Forum » Šola » Razlaga logaritma
Razlaga logaritma
Unknown_001 ::
Hmm, mal mi je nerodno da take stvari sprašujem, ampak preišel sem do problema, ko razlage profesorja nisem skor nič zastopil, pa še umes sem en test popravljal pa to.
Neki stvari iz teorije sicer vem, ampak v računu uporabit mi ni pa niti malo jasno kako pa kaj. Enostavno povedano bol ko čitam pa študiram manj mi je jasno.
Zato bi rabil enga eksperta ki bi mi to na kratko in jedernato razložil pa karseda čim bolj po kmečko da bom prec vedu za kaj se gre.
Mene od vsega skupi najbolj zanima, kakšno funkcijo ima logaritem, kakšne so povezave s eksponentnimi funkcijami pa to. V glavnem čist tok, da bom vedu za kaj se dejansko gre.
Hvala, Lp!
Neki stvari iz teorije sicer vem, ampak v računu uporabit mi ni pa niti malo jasno kako pa kaj. Enostavno povedano bol ko čitam pa študiram manj mi je jasno.
Zato bi rabil enga eksperta ki bi mi to na kratko in jedernato razložil pa karseda čim bolj po kmečko da bom prec vedu za kaj se gre.
Mene od vsega skupi najbolj zanima, kakšno funkcijo ima logaritem, kakšne so povezave s eksponentnimi funkcijami pa to. V glavnem čist tok, da bom vedu za kaj se dejansko gre.
Hvala, Lp!
matonson ::
Z logaritmom iščeš eksponent eksponentne enačbe.
Recimo, da te nekdo vpraša kolikokrat moraš pomnožiti število 2, da boš dobil 1024. Namesto, da greš računati:
2*2*2*2*2*2*2*2.....
uporabiš logaritem:
log21024=x
kjer je:
1024 logaritmand,
2 osnova ter
x rezultat.
rezultat = 10
Iz logaritma lahko izpelješ eksponentno enačbo:
osnovarezultat=logaritmand -> 2x=1024 -> 210=1024
Recimo, da te nekdo vpraša kolikokrat moraš pomnožiti število 2, da boš dobil 1024. Namesto, da greš računati:
2*2*2*2*2*2*2*2.....
uporabiš logaritem:
log21024=x
kjer je:
1024 logaritmand,
2 osnova ter
x rezultat.
rezultat = 10
Iz logaritma lahko izpelješ eksponentno enačbo:
osnovarezultat=logaritmand -> 2x=1024 -> 210=1024
Unknown_001 ::
Sam zdj me sam muči celoten postopek računanja.
Kako po postopku priti do tega, da je 1024=210
V glavnem tisto teorijo, kaj je kj pa to kako v eksponentno enačbo vržt razumem, sam zdj je problem. Marsikaj pri nas na pamet naredimo, ka vemo da je recmo 23=8 na primer, sam mene zanima, kako po postopku pridt do tega.
Kako po postopku priti do tega, da je 1024=210
V glavnem tisto teorijo, kaj je kj pa to kako v eksponentno enačbo vržt razumem, sam zdj je problem. Marsikaj pri nas na pamet naredimo, ka vemo da je recmo 23=8 na primer, sam mene zanima, kako po postopku pridt do tega.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
Smurf ::
1024=2^x
log_2(1024) = x (log_2 je logaritem z osnovo 2)
Sedaj moras uporabiti kalkulator. Ponavadi kalkulatorji nimajo logaritmov z osnovo 2, ampak z osnovo 10 (ponavadi oznaceni kot log) ali z osnovo e (oznaceni z ln).
Recimo, da bomo izracunali s pomocjo naravnega logaritma (ln)
log_2(1024)=ln(1024)/ln(2)=10 wolfram alpha
(tukaj sem uporabil pravilo log_x(y) = log_z(x)/log_z(y))
log_2(1024) = x (log_2 je logaritem z osnovo 2)
Sedaj moras uporabiti kalkulator. Ponavadi kalkulatorji nimajo logaritmov z osnovo 2, ampak z osnovo 10 (ponavadi oznaceni kot log) ali z osnovo e (oznaceni z ln).
Recimo, da bomo izracunali s pomocjo naravnega logaritma (ln)
log_2(1024)=ln(1024)/ln(2)=10 wolfram alpha
(tukaj sem uporabil pravilo log_x(y) = log_z(x)/log_z(y))
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Smurf ()
Unknown_001 ::
aha, pol morm In knof uporablat.
Tako pol... (niso nam nč razložil v detajle, ka hitimo s snovjo)
Čak bom probu, pa da vidm.
Tako pol... (niso nam nč razložil v detajle, ka hitimo s snovjo)
Čak bom probu, pa da vidm.
Unknown_001 ::
A tako pol.
Evo najlepša ti hvala je pršlo prav.
Jst sem sicer neki gledu in vidu sem neki s tem knofom sam nisem sploh direktne povezave opazu.
Hvala
Morm za pivo dat obema
Evo najlepša ti hvala je pršlo prav.
Jst sem sicer neki gledu in vidu sem neki s tem knofom sam nisem sploh direktne povezave opazu.
Hvala
Morm za pivo dat obema
Smurf ::
Lahko uporabis tudi log knof. Bo enako, spremeni se le zadnja enacba in sicer:
log_2(1024)=log(1024)/log(2).
Pravilo log_x(y) = log_z(x)/log_z(y) govori, da lahko nek logaritem z osnovo "x" pretvoris v poljuben logaritem z osnovo "z" (za z se ponavadi vzame 10 ali e, ker imas to na kalkulatorju).
log_2(1024)=log(1024)/log(2).
Pravilo log_x(y) = log_z(x)/log_z(y) govori, da lahko nek logaritem z osnovo "x" pretvoris v poljuben logaritem z osnovo "z" (za z se ponavadi vzame 10 ali e, ker imas to na kalkulatorju).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Smurf ()
Unknown_001 ::
Wow !
Ej strai hvala ti, zdj se mi dejansko svet odpira
Zdj dejansko vidim, kako se tista pravila uporabljajo. Neki sem na Nauk. si probaval, pa je neki takega demonstriralo, sam nisem točno vidu kje poanta za tole.
Ej strai hvala ti, zdj se mi dejansko svet odpira
Zdj dejansko vidim, kako se tista pravila uporabljajo. Neki sem na Nauk. si probaval, pa je neki takega demonstriralo, sam nisem točno vidu kje poanta za tole.
flameir ::
Imam eno vprašanje. In sicer bi prosu, če mi en tole zračuna. Hvala :)
http://prntscr.com/6o9lpv
http://prntscr.com/6o9lpv
ferdov ::
v bistvu lahko. prevedi ju na isto osnovo -> ln(5)/ln(3) x ln(9)/ln(5) ln(5) lahko krajsas, ostane ln(9)/ln(3) = 2
Skupni rezultat 5
Skupni rezultat 5
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | LOGARITMIOddelek: Šola | 968 (756) | neverlucky |
» | matematična indukcija + inverz f(x) (pomoč)Oddelek: Šola | 1185 (1141) | minusnič |
» | presečišče eksponentne in linearne funkcijeOddelek: Šola | 1760 (1679) | Math Freak |
» | [Naloga] - Algoritmi, časovna kompleksnostOddelek: Programiranje | 7009 (3195) | WarpedGone |
» | matematični problemOddelek: Šola | 1324 (1200) | DavidJ |