» »

AtaStrumf: Radeon 9800 PRO

AtaStrumf: Radeon 9800 PRO

Sergio ::

To je novica, ki jo je za Slo-Tech spisal AtaStrumf. Ker je bila novica predolga za objavo, smo na glavni strani objavili le povzetek s povezavo na celotno zgodbo.



No pa smo le dočakali dan izida težko pričakovanega naslednika fenomenalne grafične kartice Radeon 9700 Pro, neizvirno (kar sploh ni slabo) poimenovanega Radeon 9800 Pro. Kot že čivkajo ptički na veji, je ta najnovejša grafična pridobitev zgrajena na čipu z kodnim imenom R350. No pa da vas ne bom dolgočasil s stvarmi, ki jih vsi že vemo, si za začetek oglejmo najpomembnejše novosti in razblinimo kar nekaj govoric, ki so v zadnjih tednih pricurljale iz medmrežja. To so:



Frekvenca delovanja: 380 MHz (jedro) +17%/ 340 MHz (pomnilnik)+9,7%

Izboljšan algoritem Hyper Z III, predvsem Z Cache

Izboljšana Z in Color (barvna) kompresija



In to je to! Nobenih dodatnih cevovodov, DDR II, 0.13 mikronske tehnologije in podobnih izboljšav, kot so nam obljubljale govorice. Ste razočarani? Jaz sem bil tudi, dokler si nisem ogledal testov. Ker vem, da je med vami nemalo lenob, ki se vam ne ljubi brati dolgih testov in pregledovati na desetine grafov, sem se potrudil in iz Anadtehovega testa izluščil najpomembnejše številke, da boste dobili občutek za hitrost novega kralja grafičnih kartic.



Najprej komentar o izboljšavah. Kot lahko vidite nam nova kartica prinaša 17% višjo frekvenco jedra in 10% hitrejši spomin, kar samo po sebi ni veliko in mnogi svoje R9700 Pro kartice že od samega izida navijajo do še višji frekvenc. To je torej dolgčas. Kaj nam še ostane? Ostanejo nam optimizacije v arhitekturi Z Cache-a, ki skrbi, da se objekti, ki so v vidnem polju, a so zakriti z drugimi objekti, ne renderirajo, ker jih vi itak nikoli ne boste videli. To lahko veliko doprinese k učinkovitosti porabe resursov in se lahko močno pozna pri končni hitrosti, odvisno seveda od stopnje prekrivanja objektov. Druga novost pa je boljša kompresija podatkov o barvah in Z ordinati (globina), kar nam pravtako poveča učinkovitost.



Zaključek: dobili smo malce hitrejšo in učinkovitejšo izvedenko Radeona 9700 Pro, vprašanje pa je kako pa se te izboljšave poznajo v praksi? Pa začnimo:



Za začetek je Anand v Unreal Tournament 2003 (UT 2003) primerjal hitrost R9800Pro in R9700 Pro pri istih frekvencah in brez anti aliasinga (AA) in anizotropnega filtriranja (Aniso), ki kot veste pripomoreta k kvaliteti slike, a istočasno kar močno znižata hitrost.



Rezultat: R9800 Pro je pri vseh resolucijah enako hiter kot R9700 Pro. Očitno tiste optimizacije ne pomagajo kaj dosti brez AA in Aniso. Kaj pa z 4XAA in 8X Performance Aniso (precej hitrejši algoritem od Quality Aniso, z le malenkost slabšo kvaliteto slike)? Pohitritev je bila pri vseh resolucijah 9%, z 8X Quality Aniso pa ima R9800 Pro celih 30% prednosti in to v vseh resolucijah. Ni slabo!



Sledi seveda primerjalni test R9800 Pro/ R9700 Pro/ GeForce FX 5800 Ultra v UT 2003 za začetek brez AA in Aniso pri treh resolucijah, 1024x768x32, 1280x960x32 in 1600x1200x32. Da stvar do skrajnosti poenostavim sem preračunal razlike v FPS v relativne odstotke. V tej primerjavi so odstotki za vse kartice brez AA in aniso, sicer pa so rezultati v procentih za Radeona 9800 Pro relativno glede na 9700 Pro 4XAA in 8X Perf Aniso pri enakih nastavitvah oz. za GF FX relativno glede na 9800 Pro pri ekvivalentnih nastavitvah AA in Aniso. Če ste razumeli prejšnja dva stavka, bodo stvari od zdaj naprej zelo enostavne.



Rezultat: 1024x768x32 (+4%), GF FX + 0%; 1280x960x32 (+10%), GF FX +3% in 1600x1200x32 (+11%), GF FX +9%



Kot je bilo za pričakovati, brez AA in Aniso ni bistvenih povišanj hitrosti in posledično GF FX obdrži prvo mesto. Najbrš se strinjate z mano, da pri 1600x1200x32 AA niti ni tako potreben, zato 9% prednost GF FX ni tako nepomembna, kot rad posplošuje Anand. Po drugi stani pa zna biti AA vedno bolj pomembna, zaradi vse večje priljubljenosti, ki si jo z vedno nižjimi cenami pridobivajo LCD zasloni. Ti imajo namreč fiksne resolucije, ki so v zelo veliki večini močno pod 1600x1200.



Sedaj pa test v UT 2003 z 4XAA in 8X Perf/Balanced Aniso:



Rezultat: 1024x768x32 (+23%), GF FX -47%; 1280x960x32 (+23%), GF FX -47% in 1600x1200x32 (+23%), GF FX -67%



No, tu pa se nove optimizacije zelo lepo izkažejo, lepo pa je viden tudi ogromen zaostanek, ki si ga z slabo implementacijo AA in predvsem Aniso pridobi GF FX. Še nekaj je vredno omembe, a zaradi preglednosti nisem dodajal med rezultate. Sedaj je v skoraj vseh igrah hitrost R9800 Pro Quality Aniso enaka, če ne celo malo višja, kot Performance Aniso od R9700 Pro. Vsekakor lep dosežek za ATI!



Nadaljujemo z Serious Sam-om 2 z 4XAA in 8X Perf/Balanced Aniso:



Rezultat: 1024x768x32 (+16%), GF FX -39%; 1280x960x32 (+19%), GF FX -49% in 1600x1200x32 (+19%), GF FX -69%

Rezultat za minimalne FPS: 1024x768x32 (+11%), GF FX -23%; 1280x960x32 (+18%), GF FX -58% in 1600x1200x32 (+19%), GF FX -69%



Sledijo trije stari znanci Quake III Arena in Jedi Knight 2 z 4XAA in 8X Perf/Balanced Aniso na 1600x1200 in Comanche 4 na 1024x768 enako z AA in Aniso:



Rezultat: Quake III Arena R9800 Pro +12%, GF FX -26%; Jedi Knight 2 R9800 Pro +16%, GF FX -32% in Comanche 4 R9800 Pro +9%, GF FX -10%



Quake III in Jedi Knight uporabljata zelo popularni Quale 3 grafični pogon in sta tako dobro merilo za veliko število novejših in starejših iger, ki slonijo na neki variaciji tega istega pogona, Comanche 4 pa je zanimiv ker uporablja DX 8 in je bolj kot z samo grafično kartico, omejen z hitostjo procesorja in RAM-a. Naj na tem mestu povem, da so anandtechovci za vse teste uporabili Pentium 4 3,06 GHz HT in 2x256 MB PC 1060 RD RAM.



Za konec pa še zelo zahteven DX 8 test Codecreatures, seveda z 4XAA in 8X Perf/Balanced Aniso:



Rezultat: 1024x768x32 (+20%), GF FX +5,5% (30,8 FPS); 1280x960x32 (+22%), GF FX +3% (18,3 FPS) in 1600x1200x32 (+22%), GF FX +41% (14,8 FPS)



Morda ste se malo začudili ko ste prebrali "zelo zahteven DX 8 test", ampak samo poglejte koliko slikic na sekundo (FPS) je dosegla v tem testu najuspešnejša GeForce FX 5800 Ultra in to na 3,06 GHz P4-ki. Ne zgledajo ravno najbolj primerni za igranje ane. No saj ta test je sintetski in ponazarja delovanje v zelo zahtevni DX 8 igri, ki pa ne bomo nikoli videli. To je kot kaže edini test kjer uspe GF FX z AA in Aniso premagati R9800 Pro, a žal za nvidio ni reprezentativen za igre, ki so trenutno na tržišču, niti za prihajajoče in tako ostane precej nepomemben.



Sedaj pa še nekaj za naše navijalce. Kartico jim je uspelo naviti iz 380/340 MHz na 420 (+10,5%)/380 (+11,8%) MHz in so s tem v UT 2003 z 4XAA in 8X Perf Aniso pridobili od 10% do 12% odvisno od resolucije.



Tako to bi bilo vse. Upam, da vam je bilo všeč kako sem stvari poenostavil in spravil v čim krajšo in preglednejšo obliko, brez da bi pri tem izgubil pomembne podatke. Za konec le še namig za prihodnost. Anand pravi, da nvidia že pridno dela na NV35 in da trenutnemu silikonu (torej imajo že delujoče kartice) kaže precej bolje kot NV30, vendar pa ni vedeti, da bo uspel premagati R9800 Pro.



Ne pozabite, da bo ATI dotično kartico čez nekaj dni prikazoval na Cebit-u, ker se bo najverjetneje dalo izvedeti še marsikaj zanimivega in da je pred nami še spopad v nižjih cenovnih razredih med NV31 (GF FX 5600) in RV350 (R9600/Pro), ter NV 34 (GF FX 5200) in RV280 (R9200/Pro).
Tako grem jaz, tako gre vsak, kdor čuti cilj v daljavi:
če usoda ustavi mu korak,
on se ji zoperstavi.
  • preklical razglas: Tomi ()

Zheegec ::

Uh, to pa je velik :D
Je res da ni šokantnih novih tehnologij, je pa DDR1 veliko cenejša rešitev in zaradi 256-bintega vodila tudi hitrejša od GfFX. Se je pa na natu govorilo o 2 MTUjih pa očitno ne bo nič podobnega.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

boštjan ::

nekdo se je potrudo:D .pohvale avtoru.kot je že Morphling omeno v podobni temi,se hitrost 9800pro pozna ko se vključijo filtri in takrat spravi na kolena tudi FX.Pa še ena M1 trditev,ki se strinjam.Pocenitve ne bo,samo zaloge se bodo spraznile 9000,9100,9500 in 9700 in za malo višjo ceno se bodo prodavale nove.

Tr0n ::

In se pricakovana retail cena?

ripmork ::

ja,tehnologija gre naprej vse hitreje in mislim,da ubogi razvijalci hardvera in programerji že malodane življenja žrtvujejo za hitrejše algoritme in večje število izpljuvanih poligonov
na sekundo.......če pa malo pomislim koliko s tem zaslužijo (in se kot računalniški zanesenjaki zabavajo ob tem) se mi pa niti malo ne smilijo:D
kaj češ,ATI je že nekaj časa na prestolu in verjetno še kar nekaj časa tudi bo

morphling1 ::

399$ US, 399+DDV,VAT,IVA... Evropa tako nekako.
Pomoje se bo našel trenutek ko bodo navadne 9700 dobavljive za najlepšo ceno/performanse, kdaj pa se bo to zgodilo pa vprašanje, pomoje v roku 1 meseca, US cena naj bi bila okoli 150-170$ kar je zelo lepo. R9600/9600 PRO imam pa občutek oz. sem skoraj siguren da bo počasnejša od stare 9500PRO, edino navijat se zna dobro zarad 0.13 bodo pa verjetno dosti cenejše, kar je OK, saj je cena 9500PRO zelo visoka. V bistvu ta razred je za veliko večino uporabnikov najbolj vreden pozornosti, ker NV31 kartice naj bi prišle tudi danes in tu se bo končno lahko začel pravi boj za kupce. Hi end je zaenkrat domena Atija, saj NV30 ne bodo v velikih količinah, NV35 je pa kake 2meseca naprej v planu, potem pa se bo tudi tam začelo klanje. Profitiramo pa samo mi :D
http://www2.arnes.si/~mlivak/ Nekaj kar naj bi bila moja domača stran, pa nikoli ne bo :)

boštjan ::

hvala bogu da sem že nabavo karto,se mi ni treba žret kero kupit in čakat kdaj bodo cene padle.

Gejmer ::

Kdaj pride v slo?!?!?!?!Takoj kupim!!!!
Nanda yo?

boštjan ::

Kdaj pride v slo?!?!?!?!Takoj kupim!!!!

počaki da pride na police v USA in japan,pol pa evropa.če pa se spomnim kako so zavlačevali pri 9500pro naši dileri pa boš še dolgo čako.

AtaStrumf ::

Sergio hvala ker si tako elegantno rešil težavo z močno predolgo novico. Še sam nisem vedel, da bo tako dolga dokler nisem kliknil pošlji.

AtaStrumf ::

Če koga slučajno zanima moja "novica" v celoti in še malce urejena in dodelana sem jo objavil na moji "strani". Moja stran.

Gejmer ::

Ql...
Nanda yo?

boštjan ::

Kdor si hoče pogledat predstavitev radeona 9800

Gejmer ::

Boštjan TNX!!!!
Nanda yo?

Gejmer ::

Tale predstavitev rulz!!!!
Nanda yo?


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

Prvi benchmarki X1900 XTX in XT so tu

Oddelek: Strojna oprema
331938 (1271) kuglvinkl
»

ATI Radeon 9800Pro - nekaj vprašanj

Oddelek: Strojna oprema
5926 (897) boštjan
»

INNO GeForce fx 5600

Oddelek: Kaj kupiti
381227 (817) Cranchi
»

NV35 (GFX 5900 Ultra) - koliko bi mogla stat,da bi jo kupl? (strani: 1 2 )

Oddelek: Kaj kupiti
623198 (2503) morphling1
»

NFS 6 & RADEON9700pro

Oddelek: Igre
341578 (1008) mich

Več podobnih tem