Forum » Šport » Kolesarji in voznja v rdeco luc
Kolesarji in voznja v rdeco luc
Mr Hilter ::
In ja... a je še kdo včeraj videl točno tukaj: http://zemljevid.najdi.si/index_maps.js...
Včeraj sem se ravno tam peljal. Eden idiot je s Porschejem tako pridivjal, da je zletel iz ceste (v coni umirjenega prometa!!!) in zapeljal na kup zemlje. Eno gumo je imel cca 1 m v zrak in imel je srečo, saj se je ustavil 30 cm od drevesa. Škoda, ko nisem slikal....
Morda se je prej vedno vozil z biciklom in sedaj avta ne zna?
jype ::
Malo verjetno - biciklisti obvladamo vožnjo avtomobilov bistveno bolje, kot večina tistih, ki bicikla nikdar niso vozili po mestu.
jype ::
Se ti zdi?
Moje izkušnje so vedno bile take, da so strpnost in razumevanje šibkejših udeležencev atributi, omejeni na voznike, ki se dobro zavedajo perspektiv teh šibkejših udeležencev.
Moje izkušnje so vedno bile take, da so strpnost in razumevanje šibkejših udeležencev atributi, omejeni na voznike, ki se dobro zavedajo perspektiv teh šibkejših udeležencev.
WarpedGone ::
gzibret:
Zato ker ga lahko kadar ga sevedaš imaš - vožnja en meter stran od roba ceste je redko nujna. Razen seveda kadar napihuješ lasten ego.
Sploh pa je še dodaten detajl - ne smeš furat en meter stran od roba ampak imaš pravico "zasesti" skrajni meter cestišča - se pravi lahko voziš največ pol metra stran od roba, pol je pa še kake pol metra prostora za tvojo levo polovico telesa in par centimetrov za buffer-zone.
Svojo osnovno naravo in odnos v prometu si izdal s:
S tem si priznal da ti ne gre tolk za lastno varnost, kot za Hebanje drugih in dokazovanje "ko je jaći".
To je objestnost, ki na cesti nima kaj iskati, ne glede na število koles. Tudi če greš peš nimaš kaj hodit sredi ceste, ja?
Še vprašanje - zakaj pa bi jim JAZ moral dati prostor?
Zato ker ga lahko kadar ga sevedaš imaš - vožnja en meter stran od roba ceste je redko nujna. Razen seveda kadar napihuješ lasten ego.
Sploh pa je še dodaten detajl - ne smeš furat en meter stran od roba ampak imaš pravico "zasesti" skrajni meter cestišča - se pravi lahko voziš največ pol metra stran od roba, pol je pa še kake pol metra prostora za tvojo levo polovico telesa in par centimetrov za buffer-zone.
Svojo osnovno naravo in odnos v prometu si izdal s:
Najraje sprovociram avtomobiliste
S tem si priznal da ti ne gre tolk za lastno varnost, kot za Hebanje drugih in dokazovanje "ko je jaći".
To je objestnost, ki na cesti nima kaj iskati, ne glede na število koles. Tudi če greš peš nimaš kaj hodit sredi ceste, ja?
Zbogom in hvala za vse ribe
jype ::
WarpedOne> Sploh pa je še dodaten detajl - ne smeš furat en meter stran od roba ampak imaš pravico "zasesti" skrajni meter cestišča - se pravi lahko voziš največ pol metra stran od roba, pol je pa še kake pol metra prostora za tvojo levo polovico telesa in par centimetrov za buffer-zone.
To je še eden od zastarelih predpisov. Tako kot se bo kmalu uveljavilo pravilo, da za kolesarje dejansko ni pravil, se bo uveljavilo tudi pravilo, da kolesar lahko zaseda celoten pas cestišča (in v mnogih državah se je tudi že, predpisu pa se reče "controlling the lane"), ker to poveča prometno varnost vseh udeležencev.
WarpedOne> To je objestnost, ki na cesti nima kaj iskati, ne glede na število koles. Tudi če greš peš nimaš kaj hodit sredi ceste, ja?
In tudi če peš hodiš sredi ceste, mora voznik ustaviti in počakati, da spokaš, ja?
To je še eden od zastarelih predpisov. Tako kot se bo kmalu uveljavilo pravilo, da za kolesarje dejansko ni pravil, se bo uveljavilo tudi pravilo, da kolesar lahko zaseda celoten pas cestišča (in v mnogih državah se je tudi že, predpisu pa se reče "controlling the lane"), ker to poveča prometno varnost vseh udeležencev.
WarpedOne> To je objestnost, ki na cesti nima kaj iskati, ne glede na število koles. Tudi če greš peš nimaš kaj hodit sredi ceste, ja?
In tudi če peš hodiš sredi ceste, mora voznik ustaviti in počakati, da spokaš, ja?
Mr Hilter ::
Jure na forumu izžareva svoj odnos do okolice. Po njegovem se cel preostal svet moti, le on ima prav.
Celo izkušenj z vožnjo avta ne rabi da bi bil dober voznik.
Ne saj ne. Ker je fizično šibek lahko perje stresa le na forumu, v resničnosti je tiha pridna punčka.
Celo izkušenj z vožnjo avta ne rabi da bi bil dober voznik.
Ne saj ne. Ker je fizično šibek lahko perje stresa le na forumu, v resničnosti je tiha pridna punčka.
jype ::
Exactly. Razumni ljudje me spoštujejo, ker imam prav. Nerazumni me poskušajo diskreditirat zaradi nepovezanih reči, med katere spadajo tudi moje telesne lastnosti.
Aston_11 ::
To, da je kolesar sredi pasu, je zanj edino varno.
Jaz se poslužujem tega manevra zaradi svoje varnosti, sicer ne do sredine pasu, pa vendar. Itak ves čas spremljaš, kaj se ti dogaja, ko prihaja avto, zasedeš do meter pasu od desne, ko ti pride bližje, se mu umakneš skrajno desno. On že pelje po liniji obvoza, ti si se pa tej liniji še dodatno umaknik.
Drugače te ne hebejo. Raje povozit bedaka, kot po žlajfu.
Jaz se poslužujem tega manevra zaradi svoje varnosti, sicer ne do sredine pasu, pa vendar. Itak ves čas spremljaš, kaj se ti dogaja, ko prihaja avto, zasedeš do meter pasu od desne, ko ti pride bližje, se mu umakneš skrajno desno. On že pelje po liniji obvoza, ti si se pa tej liniji še dodatno umaknik.
Drugače te ne hebejo. Raje povozit bedaka, kot po žlajfu.
WarpedGone ::
In tudi če peš hodiš sredi ceste, mora voznik ustaviti in počakati, da spokaš, ja?
Seveda.
Vseeno si pa objesten idiot.
Zbogom in hvala za vse ribe
jype ::
WarpedOne> Vseeno si pa objesten idiot.
Agreed. Nisi pa nevaren objesten idiot, če ne voziš avtomobila.
Agreed. Nisi pa nevaren objesten idiot, če ne voziš avtomobila.
madmitch ::
WarpedGone je izjavil:
In tudi če peš hodiš sredi ceste, mora voznik ustaviti in počakati, da spokaš, ja?
Seveda.
Vseeno si pa objesten idiot.
In ko prečkaš cesto, kjer ni prehoda (če je le-ta oddaljen, mislim da 100m) ti policaj da kazen iz čiste objestnosti, knede.
Nobody is perfect, my name is Nob Ody
ahac ::
vožnja en meter stran od roba ceste je redko nujna.
Očitno se po slovenskih cestah še nisi peljal z kolesom.
Marsikatera je tolk sesuta ob robu, da je nuja vozit malo bolj stran.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW
WarpedGone ::
ahac, vzemi si 5 minut in preberi par postov kaj je sploh debata, predno podlegaš črednemu nagonu in navijaš za svoje na podlagi enega posta in nicka.
Zbogom in hvala za vse ribe
Looooooka ::
WarpedOne> Vseeno si pa objesten idiot.
Agreed. Nisi pa nevaren objesten idiot, če ne voziš avtomobila.
Aja.
Si ze kdaj videl kaj se zgodi ce zbijes otroka s kolesom?
Tocno ta mentaliteta kolesarjev je tista, ki je enako najedajoca kot voznja folka, ki misli, da je boga za jajca prijel zato, ker ma denar za avtomobil.
Take bi jaz kaznoval enako kot voznike avtomobilov.Enake kazni in zaporna kazen.Pa da vas vidim tam kako igrate zrtve.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Looooooka ()
Looooooka ::
Looooooka> Ce je tvoja hitrost na kolesarki primerljiva z voznjo avtomobilistom si zrel za kazen.In v Ljubljani ti jo bodo policisti na kolesu z najvecjim veseljem tudi servirali.
Ja? Kaj je pa podlaga v zakonodaji za takšen ukrep?
Looooooka> Ga ni sestanka zaradi katerega bi se splacal pozabit na tisto sekundo, ki ti jo vzame pogled levo in desno in presojo...ali se misli voznik ustaviti.Pa tud ce laufas po sedmico.
Zakaj se tebi zdi, da "neupoštevanje prometnih predpisov" pomeni, da ne paziš nase?
Looooooka> Tebe so v soli ucili pocakat na zeleno?Mene so ucili da pogledas desno in levo.Ne glede na znak.
Ja, mene so učili, da se počaka na zeleno.
Looooooka> Tnx for playing the game of life :). You loose.
And you can't spell.
Vazn da se znam nesrecam izognit in se ne hvalit s svojo kvazi varno voznjo.
BTW podlaga za taksno kazen?Prehitra voznja po kolesarski.Je prislo v zadnjem paketu...tako kot voznja z obema nogama v zraku(sicer je mal lepse definirano ampak...mamo tud kazen za to).Ta zadnja se mi zdi neumna ampak ok.
gzibret ::
Mah, kregamo se brezveze. Res je, zakon zaradi mojega ravnanja KRŠIM, in se tega zavedam. Samo zakon, trenutna infrastruktura in splošna miselnost voznikov avtomobilov je za kolesarje izjemno neprijazna in neživljenjska. Zato se počutimo zapostavljeni in daleč od tega, da bi nas smatrali za enakovredne udeležence v prometu, kljub temu, da manj onesnažujemo okolje, povzročamo manj hrupa, ne zasedamo toliko prostora (parkiranje) kot avtomobili in bistveno manj ogrožamo življenja drugih udeležencev v prometu. Zato si bo pač potrebno večkrat to enostavno izborit/izsilit, ker drugače ti tega nobeden ne da.
Primer #1:
Izkušnje pač kažejo, da če si avtomobilom prijazen in se voziš tik ob robu, te bo na koncu avtomobilist prehitel v škarje in te s svojim manevrom dobesedno izrinil na bankino ali pa te bo prehiteval pretesno / s preveliko hitrostjo ali obtolkel s svojim stranskim ogledalom. Če pa se voziš na polovici desnega voznega pasa, bo pa voznik primerno zavrl in počakal na trenutek, ko te bo lahko VARNO prehitel. Morda bo malenkost živčen ali pa mu bo desna veka malo trzala, iz ust pa pritekla slina, samo drugače na žalost NE GRE.
In kot je rekel Ahac - rob cestišča je zunaj mesta tako razdrapan in luknjast, da je nemogoče peljati ob robu. Še padeš lahko na cesto zaradi kakšnekga kamna ali luknje.
Primer #2:
Ista stvar se dogaja tam, ko prednostna cesta zavije. Kljub temu, da kot kolesar voziš po prednostni cesti (po kolesarski stezi) in imaš (po zakonu) prednost, ti avtomobilisti, ki prihajajo iz stranske ceste po večini NE DAJO prednosti (in povzročajo precej nevarne situacije), kljub temu, da prej z roko nakažeš svoj manever. Če pa voziš kot avtomobil (torej, ignoriraš kolesarsko in se vedeš kot avto, torej voziš po cestišču po sredini desnega pasu), pa prednost v 99% tudi dobiš.
SKLEP: na kolesu sem MANJ OGROŽEN, če kršim CPP in se na cesti vedem kot avtomobil (velja pri mestni vožnji).
Vendar marsikdo tega ne bo razumel. Kaj čmo....
Primer #1:
Izkušnje pač kažejo, da če si avtomobilom prijazen in se voziš tik ob robu, te bo na koncu avtomobilist prehitel v škarje in te s svojim manevrom dobesedno izrinil na bankino ali pa te bo prehiteval pretesno / s preveliko hitrostjo ali obtolkel s svojim stranskim ogledalom. Če pa se voziš na polovici desnega voznega pasa, bo pa voznik primerno zavrl in počakal na trenutek, ko te bo lahko VARNO prehitel. Morda bo malenkost živčen ali pa mu bo desna veka malo trzala, iz ust pa pritekla slina, samo drugače na žalost NE GRE.
In kot je rekel Ahac - rob cestišča je zunaj mesta tako razdrapan in luknjast, da je nemogoče peljati ob robu. Še padeš lahko na cesto zaradi kakšnekga kamna ali luknje.
Primer #2:
Ista stvar se dogaja tam, ko prednostna cesta zavije. Kljub temu, da kot kolesar voziš po prednostni cesti (po kolesarski stezi) in imaš (po zakonu) prednost, ti avtomobilisti, ki prihajajo iz stranske ceste po večini NE DAJO prednosti (in povzročajo precej nevarne situacije), kljub temu, da prej z roko nakažeš svoj manever. Če pa voziš kot avtomobil (torej, ignoriraš kolesarsko in se vedeš kot avto, torej voziš po cestišču po sredini desnega pasu), pa prednost v 99% tudi dobiš.
SKLEP: na kolesu sem MANJ OGROŽEN, če kršim CPP in se na cesti vedem kot avtomobil (velja pri mestni vožnji).
Vendar marsikdo tega ne bo razumel. Kaj čmo....
Vse je za neki dobr!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gzibret ()
SkIDiver ::
WarpedGone je izjavil:
ahac, vzemi si 5 minut in preberi par postov kaj je sploh debata, predno podlegaš črednemu nagonu in navijaš za svoje na podlagi enega posta in nicka.
Ali pa bi moral sam sesti na kolo in se najprej zapeljati s kolesom po slovenskih cestah Določeni odseki so res katastrofalni in na žalost kličejo po padcu z vožnjo ob robu. Recimo Ižanska cesta na barju je super in brez težav voziš po črti. Je pa drug problem, da potem nasproti vozeči idioti prehitevajo vozilo pred sabo dejansko v škarje in te skoraj porinejo v situacijo ali pokrov motorja ali pa obcestni jarek.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SkIDiver ()
Looooooka ::
Plus btw...ce se ze gremo "jaz ne ogrozam druge ker obvladam".A zdej bomo vsakmu na besedo verjel?...zakaj bi pol sploh mel zakone.Vecina cefurjev je sveto prepricana, da znajo s svoimi bemfli brez poskodbe predriftat pol Ljubljane.
Looooooka ::
gzibret...no jst mam pa cist obratne izkusnje.Ce te avto vidi in ti njega...in imas prednost in NE zmanjsujes hitrosti potem pac voznik ne sklepa, da se bos ustavil(klinc vecina folka pac misli, da je njihov cas vec vreden od tvojega in bojo lepo speljali ce vidijo da ustavljas).
To se posebej velja med 15.00 in 17.00 ko grejo ljudje domov.
Tvoj nacin je pa se zmer ruska ruleta.Ker dejansko dopuscas moznost, da te voznik povozi ker te tam ne pricakuje.Kjer je kolesarska moras pac vozit po kolesarski...in ce naletis na nekoga, ki ve da je tam kolesarska si si ravno povecal moznosti za nesreco.
Na konc dneva je zlo tezko met razbito glavo in zlomljeno nogo in se dret, da si mel ti prav...tud ce si mel.
Ko sem pes se pazim kolesarjev,motoristov,avtomobilov in tovornjakov.Na kolesu pazim na pesce in se pazim motoristov avtomobilov in tovornjakov...in tako naprej.
Objesnost in neka igra enakovrednega me ne zanima.Se posebi v drzavi, ki je znana po objesni voznji in alkoholizu.Ga ni zakona, ki bi me resil pred takim folkom.
To se posebej velja med 15.00 in 17.00 ko grejo ljudje domov.
Tvoj nacin je pa se zmer ruska ruleta.Ker dejansko dopuscas moznost, da te voznik povozi ker te tam ne pricakuje.Kjer je kolesarska moras pac vozit po kolesarski...in ce naletis na nekoga, ki ve da je tam kolesarska si si ravno povecal moznosti za nesreco.
Na konc dneva je zlo tezko met razbito glavo in zlomljeno nogo in se dret, da si mel ti prav...tud ce si mel.
Ko sem pes se pazim kolesarjev,motoristov,avtomobilov in tovornjakov.Na kolesu pazim na pesce in se pazim motoristov avtomobilov in tovornjakov...in tako naprej.
Objesnost in neka igra enakovrednega me ne zanima.Se posebi v drzavi, ki je znana po objesni voznji in alkoholizu.Ga ni zakona, ki bi me resil pred takim folkom.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Looooooka ()
WarpedGone ::
Ali pa bi moral sam sesti na kolo in se najprej zapeljati s kolesom po slovenskih cestah
Al bi pa moral ti (in ahac pa še kdo ) mal preverit svoje funkcionalno obvladovanje jezika, kaj pravita? Napisal sem REDKO, in NE nikoli.
Ja, mamo zhebane ceste, vseeno so pa redke ceste tako zelo zjahane da po večini ne moreš vozit pol metra stran od roba. Ja, pride kak šoht, razpoka da zapelješ malo stran ampak potem lahk zapelješ nazaj k robu. Sploh če po teh istih cestah avtomobilom ni problem divjat.
Enaka kot je kultura na cesti, je tut tle na forumu. Skorajda absolutne nobenega posluha in razumevanja, kaj je kdo drug hotu povedat. Zapikovanje v eno besedo in potenciranje do absurda.
Ja, ljudje/šoferji smo idioti. Ampak s tem ko tut sam s kolesom špilaš idiota, celotno stanje v sumi ne izboljšuješ ampak slabšaš.
Kjerkoli se srečujejo predmeti z občutno razliko v hitrosti je povsem enak problem. Ta problem se mal omili, če se nardi ta razlika kar-se-da neopazna (i.e. ne potenciraš oviranja == poudarjanja te razlike), reši se pa z ločitvijo prometnih tokov - kolesarji na svoje ceste, avti na svoje, semaforje pa na smetišče.
Zbogom in hvala za vse ribe
gzibret ::
Luka - ja, pozabil povedati, da skrbno spremljam dogajanje za ter pred mano in levo/desno. In vsak trenutek sem pripravljen na hitre manevre. In tudi ne skačem pred havbe, če nisem siguren, da me je voznik videl in da se bo ustavil (eye contact!). Če pa me ni videl, pa ga vsaj ornk prestrašim s kakšnim tesnim manevrom, ampak ne pred njegovo havbo ;)
Vse je za neki dobr!
Looooooka ::
V tej temi je men jasno samo to, da je na forumu kup kolesarjev, kinocejo priznat da je kultura kolesarjev v zadnjih letih padla na precej bedno raven.Za zacetek poglejte kok jih dejansko ima/uporablja zvonce.
Avtomobilisti vsaj priznajo, da majo v vrstah velik kretenov...
Se ena...a to je kulturno, da se kolesar po klacu na ozki cesti vozi po polovici in ne spusti cez avtomobila...ker je pac "enakovreden".
Lepo prosim no...to je pac KRETEN.Takega slej k prej zbije drug KRETEN, ker mu pac poci zivec.Enakovrednost/enakopravnost gor al pa dol.
Ce se da varno prestrasit podpiram...strah ponavad ostane vsaj se par tednov...ce mamo sreco celo zivljenje :)
Avtomobilisti vsaj priznajo, da majo v vrstah velik kretenov...
Se ena...a to je kulturno, da se kolesar po klacu na ozki cesti vozi po polovici in ne spusti cez avtomobila...ker je pac "enakovreden".
Lepo prosim no...to je pac KRETEN.Takega slej k prej zbije drug KRETEN, ker mu pac poci zivec.Enakovrednost/enakopravnost gor al pa dol.
Luka - ja, pozabil povedati, da skrbno spremljam dogajanje za ter pred mano in levo/desno. In vsak trenutek sem pripravljen na hitre manevre. In tudi ne skačem pred havbe, če nisem siguren, da me je voznik videl in da se bo ustavil (eye contact!). Če pa me ni videl, pa ga vsaj ornk prestrašim s kakšnim tesnim manevrom, ampak ne pred njegovo havbo ;)
Ce se da varno prestrasit podpiram...strah ponavad ostane vsaj se par tednov...ce mamo sreco celo zivljenje :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Looooooka ()
Mr Hilter ::
Tu se vsi osredotočate samo na mestno vožnjo (ljubljansko) kolesarjev.
Sam se z avtom vozim po cesti izven naselja, kjer je tudi ogromno kamionov in avtobusov. Pa še priljubljena cesta za divjanje motoristov in trening kolesarjev.
Omejitev je 90km/h, cesta ovinkasta.
Pa kolesarji in vozniki nikoli ne jokajo in ne pljuvajo drug po drugem. Morda je problem le v mentaliteti ljubljančanov?
Pa tudi dosti sem prevozil po Ljubljani z biciklom ter avtom pa me ni nikoli noben napadel. Takisto nisem pljuval črno, krvi...
Sam se z avtom vozim po cesti izven naselja, kjer je tudi ogromno kamionov in avtobusov. Pa še priljubljena cesta za divjanje motoristov in trening kolesarjev.
Omejitev je 90km/h, cesta ovinkasta.
Pa kolesarji in vozniki nikoli ne jokajo in ne pljuvajo drug po drugem. Morda je problem le v mentaliteti ljubljančanov?
Pa tudi dosti sem prevozil po Ljubljani z biciklom ter avtom pa me ni nikoli noben napadel. Takisto nisem pljuval črno, krvi...
madmitch ::
Looooka, dokler se kolesarjem zdi povsem normalno vozit v nasprotno stran po kolesarski, česar je čedalje več, dokler je fino po kolesarski voziti v štric in klepetat, ne glede na to, da je še kdo kje na tej kolesarski, dokler se zaradi komoditete pelje po pločniku in mi zvoni, naj se mu z otroškim vozičkom umaknem, ker mi gre nasproti... Do takrat so ti kolesarji povsem enaki tistim objestnežem za volanom, samo kakšno tono imajo manj. Ne glede na to, koliko konjev imajo, pri obeh vozi osel.
Nobody is perfect, my name is Nob Ody
jype ::
Looooooka> Si ze kdaj videl kaj se zgodi ce zbijes otroka s kolesom?
Sem. Ne da se primerjat z učinki, ki jih ima na otroka avto, še posebej če potem voznik stopi iz avtomobila in otroka še brcne, kar se je v Sloveniji že pripetilo, da bi otroka obrcal kolesar pa (seveda) še ne.
Looooooka> BTW podlaga za taksno kazen?Prehitra voznja po kolesarski.Je prislo v zadnjem paketu...tako kot voznja z obema nogama v zraku(sicer je mal lepse definirano ampak...mamo tud kazen za to).Ta zadnja se mi zdi neumna ampak ok.
Link na zakon, ki omejuje hitrost vožnje po kolesarski stezi?
madmitch> Do takrat so ti kolesarji povsem enaki tistim objestnežem za volanom, samo kakšno tono imajo manj. Ne glede na to, koliko konjev imajo, pri obeh vozi osel.
Tista tona manj je nepomembna samo dokler ne pride do nesreče, potem je pa razlika med življenjem in smrtjo.
kbal> Pa tudi dosti sem prevozil po Ljubljani z biciklom ter avtom pa me ni nikoli noben napadel. Takisto nisem pljuval črno, krvi...
Ti Ljubljane razen na razglednicah sploh še videl nisi.
Sem. Ne da se primerjat z učinki, ki jih ima na otroka avto, še posebej če potem voznik stopi iz avtomobila in otroka še brcne, kar se je v Sloveniji že pripetilo, da bi otroka obrcal kolesar pa (seveda) še ne.
Looooooka> BTW podlaga za taksno kazen?Prehitra voznja po kolesarski.Je prislo v zadnjem paketu...tako kot voznja z obema nogama v zraku(sicer je mal lepse definirano ampak...mamo tud kazen za to).Ta zadnja se mi zdi neumna ampak ok.
Link na zakon, ki omejuje hitrost vožnje po kolesarski stezi?
madmitch> Do takrat so ti kolesarji povsem enaki tistim objestnežem za volanom, samo kakšno tono imajo manj. Ne glede na to, koliko konjev imajo, pri obeh vozi osel.
Tista tona manj je nepomembna samo dokler ne pride do nesreče, potem je pa razlika med življenjem in smrtjo.
kbal> Pa tudi dosti sem prevozil po Ljubljani z biciklom ter avtom pa me ni nikoli noben napadel. Takisto nisem pljuval črno, krvi...
Ti Ljubljane razen na razglednicah sploh še videl nisi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
gzibret ::
Kolesarji imamo tukaj rahlo prednost, saj kolo bistveno bolj opraska pleh, kot otrok. Zato tudi (malo) bolj pazijo na kolesarje!
Vse je za neki dobr!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gzibret ()
jype ::
Looooooka> Se ena...a to je kulturno, da se kolesar po klacu na ozki cesti vozi po polovici in ne spusti cez avtomobila...ker je pac "enakovreden".
Ne. Ni pa nevarno.
Looooooka> V tej temi je men jasno samo to, da je na forumu kup kolesarjev, kinocejo priznat da je kultura kolesarjev v zadnjih letih padla na precej bedno raven.Za zacetek poglejte kok jih dejansko ima/uporablja zvonce.
Za konec pa poglejte bilanco v poškodbah in mrtvih.
WarpedOne> Ja, ljudje/šoferji smo idioti. Ampak s tem ko tut sam s kolesom špilaš idiota, celotno stanje v sumi ne izboljšuješ ampak slabšaš.
Nah, če s kolesom špilaš idiota, te kvečjemu Darwin pobere.
Ne. Ni pa nevarno.
Looooooka> V tej temi je men jasno samo to, da je na forumu kup kolesarjev, kinocejo priznat da je kultura kolesarjev v zadnjih letih padla na precej bedno raven.Za zacetek poglejte kok jih dejansko ima/uporablja zvonce.
Za konec pa poglejte bilanco v poškodbah in mrtvih.
WarpedOne> Ja, ljudje/šoferji smo idioti. Ampak s tem ko tut sam s kolesom špilaš idiota, celotno stanje v sumi ne izboljšuješ ampak slabšaš.
Nah, če s kolesom špilaš idiota, te kvečjemu Darwin pobere.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
gzibret ::
Looooka, dokler se kolesarjem zdi povsem normalno vozit v nasprotno stran po kolesarski, česar je čedalje več, dokler je fino po kolesarski voziti v štric in klepetat, ne glede na to, da je še kdo kje na tej kolesarski, dokler se zaradi komoditete pelje po pločniku in mi zvoni, naj se mu z otroškim vozičkom umaknem, ker mi gre nasproti... Do takrat so ti kolesarji povsem enaki tistim objestnežem za volanom, samo kakšno tono imajo manj. Ne glede na to, koliko konjev imajo, pri obeh vozi osel.
Ja, tudi s tem se strinjam!
Vse je za neki dobr!
jype ::
Looooooka> Kjer je kolesarska moras pac vozit po kolesarski...
Ne, ni ti treba. Vozit moraš tako, da poskrbiš za lastno varnost. Še zate, tretjič:
Looooooka> Na konc dneva je zlo tezko met razbito glavo in zlomljeno nogo in se dret, da si mel ti prav...tud ce si mel.
Točno zato je upoštevanje predpisov za kolesarja nepotrebna neumnost.
Ne, ni ti treba. Vozit moraš tako, da poskrbiš za lastno varnost. Še zate, tretjič:
Looooooka> Na konc dneva je zlo tezko met razbito glavo in zlomljeno nogo in se dret, da si mel ti prav...tud ce si mel.
Točno zato je upoštevanje predpisov za kolesarja nepotrebna neumnost.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
Mr Hilter ::
Kje smemo kolesarji voziti kolo?
Kolesarji morajo za vožnjo uporabljati kolesarske pasove, kolesarske steze ali kolesarski poti - označeni so s prometnimi znaki in talnimi oznakami. Te površine lahko uporabljajo le kolesarji in vozniki koles s pomožnim motorjem (do 50 ccm prostornine), izjemoma tudi pešci. Kjer teh površin ni, smejo kolesarji voziti po vozišču ceste, če prometna signalizacija tega izrecno ne prepoveduje. Pri tem morajo voziti čim bližje desnemu robu vozišča, vendar ne smejo zavzeti več kot 1 meter od roba vozišča.
Otroško kolo, ki sodi med posebna prevozna sredstva (to so prevozna sredstva, športni pripomočki in naprave, ki omogočajo gibanje hitrejše od hoje pešca) pa se sme uporabljati tudi tam, kjer je sicer dovoljena le hoja pešcev (denimo pločnik), vendar le s hitrostjo, s katero se premikajo pešci.
S kolesi ni dovoljena vožnja v naravnem okolju zunaj naselij, zunaj vseh vrst cest, zunaj kolovozov in poljskih poti. Prepoved velja tudi za gozdne in planinske poti. Parkiranje ali ustavljanje v naravnem okolju je dovoljeno le v pasu največ 5 metrov od vozišča, če temu ne nasprotuje lastnik zemljišča in če je to v skladu s predpisi o varnosti cestnega prometa.
Kolesarji morajo za vožnjo uporabljati kolesarske pasove, kolesarske steze ali kolesarski poti - označeni so s prometnimi znaki in talnimi oznakami. Te površine lahko uporabljajo le kolesarji in vozniki koles s pomožnim motorjem (do 50 ccm prostornine), izjemoma tudi pešci. Kjer teh površin ni, smejo kolesarji voziti po vozišču ceste, če prometna signalizacija tega izrecno ne prepoveduje. Pri tem morajo voziti čim bližje desnemu robu vozišča, vendar ne smejo zavzeti več kot 1 meter od roba vozišča.
Otroško kolo, ki sodi med posebna prevozna sredstva (to so prevozna sredstva, športni pripomočki in naprave, ki omogočajo gibanje hitrejše od hoje pešca) pa se sme uporabljati tudi tam, kjer je sicer dovoljena le hoja pešcev (denimo pločnik), vendar le s hitrostjo, s katero se premikajo pešci.
S kolesi ni dovoljena vožnja v naravnem okolju zunaj naselij, zunaj vseh vrst cest, zunaj kolovozov in poljskih poti. Prepoved velja tudi za gozdne in planinske poti. Parkiranje ali ustavljanje v naravnem okolju je dovoljeno le v pasu največ 5 metrov od vozišča, če temu ne nasprotuje lastnik zemljišča in če je to v skladu s predpisi o varnosti cestnega prometa.
SkIDiver ::
WarpedGone je izjavil:
Enaka kot je kultura na cesti, je tut tle na forumu. Skorajda absolutne nobenega posluha in razumevanja, kaj je kdo drug hotu povedat. Zapikovanje v eno besedo in potenciranje do absurda.
In kje je tvoj posluh, ko sem jaz povedal svoje? Jaz ga ne vidim
Hočeš ali nočeš je določen del naših cest v precej slabem stanju iz vidika kolesarja. Recimo že postavitev jaškov za odvodnjavanje je precej sfaljena. Sredina jaška sega ravno ene pol metra od roba vozišča proti sredini in pod nivojem vozišča. Ni problem zapeljat na jašek. Problem je zapeljat v dobesedno luknjo. Veliko voznikov te pa tako stiska v rob vozišča, da nimaš pogoja, da boš obvozil takšen jašek.
Nisem nikjer govoril, da je treba konstantno voziti meter od roba. Govoril sem, da potreba po tem niti ni tako majhna kot se zdi tebi kot sklepam nekolesarju. Tako kot tvoja rit v avtu pa se tudi moja na sedežu kolesa rada pelje brez pretresov
Strpnosti pa ni tako v prometu kot kje drugje ne. Z obilico manj objestnih voznikov in manj objestnih kolesarjev bi bilo vsem bistveno lepše. Žal pa se drži pregovor "kdor je jači ta ga tlači".
iso2000 ::
Zanimiva tema. Sam sem po Ljubljani precej prekolesaril, saj sem tu odrasel in kolo vozim od otroštva. Drugače se pa strinjam, da veliko voznikov v mestu pozablja na kolesarje. Parkiranje na kolesarskih, odpiranje vrat na kolesarske poti, smetnjaki, reklamni panoji... Da ne omenjam določenih postaj LPP, ko je kolesarska speljana tik za postajališčem in seveda, ko se usuje "roj" potnikov s postaje ne razmišljajo, da je tista rdeča barva na tleh zato, da ne hodijo po njej vsevprek. V takih primerih zapelješ pač na cesto ali na pločnik. Saj druge možnosti nimaš? Jaz sem se že večkrat prepiral s takšnimi osebki. Potem so še kolesarske poti ki jih uporabljajo za "vozičkanje" in rolanje, pa sprehajanje psov ipd (večna pot anyone?). In potem nimajo ti osebki niti toliko kulture, da bi hodili v gosjem redu in pustili vsaj en pas prost. Ne, po sredi, vštric, pa možgane na pašo.
Avtomobilisti? Ob zavijanju levo jih veliko ne daje prednosti kolesarjem. Kakšen te kar malo stisne ob rob ceste - se mi je že zgodilo, da sem moral malo potolčti po zadnjem blatniku avtomobila, da je šofer opazil, da pelje po kolesarski. Težava je, da veliko ljudi ne pričakuje, da je hitrost kolesarja v mestu lahko enakovredna ali celo višja od njihovega prebijanja od semaforja do semaforja. Posledica je, da kolesarje podcenjujejo in nas ne pričakujejo kjer se potem "kar pojavimo iz nič".
V glavnem je kolesarjenje po Ljubljani kar zanimiv ekstremni šport.
Avtomobilisti? Ob zavijanju levo jih veliko ne daje prednosti kolesarjem. Kakšen te kar malo stisne ob rob ceste - se mi je že zgodilo, da sem moral malo potolčti po zadnjem blatniku avtomobila, da je šofer opazil, da pelje po kolesarski. Težava je, da veliko ljudi ne pričakuje, da je hitrost kolesarja v mestu lahko enakovredna ali celo višja od njihovega prebijanja od semaforja do semaforja. Posledica je, da kolesarje podcenjujejo in nas ne pričakujejo kjer se potem "kar pojavimo iz nič".
V glavnem je kolesarjenje po Ljubljani kar zanimiv ekstremni šport.
madmitch ::
Vožnja z vozilom po cesti
25. člen
(1) Voznik mora voziti po cesti ali delu ceste, ki je namenjen prometu tiste vrste vozil, ki ji pripada njegovo vozilo.
(2) Voznik mora voziti po desnem smernem vozišču oziroma desni kolesarski stezi glede na dovoljeno smer vožnje. Na dvosmerni kolesarski stezi mora voziti po desni strani steze.
45. člen
(hitrost vožnje)
(1) Voznik mora hitrost in način vožnje prilagoditi poteku, tehničnim in drugim lastnostim ceste, stanju vozišča, preglednosti, vidljivosti, prometnim in vremenskim razmeram, stanju vozila in tovora ter svojim vozniškim sposobnostim tako, da ves čas vožnje obvladuje vozilo oziroma, da ga lahko ustavi pred oviro, ki jo, glede na okoliščine, lahko pričakuje.
(2) Voznik, ki se približuje križišču, prehodu ceste čez železniško progo, prehodu za pešce, kolesarski stezi, prehodu za kolesarje ali drugi prometni površini, mora voziti posebno previdno. Voziti sme s takšno hitrostjo, da lahko varno ustavi in pusti mimo vozila in druge udeležence cestnega prometa, ki imajo na križišču prednost, da lahko varno ustavi pred prehodom za pešce, pred prehodom ceste čez železniško progo oziroma, da lahko vozilo ustavi, če bi z vožnjo preko prehoda ogrožal pešce in kolesarje.
(3) Prepovedano je sunkovito speljevanje, zaviranje ali ustavljanje, razen v nevarnosti. Voznik dvoslednega vozila mora voziti tako, da ne zmanjšuje stabilnosti vozila, zlasti ne sme izpuščati krmila ali se voziti po dveh kolesih. Voznik enoslednega vozila mora voziti tako, da ne zmanjšuje stabilnosti vozila, zlasti ne sme izpuščati krmila ali se voziti po enem kolesu.
(4) Voznik ne sme brez upravičenega razloga voziti tako počasi, da bi oviral druge udeležence v cestnem prometu. Voznik vozila, ki vozi na čelu kolone z nižjo hitrostjo od največje dovoljene hitrosti in od hitrosti prometnega toka vozil na smernem vozišču, za katerim se nabere kolona vozil, se mora, če ga kolona ne more varno prehiteti, na prvem primernem kraju umakniti z vozišča in pustiti kolono vozil mimo.
(5) Ob zmanjšani vidljivosti, manjši od 50 metrov, morajo vozniki motornih vozil, ki prevažajo nevarno blago, in vozniki motornih vozil, s katerimi se opravlja izredni prevoz, razen izrednih prevozov, ki se opravljajo zaradi zagotavljanja prevoznosti cest (pluženje in posipanje), zmanjšati hitrost tako, da je izključeno vsako ogrožanje in ustaviti na najbližjem parkirnem prostoru ter poskrbeti za varnost vozila in tovora. Enako velja v primeru, če je cesta spolzka zaradi snega, ledu ali drugih razlogov, ter v primeru, če je zaradi vetra ali drugih okoliščin zmanjšana stabilnost vozila.
(6) Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ne potrebuje vozniškega dovoljenja, ki:
1. ravna v nasprotju z določbo prvega ali drugega odstavka tega člena,
2. izpušča krmilo ali vozi vozilo po enem kolesu,
3. ravna v nasprotju z določbo četrtega odstavka tega člena.
(7) Z globo 150 eurov se kaznuje za prekršek voznik motornega vozila, ki ravna v nasprotju z določbo četrtega ali petega odstavka tega člena.
(8) Z globo 300 eurov se kaznuje za prekršek voznik motornega vozila, ki razen v nevarnosti sunkovito speljuje, zavira ali ustavlja.
(9) Z globo 300 eurov se kaznuje za prekršek voznik motornega vozila, ki:
1. izpušča krmilo ali vozi enosledno vozilo po enem ali dvosledno vozilo po dveh kolesih ali
2. ravna v nasprotju z določbo drugega odstavka tega člena.
Vozniku motornega vozila se izreče tudi 5 kazenskih točk.
(10) Z globo 500 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbo prvega ali drugega odstavka tega člena. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 5 kazenskih točk.
Prednost na križišču
46. člen
(3) Voznik, ki zavija na križišču desno, mora pustiti mimo vozila, ki vozijo v isti smeri po kolesarskem pasu ali kolesarski stezi, ki jo prečka.
(5) Voznik, ki na križišču zavija, mora dati prednost pešcem, ki prečkajo vozišče, na katero namerava zaviti. Ko voznik pri zavijanju prečka dvosmerno kolesarsko stezo, mora pustiti mimo vsa vozila, ki vozijo po tej stezi.
Vožnja na križišču
47. člen
(4) Na križišču, kjer prednostna cesta zavija desno in je potek prednostne ceste označen s predpisano prometno signalizacijo, mora biti vozilom na kolesarski stezi, ki je speljana naravnost na vozišče, s predpisanim prometnim znakom (križišče s prednostno cesto z dopolnilno tablo za kolesarje) odvzeta prednost.
IX. VARSTVO UDELEŽENCEV CESTNEGA PROMETA
83. člen
(udeležba pešcev v cestnem prometu)
(1) Pešci morajo uporabljati prometne površine, namenjene hoji pešcev.
(2) Če na vozišču ali ob njem ni pasu za pešce, pešpoti ali pločnika, je pa kolesarska pot ali steza, smejo hoditi pešci po kolesarski poti ali stezi, vendar tako, da ne ovirajo kolesarjev in voznikov koles s pomožnim motorjem.
(3) Pešec ne sme hoditi po vozišču ali se zadrževati na njem, prav tako ne sme nanj nenadoma stopiti.
(4) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka smejo hoditi pešci po vozišču tam, kjer ni pločnika, pešpoti ali kolesarske steze. Pešci morajo hoditi ob levem robu vozišča v smeri hoje.
93. člen
(kolesa in kolesa s pomožnim motorjem)
(1) Vozniki koles morajo voziti po kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti. Kjer teh prometnih površin ni oziroma niso prevozne, smejo voziti ob desnem robu smernega vozišča v smeri vožnje.
(2) Vozniki koles morajo voziti drug za drugim, razen na kolesarski poti, kjer smeta voziti dva vzporedno, če širina poti to omogoča.
(3) Med vožnjo s kolesom je prepovedano:
1. voditi, vleči ali potiskati druga vozila, razen vleke priklopnih vozil iz četrtega in petega odstavka tega člena;
2. pustiti se vleči ali potiskati;
3. prevažati predmete, ki ovirajo kolesarja pri vožnji;
4. voziti druge osebe, razen če ta zakon ne določa drugače.
(4) Če je kolesu dodano priklopno vozilo, mora biti vez med kolesom in priklopnim vozilom takšna, da voznik kolesa lahko obvlada kolo in priklopno vozilo in da se priklopno vozilo ne more samo odpeti. Priklopno vozilo ne sme biti širše od 100 cm. Na sredini zadnje strani priklopnega vozila mora biti nameščen rdeč odsevnik, predpisan za priklopna vozila, ponoči in ob zmanjšani vidljivosti pa mora biti nad njim prižgana pozicijska svetilka, ki oddaja rdečo svetlobo.
(5) V priklopnem vozilu, ki je dodano kolesu, ni dovoljeno prevažati oseb, razen v priklopnem vozilu, konstruiranem in namenjenem za prevoz enega ali dveh otrok. Takšno priklopno vozilo mora ustrezati pogojem iz 1. in 4. točke šestega odstavka tega člena.
(6) Na kolesu je dovoljeno prevažati otroka mlajšega od osem let, če je na kolesu pritrjen poseben sedež za otroka in je kolo dodatno opremljeno s stopalkami za noge, ki morajo biti prilagojene velikosti otroka. Sedež za otroka mora biti narejen tako, da:
1. ustreza velikosti otroka;
2. je trdno povezan s kolesom;
3. je nameščen tako, da ne ovira voznika, mu ne zmanjšuje preglednosti in gibljivosti;
4. onemogoča poškodovanje otroka.
(7) Dve ali več oseb se sme voziti le na kolesu posebne konstrukcije, ki je izdelano tako, da omogoča varno vožnjo.
(8) Na kolesu in v priklopnem vozilu, ki je dodano kolesu, sme prevažati otroka le polnoletna oseba.
(9) Voznik kolesa mora imeti ponoči in ob zmanjšani vidljivosti prižgano na sprednji strani žaromet za osvetljevanje ceste, ki oddaja belo svetlobo, na zadnji strani pa pozicijsko svetilko, ki oddaja rdečo svetlobo. Na zadnji strani kolesa mora imeti nameščen rdeč odsevnik, na obeh straneh pedal rumene ali oranžne odsevnike, na kolesih pa rumene ali oranžne bočne odsevnike.
(10) Parkirano kolo mora biti postavljeno tako, da ne ovira prometa.
(11) Določbe tega člena se uporabljajo tudi za kolo s pomožnim motorjem.
(12) Z globo 40 eurov se kaznuje za prekršek udeleženec cestnega prometa, ki prevaža otroka na kolesu ali kolesu s pomožnim motorjem in v priklopnem vozilu, ki je dodano tema voziloma, v nasprotju z določbo šestega, osmega ali desetega odstavka tega člena.
(13) Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek udeleženec cestnega prometa, ki ravna v nasprotju z določbo prvega, drugega, tretjega, četrtega, petega, sedmega ali devetega odstavka tega člena.
94. člen
(vožnja voznikov koles z licenco)
(1) Ne glede na drugi odstavek prejšnjega člena smejo vozniki koles, ki imajo licenco Kolesarske zveze Slovenije ali ustrezne druge mednarodne kolesarske organizacije, za nastope na organiziranih kolesarskih tekmovanjih pri izvedbi treninga na javni cesti voziti tudi po dva vzporedno. Voznikom koles ni dovoljeno voziti vzporedno, kadar je zmanjšana vidljivost in ponoči. Pri vzporedni vožnji se lahko uporablja le skrajni desni prometni pas.
(2) Trening iz prejšnjega odstavka lahko poteka na vozišču tistih cest, ki nimajo kolesarskega pasu oziroma kolesarske poti.
(3) Organizirana kolona voznikov koles, ki vozijo vzporedno, ne sme šteti manj kot štiri voznike koles (2 para). Organizirano kolono voznikov koles spredaj ali zadaj spremlja vozilo, označeno s posebno opozorilno svetilko, ki oddaja rumeno svetlobo.
(4) Ko vozniki koles vadijo v skladu s prejšnjim odstavkom, smejo uporabljati na javnih cestah tudi tekmovalna kolesa. Vozniki koles morajo obvezno uporabljati kolesarsko čelado.
(5) Vozniki koles morajo imeti v času, ko vozijo po določbah tega člena, pri sebi ustrezno potrdilo o tem, da imajo licenco, ki jo je izdala Kolesarska zveza Slovenije ali ustrezna druga mednarodna kolesarska organizacija. Navedeno potrdilo morajo vozniki koles predložiti pri nadzoru na vpogled.
(6) Z globo 100 eurov se kaznuje za prekršek voznik kolesa, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.
25. člen
(1) Voznik mora voziti po cesti ali delu ceste, ki je namenjen prometu tiste vrste vozil, ki ji pripada njegovo vozilo.
(2) Voznik mora voziti po desnem smernem vozišču oziroma desni kolesarski stezi glede na dovoljeno smer vožnje. Na dvosmerni kolesarski stezi mora voziti po desni strani steze.
45. člen
(hitrost vožnje)
(1) Voznik mora hitrost in način vožnje prilagoditi poteku, tehničnim in drugim lastnostim ceste, stanju vozišča, preglednosti, vidljivosti, prometnim in vremenskim razmeram, stanju vozila in tovora ter svojim vozniškim sposobnostim tako, da ves čas vožnje obvladuje vozilo oziroma, da ga lahko ustavi pred oviro, ki jo, glede na okoliščine, lahko pričakuje.
(2) Voznik, ki se približuje križišču, prehodu ceste čez železniško progo, prehodu za pešce, kolesarski stezi, prehodu za kolesarje ali drugi prometni površini, mora voziti posebno previdno. Voziti sme s takšno hitrostjo, da lahko varno ustavi in pusti mimo vozila in druge udeležence cestnega prometa, ki imajo na križišču prednost, da lahko varno ustavi pred prehodom za pešce, pred prehodom ceste čez železniško progo oziroma, da lahko vozilo ustavi, če bi z vožnjo preko prehoda ogrožal pešce in kolesarje.
(3) Prepovedano je sunkovito speljevanje, zaviranje ali ustavljanje, razen v nevarnosti. Voznik dvoslednega vozila mora voziti tako, da ne zmanjšuje stabilnosti vozila, zlasti ne sme izpuščati krmila ali se voziti po dveh kolesih. Voznik enoslednega vozila mora voziti tako, da ne zmanjšuje stabilnosti vozila, zlasti ne sme izpuščati krmila ali se voziti po enem kolesu.
(4) Voznik ne sme brez upravičenega razloga voziti tako počasi, da bi oviral druge udeležence v cestnem prometu. Voznik vozila, ki vozi na čelu kolone z nižjo hitrostjo od največje dovoljene hitrosti in od hitrosti prometnega toka vozil na smernem vozišču, za katerim se nabere kolona vozil, se mora, če ga kolona ne more varno prehiteti, na prvem primernem kraju umakniti z vozišča in pustiti kolono vozil mimo.
(5) Ob zmanjšani vidljivosti, manjši od 50 metrov, morajo vozniki motornih vozil, ki prevažajo nevarno blago, in vozniki motornih vozil, s katerimi se opravlja izredni prevoz, razen izrednih prevozov, ki se opravljajo zaradi zagotavljanja prevoznosti cest (pluženje in posipanje), zmanjšati hitrost tako, da je izključeno vsako ogrožanje in ustaviti na najbližjem parkirnem prostoru ter poskrbeti za varnost vozila in tovora. Enako velja v primeru, če je cesta spolzka zaradi snega, ledu ali drugih razlogov, ter v primeru, če je zaradi vetra ali drugih okoliščin zmanjšana stabilnost vozila.
(6) Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ne potrebuje vozniškega dovoljenja, ki:
1. ravna v nasprotju z določbo prvega ali drugega odstavka tega člena,
2. izpušča krmilo ali vozi vozilo po enem kolesu,
3. ravna v nasprotju z določbo četrtega odstavka tega člena.
(7) Z globo 150 eurov se kaznuje za prekršek voznik motornega vozila, ki ravna v nasprotju z določbo četrtega ali petega odstavka tega člena.
(8) Z globo 300 eurov se kaznuje za prekršek voznik motornega vozila, ki razen v nevarnosti sunkovito speljuje, zavira ali ustavlja.
(9) Z globo 300 eurov se kaznuje za prekršek voznik motornega vozila, ki:
1. izpušča krmilo ali vozi enosledno vozilo po enem ali dvosledno vozilo po dveh kolesih ali
2. ravna v nasprotju z določbo drugega odstavka tega člena.
Vozniku motornega vozila se izreče tudi 5 kazenskih točk.
(10) Z globo 500 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbo prvega ali drugega odstavka tega člena. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 5 kazenskih točk.
Prednost na križišču
46. člen
(3) Voznik, ki zavija na križišču desno, mora pustiti mimo vozila, ki vozijo v isti smeri po kolesarskem pasu ali kolesarski stezi, ki jo prečka.
(5) Voznik, ki na križišču zavija, mora dati prednost pešcem, ki prečkajo vozišče, na katero namerava zaviti. Ko voznik pri zavijanju prečka dvosmerno kolesarsko stezo, mora pustiti mimo vsa vozila, ki vozijo po tej stezi.
Vožnja na križišču
47. člen
(4) Na križišču, kjer prednostna cesta zavija desno in je potek prednostne ceste označen s predpisano prometno signalizacijo, mora biti vozilom na kolesarski stezi, ki je speljana naravnost na vozišče, s predpisanim prometnim znakom (križišče s prednostno cesto z dopolnilno tablo za kolesarje) odvzeta prednost.
IX. VARSTVO UDELEŽENCEV CESTNEGA PROMETA
83. člen
(udeležba pešcev v cestnem prometu)
(1) Pešci morajo uporabljati prometne površine, namenjene hoji pešcev.
(2) Če na vozišču ali ob njem ni pasu za pešce, pešpoti ali pločnika, je pa kolesarska pot ali steza, smejo hoditi pešci po kolesarski poti ali stezi, vendar tako, da ne ovirajo kolesarjev in voznikov koles s pomožnim motorjem.
(3) Pešec ne sme hoditi po vozišču ali se zadrževati na njem, prav tako ne sme nanj nenadoma stopiti.
(4) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka smejo hoditi pešci po vozišču tam, kjer ni pločnika, pešpoti ali kolesarske steze. Pešci morajo hoditi ob levem robu vozišča v smeri hoje.
93. člen
(kolesa in kolesa s pomožnim motorjem)
(1) Vozniki koles morajo voziti po kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti. Kjer teh prometnih površin ni oziroma niso prevozne, smejo voziti ob desnem robu smernega vozišča v smeri vožnje.
(2) Vozniki koles morajo voziti drug za drugim, razen na kolesarski poti, kjer smeta voziti dva vzporedno, če širina poti to omogoča.
(3) Med vožnjo s kolesom je prepovedano:
1. voditi, vleči ali potiskati druga vozila, razen vleke priklopnih vozil iz četrtega in petega odstavka tega člena;
2. pustiti se vleči ali potiskati;
3. prevažati predmete, ki ovirajo kolesarja pri vožnji;
4. voziti druge osebe, razen če ta zakon ne določa drugače.
(4) Če je kolesu dodano priklopno vozilo, mora biti vez med kolesom in priklopnim vozilom takšna, da voznik kolesa lahko obvlada kolo in priklopno vozilo in da se priklopno vozilo ne more samo odpeti. Priklopno vozilo ne sme biti širše od 100 cm. Na sredini zadnje strani priklopnega vozila mora biti nameščen rdeč odsevnik, predpisan za priklopna vozila, ponoči in ob zmanjšani vidljivosti pa mora biti nad njim prižgana pozicijska svetilka, ki oddaja rdečo svetlobo.
(5) V priklopnem vozilu, ki je dodano kolesu, ni dovoljeno prevažati oseb, razen v priklopnem vozilu, konstruiranem in namenjenem za prevoz enega ali dveh otrok. Takšno priklopno vozilo mora ustrezati pogojem iz 1. in 4. točke šestega odstavka tega člena.
(6) Na kolesu je dovoljeno prevažati otroka mlajšega od osem let, če je na kolesu pritrjen poseben sedež za otroka in je kolo dodatno opremljeno s stopalkami za noge, ki morajo biti prilagojene velikosti otroka. Sedež za otroka mora biti narejen tako, da:
1. ustreza velikosti otroka;
2. je trdno povezan s kolesom;
3. je nameščen tako, da ne ovira voznika, mu ne zmanjšuje preglednosti in gibljivosti;
4. onemogoča poškodovanje otroka.
(7) Dve ali več oseb se sme voziti le na kolesu posebne konstrukcije, ki je izdelano tako, da omogoča varno vožnjo.
(8) Na kolesu in v priklopnem vozilu, ki je dodano kolesu, sme prevažati otroka le polnoletna oseba.
(9) Voznik kolesa mora imeti ponoči in ob zmanjšani vidljivosti prižgano na sprednji strani žaromet za osvetljevanje ceste, ki oddaja belo svetlobo, na zadnji strani pa pozicijsko svetilko, ki oddaja rdečo svetlobo. Na zadnji strani kolesa mora imeti nameščen rdeč odsevnik, na obeh straneh pedal rumene ali oranžne odsevnike, na kolesih pa rumene ali oranžne bočne odsevnike.
(10) Parkirano kolo mora biti postavljeno tako, da ne ovira prometa.
(11) Določbe tega člena se uporabljajo tudi za kolo s pomožnim motorjem.
(12) Z globo 40 eurov se kaznuje za prekršek udeleženec cestnega prometa, ki prevaža otroka na kolesu ali kolesu s pomožnim motorjem in v priklopnem vozilu, ki je dodano tema voziloma, v nasprotju z določbo šestega, osmega ali desetega odstavka tega člena.
(13) Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek udeleženec cestnega prometa, ki ravna v nasprotju z določbo prvega, drugega, tretjega, četrtega, petega, sedmega ali devetega odstavka tega člena.
94. člen
(vožnja voznikov koles z licenco)
(1) Ne glede na drugi odstavek prejšnjega člena smejo vozniki koles, ki imajo licenco Kolesarske zveze Slovenije ali ustrezne druge mednarodne kolesarske organizacije, za nastope na organiziranih kolesarskih tekmovanjih pri izvedbi treninga na javni cesti voziti tudi po dva vzporedno. Voznikom koles ni dovoljeno voziti vzporedno, kadar je zmanjšana vidljivost in ponoči. Pri vzporedni vožnji se lahko uporablja le skrajni desni prometni pas.
(2) Trening iz prejšnjega odstavka lahko poteka na vozišču tistih cest, ki nimajo kolesarskega pasu oziroma kolesarske poti.
(3) Organizirana kolona voznikov koles, ki vozijo vzporedno, ne sme šteti manj kot štiri voznike koles (2 para). Organizirano kolono voznikov koles spredaj ali zadaj spremlja vozilo, označeno s posebno opozorilno svetilko, ki oddaja rumeno svetlobo.
(4) Ko vozniki koles vadijo v skladu s prejšnjim odstavkom, smejo uporabljati na javnih cestah tudi tekmovalna kolesa. Vozniki koles morajo obvezno uporabljati kolesarsko čelado.
(5) Vozniki koles morajo imeti v času, ko vozijo po določbah tega člena, pri sebi ustrezno potrdilo o tem, da imajo licenco, ki jo je izdala Kolesarska zveza Slovenije ali ustrezna druga mednarodna kolesarska organizacija. Navedeno potrdilo morajo vozniki koles predložiti pri nadzoru na vpogled.
(6) Z globo 100 eurov se kaznuje za prekršek voznik kolesa, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.
Nobody is perfect, my name is Nob Ody
Mr Hilter ::
Kako hitro smemo voziti kolesarji?
Tako hitro, da lahko kolesar kolo stalno obvladuje ter se zlahka ustavi pred pričakovano oviro. Hitrost mora biti prilagojena stanju ceste, gostoti prometa, vremenskim razmeram, vidljivosti in preglednosti ceste, stanju vozila in morebitnega tovora tako, da lahko v vidni razdalji vozilo ustavi.
Največja dovoljena hitrost kolesarja je omejena na kolesarskih poteh in stezah na 25 km/h, v območjih umirjenega prometa in v območjih za pešce na 5 km/h, na ostalih cestah, ki jih kolesar sme uporabljati, pa lahko vozi največ tako hitro kot ostala vozila.
Tako hitro, da lahko kolesar kolo stalno obvladuje ter se zlahka ustavi pred pričakovano oviro. Hitrost mora biti prilagojena stanju ceste, gostoti prometa, vremenskim razmeram, vidljivosti in preglednosti ceste, stanju vozila in morebitnega tovora tako, da lahko v vidni razdalji vozilo ustavi.
Največja dovoljena hitrost kolesarja je omejena na kolesarskih poteh in stezah na 25 km/h, v območjih umirjenega prometa in v območjih za pešce na 5 km/h, na ostalih cestah, ki jih kolesar sme uporabljati, pa lahko vozi največ tako hitro kot ostala vozila.
madmitch ::
Jaz tega v zakonu res nisem našel. Je možno, da to opredeljuje kakšen drug zakon?
Nobody is perfect, my name is Nob Ody
jype ::
madmitch> Jaz tega v zakonu res nisem našel. Je možno, da to opredeljuje kakšen drug zakon?
Ne. Zakon že osem (8) let več ne omejuje hitrosti kolesarjev (in tako za kolesarje veljajo splošne omejitve). Omejena je zgolj hitrost koles, ki jih poganja motor.
Ne. Zakon že osem (8) let več ne omejuje hitrosti kolesarjev (in tako za kolesarje veljajo splošne omejitve). Omejena je zgolj hitrost koles, ki jih poganja motor.
WarpedGone ::
SkiDiver:
Narobe sklepaš.
Je pa res, da vsaj zaenkrat še kolesarim stran od dnevnega prometa in besnih javnih cest, kjer je kolesar izjema in ne pravilo. 1 + 1.
Govoril sem, da potreba po tem niti ni tako majhna kot se zdi tebi kot sklepam nekolesarju.
Narobe sklepaš.
Je pa res, da vsaj zaenkrat še kolesarim stran od dnevnega prometa in besnih javnih cest, kjer je kolesar izjema in ne pravilo. 1 + 1.
Zbogom in hvala za vse ribe
madmitch ::
Sem vedel, da je to nekje bilo, vidiš. Nisem pa vedel, da so to ukinili. Za kolesarske steze se mi zdi to sicer neumno, ker nekateri resnično vozijo preko vsake normalne meje.
Nobody is perfect, my name is Nob Ody
jype ::
madmitch> Za kolesarske steze se mi zdi to sicer neumno, ker nekateri resnično vozijo preko vsake normalne meje.
Zakon (IMHO pravilno) predvideva, da bodo kolesarji iz samoohranitvenega nagona vozili varno.
Zakon (IMHO pravilno) predvideva, da bodo kolesarji iz samoohranitvenega nagona vozili varno.
madmitch ::
Napačno, ne pozabi, da so tu še kolesa z motorjem, babice... in da so kolesarske nesramno ozke.
Nobody is perfect, my name is Nob Ody
jype ::
madmitch> Napačno, ne pozabi, da so tu še kolesa z motorjem, babice... in da so kolesarske nesramno ozke.
Jasno, ampak to ne spremeni dejstva, da je kolesar tisti, ki mora paziti na ostale predvsem zato, da se sam izogne poškodbam (in ga nobeni resni aktivni ali pasivni mehanizmi ne varujejo pred tem, kot to velja za voznike osebnih avtomobilov).
Jasno, ampak to ne spremeni dejstva, da je kolesar tisti, ki mora paziti na ostale predvsem zato, da se sam izogne poškodbam (in ga nobeni resni aktivni ali pasivni mehanizmi ne varujejo pred tem, kot to velja za voznike osebnih avtomobilov).
Mr Hilter ::
Vame se je zaletel kolesar ko sem šel peš. Se je drl da mu moram plačati za škodo, sem se le lepo sprehodil naprej. Dohiteti me itak ni mogel, ker je bila feltna zvita.
jype ::
kbal> Vame se je zaletel kolesar ko sem šel peš. Se je drl da mu moram plačati za škodo, sem se le lepo sprehodil naprej. Dohiteti me itak ni mogel, ker je bila feltna zvita.
Se pravi si nepravilno hodil po prometnih površinah?
Si mel srečo, da nisi name naletel - jaz bi se ustavil pred tabo!
Se pravi si nepravilno hodil po prometnih površinah?
Si mel srečo, da nisi name naletel - jaz bi se ustavil pred tabo!
jype ::
Če je blo na pločniku, bi ga komot še enkrat okol ušes. Na pločniku imajo pešci absolutno in neodtujljivo prednost pred vsemi, razen pred intervencijskimi vozili na nujni vožnji.
Mr Hilter ::
Sem bil frišen s hribov v Lajbahu. Kaj sem pa vedu da ne smeš kolesart po pločniku. Vem pa da ne smeš tepsti (razen babe).
madmitch ::
V Ljubljani tepemo samo svoje babe, da se ne boš spozabil.
Histerične kolesarje mlatimo samo za šport.
Histerične kolesarje mlatimo samo za šport.
Nobody is perfect, my name is Nob Ody
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Semafor velja tudi za kolesarje (strani: 1 2 3 )Oddelek: Šport | 19518 (7814) | Invictus |
» | Prepoved vožnje kolesarjem po regionalnih cestah (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Šport | 52453 (45742) | BigWhale |