» »

Prototip baterije, ki se napolni v pol minute

Prototip baterije, ki se napolni v pol minute

The Wall Street Journal - O baterijah že nekaj časa nismo napisali nič, zato je kot naročena predstavitev izraelska start-up podjetja StoreDot, ki je prikazalo delovanje prototipa baterije in polnilca za ekstremno hitro polnjenje. V pičle pol minute so uspeli povsem napolniti prazno baterijo Samsungovega S4, kar je impresiven dosežek.

Prototip, ki so ga pokazali, je še prevelik za komercialno uporabo in vgradnjo v telefone, a naj bi ga v naslednjih treh letih ustrezno pomanjšali. Polnjenje baterij je danes precej počasen postopek, ker moramo paziti, da je postopek polnjenja čim bolj reverzibilen. V nasprotnem primeru namreč v baterijo zaradi hitrega prenosa naboja in odlaganja snovi na elektrodo vnašamo strukturne in kemijske defekte, ki se kažejo kot staranje baterije oziroma manjša kapaciteta. StoreDot trdi, da so problem rešili z uporabo nanokroglic velikosti 2,1 nanometra, ki so zgrajene iz peptidnih molekul in se samodejno postavijo v pravilno strukturo (self-assembly).

StoreDot je nastal kot spin-off podjetje z univerze v Tel Avivu in je do danes zbral že dobrih šest milijonov dolarjev financiranja, trenutno pa nabirajo naslednjih 20 milijonov dolarjev. Pravijo namreč, da nova tehnologija ni uporabna le za hitro napolnjive baterije, ampak tudi za izdelavo zaslonov brez kadmija in celo vrsto drugih aplikacij. Zato se vlagateljev kar tare, nas pa seveda najbolj zanima, ali jim bo v naslednjih treh letih uspeli tehnologijo pripraviti do komercialne uporabe z odlikami, ki so jih predstavili ta teden. Tehnologij, ki počno nekaj podobnega, je precej - Qualcomm Quick Charge, ThinkPad RapidCharge in podobno, a nobena ne obljublja tako ekstremno kratkega časa polnjenja. Pri vseh govorimo o nekaj (deset) minutah za tri četrt polno baterijo oziroma nekaj podobnega.


131 komentarjev

«
1
2 3

keitai ::

Pol ure ali pol minute? 8-O

* ja, ravno pregledal vir. 30s pa je dober dosežek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: keitai ()

Rias Gremory ::

Vir pravi 30 sekund.
Mirno gledamo, kako naš svet propada,
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.

Drekcpekc ::

Naj to raje naredijo za električne avtomobile, ki se polnijo celo večnost.

Mavrik ::

Aha, in sklepam da imaš doma kar potegnjen industrijski električni vod?
The truth is rarely pure and never simple.

hojnikb ::

Že za 10Wh, kolker ima S4 kapacitete, rabiš konkretn polnilec, da napolneš v 30s, kaj šele za avto..
#brezpodpisa

Dr_M ::

Tocno to je problem pri hitrem polnenju. Folk misli, da bo avto nafilal v parih minutah.
Teoreticno bi slo, ampak si predstavljate 100 takih avtomobilov, ki se vsi na1x filajo? Pade celo omrezje dol.

Mavrik ::

Drekcpekc je izjavil:

Naj to raje naredijo za električne avtomobile, ki se polnijo celo večnost.


Da obrazložim - že danes je resen problem pri avtih, da doma nimaš dovolj dimenzionirane električne napeljave doma. Za Teslo moraš namreč dokupiti poseben polnilec in ga priklopiti na ločen vod, da se ti napolni v tistih 8mih urah, po vtičnici preprosto ne smejo vleči tolk toka.
The truth is rarely pure and never simple.

hojnikb ::

In zanimivo bi blo videt, kolk taka baterija potem zdrži to napolnjenost (samopraznjenje)...

Verjetno bomo čez 5 let še vedno na Li-ion...
#brezpodpisa

Mipe ::

Ni to noben problem za polnjenje avtomobila... Pač imaš doma akumulatorje, ki se polnijo iz omrežja čez noč, potem pa avto vključiš in ga napolniš tik preden se odpelješ v službo.

smash ::

treba je še zraven povedat, koliko hitro se sprazni ter koliko polnjen je možnih, drugače mi teh pol minute polnjenja ne pomaga nič

Mavrik ::

Zato ker je bistveno lažje, ceneje in z manj izgubami moč pustiti avto preprosto čez taisto noč vštekan? :P

Tesla se s HPC polnilcem (ki ga dogradiš) napolni v dobrih 4ih urah in po vodu vleče 70A (na 220V če sem prave podatke zasledil), kar bi naj bila tudi najmočenjša varovalka, ki se v EU vgrajuje v hiše (eletriki, je to res?). S tem polnjenjem pa dobiš pribl. 400-500km dosega.

Za hitrejše polnjenje pa imaš že resen problem s kabli, varovalkami in kar celim vodom do hiše, ki niso dimenzionirani za večje tokove, tako da preprosto ne moreš dostaviti več energije do avta, tudi če imaš boljše baterije.
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

hojnikb ::

Zgleda, da bodo mogle bit novogradnje še posebaj ojačane, kar se tiče kablovja za vedno več električnih avtomobilov :)
#brezpodpisa

Mipe ::

Think out of the box. Ta tehnologija bi omogočila hitro polnjenje avtomobilov na polnilnih postajah - zapelješ na črpalko, vštekaš, greš plačat in ko si nazaj, samo še odpelješ. Tako črpalko bi lahko BP priključili na industrijski vod.

Seveda bi bilo idealno, če bi na višjo raven dvignili tudi tehnologijo shranjevanja električne energije... V smislu kapacitete in ponovne rabe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mipe ()

hojnikb ::

Za take hece bi blo treba zgradit še kej več, kot nov blok TEŠa :)
#brezpodpisa

Mipe ::

In kaj je narobe s tem?

hojnikb ::

Ain't gonna happen :)
#brezpodpisa

RejZoR ::

Nova revolucija katere plodove razvoja bomo videli like nikoli. Že like 10 let obljubljajo svašta revolucij okoli baterij pa še vedno imamo gadgete, ki vsi crknejo po parih urah in se nato polnijo četrt dneva. Edino kjer se je stanje mal izboljšalo so tablice z Atom Z37xx serijo procesorjev, kjer pa se niso izboljšale baterije ampak so tolk zmanjšali porabo hardwara, da so stare baterije postale celo uporabne.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

hojnikb ::

RejZoR je izjavil:

Nova revolucija katere plodove razvoja bomo videli like nikoli. Že like 10 let obljubljajo svašta revolucij okoli baterij pa še vedno imamo gadgete, ki vsi crknejo po parih urah in se nato polnijo četrt dneva. Edino kjer se je stanje mal izboljšalo so tablice z Atom Z37xx serijo procesorjev, kjer pa se niso izboljšale baterije ampak so tolk zmanjšali porabo hardwara, da so stare baterije postale celo uporabne.

To lahko rečeš za praktično katerkoli ARM based SoC, ne samo intlov.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Mavrik ::

Mipe je izjavil:

Think out of the box. Ta tehnologija bi omogočila hitro polnjenje avtomobilov na polnilnih postajah - zapelješ na črpalko, vštekaš, greš plačat in ko si nazaj, samo še odpelješ. Tako črpalko bi lahko BP priključili na industrijski vod.

Seveda bi bilo idealno, če bi na višjo raven dvignili tudi tehnologijo shranjevanja električne energije... V smislu kapacitete in ponovne rabe.


Mislim da si ti preveč zaprt v škatlo. Zakaj bi vozil se na črpalko, če pa je avto vsako jutro poln? Črpalke obstajajo IZKLJUČNO zato ker ti poleg vodovoda niso domov napeljali bencino-vod in je vozakanje tja samo še ostanek bencinske kulture.

Ko pa maš elektriko naenkrat doma pa je obstoj črpalk toliko pomemben kot štale za konje ob dolgih cestah.
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

hojnikb ::

Pa še, če se avtomobili polnejo _ponoči_ tistih 8 ur, je to fino tudi za elektrarne, ker pač ponoči ni toliko porabnikov.
#brezpodpisa

Mipe ::

Zakaj bi ostal samo v bližji okolici doma? In ali bi gledal avto v garaži, medtem ko tvojo ženo dajejo porodni popadki?

Te črpalke bi podaljšale doseg, ne da bi ti bilo treba prenočevati. Lahko bi šel po celi Evropi.

Mavrik ::

Mipe je izjavil:

Zakaj bi ostal samo v bližji okolici doma? In ali bi gledal avto v garaži, medtem ko tvojo ženo dajejo porodni popadki?


Kako neumnost si boš si še zmislil no :) Bolj bizarnega use-casa se nisi mogel spomniti?
The truth is rarely pure and never simple.

WarpedGone ::

Tesla se s HPC polnilcem (ki ga dogradiš) napolni v dobrih 4ih urah in po vodu vleče 70A (na 220V če sem prave podatke zasledil), kar bi naj bila tudi najmočenjša varovalka, ki se v EU vgrajuje v hiše (eletriki, je to res?). S tem polnjenjem pa dobiš pribl. 400-500km dosega.

Na voljo sta dve možnosti - standardna je (do) 10kW polnilec v avtu, lahko pa dokupiš še drugega in maš omejitev 20kW. Ker je 20kW že precej nad običajno varovalko, pride v poštev še nadgradnja napeljave. Ja, to je treba narest ni pa nič posebno posebnega. Če nimaš šanse tako močnega priključka, se pač v škatli na steni nastavi ustrezen jumper s katerim se nastavi meja tvojih varovalk.

Glede topica ... more of hot air.
Pri avtomobilskih baterijah je najbol pomembna reč Wh/kg - šele ko je to na prvem mestu ali blizu njega postane zanimivo še Wh/EUR, Wh/l in ostalo.


Zakaj bi ostal samo v bližji okolici doma? In ali bi gledal avto v garaži, medtem ko tvojo ženo dajejo porodni popadki?
Te črpalke bi podaljšale doseg, ne da bi ti bilo treba prenočevati. Lahko bi šel po celi Evropi.

Lahko pa že v začetku kupiš avto in ne mizerije s 100km dosega na idealen dan in novo baterijo.

Ko maš avto kjer je 'standarden' doseg 300km tudi žena s popadki ne bo več noben problem. Razen če živiš nekje sred sibirje in je prva ustrezna pomoč 500km daleč da nucaš 100% baterijo da prideš do tja.

Ja, je še prostor za dvig hitrosti polnjenja baterij na ustrezno močnih polnilnih postajah. Ampak tut ta višja hitrost ne bo nikakršen gamechanger več - 10 minut namesto 20 minut za dodatnih 250km? Fino ampak nič "to write home about".
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Mipe ::

Mavrik je izjavil:

Mipe je izjavil:

Zakaj bi ostal samo v bližji okolici doma? In ali bi gledal avto v garaži, medtem ko tvojo ženo dajejo porodni popadki?


Kako neumnost si boš si še zmislil no :) Bolj bizarnega use-casa se nisi mogel spomniti?

Nujne vožnje. Izpadi toka med ujmami in pozimi. Et cetera, et cetera. Zakaj bi se omejevali? Zaradi prevelike obremenitve omrežja? Nič, ga bomo pač nadgradili.

Ne navsezadnje je elektrika energent prihodnosti.

In kdo pravi, da bomo polnili avto v pol minute? To lahko omejimo na minimalno 5 minut ali več.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mipe ()

Mavrik ::

Še vedno mi ni jasno o čem govoriš. Povprečen družinski bencinar ima isti rang kot Tesla avto. Kaj točno ti zdaj razlagaš? Da ljudje dnevno grejo tankat ker skurijo cel tank, elektro avta pa ne bi polnili?

Oz. kake "nujne vožnje"? Zdaj praviš da ljudje avto nikoli ne pustijo s praznim tankom v garaži, električnega bi pa?
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

66speeder66 ::

Mislm, da imajo eni in drugi prav glede napajanja. Če bodo električni avtomibili v prihodnosti bolj razširjeni bodo uporabne tako polnilne postaje, ki bi ti avto hitro napolnile (kar bi bilo precej dražje), kot polnenje od doma. Ne znam si predstavljat, da bi nekdo, ki prevozi ogromno kilometrov z avtom, kombijem ali tovrnjakom moral čakat na vsakim recimo 400 km na 4 ali več urno polnjene. Vsaj ne za prihodnost električnih avtomobilov.

hojnikb ::

Bodo pa take aplikacije mele pač baterijo z 1000km avtonomije ali več. To bi blo pa že dovolj za dan vožnje.
#brezpodpisa

Mipe ::

Potem imamo tu še interventna vozila: gasilska, policijska, reševalci... Prednosti električnih vozil so očitne, prej kot slej bomo presedlali nanje, omejujeta jih le polnjenje in kapaciteta tanka. In po intervencijah pogosto morajo takoj na drugo, tu takojšnje polnjenje pride zelo prav.

Ne vem, zakaj se tako upirate novi tehnologiji samo zato, ker ni preveč praktična za domače primere. Nismo samo gospodinjstva, veste.

RejZoR ::

Mavrik je izjavil:

Še vedno mi ni jasno o čem govoriš. Povprečen družinski bencinar ima isti rang kot Tesla avto. Kaj točno ti zdaj razlagaš? Da ljudje dnevno grejo tankat ker skurijo cel tank, elektro avta pa ne bi polnili?

Oz. kake "nujne vožnje"? Zdaj praviš da ljudje avto nikoli ne pustijo s praznim tankom v garaži, električnega bi pa?


Ne, razlika je predvsem v tem, da z bencinarjem prideš v npr Dalmacijo v parih urah, s Teslo pa bi rabil ene 3 dni, zato ker bi moral vmes 2 dni polnit avto... mislim da nadaljna razlaga ni potrebna.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Mavrik ::

66speeder66 je izjavil:

Mislm, da imajo eni in drugi prav glede napajanja. Če bodo električni avtomibili v prihodnosti bolj razširjeni bodo uporabne tako polnilne postaje, ki bi ti avto hitro napolnile (kar bi bilo precej dražje), kot polnenje od doma. Ne znam si predstavljat, da bi nekdo, ki prevozi ogromno kilometrov z avtom, kombijem ali tovrnjakom moral čakat na vsakim recimo 400 km na 4 ali več urno polnjene. Vsaj ne za prihodnost električnih avtomobilov.


Za ta primer bodo verjento se še dolgo uporabljali hibridni avti na bencin / dizel. Pač, saj veš, ni nujno da je en avto za vse use-case primeren. Izkaže se pa da ljudje naredijo veliko večino časa bistveno manj kot 400km dnevno in se 10x nižja cena prevoženega kilometra in 5x daljši servisni interval hudo pozna pri stroških. Celo do te mere da se ti za tipične sloveske počitnice splača najeti bencinarja enkrat na let ;)
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

Mipe ::

Še ena možna aplikacija nove tehnologije polnjenja: električna vozila z minimalno kapaciteto. Kaj to pomeni? Da bi se lahko polnila med potjo (ali sproti ali s krajšimi postanki). Nekje sem bral o avtocestnem pasu, ki sproti polni električna vozila. Ker ne potrebujejo težkih akumulatorjev, so lažji in s tem manj porabijo. Ni nujno, da se nameni cel avtocestni pas - na nekaj kilometrov bi ob odstavnem pasu imeli niše za polnjenje električnih vozil. Voziš 50 km, napolniš v minuti in se pretegneš, nato se odpelješ naprej.

Sploh v mestu bi bila ta tehnologija neprimerno bolj praktična. Lahka mestna vozila, ki se hitro napolnijo kjerkoli v mestu. Nič onesnaženja. Celo na izposojo bi šla, kot Biciklj.

7982884e ::

RejZoR je izjavil:

Ne, razlika je predvsem v tem, da z bencinarjem prideš v npr Dalmacijo v parih urah, s Teslo pa bi rabil ene 3 dni, zato ker bi moral vmes 2 dni polnit avto... mislim da nadaljna razlaga ni potrebna.
ti veš kako daleč je dalmacija? lj-zadar je 350 km, kar je lepo doable z model s. za dubrovnik, ki je še 300 km naprej, bi rabil vmes še en supercharger, ki bi ti podaljšal potovanje za celo uro - če bi tak supercharger obstajal. in v naslednjih 10 letih bo na taki cesti ziher vsaj en, glede na to da jih je že zdaj v evropi 14

pa ko govorite, da bi sesulo električni vod, res ne vem zakaj bi morali take velike baterije filat direkt iz voda, če pa se lahko filajo iz vmesne shrambe (ki se fila iz električnega omrežja, ampak počasi)

bo pa pred razmahom avtov samo na štrom verjetno razmah hibridov s temi miniaturnimi 1L dizli, kar je čist kul

aja, pa tesla dela na novih superchargerjih:
We will soon roll out 120 kW Superchargers, which are 33% faster than our current version and can replenish half a charge in as little as 20 minutes, for free.

zdej mi nej pa še en reče da mu je problem počakat 20 min na vsakih 200km, v primeru da se en dan non-stop fura

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 7982884e ()

WarpedGone ::

Nujne vožnje. Izpadi toka med ujmami in pozimi. Et cetera, et cetera. Zakaj bi se omejevali?

Izpad električnega omrežja prizadene bencinske avte bistveno bolj kot električne (z ornk dosegom).
Zakaj?
Električni avti se tipično filajo doma sproti vsako noč ergo so v povprečju nafilani tja na 3/4 vsako jutro.
ICE avtomobili se tipično tankajo na nekje med 1/3 do povsem polnega in nato čaka s ponovnim tankanjem do praznega (kdo gre na petrol ko je v tanku še več kot 1/4 goriva? Omembe nevredne izjeme).
Ampak ko zmanjka štroma, utihnejo tudi bencinske črpalke - noben ice se ne bo natankal - kar maš v tanku, to maš, dokler ne pride spet štrom. Z EV boš v povprečju na boljšem - i.e. lahko pripeljal dlje. Če zram prišteješ še možnost lastne produkcije štroma, ki se zgodi neredko, si pa sploh na bolšem. (Razen če nimaš lastne kuhalnice bencina).

Ne, razlika je predvsem v tem, da z bencinarjem prideš v npr Dalmacijo v parih urah, s Teslo pa bi rabil ene 3 dni, zato ker bi moral vmes 2 dni polnit avto... mislim da nadaljna razlaga ni potrebna.

Razlagat ni potrebno le tega - da si full of shit.
Model S te iz ljubljane v enem šusu prpelje vsaj do Splita, lahko da tut do Makarske. To je po vsej definiciji "Dalmacije" vsaj 3/4 dalmacije dosegljive brez postanka.
Potem pa pridejo na mizo javne "hitre" polnilne postaje in v tem primeru tudi Teslino SuperCharger omrežje. Ko bo na hrvaški obali postavljen kak SC, boš v 20m nafilal dodatnih 250km dosega. In ta SC tam dol bo postavljen, sam ne še letos. Letos je fokus na bol bogatih državah (nemčija, francija, še Italija bo mogoče dobila enega).

Tudi brez SC na hrvaški obstajajo javne polnilne postaje, le najt jih je treba, kjer je pa potrebno narest še veliko dela. Svetovni portal PlugShare.com ve za dve polnilni postaji južno od Slovenije, ena nja bi bila v Labinu v istri, druga pa v neki vukojebini nad Senjem.

Ampak je pa Dalmacija polna avtokampov, kjer se da zmenit za električni priključek vsaj 240/16 če že ne 240/32 ali celo kaj več. Na 3kW bo polnjenje res bol simbolično, na 6kW pa boš prazno baterijo že praktično nafilal na polno v eni noči.
Če uspeš v kakem kampu ujagat trifazni prikljuečk in si dokupu še drugi polnilec pa maš limit 20kW ergo prazno v polno baterijo v rangu 5 ur.

Ko se hrvati spravijo skup in postavijo kak močnejši javni polnilec, bo pa to še manjši problem.
Zbogom in hvala za vse ribe

LedStorm+++ ::

In kaj je narobe z gorivnimi celicami? :(
Če pogledam tole enostavnost, pred električnimi. :O

Kapljica vode in že vozi...
Pingvin :-)

WarpedGone ::

Kaj je narobe s stvarjo, ki v praksi ne obstaja?
Like, everything?
Zbogom in hvala za vse ribe

Mipe ::

LedStorm+++ je izjavil:

In kaj je narobe z gorivnimi celicami? :(
Če pogledam tole enostavnost, pred električnimi. :O

Kapljica vode in že vozi...

Kapljica vode IN magnezijeva plošča...

RejZoR ::

7982884e je izjavil:

RejZoR je izjavil:

Ne, razlika je predvsem v tem, da z bencinarjem prideš v npr Dalmacijo v parih urah, s Teslo pa bi rabil ene 3 dni, zato ker bi moral vmes 2 dni polnit avto... mislim da nadaljna razlaga ni potrebna.
ti veš kako daleč je dalmacija? lj-zadar je 350 km, kar je lepo doable z model s. za dubrovnik, ki je še 300 km naprej, bi rabil vmes še en supercharger, ki bi ti podaljšal potovanje za celo uro - če bi tak supercharger obstajal. in v naslednjih 10 letih bo na taki cesti ziher vsaj en, glede na to da jih je že zdaj v evropi 14

pa ko govorite, da bi sesulo električni vod, res ne vem zakaj bi morali take velike baterije filat direkt iz voda, če pa se lahko filajo iz vmesne shrambe (ki se fila iz električnega omrežja, ampak počasi)

bo pa pred razmahom avtov samo na štrom verjetno razmah hibridov s temi miniaturnimi 1L dizli, kar je čist kul

aja, pa tesla dela na novih superchargerjih:
We will soon roll out 120 kW Superchargers, which are 33% faster than our current version and can replenish half a charge in as little as 20 minutes, for free.

zdej mi nej pa še en reče da mu je problem počakat 20 min na vsakih 200km, v primeru da se en dan non-stop fura


Ker Tesla je seveda nekaj kar bo vsak imel doma ane? Za ostale običajne električne avte pa vemo kolk imajo dometa. Krepko premalo za karkoli razen jajcanje po mestu.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

SuperVeloce ::

Ko bodo rešili probleme z vodikom..., bo future in nič prej. Gorivne celice, ne pa glupe baterije. Me res zanima, zakaj so pri Hondi praktično sami pri razvoju. Nihče ne gleda dolgoročno?

smash ::

da, vsakdo bo imel doma to

7982884e ::

RejZoR je izjavil:


Ker Tesla je seveda nekaj kar bo vsak imel doma ane? Za ostale običajne električne avte pa vemo kolk imajo dometa. Krepko premalo za karkoli razen jajcanje po mestu.
160km je za več kot "jajcanje po mestu", kljub temu da je "jajcanje po mestu" to, kar dela večina slovencev 90% časa. taki avti pa tud niso namenjeni za družinska potovanja na morje

Ko bodo rešili probleme z vodikom..., bo future in nič prej. Gorivne celice, ne pa glupe baterije. Me res zanima, zakaj so pri Hondi praktično sami pri razvoju. Nihče ne gleda dolgoročno?
lol, se ti zavedaš, kaj si napisal? ko bodo rešili probleme z vodikom?
ko bo slovenija rešila probleme z gospodarstvom, bo kle nova švica in nič prej.
v razvoju so baterije s tudi 10x večjo gostoto energije, kar bo čisto overkill in ne boš nucal nobenega vodika. že danes so baterije čisto spodobne, problem je samo še teža. do takrat ko boš za desetino teže baterije dobil isto energije, bodo pa hibridi lahko popolnoma nadomestili klasične motorje. zadeva je že začela pronicat tako navzdol - zdej so v hyper-avtih, čez par let bo to edina izbira v 100k€ razredu (zdaj je samo ena izmed več izbir), čez še par let v 50k€ razredu in tako naprej - kot navzgor - kompaktni hibridi se bodo začeli razširjat na sosednje razrede

keitai ::

SuperVeloce je izjavil:

Ko bodo rešili probleme z vodikom..., bo future in nič prej. Gorivne celice, ne pa glupe baterije. Me res zanima, zakaj so pri Hondi praktično sami pri razvoju. Nihče ne gleda dolgoročno?


Direktno to, ne vem zakaj bi naj bila prihodnost en kup baterij in problem z polnenjem, namesto vodika, ki je bolj čist ter sovpada z modelom polnenja avtov, kot ga imamo sedaj.

7982884e ::

zato ker ima pogon na štrom pomembne prednosti ki jih drugi pogoni nimajo (navor, moč, učinkovitost, sposobnost regenerativnega polnjenja, odsotnost potrebe po pretvorbi snovi za pridobivanje energije, štrom je poceni in je povsod dostopen)

Mavrik ::

Ker je shranjevanje, transport in prelivanje vodika konkretno problematično. Še posebej v primerjavi s tem da avto ko prideš domov všekaš v vtičnico in te vedno poln čaka v garaži.
The truth is rarely pure and never simple.

smash ::

keitai je izjavil:

SuperVeloce je izjavil:

Ko bodo rešili probleme z vodikom..., bo future in nič prej. Gorivne celice, ne pa glupe baterije. Me res zanima, zakaj so pri Hondi praktično sami pri razvoju. Nihče ne gleda dolgoročno?


Direktno to, ne vem zakaj bi naj bila prihodnost en kup baterij in problem z polnenjem, namesto vodika, ki je bolj čist ter sovpada z modelom polnenja avtov, kot ga imamo sedaj.


včasih bi se lahko vprašali enako, zakaj bi imel LCD, če imamo lahko kar direkt OLED

RejZoR ::

7982884e je izjavil:

RejZoR je izjavil:


Ker Tesla je seveda nekaj kar bo vsak imel doma ane? Za ostale običajne električne avte pa vemo kolk imajo dometa. Krepko premalo za karkoli razen jajcanje po mestu.
160km je za več kot "jajcanje po mestu", kljub temu da je "jajcanje po mestu" to, kar dela večina slovencev 90% časa. taki avti pa tud niso namenjeni za družinska potovanja na morje

Ko bodo rešili probleme z vodikom..., bo future in nič prej. Gorivne celice, ne pa glupe baterije. Me res zanima, zakaj so pri Hondi praktično sami pri razvoju. Nihče ne gleda dolgoročno?
lol, se ti zavedaš, kaj si napisal? ko bodo rešili probleme z vodikom?
ko bo slovenija rešila probleme z gospodarstvom, bo kle nova švica in nič prej.
v razvoju so baterije s tudi 10x večjo gostoto energije, kar bo čisto overkill in ne boš nucal nobenega vodika. že danes so baterije čisto spodobne, problem je samo še teža. do takrat ko boš za desetino teže baterije dobil isto energije, bodo pa hibridi lahko popolnoma nadomestili klasične motorje. zadeva je že začela pronicat tako navzdol - zdej so v hyper-avtih, čez par let bo to edina izbira v 100k€ razredu (zdaj je samo ena izmed več izbir), čez še par let v 50k€ razredu in tako naprej - kot navzgor - kompaktni hibridi se bodo začeli razširjat na sosednje razrede


Aja, za na morje pa bo vsak imel še enega bencinarja, samo za ta namen. Zbudi se in dojemi, da so baterije popolnoma zgrešen medium za shranjevanje energije.

Vodik, kakorkoli že imajo težave z njim v danem trenutku boljša zadeva. Dokaz je kalifornija, kjer take črpalke funkcionirajo že precej let. Oz imaš tud gorivne celice na metanol. Metanol se pa bistveno lažje pretaka ane? Energijski medium mora bit snov, ki jo v nekaj sekundah napolniš v vozilo. Zato so baterije fail že v osnovi. Kot vidiš, tud če so rešili navidezni problem s kapaciteto, pa je problem s polnjenjem kot si lahko opazil zgoraj (da nobena hiša nima dovolj zmogljivega voda, da bi se avto lahko hitro polnil). Da ne omenjamo kakšne težave bojo nastale, ko bo 75% slovenije hitro polnilo avtomobile.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Mavrik ::

A boš se ti že zaenkrat spravil ven s tega načina razmišljanja, kjer gre vsak na morje enkrat na leto na Dalmacijo no? :P

V Kaliforniji vidiš na vsakem drugem koraku (okoli SF / Valleya) ravno Tesle in Leafe, ne pa vodikove kante. Predvsem zato, ker tam ljudje

a.) Si tak avto lahko privoščijo
b.) So si sposobni s prihranki na bencinu (PAZI TA KONCEPT!) za tisti teden dopusta najeti primernejši avto za potovanje.

Tako da daj preklopi malo z "jaz pa grem enkrat na leto kot priden Slovenec na Hrvaško na morje" razmišljanja ko se pogovarjamo o celotnem trgu no.
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

Nikec3 ::

Domače polnilnice za električne avtomobile ne rabijo biti hitre, bo pa to uporabno za javne, kjer pa najbrž velika moč ne bi smela biti (pre)velik problem.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

7982884e ::

RejZoR je izjavil:


Aja, za na morje pa bo vsak imel še enega bencinarja, samo za ta namen. Zbudi se in dojemi, da so baterije popolnoma zgrešen medium za shranjevanje energije.

Vodik, kakorkoli že imajo težave z njim v danem trenutku boljša zadeva. Dokaz je kalifornija, kjer take črpalke funkcionirajo že precej let. Oz imaš tud gorivne celice na metanol. Metanol se pa bistveno lažje pretaka ane? Energijski medium mora bit snov, ki jo v nekaj sekundah napolniš v vozilo. Zato so baterije fail že v osnovi. Kot vidiš, tud če so rešili navidezni problem s kapaciteto, pa je problem s polnjenjem kot si lahko opazil zgoraj (da nobena hiša nima dovolj zmogljivega voda, da bi se avto lahko hitro polnil). Da ne omenjamo kakšne težave bojo nastale, ko bo 75% slovenije hitro polnilo avtomobile.
s tabo debatirat je mission fucking impossible
že danes ima povprečna familija več avtov, eden izmed njih je komot električen na majhno baterijo. čez 10 let bodo komot VSI električni. zato ker range od model S je dovolj velik range za veliko večino populacije oz. kar za vse, če so v igri gosto nasejani superchargerji.

baterije fail v osnovi

kako glupa trditev je to?
zakaj zaboga bi filal direktno preko voda? tudi teslini superchargerji ne delajo tega, zakaj bi to delal ko maš sposobnost baterijo nafilat še nekajkrat hitreje?
če slovenec spije pivo v 5 minutah in če je takih slovencev 1 milijon in če proizvodnja piva v sloveniji ni 1 milijon litrov na 5 minut, še ne pomeni da slovenci ne bodo mogli piti piva

jest10 ::

WarpedGone je izjavil:


Ampak ko zmanjka štroma, utihnejo tudi bencinske črpalke - noben ice se ne bo natankal - kar maš v tanku, to maš, dokler ne pride spet štrom. Z EV boš v povprečju na boljšem - i.e. lahko pripeljal dlje. Če zram prišteješ še možnost lastne produkcije štroma, ki se zgodi neredko, si pa sploh na bolšem. (Razen če nimaš lastne kuhalnice bencina).

No ja, to zagato lepo reši agregat.
Po zadnjem dogajanju ga imna zihr vsaka črpalka na zalogi>:D
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Bo EU predpisala enotne polnilce mobilnikov? (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostalo
7122484 (15629) MrStein
»

Samsung litij-ionske baterije izpopolnjuje z grafenom

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
247588 (4758) Markoff
»

Kam se je izgubilo 15 odstotkov Galaxyjev Note7

Oddelek: Novice / Android
4515416 (10792) Unknown_001
»

Samsung predstavil izboljšan Galaxy S5 (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Android
10222682 (18712) MrStein
»

Prototip baterije, ki se napolni v pol minute (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
13133476 (28257) Redneck

Več podobnih tem