Forum » Šport » Katero kolo
Katero kolo
J.McLane ::
Sem moral prav na Stravo iti pogledat mal statistiko, za letos 22k višincev, pa se mi zdi, da ne kolesarim kaj dosti, sem pa letos pretekel 300 km, pohodništva pa tudi za nekih 300 km (višincev od oka 25k).
Sem mal postokal kolege in jih ima kar nekaj od 40k do 80k višincev, pa še na trenažerjih so ob slabem vremenu.
Sem mal postokal kolege in jih ima kar nekaj od 40k do 80k višincev, pa še na trenažerjih so ob slabem vremenu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
joez7 ::
Natreniraj noge, pa ne bo vec problemov. Sem mislil isto iti na predelavo na lazje razmerje na oba kolesa (treking in cestak), pa je ceneje bilo natrenirati noge. Je pa treba mesecno delati vsaj 10k visincev, da se kaj pozna. Zdaj pa niti 15%+ klanci niso vec problem. Je pa fajn ker zdaj spocit na mtb ne vidis 1-3 prestave, tudi ce je 20% klanec.Ja, ker večina rekreativcev dela 10k višincev mesečno..
Daj nehaj, delam nekje 2k (15k višincev) letno, imam le 65kg, pa bi z razmerjem 34/32 preklel vse po spisku na večini klancev, ki jih delam. Jaz lepo mlinčkam z razmerjem 26/32. Začetniki z 90kg pa to rabijo še toliko bolj.
Zlati gral rekreativcev je min 0.75 (0.65 do 0.82) pa max nekje 3 (2.5 do 3.1) pa ni zrastlo pri meni.
Če si preslab - zmajšaš sprednji verižnik, zadaj pustiš pri miru. Spredaj -2z ali -4z delajo čudeže. Je pa treba met gonilko, ki dopušča menjavo verižnikov.
Zakaj 0.75 - rezda mal trpijo noge v klancu - ampak delaš trening za naslednje ture (utrjuješ tetive - in muskulfiber) je pa treba it počas. :) mam pa kar nekaj kil. Ture pa izbiram, da ni v njej več kot 0.7k višincecv.
Tole je bilo mišljeno za MTB.
Za cestaka in gravel pa min 1 in max 4. pa velik km.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
nokken ::
Niti ne, še vedno se najdejo celo "dedki", ker sem že v "letih", ki ga še bolj pritisnejo. Sam imam 32 10-51 in se mi ne zdi noben problem pri 20% v četrti poganjat sploh pa če je lep makadam, na tekmah pa so še bolj brutalni, je pa vsaj motivacija, kaj telo zmore.
No ja tisti 32T spredaj je kar precej pomemben podatek ;) Zame si (zaenkrat) nekako ne predstavljam da bi sel na kaj manjsega kot 36T in pri tem imas na 20-25% klancih kar lepo v prvih treh prestavah. Edinkrat letos sem premisljeval ce sem ze res dovolj star (ja jebiga ravno dobro prisel cez 50), da bi rabil 34T ko sem v Livignu lezel na Carosello in imas v dobrih 5km 1000 visincev... pa sem na koncu ugotovil da bo za par let 36T se vedno ok. :) Je pa sicer precej odvisno tudi od kolesa. Verjamem da kaksen AM/enduro bike s 36T ni ravno vozen, za xc je pa vsaj zame trenutno najbolj optimalna opcija.
Daj nehaj, delam nekje 2k (15k višincev) letno, imam le 65kg, pa bi z razmerjem 34/32 preklel vse po spisku na večini klancev, ki jih delam. Jaz lepo mlinčkam z razmerjem 26/32. Začetniki z 90kg pa to rabijo še toliko bolj.
No glede na vso "pamet" in "treninge" o katerih govoris, bi pricakoval kaj drugega, je pa res da tole razjasni kar par stvari. 2k ne mesec je dobesedno do trgovine in nazaj 2x na teden. 2k visincev je precej normalna stvar za eno turo ne pa za mesecno statistiko. Pa ne samo zame, ampak za precej povprecnega rekreativca. To da naredis letno med 60 in 80k visincev je za mtb precej normalna stvar, tudi ce nisi ravno vsak dan na kolesu. Jaz sem trenutno na 60k, pa sem pozimi raje na smuceh in do aprila ne naredim niti kilometra, od aprila do oktorbra pa imam 50/50 tek in kolo, tako da nisem ravno eden tistih, ki so vse dni na kolesu.
Badwolff ::
Sem moral prav na Stravo iti pogledat mal statistiko, za letos 22k višincev, pa se mi zdi, da ne kolesarim kaj dosti, sem pa letos pretekel 300 km, pohodništva pa tudi za nekih 300 km (višincev od oka 25k).
Sem mal postokal kolege in jih ima kar nekaj od 40k do 80k višincev, pa še na trenažerjih so ob slabem vremenu.
Men se je tud zdela nora šttevilka.
2021, ko sem bil velik na trenažerju, pa delal višince na myrouvy sem naredil 69k
letos, manj trenažerja, pa predvsem sam na trainig delam, tud mal manj kolesa, več laufam, sem pod 20k zaenkrat.
T743 ::
Tudi jaz sem na 60k pri 3k dolžine z 14kg kravo ter 50+ letih ampak v 20% klance vsaj v našem okolišu pač ne gre v 4 prestavi kljub 32 zobniku spredaj. V bistvu bi to rad videl v živo :) Hudiča še na asfaltu pri 20+% rade volje dam na 51 zadaj. Verjetno je z xc raketo drugače, ampak to ne velja za povprečnega "nedeljskega" kolesarja.
Daljše gonilke pa so prej slabost kot prednost zelo odvisno koliko imaš dolge noge. Kolena bodo sigurno bolj na udaru, sediš sicer nižje, boš pa z gonilko prej zapel ob tla. Trend je trenutno na strani krajših gonilk. Sigurno je bolje menjati sprednji zobnik za manjšega, če le gonilka to omogoča.
Daljše gonilke pa so prej slabost kot prednost zelo odvisno koliko imaš dolge noge. Kolena bodo sigurno bolj na udaru, sediš sicer nižje, boš pa z gonilko prej zapel ob tla. Trend je trenutno na strani krajših gonilk. Sigurno je bolje menjati sprednji zobnik za manjšega, če le gonilka to omogoča.
energetik ::
In kaj naj zdaj, se ti klanjam? Govora je bilo o začetnikih, ki delajo še manj letnih km in so 30kil težji od mene. In nekateri kakor da jim hočete vsiliti težke prestave in nizko kadenco iz ne vem katerega razloga. Realno sem odgovoril na konkretno vprašanje, ki ga je nekdo zastavil.Daj nehaj, delam nekje 2k (15k višincev) letno, imam le 65kg, pa bi z razmerjem 34/32 preklel vse po spisku na večini klancev, ki jih delam. Jaz lepo mlinčkam z razmerjem 26/32. Začetniki z 90kg pa to rabijo še toliko bolj.
No glede na vso "pamet" in "treninge" o katerih govoris, bi pricakoval kaj drugega, je pa res da tole razjasni kar par stvari. 2k ne mesec je dobesedno do trgovine in nazaj 2x na teden. 2k visincev je precej normalna stvar za eno turo ne pa za mesecno statistiko. Pa ne samo zame, ampak za precej povprecnega rekreativca. To da naredis letno med 60 in 80k visincev je za mtb precej normalna stvar, tudi ce nisi ravno vsak dan na kolesu. Jaz sem trenutno na 60k, pa sem pozimi raje na smuceh in do aprila ne naredim niti kilometra, od aprila do oktorbra pa imam 50/50 tek in kolo, tako da nisem ravno eden tistih, ki so vse dni na kolesu.
Ja, tudi jaz bi delal več kilometrine in višincev, če bi imel čas. Tako pa imam zaenkrat še ogromno dela tudi okoli bajte in na vrtu, ter z otroki, in enostavno nimam časa za več treninga. Sem pa vsaj konstanten, in delam 2k letno _vsako_ leto. Tako da neko bazično kondicijo vseeno imam.
vires in numeris
nokken ::
Tudi jaz sem na 60k pri 3k dolžine z 14kg kravo ter 50+ letih ampak v 20% klance vsaj v našem okolišu pač ne gre v 4 prestavi kljub 32 zobniku spredaj. V bistvu bi to rad videl v živo :) Hudiča še na asfaltu pri 20+% rade volje dam na 51 zadaj. Verjetno je z xc raketo drugače, ampak to ne velja za povprečnega "nedeljskega" kolesarja.
Tudi z "xc raketo" se je po moje 20% v cetrti prestavi precej mission impossible. Pri meni 4 prestava pomeni 36T spredaj in 33 zadaj. Ja mogoce 50 ali 100m, v dolzino ne v visino, klanec kjer je dober oprijem in gres na vso moc da zgoraj samo se sestopis ker ne mores naprej vec niti stati, ampak realno po moje ni niti najmanjse opcije da bi vsaj kolikor toliko normalno kolesaril pri takih prenosih.
nokken ::
mikhaair ::
Glede na debato so kar hudi rekreativci, jaz imam neki v nogah, tolk da rečem da gre v hrib. Pa sem prejšnji teden šel 830 višincev v 5 km cca. MTB, mislim da imam spredaj 30, seveda cel čas v 1. in konkretno časa tudi levo-desno + postanki. :)
Sicer pa delam ture do 40km, 1200m. Pa gore, tek, plavanje.
Sicer pa delam ture do 40km, 1200m. Pa gore, tek, plavanje.
T743 ::
Saj ne sanjarimo samo povemo kako je v realnosti ;P 20%+ omembe dolgi klanci s v mojem rajonu eni 3je in na te zlezem, če se vse poklopi.:) (jebiga tudi podlaga odigra svoje)
Za normalnega rekreativca se pa "trpljenje" verjetno začne že precej precej prej. Torej junaka, ki v takšen breg lazi v 4 prestavi in ima še precej rezerve, je tako z veliko rezerve treba tudi jemati.:)
Jaz bi si še na gravelu želel imeti najlažjo prestavo vsaj 1:1, ker je tako najbolj zdravo za kolena in črpalko.
Pa kot sem že omenil za kolena je sigurno boljša krajša kot pa daljša gonilka. Je pa težava v tem, ker na večino koles spodnjega in srednjega ranga rinejo standardno 175mm gonilke, kot da imamo vsi enako dolge noge. Sam sem jo menjal iz 175 na 165 in je razlika očitna, pri 165 imam občutek da se vrti, prej na 175 je bilo pa bolj podobno hoji po stopnicah plus tega sem imel še bolečine nad pogačico. Sedaj je ta težava izginila sama od sebe, je pa potrebno pri krajši gonilki ravno za toliko mm dvigniti sedež.
Za normalnega rekreativca se pa "trpljenje" verjetno začne že precej precej prej. Torej junaka, ki v takšen breg lazi v 4 prestavi in ima še precej rezerve, je tako z veliko rezerve treba tudi jemati.:)
Jaz bi si še na gravelu želel imeti najlažjo prestavo vsaj 1:1, ker je tako najbolj zdravo za kolena in črpalko.
Pa kot sem že omenil za kolena je sigurno boljša krajša kot pa daljša gonilka. Je pa težava v tem, ker na večino koles spodnjega in srednjega ranga rinejo standardno 175mm gonilke, kot da imamo vsi enako dolge noge. Sam sem jo menjal iz 175 na 165 in je razlika očitna, pri 165 imam občutek da se vrti, prej na 175 je bilo pa bolj podobno hoji po stopnicah plus tega sem imel še bolečine nad pogačico. Sedaj je ta težava izginila sama od sebe, je pa potrebno pri krajši gonilki ravno za toliko mm dvigniti sedež.
nokken ::
Eno je definitivno podlaga, drugo je pa tudi kolo. En xc (fs ali ht) se v hrib pelje precej lazje in boljse kot neka enduro krava. Ampak kot sem napisal, vsaj zame realno ni nobene opcije, da bi 20% klanec, ki ga je par kilometrov (ali pa magari par 100m) peljal v 4. prestavi (kot sem napisal prej je to zame 36spredaj 33 zadaj, ampak tudi pri 32T spredaj sem skoraj 100% da ne bi bilo dosti boljse). Pa bi rekel da je moj xc fully pri svojih malo manj kot 10.5kg kar precej raketa za v klanec.
Za mtb je to kar precej normalo ja, ne kaksna strasna izjema.
Ne vem kaj sanjate o 20% in je to kao neka norma, ne pa izjema.
Za mtb je to kar precej normalo ja, ne kaksna strasna izjema.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nokken ()
energetik ::
Glede na to da kolesarim že skoraj 40 let, od ceste do MTB, verjetno vem kaj pomeni v klanec vozit s 26/32 vs. 34/32! In za začetnika bo 34/32 zelo težka za v klanec, nič drugega nisem pisal. Če bodo že kolena držala, bo pa utrip na 190+.In kaj naj zdaj, se ti klanjam?
Ni nobene potrebe po klanjanju... mogoce si lahko zgolj malo manj pameten o teh stvareh o katerih vec kot ocitno nekih blaznih izkusenj nimas ;
vires in numeris
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
Vanquish ::
Natreniraj noge, pa ne bo vec problemov. Sem mislil isto iti na predelavo na lazje razmerje na oba kolesa (treking in cestak), pa je ceneje bilo natrenirati noge. Je pa treba mesecno delati vsaj 10k visincev, da se kaj pozna. Zdaj pa niti 15%+ klanci niso vec problem. Je pa fajn ker zdaj spocit na mtb ne vidis 1-3 prestave, tudi ce je 20% klanec.
Cist tak me zanima. Kake mas ti kaj W/kg?
Scorpy84 ::
Natreniraj noge, pa ne bo vec problemov. Sem mislil isto iti na predelavo na lazje razmerje na oba kolesa (treking in cestak), pa je ceneje bilo natrenirati noge. Je pa treba mesecno delati vsaj 10k visincev, da se kaj pozna. Zdaj pa niti 15%+ klanci niso vec problem. Je pa fajn ker zdaj spocit na mtb ne vidis 1-3 prestave, tudi ce je 20% klanec.
Cist tak me zanima. Kake mas ti kaj W/kg?
Na kolesu nimam nic od teh merilce, ker se mi za mtb ne splaca, ker skoz nekje ruknem, specialko premal vozim. Sem pa sel na meritve in sem skoraj 4 min drzal 560w, utrip 176. Ampak te meritve z rezervo jemljem, saj delas v idealnih pogojih. Pri vzponih dvomim, da se priblizam tem stevilkam.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Scorpy84 ()
Scorpy84 ::
87kg imam pri 178cm. Trebuha nimam, ne zgledam pa tipicen suh kolesar :). Delam precej vaje na lastni teži in tudi pocepe z eno nogo.
Twixz ::
Kilaža je pomoje najbolj pomemben faktor za klanc.
Brat ma 20 kil več kot jaz in me na ravnini (ker kolesari precej več kot jaz) nabije ko bika, v klanc pa nima šans. Pač, kolikor sva po stravi gledala segmente :)
Brat ma 20 kil več kot jaz in me na ravnini (ker kolesari precej več kot jaz) nabije ko bika, v klanc pa nima šans. Pač, kolikor sva po stravi gledala segmente :)
IL_DIAVOLO ::
87kg imam pri 178cm. Trebuha nimam, ne zgledam pa tipicen suh kolesar :). Delam precej vaje na lastni teži in tudi pocepe z eno nogo.
Sem enake višine in imam 77 kg, pa sem ze kar bulky.
Tako da ne lazi ali pa imas samo nizke standarde.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
Scorpy84 ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
87kg imam pri 178cm. Trebuha nimam, ne zgledam pa tipicen suh kolesar :). Delam precej vaje na lastni teži in tudi pocepe z eno nogo.
Sem enake višine in imam 77 kg, pa sem ze kar bulky.
Tako da ne lazi ali pa imas samo nizke standarde.
Kot ti reces :).
Vanquish ::
L
Na kolesu nimam nic od teh merilce, ker se mi za mtb ne splaca, ker skoz nekje ruknem, specialko premal vozim. Sem pa sel na meritve in sem skoraj 4 min drzal 560w, utrip 176. Ampak te meritve z rezervo jemljem, saj delas v idealnih pogojih. Pri vzponih dvomim, da se priblizam tem stevilkam.
No to so pa ze lepe cifre, respect.
Sem pogledal sedaj garmin, imam iz mojih vozenj najmocnejsi interval 5min 350w.
Je pa res, da je to bil del ture, ko sem sel po bregih. Vseeno pa nisem niti blizu tvojim
Scorpy84 ::
Verjetno bi isto dosegel ali pa bil blizu. Ze zaradi tega ker v glavi ves, da je to test in ne sparas z energijo, sploh pa ker ves, da ti ni treba cuvati energijo, da prides na cilj. Kolo je na mestu, vse je fiksno, ne lovis ravnotezo, ne zajebavas se s podlago itn... tak das vso energijo das v noge. Pa se lahko reces, da nastimajo klimo na najnizje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Scorpy84 ()
nokken ::
Na 65 kil? Se pravi 6.5 w/kg?
Samo nekaj... upam da je jasno da 6.5W/kg ne pomeni cisto nic, ce ni zraven se casovne komponente. Jaz sem jih pri sebi (pa kar nekaj let po aktivni karieri) do sedaj najvec videl malenkost manj kot 20W/kg.... na 30sec tekaskih intervalih v klanec. Point tega je, da se ve s kaksnim casovnim intervalom se operira. In tistih 6.5W/kg s katerimi zadnje case tako radi operirajo za dokazovanje "alienov" je za tocno dolocen casovni interval, ne pa 6.5W/kg na splosno. Zares ti ni treba biti niti sportnik ne, pa bos za par sekund dosegel 6 ali 7W/kg. Drzati to 10min ali 15min je pa drugo. In teh znamenitih 6.5W/kg, ki naj bi dokazovali da si dopingiran, je za interval 23-25min.
Cleon ::
A ko govorimo o high(er)-end kolesih, so ta vedno s karbonskim okvirjem?
Vidim, da majo nekateri že elektronske menjalnike (sram), je to čist novo al že standard?
Vidim, da majo nekateri že elektronske menjalnike (sram), je to čist novo al že standard?
joez7 ::
A ko govorimo o high(er)-end kolesih, so ta vedno s karbonskim okvirjem?
Vidim, da majo nekateri že elektronske menjalnike (sram), je to čist novo al že standard?
Ja vsak malo boljši je že karbonc, še višje (po ceni) pa Cr-Mb. Cestaki tako, ker so važno grami.
Električne menjalnike Shimano in Sram maš že 10let, je pa tak tak, vedno moraš met s sabo rezervno baterijo (večina ma dodaten nosilec po sedežem) pomoje ni vredno za rekreatica, na AM ali XC je bol važna vila.
Drugače pa jaz vozim med 150 in 250W. Še najraje pa na HR (herc rate) nekje okoli 140. Pa pošteno kaplja od mene (ture nekje 2h+)
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
GupeM ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
87kg imam pri 178cm. Trebuha nimam, ne zgledam pa tipicen suh kolesar :). Delam precej vaje na lastni teži in tudi pocepe z eno nogo.
Sem enake višine in imam 77 kg, pa sem ze kar bulky.
Tako da ne lazi ali pa imas samo nizke standarde.
Tole se kar strinjam, da pri takšni višini in kg mora bit kar precej bulky. Jaz imam pri 190 cm cca 85 kg, pa nisem nič presuh. Sem pa običajno v družbi vedno med bolj suhimi. Seveda če ni zraven raznih najstnikov oz mlajših od 25 let. Ko sem bil jaz star 23 let, sem imel 75 kg pri isti višini. Takrat sem pa res bil suh.
J.McLane ::
Mišična masa pri endurance športih žal ne koristi, sicer pa 190 cm in 75 kg po BMI kalkulatorju (20,8) pomeni normalno in ne suho. Pogačar npr ima BMI 21. Opažam da se je percepcija populacije močno spremenila in ljudje označujejo debelost kot normalno maso in normalno maso kot suhost.
Danes bi vsi nekaj fitnes špilali in žrli samo beljakovine, ampak ko gledam te osebke v fitnesu so si zelo različni nekateri imajo res lean musscle mass, drugi pa ogromno maščobe zraven. Tisti ki so res lean dvomim, da kaj dosti presežejo BMI 25.
Danes bi vsi nekaj fitnes špilali in žrli samo beljakovine, ampak ko gledam te osebke v fitnesu so si zelo različni nekateri imajo res lean musscle mass, drugi pa ogromno maščobe zraven. Tisti ki so res lean dvomim, da kaj dosti presežejo BMI 25.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Egidij88 ::
Jaz imam 187cm in 74kg, vecina folka mi pravi da sem okostnjak
Samo za klance gonit in daljse teke gre pa lepo. Ce bi v fitnesu prezivel toliko casa kot na kolesu in na teku, bi pac imel drugacno postavo...jbg taksni hobiji pac
Samo za klance gonit in daljse teke gre pa lepo. Ce bi v fitnesu prezivel toliko casa kot na kolesu in na teku, bi pac imel drugacno postavo...jbg taksni hobiji pac
IL_DIAVOLO ::
Na 175 cm je optimalno 75 kg, da imas 10kg vec, pa ze moras bit fajn nabildan. Za primerjavo, ronaldo ima 187cm in je tezek samo 83kg.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
worteleven ::
Pozdravljeni. Kupujem kolo, ki bi ga uporabljal za mešano vožnjo po asfaltu in makadamu okoliških cest (nič kaj pretiranega v smislu hribov in luknjastih poti).
Ker se sam ne spoznam prav preveč na kolesa in njihovo opremo, bi mi kakšno mnenje prišlo prav. Skratka, visok sem 182-183 cm do zdaj pa sem gledal predvsem treking kolesa tam nekje do 600EUR.
Začel sem z ogledom cenejših (rang 200-300EUR):
Kilimanjaro Cross mission
Nakamura Platinum 3.2
In pa recimo temo "malo dražji" cenovni rang (~600EUR):
Nakamura Platinum 6.2
Scott SUB Cross 40
Elan Calmer Gent
Pripravljen sem plačati 600EUR-700EUR v kolikor je upgrade vreden denarja v primerjavi s cenejšimi. Razumem, da za več denarja dobiš boljšo kvaliteto, ampak kaj več kot to enostavno nisem pripravljen plačati (vsaj za začetek ne). V trgovinah v katerih sem bil do zdaj, so mi svetovali zelo različno, sploh glede velikosti okvirja - 52 pa vse do 56 in tudi glede tega nimam pojma kaj bi bilo bolje. Verjetno se za ta denar dobi tudi kaj boljše kvalitete, zato se za dodatne predloge lepo priporočam.
EDIT: sem dal linke, pa ne vem zakaj ne delajo.
Ker se sam ne spoznam prav preveč na kolesa in njihovo opremo, bi mi kakšno mnenje prišlo prav. Skratka, visok sem 182-183 cm do zdaj pa sem gledal predvsem treking kolesa tam nekje do 600EUR.
Začel sem z ogledom cenejših (rang 200-300EUR):
Kilimanjaro Cross mission
Nakamura Platinum 3.2
In pa recimo temo "malo dražji" cenovni rang (~600EUR):
Nakamura Platinum 6.2
Scott SUB Cross 40
Elan Calmer Gent
Pripravljen sem plačati 600EUR-700EUR v kolikor je upgrade vreden denarja v primerjavi s cenejšimi. Razumem, da za več denarja dobiš boljšo kvaliteto, ampak kaj več kot to enostavno nisem pripravljen plačati (vsaj za začetek ne). V trgovinah v katerih sem bil do zdaj, so mi svetovali zelo različno, sploh glede velikosti okvirja - 52 pa vse do 56 in tudi glede tega nimam pojma kaj bi bilo bolje. Verjetno se za ta denar dobi tudi kaj boljše kvalitete, zato se za dodatne predloge lepo priporočam.
EDIT: sem dal linke, pa ne vem zakaj ne delajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: worteleven ()
J.McLane ::
Itak, ampak vseeno če mi eden reče, da ima BMI 30, bo to zelo zelo težko samo od mišične mase.
Pač neka osnovna smernica za normalno močnega osebka je.
Sicer pa kako na enostavne način izmeriti % maščobe? DXA scan?
A ni lažje reči naredim bench press z xx kg in počepe z xx kg koliko bi moral biti moj BMI?
Pač neka osnovna smernica za normalno močnega osebka je.
Sicer pa kako na enostavne način izmeriti % maščobe? DXA scan?
A ni lažje reči naredim bench press z xx kg in počepe z xx kg koliko bi moral biti moj BMI?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
GupeM ::
Mišična masa pri endurance športih žal ne koristi, sicer pa 190 cm in 75 kg po BMI kalkulatorju (20,8) pomeni normalno in ne suho. Pogačar npr ima BMI 21. Opažam da se je percepcija populacije močno spremenila in ljudje označujejo debelost kot normalno maso in normalno maso kot suhost.
Danes bi vsi nekaj fitnes špilali in žrli samo beljakovine, ampak ko gledam te osebke v fitnesu so si zelo različni nekateri imajo res lean musscle mass, drugi pa ogromno maščobe zraven. Tisti ki so res lean dvomim, da kaj dosti presežejo BMI 25.
BMI je zgrešena zadeva. Dva z isto višino in istimi kilogrami lahko izgledata povsem drugače. Pa bo eden debel, drugi pa nabildan in fit.
Jaz pri 190 cm in 85 kg imam težave dobit primerne hlače ali srajco. Ali mi je zadeva preširoka ali pa prekratka. No, zadnja leta je lažje, ker imaš slim variante. Pa sem po BMI bližje debelosti kot suhost. Če me pogledaš, je pa takoj jasno, da sem daleč od debelosti.
Ko sem imel pa 75 kg, so se pa prodajalke kar križale, ko sem iskal obleko za maturantski ples. Ni šans, da bi takrat za nek dijaški budget dobil normalno obleko, ki bi mi pasala. Bi rabil custom made.
Invictus ::
Sam sem imel pri 186 cm včasih 67 kg...
Danes sem pa bliže stotki, pa vseeno težko kdo reče da sem debel...
Malo špeha na trebuhu se je nabralo, ampak pač posledica malo bolj ležernih zadnjih let...
Danes sem pa bliže stotki, pa vseeno težko kdo reče da sem debel...
Malo špeha na trebuhu se je nabralo, ampak pač posledica malo bolj ležernih zadnjih let...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Okapi ::
Z dovolj napredno tehtnico.
Sicer pa kako na enostavne način izmeriti % maščobe? DXA scan?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
T743 ::
worteleven je izjavil:
Pozdravljeni. Kupujem kolo, ki bi ga uporabljal za mešano vožnjo po asfaltu in makadamu okoliških cest (nič kaj pretiranega v smislu hribov in luknjastih poti).
Ker se sam ne spoznam prav preveč na kolesa in njihovo opremo, bi mi kakšno mnenje prišlo prav. Skratka, visok sem 182-183 cm do zdaj pa sem gledal predvsem treking kolesa tam nekje do 600EUR.
EDIT: sem dal linke, pa ne vem zakaj ne delajo.
Bolje da vzameš "dražjo opcijo" ima le že hidravlične diske pa tudi menjalniki so za razred višje vsaj pri Nakamuri.
Glede velikosti je težko svetovati točno številko, ker si tam nekje na meji med M in L verjetno bolj M. Najbolje bi bilo probati v trgovini obe velikosti in se potem odločiti. Če je okvir malenkost premajhen je še vseeno bolje kot če je malenkost prevelik samo drža bo bolj zravnana, kar je pa manj utrujajoče, kot če si preveč iztegnjen.
Sedaj gledam velikosti za Nakamuro- zate bi bila po tabeli idealna velikost 54 ampak imajo samo velikosti 52 in 56 v tem primeru bo 56 verjetno boljša izbira.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: T743 ()
worteleven ::
worteleven je izjavil:
Pozdravljeni. Kupujem kolo, ki bi ga uporabljal za mešano vožnjo po asfaltu in makadamu okoliških cest (nič kaj pretiranega v smislu hribov in luknjastih poti).
Ker se sam ne spoznam prav preveč na kolesa in njihovo opremo, bi mi kakšno mnenje prišlo prav. Skratka, visok sem 182-183 cm do zdaj pa sem gledal predvsem treking kolesa tam nekje do 600EUR.
EDIT: sem dal linke, pa ne vem zakaj ne delajo.
Bolje da vzameš "dražjo opcijo" ima le že hidravlične diske pa tudi menjalniki so za razred višje vsaj pri Nakamuri.
Glede velikosti je težko svetovati točno številko, ker si tam nekje na meji med M in L verjetno bolj M. Najbolje bi bilo probati v trgovini obe velikosti in se potem odločiti. Če je okvir malenkost premajhen je še vseeno bolje kot če je malenkost prevelik samo drža bo bolj zravnana, kar je pa manj utrujajoče, kot če si preveč iztegnjen.
Sedaj gledam velikosti za Nakamuro- zate bi bila po tabeli idealna velikost 54 ampak imajo samo velikosti 52 in 56 v tem primeru bo 56 verjetno boljša izbira.
Hvala za vse te informacije. Zanimivo je, da mi je za Nakamuro svetoval prodajalec številko 52, češ da je 56 malo previsoka. Ampak bolj sem bil "pokonci" pri 56, ker je bil sedež pod ravnino balance in mi je bila tudi bolj udobna. V extrem vital mi je svetoval Scotta XL velikost, češ da je L mogoče malo premajhen. Ko sem prišel v Hervis in sedel na Kilimanjarota velikosti 56 (XL), mi je prodajalec dejal, da je ta za višino 190-200 ter da je meni prevelik... Razumem, da verjetno vsakdo kupi kolo po svojih preferencah, ampak zanimivo, da sliši 3 popolnoma drugačne verzije od treh različnih prodajalcev...
T743 ::
Hja saj so tudi 3 različne znamke;) vsak proizvajalec dela velikosti po nekem svojem kopitu, tako, da je res težko kar na počez reči zame je pa točno M oz 52.
Glede višine sedeža ga je pa ravno tako potrebno nastaviti za vsakega posebej, en tak test na brzino je da se vsedeš na kolo naslonjen z roko na zid in postaviš pete na pedala, zavrtiš pedala nazaj in v spodnji legi mora biti noga tako skoraj povsem iztegnjena za pravilno višino.
Pri mtb-jih je še en trik, da se postaviš zraven kolesa in se nagneš preko sedeža, ki si ga postaviš pod pazduho ter se z iztegnjenimi prsti dotakneš ravno sredine gonilnega ležaja. Ta dva načina sta verjetno povsem dovolj za občasne vožnje, pri resni rekreaciji se pa tako ali tako hitro pokaže, ali kaj ne štima, ker se definitivno prej ali slej pojavijo bolečine bodisi v kolenih ali zapestjih, če sedež ni prav nastavljen, pri tem ni važna samo višina ampak tudi pomik naprej ali nazaj, s čimer si tudi lahko malo prilagajaš "velikost" okvirja. Pri nekoliko premajhnem ga spraviš čimbolj nazaj kolikor dopuščajo vodila in obratno.
Glede višine sedeža ga je pa ravno tako potrebno nastaviti za vsakega posebej, en tak test na brzino je da se vsedeš na kolo naslonjen z roko na zid in postaviš pete na pedala, zavrtiš pedala nazaj in v spodnji legi mora biti noga tako skoraj povsem iztegnjena za pravilno višino.
Pri mtb-jih je še en trik, da se postaviš zraven kolesa in se nagneš preko sedeža, ki si ga postaviš pod pazduho ter se z iztegnjenimi prsti dotakneš ravno sredine gonilnega ležaja. Ta dva načina sta verjetno povsem dovolj za občasne vožnje, pri resni rekreaciji se pa tako ali tako hitro pokaže, ali kaj ne štima, ker se definitivno prej ali slej pojavijo bolečine bodisi v kolenih ali zapestjih, če sedež ni prav nastavljen, pri tem ni važna samo višina ampak tudi pomik naprej ali nazaj, s čimer si tudi lahko malo prilagajaš "velikost" okvirja. Pri nekoliko premajhnem ga spraviš čimbolj nazaj kolikor dopuščajo vodila in obratno.
Sparkxl ::
Sem visok 183, imel že ene 10 mtb in treking peciklov različnih znamk...vsi velikost L. Sem tudi vozil M in XL, pa mi niso bili prav.
Ampak ni nujno da je pri tebi isto. Je odvisno od dolžine nog in trupa
Ampak ni nujno da je pri tebi isto. Je odvisno od dolžine nog in trupa
Blinder ::
Sem bil v Hervisu in imajo par koles znizanih iz 400-500 na ~250 €.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
worteleven ::
Sem bil tudi sam v Hervisu. Edini, ki mi je zares padel v oči je Elan Calmer, ki se prodaja za 449€.
https://www.hervis.si/shop/Oprema/Koles...
Mi je pa zanimivo, da je toliko cenejši, pa ima Shimano Deore menjalnike, Shimano zavore pa tudi amortizerje z večjim hodom, pa je "le" 449€. Za primerjavo, Scott Sub 40 ima Tektro zavore in altus menjalnik, pa je cca 200€ dražji. Na kaj je fajn biti najbolj pozoren pri nakupu kolesa? Poleg tega, da ti je prav, seveda :D
https://www.hervis.si/shop/Oprema/Koles...
Mi je pa zanimivo, da je toliko cenejši, pa ima Shimano Deore menjalnike, Shimano zavore pa tudi amortizerje z večjim hodom, pa je "le" 449€. Za primerjavo, Scott Sub 40 ima Tektro zavore in altus menjalnik, pa je cca 200€ dražji. Na kaj je fajn biti najbolj pozoren pri nakupu kolesa? Poleg tega, da ti je prav, seveda :D
Twixz ::
worteleven je izjavil:
Pozdravljeni. Kupujem kolo, ki bi ga uporabljal za mešano vožnjo po asfaltu in makadamu okoliških cest (nič kaj pretiranega v smislu hribov in luknjastih poti).
Ker se sam ne spoznam prav preveč na kolesa in njihovo opremo, bi mi kakšno mnenje prišlo prav. Skratka, visok sem 182-183 cm do zdaj pa sem gledal predvsem treking kolesa tam nekje do 600EUR.
Začel sem z ogledom cenejših (rang 200-300EUR):
Kilimanjaro Cross mission
Nakamura Platinum 3.2
In pa recimo temo "malo dražji" cenovni rang (~600EUR):
Nakamura Platinum 6.2
Scott SUB Cross 40
Elan Calmer Gent
Pripravljen sem plačati 600EUR-700EUR v kolikor je upgrade vreden denarja v primerjavi s cenejšimi. Razumem, da za več denarja dobiš boljšo kvaliteto, ampak kaj več kot to enostavno nisem pripravljen plačati (vsaj za začetek ne). V trgovinah v katerih sem bil do zdaj, so mi svetovali zelo različno, sploh glede velikosti okvirja - 52 pa vse do 56 in tudi glede tega nimam pojma kaj bi bilo bolje. Verjetno se za ta denar dobi tudi kaj boljše kvalitete, zato se za dodatne predloge lepo priporočam.
EDIT: sem dal linke, pa ne vem zakaj ne delajo.
Jaz sem kupil za 200€ Lombardota od enega najbolj spoštovanih in uglednih dobaviteljev koles pri nas, ki sicer prodaja tudi Willier, ipd.
Takih fukov kot sem jih imel, ne dam več tako malo za kolo. Schwinna, ko sem ga kupil 15 let nazaj je boljše. Balanca začela rjavet po parih mesecih, kupil sem ga spomladi in še ni bilo konec sezone (po vsaki vožnji kolo shranjeno v garažo), v gonilki je začelo pokat po štirih dneh. Vozil sem se več nazaj k prodajalcu kot pa za rekreacijo.
Ampak, prodajalec na vsak način ni hotel vrniti denarja. Sem dobil zastonj servise, kolesarsko opremo ki je bila vredna več kot sem dal za kolo, uglavnem... Vsaj 500 razkiraj za kolo, rabljeno ali ne.
energetik ::
Jaz pa pravim, reskiraj 100€ za orodje in se nauči servisirat sam. Pa bo tudi bicikl za 150€ laufal kot je treba, za predvideno rabo seveda.
vires in numeris
Kodrnusa ::
worteleven je izjavil:
Sem bil tudi sam v Hervisu. Edini, ki mi je zares padel v oči je Elan Calmer, ki se prodaja za 449EUR.
https://www.hervis.si/shop/Oprema/Koles...
Mi je pa zanimivo, da je toliko cenejši, pa ima Shimano Deore menjalnike, Shimano zavore pa tudi amortizerje z večjim hodom, pa je "le" 449EUR. Za primerjavo, Scott Sub 40 ima Tektro zavore in altus menjalnik, pa je cca 200EUR dražji. Na kaj je fajn biti najbolj pozoren pri nakupu kolesa? Poleg tega, da ti je prav, seveda :D
Tole izgleda meni noro dober deal.
Za manj kot 500EUR celotna deore oprema...
Še nisem videl take cene nikjer...
Ce pogledas na elanovi strani ima altus in tektro opremo ta model.
Preveri če je vse deore, potem je to top deal
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Kodrnusa ()
markosismis ::
Pozdrav,
počasi načrtujem nakup cestnega kolesa (ne vem ali bom še počakal na konec sezone ali bom kar kupil). Sedaj sem že nekaj časa izven kolesarstva, tako da kolesa za 5000€ za ponovni začetek ne potrebujem.
Iščem nekaj v rangu do 1500-2000€ oz. rajši manj, lahko je tudi rabljeno, vendar ne vem kako prepoznati ali je kolo v dobrem stanju ali ne oz. na kaj naj bom pri nakupu rabljenega pozoren.
Gledal sem:
https://www.enduro.si/izdelek/cestno-ko...
https://www.bolha.com/cestna-kolesa/gia...
https://jan-sport.si/product/merida-scu...
https://bajk.si/kolesa/cestna-kolesa/cu...
Pozimi imam namen kupiti tudi trenažer - dobrodošlo tudi kakšno priporočilo še za to.
počasi načrtujem nakup cestnega kolesa (ne vem ali bom še počakal na konec sezone ali bom kar kupil). Sedaj sem že nekaj časa izven kolesarstva, tako da kolesa za 5000€ za ponovni začetek ne potrebujem.
Iščem nekaj v rangu do 1500-2000€ oz. rajši manj, lahko je tudi rabljeno, vendar ne vem kako prepoznati ali je kolo v dobrem stanju ali ne oz. na kaj naj bom pri nakupu rabljenega pozoren.
Gledal sem:
https://www.enduro.si/izdelek/cestno-ko...
https://www.bolha.com/cestna-kolesa/gia...
https://jan-sport.si/product/merida-scu...
https://bajk.si/kolesa/cestna-kolesa/cu...
Pozimi imam namen kupiti tudi trenažer - dobrodošlo tudi kakšno priporočilo še za to.
worteleven ::
worteleven je izjavil:
Sem bil tudi sam v Hervisu. Edini, ki mi je zares padel v oči je Elan Calmer, ki se prodaja za 449EUR.
https://www.hervis.si/shop/Oprema/Koles...
Mi je pa zanimivo, da je toliko cenejši, pa ima Shimano Deore menjalnike, Shimano zavore pa tudi amortizerje z večjim hodom, pa je "le" 449EUR. Za primerjavo, Scott Sub 40 ima Tektro zavore in altus menjalnik, pa je cca 200EUR dražji. Na kaj je fajn biti najbolj pozoren pri nakupu kolesa? Poleg tega, da ti je prav, seveda :D
Tole izgleda meni noro dober deal.
Za manj kot 500EUR celotna deore oprema...
Še nisem videl take cene nikjer...
Ce pogledas na elanovi strani ima altus in tektro opremo ta model.
Preveri če je vse deore, potem je to top deal
Se bom moral ustaviti v Hervisu še enkrat, da se prepričam. Nasploh je njihova stran precej katastrofalna. Prodajajo tudi dve različni Elan Calmer Gent kolesi.. en je 449€, drugi pa 629€. No.. v trgovini sem videl samo tistega za 449€, tako da na koncu ne veš a so samo podatki na njihovi strani napačni in gre dejansko za eno kolo z dvema različnima cenama, al kako.. In to ni edini artikel za katerega imajo podvojene vnose na spletni strani.
predi ::
@worteleven, tisto sta različni kolesi, različni modelni leti. Lani sem pred nakupom kolesa spremljal tudi Calmer Genta, 2022 vs 2023 (imela sta različno opremo). Cena je bila takrat nekaj čez 700€ za dražjega, cenejši pa je bil tam nekje 550€, podobno kot zdaj. Ne vem pa ali sta to zdaj v tvojem primeru 2023 vs 2024.
Hervis v fizičnih trgovinah včasih prodaja tudi kolesa, ki jih sploh še ni v njihovi spletni trgovini.
Hervis v fizičnih trgovinah včasih prodaja tudi kolesa, ki jih sploh še ni v njihovi spletni trgovini.
ziggy42 ::
Pri Schwalbeju bi jaz za hitrejso gledal Thunder Burt ali Rick XC Pro, drugace pa kar se mene tice najboljsa opcija Vittoria Mezcal. Dalec najhitrejsa XC guma z dovolj oprijema, da jo je dovolj za vse moje potrebe, pa ni da vozim easy traile in makedame, pac pa vecino tistega, kar vecina vozi z allmountain/enduro kolesi ;)
Sem poslušal tvoj nasvet in si privoščil Mezcale, sicer Trail varianto ker imam zračnice. Prvi vtisi so zelo dobri, oprijem je nedvomno boljši kot pri Schwalbe Rapid Rob, predvsem na kotalečih kamnih in zemlji. Ratalo mi je tudi za 3 minute (16%) izboljšati osebni rekord pri vzponu na bližnji hrib. Kako se pelje po cesti, še sporočim.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ziggy42 ()
nokken ::
Sicer so Mezcal precej hitre, ampak tistih 16% boljsi cas bos pa vseeno moral pripisati cemu drugemu kot zgolj gumam