» »

Namenski transformator

Namenski transformator

«
1
2

WarpedGone ::

Potreboval bi transformator ranga 4kW za 220V , ki ima na sekundarni strani 100 ločenih izhodov po 4V in 10A. Torej iz 1x 220V not dobim na drugi strani ven 100-krat po 4V/10A. Vsi ti izhodi morajo bit galvansko ločeni - i.e. 200 izhodnih žic.

Kakšne so min dimenzije takšne zadeve? Masa je problem, nekje 20kg je max.
Je kakšen alternativen predlog kako urihtat takšno napajanje?
Zbogom in hvala za vse ribe

TESKAn ::

Mogoče 200 flyback switcherjev? Velikost v stilu napajalnika za PC(no, manjše in lažje, ker ne bi bilo treba vsakega posebej tesnit in delat odpornega na zlorabe), na primarju povežeš vse na DC 325V (24 usmerjeno), iz vsakega pa dobiš 4V/10A, galvansko ločeno. Hkrati imaš še lažje delo, če ti enega prekuri - zamenjaš samo tega, menjava navitja trafota je verjetno dokaj bolj komplicirana zadeva. Hkrati imaš iz switcherja že stabilizirano napetost in regulacijo, na trafotu pa rabiš še vsaj en greatz za vsakega + kondenzator. Material za en tak switcher pa IMO pride pod 20€, sploh za 200 kosov.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Pyr0Beast ::

4V&10A. Če usmerjaš imaš okoli 1V padca že na sami diodi ~20% izgub. 800W grelec, ni slabo.

Lahko poveš kaj več o tej napravi ?
Polnenje Li-ion celic predvidevam ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Pravilno predvidevaš. Battery pack je sestavlen iz 104ih zaporedno vezanih 40Ah LiFePo celic. Nazivno polnjenje je 0.3C oz. 12A. Pri 350V je to ranga 4kW, decimalke gor al pa dol.

Šansa je da nabavim že narejen serijski polnilec, ki bo pack filal s 3,6V x 104 = 370V pri 10A, na vsako celico pa dodam modul, ki bo preusmeril tok, ko bo ugotovil, da je polna. Polnilec je 2000 $, en tak modul pa stane tut vsaj 20$ USD tko, da sm skupaj na kakih 4000 $.

Ideja je, da bi stvar polnil vzporedno - vsak modul posebej. Za to nucam 104 polnilce, kjer bi združil vse kar se da - zato vprašanje o enem velkem trafotu s po tolk izhodi. Količina kablov me ne moti, ker je stvar enkratna - zmontiraš in pustiš. Če pride cena pod 4k USD sm zmagal.

Glede switcherjev: pomislek enga štromarja je bla tokovna obremenitev in potrebne dimenzije in cena komponent.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Azrael ::

Vprašaj v Elma Črnuče, oni so vsaj včasih delali transformatorje takih moči po naročilu kupca.

Bojim pa se, da boš s klasičnim transformatorjem močno presegel težo 20 kg, potem pa bo nekaj kg šlo še za usmernik.

Diode pa boš v primeru klasičnega transformatorja obvezno rabi shotky, na njih je manjši padec napetosti kot na silicijevih.
Nekoč je bil Slo-tech.

Pyr0Beast ::

Pri takih tokovih te bo začel skrbet cosfi, ki pri baterijah znaša približno enako kot pri kondenzatorjih preko greatza ~.7

Sam bi to izvedel z 2ma od omrežja galvansko ločenima switcherjema. En z malce boljšo regulacijo toka/napetosti za CV del polnenja (če ga boš upošteval) ter enega z tokovno/napetostno omejitvijo za CC del. Ko se napetost celic dovolj dvigne se glavni polnilec izklopi in preideš na manjšega z CV delom. 2.5kW/200W ali kaj podobnega.

Balansiranje celic lahko izvedeš preprosto z TL431 (Vzameš preciznega ~0.5%) in nastavljivo referenco. Sama zadeva pa ti lahko posrka 100mA toka. Za več rabiš zunanje vezje za povečanje moči.
Če zahtevaš samo odklop, brez balansiranja lahko uporabiš isti Tl431 in opto couplerje.
Vendar pa zadeva žre nekaj malega toka tudi, ko je ugasnjena. Nekaj uA za referenco, za katodo boš pa moral sestaviti prototip, da ti ne papca kakšen mA toka tudi ko stoji.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Aha, sej mene zaenkrat zanima kolk je takšna reč sploh praktično izvedljiva in kakšne bi ble še kake realne alternative. Dejansko izvedbo polnilca in detajle konstrukcije bi odstopil dejanskim štromarjem, ki vejo kej več kot le U = RI in P = UI.

Iz Elminega kataloga je nekak razvidno da bi bila teža takšnega 4kW trafota nekje okol 40kg, dimenzije pa vsaj 20cm x 30cm x 18cm. Torej že kr konkretna zverina, ki jo je štorasto vedno furat s seboj, sploh ker se med samo vožnjo ne potrebuje.

Glede samega polnjenja - baje se LiFePo akumulatorji precej (ranga 80%) napolnejo že v CC režimu polnjenja. Itak bi šel v smeri, da nebi izkoriščal polne kapacitete akumulatorjev i.e. nikoli jih nebi napolnil na 100% ampak le do recimo 3.5 V (točna cifra stvar testov in detaljnih karakteristik). S tem se precej pridobi na življenjski dobi zadeve ob relativno minimalni žrtvi max dosega. Če se s tem poenostavi konstrukcija polnilca pa sploh fajn.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::

Če sem prav razumel, ti ne rabiš v bistvu transformator ampak pretvornik, ki ti bo dal na vsakem od sto izhodov 4Vdc.

In če gre za polnjenje posameznih členov baterije, ne rabiš nujno galvansko ločene izhode.

Lahko narediš ( pravzaprav je verejtno celo lažje ) napajalnik, ki ima 101 priključek: GND,+4V,+8V,+12V...

Kako bi naj stvar zgledala in kakšen je cenovni razred, kjer naj bi bila ?
Tole ne bo ravno poceni, upam,da to razumeš...
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

Ja, nucam napajalni del za 104 40W baterijske polnilce. En transformator s 104imi izhodi je le ideja ki bi mogoče celoto pocenila, ker se izognem podvajanju napajanja vsakega polnilca posebej.

Galvansko ločitev nucam, ker so posamezne baterije nonstop povezane zaporedno s konkretnim vodnikom - delovni tok skozenj je do 140A - tko da odpade kakšno elektronsko prekinjanje te povezave. Študiral sem že o mehanskem stikalu, ki bi celo konfiguracijo peka iz zaporedne vezave pretvoril v vzporedno. Pol sam prkuplam kak "švasaparat" in se stvar lepo nafila brez dodatnega balansiranja. Če bi že električna plat mogoče špilala, pa rata problem fizična izvedba - vodnik za 140A je konkretna bakrena palca. Vse te palce bi mogu prpelat do tega stikala kar bi znalo povzročat veliko problemov. Ker mam vse module lepo zaporedno vezane so te posamezne debele povezave dolge le po 5 cm med posameznima sosednjima moduloma - in potem na kontroler, kar je bistveno lažje izvedljivo in obvladljivo.

Budget je do ene 4000 EUR. Ene tolk bi me namreč prišel kupljen serijski polnilec z močjo 4kW in 104 BMS moduli.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::

Ne rabiš galvansko ločitev izhodov med seboj.

Lahko so vezani zaporedno- natanko tako kot členi baterije.

Za kakšno aplikacijo pa gre ? Kaj si si to bicikel zrihtal na štrom ali kaj ?

Kot je videti, gre za nekaj, kar uporablja 104 Li-Ionske člene v seriji- kake 18650 celice predvidevam.

In zakaj hudiča ravno 4V - a ni potrebno te člene precej previdno polniti ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Brane2 ::

Hm. Šele sedaj sem videl, da nekaj komliciraš z eksternimi polnilci.

Kaj ko bi ti začel od začetka in lepo, podrobno opisal svojo aplikacijo ?

V smislu kaj bi rad naredil, kako si se nakanil priti do tega cilja, s katerimi komponentami in v kateri vezavi...
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

Hmm, si prepričan glede galvanske ločitve? Treba se je zavedat, da bi ti polnilci bli na baterije prkuplan nonstop - tudi med delovanjem sistema in med regenerativnim zaviranjem, ko se bo baterija filala pač serijsko. Sm prpravlen žrtvovat določen padec iz balansa znotraj enega cikla polnjenja.

Aplikacija je cca 600kg težek električni tricikel s 104imi zaporedno vezanimi 40Ah LiFePo akumulatorji.

4V je približna potrebna vrednost. Če se izkaže da je za konkreten polnilec potrebno pravzaprav le 3,9V bo pač točna specifikacija takšna. Moduli sami se polnijo z največ 3.6V enosmerne napetosti. Deklarirano polnjenje je z 12A, posamezni sunki do 120A. Js bi bil zadovoljen že s polnjenenjem z 10A al pa še kak A manj. Koneckoncev so običajne varovalke le 16A in mi morebiten 8kW polnilec nič ne koristi, če je na razpolago pretanka varovalka. Bi pa 8kW polnilec močno dvignil ceno in zahtevnost - zato točnih cifer nimam, mam pa okvirne s katerimi tipam izvedljivost.

Edit: cela zadeva je opisana tule
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Brane2 ::

Zanimivo.

Glede celic, izbira mogoče ni najboljša, ker so predvidene za precej nežen discharge in tudi nimajo podatkov o kapaciteti pri bolj moškem praznjenju, le pri C/5, kar je za to aplikacijo nerealno.

Glede avtočka:

1. Mogoče bi namesto nislimega droga predvidel samonosilno karoserijo, vsaj v nekem delu, ker bi lahko v aluminijastem nosilnem pladnju lahko počivali členi, magari prepredeni s prekati, ki bi povečali togost in nosilnost. Tako bi bil tudi težišče nižje.

2. Jaz bi spravil motor in čimvečji del elektronike v samo kolo.


Glede elektronike: IMHO doable, vendar bi pri tako optimiziranem designu kazalo razmisliti, če ne bi bilo pametno integirati polnilec z batpackom, vse skupaj pa z elektroniko za krmiljenje motorja.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

AJa, pa še par opomb- mogoče bi bilo fajn imeti notri vsaj kak supercap.

To pa zato, da bi elektronika pri regenerativnem zaviranju lahko balansirala in imela neko svobodo pri načinu polnjenja celic in bi se izogibala prehudih špic, tako pri polnjenju kot pri praznjenju.
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

Hja, konec koncev bi bila zadeva še vedno home-made, kar pomeni da je razvojni budget omejen. Nimam milijonov za razvoj čisto vsakega podsistema posebej. Še razvoj polnilca je bol kot ne nuja - ker na trgu enostavno ni elegantne rešitve. Zakaj sm se odločil za takšno konfiguracijo sm pojasnil tam, le glede težišča: potniška kabina se nagiba v ovinek podobno kot klasično motorno kolo. Težišče tako pravzaprav sploh ne sme biti prenizko. Itak pa je predvideno da v dno kabine pride cca 100kg baterij kar težišče precej zniža.

Glede baterij: te SE celice so trenuten optimum glede price/performance. Če mi dajo 150km dosega, je to pri ceni 4500 $ pravzaprav odlična reč. C/5 pomeni 8A, pri 300V je to 2.4kW. Pri takšni stvari to ni več tako zelo malo, zna zadoščat za kakih 30kmh konstantne hitrosti. Zdržale naj bi tut 3C konstantnega discharga kar pomeni kakih 36kW. To je pa že moč katere kontroler ni več sposoben konstantno dovajat motorju. Ni profita v še močnejših baterijah, ki bi imele zato manjšo kapaciteto - manj dosega.

Treba se je zavedat da se dobijo baterije, ki imajo veliko moč (velik C) al pa veliko kapaciteto (veliko Ah) - ne pa oboje hkrati. Treba je najdit nek vmesen balans - točno toliko moči kot jo nujno potrebuješ in max kapaciteto pri tej moči.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::

Kar se tiče polnjenja, to je možno, je pa veliko vprašanje, če je potrebno.

S tema bi dobil polnilec, ki je sposoben vsako celico posebej polnit, kar je pa povsem nepotrebno.

Celice bodo itak vedno na zelo podobnem nivoju. vse, kar rabiš, je vezje, ki jih bo lahko izravnavalo sproti, tako pri recimo regenerativnem polnjenju kot pri pravem polnjenju. In po možnosti pri praznjenju.

Za to pa ne rabiš vezje, ki bo preneslo maksimalen tok, ki bi lahko šel skozi vsako celico ampak samo dodatno vezje, ki bi recimo lahko preneslo mogoče 5% tega, kar je veliko lažje, tako električno kot cenovno, pa tudi čisto masno.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

In BTW, si opazil, da imajo celice od 180Ah naprej kar nekaj večjo energijsko gostoto ? ( 105 vs 90 Wh/kg)
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

Aja, pa tisti tip, ki ti je svetoval uporabo večjih celic, kar da je veliko celic težko nadzorovati, se IMHO moti.

Po moje tudi par K celic ne bi bilo problem, bi pa to zakompliciralo in podražilo konstrukcijo okrog njih, čeprav verjetno ne veliko.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Pyr0Beast ::

104 celice zaporedno bo zafrknjeno balansirat in na sploh delati z njimi. Taka baterija je močna kakor je močan njen najšibkejši člen. Če kakšna celica pride v stik ali kako drugače oslabi bo na njo 'pritiskalo' vsaj 10V napetostne razlike, ki se bo večala s tokom.


Sicer, če krmilnik drži vseh ~400V zaporedna vezava ne bo problem.

Balansiraš vsako celico posebaj ali paket njih vzporedno vezanih. V datasheetu je ponavadi tok za balansiranje manjši kot 0.05C tako da gretje ni ravno ogromen problem. Balanser pa je gor priklopljen 24/7.

Zanimiva bi bila tudi uporaba BCU power gauage čipov bcm2050 in podobnih. Samo vezje bi pa moralo biti kar konkretno, imaš pa potem vse zaščite praktično OVP, OCP, UVP, OTP, Cell fail protection ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Brane2 ::

Ti imaš lahko celice zvezane v serijo in elektroniko, ki lahko fila z majhnim tokom vsako celico posebej- recimo do 5% nazivnega toka.

Tako je recimo glavni vir filanja na vse celice skupaj ( celo serijo ) + majhen, opcijski korekcijski tok skozi vsako celico.

Tako lahko izenačuješ celice med delom in/ali polnjenjem. Glede na to, da se razlike med celicami pojavljajo zelo polagoma, več načeloma ne rabiš.

Vse skupaj je lahko ena celota. Valjaste celice s šraufi postaviš med dva PCB vezja, po katerih potekajo debele in kratke vezi med celicami, gor pa je tudi elektronika za mejenje napetosti posamezne celice in elektronika za polnjenje.

Tako imaš lahko recimo "plohe" od recimo 40x40cm, ki vsebujejo 100 celic 3V/10Ah v serijo in tehtajo recimo 35kg, ki jih kot LEGO kocke postavljaš ene poleg drugih in trivialno povezuješ.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Pyr0Beast ::

Zgleda da sem kar pozabil napisati :\

Da, balanser, pod pogojem da v 'stand-by' porabi neznatno malo toka bi bil lahko skoraj vedno priklopljen.
Pri samem praznenju je tako nepomemben, pri regeneraciji pa tako nikoli ne nafilaš nazaj na 100%, razen če imaš parkirišče na vrhu hriba.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Red_Mamba ::

naredi enostaven polnilec tako da polniš vse celice hkrati, ampak preko vsake celice veži nekaj 10 ali 100k Ohm upor kar ti bo v končni fazi prineslo da bodo vse celice isto napolnjene.
največji problem je da se ti celice neenakomerno polnijo, in boš eno polnil šele do 2V ko bo na drugi že 5V, in ti potem ena crkne vmes, pa se ti lahko zgodi celo da jo kratko sklene.

se pravi je dobro potem imeti samo kontrolo napetosti posamezne celice, ne rabiš pa IHMO vsako posebaj polnit. to se niti v modelarstvu ne dela pa imajo samo od 7-20 celic serisko vezanih. imajo pa med vsako celico konektor, da se lahko meri posamezna celica in praznijo posamezne celice, kot rečeno, izredno pomembno da se polnijo vse enako hitro in iz istega nivoja
[st.slika https://img.shields.io/badge/Slo-Tech-green.svg test]
Linkedin >> http://goo.gl/839Aua
Mamba's Crypto & ICO's: https://t.me/joinchat/AAAAAExTkO4P4UDy0fIZdg

WarpedGone ::

Še enkrat: o paralelnem polnilcu razmišljam da bi prišparal na masi, dimenzijah in ceni celega sistema polnjenja in balansiranja celic. Balanserji so lahk simpl ampak jih nucam 100 komadov. Njihova cena skupaj s simpl 4kW polnilcem za 400V je nad 4k $.

40Ah module sm vzel, ker za module večjih kapacitet nimam prostora. Jih pa nucam okrog 100 komadov zato da pridem na 300V napetosti. To napetost nucam, da iz kontrolerja/motorja dobim uporabno moč pri višjih vrtljajih/hitrosti. Ta motor/kontroler sm izbral ker je to praktično edina AC zadeva, ki jo lahko kupim in stane "samo" 6k $ hkrati pa ponuja zelo primernih 17kW/50kW moči, ne potrebuje vodnega hlajenja in je neprodušno zatesnjena. Pa še tehta samo 60kg. Poleg tega ima še max navor od 0 do 4500 rpm, max rpm pa pri 11.000, kar je dovolj širok razpon da lahko vse legalne hitrosti plus dobre pospeške dobim brez menjalnika. Kakšen DC motor bi nucal menjalnik za kar pa v vozilu nimam prostora. To ni avto.

Marsikaj je možno dokler gledaš samo en del sistema ampak stvari morajo špilat in pasat skupaj. Imam realne omejitve, katere sm opisal na tistem forumu. Žal se je treba za ogled slik registrirat.

Torej, če vas prav razumem je takšen vzporeden polnilec načeloma izvedljiv. Vprašanje torej ostajajo dimenzije in cena.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Sm dobil odgovor od ELMA TT. 3kVA transformator s 104imi sekundariji na 4V bi tehtal okrog 35kg, dimenzije 24 x 20 x 30 cm, cena okrog 800 EUR. Če ni alternativne rešitve napajanja bo pač to to - polnjenje z 7A oz cca 5ur za polnitev iz 0% na 100%. Ostane mi še drugi del zgodbe - simpl polnilec za 3.6V/7A. Od njega zahtevam le da se pri neki vnaprej nastavljeni doseženi napetosti baterije izklopi. Dimenzije čimmanjše, lahko je tut po recimo 5 al pa 10 polnilnih linij na istem fizičnem modulu - lažje popravilo ko kakšen crkne. Budget 20 EUR/polnilec. Izvedljivo?
Zbogom in hvala za vse ribe

TESKAn ::

Še zmeraj sem mnenja, da si omisli switcherje (recimo nekaj od tu), če se boš šel 100 galvansko ločenih polnilcev. Ker tudi pri trafotu rabiš še usmerjanje in glajenje na izhodu, plus neko detekcijo polne baterije in izklop polnjenja. Flyback na ~5V, zadaj pa še namenski čip s svojim step - down konverterjem, ki ti hkrati nadzira polnjenje in napetost baterije. Če hočeš bit pa še zelen, si nekje dobiš PFC, ki ti bo dal na izhodu ~400V DC in to priklopiš na switcherje. Cena? Material za enega IMO pod 20€. Ostanejo ti stroški razvoja in sestavljanja. 100 škatlic sicer lahko skupaj spajkaš sam, samo bi šlo kar nekaj časa, da bi vse skupaj spravil.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: TESKAn ()

WarpedGone ::

Če prav razumem delovanje/sestavo takšnega flyback switcherja, je notri tut en induktor. V mojem primeru mora bit sposoben "prenosa" kakih 25W moči. Je 100 takšnih induktorjev sigurno lažjih od enega ornk induktorja, ki naj bi tehtal 35kg (cel trafo)?
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::

Saj sem se registriral na tistem forumu, in prebračl vse goddamn poste v tisti temi.

Še vedno ti pravim, da razmisli o mojem predlogu.

Polnjenje 104 akujev vzporedno z ogromnim traflcom in 104 moduli je problematično. Pa ne samo zaradi očitnih stvari.

Si kdaj pomislil, koliko ožičenja rabiš za to in koliko bo tehtala sam žiceraj ?

Če pa se lotiš problema tako kto sem ti rekel, rešiš več problemov naenkrat:

- nosilec celic postane samo tiskano vezje
- žiceraj med celicami je na isti tiskanini
- elektronika za nadzor napetosti posamezneih celic je na tiskanini
- elektronika za izravnavanje naboja je na sami tiskanini
- elektronika za polnjenje je izvedena v obliki par kW switcherja, ki daje od sebe eno napetost/tok. Ta je lahko on-board ali pa stacionaren.

Ta prijem zahteva nekaj glavobolov pri dizajnu tiskanine, zato pa daje večjo energijsko gostoto in rešuje praktično vse velike probleme.
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

Misliš tole?
Celice bodo itak vedno na zelo podobnem nivoju. vse, kar rabiš, je vezje, ki jih bo lahko izravnavalo sproti, tako pri recimo regenerativnem polnjenju kot pri pravem polnjenju. In po možnosti pri praznjenju.


Ja, tole je pravzaprav tretja opcija. Serijski polnilec za 2k USD in serija takšnih all-the-time balancerjev, katerih moč je sicer omejena zato pa delajo skoraj nonstop. Polnjenje bi torej zgledalo čist simpl - enostavno se nafila na kakih 360V (nekaj niže pod max napetost i.e. ne na čistih 100%) in konec. Če je kakšen modul rahlo bol nafilan kot sosed se ne sekiram, ker se bo "kmalu" stvar izravnala skozi te all-the-time balancerje. Ploščica za tak balanser bi bila lahko velika max 4,6 x 11 cm, pa kak cm visoka. Cena na komad pa max 20 USD. Te prav razumem?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Brane2 ::

Skoraj. Na to, kar si rekel, dodaj še to, da uporabiš cilindrične celice z večjo gostoto ( verzija z vijaki), ki so zložene in našraufane med dve tiskani vezji v paketih po recimo 10x10=100 celic.

Na teh _istih_ tiskaninah je poleg vezi med celicami tudi distribuirana elektronika za nadzor napetosti in balansiranje.

Lahko pa seveda izvedeš zadevo na enak našin tudi s prizmatičnimi celicami...
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

Glavni razlog za prizmatične celice je cena. 10kWh cilindričnih LiFePo pride 12.000 USD, 13kWh prizmatskih pa 4.600 USD. Cilindrične bi bile sicer za tretjino lažje ampak tudi dražje za celih 7.000 USD. Zaenkrat mi zgleda, kot da se mi ne splačajo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

20€ je kar drago, sploh pri tako velikem številu celic.

Če zadevo dobro izoliraš bi lahko polnil kar direktno preko omrežja z PFC kontrolerjem. Take zadeve so sila majhne za svojo velikost, poleg tega se še znebiš slabega delovnega faktorja ter izgub v trafotu.

PFC

Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: Azrael ()

Brane2 ::

Glavni razlog za prizmatične celice je cena. 10kWh cilindričnih LiFePo pride 12.000 USD, 13kWh prizmatskih pa 4.600 USD. Cilindrične bi bile sicer za tretjino lažje ampak tudi dražje za celih 7.000 USD. Zaenkrat mi zgleda, kot da se mi ne splačajo.



Če sem prav dojel cene na siteu, te pride 40Ah prizmatična verzija $44, 10Ah cilindrična pa $17. 4x$17=$68, torej ali ne gre za ~%50 pribitek ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

Ja, imaš prav če gledaš isto kapaciteto. 1050 cilindričnih hrani le dobrih 10kWh, 104 prizmatične pa 13kWh. Problem je, da kej velik več kot 1050 cilindričnih nebi spravil v kabino, 104 prizmatične pa zgleda da bi lahko. Boljša volumenska gostota.

Edit: gledal sm te cilindrične celice

Edit2: ti si verjetno gledal te Headway zadeve, ki so formata 38120 - ko klobase :)
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Brane2 ::

Edit2: ti si verjetno gledal te Headway zadeve, ki so formata 38120 - ko klobase :)



Ja. Zakaj "kot klobase" ? Te kaj moti pri njih ?

Če prav vidim, so volumsko tam nekje, po višini pa precej manjše kot tvoja prizmatična varianta...
On the journey of life, I chose the psycho path.

TESKAn ::

Če prav razumem delovanje/sestavo takšnega flyback switcherja, je notri tut en induktor. V mojem primeru mora bit sposoben "prenosa" kakih 25W moči. Je 100 takšnih induktorjev sigurno lažjih od enega ornk induktorja, ki naj bi tehtal 35kg (cel trafo)?


Rabiš transformatorje, ampak niso tako zelo veliki in tudi teža ni tako velika. IMO manj, kot transformator. Koneckoncev dovolj pove že to, da imaš v ohišju za računalniški napajalnik lahko 1 kW switcher, primerljiv trafo pa zna bit kar težji - imam doma ~300W toroidni trafo pa upam trdit, da je težji od takega 1 kW napajalnika.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Brane2 ::

Če imaš celico 10 Ah, ki je visoka brutto 15cm in ima premer ajde recimo 4cm, potem ima skupina 10x10 takih celic brez kakršnegakoli staggering_row zlaganja in podobnih trikov dimenzije reciva 42x42x18 cm in maso okrog 35kg, skupaj s skupinskim ožičenjem, elektroniko za izravnavanje itd.
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

Ja, mal preračunavam te headwaye. Nucu bi še vedno 104 zaporedno vezane module zarad voltaže, je pa mal več fleksibilnosti v kapaciteti posameznega modula. Lahko mam 3, 4 al pa več vzporednih celic. Tut teža je nakaj nižja, 40Ah modul pride 1,2kg oz 125kg za cel pack (416 celic). Je ta fleksibilnost vredna dodatnih 2500 USD? Tele celice bom mel za bekup kandidata, če se une prizmatične izkažejo za no-go.

Glavni problem je polnilec/balanser in ne same celice. Te cilindrične je treba ahtat enako skrbno kot prizmatične.

@teskan:
Kul, torej obstaja realna alternativa 40kg kosu železa v nosu vozila (poleg 40kg baterij). Zdej morm sam še najdit enga navdušenga štromarja ki mi skicira takšno zadevo, da res vidm kak bi to zgledalo. Počas bo treba začet odpirat denarnico :)
Zbogom in hvala za vse ribe

Valvoline ::

A ni boljše nabavit celice z večjo kapaciteto,in dejansko zmanjšat število teh ?

Brane2 ::

Ampak dobiš fleksibilnost in samonosilnost.

Skupino celic komot zmontira v vozilo ali odstrani en sam. Poleg tega ne potrebuje veliko. Priviješ jih na frame na robu vitroplasta in to je to. Na spodnjo in zgornjo stran zmontiraš preko nosilčkov ABS plastiko in imaš zunanji del in tla kabine.

Tudi določeno fleksibilnost imaš pri razporeditvi mase pa delovanju.

Če ti crkne celica v skupini 104 celic jo pač izklopiš in se voziš s preostalimi.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

Tut teža je nakaj nižja, 40Ah modul pride 1,2kg oz 125kg za cel pack (416 celic). Je ta fleksibilnost vredna dodatnih 2500 USD? Tele celice bom mel za bekup kandidata, če se une prizmatične izkažejo za no-go.


Pozabil si, da imajo cilindri v teh 4x35 ( pa verjetno manj) kg že vračunano vse- nosilce, ožičenje, elektroniko, tvoje prizmatične celice pa še nič. Cilindri, priviti v vitroplast ( = steklena vlakna v smoli) z obeh strani tvorijo kompaktno celoto. Pri prizmatičnih moraš nosilce posebej narediti sam.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Valvoline ::

Ampak dobiš fleksibilnost in samonosilnost.

Skupino celic komot zmontira v vozilo ali odstrani en sam. Poleg tega ne potrebuje veliko. Priviješ jih na frame na robu vitroplasta in to je to. Na spodnjo in zgornjo stran zmontiraš preko nosilčkov ABS plastiko in imaš zunanji del in tla kabine.

Tudi določeno fleksibilnost imaš pri razporeditvi mase pa delovanju.

Če ti crkne celica v skupini 104 celic jo pač izklopiš in se voziš s preostalimi.

Ja sej,ampak 104 ? :)
Tam ene 15-20 kosov mal večjih pa bo ? In še vedno lahk gre vozilo če crkne kšna celica.

Brane2 ::


Ja sej,ampak 104 ? :)
Tam ene 15-20 kosov mal večjih pa bo ? In še vedno lahk gre vozilo če crkne kšna celica.


Kakšne veze ma to ?

Ko jih priviješ med dve vitroplast plošči, dobiš za vse praktične namene eno baterijo velikosti 40x40x17 in mase manj ko 35kg.

Kaj te dejanjsko briga a sta notri dve celici ali jih je milijon ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

@valvoline:
Princip je takle: LiFePo člen ima napetost 3.2V. Najprej vidiš kakšno napetost nucaš (js cca 336V) in jo nato zdeliš s temi 3.2 da vidiš koliko členov nucaš zaporedno. Potem poštudiraš kolikšno kapaciteto nucaš in vzameš celice s to kapaciteto. Če vzameš manjše celice jih moraš sestavlat vzporedno. Na koncu jih moraš pa še vedno sestavit zaporedno. S 3.2 volti napetosti bi zadeva vleka tokove ranga 10.000 A. Takšen tok ti stali kovinsko palico.

@brane:
Masa režije (kabli, nosilci, elektronika) je v primerjavi z maso samih baterij bolj ali manj zanemarljiva (manj kot 20%). 2500 USD ni tako zanemarljivih :) Odsotnost vzporednih vezav precej zmanjša količino dela. Ampak še ekrat prizmatične al pa cilindrične - nucam polnicec in balanser. To je moj trenuten problem.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::

Polnilec ni tak problem, če da od sebe eno napetost.

Balanser je pa lahko del batpacka in ga tako tudi rešuješ.

Če ne, imaš nov problem.

Osebno se ne bi sekiral za $2K5 razlike pri elektrovozilu in še to pri prototipu.

In for a penny, in for a $2k5 >:D

No, pač par idej sem ti podal. Povej, ko se boš odločil, kaj rabiš.
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

Ja, hvala za ideje, te nucam. Glede cene je pa tako: že samo trenutne predvidene glavne komponente se mi seštejejo v $15k. Treba dodat še kup detajlov in dela in sm komot na $30k. V tej luči dodatnih $2k5 ni neka huda reč - če z njimi seveda kaj konkretnega pridobim. Fleksibilnost sama po sebi ni nek resen profit - stvari se zmontirajo in furajo. 25kg nižja teža pri 600kg tut ni huda razlika. Kot rečeno zaenkrat ostajam na prizmatičnih, če se pojavi kak hud problem mam pa bekup.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

 Balancer

Balancer



Poraba tegale stvora je pod mA, R4 je lahko navadna avtomobilska žarnica. TS431 je shunt regler z majhno porabo in 1.25V referenco.
Za P-fet lahko vzameš praktično kateregakoli, samo da ima nekaj A možen tok ter da se 'prižge' pri kakšne 3V negativne napetosti.
R1,R2 sta napetostni delilnik. R1=3.6k R2=6.2k (Polna celica - 3.4V) Rabiš samo nekaj nA za poganjanje reference, vzameš nekajkrat večje upore (isto razmerje) brez problema, saj bi se zadeva praznila predvsem preko njih.

R3 fila fet, lahko je velik tudi par sto kOhmov samo da je tok na katodo TS431 večji od 40uA. Ko je izklopljeno katoda papca samo desetinko uA, tako baterijo bi praznilo kar dolgo dolgo :)

Cena je minimalna. 2€ za dele mogoče. x 100 ~ 200€, dobiš še količinski popust tako da te zagotovo pride manj kot 200€, mogoče še 100 ne.

Napajalnik 2kW
SM2000 series
Output 220V/9A, 200 - 260V DC
15 kg

Cena podobne zadeve je okoli 600€
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

U, hvala za tole pyrobeast. Če prav razumem princip, tale reč "vklopi" ko napetost na bateriji preseže neko nastavljeno mejo in na R4 začne kurit "odveč" energijo. S tem poskrbi da pri poljnjenju (obično ali regen) nobena celica ne spleza nad to mejo.

Glede napajalnika - žal 260VDC outputa ni dost. Celico je treba filat na 3.6V, kar mi da 360VDC. Za referenco mam tega Manzanita Micro PFC-20.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::

Takle sklop ni ravno zadosti, ker se ti presežek energije lahko spremeni direkt v toploto, te pa je lahko kar nekaj.

Problem je tudi,da ti ne bo naredil nič dokler celice ne presežejo neke Vmax, torej odprava razlik, nastalih med delom odpade.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

BTW, glede prizmatičnih celic, mogoče bi dejanjsko kazalo vzeti večje modele ali vsaj celice brez plastične škatle in jih sprtaviti v aluminijasto "satje", ki bi ibenem bilo nosilec za akuje in del karoserije.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Pyr0Beast ::

Da, tako kot si napisal. Ko napetost na referenci regulatorja preseže vrednost 1.25V se 'vklopi' in potegne vrata FET-a na maso. Ker je to P-fet se vklopi. Namesto R1 in R2 bi bilo skoraj bolje da uporabiš trimmer in natančno nastaviš zadevo ali pa uporabiš dražje precizne upore. Celotno regulacijo po mojem spraviš na 2.5x2.5cm enostransko vezje za eno celico, upore pa uporabiš keramične 10 ali 25W ter jih distanciraš od PCB-ja, da se lahko zračijo

Če uporabiš žarnico imaš še vidno indikacijo da je zadeva polna, vendar potem nastane težava, če se nitka pretrga ali pa vse skupaj zgubi kontakt zaradi tresljajev in tako balansiranje ne deluje. Tako bi sam še vedno raje posegel po uporu in ledici ter preduporom za njo.

Dobro bi bilo dodati še kakšen kondi med referenco in maso, da stvar ne zaoscilira.


Polnilec bi sam skonstruiral kar iz PFC vezja, vendar imaš potem omrežno napetost direktno na bateriji/ohišju motorja/kar je direktno povezano. Zadeva ni nič drugega kot step-up converter z nekaj logike.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Polnilec z DC vhodom za LiFePO4

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
131030 (846) bean
»

Vezava li-ion celic

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
363748 (2717) darkolord
»

18650 baterije... mnenje

Oddelek: Pomoč in nasveti
409690 (6365)          
»

Polnjenje 16850 battery packa

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
404188 (3422) jest10
»

12V BoostPack z Maxwell 2600F SuperCapi namesto Pb akumulatorja

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
284571 (4252) SplitCookie

Več podobnih tem