Netflixov šef Reed Hastings se je moral to jesen opravičevati na vseh koncih in krajih.
vir: ReutersTo sicer niti ni Netflixov največji problem. Že zdaj jih pestijo visoki stroški najema filmskega in tv kataloga, ki dosegajo poltretjo milijardo dolarjev za naslednja tri leta in naj bi še naraščali. Ta vsota ustreza Netflixovi celotni tržni kapitalizaciji in za kako polovico presega njihov letni prihodek (2.2 milijarde dolarjev bruto), iz česar se krijejo še logistični stroški, najem strežniške infrastrukture in pasovne širine, oglaševanje in vse ostalo. Dobička je bilo lani 160 milijonov, za letos pa se spričo slabe tretje četrtine leta pač še ne ve.
Zatorej je delnica te dni poskočila za kar 7% spričo napovedi, da naj bi se za podjetje zanimal ameriški mobilni operater Verizon, ki še nima svoje streaming rešitve in naj bi jo pospešeno iskal. Injekcija denarja bi lahko pospešila Netflixovo širitev na tuje, sicer predvsem srednjo in južno Ameriko, kar bi prineslo nove stranke. Poznavalci sicer opozarjajo, da še nič ni gotovo, in da bi se znal Verizon namesto tega odločiti za konkurenčni Redbox. Slednji še nima digitalne rešitve (tudi napovedana za prihodnje leto) in bi bil zato cenejši, trenutno pa posluje samo z izposojo DVD-jev / Blu-Rayev preko svojih samopostrežnih kioskov. Tretji konkurent, Blockbuster, je letos aprila zaključil stečaj, zaprl znatno večino svojih fizičnih trgovin in za zdaj počiva. Četrti igralec je Amazon Video Rentals, ki je prisoten tudi ponekod v Evropi (skozi nakup Lovefilma), s tem da bo njegovo finančno zdravje verjetno odvisno predvsem od uspeha novih Kindle tablic. Te so namreč namensko ustvarjenje za konzumiranje vsebin iz Amazonove spletne trgovine.
Večino trga še vedno zavzema izposoja DVD in Blu-Ray nosilcev, streaming pa počasi in vztrajno rase - letos je Netflix, zanimivo, po ocenjenem obsegu presegel vse piratske protokole skupaj. Želja po najemu filmov in serij v streaming formatu tako vsekakor je, se pa zatika pri ponudbi. Tako Netflix kot Redbox lahko film v svoj digitalni katalog umestita ne prej kot 28 dni po prihodu DVD izvoda v trgovine, se pravi mnogo mnogo mesecev po izidu naslova v kinematografih. Prav zaradi tega je izbor bolj siromašen, med novoprišleki pa še najbolj izstopa Kung Fu Panda 2, ki je v kinih na voljo že od konca pomladi. Veliko gospodinjstev ima že solidni domači kino, internetno pipico in računalo, zato bi se z veseljem naročila na servis, ki zamenja tako TV kot kino, a kaj, ko se kinematografi, trgovske verige z DVD programi in televizijci proti temu branijo z vsemi štirimi in še repom obenem. Par mesecev nazaj so nekateri založniki sicer razmišljali o streaming izidu istočasno z DVD izidon (se pravi, še vedno za kinematografi), a po ceni $30 oz $60 na ogled.
S tem seveda obstaja obsežno presežno povpraševanje, ki se potem nasiti na video portalih tipa kino.to in torrentih, industrija pa v odgovor za trojno zaklenjenimi vrati sprejema ACTO in preko veleposlaništev pritiska na ministre za pravosodje.