CNet - V petek je bil v Ameriki tako imenovani črni petek, ki sledi zahvalnemu dnevu in pomeni začetek božične nakupovalne sezone. Svoje ime je dobil prav zaradi množičnosti, saj se poslovne številke trgovcev na ta dan spremenijo iz rdečih (negativnih) v črne (pozitivne). Svoj čas so kupci drli v trgovine iz opeke - saj to počno še danes - a danes vedno vidnejšo vlogo igra tudi splet.
Pri Coremetrics (PDF) so zbrali podatke več kot 500 ameriških trgovcev in ugotovili, da se je prodaja prek interneta povečala za 15,9 odstotka, medtem ko se je povprečna vrednost naročila dvignila za 20 dolarjev na 190 dolarjev. Opazen je tudi vpliv socialnih omrežij, od koder neposredno na spletne strani trgovcev pride malo kupcev, a jih v veliki meri uporabljajo za pridobivanje informacij o ponudbah in zalogi. Zgovorna sta tudi 27,6-odstotna rast števila kupcev, ki na spletne strani prideskajo z mobilnimi napravami, in bolj ciljano kupovanje, saj povprečna košarica vsebuje 18 odstotkov manj izdelkov kakor lani.
Vseh teh povišanj ne moremo razložiti z boljšimi gospodarskimi kazalci, saj ShopperTrak ugotavlja, da se je število kupcev v fizičnih prodajalnah zvišalo za bornih 0,3 odstotka. To nedvoumno pomeni, da je internet vedno pomembnejši medij tako pri iskanju informacij o dobrih ponudbah kot tudi pri samem nakupovanju.
@Relanium: Meni pa ne. Razmah 3D tehnologije v naslednjih desetih letih bo pa sploh zmanjšal potrebo po navadnih trgovinah, ker boš šel lepo v VR trgovino preko interneta in si ogledal foto 3D modele artiklov. Kar je še bolje...lahko si boš naredil 3D prostor stanovanja in dejansko v VR probaval, kako artikli sodijo v stanovanje, primerjal barve pohištva, sten itd. Optimizacija stroškov na vrhuncu, ker kupiš samo tisto kar ti je všeč. Manj možnosti, da zapraviš 500€ za neko stvar za katero se potem izkaže da ti ni tako všeč in da ne izgleda tako dobro kot si si predstavljal.