» »

JEK 2

JEK 2

Temo vidijo: vsi
««
160 / 161
»»

starfotr ::

Najdražja je tista energija, ki je ni v danem trenutku. Kaj ti pomaga 10x cenejši vir, če pa se ne moreš zanesti nanj?

trancer01 ::

Še huje je to, da se na OVE nikoli ne bo mogoče zanesti, ker so po definiciji nezanesljivi. Seveda to zahodnjaških birokratov ne moti in gradijo celotno politiko in prihodnost na nestabilni in dejansko pošastno dragi tehnologiji v upanju, da bo ljudstvo to kupilo in plačalo. Zaenkrat jim gre odlično, saj so uspešno oprali možgane znatnemu delu prebivalstva.

pegasus ::

Medtem pa Avstralija v gridu že ima 5.5% baterij. To so samo velike grid baterije, če šteješ še vse domače, je odstotek precej nad 10.
Grid baterije so hot topic tudi v Texasu. Tam vsi najprej gledajo na zaslužek ;)

fikus_ ::

V AUS so spice porabe elektrike drage in se baterije bolj splacajo kot v EU.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

gruntfürmich ::

trancer01 je izjavil:

Še huje je to, da se na OVE nikoli ne bo mogoče zanesti, ker so po definiciji nezanesljivi. Seveda to zahodnjaških birokratov ne moti in gradijo celotno politiko in prihodnost na nestabilni in dejansko pošastno dragi tehnologiji v upanju, da bo ljudstvo to kupilo in plačalo. Zaenkrat jim gre odlično, saj so uspešno oprali možgane znatnemu delu prebivalstva.

načeloma je sonce še kar predvidljivo, dočim (celinski) veter (morda izvzamemo severno morje) je pa hudo nepredvidljiv.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

telexdell ::

fikus_ je izjavil:

V AUS so spice porabe elektrike drage in se baterije bolj splacajo kot v EU.

V Avstraliji so začeli polnilna mesta za EV opremljati s tehnologijo V2G (iz vozila v omrežje). Doličiš čas, ko boš šel in najmanj kako poln mora biti takrat avtomobili. V vmesnem času pa avtomobil služi omrežju za hrambo viškov ali pokrivanje manjkov. Glede na to, da precej avtomobilov miruje vsaj 8 ur v času najbolj dinamičnih dogoodkov v omrežju (konic, viškov iz SE...) bo tako v tem času nekoč na razpolago praktično neomejeno baterijskih kapacitet. Še posebej, ko se bo razvila še tehnologija V2H (iz vozila v hišo) in boš zvečer iz avta pokrival potrebe hiše.
Seveda pa te tehnologije lajšajo težave omrežja ne pa problemov alternativnih virov. Brez zanesljivih virov, kot so HE in JE pač ne bo šlo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

starfotr ::

Ti veš, koliko stane baterija v avtu? Da ne omenjam še menjave.
Recimo en link:
https://www.recurrentauto.com/research/...

?24 kWh Battery - $4,000-$6,500 ($166-$271/kWh)?
30 kWh Battery - $5,000-$8,000 ($167-$267/kWh)?
40 kWh Battery - $8,000-$12,500 ($200-$312/kWh)?
62 kWh Battery - $12,000-$15,000 ($194-$242/kWh)


In sedaj si kot lastnik tako neumen, da jo boš dal v uporabo opreaterju omrežja za neko bagatelo?

MrStein ::

Za otroke gre!

Pardon, za planet gre!
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

deco16 ::

Baterija stane 1000€ za 15kWh.

In tisto lahk daš operaterju ker lahko naredi tudi veliko ciklov.

Tista iz avta pač ni narejena za to.

gruntfürmich ::

MrStein je izjavil:

Za otroke gre!

Pardon, za planet gre!

:)) dobra!
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

pegasus ::


" ... this will sink us."

gruntfürmich ::

starfotr je izjavil:

Ti veš, koliko stane baterija v avtu? Da ne omenjam še menjave.
Recimo en link:
https://www.recurrentauto.com/research/...

?24 kWh Battery - $4,000-$6,500 ($166-$271/kWh)?
30 kWh Battery - $5,000-$8,000 ($167-$267/kWh)?
40 kWh Battery - $8,000-$12,500 ($200-$312/kWh)?
62 kWh Battery - $12,000-$15,000 ($194-$242/kWh)


In sedaj si kot lastnik tako neumen, da jo boš dal v uporabo opreaterju omrežja za neko bagatelo?

jah, bodo pa dali vsak avto za v najem.
You’ll own nothing and be happy...8-)
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

telexdell ::

starfotr je izjavil:

Ti veš, koliko stane baterija v avtu? Da ne omenjam še menjave.
Recimo en link:
https://www.recurrentauto.com/research/...

?24 kWh Battery - $4,000-$6,500 ($166-$271/kWh)?
30 kWh Battery - $5,000-$8,000 ($167-$267/kWh)?
40 kWh Battery - $8,000-$12,500 ($200-$312/kWh)?
62 kWh Battery - $12,000-$15,000 ($194-$242/kWh)


In sedaj si kot lastnik tako neumen, da jo boš dal v uporabo opreaterju omrežja za neko bagatelo?

Nihče te ne sili, da to narediš. Odločitev je povsem svobodna. Če ne bi videli interesa zagotovo ne bi v avtomobile že vgrajevali tehnologij V2L (iz vozila v porabnika-vtičnica 3,5 kW, da si lahko npr. skuhaš kavo ali ohladiš pijačo ali... kjerkoli) in tehnologijo V2G v polnilnice.

PS je pa stvar podobna kot je bila pri postavitvi SE po sistemu neto meritev- prvi smo bili pravi bedaki, ko pa je število bedakov začelo naraščati, so pa tisti najpametnejši izviseli.

PSS
Dolfeng Box z 42kWh baterijo te pride tam 17 kEUR, ti bi pa zgolj baterijo prodajal po 12 kEUR?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

starfotr ::

Rezervni deli so mnogo dražji, kot pa v celoti sestavljen avto iz tovarne. Tako, da tu sploh ni racionalne primerjave.

In ko že ravno omenjaš kitajca. Daj še omeni kak postopek imajo, da ti zamenjajo baterijo in koliko časa to traja ter koliko stane. Ker dvomim, da boš novo baterijo za kitajca dobil prej kot v pol leta.

V2G je pač slepo črevo. Naredili so ga, ker je praktično zastonj, rabiš samo razsmernik s sinhronizacijo. To je pa danes že standard. In to je bolj marketing, pač še ena kratica, ko bereš reklame za avto. Verjetno je to dobro za posel avtomobilske industrije, saj bo prej prišlo do odpovedi baterije, kot bi sicer. Kar je direktrn denar za njih. Ekonomsko se pa to ne bo nikoli povrnilo uporabnikom. Seveda lahko prodaš vse mogoče vsem mogočim ljudem, tudi pravljice. Tisti najbolj zagrizeni bodo seveda branili tehnologijo, ki jo uporabljajo ne glede na vse.

J.McLane ::

Baterijo v avtu se menja, če odpove, torej pride do okvare, če ti postane premajhna prodaš avto in kupiš novega. Sicer pa večina EV ponuja grancijo na kapaciteto 70% v 8 letih.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Dolfeng Box z 42kWh baterijo te pride tam 17 kEUR, ti bi pa zgolj baterijo prodajal po 12 kEUR?

Človek je v letu 2015. Pri nekih stvareh v 1985.

telexdell ::

starfotr je izjavil:

Rezervni deli so mnogo dražji, kot pa v celoti sestavljen avto iz tovarne. Tako, da tu sploh ni racionalne primerjave.

In ko že ravno omenjaš kitajca. Daj še omeni kak postopek imajo, da ti zamenjajo baterijo in koliko časa to traja ter koliko stane. Ker dvomim, da boš novo baterijo za kitajca dobil prej kot v pol leta.

V2G je pač slepo črevo. Naredili so ga, ker je praktično zastonj, rabiš samo razsmernik s sinhronizacijo. To je pa danes že standard. In to je bolj marketing, pač še ena kratica, ko bereš reklame za avto. Verjetno je to dobro za posel avtomobilske industrije, saj bo prej prišlo do odpovedi baterije, kot bi sicer. Kar je direktrn denar za njih. Ekonomsko se pa to ne bo nikoli povrnilo uporabnikom. Seveda lahko prodaš vse mogoče vsem mogočim ljudem, tudi pravljice. Tisti najbolj zagrizeni bodo seveda branili tehnologijo, ki jo uporabljajo ne glede na vse.

Baterije imajo deklariranih tam 1500...2000 ciklov. Nove serije imajo deklariranih že 6000 in več ciklov. Če namesto cikla 0...100%...0 izvajaš cikle 20%...80%...20% se število ciklov poveča za vsaj 50%.
Avti imajo baterije za dosege 300...500 km. Ob 1500 cikli to pomeni 450.000 in 750.000 km. Pri novejših baterijah pa... (računaj, če želiš). Nekateri kitajski EV katere lahko kupiš tudi pri nas ti daje garancijo na 1.000.000 prevoženih km. Povprečen avto pa naredi dnevno tam 34 km. Torej bo v 30 letih iztrošil baterijo zaradi prevoženih km.
Ti bo pa baterija mnogo prej propadla zaradi staranja in utrujenosti materiala. Tako ti bo slej ko prej odpovedala, pa če jo boš redno polnil/praznil ali zgolj nekje skladiščil in nikoli polnil/praznil...

Pač- nekateri bodo spet butli za tiste ta pametne.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::

Avti imajo 50-80, tudi več, kwh baterije. Od tega boš preklemano težko dnevno prečrpal več kot kakih 20 kwh. Če je to nekje med 40 in 80% kapacitete, nima to praktično nobenga vpliva na življenjsko dobo.

starfotr ::

Ni res. Avti imajo od dobrih 20 kWh pa do nekje 120 kWh. Pod 50 kWh jih je kar nekaj na trgu (tudi novih), torej si odrezal kar zajeten del. Ni pa nujno, da vsi podpirajo V2G.

Kje bi pa izvajali V2G? Doma? V službi? Na javni polnilnici?

J.McLane ::

V2G nima noben pri nas prodajan EV, imajo samo V2L, ka pomeni da dobiš eno vtičnico, ki pa je lahko kar močna ranga 3kW.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

deco16 ::

Baje da grejo vsi vsaj do 7,2 kW z malo domišljije.

DamijanD ::

J.McLane je izjavil:

V2G nima noben pri nas prodajan EV, imajo samo V2L, ka pomeni da dobiš eno vtičnico, ki pa je lahko kar močna ranga 3kW.

A nima R5 V2G - vsaj glede na EV-DB?

Drugače pa jaz to tudi vidim kot nekaj kar ne bi delal, ker si ne želim "starati avta" hitreje kot se bo že sam od sebe.


Je imel pa Linus par dni nazaj DIY video s teslinimi baterijami:

J.McLane ::

Sem preveril R5, zaenkrat še samo obljube, bomo videli če bodo to res omogočili in kje oz. pod kakšnimi pogoji.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Hec ::

Pa kaj spet sanjate o JEK2. Ne bo je, ker je ne bo podprl nihce, ki je 50+, skratka vecina prebivalstva.

Rabimo starostno oskrbo, tujo delovno silo za penzije, ne pa neko JEK2, katere elektrike ne bomo nikoli doziveli.

Ne razumem kaj vam ni jasno?
Tega ne pisem jaz, sem se cepil proti Covidu in sem ze leta mrtev. Baje.

Ljudje, ki najbolj mahajo z zastavami, si je ne zasluzijo imeti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Hec ()

Utk ::

starfotr je izjavil:

Ni res. Avti imajo od dobrih 20 kWh pa do nekje 120 kWh. Pod 50 kWh jih je kar nekaj na trgu (tudi novih), torej si odrezal kar zajeten del. Ni pa nujno, da vsi podpirajo V2G.

Pojma nimaš, nič nisem odrezal. Kater od teh z manjšo baterijo dejansko ima v2*?

J.McLane je izjavil:

V2G nima noben pri nas prodajan EV, imajo samo V2L, ka pomeni da dobiš eno vtičnico, ki pa je lahko kar močna ranga 3kW.

Hyundai in še drugi imajo v2v, za v2g rabiš inverter in načeloma lahko vlečeš tudi po 20 kw.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

kow ::

Montel news:

EDF is investigating cracks discovered at its Civaux 2 (1.5 GW) nuclear reactor in western France. Initially reported as "microcracks," sources have now confirmed to Montel that the cracks measure 2-3 mm and are located near welds on different parts of the RRA safety cooling circuit.

The reactor has been offline for maintenance since 4 April, with its outage recently extended to 30 July. EDF will need to replace the damaged sections before restarting the unit, sources said.

A spokeswoman for France's nuclear safety authority (ASNR) said there were two "indications" suggesting a possible defect, but noted further analysis was needed. EDF told Montel that corrosion inspections are ongoing and it is awaiting the results of expert tests.

If the cracks are indeed 2-3 mm long, "then these are not microcracks. They are macro - visible to the naked eye," said Jacques Terracher, a member of the local Cli group. The head of the national federation Anccli warned of wider implications if similar defects are found in other repaired areas.

The issue triggered a jump in French power prices across the curve. The front-year contract rose EUR 5.20 to EUR 67.50/MWh - the highest since mid-February - while Q4 and Q1 2026 contracts rose over EUR 6.

Stress corrosion cracking has plagued EDF's fleet since 2021, contributing to record-low nuclear output in 2022. Civaux's compact pipe layout may make it more vulnerable to such issues, according to sources.

sir_mha ::

Zelo zanimiva pobuda, še mladi za podnebno pravičnost so izdelali svojo študijo. Po zgolj prebranem intervjuju se mi zdi njihov pristop zelo racionalen in strokovno pošten. Enoznačnega odgovora nima nihče, zato pa imamo vsi več informacij, s katerimi bomo lažje rekli da ali ne.

Ko se je lansko leto vnela razprava o gradnji nove jedrske elektrarne, so v gibanju Mladi za podnebno pravičnost zaznali toliko pomanjkljivih in netočnih informacij, da so se odločili, da bodo s "strokovnim aktivizmom" v njej poskusili zavzeti svoj prostor. Izidor Ostan Ožbolt je skupaj s še dvema članoma ob večerih, po službi in ob koncih tedna začel pripravljati študijo o ekonomiki projekta JEK 2. Ko se je izkazalo, da referenduma o novi elektrarni (na srečo) ne bo, so študijo v miru dokončali, slabo leto pozneje, konec letošnjega maja je izšla na dobrih 250 straneh.


https://www.rtvslo.si/gospodarstvo/ekon...

avani12 ::

Tako sem ujel tega, morda bo še koga zanimalo. Kitajcem je uspelo postaviti torinski reaktor. Rešili so problem cevi, ki morajo zdržati ene 700*C toka šoli, kar je bil do zdaj eden večjih omejitvenih faktorjev. Morda pa le doživimo torijsko renesanso

kow ::

Izgleda, da je Holtec na dobri poti, da v nekaj mesecih restarta 800MW reactor v Michiganu (Palisades Nuclear Power Plant). Ugasnili so ga sredi maja 2022.

kow ::

Bolgari se resno pogovarjajo z Americani za dva AP1000 reaktorja v jedrski elektrarni Kozloduj.

starfotr ::

Mi budale pa kaj? Kot da smo munjeni. Gradnja nove nuklearke bi že zdavnaj morala biti v teku.

pegasus ::

Gradnja nove nuklearke bi bila dandanašnji največja možna budalaština.

fujtajksel ::

O gradnji nove nuklearke se bo dalo pogovarjat če se cene kej normalizirajo, trenutno je strel v lastno koleno.

feryz ::

Še ena možnost je, mnogo boljša.
Da jo prekvalificiramo v objekt, nujen za potrebe vojske.
Potem denar kar naenkrat ne bo več problem.

Nekako tako, kot je TEŠ ratal ogrevalna peč iz elektrarne.
Napišeš en sekret papir in je urejeno.

gruntfürmich ::

kow je izjavil:

Bolgari se resno pogovarjajo z Americani za dva AP1000 reaktorja v jedrski elektrarni Kozloduj.

bolgari se resno pogovarjajo, američani pa resno lažejo da jo znajo narediti... imho
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

starfotr ::

Velik del sveta dela intenzivno na nuklearkah ta moment. So torej skrenili s poti vsi samo mi ne, ker je to za nas strel v koleno?

https://world-nuclear.org/nuclear-react...

telexdell ::

fujtajksel je izjavil:

O gradnji nove nuklearke se bo dalo pogovarjat če se cene kej normalizirajo, trenutno je strel v lastno koleno.

Dejansko ne potrebujemo nove JE. Potrebujemo zgolj dovolj elektrike za cilje katere si postavljamo v elektrifikaciji prometa in znižanju emisij CO2. To elelktriko lahko pridobimo tudi iz nekaj deset novih HE, katere bi poleg Save dali še na Muri in Sočo. Hidripotenciala, katerega je ekonomslo možno izkoristiti imam še dovolj. Pol lahko zagotovimo elektriko iz vetrnih in geotermalnih elektrarn. Pač damo na vse možne lokacije vetrnice in zavrtamo v zemljo, kjer je geopotencial primeren.
Če pa ne bomo gradili ne JE in ne HE, ter ne vetrnic pol pa nam ostane le še nakup elektrike na borzah. Je pa vprašanje, po kakšnih cenah se bo prodajala tam- ali po nekih, katere si mi žečimo ali po tistih, po katerih jo bodo prodajali oni, kateri se sedaj streljajo v koleno in si bodo želeli povrniti investicijo ob nekem dobičku?

Seveda je pa še ena opcija- da se ne ustrelimo koleno in si brez elektrike obrabimo kolena, ko bomo gnali pendala na kolesu namesto se vozili z EV.

Izbira je zgolj in le naša.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

starfotr ::

Good luck pri postavitvi novih HE, VE, GEO-TE. Na koncu tudi PV v velikih obsegih.

NEK2 je v Krškem dobrodošel. Tam ga sprejemajo in tam so strokovnjaki.

Bi pa bilo dobro razmislit še o lokaciji za JE3 (ali bo to na lokaciji TEŠ ali Ptuj) in podobno strateško razmišljanje.

telexdell ::

starfotr je izjavil:

Good luck pri postavitvi novih HE, VE, GEO-TE. Na koncu tudi PV v velikih obsegih.

NEK2 je v Krškem dobrodošel. Tam ga sprejemajo in tam so strokovnjaki.

Bi pa bilo dobro razmislit še o lokaciji za JE3 (ali bo to na lokaciji TEŠ ali Ptuj) in podobno strateško razmišljanje.

O sreči bodo morali razmisliti oni, kateri pri izgradnji JE vidijio strel v koleno. Lahko je govoriti, da nekaj ne gre. Veliko težje pa dati alternativo, kaj namesto tistega, kar ne gre.

PS se dobro vidi v politiki. Volijo samo da ni Janša ne pa Cerarja, Šarca, Goloba... Ali so proti Uberju ali airbnb ne povedo pa, kako drugače poceni najeti prevoz ali namestitev.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

starfotr ::

Namesto ubra imaš taksi in javni prevoz ter prevoz.org. Namesto airbnb imaš hotele, hostle itd. Kaj odkrivaš toplo vodo?

telexdell ::

starfotr je izjavil:

Namesto ubra imaš taksi in javni prevoz ter prevoz.org. Namesto airbnb imaš hotele, hostle itd. Kaj odkrivaš toplo vodo?

Namesto JEK2 IN JE3 pa imaš borze, kjer prodajajo elektriko. Kaj odkrivaš toplo vodo z izgradnjo proizvodnih virov?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

D3m ::

pegasus je izjavil:

Gradnja nove nuklearke bi bila dandanašnji največja možna budalaština.


|HP EliteBook|R7 8840U|

pegasus ::

Sprintaj si to, obesi na steno, pa se vidiva spet čez 10 in čez 20 let.

fujtajksel ::

telexdell je izjavil:

...
Če pa ne bomo gradili ne JE in ne HE, ter ne vetrnic pol pa nam ostane le še nakup elektrike na borzah. Je pa vprašanje, po kakšnih cenah se bo prodajala tam- ali po nekih, katere si mi žečimo ali po tistih, po katerih jo bodo prodajali oni, kateri se sedaj streljajo v koleno in si bodo želeli povrniti investicijo ob nekem dobičku?
...


Joj kolkrat smo šli že čez tole. Na primeru TEŠ6 se žal krasno vidi, da bomo lahko bodisi prodajali elektriko iz elektrarn ki bodo konkurenčne na evropskem trgu, bodisi jo kupovali na borzah. JEK2 ima v trenutnih razmerah zelo slabe šanse bit konkurenčna (le v zelo slabih perspektivah da bodo cene elektrike ponorele). Ni pametno bit zelo odvisen od drugih, zato je seveda neke elektrarne treba gradit. Ampak po možnosti take ki bodo predvidoma delale profit ali vsaj ne preveč izgube. Trenutno se npr par let še splača štepat SE, je itq brez veze kurit gorivo kadar sije sonce, splačajo se kogeneracije, seveda bi se splačala še kakšna HE če bi se jo še dalo postavit...
Če bi tiste milijone ki smo jih takrat vrgli v TEŠ6 dali v elektrarne ki bi danes namesto izgube nosile profit, bi bili danes v veliko boljšem položaju, namesto proračunskega porabnika bi imeli vir dohodka. To je treba imet v mislih v prihodnjih energetskih odločitvah. Ne vem zakaj ste eni tako čustveno vezani na NEK2, čeprav gorijo vsi tehnoekonomski rdeči semaforji. Večje ekonomije od naše si pri tako velikem projektu laže privoščijo 20 let pokrivat razliko nad tržno ceno, pri nas bi mogoče zneslo če bi dve tretjini naložbe (in državnega poroštva!) prevzeli tudi državni partnerji. Kolikor se spomnim so tudi nam ponujali partnerstvo v Kozloduju.

telexdell ::

fujtajksel je izjavil:

telexdell je izjavil:

...
Če pa ne bomo gradili ne JE in ne HE, ter ne vetrnic pol pa nam ostane le še nakup elektrike na borzah. Je pa vprašanje, po kakšnih cenah se bo prodajala tam- ali po nekih, katere si mi žečimo ali po tistih, po katerih jo bodo prodajali oni, kateri se sedaj streljajo v koleno in si bodo želeli povrniti investicijo ob nekem dobičku?
...


Joj kolkrat smo šli že čez tole. Na primeru TEŠ6 se žal krasno vidi, da bomo lahko bodisi prodajali elektriko iz elektrarn ki bodo konkurenčne na evropskem trgu, bodisi jo kupovali na borzah. JEK2 ima v trenutnih razmerah zelo slabe šanse bit konkurenčna (le v zelo slabih perspektivah da bodo cene elektrike ponorele). Ni pametno bit zelo odvisen od drugih, zato je seveda neke elektrarne treba gradit. Ampak po možnosti take ki bodo predvidoma delale profit ali vsaj ne preveč izgube. Trenutno se npr par let še splača štepat SE, je itq brez veze kurit gorivo kadar sije sonce, splačajo se kogeneracije, seveda bi se splačala še kakšna HE če bi se jo še dalo postavit...
Če bi tiste milijone ki smo jih takrat vrgli v TEŠ6 dali v elektrarne ki bi danes namesto izgube nosile profit, bi bili danes v veliko boljšem položaju, namesto proračunskega porabnika bi imeli vir dohodka. To je treba imet v mislih v prihodnjih energetskih odločitvah. Ne vem zakaj ste eni tako čustveno vezani na NEK2, čeprav gorijo vsi tehnoekonomski rdeči semaforji. Večje ekonomije od naše si pri tako velikem projektu laže privoščijo 20 let pokrivat razliko nad tržno ceno, pri nas bi mogoče zneslo če bi dve tretjini naložbe (in državnega poroštva!) prevzeli tudi državni partnerji. Kolikor se spomnim so tudi nam ponujali partnerstvo v Kozloduju.

Spet iste lajne- ...neke elektrarne... take, ki bodo delale profit... zakaj ne konkretno- kakšno elektrarno, ceno igradnje in koliko bo profita? Pa- kako veš, da bi JEK2 delala? izgubo? A ker je nekdo rekel, koliko bi stala izgradnja in skladiščenje iztrošenega goriva ali na podlagi javnega razpisa in ponujenih cen za izgradnjo in skladiščenje RAO?
TEŠ je pa druga zgodba. Mesto je zgradil Tito, upravljajo ga častilci Tita, imajo spomenik Titu...iz polpretekle zgodovine pa je jasno, da česarkoli se je lotil Tito je bilo katastrofa. Kot je katastrofa TEŠ.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

starfotr ::

Zakaj o svojem očetu govoriš tako grdo?

fujtajksel ::

telexdell je izjavil:


Spet iste lajne- ...neke elektrarne... take, ki bodo delale profit... zakaj ne konkretno- kakšno elektrarno, ceno igradnje in koliko bo profita? Pa- kako veš, da bi JEK2 delala? izgubo? A ker je nekdo rekel, koliko bi stala izgradnja in skladiščenje iztrošenega goriva ali na podlagi javnega razpisa in ponujenih cen za izgradnjo in skladiščenje RAO?
TEŠ je pa druga zgodba. Mesto je zgradil Tito, upravljajo ga častilci Tita, imajo spomenik Titu...iz polpretekle zgodovine pa je jasno, da česarkoli se je lotil Tito je bilo katastrofa. Kot je katastrofa TEŠ.


Kakšne lajne? Zakaj misliš da investitorji danes štepajo fotovoltaiko, da jim bo delala izgubo???
Za JEK je žal dobro znano koliko bi stala elektrika iz nje, kar je predvsem posledica hude investicijske cene. Zadnja desetletja se vse tehnologije cenijo razen jedrske ki gre gor.
Kako je TEŠ6 druga zgodba in kaj ima veze s Titejem??? Postavljen globoko v neoliberalnem kapitalizmu desetletja po tem ko je šel on v mavzolej. Je kar sodobna termoelektrarna, ampak postavljen v času ko je EU že lep čas planirala ugašanje premoga, na kar smo bili večkrat in glasno opozorjeni. Ampak mi smo na vsak način hoteli energetsko varnost in verjeli da jo bo TEŠ6 zaprmej zagotovil...
Po tvoje bi moral bit tud JEK1 katastrofa, saj je iz Titovih časov :)

telexdell ::

fujtajksel je izjavil:



Kakšne lajne? Zakaj misliš da investitorji danes štepajo fotovoltaiko, da jim bo delala izgubo???
Za JEK je žal dobro znano koliko bi stala elektrika iz nje, kar je predvsem posledica hude investicijske cene. Zadnja desetletja se vse tehnologije cenijo razen jedrske ki gre gor.
Kako je TEŠ6 druga zgodba in kaj ima veze s Titejem??? Postavljen globoko v neoliberalnem kapitalizmu desetletja po tem ko je šel on v mavzolej. Je kar sodobna termoelektrarna, ampak postavljen v času ko je EU že lep čas planirala ugašanje premoga, na kar smo bili večkrat in glasno opozorjeni. Ampak mi smo na vsak način hoteli energetsko varnost in verjeli da jo bo TEŠ6 zaprmej zagotovil...
Po tvoje bi moral bit tud JEK1 katastrofa, saj je iz Titovih časov :)

Koliko kaj stane lahko oceniš na podlagi projektne dokumentacije in dobiš realno sliko na podlagi ponudb. Prej, preden sploh naredimo prostorsko umestitev JEK2 in določimo njeno moč so vse debate v smeri rentabilnosti, cene kWh na pragu elektrarne... celo pod nivojem baba čula baba rekla. Ko bo za JEK2 izdelan projekt za razpis in nič prej, bomo lahko debatirali kaj se splača in kaj ne.
V času pedofilskega trinoga broza se je večina projektov izvajala na podlagi političnih in ne tehnično/ekonomskih temeljev. Po enaki metodi se je v Titovem Velenju načrtoval TEŠ6. Pač, gledalo se je kako bo nekdo nekaj vtaknil v žepe sebi in somišljenikov ne pa, kaj se bo zgodilo z napravo po končanem ropanju. Identično situacijo imaš sedaj v teku pri Ljubljanskem drekovodu. Tudi tam se gre le zato, kako se bo kdo omastil, za zdravo pitno vode se jim pa je*e. In dokler boste tako zagamani, da boste volili samo, da ni Janša namesto, da bi volilil za Cerarja ali za Šarca ali za Goloba ali za... se bo nam to še dogajalo. Pri tem tud gradnja SE ni izjema- Taubi je živ dokaz s svojimi elektrarnami in nadzorom Borzena, kateremu prodaja elektriko za naš denar.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

fujtajksel ::

Sorči, številke za nove JE so okvirno kar dobro znane in tako visoke da se trenutno ne splača vlagat niti projekt za razpis. Tle bluziš o političnih temeljih, ampak ne zmoreš samorefleksije da bi videl da je glavni problem točno to da je zadeva zelo daleč od tehnoekonomske računice. Če bi šli zdejle v NEK2 bi bilo to ravno tako lahko le politično kot pred dvema desetletjema TEŠ6. To je zelo očitno, pa jaz nisem ne antijedrski niti političen. O velikih projektih itak vedno odloča politika, katerakoli že, npr Kitajcem gre zadnja desetletja kar problematično dobro čeprav imajo na oblasti partijo (sicer ta njihova partija ne vem v kaj zdej verjame, izgleda bolj v denar kot v neke komunistične vrednote).
Politikantom z lepljivimi prsti se ob velikih projektih vedno svetijo oči, ker že ob majhnem % provizije v žep kapne velik denar. Je pa za potegnit provizijo dovolj da se zadeva sprejme in zgradi, medtem ko jim je vseeno če se čez deset let izkaže za je bila zadeva zafurana že v izhodišču.
In sorči tvoj ljubi Janez je slabo prefarban komunist, ravno dovolj sposoben da drži v šahu slovensko desnico.
««
160 / 161
»»