Forum » Elektrotehnika in elektronika » Električni avtomobil (Elektromotor)
Električni avtomobil (Elektromotor)
STU-III ::
100 let so svinčeve akumulatorje uporabljali za pogon električnih avtomobilov (in viličarjev in drugih vozil), in jih marsikje še vedno.
O.
Ja, samo ne zagonskih ki jih je op linkal.
Aja, a zagonski akumulatorji? Kdo pa napaja luči, radio, stekla...? (Tudi pri ugasnjenem avtu). Pa nič se ne bodo po nekaj polnjenjih skvarili, mislim folk, kva ste nekateri slovenci foš enemu, ki bi rad nekaj naredil za svoje dobro...
Line secured.
dzinks63 ::
Dehansko je res odkrivanje tople vode, podobno predelani avtomobili so vozili po Sloveniji že pred leti. Npr.:
Zgodovina električnih vozil v Sloveniji
Škoda Favorit Pick Up Elektro, predelali pa so jo v Mariboru in vozi še danes. Ima 20 svinčevih akumulatorjev (dobrih 10 kWh), poganja pa jo trifazni asinhroni motor z močjo dobrih 10 kW.
Zgodovina električnih vozil v Sloveniji
STU-III ::
Dej no mal pomisli...
Večja napetost-manjši tok-manjša potrebna kapaciteta.
Če zanemariš izgube, potrebuješ za isto moč in enak doseg popolnoma enako baterij pri nizki ali visoki napetosti. Ker pa imaš pri nizki napetosti več izgub, v realnosti potrebuješ več baterij.
Ti tudi malo pomisli, kdo za vraga bo pa vozil skoraj tono baterij s sabo??? Jao...
Če nisi opazil.
In btw, ne obstajajo samo 225Ah tovornjakarski akumulatorji, ampak lep nabor od 0,001Ah do 500+Ah. Pač izbereš primerno kombinacijo
Haha, ja, lep nabor kilogramov, si mislil reči? Haha. Ne misli, da boš z nekaj Ah daleč prigonil...
Line secured.
jest10 ::
Znova...
Ja, 12V in 1000Ah je enako, kot 120V in 100Ah, ter enako 240V in 50Ah. Z vsemi kombinacijami boš naredil enako km in imel enake zmogljivosti pri isti moči motorja.
Zdej pa prosim malo vklopi možgane, predno te prime odpisovati.
Večja napetost-manjši tok-manjša potrebna kapaciteta.
Če zanemariš izgube, potrebuješ za isto moč in enak doseg popolnoma enako baterij pri nizki ali visoki napetosti. Ker pa imaš pri nizki napetosti več izgub, v realnosti potrebuješ več baterij.
Ja, 12V in 1000Ah je enako, kot 120V in 100Ah, ter enako 240V in 50Ah. Z vsemi kombinacijami boš naredil enako km in imel enake zmogljivosti pri isti moči motorja.
Zdej pa prosim malo vklopi možgane, predno te prime odpisovati.
STU-III ::
Zanimivo, v linku, ki ga je dal dzinks63 so delali celo s 24V motorji, tukaj pa nekaj pametujete o 400V, kar je za 30km in doma narejen električen avto čisto odveč...
PS: ja, kar vgradi DeWaltov udarni vrtalnik, pa ga priklopi na 230V akumulatorjev...
Ja, zdaj pa le poštekam, da ni slaba ideja, kaj če bi dal za 12kV akumulatorjev notri in bi rabil samo 1Ah? Kaj pravite?
PS: ja, kar vgradi DeWaltov udarni vrtalnik, pa ga priklopi na 230V akumulatorjev...
Ja, zdaj pa le poštekam, da ni slaba ideja, kaj če bi dal za 12kV akumulatorjev notri in bi rabil samo 1Ah? Kaj pravite?
Line secured.
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: mihec87 ()
jest10 ::
Ja, zdaj pa le poštekam, da ni slaba ideja, kaj če bi dal za 12kV akumulatorjev notri in bi rabil samo 1Ah? Kaj pravite?
Komot. Če se ti da zajebavat z izolacijo.
Okapi ::
podobno predelani avtomobili so vozili po Sloveniji že pred leti.Še v Jugi je izhajala zelo priljubljena revija SAM svoj majstor in leta 1982 so v nekaj številkah natančno popisali predelavo fičota na elektriko. Na osnovi teh navodil je potem nastalo še kar nekaj v domačih garažah predelanih električnih fičotov, stoenk, trabantov, škod ...
O.
mihec87 ::
100 let so svinčeve akumulatorje uporabljali za pogon električnih avtomobilov (in viličarjev in drugih vozil), in jih marsikje še vedno.
O.
Ja, samo ne zagonskih ki jih je op linkal.
Aja, a zagonski akumulatorji? Kdo pa napaja luči, radio, stekla...? (Tudi pri ugasnjenem avtu). Pa nič se ne bodo po nekaj polnjenjih skvarili, mislim folk, kva ste nekateri slovenci foš enemu, ki bi rad nekaj naredil za svoje dobro...
Favš niti najmanj, kvečjemu opozorim da naj prej dobro razmisli za razliko od komentarjev "pa še jermenica je prava" itd...No sprazni do konca zagonski akumulator in ponovi to nekajkrat...
Okapi ::
En konkreten primer, da ne bo samo teoretiziranja. Na Hrvaškem je en pred nekaj leti na elektriko predelal trabanta in pri tem uporabil:
- 3 leta star rabljen enosmerni elektromotor (45V 7,5kW 197A) od viličarja znamke Indos (100 evrov).
- kontroler Altrax 4845M, 24-48V 400A, (250 evrov).
- 8 rabljenih akumulatorjev Power Safe 6V 160A (svinčevi, z gelom), skupna teža 280 kg.
Vse skupaj je predelava stala okoli 3000 evrov. Pri mestni vožnji je doseg z enim polnjenjem 50 km (nima nobene regeneracije in podobnih naprednih trikov), največja hitrost 60 km/h, akumulatorji se polnijo 10 ur.
http://udruga-kameleon.hr/tekst/1839/
- 3 leta star rabljen enosmerni elektromotor (45V 7,5kW 197A) od viličarja znamke Indos (100 evrov).
- kontroler Altrax 4845M, 24-48V 400A, (250 evrov).
- 8 rabljenih akumulatorjev Power Safe 6V 160A (svinčevi, z gelom), skupna teža 280 kg.
Vse skupaj je predelava stala okoli 3000 evrov. Pri mestni vožnji je doseg z enim polnjenjem 50 km (nima nobene regeneracije in podobnih naprednih trikov), največja hitrost 60 km/h, akumulatorji se polnijo 10 ur.
http://udruga-kameleon.hr/tekst/1839/
STU-III ::
100 let so svinčeve akumulatorje uporabljali za pogon električnih avtomobilov (in viličarjev in drugih vozil), in jih marsikje še vedno.
O.
Ja, samo ne zagonskih ki jih je op linkal.
Aja, a zagonski akumulatorji? Kdo pa napaja luči, radio, stekla...? (Tudi pri ugasnjenem avtu). Pa nič se ne bodo po nekaj polnjenjih skvarili, mislim folk, kva ste nekateri slovenci foš enemu, ki bi rad nekaj naredil za svoje dobro...
Favš niti najmanj, kvečjemu opozorim da naj prej dobro razmisli za razliko od komentarjev "pa še jermenica je prava" itd...No sprazni do konca zagonski akumulator in ponovi to nekajkrat...
Aja, kje točno na akumulatorju pa piše, da je to "zagonski akumulator"? Če zažene motor, to še ne pomeni, da je zagonski akumulator ampak svinčev akumulator.
Line secured.
mihec87 ::
Ko govorimo o klasičnem svinčenem akumulatorju za avto boš dobil zagonski akumulator za katerega je ponavljajoče globoko praznjenje in polnjenje smrt..
Predno še umotvoriš naprej..op potrebuje ciklični akumulator kar pa tisti linkan ni.
Predno še umotvoriš naprej..op potrebuje ciklični akumulator kar pa tisti linkan ni.
STU-III ::
Zanimivo, da ta "zagonski akumulator" nekateri uporabljajo za napajanje avtomobilskega ojačevalnika doma, pa ga neštetokrat napolnijo in spraznijo, pa jim ni treba vsak teden novega kupovat.
Line secured.
Brane22 ::
Zanimivo, da ta "zagonski akumulator" nekateri uporabljajo za napajanje avtomobilskega ojačevalnika doma, pa ga neštetokrat napolnijo in spraznijo, pa jim ni treba vsak teden novega kupovat.
Ja, nekateri lažejo. Kaj je novega v tem ?
Vzemi avtomobilski aku in ga 50x sprazni do dovoljene meje in ga nato nafilaj, pa po možnosti naj vmes stoji vsaj kak dan prazen, potem pa poročaj.
Saj ti ni treba bit genijalec da vidiš, da se cene svinćevih akujev v ponudbi enega proizvajalca ohohoho razlikujejo.
Poglej koliko stane Ah celice, ki je namenjena štartu motorja in ga primerjaj s ceno Ah celice za backup power.
Primerjaj tudi podane karakteristike in trajnost.
mihec87 ::
O, a zdaj že 50×, a niste prej celo temo govorili 5× do 6×
No sedaj pa na plano z postom ki govori o 5x do 6x... Nabijaš v 3 krasne povrhu še svetuješ kar nekaj, potem smo pa drugi favš.. Nakup akumulatorjev za tak projekt ni ravno 100eur in ni mesto kjer lahko na koncu rečeš ups tole se pa ne obnese(boš ti povrnil strošek nakupa?)...
V mojem primeru je enega pametnega trgovca(navadni bodo ok) stalo da je po 14dneh prodaje dal takšne kot morajo bit(2 kosa)..
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mihec87 ()
STU-III ::
Ni se mi dal vseh bedarij brat.
Svinčeni aku niso prava stvar za te namene saj so občutljivi na praznenje, ko jih boš spraznal 3-6 bodo fuč.
Najbolj pametni predlog je bil, nabavi si električni skuter, vse ostalo je potrata časa in denarja.
Evo, ti mihec tukaj... Pa celo 3-6×...
O, a zdaj že 50×, a niste prej celo temo govorili 5× do 6×
No sedaj pa na plano z postom ki govori o 5x do 6x... Nabijaš v 3 krasne povrhu še svetuješ kar nekaj, potem smo pa drugi favš.. Nakup akumulatorjev za tak projekt ni ravno 100eur in ni mesto kjer lahko na koncu rečeš ups tole se pa ne obnese(boš ti povrnil strošek nakupa?)...
V mojem primeru je enega pametnega trgovca(navadni bodo ok) stalo da je po 14dneh prodaje dal takšne kot morajo bit(2 kosa)..
Zgornji post...
100 let so svinčeve akumulatorje uporabljali za pogon električnih avtomobilov (in viličarjev in drugih vozil), in jih marsikje še vedno.
O.
Ja, samo ne zagonskih ki jih je op linkal.
Aja, a zagonski akumulatorji? Kdo pa napaja luči, radio, stekla...? (Tudi pri ugasnjenem avtu). Pa nič se ne bodo po nekaj polnjenjih skvarili, mislim folk, kva ste nekateri slovenci foš enemu, ki bi rad nekaj naredil za svoje dobro...
Favš niti najmanj, kvečjemu opozorim da naj prej dobro razmisli za razliko od komentarjev "pa še jermenica je prava" itd...No sprazni do konca zagonski akumulator in ponovi to nekajkrat...
Saj to si ti napisal, da je jermenica prava...
Line secured.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: STU-III ()
fikus_ ::
Kot že nekateri zgoraj pišejo, navadni svinčevi akumulatorji niso preimerni za pogon električnih vozil. Če primerjate sedanje svinčeve zagonske akumulatorje in izpred dvajset let, boste ugotovili, da so sedanji precej manjši in nekoliko lažji! Svinec je še vedno svinec, šparajo pa na ohišjih in separatorjih med svinčenimi ploščami, zato so bolj občutljivi na praznenje z velikimi tokovi in na nizko napetost. Poleg tega je kapaciteta glede na maso precej slabša kot pri LiFePO.
Poleg tega lahko vprašate g. Pečjak Andrej-a, kako se svinčevi aku. obnašajo v praksi (pred leti je izdelal prvi elektro avto s svinčevimi aku.). Njegove besede bodo v smislu, da niso primerni zaradi velike teže in kratke življenske dobe.
LP
Poleg tega lahko vprašate g. Pečjak Andrej-a, kako se svinčevi aku. obnašajo v praksi (pred leti je izdelal prvi elektro avto s svinčevimi aku.). Njegove besede bodo v smislu, da niso primerni zaradi velike teže in kratke življenske dobe.
LP
mihec87 ::
Pa ne rabimo drugih strokovnjakov imamo stručkota STU-III ki vse obvlada..
p.s.stu slabo bereš jermenica ni moja pogruntavščina.
p.s.stu slabo bereš jermenica ni moja pogruntavščina.
STU-III ::
Pa ne rabimo drugih strokovnjakov imamo stručkota STU-III ki vse obvlada..
p.s.stu slabo bereš jermenica ni moja pogruntavščina.
Ja, hvala za pohvalo!
Ja, bo pa jermenica kar tvoja pogruntavščina:
"Važn da je jermenica taprava...."
Tole si izjavil na prvi strani, kako potem praviš, da nisi?
Line secured.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Sončne celice + regulator napetostiOddelek: Pomoč in nasveti | 4289 (1957) | Silici |
» | Kapaciteta akumulatorjaOddelek: Na cesti | 4327 (4097) | fikus_ |
» | Napetost novega 12 V svinčevega akumulatorjaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4519 (4262) | energetik |
» | akumulator dci1.5 (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 19841 (15099) | tireleap |
» | Elektromotor 500W - 1000WOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 7678 (7324) | jernej63 |