Forum » Programiranje » 3D modeliranje in texture
3D modeliranje in texture
slovenec_89 ::
LP! Sem dokaj nov v 3d modeliranju. Zato prosim potrpežljivo :)
Narisal sem cesto, sedaj bi pa rad kekako to cesto "pobarval".
Probal sem že z SketchUpom, AC3D in tudi z 3D-Coatom, pa mi ne rata.
Tole je tekstura,
katero želim dati na tale model:
Tekstura bi se morala prilagajat modelu, kar je pa problem.
Če ima kdo kakšen predlog, kako to rešiti, se priporočam! Hvala!
Narisal sem cesto, sedaj bi pa rad kekako to cesto "pobarval".
Probal sem že z SketchUpom, AC3D in tudi z 3D-Coatom, pa mi ne rata.
Tole je tekstura,
katero želim dati na tale model:
Tekstura bi se morala prilagajat modelu, kar je pa problem.
Če ima kdo kakšen predlog, kako to rešiti, se priporočam! Hvala!
morbo ::
Ročni UV unwrap modela je ena rešitev. Odvisno od tega ali je to dejanska transformacija modela (torej mesh-a), ali imaš apliciran kak "modifier" (potek po krivulji), bi lahko uporabil tudi avtomatsko zgenerirane lokalne koordinate.
Za našteto programje nimam pojma, a v Blenderju je precej enostavno naredit kar hočeš.
Za našteto programje nimam pojma, a v Blenderju je precej enostavno naredit kar hočeš.
slovenec_89 ::
To je navaden mesh. Bom probal z blenderjem. Hvala!
A ima kdo kakšen nasvet, kako se to z Blenderjem dela? ;)
A z Zbrushom bi morda šlo?
A ima kdo kakšen nasvet, kako se to z Blenderjem dela? ;)
A z Zbrushom bi morda šlo?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: slovenec_89 ()
morbo ::
Najprej zmodeliraj raven odsek ceste. Objektu dodaj Array modifier in z njim cesto podaljšaj po želji. Čez daj Curve modifier (pogugalj kako se uporablja) in cesto spelji tako kot rabiš. Tvoj osnoven mesh je še vedno raven. Dodaj prazen materjal in naloži teksturo v enega od slot-ov. v edit mode objekta izberi ves mesh ("a") in pritisni "u" -> unwrap. Potem greš v UV/image editor panel in odpreš prej naloženo teksturo, ter raztegneš/popraviš UV mrežo ceste da paše čez celo teksturo.
slovenec_89 ::
Ko pritisne U mi napiše object scale is not 1.0 unwrap will operate on a non scaled version of the mesh. Kaj bi lahko blo narobe?
slovenec_89 ::
No, to sem zdej opravil, samo problem imam, da mi teksture sploh ne pokaže na objektu, pa imam nanj nastavljen material in teksturno na materialu.
Razen če dam render (F12), tam pa se tekstura vidi.
Razen če dam render (F12), tam pa se tekstura vidi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: slovenec_89 ()
bluefish ::
Odpri Material Editor, izberi material ter klikni ikonico Show Shaded Material in Viewport.
slovenec_89 ::
Uporabljam Blender 2.63, pa tega Show Shaded Material in Viewport nikakor ne najdem. :)
bluefish ::
Ups, bral površno in pisal za Maxa. Ignoriraj.
Morda ti pomaga ta video:
Morda ti pomaga ta video:
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bluefish ()
slovenec_89 ::
Nekako mi je ratalo izdelat cesto in gor teksturo, samo problem je, da je tekstura raztegnjena. Kje bi se dalo nastavit Repeat, ali Offest, da bi se tekstura ponavljala ne pa raztegovala.
morbo ::
Texture tab -> Image mapping zavihek (če izrisuješ z BI, če uporabljaš Cycles imaš Mapping node kjer lahko nastavljaš scale, translate, rotate...)
Lahko pa tudi postaš .blend fajl, da ne bomo preveč na pamet ugotavljali.
Lahko pa tudi postaš .blend fajl, da ne bomo preveč na pamet ugotavljali.
slovenec_89 ::
To je model v Blenderju, http://www.file-upload.net/download-444... to je pa tekstura zanj http://www.file-upload.net/download-444...
morbo ::
Prvo kot prvo, topologija tega modela je obupna. Najprej v edit mode W -> Remove doubles, da spucaš ogljišča ki se podvajajo. Potem naredi Ctrl + N, da obrneš normale ploskev navzven, sicer se ti bodo pojavljali "artefakti". V edit mode, v ortografskem načinu pejdi v top view (7 na numerični tipkovnici) in U -> Project from view.
V UV/Image editorju imaš zdaj mrežo modela, ki jo zarotiraj vzdolž ceste in skaliraj kot vidiš na sliki. V Textures panel, mapping zavihku moraš imet izbran UV kot vir koordinat in to je to.
V UV/Image editorju imaš zdaj mrežo modela, ki jo zarotiraj vzdolž ceste in skaliraj kot vidiš na sliki. V Textures panel, mapping zavihku moraš imet izbran UV kot vir koordinat in to je to.
morbo ::
Kot sem napisal, moraš model spucat ker vsebuje podvojena ogljišča in obrnit normale navzven. Poleg tega še apliciraj scale transform v object mode; Ctrl + A -> Scale. Če si to naredil (in če si naredil U -> project from view v ortografskem načinu) mora izgledat tako kot na mojem screenshotu.
V edit mode omogoči prikaz normal ploskev, da vidiš ali vse gledajo "navzven":
V edit mode omogoči prikaz normal ploskev, da vidiš ali vse gledajo "navzven":
morbo ::
Ko si rotiral mrežo, si jo točno za 90 stopinj ali le na oko? Ker če si zarotiral UV-je na oko, potem glede da je ta cesta preklet dolga, se ti nekje v daljavi pojavi velik odmik, čeprav mreža na začetku izgleda da je poravnana s teksturo. Ko klikneš R za rotate, vpiši 90 in Enter. Oz. drži Ctrl za fiksen prehod po 15 stopinj.
slovenec_89 ::
Rotiral sem za 270. :)
Tukaj se problem bolje vidi:
Ko gre cesta v ovinek, gredo teksure naravnost.
Tukaj se problem bolje vidi:
Ko gre cesta v ovinek, gredo teksure naravnost.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: slovenec_89 ()
morbo ::
A si morda apliciral Curve modifier in potem naredil UV unwrap? Postaj še enkrat trenutni .blend
morbo ::
Ja, tako kot se mi je zdelo. Ker si apliciral Curve modifier in potem naredil UV unwrap imaš zdaj UV mrežo ki vijuga preko texture space-a. Najprej naredi UV unwrap, ko je mesh še raven in šele potem apliciraj Curve (če že moraš, ponavadi se modifier stack pusti na miru vse do zadnjega, ko si 100% da je to oblika katero hočeš).
morbo ::
To lahko popraviš edino s Ctrl + Z (undo, če nisi že predaleč, za dobit nazaj Curve modifier moraš bit v object mode). Alpa loadaj (file -> apend) mesh iz morebitnega backupa.
slovenec_89 ::
Evo, sedaj sem UV unwrap dal že takoj na začetku, pa mi potem na koncu nastane isto kot prej. Teksture ne gredo "v ovinek" ampak jih ven meče.
slovenec_89 ::
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | 3D oblikovanje in animacija - Max, Maya, Softimage, Blender... (strani: 1 2 3 4 … 9 10 11 12 )Oddelek: Zvok in slika | 184951 (25216) | Machete |
» | SolidWorksOddelek: Programska oprema | 6705 (5652) | BlackMaX |
» | Slo-Tech 3D Team: Blender Cycles 2.61 BenchmarkOddelek: Navijanje | 1791 (1621) | 2loud4u |
» | 3d programOddelek: Programska oprema | 952 (695) | detroit |