samo enega vozila istočasno.
Pa pri EV je potrebno vzeti v zakup še število ciklov, ki jih zmore baterija. Sicer nimam točnih podatkov (naj jih kdo prilepi, če jih ima) ampak baterija, ki stane (recimo) 5000€ in zmore 2000 ciklusov, stane na ciklus toliko kot elektrika, torej se cena vožnje takoj podvoji (z upoštevanjem amortizacije baterije). In kolikor vem, je ciklus odštet tudi če baterija ni povsem prazna ali po polnjenju povsem polna. Recimo, polnjenje na hitro od 30% na 70% ti ravno tako odnese en ciklus.
Ni res. 1 ciklus je, ko ti napolneš baterijo od 0 do 100%.
#brezpodpisa
RedDrake ::
A pol ce telefon skoz dofilavam od 80% do 100% bo neskoncno casa drzala baterija?
Skoda ker ni v praksi tako ...
Skoda ker ni v praksi tako ...
Oberyn ::
@Oberyn, sem dal neke cez palec ocene zgoraj v postu.
RedDrake, sem videl tvoje številke, ena groba ocena to že je, in to zelo zgovorna. Vendar bi se mi vseeno zdele zanimive številke tako, kot sem navedel, torej izračun na podlagi sedanje porabe naftnih goriv in matematične pretvorbe v električni ekvivalent. To bi potem verjetno pokrilo vse tisto o načinih vožnje in podobne parametre. Vsaj predpostavljam. Pri milijonu vozil v SLO verjetno tudi lahko uporabimo dnevna povprečja, ali pa magari mesečna, to je dovolj velika cifra za enakomerno porazdelitev.
hojnikb ::
A pol ce telefon skoz dofilavam od 80% do 100% bo neskoncno casa drzala baterija?
Skoda ker ni v praksi tako ...
Ne. Bi pa pri takem režimu polnjenja zdržala več kot 500 polnjenj (kolker so ponavad rejtane te baterije)
Sj razno zarad tega pri EVjih ponavadi nemorš baterijo totalno spraznat oz. napolnat.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Oberyn ::
smash ::
pa ne pozabimo zime, ko mora povprečni slovenec najprej ogret avtomobil, medtem pa postrga led z vozila ... to opravilo je sigurno 5-10mi... koliko električni avto porabi energije samo za ogrevanje kabine v zimskem času, je pa tudi vprašanje
RedDrake ::
Ampak ce drzava najde nacin kako zacolat tam kaksnih 100%+ davka na elektriko ki se bo uporabljala namesto bencina, ali bo potem sploh se ekonomicno imeti EV?
Recimo teslinih 85kWh stance nekje reda 9 EUR danes. To zadosca za 300km. Dizel s porabo 5/100 (ajde, "normalen" voznik) bo porabil za cca 20EUR goriva.
Ce nabijejo trosarino za elektriko v podobnem razmerju kot je za gorivo, potem bo cena tam tam.
S to razliko da EV stane 2x vec kot dizel za nakup.
Ne vem no, razen okoljevarstva ne videm financnih prednosti.
Ok, troll mode off, sedaj pa delo :)
Recimo teslinih 85kWh stance nekje reda 9 EUR danes. To zadosca za 300km. Dizel s porabo 5/100 (ajde, "normalen" voznik) bo porabil za cca 20EUR goriva.
Ce nabijejo trosarino za elektriko v podobnem razmerju kot je za gorivo, potem bo cena tam tam.
S to razliko da EV stane 2x vec kot dizel za nakup.
Ne vem no, razen okoljevarstva ne videm financnih prednosti.
Ok, troll mode off, sedaj pa delo :)
hojnikb ::
Sj v prihodnosti lahko pričakujemo manjše avtomobile, ki bojo naredil na kWh več kilometrov. In nikjer ne piše, da mora država nabit 100% davka gor.
In tudi cena nakupa takega avtomobila bo šla samo še dol..
In tudi cena nakupa takega avtomobila bo šla samo še dol..
#brezpodpisa
Oberyn ::
jest10 ::
Brez skrbi, država bi ži našla način, kako to zaračunavat :)
Jasno. Saj o tem govorim, Doma jih ne boste mogli polnit, ker za počasno ponjenje preko običajne varovalke to ni mogoče ločiti od običajne porabe elektrike.
Kako da ne?
Števec se montira v vozilo. Pa magari se ga odčitava 1x letno pri registraciji. Če imaš pametnega ti pa parkrat mesečno sam pošlje podatke.
SuperVeloce ::
A pol ce telefon skoz dofilavam od 80% do 100% bo neskoncno casa drzala baterija?
Skoda ker ni v praksi tako ...
ubistvu je tako, da polnenje tistih zadnih par procentov kapacitete bolj kvari baterijo, ampak če polneš 2x med 50% in 70% ali 1x med 30% in 70% si baterijo uničil približno enako. Seveda govorimo o trenutni komercjalni tehnologiji lithium-ion, ki jo najdeš v prenosnikih in telefonih.
Lion29 ::
lahko gresste debatirat o elektricnih vozilih v zato namenjeno temo pls?
Founder and CTO @ Article-Factory.ai
Oberyn ::
Kako da ne?
Števec se montira v vozilo. Pa magari se ga odčitava 1x letno pri registraciji. Če imaš pametnega ti pa parkrat mesečno sam pošlje podatke.
Ah, nisem pomislil na to... Samo to potegne spet precej administracije, npr. pri prodaji je treba potem to izplačat pa resetirat, v prometnih nesrečah se lahko števec uniči, človek umre pa ni plačal davka... Pa velike cifre bi to bile pri letnem obračunu. Recimo grob izračun konkretnega davka na gorivo v 1 letu: 25.000 km, poraba 7 l, 1750 l x 1,35 €/l = 2370 €, 60% tega je davek -> 1420 €. Šok.
Vse to seveda, če bi država želela obdržati ekvivalenten priliv v proračun, ne glede na vrsto goriva. Ni nujno, ampak jaz nekako sumim, da bi želela.
7982884e ::
Bistveno je da je energetske porabe osebnih vozil v SLO za vsaj 11GWh na dan (po optimalnih Tesla factory podatkih), realno verjetno blize 20GWh, kot sem ze napisal. In za to trenutno nimamo infrastrukture, glede na to da je trenutno povprecje za SLO nekje okoli 9GWh. Ali pac mislis da lahko vsi porabniki potrojijo porabo in bo kar vse delovalo tako kot sedaj?
sej tudi avti ne bodo kar čez noč ratali vsi električni. da pridemo do 50% električnih avtov (trenutno norveška 1%, ZDA 0.7%) bo trajalo še vsaj 15, 20 let, do takrat je še obilo časa da se začne planirat na novih elektrarnah, če se bo ugotovilo da jih nucamo
že po tvojih izračunih bi en sam 750MW JEK blok 2 pokril zadost štroma za teh 50% avtov na štrom
bo admin premaknil poste v primerno temo
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 7982884e ()
hojnikb ::
Kako da ne?
Števec se montira v vozilo. Pa magari se ga odčitava 1x letno pri registraciji. Če imaš pametnega ti pa parkrat mesečno sam pošlje podatke.
Ah, nisem pomislil na to... Samo to potegne spet precej administracije, npr. pri prodaji je treba potem to izplačat pa resetirat, v prometnih nesrečah se lahko števec uniči, človek umre pa ni plačal davka... Pa velike cifre bi to bile pri letnem obračunu. Recimo grob izračun konkretnega davka na gorivo v 1 letu: 25.000 km, poraba 7 l, 1750 l x 1,35 €/l = 2370 €, 60% tega je davek -> 1420 €. Šok.
Vse to seveda, če bi država želela obdržati ekvivalenten priliv v proračun, ne glede na vrsto goriva. Ni nujno, ampak jaz nekako sumim, da bi želela.
trošarina na 95oktanc ta trenutek je ~35%, ne 60% (minus davek in co2 taksa)
#brezpodpisa
Jupito ::
A zdaj je ona tema o električnih avtomobilih postala lokalni /b/, ki izvaja raide na druge teme, ali kaj klinca se dogaja tukaj?!
I used to be with it, but then they changed what it was.
Now what I'm with isn't it and what's it seems weird
and scary to me. It'll happen to you!
Now what I'm with isn't it and what's it seems weird
and scary to me. It'll happen to you!
Oberyn ::
trošarina na 95oktanc ta trenutek je ~35%, ne 60% (minus davek in co2 taksa)
Pri gorivu v maloprodaji se plača vsaj trošarina in ddv, za druge davke pa ne vem na pamet. Pri čemer se ddv računa tudi na trošarino, se mi zdi (a se?). Trošarina se sicer stalno spreminja, res ne vem, kakšno je trenutno stanje vsega skupaj. V glavnem, nisem delal točnih računov, samo za okvirno orientacijo, za vir sem pa na brzino našel en podatek par let star, kjer je bilo trošarine več, co2 davek pa sploh ni bil omenjen. Jasno, tudi elektrika ima že zdaj vgrajeno neko trošarino in ddv tudi, tega nisem upošteval, tako je moj račun malo preteran verjetno. Ampak ni mi šlo tu za točne cifre, bolj za princip: ali bi bilo filanje električnih avtov doma dovoljeno ali ne, pri večjem deležu teh avtov, zaradi davčnih zadev. Po moje ne.
smash ::
edina prava tema o temi je tista, kjer se dejansko odvija debata - in ta trenutek je to tu, vse ostalo je nepomembno
techfreak :) ::
Brez skrbi, država bi ži našla način, kako to zaračunavat :)
Jasno. Saj o tem govorim, Doma jih ne boste mogli polnit, ker za počasno ponjenje preko običajne varovalke to ni mogoče ločiti od običajne porabe elektrike.
Kako da ne?
Števec se montira v vozilo. Pa magari se ga odčitava 1x letno pri registraciji. Če imaš pametnega ti pa parkrat mesečno sam pošlje podatke.
Se vseeno bo stevec za elektriko imel locen priklop za polnjenje avtomobilov ali pa bo vsaj morala biti posebna vticnica, ki podatke o porabi posilja elektru, da bodo lazje predvideli potrebo po elektriki.
Mogoce bodo pametni polnilci v smislu da bos povedal do kdaj potrebujes napolnjen avto, elektro podjetja pa bodo sama odlocala koliko ter katere avtomobile polniti da bo omrezje najmanj obremenjeno in da bodo vsi do zeljenjega casa napolnjeni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: techfreak :) ()
bMozart ::
nebivedu :
"Kdo pa pravi, da se zaradi eletro avtomobilov ne bo elektrika podražila, ker bo poraba tako večja. Pa trošarine se bodo definitivno zvišale."
Zelo možno.
Sončne celice vgradit na vsak avto, na vsako streho hiše in na vsak telefon. Pa bo lep del iziva že rešen.
"Kdo pa pravi, da se zaradi eletro avtomobilov ne bo elektrika podražila, ker bo poraba tako večja. Pa trošarine se bodo definitivno zvišale."
Zelo možno.
Sončne celice vgradit na vsak avto, na vsako streho hiše in na vsak telefon. Pa bo lep del iziva že rešen.
I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...
Gavran ::
A pol ce telefon skoz dofilavam od 80% do 100% bo neskoncno casa drzala baterija?
Skoda ker ni v praksi tako ...
Ne. Bi pa pri takem režimu polnjenja zdržala več kot 500 polnjenj (kolker so ponavad rejtane te baterije)
Sj razno zarad tega pri EVjih ponavadi nemorš baterijo totalno spraznat oz. napolnat.
Sem zgoraj omenil 2000 ciklusov.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.
Redneck ::
El avti sploh niso vec dragi in problematicni za polnjenje. Kolega je lani za drugi avto kupil AEV, ki se ga dobi za 7.000 EUR po subvenciji. Na Avto netu je nasel. Prej se nikoli slisal.
Registracija ga je stala 30 EUR. Z enim polnjenjem naredi nekih 130km in polnega ima v 4-5 urah in to na vsakem 220v stekarju. Se kredit je dobil in ga brez pologa odplacuje nekih 60 Eurov na mesec, prej je pa za enake mestne in obmestne voznje dajal po 200 EUR na mesec samo za gorivo... Poltem so pa
se registracija, vzdrzevanje,.. Tega tu
ni. Samo smeji se mu. Zadeva tudi dobro pospesuje.
Gre sicer tistih 70 ali 80km/h, pa pravi, da mu je to dovolj.
In to je za obicajni domaci stekar. Vsako jutro se zbudi z polno baterijo.
Ne rabi Petrolov. Se v firmi so mu takoj stekar nastavili, ceprav ni rabil in lahko naredi 300km na dan tako.
90% ljudi ima z takim stosom pokrite dnevne potrebe. Ostali pa za drugi avto ali pa rentat kaj. On se z kakim sodelavcem, sosedom ali sorodnikom zmenit, da zamenjata, ce kdaj rabi vec.
Cedalje bolj pogosto pa zmano :)
Registracija ga je stala 30 EUR. Z enim polnjenjem naredi nekih 130km in polnega ima v 4-5 urah in to na vsakem 220v stekarju. Se kredit je dobil in ga brez pologa odplacuje nekih 60 Eurov na mesec, prej je pa za enake mestne in obmestne voznje dajal po 200 EUR na mesec samo za gorivo... Poltem so pa
se registracija, vzdrzevanje,.. Tega tu
ni. Samo smeji se mu. Zadeva tudi dobro pospesuje.
Gre sicer tistih 70 ali 80km/h, pa pravi, da mu je to dovolj.
In to je za obicajni domaci stekar. Vsako jutro se zbudi z polno baterijo.
Ne rabi Petrolov. Se v firmi so mu takoj stekar nastavili, ceprav ni rabil in lahko naredi 300km na dan tako.
90% ljudi ima z takim stosom pokrite dnevne potrebe. Ostali pa za drugi avto ali pa rentat kaj. On se z kakim sodelavcem, sosedom ali sorodnikom zmenit, da zamenjata, ce kdaj rabi vec.
Cedalje bolj pogosto pa zmano :)
BlackMaX ::
El avti sploh niso vec dragi in problematicni za polnjenje. Kolega je lani za drugi avto kupil AEV, ki se ga dobi za 7.000 EUR po subvenciji. Na Avto netu je nasel. Prej se nikoli slisal.
Registracija ga je stala 30 EUR. Z enim polnjenjem naredi nekih 130km in polnega ima v 4-5 urah in to na vsakem 220v stekarju. Se kredit je dobil in ga brez pologa odplacuje nekih 60 Eurov na mesec, prej je pa za enake mestne in obmestne voznje dajal po 200 EUR na mesec samo za gorivo... Poltem so pa
se registracija, vzdrzevanje,.. Tega tu
ni. Samo smeji se mu. Zadeva tudi dobro pospesuje.
Gre sicer tistih 70 ali 80km/h, pa pravi, da mu je to dovolj.
In to je za obicajni domaci stekar. Vsako jutro se zbudi z polno baterijo.
Ne rabi Petrolov. Se v firmi so mu takoj stekar nastavili, ceprav ni rabil in lahko naredi 300km na dan tako.
90% ljudi ima z takim stosom pokrite dnevne potrebe. Ostali pa za drugi avto ali pa rentat kaj. On se z kakim sodelavcem, sosedom ali sorodnikom zmenit, da zamenjata, ce kdaj rabi vec.
Cedalje bolj pogosto pa zmano :)
Ker je to avto? Prvič slišim me pa definitivno zanima več.
smash ::
El avti sploh niso vec dragi in problematicni za polnjenje. Kolega je lani za drugi avto kupil AEV, ki se ga dobi za 7.000 EUR po subvenciji. Na Avto netu je nasel. Prej se nikoli slisal.
Registracija ga je stala 30 EUR. Z enim polnjenjem naredi nekih 130km in polnega ima v 4-5 urah in to na vsakem 220v stekarju. Se kredit je dobil in ga brez pologa odplacuje nekih 60 Eurov na mesec, prej je pa za enake mestne in obmestne voznje dajal po 200 EUR na mesec samo za gorivo... Poltem so pa
se registracija, vzdrzevanje,.. Tega tu
ni. Samo smeji se mu. Zadeva tudi dobro pospesuje.
Gre sicer tistih 70 ali 80km/h, pa pravi, da mu je to dovolj.
In to je za obicajni domaci stekar. Vsako jutro se zbudi z polno baterijo.
Ne rabi Petrolov. Se v firmi so mu takoj stekar nastavili, ceprav ni rabil in lahko naredi 300km na dan tako.
90% ljudi ima z takim stosom pokrite dnevne potrebe. Ostali pa za drugi avto ali pa rentat kaj. On se z kakim sodelavcem, sosedom ali sorodnikom zmenit, da zamenjata, ce kdaj rabi vec.
Cedalje bolj pogosto pa zmano :)
Ker je to avto? Prvič slišim me pa definitivno zanima več.
sem šel pogledat..na avto.net ga imaš pod AEV - in res so od 7-10k €
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Bo EU predpisala enotne polnilce mobilnikov? (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Ostalo | 22484 (15629) | MrStein |
» | Samsung litij-ionske baterije izpopolnjuje z grafenomOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 7588 (4758) | Markoff |
» | Kam se je izgubilo 15 odstotkov Galaxyjev Note7Oddelek: Novice / Android | 15416 (10792) | Unknown_001 |
» | Samsung predstavil izboljšan Galaxy S5 (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Android | 22682 (18712) | MrStein |
» | Prototip baterije, ki se napolni v pol minute (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 33472 (28253) | Redneck |