Forum » Na cesti » Vpliv družbenih arhetipov na percepcijo tveganja v prometu
Vpliv družbenih arhetipov na percepcijo tveganja v prometu
Invictus ::
Sej pravim, zato treba spremenit zakon, da bo ustrezal realnosti. Ne pa da nek bedak pešec resno misli, da ima prednost pred avtom, v kateremkoli primeru. Nima, dokler šofer pešcu explicitno ne odstopi prednosti.
Zakon (in nekateri vi tukaj) se trudi biti pravičniški in ne vem kaj, ampak jaz imam raje žive ljudi kot "pravico". Čeprav ne vem zakaj bi bila prednost za ene pravična, če bi imeli prednost drugi pa nepravična. Iz stališča vesolja je oboje čisto enako pravično.
Zaradi takih je toliko nesreč. Ki mislijo da je avto podaljšek njihovega falusa in da lahko nategnejo (beri povozijo) vse od kraja, samo da je po predpisih.
Če nisi sposoben skrbeti za varnost ostalih udeležencev v prometu, raje ostani doma.
Seveda velja tudi obratno. Pešci naj tudi poskrbijo za svojo varnost. Sam ne prečkam ceste, dokler ne vidim da me je šofer opazil. Pa čeprav stojim na prehodu za pešce. Slovenskim voznikom tukaj ne gre zaupati. Za razliko od tujine. Stopiš na prehod za pešce in se promet ustavi.
http://goo.gl/2YuS2x
jype ::
Komot stojiš ob prehodu za pešce sredi Koelna in se pogovarjaš s kolegom in praktično _VSI_ vozniki ustavijo in čakajo in gledajo, če slučajno misliš prečkati cesto, potem pa čisto počasi speljejo mimo tebe. _Nihče_ jim ne trobi, ker je tako postopanje edino smiselno in pravilno.
Utk ::
A resno mislite, da nekdo zdaj pazi na pešce, ker v zakonu piše da mora? A resno mislite, da potem več ne bi? Vse bi bilo isto, samo da bi pešci včasih pogledali levo in desno preden skočijo na cesto, tudi če "imajo prednost".
No, pa verjetno ni nobenega predpisa v Koelnu, ki bi zahteval, da se avto ustavi že ko je pešec še 3 metre od ceste. Ustavijo, ker so kulturni, ne ker nekje to piše. Ravno obratno, če bi pisalo, da mora ustavit avto takoj ko nekdo pogleda na cesto, bi bilo zelo verjetno več mrtvih, ker bi pešci (tisti pred izumrtjem) to vzeli kot stoprocentno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
jype ::
Čemu pa nisi še nikogar zbil?
Utk> A resno mislite, da nekdo zdaj pazi na pešce, ker v zakonu piše da mora?
Ne. Mislimo pa, da se več ljudi odloči preprečiti nesrečo, ker jih nesreča lahko stane ogromno, kot če bi imeli pravico človeka ubiti, ker se je znašel na cesti.
Utk> Ravno obratno, če bi pisalo, da mora ustavit avto takoj ko nekdo pogleda na cesto, bi bilo zelo verjetno več mrtvih, ker bi pešci (tisti pred izumrtjem) to vzeli kot stoprocentno.
Kar ti zahtevaš, je v resnici ukinitev preverjanja znanja za pridobitev vozniškega dovoljenja oziroma kar ukinitev vozniškega dovoljenja, ter uvedbo preverjanja znanja za uporabo superg in gojzarjev ter uvedbo izpita, ki ga moraš opraviti, preden lahko greš kamorkoli peš. Ker če je realno stanje, da vozniki lahko zakonito počnejo vse tisto, česar jim fizika ne preprečuje, potem ni razloga, da dve leti starim otrokom ne bi dovolili voziti šleparjev - naj se ostali prilagodijo, taka je pač realnost.
first_line ::
Kar ti zahtevaš, je v resnici ukinitev preverjanja znanja za pridobitev vozniškega dovoljenja oziroma kar ukinitev vozniškega dovoljenja, ter uvedbo preverjanja znanja za uporabo superg in gojzarjev ter uvedbo izpita, ki ga moraš opraviti, preden lahko greš kamorkoli peš. Ker če je realno stanje, da vozniki lahko zakonito počnejo vse tisto, česar jim fizika ne preprečuje, potem ni razloga, da dve leti starim otrokom ne bi dovolili voziti šleparjev - naj se ostali prilagodijo, taka je pač realnost.
A ni prijazen do tebe a? Pol bi še ti lahko sedel za volan v štirikolesni zveri.
jype ::
Nisem tako krut in trdosrčen, da bi si tega želel.
Utk ::
Dveletniki ne vozijo šleparjev, jih ne znajo niti ne morejo, to je realnost in tak je zakon. Da ima pešec prednost pa ni realno, razen v kakšnih dobro označenih conah. Prvič, pešec bo bolj nastradal, če pride do nesreče, zato mora večino previdnosti nositi on, drugič, pešec dosti bolje vidi povsod naokoli kot šofer iz avta, in tretjič, avto že vozi po kupu pravil in mora pazit na sto stvari iz vseh smeri (ne ker piše v zakonu, ampak ker je že žuželke zoprno pucat iz haube, kaj šele kaj drugega), ne samo na eno kot pešec - da preživi.
Dajmo še v zakon napisat, da politik ne sme lagat, pa bomo vse probleme rešili.
jype ::
Ne, mene ne ubijejo izključno zato, ker pobegnem. Meni se nihče ne umika, včasih mi pa kdo (verjetno ponesreči, ker za mano vozi vlak ali kaj podobnega) odstopi prednost.
Utk> Da ima pešec prednost pa ni realno, razen v kakšnih dobro označenih conah.
Seveda je realno, smiselno in tudi prav, da ima pešec prednost. Ker za pešačenje ni treba poznati prometnih predpisov in ker s pešačenjem nikogar ne ogrožamo na noben način, je popolnoma nesprejemljivo, da bi se morali pešci kot najšibkejši udeleženci v prometu prilagajati komurkoli. To enostavno ne gre - tisti, ki se vozi z nevarno napravo je edini, ki mora nositi odgovornost za vse posledice, ki jih naprava lahko povzroči v prometu. Vse ostale možnosti so nerealne, za lase privlečene abotnosti, ki povzročajo pohabljanje in smrt.
_IKE_ ::
BlueRunner je izjavil:
Kar nekako ima smisla, ce sprejmes uzakonjeno dolocbo, da je motorno vozilo nevaren predmet pri upravljanju katerega moras biti se posebej previden. Previdnost pa izhaja iz tega, da lahko v trenutku svoje ali tuje nepazljivosti pride do nepopravljive skode.
Mhm, samo potem pomeni da ne glede kar boš naredil, boš v primeru nesreče delno kriv za le to ...
BlueRunner je izjavil:
Ce lahko tujo nepazljivost predvidis (igrisce ob cesti, kolesar, ki opleta, otrok, ki sprehaja psa, blizas se nepreglednem kriziscu, na parkiriscu vozis vzvratno, ... tisoce posameznih primerov, ki jih ni mozno vseh nasteti in opisati) in, ce lahko nesreco kot posledico taksne nepazljivosti enostavno in ucinkovito preprecis (prehitevas z dovolj prostora, upocasnis, pospesis, odmaknes od roba cestica, priblizas se robu cestisca, ...) potem v tej odgovornosti ne vidim tezave.
Torej mora voznik ob vsaki osebi ki se nahaja ob robu cestišča ali v bližini le tega , še dodatno zmanjšat pod predpisano omejitev ? Tole sicer zveni kot reakcija nekega divjaka, kar pa osebno nisem a tak sklep se ponuja sam od sebe. Seveda pa ima to vpliv še na druga stvari ( pretočnost prometa je ena izmed prvih ki mi pade na pamet )...
BlueRunner je izjavil:
Gospoda v crnem, kot jim pravis, izvajajo zakon in si ne izmisljujejo zakonodaje, da bi lahko kazal na njih s prstom, da kaj pozabljajo.
Ne kažem na njih s prstom samo zdi se mi da so tistim kaj bi voznik moral predvidet zašli na eno zelo splozko območje ...
BlueRunner je izjavil:
Ce na sredi ceste stoji ovca, ki ne kaze znakov, da se bo premaknila, pri cemer evidentno krsi vsa pravila cestnega prometa, jo bos torej brez problema povozil in pricakoval, da kmetu ne bos rabil povrniti skode zaradi unicene lastnine?
Banalen primer...od živali ne moreš pričakovat da poznala predpise na cesti , od človeškega udeleženca v prometu pa ...
BlueRunner je izjavil:
Skrajni primeri so enostavni - dolocenih stvari ni mozno prepreciti na noben nacin, kot z rocno v garazi in takrat je voznik odgovornosti razresen. Druge stvari bi moral biti sposoben predvideti vsakdo za volanom in takrat bo voznik nosil vso tezo pravne odgovornosti za malomarno ravnanje z nevarnim predmetom.
Torej malomarno ravnanje je, če povoziš kolesarja, ki prečka cesto na mestu kjer to ni dovoljeno, ker nisi predvidel da bo naredil neumnost?
Torej za šlamaprije in kršitve predpsov drugih mora odgovornost tudi nositi voznik , ki je pripeljal po predpisih a ni predvidel da bo drugi naredil neumnost? Kot rečeno potemtakem stopamo tu na hudo splozko področje ...
BlueRunner je izjavil:
Ni govora o napovedovanju kaj kdo bo storil, temvec o ugotavljanju, kaj bi nekdo moral storiti, gledano nazaj, ko je bila nesreca ze povzrocena. Miselnega kriminala iz tega naslova vsaj zaenkrat se ne vidim na obzorju.
ok ,,,bom popravil mojo prejšnjo trditev : ti pa že zgledaš kot kriminalec, verjetno SI nekaj naredil zato boš šel malo z nami.
BlueRunner je izjavil:
Imas pa podoben primer pri orozju. Kot lastnik nevarnega predmeta si objektivno odgovoren za skodo, ki je bila povzrocena s tvojim orozjem (npr. nekdo ti ukrade nezavarovano pistolo in z njo oropa posto - ne biti presenecen, ce bos civilno odskodninsko tozen zaradi povzrocene skode).
Torej če nekdo ukrade avto z parkirišča pred domačo hiši in kasneje ubije nekoga v prometni nesreči, bodo svojci umrlega tožili še lastnike avtomobila?
Komot stojiš ob prehodu za pešce sredi Koelna in se pogovarjaš s kolegom in praktično _VSI_ vozniki ustavijo in čakajo in gledajo, če slučajno misliš prečkati cesto, potem pa čisto počasi speljejo mimo tebe. _Nihče_ jim ne trobi, ker je tako postopanje edino smiselno in pravilno.
Hm...stal bi ob prehodu in čvekal ob tebi pa se vozila ustavljajo misleč da boš šel preko?
Pravilno ravnanje z strani voznikov a v tem primeru tvoje čvekanje na prehodu vpliva na druge ( nepotrebno ustavljanje ) to pa seveda ni važno.
Glavno da si ti dobil prednost, čeprav je sploh ne potrebuješ...Ja lepo je enostransko vse gledat ...
Bo treba dojet da pravila pravila veljajo tudi šibkejše udeležence.....
Seveda je realno, smiselno in tudi prav, da ima pešec prednost. Ker za pešačenje ni treba poznati prometnih predpisov in ker s pešačenjem nikogar ne ogrožamo na noben način, je popolnoma nesprejemljivo, da bi se morali pešci kot najšibkejši udeleženci v prometu prilagajati komurkoli. To enostavno ne gre - tisti, ki se vozi z nevarno napravo je edini, ki mora nositi odgovornost za vse posledice, ki jih naprava lahko povzroči v prometu. Vse ostale možnosti so nerealne, za lase privlečene abotnosti, ki povzročajo pohabljanje in smrt.
Torej predlagaš da iz zakonodaje pometemo ven vsa pravila ki se tičejo šibkejših udeležencev v prometu in jim damo proste roke da lahko v prometu počno kar želijo ?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: _IKE_ ()
jype ::
They already do!
Pa ne mi rečt, da ti še ni nihče skočil pred avto, ali pa da nisi videl, kaj v prometu počnejo kolesarji.
Še vedno eni in drugi brez avtomobilske grožnje nimajo nobenih težav z ad-hoc prometom, pa tudi prometnih predpisov jim ni treba poznati.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
Utk ::
Tudi otroci niso tako neumni, da se jih ne bi dalo kaj naučit, ampak tu spet ne morejo nobeni predpisi nič pomagat, ker dvomim, da kdo vozi 50 na uro 1 meter stran od 3 letnika na biciklu, tudi če nekje piše da sme.
Ubijajo bedaki, pa ni važno kaj kje piše. Nekateri predpisi z bedastimi prednostmi pa legalizirajo samomor.
jype ::
Ker si ti tako rekel?
Utk> V bistvu, mislim, da tudi če nekoga iz džungle, ki ni nikdar videl avta in ceste, spustiš sred Ljubljane, dvomim, da bo skakal pred avtobuse, tudi ko bo "imel prednost".
Seveda bo. Tekal bo gor in dol po cesti in skakal čez avtomobile.
Utk> Tudi otroci niso tako neumni, da se jih ne bi dalo kaj naučit, ampak tu spet ne morejo nobeni predpisi nič pomagat, ker dvomim, da kdo vozi 50 na uro 1 meter stran od 3 letnika na biciklu, tudi če nekje piše da sme.
Ne, v resnici dejansko piše, da ne sme, hkrati pa tudi piše, da je odgovoren za posledice, ki jih povzroči njegovo vozilo, tudi če vozi po predpisih, 3 letni otrok (ali pa 85 letni pijanec) pa ne.
Utk> Ubijajo bedaki, pa ni važno kaj kje piše. Nekateri predpisi z bedastimi prednostmi pa legalizirajo samomor.
Samomor ni protizakonit na noben način, neobhodno dejstvo pa ostaja: Če poseduješ strelno orožje, si odgovoren za posledice, ki ga to orožje povzroči. Če poseduješ avto, prav tako.
Tko to je!
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: Candy_man ()
_IKE_ ::
_IKE_> Torej predlagaš da iz zakonodaje pometemo ven vsa pravila ki se tičejo šibkejših udeležencev v prometu in jim damo proste roke da lahko v prometu počno kar želijo ?
They already do!
Aha , gospodič bi torej imel samo pravice , dolžnosti pa ne....
Pa ne mi rečt, da ti še ni nihče skočil pred avto, ali pa da nisi videl, kaj v prometu počnejo kolesarji.
Neumnosti delajo vsi od peščev do šleparjev ....pa ?
Še vedno eni in drugi brez avtomobilske grožnje nimajo nobenih težav z ad-hoc prometom, pa tudi prometnih predpisov jim ni treba poznati.
Tole sem ti že drugje podal pa ti bom še enkrat :
Čeprav naj bi po statistikah veljalo, da so kolesarji v več kot polovici nesreč z udeležbo kolesarjev tudi povzročitelji, je po drugi strani nemogoče razbrati, koliko kolesarjev in pešcev je žrtev agresivne in objestne vožnje voznikov motornih vozil. Policije tovrstni pojavi očitno ne zanimajo, kljub temu da zakoni fizike jasno določajo hierarhijo odnosov med udeleženci. In v tej hierarhiji se ve, kdo je od koga močnejši ...
jype ::
Saj jih že imam. Komot se vržem pod tvoj avto in boš ti kriv, da sem mrtev. Mrtev bom sicer jaz, a to mene po tvojem mnenju očitno ne moti.
_IKE_> Neumnosti delajo vsi od peščev do šleparjev ....pa ?
Vozniki šleparjev ostajajo živi - pešci pa ne.
_IKE_> Tole sem ti že drugje podal pa ti bom še enkrat :
Fino, jaz sem ti pa povedal, da je zakon praktično vedno na moji strani.
_IKE_ ::
Saj jih že imam. Komot se vržem pod tvoj avto in boš ti kriv, da sem mrtev. Mrtev bom sicer jaz, a to mene po tvojem mnenju očitno ne moti.
V imenu neke zaščite zate ne velja noben predpis, in ti lahko počneš kar želiš vsi ostali pa morajo striktno upoštevat predpise.....suepr ne ..te še po možnosti ko smo že pri tem oprostimo še plačevanja davkov in prispevkov ?
Kakšno je moje mnenje o tebi pa imaš v mojem podpisu ...
Vozniki šleparjev ostajajo živi - pešci pa ne.
Vozniki avtomobili ki so se pobližje spoznali z šlepereji tudi ne.....čeprav so sedeli v tono težki kletki ...
Tole sem ti že drugje podal pa ti bom še enkrat :
Fino, jaz sem ti pa povedal, da je zakon praktično vedno na moji strani.
Torej ker je zakon na tvoji strani lahko povzročaš nesreče....potem je nekaj s tem zakonom očitno krepko narobe ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: _IKE_ ()
dzinks63 ::
Komot se vržem pod tvoj avto in boš ti kriv, da sem mrtev.
Samo čakal sem, da nekdo poda takšno izjavo, samo niti malo si nisem mislil, da bo to priletelo od Jureta.
Očitno je tole troll tema na zelo visokem nivoju, mogoče celo plačana in diktirana.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dzinks63 ()
first_line ::
Komot se vržem pod tvoj avto in boš ti kriv, da sem mrtev.
Samo čakal sem, da nekdo poda takšno izjavo, samo niti malo si nisem mislil, da bo to priletelo od Jureta.
Očitno je tole troll tema na zelo visokem nivoju, mogoče celo plačana in diktirana.
Si predstavljate da jype umre z biciklom pod štirimi kolesi (Bog ne daj)? Kateri normalni človek bi lahko po tej njegovi izjavi krivil avtomobilista za njegovo smrt?
Tear_DR0P ::
Samuel Clemens aka Mark Twain
jype ::
Danes mi je skoraj uspelo!
Ko mi je prijazni gospod med zavijanjem desno pravilno odstopil prednost, prijazna gospa za njim pa pravilno ustavila, sem se kljub temu odločil še trenutek počakati, da bi se res prepričal, da misli resno - v tem pa je tretji voznik pripeljal in se v vozilo voznice zaletel z dovolj visoko hitrostjo, da je to vozilo trčilo in naprej potisnilo še avtomobil prijaznega možakarja. Če bi se pustil, bi mi zlomil noge ali vsaj močno poškodoval bicikl.
first_line ::
first_line> Si predstavljate da jype umre z biciklom pod štirimi kolesi (Bog ne daj)? Kateri normalni človek bi lahko po tej njegovi izjavi krivil avtomobilista za njegovo smrt?
Danes mi je skoraj uspelo!
Ko mi je prijazni gospod med zavijanjem desno pravilno odstopil prednost, prijazna gospa za njim pa pravilno ustavila, sem se kljub temu odločil še trenutek počakati, da bi se res prepričal, da misli resno - v tem pa je tretji voznik pripeljal in se v vozilo voznice zaletel z dovolj visoko hitrostjo, da je to vozilo trčilo in naprej potisnilo še avtomobil prijaznega možakarja. Če bi se pustil, bi mi zlomil noge ali vsaj močno poškodoval bicikl.
Skratka, si ponosen ker si 'po pravilih' povzročil gmotno in zdravstveno škodo drugim, ne pa sebi.
Verjetno je ta prijazni ata na hitro zabremzal, ko si ti po pravilih butnil na cesto s svojim egociklom. Pa si jo dovolj hitro popihal stran, da ne bojo policaji v svoji evidenci opazilii da si nekam pogosto nedolžen udeleženec prometnih nesreč?
jype ::
Ane? Ane?
Ne.
Ata je poskušal zaviti s ceste preko označene kolesarske steze in pločnika. To mu odpustim in sem mu tudi prijazno odstopil prednost.
first_line> Pa si jo dovolj hitro popihal stran, da ne bojo policaji v svoji evidenci opazilii da si nekam pogosto nedolžen udeleženec prometnih nesreč?
Ne, v evropsko poročilo o prometni nesreči so me vsi trije udeleženci zapisali kot verodostojno pričo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
first_line ::
Ko ti cel svet kaže da s tabo nekaj ne štima, je morda že čas da se vprašaš, ali je morda kaj na temu. Sam sem videl kakšne 4 prometne nezgode, v svojem življenju ne pa v sedmih dneh.
para! ::
Če se izhaja iz tega, potem so tisti, ki prestanejo rigorozno testiranje za izpit, manj nevarni kot pa če ga imajo kar vsi, ki znajo malo levo malo desno ravno takrat, ko ima komisija ogromno mejlov na ajfounu.
Če se pa večina nesreč s kolesarji/pešci dogaja v mestnih središčih, potem pa tam avtomobili nimajo kaj za iskat. Ampak to se uredi tako, da se prvo uredi javni promet, tako da je učinkovit in šele potem prepove avtomobile v centru. Bicikelj ni učinkovit javni prevoz za tiste, ki nočejo kolesarit.
Za daljše razdalje pa javni prevozi itak odpadejo, razen če ima kdo preveč časa.
lp
jype ::
Kolkrat na teden se pa voziš z zasebnim prevozom na Maldive?
first_line> Pa si policiji omenil da pogosto (parkrat tedensko) doživljaš nesreče?
Jah, veliko sem v prometu, pa vidim svašta. Nesreče doživljam redkeje kot avtomobilisti s podobno kilometrino.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
para! ::
Od Maribora pa do Kopra recimo ni lih mal razdalje, oziroma je sama razdalja minimalna, ampak z našo javno infrastrukturo imaš občutek kot bi se res vozil na Maldive, ja. Koliko je prilagajanja z voznimi redi, morebitnimi prestopanji pa na srečo ne vem.
Torej, če je prometna varnost v takem dreku, zakaj se prvo ne zrihta stvari tam, kjer se ta nevarnost povzroča - pri voznikih, ki ne znajo vozit? Al ti povsem resno misliš, da je voznikom vseeno za šibkejše zato, ker so bolj zaščiteni?
In jype, ko napišem daljše razdalje v temi o prometu (na tleh), potem je jasno, da ne ciljam na to, da se z zasebnim jetom vozim na Maldive, ker je sicer vožnja z lufthanso zguba časa.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: para! ()
jype ::
Ne. Jaz mislim, da so vozniki zgolj preveč zabiti, da bi se sploh obremenjevali s tako kompleksnimi vprašanji kot je asimetričnost tveganja za poškodbe v prometu, hkrati so pa tudi preveč zaposleni z nanašanjem ličil in nastavljanjem klimatske naprave in zvočne kulise.
para! ::
Zakaj delate znanost iz tega?
lp
jype ::
Seveda ni, kljub temu je pa vsaj nekaj tisočkrat težje, kot to isto storiti s kolesom.
para!> Ko bo metanje pod avtomobile postal šport pešcev, potem bo vožnja nevarno početje.
Drži.
para!> Zakaj delate znanost iz tega?
Da pokažemo zmoto v sklepanju, da je treba preganjati kolesarje, ker je nekje nekdo na kolesu nekoga ubil.
BlueRunner ::
A resno mislite, da nekdo zdaj pazi na pešce, ker v zakonu piše da mora? A resno mislite, da potem več ne bi? Vse bi bilo isto, samo da bi pešci včasih pogledali levo in desno preden skočijo na cesto, tudi če "imajo prednost".
Jaz zelo resno mislim, da se pazi na pesce zato, ker ima nesreca, katere zaradi lastne malomarnosti nisi preprecil, (pravne) posledice tudi na tebi. Ne glede na to, ce ostali udelezenci niso ravnali v skladu s predpisi - konec kocnev tudi ti nisi ravnal strogo s predpisi.
Pesci (kolesarji in ostali udelezenci v prometu), kolikor mi je znano, ne skacejo na cesto kar tako. Vecinoma gre za podobne napake, kot se dogajajo tudi voznikom. Napacno predvidevanje (hitrosti), trenutek nepozornosti, izogibanje kaksni tretji oviri, nenakazovanje spremembe smeri, ipd... Nesrece se dogajajo in prav je, da vsakdo prevzame svoj del odgovornosti, pac glede na to kaj so ali pa tudi niso storili, da se bi nesreco preprecilo.
Da ima pešec prednost pa ni realno, razen v kakšnih dobro označenih conah. Prvič, pešec bo bolj nastradal, če pride do nesreče, zato mora večino previdnosti nositi on, drugič, pešec dosti bolje vidi povsod naokoli kot šofer iz avta, in tretjič, avto že vozi po kupu pravil in mora pazit na sto stvari iz vseh smeri (ne ker piše v zakonu, ampak ker je že žuželke zoprno pucat iz haube, kaj šele kaj drugega), ne samo na eno kot pešec - da preživi.
Ko odstranis se oznacene prehode, potem moras sprejeti naslednja dejstva:
- vsak udelezenec v prometu lahko stori napako, nekatere imajo potencialno tezke posledice na ostalih udelezencih;
- kdo vidi kaj je stvar okoliscin - ce voznik ni mogel predvideti in prepreciti posledic nekega dejanja drugega udelezenca, potem seveda tudi ne more in ne sme nositi odgovornosti (kar pises mi zveni kot napacno predstavljanje dejanskega stanja).
- "ravnati po kupu pravil" ni isto, kot ravnati z osnovnim pravilom: izogibaj se nevarnim situacijam, ki jih lahko preprecis. To osnovno pravilo velja za vse, vkljucno s pesci in voznik ga ne bo magicno odvezan samo zato, ker tik pred trenutkom nesrece ni bil v prekrsku.
BlueRunner je izjavil:
Kar nekako ima smisla, ce sprejmes uzakonjeno dolocbo, da je motorno vozilo nevaren predmet pri upravljanju katerega moras biti se posebej previden. Previdnost pa izhaja iz tega, da lahko v trenutku svoje ali tuje nepazljivosti pride do nepopravljive skode.
Mhm, samo potem pomeni da ne glede kar boš naredil, boš v primeru nesreče delno kriv za le to ...
Mislim, da ne. Bos pa kot upravljalec nevarnega predmeta moral trpeti tezo dokazovanja, da si storil in predvidel vse, kar bi lahko storil in predvidel "povprecen voznik, ki je povprecno zbran". Tole "povprecno" pa vlecem iz enega drugega konca zakonodaje, kjer se odgovornost tudi ugotavlja glede na "tipicno znanje".
To je zagotovo odmik od tega, da ti je potrebno krivdo dokazati, ampak upravljenje nevarnega predmeta je tisto, kar porine delo na drugo stran. Se vedno ti pa ostane moznost obrambe in dokazovanja, da odgovornosti za posledice nesrece kot voznik ne mores deliti.
Torej mora voznik ob vsaki osebi ki se nahaja ob robu cestišča ali v bližini le tega , še dodatno zmanjšat pod predpisano omejitev ? Tole sicer zveni kot reakcija nekega divjaka, kar pa osebno nisem a tak sklep se ponuja sam od sebe. Seveda pa ima to vpliv še na druga stvari ( pretočnost prometa je ena izmed prvih ki mi pade na pamet )...
Se dodatno? Ce vozis po omejitvi in upocasnis zaradi zaznane nevarnosti, potem nisi "dodatno upocasnil". Si se pac prilagodil prometni situaciji. Pa naj bo to kolesar, ki je neprijetno blizu roba vozisca, pes brez vrvice ali pa luknja na cesti.
Ravno tako ne vem kako bi lahko bila "reakcija divjaka" to, da vozis strogo po omejitvi in se sprotno prilagajas, kakor se stvari okoli tebe odvijajo. Divjak ne mores biti, ce vozis po predpisih. Reakcija ne more biti, ce priaktivno ukrpeas, da omejis moznost nesrece. Ne vem zakaj bi bilo nerazumljivo, da upocasnis, ce vidis luknjo, ki bi lahko poskodovala podvozje ali pa kolesarja, ki lahko naredi kardinalno neumnost. Za eno se bi vsi strinjali, da je cesta slaba in upravljalec kriv, ampak "situacijo je potrebno upostevati", pri kolesarjih pa se najdejo stalisca, da situacija morda ni pomembna.
Pretocnost prometa, ce vozniki vozijo v skladu s pravili ni ogrozena. Ce domaknem nogo s plina (da bo moja zavorna pot krajsa) je to zmanjsanje hitrosti minimalno. Ce ima naslednji za menoj ustrezno varnostno razdaljo, potem bo lahko na isti tocki na cestiscu storil enako in s tem ohranil tako primerno varnostno razdaljo, kot tudi na enak nacin omejeval moznost nesrece.
Pretocnost prometa iz tega naslova ni ogrozena, ker ni niti pod razno govora o nenadnih spremembah hitrosti ali smeri, ki so generator vecine tezav v primetu.
Ne kažem na njih s prstom samo zdi se mi da so tistim kaj bi voznik moral predvidet zašli na eno zelo splozko območje ...
O, to se pa v celoti strinjam. Dejansko me tudi zanima kako se potem te stvari na tem spolzkem podrocju ugotavljajo. Zelim si bolj podrobne razlage, kot pa zakljucka, ki je razviden iz sodbe.
Banalen primer...od živali ne moreš pričakovat da poznala predpise na cesti , od človeškega udeleženca v prometu pa ...
Od vsega, kar se lahko nepricakovano premakne pred tebe in postane ovira lahko pricakujes, da to tudi postane. Ovca je sicer zival, ampak ne mores vedeti ce bo skocila pred vozilo ali stran od vozila. Clovek je na neki tocki tudi zival in, ce nisem vzpostavil ocesnega stika z njim in pozitivno potrdil, da me vidi, potem se mi zdi primerno sklepati, da me je morda spregledal in lahko stori neumnost.
Ce lahko v skladu s predpisi in na varen nacin storim nekaj, kar bi omejilo moznost, da njegova malomarnost ali neumnost privede do nesrece, bi bilo od mene skrajno neodgovorno, da tega ne bi storil. Ze tako vem, da lahko tudi sam naredim napako in edina stvar, ki me lahko resi je to, da me morda nekdo drug vidi in mi dobesedno resi kozo.
Torej malomarno ravnanje je, če povoziš kolesarja, ki prečka cesto na mestu kjer to ni dovoljeno, ker nisi predvidel da bo naredil neumnost?
To je tisto sivo ali spolzko podrocje, kjer stvari niso jasne. Tudi meni ne. Na koncu se vprasanje spremeni v ugotavljanje, zakaj nisi predvidel kolesarjeve neumnosti. Na eni strani spektra imas "ni bilo mozno pricakovati", na drugi strani pa imas "lahko bi pricakoval". Vmes pa meni neznan nacin izracunavanja soodgovornosti.
Torej za šlamaprije in kršitve predpsov drugih mora odgovornost tudi nositi voznik , ki je pripeljal po predpisih a ni predvidel da bo drugi naredil neumnost? Kot rečeno potemtakem stopamo tu na hudo splozko področje ...
Da, spolzko ali sivo. Ampak brez posamicnih primerov ne vem, ce je mozno dati kar neko splosno (se manj pa crno-belo) oceno kako naj se odgovornost doloci. V enem konkretnem primeru je ostalo nekaj odgovornosti tudi na voznici, zagotovo so kje primeri, kjer je bil voznik popolnoma razresen odgovornosti.
ok ,,,bom popravil mojo prejšnjo trditev : ti pa že zgledaš kot kriminalec, verjetno SI nekaj naredil zato boš šel malo z nami.
"Verjetno si nekaj naredil" ni dovolj dobro. Nesreca se mora zgoditi in ti moras biti v njej udelezen, preden se to ugotavljanje zacne. Na rezervo ne bos priveden pred sodnika.
Torej če nekdo ukrade avto z parkirišča pred domačo hiši in kasneje ubije nekoga v prometni nesreči, bodo svojci umrlega tožili še lastnike avtomobila?
Podal sem primere, ko sam nisi nicesar neposredno povzrocil, se vedno pa imas objektivno odgovornost, kot jo ima tudi voznik vozila. Primeri so razlicni in sankcije so razlicne (kadar sploh so). Voznik, lastnik orozja in minister niso v enakih polozajih in razlike so vec kot samo kozmeticne. Kljub temu pa obstaja nacelo objektivne odgovornosti iz katerega potem izhaja ugotavljanje v koliksni meri je potem nekdo solidarnostno odgovoren za skupno skodo.
Hm...stal bi ob prehodu in čvekal ob tebi pa se vozila ustavljajo misleč da boš šel preko?
Pravilno ravnanje z strani voznikov a v tem primeru tvoje čvekanje na prehodu vpliva na druge ( nepotrebno ustavljanje ) to pa seveda ni važno.
Glavno da si ti dobil prednost, čeprav je sploh ne potrebuješ...Ja lepo je enostransko vse gledat ...
Ampak glej ga zlomka. Ceprav bi lahko po polovicnem upostevanju pravil mimo njih peljal z nespremenjeno hitrostjo, jih nekaj sili, da tega ne pocno.
Bo treba dojet da pravila pravila veljajo tudi šibkejše udeležence.....
Potrebno bo dojeti, da pravila niso samo v hitrosti, strani in smeri voznje. Da je se izhodiscno pravilo se vedno tisto, ki vsem nalaga, da preprecujejo skodo ali poskodbe, ce je to mozno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
first_line ::
Kolkrat na teden se pa voziš z zasebnim prevozom na Maldive?
first_line> Pa si policiji omenil da pogosto (parkrat tedensko) doživljaš nesreče?
Jah, veliko sem v prometu, pa vidim svašta. Nesreče doživljam redkeje kot avtomobilisti s podobno kilometrino.
v Zadnjih 7 dneh si bil 2x udeležen v prometnih nezgodah. 56 tednov na leto krat 2 nesreči na teden... Po tvojem mnenju jaz butam 5x na dan. Sedi sine 4 do 5.
jype ::
Jah, to pač pomeni, da prevozim 50.000 kilometrov na dan. Deal with it.
gzibret ::
_IKE_ ::
Da pokažemo zmoto v sklepanju, da je treba preganjati kolesarje, ker je nekje nekdo na kolesu nekoga ubil.
you rang ? ..... no daj pokaži kje preganjamo kolesarje?...
Ah ja ker ne delimo tvojega mnenja pa smo v tvojih očeh takoj 3 alineja mojega podpisa ...
Pa še enkrat tretja alineja
para!> Al ti povsem resno misliš, da je voznikom vseeno za šibkejše zato, ker so bolj zaščiteni?
Ne. Jaz mislim, da so vozniki zgolj preveč zabiti, da bi se sploh obremenjevali s tako kompleksnimi vprašanji kot je asimetričnost tveganja za poškodbe v prometu, hkrati so pa tudi preveč zaposleni z nanašanjem ličil in nastavljanjem klimatske naprave in zvočne kulise.
Zgornja dva stavka sta lep dokaz 2 alineje .....
Promet je skupek pravil katere naj bi omogočala varno sodelovanje vseh udeležencev prometa. Logično je da bo tem prišlo tudi do kršitev teh predpisov in ko do tega pride mora biti krivec definitivno kaznovan za to kar je storil. Da pa bo nekdo ki upošteva predpise moral prevzeti del krivde za nesrečo ( in hkrati nositi tudi del nastalih stroškov ), katero je povzročilo neupoštevanje predpisov nekoga drugega je pa malo lovska.
Torej če bo nekdo priletel po šleper ker je šel prehitevat v škarje, bo zaradi lastnik šleparja, ki je pravilno po predpisih pripeljal nasproti, moral sam nositi 30% stroškov škode ki so nastali pri nesreči, zaradi kršitev predpisov drugega. Morda banalen primer a zadeva je identična če voznik zbije pešca/ kolesarja na mestu kjer ni prehoda in pešec/kolesar isto krši predpise kot jih je voznik ki je priletel pod šleper.
Ravno tako ne vem kako bi lahko bila "reakcija divjaka" to, da vozis strogo po omejitvi in se sprotno prilagajas, kakor se stvari okoli tebe odvijajo. Divjak ne mores biti, ce vozis po predpisih. Reakcija ne more biti, ce priaktivno ukrpeas, da omejis moznost nesrece. Ne vem zakaj bi bilo nerazumljivo, da upocasnis, ce vidis luknjo, ki bi lahko poskodovala podvozje ali pa kolesarja, ki lahko naredi kardinalno neumnost. Za eno se bi vsi strinjali, da je cesta slaba in upravljalec kriv, ampak "situacijo je potrebno upostevati", pri kolesarjih pa se najdejo stalisca, da situacija morda ni pomembna.
Pretocnost prometa, ce vozniki vozijo v skladu s pravili ni ogrozena. Ce domaknem nogo s plina (da bo moja zavorna pot krajsa) je to zmanjsanje hitrosti minimalno. Ce ima naslednji za menoj ustrezno varnostno razdaljo, potem bo lahko na isti tocki na cestiscu storil enako in s tem ohranil tako primerno varnostno razdaljo, kot tudi na enak nacin omejeval moznost nesrece.
Pretocnost prometa iz tega naslova ni ogrozena, ker ni niti pod razno govora o nenadnih spremembah hitrosti ali smeri, ki so generator vecine tezav v primetu.
Če gre za luknjo na cesti ali kolesarja ob strani se hitrost prometa ne bistveno upočasnila, ker si v momentu mimo. Če pa vzameš v obzir da moraš predivedevat da lahko iz vsakega grma, hišnega dvorišča , skratka popolnoma vsega ob cestišču nekaj "prileti ven" pa bo hitrost vožnje in s tem prometa definitivno padla ( majhen dokaz zato je vožnja za nekom ki recimo išče nek naslov, a ne točno kje se le ta nahaja )...In kot rečeno potem je tisto predvidevanje oz ne-predvidevanje prekleto velika siva cona...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: _IKE_ ()
Invictus ::
Mene veseli, da se mentaliteta sodišč in zakonodajalcev spreminja v prid šibkejšim. Enačenje avtomobila s posedovanjem strelnega orožja se mi zdi smiselna in edino pravilna. Objestnost voznikov je namreč neizmerna, in pešec/kolesar danes nista varna niti pri prečkanju ceste pri ZELENI luči!
Se popolnoma strinjam. Lansko leto sem prišel iz Avstralije kjer sem bil navajen normalnega odnosa do pešcev. Prvi dan bi me kmalu povozila 2 na prehodu za pešce.
Sprijaznite se, Slovenci smo zanič vozniki. In ne upoštevamo pravil, še napisanih ne, kaj šele nenapisanih. Kot npr. da pešca pač ne povoziš čeprav ni na prehodu za pešce. Ali pa da vsaj malo zijaš okoli za bodočimi kritičnimi dogodki.
Čeprav se šoferji malo bolje obnašajo do kolesarjev. Včasih kdo celo zabremza in ne prehiteva v škarje, ko vozi mimo kolesarja. Ampak celo počaka da je varno.
http://goo.gl/2YuS2x
BlueRunner ::
Če gre za luknjo na cesti ali kolesarja ob strani se hitrost prometa ne bistveno upočasnila, ker si v momentu mimo. Če pa vzameš v obzir da moraš predivedevat da lahko iz vsakega grma, hišnega dvorišča , skratka popolnoma vsega ob cestišču nekaj "prileti ven" pa bo hitrost vožnje in s tem prometa definitivno padla ( majhen dokaz zato je vožnja za nekom ki recimo išče nek naslov, a ne točno kje se le ta nahaja )
Nope, ne bom se pustil, da bi me obtozil "pescocentrizma". Tudi zato ne, ker nisem mnenja, da je potrebo pri vsakem grmu upocasnjevati, ker ne ves kaj je za njim. Govora je o realnih pricakovanjih in realno pesci ne skacejo iza vsakega grma in kolesarji niso kamikaze, ki zadnjo sekundo priletijo iz skritega dovoza.
Ce nimas nikakrsnega signala, da nevarnost obstaja, bos tezko odgovarjal za njo in ceprav bos moral to pred sodiscem dokazovati, bos se vedno imel svoj dan na sodiscu in ti soodgovornost ne bo kar tako dodeljena, ce bos pokazal, da povprecen voznik, ki je povprecno pozoren, te nevarnosti ne bi mogel opaziti.
Razlika med tvojim primerom in mojim je ta, da je v mojih jasen signal, da obstaja tveganje, v tvojih pa obstajajo samo hipoteticne verjetnosti, kjer bi tezko nasel dva primera, da se bi kaj taksnega v celi drzavi ze zgodilo.
...In kot rečeno potem je tisto predvidevanje oz ne-predvidevanje prekleto velika siva cona...
Ne vem kako bi ocenil "velikost" necesa, kar je stvar presoje. Obstaja pac nekaj, kar ni do pikice natancno popisano v zakonu, ker pac ne more biti, saj se lahko samo individualno presoja od primera do primera. Tezko je, ce moras v postopku z obratnim dokaznim bremenom dokazovati, da si storil vse, kar bi storil normalen, tipicen voznik in se tako opral soodgovornosti pri dolocanju skode v nesreci.
Ce je to pac lastnost zivljenja, da se teh stvari pac ne da vseh popisati in vsaki posebej dolociti "tezo", pa to ne pomeni, da se ne more stvari izboljsevati. Grmovje okoli cestisca se lahko odstranjuje na vecji sirini, nacrtuje se lahko locitve razlicnih udelezencev tam, kjer se nacrtuje visja pretocnost in so zazeljene vecje hitrosti vozil. Tam, kjer to ni mozno ali pa bi to bistveno nizalo kvaliteto zivljenja, pa se v splosnem predpisuje nizje hitrosti. Tak predpis pa potem kaznuje tiste, ki bi sicer vozili hitreje, kot pa sicersnje razmere resnicno dopuscajo.
So pa to stvari, ki zapadejo pod kategorije resne prometne politike in urbanizma. Dveh stvari, ki sta se v Sloveniji zal zreducirali na "gradnjo avtocest" in "spremembe namembnosti zemljisca". Pa sta tudi to dva pomembna dejavnika splosne varnosti v prometu.
Limit-sky ::
Am I good, or what? No deads! Today. Bom jutri zato dva, pa bo.
And I am extremist.
jype ::
BlueRunner> So pa to stvari, ki zapadejo pod kategorije resne prometne politike in urbanizma.
Ja, ampak v razvitih državah žive meje tik ob cesti _sadijo_, ker pri normalnih voznikih zmanjšujejo hitrost, ki je glavni vzrok za nesreče.
first_line ::
Krasno! Keep it up!
BlueRunner> So pa to stvari, ki zapadejo pod kategorije resne prometne politike in urbanizma.
Ja, ampak v razvitih državah žive meje tik ob cesti _sadijo_, ker pri normalnih voznikih zmanjšujejo hitrost, ki je glavni vzrok za nesreče.
Na temu bo lahko vztrajal edino le dokler se mu ne bo en kolesar vrgel pod kolesa. Verjetno bo peljal skozi zeleno, barvno slep kolesar ga bo pa izsilil...
_IKE_ ::
Hipijev primer pravi :
Izvedenec je hitrost tožnice ocenil med 15-20 km/h in tožene med 30-50 km/h
Hitrost vozila je bila torej definitivno pod predpisano omejitvijo 50 verjetno nekje na sredini tega intervala cca40, torej je voznica zmanjšala hitrost pod predpisano, pa kljub vsemu odločitev da je 30% krivde na strani voznici ...
Kaj bi voznica morala še naredit da bila 100% nedolžna v nesreči, pri kateri je pripeljala pravilno po predpisih , dejansko še celo manj kot je omejitev, vzrok za nastanek nesrečo pa je kršenje predpisov z strani kolesarke ( prehod čez cesto kjer to ni dovoljeno ) ?
Ali to pomeni da bo sedaj "močnejši" udeleženec v prometni nesreči, tudi če bo naredil vse da se nesreči izogne, avtomatsko moral sam kriti 30% škode( ali še morda več ) , ki bo nastala zaradi kršitev predpisov drugega udeleženca?
Glede reševanje prometnih zadev pa potrebujemo pri nas človeka kot je bil župan bogote Penalosa ki je na kocko postavil svojo politično kariero, da je komplet preobrazil mesto ( izgradnja javnega prometa, šol knjižnic,vodovoda in elektrike tudi za slume )...
Invictus ::
Kaj bi voznica morala še naredit da bila 100% nedolžna v nesreči, pri kateri je pripeljala pravilno po predpisih , dejansko še celo manj kot je omejitev, vzrok za nastanek nesrečo pa je kršenje predpisov z strani kolesarke ( prehod čez cesto kjer to ni dovoljeno ) ?
Ne povzročiti nesreče ?
http://goo.gl/2YuS2x
_IKE_ ::
Kaj bi voznica morala še naredit da bila 100% nedolžna v nesreči, pri kateri je pripeljala pravilno po predpisih , dejansko še celo manj kot je omejitev, vzrok za nastanek nesrečo pa je kršenje predpisov z strani kolesarke ( prehod čez cesto kjer to ni dovoljeno ) ?
Ne povzročiti nesreče ?
Govorimo od delitvi odgovornosti za nastanek nesreče...
BlueRunner ::
Hipijev primer pravi :Izvedenec je hitrost tožnice ocenil med 15-20 km/h in tožene med 30-50 km/h
Hitrost vozila je bila torej definitivno pod predpisano omejitvijo 50 verjetno nekje na sredini tega intervala cca40, torej je voznica zmanjšala hitrost pod predpisano, pa kljub vsemu odločitev da je 30% krivde na strani voznici ...
Kaj bi voznica morala še naredit da bila 100% nedolžna v nesreči, pri kateri je pripeljala pravilno po predpisih , dejansko še celo manj kot je omejitev, vzrok za nastanek nesrečo pa je kršenje predpisov z strani kolesarke ( prehod čez cesto kjer to ni dovoljeno ) ?
Bom se enkrat citiral tisti del, ki utemeljuje soodgovornost: "Ob dejanskih ugotovitvah, da je do nezgode prišlo v mestnem naselju, neposredni bližini frizerskega salona in gostinskega lokala, sredi dneva ob 12.10 uri, kolesarjevo prečkanje cestišča ni nekaj izrednega in neobičajnega. Zato odsotnost elementa nepričakovanosti, ob dejstvu, da toženka (ki nosi trditveno in dokazno bremen za vse elemente "oprostitvenega dejanskega stanu") v postopku tega elementa ni zatrjevala, po presoji revizijskega sodišča utemeljuje zaključek, da toženka ni uspela dokazati, da je ravnanje tožnice izključni vzrok za nezgodo in da je objektivno odgovorna imetnica nevarne stvari v tem primeru popolnoma prosta odgovornosti."
Zal ti ne znam odgovoriti kaj tocno bi morala voznica storiti (bolj upocasniti, pustiti vec prostora, morda celo ustaviti, ...) ker bi za to dejansko moral prebrati vsebino celotnega spisa in ne samo sodbo, ki poda zakljucke. Morda pa je voznica sama storila vse, kar je bilo mozno, ni pa njen odvetnik tega dokaza predocil sodiscu - na drugi stopnji pa sodisce ne presoja dodatnih dokazov, temvec stvar kvecjuemu vrne nazaj na prvo stopnjo. Omejitev pravnega sistema, da se lahko postopki nekoc tudi zakljucijo, ne pa neprenehoma odpirajo z vedno novimi dokazi.
Ali to pomeni da bo sedaj "močnejši" udeleženec v prometni nesreči, tudi če bo naredil vse da se nesreči izogne, avtomatsko moral sam kriti 30% škode( ali še morda več ) , ki bo nastala zaradi kršitev predpisov drugega udeleženca?
Od nekje si potegnil interpolacijo, da bo nekdo avtomaticno odgovoren, "tudi ce bo naredil vse ..." Iz besedila sodbe in utemeljitve delitve odgovornosti to nikakor ne sledi. Ravno nasprotno - odgovornost je utemeljena ravno s tem, da voznica ni storila vsega.
Kar ti manjka je samo vpogled v spis iz katerega bi lahko razbrah kaj bi bilo tisto, kar bi se normalno pricakovala, da bi storila.
Glede reševanje prometnih zadev pa potrebujemo pri nas človeka kot je bil župan bogote Penalosa ki je na kocko postavil svojo politično kariero, da je komplet preobrazil mesto ( izgradnja javnega prometa, šol knjižnic,vodovoda in elektrike tudi za slume )...
Zupane volimo volilci in tako potrjujemo katere ideje zelimo, da se implementirajo. Vecinoma taisti volilci tudi placujejo davke iz katerih se implementacije teh idej financirajo.
Ergo ... ni da "potrebujemo ...", pravilno se bi glasilo "moramo voliti ..." Volitve pa bodo povedale katere ideje so vecini pomembnejse.
_IKE_ ::
Voznica je vozila po predpisih, celo manj kot je omejitev, kar nakazuje da ni vozila na slepo, kolesarka pa želi prečkat cesto tam kjer to ni dovoljeno ( omenjajo celo da je prehod v bližini ) in s tem povzroči nesrečo.
Glede na dejstva bi logični sklep moral biti da je voznica naredila vse kar je lahko da bi preprečila trčenje in da je njena odgovornost v tem primeru 0%. Da pa bi to dosegla potem bi verjetno res morala ustavit in spustit kolesarko preko cestišča, samo potem lahko glede na opisan primer predpise o pravilih za kolesarje in pešce v prometu vržemo v smeti.Kako je zadevo predstavil odvetnik tu ne bi smelo igrat popolnoma nobene vloge saj dejstva kažejo precej jasno sliko.
Tisti zaključek glede avtomatične krivde močnejšega sem potegnil ravno iz dejstev : vožnja po predpisih, dejansko celo manj kot je bila omejitev ( kar pomeni manjšo možnost nesreče) a sodba se glasi da je voznica 30%kriva za nesrečo...in če sodba pri takšnem ravnanju kot ga je izvedla voznica, potem je logični zaključek tak, da bo v primeru nesreče v katero te zaplete nek drug udeleženec v prometu, sodba enaka glede delitve odgovornosti, ne glede nato da ti nisi naredil nič narobe ( si pravilno pripeljal nasproti )...
Res pa bi bilo zanimivo videt kaj je tisto kar se pričakuje da boš v taki situaciji naredil, ker po neki čisti kmečki logiki je vsaj zame voznica naredila popolnoma vse, da bi preprečila nesrečo in zato bi njena odgovornost morala biti nična....
Zgodovina sprememb…
- spremenil: _IKE_ ()
BlueRunner ::
Voznica je vozila po predpisih, celo manj kot je omejitev, kar nakazuje da ni vozila na slepo, kolesarka pa želi prečkat cesto tam kjer to ni dovoljeno ( omenjajo celo da je prehod v bližini ) in s tem povzroči nesrečo.
Voziti pocasneje, kot je omejitev, se ne pomeni tudi voziti po predpisih. To je lahko tudi simptom nezbranosti.
Glede na dejstva bi logični sklep moral biti da je voznica naredila vse kar je lahko da bi preprečila trčenje in da je njena odgovornost v tem primeru 0%.
V sodbi pise nasprotno - da voznica ni storila vsega. Ni pa dovolj informacij, da bi lahko brez branja spisa dejansko presodila kaj je bilo tisto, kar je strokovnjak prometne stroke nakzal, da bi obicajen voznik se lahko storil.
Da pa bi to dosegla potem bi verjetno res morala ustavit in spustit kolesarko preko cestišča, samo potem lahko glede na opisan primer predpise o pravilih za kolesarje in pešce v prometu vržemo v smeti.
To je samo tvoje sklepanje, iz besedila sodbe pa ni videti, da bi to bila najboljsa ali celo edina resitev. Ne glede na tvoje mnenje, je nekaj v voznji verjetno manjkalo, da se je odgovornost porazdelilo, tezko pa samo iz sodbe reci kaj.
Kako je zadevo predstavil odvetnik tu ne bi smelo igrat popolnoma nobene vloge saj dejstva kažejo precej jasno sliko.
Ce preberes sodbo, potem dejstva kazejo sliko malomarne voznice in malomarne kolesarke, ki sta druzno povzrocili nesrecno.
Kar se tice odvetnikov - pred sodiscem stejejo dokazi, ki so tam predstavljeni. Pogosta napaka slabih odvetnikov je, da ne predstavijo vseh dokazov, potem pa se pritozujejo levo in desno, ko je sodba na podlagi predlozenih dokazov, za njihovo stranko neugodna ker obstaja se neka tretja ali cetrta okoliscina.
Tudi te moznosti ne izkljucujem in v taksnem primeru je voznica zrtev tako sistema (obveza dokazovanja nedolznosti), kot tudi slabega odvetnika (sodiscu na prvi stopnji niso bili predstavljni vsi dokazi).
Tisti zaključek glede avtomatične krivde močnejšega sem potegnil ravno iz dejstev : vožnja po predpisih, dejansko celo manj kot je bila omejitev ( kar pomeni manjšo možnost nesreče) a sodba se glasi da je voznica 30%kriva za nesrečo...in če sodba pri takšnem ravnanju kot ga je izvedla voznica,
Sodiscu predstavljena dejstva so zadoscala za sodbo v kateri je bila voznica sokriva, ker necesa ni storila ali pa je nekaj storila narobe. To so bila dejstva. Tvoja izpeljava je morda tebi logicna, vendar pa temelji na pomankljivih podatkih in ne ustreza temu, kar je sodisce v sodbi zapisalo.
potem je logični zaključek tak, da bo v primeru nesreče v katero te zaplete nek drug udeleženec v prometu, sodba enaka glede delitve odgovornosti, ne glede nato da ti nisi naredil nič narobe ( si pravilno pripeljal nasproti )...
V sodbi pise, da je tudi voznica ravnala narobe, kar pomeni, da tvoje ponavljanje, da si kriv, tudi ce nisi naredil nic narobe, ne zdrzi. Sodisce je svojo sodbo izrecno utemeljilo na tem, da voznica v neki tocki ni pravilno ravnala (opustila ravnanje ali pa ravnala narobe).
Res pa bi bilo zanimivo videt kaj je tisto kar se pričakuje da boš v taki situaciji naredil, ker po neki čisti kmečki logiki je vsaj zame voznica naredila popolnoma vse, da bi preprečila nesrečo in zato bi njena odgovornost morala biti nična....
V sodbni ni dovolj podatkov, da bi lahko potegnil taksen sklep. Morda je celo pravilen, ampak ne more pa biti logicen, ker v sodbi manjkajo nujne informacije, da bi tretja oseba (ti ali pa jaz) tovrsten sklep sploh lahko potegnila ven.
Kot sem ze zgoraj zapisal: pravila niso samo smer in hitrost voznje. Iz okoliscin je lahko razvidna tudi kaksna druga malomarnost. Ravno tako ni izkljuceno, da je odvetnik storil napako (slabo opravljal delo) in, ker to ni kazenski postopek, zaradi narave sistema preprecil, da se bi dejstva sploh pravilno ugotovilo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
_IKE_ ::
Ker pa vidim da si očitno iz pravnih vod me zanima : Zakaj ni v sodbi pojasnjeno( ali vsaj ponovno zapisan razlog iz prve stopnje ) tistih 30% ) ?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: _IKE_ ()
BlueRunner ::
Kot že rečeno, zelo zanimivo bi bilo videt kaj očitajo voznici, zna biti "tisto" odločilno za nadaljnje sodbe, še sploh če se opirajo na faktor predvidevanja.
Ker pa vidim da si očitno iz pravnih vod me zanima : Zakaj ni v sodbi pojasnjeno( ali vsaj ponovno zapisan razlog iz prve stopnje ) tistih 30% ) ?
Nisem iz pravnih vod, sem se pa s pravniki kar nekaj let (predolgo?) druzil prakticno vsak dan. Malo sem se nalezel njihovega nacina razmisljanja.
Sicer pa je okviren razlog zapisan (ta ni iz prve stopnje - na prvi stopnji pa so se evidentirala dejstva in tam je morda lahko prislo do slabega dela odvetnika in posledicno slabe koncne revizije): "Ob tehtanju teže tožničinega ravnanja v razmerju do povečane nevarnosti, ki jo predstavlja osebni avtomobil kot nevarna stvar, Vrhovno sodišče zaključuje, da je tožničin prispevek k nastanku škode 70 %, tako da je zavarovanko toženke oprostiti za 70 % odgovornosti (tretji odstavek 177. člena ZOR). Tožena stranka je zato za nastalo škodo odgovorna 30 %."
Mi pa ni vsecen ta zapis, ker sodisce zakljucuje, niti pod razno pa se mi ne sanja zakaj 70:30 in ne kakrsno koli drugacno razmerje.
Kar se tice potencialno slabega dela odvetnika, sta signal, da to ni izkljuceno, naslednja dva koscka:
Morda slabo izbrano pravno sredstvo: "V kolikor pa tožnica z revizijskimi trditvami izpodbija dokazno vrednost mnenja in se zavzema za drugačne dejanske ugotovitve, je pojasniti, da s tem načenja vprašanje pravilne in popolne ugotovitve dejanskega stanja, kar ni predmet revizijske presoje (tretji odstavek 370. člena ZPP)."
Morda pomankljivo predstavljeni dokazi (poudarek sem dodal sam): "Zato odsotnost elementa nepričakovanosti, ob dejstvu, da toženka (ki nosi trditveno in dokazno bremen za vse elemente "oprostitvenega dejanskega stanu") v postopku tega elementa ni zatrjevala, po presoji revizijskega sodišča utemeljuje zaključek, da toženka ..."
Ko gledam tole se mi vse skupaj dozdeva, kakor da se je voznica branila sama, kar je v primeru, ko moras dokazovati svojo nedolznost (obratno dokazno breme je cel hudic) IMO zelo slaba varianta. Ce pa naletis se na slabega odvetnika, pa se huje. Sistem te v taksnih primerih dejansko prezveci in izpljune.
jype ::
Kot že tolikokrat: Deal with it.
Limit-sky ::
And I am extremist.
jype ::
Seveda ne. Odgovornost povprečnega kolesarja je enaka kot tvoja, kadar povprečni kolesar vozi avtomobil.
BlueRunner ::
Se je kar težko sprijaznit s tem, da tisti, ki upravlja tono težko motorno vozilo nosi izjemno visoko odgovornost, ane?
Tezje se je sprijazniti s tem, da imas koncept, da sta krivda in odgovornost za skodo lahko razvezani in, da imas potem pri socasno tudi obratno dokazno breme.
Vsaka posamicna od teh dveh stvari napada tisti individualen obcutek "kaj je fer", obe skupaj prakticno jamcita slabo voljo.
In tebi sem dolzan se odgovor na tisto o grmovju in zivih mejah.
Kar sem mislil jaz. Ni grm, lahko pa bi bil. Glede na to, da je to "clovekovo maslo", pa se mi zdi se posebej kriminalno, da do tega sploh lahko pride. Postaviti objekt tako, da se varnost podredi komercialnem interesu.
Vir
Kar si verjetno imel v mislih ti. OK , ni to neka cesta, ampak princip sklenjene zive meje, ki fizicno locuje motorna vozila od kolesarjev in/ali pescev ni problematicen. Nisem nasel kaksne lepse slikice.
Vir
Kar si zagotovo ne zeli nihce in dam roko v ogenj, da se v urejenih drzavah niti pod razno ne dopusca.
Kdor pa ima prevec casa, pa naj si osebno pogleda na kriziscu Vodovdne ulice in Posavske ceste v Ljubljani, kako se lahko unici preglednost v kriziscu in s tem popolnoma po nepotrebnem veca tveganja, namesto, da se bi tveganja zmanjsevalo. Ce se niso odstranili tiste zive meje ali postavili ogledalo.
Nacrtovanje, nacrtovanje in se enkrat nacrtovanje. Resitev je cel kup, vsaka je primerna za doloceno situacijo in ce ze ne moremo preko objektivnih ovir za izvebo (vsega pac ne mores porusiti, da bi saniral obsotjece napake), vsaj novih ne bi smeli vec dopuscati. Sam ne vidim nikakrsnega razloga, da se ne bi pri novih gradnjah in prenovah obstojecih uvajalo sisteme, ki bi zmanjsevali potencialno stevilo nesrec in izvajalo strikten nadzor nad krsitvami tam, kjer mesanja razlicnih kategorij udelezencev ni mozno omejevati ali preprecevati.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Krivec (pešec) v prometni nesreči (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 12468 (11036) | Gregor P |
» | Deljena krivda, namesto 100% krivda pešca (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 20721 (18046) | amigo_no1 |