» »

Kupovanje rabljenega avtomobila

Kupovanje rabljenega avtomobila

tabla ::

Živjo!

Ko sem dobil idejo, da lahko za ceno novega A3 kupim rabljenega A6 Avant, 2 leti starega, sem se vprašal kako si lahko 100% prepričan, da avto res ni bil barvan ali kakorkoli karamboliran?

Eno je, da se ga pelje na lasersko optiko ampak še vedno je lahko tako dobro popravljen, da tu ne bi ugotovil nič. Kakšne ideje, nasveti pri kupovanju rabljenih avtomobilov?

SkIDiver ::

Če nimaš izkušenj ga ne boš našel, da je bil razbit, če je bil dobro popravljen. Optika pa tudi v določenih primerih ne bo odkrila, da je bil avto razbit. Pokaže samo poravnalna miza pa še to ne, če je bil avto poravnan nazaj kot je potrebno.

Sicer pa nekaj hitrih namigov, ki lahko odkrijejo še tako profesionalno popravilo, ker sestavljeno v tovarni je le sestavljeno v tovarni.

Prvo kot prvo jih poglej več primerkov, da boš opazil odstopanja od povprečja.

1. Avto glej pod lučmi in ne pod sončno svetlobo
2. Preveri širine špranj med vsemi vrati in pokrovi
3. Odpri in zapri vsa vrata ter pokrov prtljažnika. Vse se mora zapirati brez potrebe po večji sili. Če se katera vrata težje zapirajo nekaj ni OK
4. Poglej bočne linije in nepravilnosti v odsevu na bočni liniji.
5. Preveri razmak med robom platišča/pnevmatike in robom blatnika na sprednji/zadnji osi vozila (primerjaš zadaj levo in desno stran ter spredaj levo in desno stran)
6. Preveriš letnice na steklih. Tu bi te opozoril, da je danes steklo že kar potrošni material. Bolj bodi pozoren na odziv lastnika, če ugotoviš, da letnice odstopajo, ko ga boš povprašal o tem.
7. Preveri obrabljenost pnevmatik. Skrben lastnik bo redno delal optiko podvozja oz vsaj 1x letno. Razkrijejo se tudi nepravilnosti na podvozju. Bodi pozoren, če so pnevmatike povsem nove (le kdo kupi nove pnevmatike tik pred prodajo vozila, čeprav spet bodi pozoren na odziv lastnika)
8. Pod vozilom preveri linije za pragi, da ni kakih znakov zmečkanin in nepravilnosti
9. V sprednjem delu vozila preveri absorbcijske cone na karoseriji, da ni kje kakšnih znakov varjenja ali ravnanja (jo je skoraj nemogoče spravit v vizualno brezhibno stanje)
10. Preveri tudi vezno stene za morebitne udarce, zmečkanine in znake, da je bila menjana (se opazi, ker tovarniško je robotsko zavarjena in so vari lepi ter enakomerne debeline)
11. Na zadnjem delu vozila preveri okoli predala rezervne pnevmatike. Če je avto vdarjen on zadaj se teh zmečkanin ne da več poravnat, da jih ne bi videl. Preveri tudi linije ob straneh prtljažnika pod vozilom
12. Na podvozju bodi pozoren na izgled na novo nanešeno zaščito in ravno tako na vseh kolotekih
13. Preveri plastiko v kolotekih. Vedno je v širini pnevmatike obtolčena od kamenčkov oz ima proge. Če katera izgleda preveč nova je bila menjana in se posveti blatniku, če je bil popravljen. Pogledaš iz strani, da vidiš, če se odsev okolice v njem kje nepredvidljivo zalomi ali kako drugače deformira (lahko je tudi napet blatnik in zgleda odsev napihnjen)
14. Preveri odsev na strehi za morebitne nepravilnosti ter na lokih med zgornjim robom vrat ter robom strehe. Iščeš nepravilnosti v odsevu oz linijo, ki ni gladka
15. Pod pokrovom motorja preveri vijake, ki držijo blatnik na svojem mestu, če se kje pojavlja dodaten odtis kot, da bi nekdo vijak odvijačil in spet privijačil
16. Preglej tudi vijake, ki držijo masko ter luči
17. Odpri vsa vrata ter preveri notranjo linijo pragov ter morebitne praske ali obdrsanine od vrat. pri tem preveri še stanje vijakov na tečajih, ki držijo vrata

To je nekako to. Vzemi si čas in si avto dobro oglej. Če te lastnik preganja škoda tvojega časa in denarja, ker te bo kasneje lahko peklo.

PS: Zavedaj se, da boš kupoval rabljen avto. Če recimo vidiš, da linija desnih prednjih vrat ni lepa a se vrata vseeno lepo zapirajo so bila vrata pokrivljena oz pokrivljena je bila zunanja lupina. Zadaneš kakšen drog, količek, .... Se pač zgodi. Nič kritičnega z vidika varnosti. Je samo lepotna napaka.
To omenjam, da te ne bo vsaka nepravilnost odvrnila od potencialno sicer dobrega vozila.

Če te še kaj zanima pa vprašaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SkIDiver ()

black ice ::

Sicer nisem ravno nek maher na tem področju pa vseeno.

Dvomim, da je avto tako dobro zrihtan, da z lasersko optiko ne bi ugotovil če je bil pobarvan. Barva po času zbledi in zelo težko je zadeti točen odtenek. Mogoče bi se ti zdela barva identična s prostim očesom, vendar stroj ne laže. :)

V primeru, da z lasersko optiko ne bi ugotovil čisto nič imaš dva možnosti: pobarvan je bil celoten avto ali avto ni bil barvan.

Oldschool metode:
Paziš kako se zapirajo vrata. Poskušaš vseh 4/5 vrat. Tudi prtljažnik in havbo. Močno, nalahno, you name it. Točno poglej če so vrata prtljažnika in havba pravilno nameščena (velja tudi za ostala vrata). Pri prtljažniku in havbi se bolj opazi, ker imaš tu žaromete in takoj opaziš če kaj ne štima. Tudi pri vratih ne bi smel biti problem, samo vzemi si čas in vse točno preglej.

Pazi na gume ("dihtunge", ustrezen slovenski izraz mi je ušel iz glave) pri vratih. Ali gume ustrezajo vratom ali določeni deli odstopajo/izstopajo?

Vsa okna bi naj imela iste nalepke/oznake. Če nimajo se nekaj skriva.

Preglej volan, prestavno ročico in stopalke ter primerjaj z danimi kilometri. Če so omenjene stvari zelo obrabljene, avto pa ima malo kilometrov je tu zopet nekaj sumljivega.

Odpri havbo in preglej motor. Motor se naj ne bi pral, da se takoj vidi v kakšnem stanju je. Če je motor zelo masten ali sveže opran potem je sumljiv, verjetno nekje pušča. Stran od takega avtomobila. Prižgi motor in odpri pokrovček za dolivanje olja. Če iz tega prostorčka šprica, potem nakupa ne priporočam. Če je avto bil dlje časa nekje parkiran potem preglej prostor pod avtomobilom.

Na poskusni vožnji pazi, da avtomobil ne cuka in podobne stvari. Pazi na vrtljaje motorja v prostem teku, parkrat se sprehodi okoli avtomobila z prižganim motorjem. Avtomobil moraš na poskusni vožnji voziti TI.

SkIDiver ::

On misli pod lasersko optiko preverjanje geometrije podvozja in ne barve. Barvo se preverja z merilcem debeline laku.

Če želiš izvedeti še kaj o preverjanju motorja pa povej, ker v prazno se mi ne da pisat:)

black ice ::

SkIDiver je izjavil:

On misli pod lasersko optiko preverjanje geometrije podvozja in ne barve. Barvo se preverja z merilcem debeline laku.

Uh, my bad.

drzni86 ::

Sposodi si merilec debelina laka in meri vrednosti na haubi, vratih, strehi... Klepani/lakirani/barvani deli imajo ponavadi veliko debelejši sloj laka! Originalni majo ponavadi tm do 1,5, Lakirani pa 2+.

SkIDiver ::

Tukaj bi opozoril na eno stvar. Če tudi imaš merilec debeline laka in pač najdeš, da je bilo vozilo lakirano gre lahko za resno poškodbo ali pa samo poškodbo zunanje lupine vozila. Tako lahko dolgo iščeš in izpustiš sicer marsikater dober primerek avtomobila. Če pa pač hočeš perfekcijo potem pa je to vsekakor uporaben pripomoček za preverjanje.

TOP ::

Ta pripomoček za debelino laka ni dober in s tem si ne boš nič pomagal.JAz sem kupil nov avto in inkrat je prijatelj kupoval avto in je mel tole napravo sva tako za zafrkancjo probala na mojem in kaj ugotovim,da je več kot pol avta debelejši lah.Seveda sem klical v trgovino in zahteval pojasnilo.Avto je bil star 1 mesec.Nakar sem do enih 14 dneh dobil original papir z tovarne,da je bil avto dvakrat nanesen lak,zato ker ga je robotu zmanjkalo ko je končeval barvat in so dolili in tam je lak debelejši.Sedaj lahk si tudi razlagam da so ga v tovarni ker razbili,sam bi ga moral na totalko celega,kar bi blo mal čudno,edino če so roboti nogomet igrali:))

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: TOP ()

BlueRunner ::

Pazi na vrtljaje motorja v prostem teku

Se lahko o tem kaj več pove? Kaj naj tukaj pazim?

Pa po kmečko prosim, ker nisem mehanik in je to nekaj, kar me pri trenutnem vozilu nekaj moti, pa ne vem, če upravičeno ali neupravičeno.

koyotee ::

zato pa kupi nov avto, vsaj veš kaj imaš
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

BlueRunner ::

Zakaj? A bo nov avto ostal večno nov in ne bo nikoli imel težav? Konec koncev, saj je bil kupljen nov, samo ohoho let nazaj.

Hardstyle ::

Novi avto ravno tak "crkne" kot rabljen. Seveda pa vsak hoče za nek znesek dobit najboljše kar je logično in prav je da se o tem piše. Skidriver je napisal dobre napotke, tudi zame ki ne iščem avta ampak mogoče mi kdaj prav pride in bom vedel na kaj bit pozoren.

T-h-o-r ::

pelji s sabo na ogled profesionalca

vprašaj se, zakaj bi nekdo po komaj 2h letih prodal takšno makino
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

dzinks63 ::

vprašaj se, zakaj bi nekdo po komaj 2h letih prodal takšno makino

Ker ima 100kkm+ in je potekel lizing. Takšnih avtomobilov imaš na netu cel kup. Cene so pa res ugodne, ponavadi za 40-50% cene novega avtomobila.

T-h-o-r ::

če ima 100k+ km se ga niti dotaknem ne

pa koliko ljudi v slo je sposobnih v 2h letih odplačati a6 avanta?
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

Isotropic ::

obrabljenost volana ni noben indikator. tekstilna industrija sicer ne uspeva, usnjarska (preoblacenje sedezev, volana...) pa se kako.
pa zlato pravilo: ne kupovat od dealerjev (ceprav tudi pri fizicnih ni nic zanesljivega)

#000000 ::

Jest imam enga znanca ki je klepar in vedno ko grem mimo delavnice so tam samo nobl in skoraj novi avti, BMW, Audi, mečke ipd. ponavadi ni ne vem kolk sesuto, vse pripelje nek možakar sicer Slovenec iz Švice, on avto napedena in verjetno ni šans da pogruntaš kje je bil razbit, potem te avte spet odpeljejo nazaj v Švico, zdej ali je finta v tem da je tam tak poseg ene 500% dražji al pa da prodajajo avte kot nove. Tko da paziš lahko, ampak da bi nekdo ki se s tem ne ukvarja poklicno ugotovu če je bil avto razbit, je enaka zadetku na loteriji.

Binji ::

Ma saj tudi če je avto bil razbit in kvalitetno popravljen je ok. Če je bil pa razbit in šalabajzersko popravljen potem je pa nekaj čisto drugega..
Kdor ne navija ni Slovenc, hej, hej, hej!

Go-ahead ::

Dober rabljen avto ima samo dober sosed, dober prijatelj in dober žlahtnik. Vse ostalo je kar je.
Zakaj bi tradicionalno šparoven Nemec, ki na dopustu na Jadranu odpira konzerve, zapravil nekaj tisoč eurov in avtomobil prodal pod ceno?
Zakaj dobri trgovci nimajo računalnika, ki bi omogočal preverjanje realnega stanja kilometrov?
Zakaj dobri trgovci in prvi lastnik nočejo dati podatkov o tem , da so imeli prvi v lasti ta avtomobil?
Zakaj ga prodajajo po dveh letih?
Zakaj ti ne ponudijo merilca debeline barve?
Zakaj ti ne ponudijo merilca nianase barve?
Zakaj nimajo izpisa optične kontrole?
Zakaj nimajo izpisa ustreznosti izpušnih plinov?
Zakaj nimajo vozil registriranih, tako da še na poiskusno vožnjo ne moreš?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Go-ahead ()

SkIDiver ::

Če je avto poškodovan ni nič hudega, če je poškodovana le zunanja lupina ali cone, ki ne vplivajo na varnost, ki pa jih ni ravno veliko.

Za predstavo si oglejte tale test iz fifth gear-a;) KLIK.

Kupovanje rabljenega vozila je mala znanost, če hočeš kupiti dober avto. Srečaš sicer tudi poštene ljudi, ki povedo kaj je z vozilom narobe ampak taki so redki.

PS: V delu posnetku pod vozilom prikaže mesto, ki sem ga opisal v točki 9. Tik pred koncem scene pod vozilom pa še mesto iz točke 10.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SkIDiver ()

amigo_no1 ::

http://slo-tech.com/forum/t356212/p2296...

Binji je izjavil:

Ma saj tudi če je avto bil razbit in kvalitetno popravljen je ok. Če je bil pa razbit in šalabajzersko popravljen potem je pa nekaj čisto drugega..

Avti imajo že kar nekaj časa zmečkljive cone, da se ob nesreči prenese energija na "pleh" in ne nate, 100% sanacija teh zmečkljivih con je redko taka, da so cone v takem stanju kot pri nekaramboliranem vozilu.

Zgodovina sprememb…

SkIDiver ::

100% sanacija zmečkljivih con je nemogoča. Ko je kovina enkrat povita je konec. Lahko jo zravnaš pa se ne bo več deformirala tako kot bi se morala.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Pregled rabljenega vozila pred nakupom s strani specialistov? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5115850 (1748) matobeli
»

Iščem prvi avto. Budget od 5 do 8k. (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13331652 (27708) tomhuggins
»

Karambolirano vozilo

Oddelek: Na cesti
4212045 (10120) Martin Krpan
»

Kako ugotoviti ali je bil avto karamboliran?

Oddelek: Loža
1710074 (9132) Scorpia

Več podobnih tem