» »

Pogodba o vzdrževanju programja

Pogodba o vzdrževanju programja

[Beer] ::

Zdravo!

Imam software, ki iz različnih virov (kot nekakšna vremenarska postaja) pobira podatke (temperatura, vlaga, hitrost vetra,...) in jih pošilja v zbirni center.
Zaradi različnih dejavnikov se zgodi, da podatki enostavno ne pridejo do zbirnega centra.
- odpoved kakšnega senzorja
- internet povezava
- programska napaka
Naročnik sedaj želi, da se zavežem, da bom zagotavljal dostavo podatkov.
Pred nos mi je potisnil pogodbo (za eno postajo), kjer se nahajo določbe o mojih obveznostih.
Iz določb je razvidno, da bodo možne tudi nočne intervencije, prazniki, dopust,... skratka 24/7
(Normalno: ideja je zmanjšati št. manjkajočih podatkov na minimum)

Zanima me, če imate kakšne izkušnje s tem. Drugače povedano.
Kakšna bi naj bila cena mesečnega vzdrževanja
- redni preventivni pregledi programske opreme npr 1x tedensko
- odzivni čas ???

Pa še to:
Predmet pogodbe je samo program in operacijski sistem.
Senzorji in ostali hardware me ne zanima.

Po domače:
Če kaj crkne (in se to vidi na programu), moram jaz javiti pristojnim v določenem času.

Hvala
Beer. Help ugly people have sex since 1825.

technolog ::

Če si resen, potem lahko stvari urejaš drugače.

- odpoved kakšnega senzorja

Ne vem sicer, kakšna je frekvenca, da se to zgodi, zato boš sam najbolje vedel, a moraš senzorje podvojit / potrojit. Pa še bolj natančne meritve boš dobil, ker lahko vrednost povprečiš.

- internet povezava

Vrednosti obvezno hrani tudi lokalno. V primeru izpada jih lahko tako ročno ali programsko preneseš za nazaj. Drugače pa si lahko omisliš mobilno povezavo za backup.

- programska napaka

Popolnoma tvoja krivda. Naj se to ne dogaja.

Če boš to naredil, boš zmanjšal število intervencij na minimum, mogoče kakšna na leto.

Zgodovina sprememb…

[Beer] ::

Hvala za odgovor, vendar...
... si malo zgrešil bistvo vprašanja.

Vprašanje je bilo kakšno ceno postavit za vzdrževanje tega sistema.

-------------------------------------------
Pa kljub temu, da malo pokomentiram:
- Več senzorjev ne pride v upoštev, ker so baje dragi kot žafran. (so tu še drugi senzorji. Ne samo temp, vlaga,... To sem dal samo za predstavo)
(Senzorji ne crknejo kar tako, mislim, da je bil samo 1 primer - strela). Pogosteje crkne varovalka, ampak rezultat je isti - ni podatkov.
- Internet: Zadeva je že na mobilnem linku (pa še lokalni ojačevalec ima, ker je zelo slab signal).
(Vsi pa vemo, da je potrebno nizko cenovne modeme tudi kdaj poresetirat, a ne?)
- Programska napaka - moja krivda
(Se strinjam: Ampak sem tudi sam krvav pod kožo. Takšnih napak res ni veliko, ampak se pojavijo. Tudi OS se včasih vsuje brez pametnega razloga!)

V zbirnem centru podatkov ne pregledujejo vsak dan. Včasih po več tednov ne.
Potem se ugotovi, da je za manjkajoče vrednosti (npr. temperatura) kriva 400mA varovalka.

Normalno, da se lokalno shranjujejo vrednosti. Vendar, če ni senzorja ni vrednosti,...)
-------------------------------------------------

Za debato prosim, da se ne spuščate v tehnično izvedbo sistema.

Prosim za informacijo o ceni za vzdrževanje nekega programja in obveščanja odgovornih?
Moja zadolžitev bi bila, da kar najhitreje ugotovim, da se podatki ne shranjujejo in ustrezno odreagiram:
- če gre za mojo programsko napako, pač zadevo restartam (in zdebugiram ter odpravim, da se naslednjič ne ponovi)
- če gre za karkoli drugega javim odgovornim (kličem dežurnega in ga pošljem, da zamenja 400mA varovalko -> to je samo en primer)

Kakšno ceno bi postavili vi, da bi to opravljali?
Prosim za konkretne nasvete.
Beer. Help ugly people have sex since 1825.

technolog ::

Pa sej sm ti napisal, cena je odvisna od tega, kako pogosto se take okvare dogajajo.

Če jih zmanjšaš, je cena nižja. Eni pa res ne štekate ničesar, a misliš da mamo tukaj stekleno kuglo? :|

Ice-Heki ::

Če kaj crkne (in se to vidi na programu), moram jaz javiti pristojnim v določenem času.


Kaj pa če to avtomatiziraš? Če recimo program zazna, da v 2 časovnih enotah ni prejel podatkov in avtomatsko pošlje mail naprej?
Glede na to, da te hardware ne zanima, potem moraš skrbeti samo za to, da deluje programska oprema ... če ni elektrike / interneta / senzorji crkenjo, potem ti samo naredi, da se obvesti pristojne in da to ni več v tvoji domeni.

[Beer] ::

@tehnolog:
Oprosti, ampak. Še 3x sem prebral tvoj prispevek in če izločim debato o tehnikalijah, potem sem zaznal samo 2 ključni besedni zvezi:
1. frekvenca izpadov
2. št. intervencij na minimum (mogoče kakšna na leto)

Moja "steklena kugla" pač ni dojela kaj mi hočeš povedat.
Iz drugega prispevka pa si mi povedal približno to:
Več je dela, več se plača. --> Predvidevam, da si imel v mislih urno postavko.
Vendar ni problem v reševanju problema, ampak v odgovornosti (in tudi to se plača)
Ampak koliko? To je vprašanje?

Da ne bo pomote. Ne napadam te! Sem hvaležen, ker si se odzval na vprašanje.
Po mojem mišljenju, pa si se obregnil na napačne stvari mojega prispevka.

Mogoče sem sam kriv, ker pričakujem odgovor tipa:
Takšne pogodbe se začnejo pri xxx € na mesec!
Ali pa največ xxx € na mesec?
Zanima me izhodišče. Ali govorimo o 100€/mesec ali 1000€/mesec

Ice-Heki je izjavil:

Če kaj crkne (in se to vidi na programu), moram jaz javiti pristojnim v določenem času.


Kaj pa če to avtomatiziraš? Če recimo program zazna, da v 2 časovnih enotah ni prejel podatkov in avtomatsko pošlje mail naprej?
Glede na to, da te hardware ne zanima, potem moraš skrbeti samo za to, da deluje programska oprema ... če ni elektrike / interneta / senzorji crkenjo, potem ti samo naredi, da se obvesti pristojne in da to ni več v tvoji domeni.

Ja normalno. Samo tega naročniku ni treba vedet, ali? :)
Beer. Help ugly people have sex since 1825.

dope1337 ::

Kulk je pa vrednost celotnega projekta? Ker jz bi na tvojem mestu računal nekak na podlagi vrednosti sistema oz. kolikšen profit prinaša le-ta tvojemu "delodajalcu". Če se gre recimo za sistem, ki mu prinaša cca 1k€/mesec, mu ne morš neke ubitačne cene ven metat, na drugi strani mu pa tudi ne bo težko stran vreči 1k€/mesec, če od le-tega dobiva bajne vsote in je zelo odvisen od delovanja sistema za katerega skrbiš.

Velik faktorjev je tukaj ... Tak da ... bo treba mal bolj opisat ^^
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein

ZaphodBB ::

Izhodišče je odvisno od tega koliko imaš dela (brez te stranke), koliko želiš in moraš zaslužit in koliko je ta sistem pomemben za stranko.

V osnovi svoje delo(vzdrževanje ali ne) lahko vrednotiš na dva načina: po urni postavki (kjer moraš spet upoštevat, da v enem letu boš en mesec bolan, en mesec na dopustu in preostali čas vsaj četrtino časa ne boš delal nič pametnega) ali glede na dodano vrednost (oz. v primeru vzdrževanja glede na oportunitetni strošek) tvoje stranke.

Jaz bi stranki ponudil SLA, kjer garantiraš X% uptime in mu v primeru izpada mu povrneš del plačila ( s tem se zaščitiš pred nemogočimi penali). Tako recimo če bi bila dnevna postavka 24€ in bi bil sistem online 20ur on plača 20€. Tako delajo praktično vsi SAAS providerji.

Če želi support 24/7 x 365 z odzivnim časom 30 minut, potem mu moraš efektivno računat celo plačo na mesec. Pa še to samo pod pogojem da imaš še kakega sodelavca/zaposlenega za izmene, sam tega ne moreš (kakovostno) nudit.

Ker ima tvoja stranka verjetno omejena sredstva in ta tvoj sistem ni tako zelo mission critical kot si on trenutno predstavlja bosta verjetno sklenila nek kompromis. Tako bi jaz stranki dejansko ponudil pavšalca v okviru katerega bi mu nudil podporo z omejenim številom ur (X ur na mesec, pri čemer nočne veljajo 2x). Za vse presežke supporta bi mu računal neko urno postavko višjo od pavšalne urne postavke.

Druga možnost je, da če en dan izpada stranko stane 10.000€ bi mu računal 1-2% na dan. Oz. karkoli lahko izpogajaš.

sumoborac ::

Vzdrzevalne pogodbe se ponavadi delajo v obliki zagotovljenega casa delovanja...
Npr... 99% delovanje pomeni 432 minut brez podatkov / mesec. Cene se zacnejo od 100eur. 99,9% pomeni ze 43min brez podatkov, cene ponavadi od 400eur naprej.
V tvojem primeru bi potem cas od trenutka k podatki nehajo prihajat do trenutka ko javis (torej bos rabil nek sistem ki bo belezil kdaj ti javis naprej informacijo).

Sumoborac
Prid sm al pa tm ostan...

ZaphodBB ::

technolog je izjavil:

Pa sej sm ti napisal, cena je odvisna od tega, kako pogosto se take okvare dogajajo.

Če jih zmanjšaš, je cena nižja. Eni pa res ne štekate ničesar, a misliš da mamo tukaj stekleno kuglo? :|

Tako delajo cigani. V resnici je cena višja, če napak ni.

[Beer] ::

To so pravi odgovori! Bravo!
Hvala: dope1337, ZaphodBB, Sumoborac

@ZaphodBB: Lahko malo pokomentiraš SLA?

Sedaj bo lažje. Imam okvire.
Beer. Help ugly people have sex since 1825.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: [Beer] ()

ZaphodBB ::

technolog ::

ZaphodBB je izjavil:

technolog je izjavil:

Pa sej sm ti napisal, cena je odvisna od tega, kako pogosto se take okvare dogajajo.

Če jih zmanjšaš, je cena nižja. Eni pa res ne štekate ničesar, a misliš da mamo tukaj stekleno kuglo? :|

Tako delajo cigani. V resnici je cena višja, če napak ni.


Cena zate je nižja. To je v vsakem primeru boljše, ne glede na to, za koliko se zmeni.

In zmenil se bo v rangu tega, koliko so mu pripravljeni plačat. Če je njihov budget 50EUR / mesec max, ne bo dobil 200EUR na mesec.

Zgodovina sprememb…

ZaphodBB ::

Ta cena se imenuje strošek ;).

Absolutno se morata najt skupaj. Jaz bi tukaj izvajalcu storitve močno položil na srce, da ne sme delat za minus. Ker to ne bo dobro za nikogar.

dope1337 ::

ZaphodBB je izjavil:

... Tako bi jaz stranki dejansko ponudil pavšalca v okviru katerega bi mu nudil podporo z omejenim številom ur (X ur na mesec, pri čemer nočne veljajo 2x). Za vse presežke supporta bi mu računal neko urno postavko višjo od pavšalne urne postavke.

Druga možnost je, da če en dan izpada stranko stane 10.000EUR bi mu računal 1-2% na dan. Oz. karkoli lahko izpogajaš.


Na ti 2 rešitvi bi se jz osebo obesil v tvojem primeru oz. iz katere lahko pač največ iztržiš (pri drugi boš malo težje prišel do cifre izpad dobička/dan, ker ti je "delodajalec" sigurno ne bo predstavil realno, poleg tega pa varira in bi lahko v bližnji prihodnost začel izgubljati denar (vkolikor postane sistem bolj profitabilen) oz. ponovno pisati pogodbo za manjšo vsoto (vkolikor postane sistem manj profitabilen).

Edit: Če boš pa šl SLA pisat, bodi pa zelo pazljiv, saj v sistem nisi vključen samo ti, temveč tudi zunanji izvajalci (delovanje senzorjev) na katere ti osebno nimaš vpliva, je pa tvoj sistem odvisen od njih ... tak da ... pazi kaj pišeš
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dope1337 ()

[Beer] ::

Takole je.
Odlično sem se zmenil.

Za pogajalsko izhodišče sem postavil 2x znesek, ki sem ga pričakoval.
Med pogajanjem je naročnik nehote izdal ključni znesek (=vrednost dnevnega izpada)

Hitro sem preračunal in mu ponudil x% od dnevnega izpada na dan.

Preračunano sem iztržil 1.5 x znesek kot sem ga predlagal za izhodišče.
Pa še bolj ohlapno pogodbo sem izpogajal.
(Ključno: zelo dobro izbrano izhodišče za pogajanje, ki je odprlo debato)

Je že podpisano!
Zlo enostavno! Moje zadolžitve so:.... Cena za to storitev je ...
Pa še par členov glede odgovornosti in penalov.
V najslabšem primeru lahko zgubim mesečno plačilo in pridobim slabo referenco za naprej.
(ampak bi mora it nekaj zelo narobe)

Hvala za pomoč.

@Admin:
Kar se mene tiče, se lahko tema zaklene!
Beer. Help ugly people have sex since 1825.

ZaphodBB ::

Mod prosim počakaj trenutek s temo!

@Beer, če si tako prijazen in izdaš skrivnost koliko je X%? S tem boš zelo pomagal nam ostalim. Saj veš, šele ko stranka joka in jamra kako si jo odrl si prišel na pravo ceno. Vse kar je manj je puščanje denarja na mizi :D.

ZaphodBB ::

Aja pa dobrodošel v čudoviti svet na value based pricinga.

[Beer] ::

ZaphodBB je izjavil:

Mod prosim počakaj trenutek s temo!

@Beer, če si tako prijazen in izdaš skrivnost koliko je X%? S tem boš zelo pomagal nam ostalim. Saj veš, šele ko stranka joka in jamra kako si jo odrl si prišel na pravo ceno. Vse kar je manj je puščanje denarja na mizi :D.

4%
Mogoče sem pustil veliko denarja. Mogoče sem zbil ceno kakšnemu podjetju.
(To je pa itaq problem skrivanja prave vrednosti - iztržiš kolikor lahko, čez čas pa ugotoviš ali si dobro oz. slabo izpogajal)

ZaphodBB je izjavil:

Aja pa dobrodošel v čudoviti svet na value based pricinga.

"Čudoviti" svet --> odvisno na kateri strani pogajalske mize si!

Hvala za pomoč.
Beer. Help ugly people have sex since 1825.

MajorM ::

Pogajanja...I hate pogajanja. :|
Zakaj ne učijo v šoli kako oceniti in tržiti svoje znanje in delo?

ZaphodBB ::

Saj učijo, tisti ki znajo. Večina jih pa v življenju nima tovrstnih znanj. Še dobro, da tega ne učijo taki, ki ne znajo.

Okapi ::

Zakaj ne učijo v šoli kako oceniti in tržiti svoje znanje in delo?
Tvoje delo & znanje je zate več vredno kot zame. In če mi ti ponujaš svoje delo & znanje, se morava najti na sredi, če hočeš, da kupim. Zato pogajanja. Lahko sicer postaviš tudi fiksno ceno, samo potem se zna zgoditi, da ne bom kupil.

O.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Francija omejila popoldansko službeno elektronsko pošto (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
22356141 (49648) antonija
»

Prodaja programov kot S.P. drugim S.p.jem in DOO-jevcem

Oddelek: Loža
153038 (2448) Yohan del Sud
»

Ocena urne postavke (strani: 1 2 )

Oddelek: Programiranje
7718767 (15683) Invictus
»

Delo za podjetje prek s.p. - primeren dogovor glede plačila?

Oddelek: Loža
133367 (2961) c3p0

Več podobnih tem