» »

Izpit za voditelja čolna

Izpit za voditelja čolna

1 2
3
»

HotBurek ::

A za izpit moraš poznati vseh 90 ladijskih lučk na pamet?
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

_commandos_ ::

DA

Daniel ::

Ko dovolj dolgo gledaš tiste lučke tako počasi pogruntaš sistem, kako se njih število in vrsta veča z velikostjo in tipom ladje.

Sicer pa, a ni bilo nekaj čez 40 različnih kombinacij lučk?

WaterBoy ::

Nekje na fejsbuku sem videl da bo treba v 5-tih letih menjati izpit a se ne spomnem točno kje. Ima kdo kaj več informacij?
Hvala

SaXsIm ::

Ko sem sam opravljal izpit, se mi ni zdelo, da so iskali eksaktne odgovore, ampak bolj znanje. Je pa res, da s tečajem dobiš precej razlage, ki ti potem pomaga, da se hitro naučiš in razumeš zadeve.

Nočne oznake so še najmanjši problem (poleg vozlov, ki se jih naučiš na youtube), tam je sistem precej enostaven. Znati je potrebno še dnevne oznake, kardinalne oznake, celotno navigacijo, predpise, motoroznanstvo in vreme. In vreme je lahko največja jeba, ker moreš razumeti, kako se veter spreminja glede na lokacijo zaradi prehoda ciklona in podobno.
SaXsIm

_commandos_ ::

WaterBoy je izjavil:

Nekje na fejsbuku sem videl da bo treba v 5-tih letih menjati izpit a se ne spomnem točno kje. Ima kdo kaj več informacij?
Hvala

na upravi za pomorstvo alias kapitaniji
http://www.up.gov.si/si/

Daniel ::

Kje piše kaj več o tem? Zakaj bi ga bilo treba menjati?

r3dkv1c4 ::

4h učenja oz piflarije

jest10 je izjavil:

Ice-Heki je izjavil:

r3dkv1c4 je izjavil:


Pozabi na ta način učenja....

....lahko da ti rata ampak dvomim.


S tem se ne strinjam. Važno je, da teorijo razumeš (in ne govoriš traparij). Če ti pomaga, da ti jo nekdo razloži in da sprašuješ, potem greš na tečaj.
Brez težav se pa lahko sam naučiš (ampak moraš razumeti!). Govorim iz lastnih izkušenj.


Res je. Važno da dobiš kakšno skripto, jo parkrat prebereš in to je to. Če le nisi zabit kot žebelj.
Naredil v prvo morje in celinske, pa sem se učil vsega skupaj dva popoldneva.
P.S. Večino še vedno znam:P

4h učenja oz. piflarije je bilo dovolj za odlično znanje.
Dejstvo je, da ob odlični razlagi ne potrebuješ veliko učenja.
Pa še pomembne izkušnje slišiš, ki pomenijo več, kot teorija.
Na vodi je vse drugače in tudi izkušnje s čolna pri izpitu niso pomagale 15%.
Skratka, vsak se sam odloči za način učenja, ne mi pa pametovat, kaj so neumnosti in kaj ne.
Rezultati izpitov, samoučenih freakov tako ali tako govorijo zase.
Na koncu pa se čolna ne znajo za bojo navezat.
Gledam take paciente stalno.
Vsaka stvar ima svojo mejo.

You can ban me, but you can't shut me down!

msjr ::

WaterBoy je izjavil:

Nekje na fejsbuku sem videl da bo treba v 5-tih letih menjati izpit a se ne spomnem točno kje. Ima kdo kaj več informacij?
Hvala


Brez panike, zaenkrat je to tako, da si uprava za pomorstvo želi uvesti fensi kartice za izpit, kao l. 2017 in kot najbolj važno ni še čisto nič sprejeto. Kot mi je znano, niti še ni izdelan predlog, niti se ne ve kakšen bo postopek, še manj koliko bo stal. Potem mora vse skupaj še skozi parlament in na koncu bo seveda še razpis, kdo bo vso to fensijado izdelal. In ko bo vse to urejeno, bo od tistega lepega dne naprej še pet let časa, da se zamenja izpit. Torej še enkrat - brez panike.

Članek na Siol-u je seveda zavajajoč kot se spodobi, treba je biti pozoren na besede "...Uprava za pomorstvo želi...", "...že v letu 2017 bi lahko,,,".

Vir: http://siol.net/avtomoto/zgodbe/pozor-v...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: msjr ()

Nagi Bator ::

Ko smo ze pri tem "bo treba menjat - ne bo treba menjat"...
Na eni od hrvaski kapetaniji sem, ze kar nekaj cajta nazaj slisal,
da veljavnost slovenskega izpita za voditelja colna, izdanega pred letom "2000 in nekaj"
priznavajo pri njih le za plovila do 12m. Zakaj? Zal nimam pojma, sam ga nisem menjal.

Okapi ::

Če me spomin ne vara, je bilo nekaj z izpitom za rokovanja z radijsko postajo, ki pri nas ni bil obvezen za navadnega voditelja čolna, na Hrvaškem pa, in si ga pri nas moral delati posebej.

Malajlo ::

Izpit za VHF moraš imeti, če ima čoln postajo. Čarteristi jih sicer nočejo odšraufat, če nimaš izpita.

Okapi ::

Ko sem pred leti delal izpit na Hrvaškem, je bilo za radijski del treba vedeti razliko med mayday in panpan, in da se obvestila posluša na kanalu 16.;)

msjr ::

Nagi Bator je izjavil:

Ko smo ze pri tem "bo treba menjat - ne bo treba menjat"...
Na eni od hrvaski kapetaniji sem, ze kar nekaj cajta nazaj slisal,
da veljavnost slovenskega izpita za voditelja colna, izdanega pred letom "2000 in nekaj"
priznavajo pri njih le za plovila do 12m. Zakaj? Zal nimam pojma, sam ga nisem menjal.


Še enkrat (v neki temi sem že zapisal, pa bom še enkrat). Nima veze datum, naš izpit je en za voditelja čolna in še en dodaten za VHF-GMDSS postajo. Brez slednjega ne smeš voziti nobenega plovila z vgrajeno postajo. Na Hrvaškem je postaja obvezna za vsa plovila nad 7m (če niso kaj spreminjal), tako da o kakšnem odmontiravanju postaje ni govora. Pri charterju pa sploh, saj so krajše barke od 10m že prava redkost.

Vsaj na Hrvaškem tudi stari izpit za VHF (če se ne motim, starejši od leta 1995), ki pa ga je tudi bilo treba posebej narest. Seveda je malo drugače, če imaš star hrvaški izpit (ki vse to vključuje) ali pa celo izpit iz Juge (ki kao tudi vse to vključuje), čeprav bi ga in theory moral nostrificirati že vsaj 9000 let nazaj. V praksi je to tako, da se s takim [cro ali exyu] izpitom pač ne moreš voziti po slovenskem morju, no ja kej veliko zgube ni.

Nagi Bator ::

Se na enem "domačijskem" hr colnu (prek 7m) nisem videl VHF postaje. Taksne sem tudi vecinoma vozil.
Delal sem pa izpit se v Jugi oz. na Hrvaskem par mescev preden je vse razpadlo, zamenjal za nasega tam nekje 20 let nazaj.
Pa vseeno od uniformiranca na hr kapetanji slisim, da pri njih velja le do 12m, v kolikor ne menjam za novejsega.

joker16_7 ::

Včeraj sem naredil izpit za voditelja čolna. Pri učenju pa sem vseeno naletel na nekaj ''opazk'', ki bi jih rad razjasnil preden se podam na morje.

1) V knjigi je navedeno, da tuje ladje v teritorialnih vodah ne smejo sidrati razen v primeru višje sile, vendar kot vemo na Hrvaškem in verjetno tudi drugje turisti s svojimi barkami in jahtami masovno sidrajo po številnih zalivih tako ob obali celine kot zalivih ob obali otočkov.
Zanima me kako je s tem, ker sankcij koliko sem na lastni koži že opazil policija za omenjeni prekršek ne izdaja. Obstaja torej neke vrste ''mali prekršek'', ki ga organi spregledajo?

2) Po brošuri, ki sem jo v Kopru prelistal piše, da sidramo lahko zgolj minimalno 150 m od obale. Podobno kot zgoraj - tujci včasih sidrajo tudi zgolj 20 metrov od obale. Sankcije?

3) Opazil sem, da uporaba vrvi pri sidranju velikokrat ne presega več ko 2-kratnik globine. V malih zalivih se ''nagužva'' ogromno jaht in s kratkimi vrvmi očitno ljudje pogosto želijo zmanjšati radij zanosa okrog sidrišča, da bi preprečili nočne trke. Gre za osamljen primer oz. kakšna je dejansko praksa?

P.S. Pri prvih dveh točkah ne želim biti pikolovski, ampak me zanima kaj organi še tolerirajo, ker kot sem že omenil, vse to sem videl na lastne oči in kot vidim ljudje tudi na morju zelo radi kršijo predpise.

Hvala za pomoč! :)
"Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in."
Bill Bradley

msjr ::

1) Lahko se sidraš, tuje ladje so v tem primeru ladje, ki se še niso prijavile v najbližji luški kapetaniji. Torej, če greš recimo iz Slovenije, se prijaviš v Umagu in potem sidraš kjerkoli. Na Hrvaškem (Kornati recimo) velja nenapisano pravilo, da kjer so boje, se privežeš v zalivu za bojo in ne sidraš. Če je vse zasedeno in je plac za sidro, potem pač sidraš.

2) Lahko zatežijo, odvisno od zaliva. Običajno pa, če ni kopalcev ni nobene panike. Nekateri zalivi so tudi tako ozki, da se 150m od obale ne moreš sidrat. Meni v 20 letih še nikoli niso zatežil.

3) Praksa je da se izogibaš takih sidrišč, ker je v prvem vetru rahla pizdarija (lep primer je Budikovac pri Visu, kjer se nagužvajo v mali zalivček in ob prvem jugu prihaja do trkov). 3x globine je minimum za noč, raje 5x. Čez dan za kopat je dost da ga potunkaš (=2x), ampak naj bo vedno kdo na barki.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: msjr ()

Invictus ::

joker16_7 je izjavil:

Včeraj sem naredil izpit za voditelja čolna. Pri učenju pa sem vseeno naletel na nekaj ''opazk'', ki bi jih rad razjasnil preden se podam na morje.

1) V knjigi je navedeno, da tuje ladje v teritorialnih vodah ne smejo sidrati razen v primeru višje sile, vendar kot vemo na Hrvaškem in verjetno tudi drugje turisti s svojimi barkami in jahtami masovno sidrajo po številnih zalivih tako ob obali celine kot zalivih ob obali otočkov.
Zanima me kako je s tem, ker sankcij koliko sem na lastni koži že opazil policija za omenjeni prekršek ne izdaja. Obstaja torej neke vrste ''mali prekršek'', ki ga organi spregledajo?

Ne, greš v luško kapetanijo prijavit prehod meje in opraviti carinske postopke. Tolerira se samo, če ti ni uspelo do uradnih ur priti tja zaradi same trase poti ali vremena.

joker16_7 je izjavil:


2) Po brošuri, ki sem jo v Kopru prelistal piše, da sidramo lahko zgolj minimalno 150 m od obale. Podobno kot zgoraj - tujci včasih sidrajo tudi zgolj 20 metrov od obale. Sankcije?

Za celo Hrvaško imaš peljar, kjer so označena sidrišča. To je edino relevantno. Pozabil si pa omeniti za kak tip ladje.

joker16_7 je izjavil:


3) Opazil sem, da uporaba vrvi pri sidranju velikokrat ne presega več ko 2-kratnik globine. V malih zalivih se ''nagužva'' ogromno jaht in s kratkimi vrvmi očitno ljudje pogosto želijo zmanjšati radij zanosa okrog sidrišča, da bi preprečili nočne trke. Gre za osamljen primer oz. kakšna je dejansko praksa?

Na 2x globine sidrajo amaterji ali pa takrat ko je bonaca. Seveda je odvisno tudi od tipa dna, sidra in teže barke. Včasih pa drugače ne gre, ker je morje pregloboko. Ampak takrat vržeš še pomožno sidro ali pa se dodatno vežeš na obalo. Nekateri sidrajo tudi na krajši dolžini, kar opaziš po navpični sidrni vrvi/verigi. Ob rahlem vetrcu jim sidro popusti, ker ne leži pravilno na dnu. Na envtika.si imaš nekaj člankov o sidranju. Poučno...

joker16_7 je izjavil:


P.S. Pri prvih dveh točkah ne želim biti pikolovski, ampak me zanima kaj organi še tolerirajo, ker kot sem že omenil, vse to sem videl na lastne oči in kot vidim ljudje tudi na morju zelo radi kršijo predpise.

Hvala za pomoč! :)

Organi stopijo v akcijo šele, ko je pizdarija. Drugače jih skoraj ne srečaš. Včasih na bolj obljudenih krajih pridejo preverit ali imaš urejene vse papirje. Če imaš gor komplet potapljaško opreme z bombo vred, znajo preiskati barko zaradi harpune.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

_commandos_ ::

joker16_7 je izjavil:

Včeraj sem naredil izpit za voditelja čolna. Pri učenju pa sem vseeno naletel na nekaj ''opazk'', ki bi jih rad razjasnil preden se podam na morje.

1) V knjigi je navedeno, da tuje ladje v teritorialnih vodah ne smejo sidrati razen v primeru višje sile, vendar kot vemo na Hrvaškem in verjetno tudi drugje turisti s svojimi barkami in jahtami masovno sidrajo po številnih zalivih tako ob obali celine kot zalivih ob obali otočkov.
Zanima me kako je s tem, ker sankcij koliko sem na lastni koži že opazil policija za omenjeni prekršek ne izdaja. Obstaja torej neke vrste ''mali prekršek'', ki ga organi spregledajo?


daj slikaj to navedbo in objavi tukaj, ta navedba je čista neumnost ker UNCLOS konvencija in nacionalna zakonodaja ne prepoveduje ustavljanja oziroma sidranja tujim ladjam ki prečkajo teritorjalne vode. Sankcije bodo edino če se boš sidral na prepovedanem območju (ob kakšnem školjkišču oz pomorskem kablu...) ali pa če se ne boš sidral na mestu predvidenem za sidranje ki je označeno na karti, ter sankcije bodo če neboš primerno označil plovila da sidraš (črna krogla oz ustrezne luči).

2) Po brošuri, ki sem jo v Kopru prelistal piše, da sidramo lahko zgolj minimalno 150 m od obale. Podobno kot zgoraj - tujci včasih sidrajo tudi zgolj 20 metrov od obale. Sankcije?


kolikor jaz vem zakonodaja ne predpisuje minimalne oddaljenosti za sidranje in je to najbrž zgolj priporočilo ker v primeru hitre spremembe vremena lahko plovilo konča na čereh...

joker16_7 ::

msjr, Invictus: Hvala za odgovore. Mislim, da imam vse razjasnjeno v glavi.

_commandos_: Gotovo je v brošuri pisalo, da je prepovedano sidrati bližje od 150 m. Kako je pa z zakonodajo pa ne vem. Uprava Koper verjetno ne piše kar nekaj v brošure :)

Evo, še željena slika... :)

"Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in."
Bill Bradley

Invictus ::

joker16_7 je izjavil:

msjr, Invictus: Hvala za odgovore. Mislim, da imam vse razjasnjeno v glavi.

Upam, da si boš vse razjasnil na barki ;). Brez plačila kavcije po najemu ;).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

joker16_7 ::

Jaz tudi :) Em, mogoče še komentar na sliko?
"Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in."
Bill Bradley

msjr ::

Komentarji na sliko:

Primer 1:

Recimo da jadraš v Grčijo in se nimaš namena ustaviti pred Krfom. To pomeni, da boš vsaj 2x prevozil Hrvaške in vsaj 1x italijanske teritorialne vode. Izvajaš neškodljiv prehod in se ti ni treba nikamor prijavljati. Če pa se ti recimo pokvari barka, zaviješ v prvi varni zaliv, sidraš in se šele po odpravi okvare prijaviš v najbližji luški kapetaniji.

Primer 2:

Jadraš iz Ancone v Zadar, ujame te nevihta in sidraš na Dugem otoku v Panteri. Po nevihti se greš prijavit v najbližjo luško kapetanijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: msjr ()

joker16_7 ::

Top razlaga! Hvala :)
"Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in."
Bill Bradley

Ice-Heki ::

joker16_7 je izjavil:

Evo, še željena slika... :)

Ta slika je iz "učbenika", ki ga dobiš pri Navtični tečaji. Tu notri je par napak ...

joker16_7 ::

Res je. Že morda obstajajo popravki ali vsaj spisek napak? :)
"Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in."
Bill Bradley

Invictus ::

Googlaj in si najdi prave page. Enega sem ti že sam napisal.

Pozabi na učbenike, ki jih je izdala Luška kapetanija Koper in zgini na kako jadranje.

Tam se šele začne učna doba.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x
1 2
3
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Čoln, gumenjak - stroški (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5513400 (11448) perci
»

Čoln za morske užitke (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6119978 (9411) Invictus
»

Morje + čoln

Oddelek: Loža
114310 (3625) SaXsIm
»

Kazen za neregistriran čoln

Oddelek: Loža
145076 (4556) ;-)
»

Izpit za voditelja čolna

Oddelek: Loža
175106 (4866) madmitch

Več podobnih tem