» »

Katero kolo

Katero kolo

««
65 / 98
»»

Scorpy84 ::

Stari jekleni je gorski kolo 21 prestav, tudi prestave me ovirajo, ker jih je premalo, ima pa precej debelejse gume kot pa treking. Vsa tri kolesa vzdrzujem, ok jekleni še čaka na menjavo ležaja in redno jih čistim, seveda tudi mazanje. Se pa na novejši kolesih, pedala veliko bolj gladko premikata, ker sta tudi nova kolesa, jekleni ima poškodovan gonilni ležaj. Glede zračnega upora, bolj ga čutim na jeklenem, kot pa na trekingu, ker na trekingu imam več maneverskega prostora kako nastaviti sedež. S trekingom sem vozil za foro 3-4 km povprečno 40 km/h, ampak še vedno ni isti občutek kot pa na jeklenem, ko pritiskam pedala, kjer mi dela največjo razliko. Pri jeklenem dobesedno čutim, ko pritiskam pedala in premik kolesa, pri drugih dveh je vse bolj mehko, pri prenosu moči. Ravno to je razlog, da se starega kolesa še nisem rešil, pa prešel na novejše.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Scorpy84 ()

energetik ::

Lej brez powermetra in enakih okoliščin (predvsem veter in klanec) se to še vedno samo občutki. Imam točno tako kot ti, starega jeklenega MTB 26" in alu treking 28", oba zrihtana v nulo, ležaji namazani in nastavljeni, novi gonilni ležaji, nove povoskane ketne, gume na 3,5bar. Ni nobene razlike v občutku ob pritiskanju, da bi bilo kje kaj mehko itd.
Gre pa alu treking za odtenek hitreje, ker so gor 28" gume brez profila. Balanca je na isti višini pri obeh, nekje 1cm nižje od sedeža.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

GupeM ::

@Scorpy84: S čim pa meriš hitrost? Imaš na njih tisti klasični števec, ki meri hitrost glede na število obratov gume? So velikosti gum pravilno nastavljene?

Scorpy84 ::

Gps uporabljam, na uri in na kolesu. Imam tudi kolesarski stevec, ta kaze vedno malenkost vec.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Scorpy84 ()

UkrFTW! ::

Black Dragon je izjavil:

Btw, ko si v kondiciji in lahko držiš utrip 180 preko uro ali več pri recimo srednjih 30-tih in si na dropsih z 40mm plašči na 3 barih lahko imaš 35 - 40km/h hitrost. Je pa dejstvo, da traja nekaj let, da se prideš do tega fitnesa :)

Nekam dosti je 180 1 uro.

sdafsda ::

UkrFTW! je izjavil:

Black Dragon je izjavil:

Btw, ko si v kondiciji in lahko držiš utrip 180 preko uro ali več pri recimo srednjih 30-tih in si na dropsih z 40mm plašči na 3 barih lahko imaš 35 - 40km/h hitrost. Je pa dejstvo, da traja nekaj let, da se prideš do tega fitnesa :)

Nekam dosti je 180 1 uro.


Dej nehi no. To je 90-100% pulza. Kle je za bit kako minuto,...dve max. Tut če je to cona 4, nimaš kle kej delat več kot 10-15minut.

scipascapa ::

napačno

Zgodovina sprememb…

zavajon ::

Približen izračun maksimalnega srčnega utripa je 220 - starost. Za bolj natančen pa bi moral delati Conconi test, ki pokaže, pri kateri obremenitvi utrip neha linearno naraščati. Preko te vrednosti naj človek ne bi smel biti dosti časa.

Black Dragon ::

sdafsda je izjavil:

UkrFTW! je izjavil:

Black Dragon je izjavil:

Btw, ko si v kondiciji in lahko držiš utrip 180 preko uro ali več pri recimo srednjih 30-tih in si na dropsih z 40mm plašči na 3 barih lahko imaš 35 - 40km/h hitrost. Je pa dejstvo, da traja nekaj let, da se prideš do tega fitnesa :)

Nekam dosti je 180 1 uro.


Dej nehi no. To je 90-100% pulza. Kle je za bit kako minuto,...dve max. Tut če je to cona 4, nimaš kle kej delat več kot 10-15minut.


Potem pa nisi navajen delat v coni 4 in 5 več časa. Če samo voziš v coni 2 ne pričakovati od telesa, da boš zmogel 1 uro v rdeči. Franja je lep primer 172 utripa 4 ure pri 33ih. Dejstvo pa je, da imamo ljudje različno število utripov tudi v isti starostni skupini in spolu.

Za 35 let cca utrip pri 183-185 za 25-30min vadbe v rdeči (splošna populacija).

13kg težek gravel ali ciklokros kolo je z Shimano Sora in dobri fitnesom prehiti enega na Dura Ace specialki z samo nedeljskimi treningi vsak trening. Dieta > treningi > oprema.
Time will tell.

sdafsda ::

172 utrip pač ni cona 5. Za mlajše je to clo cona 3. Verjetno se zato to da.

jotunn2 ::

zavajon je izjavil:

Približen izračun maksimalnega srčnega utripa je 220 - starost. Za bolj natančen pa bi moral delati Conconi test, ki pokaže, pri kateri obremenitvi utrip neha linearno naraščati. Preko te vrednosti naj človek ne bi smel biti dosti časa.

Eno je max HR (ta kvazi 220-starost), drugo je anaerobni prag in stvar sta zares povsem nepovezani. Anaerobni prag dolocis s Conconi testom, max HR pa na Conconi testu ne bos dosegel. Je pa v vecini primerov max HR precej nepomemben, anaerobni prag pa je zares ena najbolj pomembnih stvari pri vsem treningu.

Black Dragon je izjavil:

Potem pa nisi navajen delat v coni 4 in 5 več časa. Če samo voziš v coni 2 ne pričakovati od telesa, da boš zmogel 1 uro v rdeči. Franja je lep primer 172 utripa 4 ure pri 33ih. Dejstvo pa je, da imamo ljudje različno število utripov tudi v isti starostni skupini in spolu.

Rdece je precej ohlapna stvar, ki realno ne doloca nic. Z4 in Z5 sta pa prav tako svetlobna leta dalec, ceprav ju loci zgolj 1 ali 2 utripa. V Z5 prav dolgo nihce ne more biti, preprosto zato, ker fiziolosko telo tega ni sposobno delati. Z5 je vse kar je nad anaerobnim pragom in takrat se mlecna kislina proizvaja hitreje kot se lahko razgrajuje. Zato si v Z5 casovno precej omejen, ne glede na to kako dobro si natreniran. Vecinoma je to tam nekje 15-20min za top sportnike (za slabo/napacno trenirane rekreativce se precej manj). To seveda ne pomeni da je 15min in potem konec, ker pri vecini sportov hitrost in napor vseeno malo niha (5min malo "lazjega" napora po ravnini ali po klancu dol precej spremeni stvari). Z4 po drugi strani pa je dokaj neproblematicno vzdrzevati tudi uro in vec, seveda z ustreznim treningom.

energetik ::

Black Dragon je izjavil:

13kg težek gravel ali ciklokros kolo je z Shimano Sora in dobri fitnesom prehiti enega na Dura Ace specialki z samo nedeljskimi treningi vsak trening. Dieta > treningi > oprema.
S tem se popolnoma strinjam. Oziroma bi obrnil Trening > prehrana > oprema.
Seveda če pri opremi gledamo vsaj primerljivo, torej ne npr. MTBja s specialko. Že čisto osnovna specialka npr. Decathlon Triban120 je pa dovolj, da prehitiš nekoga na karbonski Dura Ace, če si bolj natreniran. Trening, ure in km-ji na biciklu so vse.

Glede utripa, zaradi lastnega zdravja se ne približujem HRmax. Sicer predlani na Franji sem šel kak kilometer na 190 (220-leta očitno pri meni totalno fali), ampak to ni nekaj kar bi hotel redno početi.
Približno vem kje imam prag, na krajših klancih ali pospeševanju grem še par utripov čez, to je pa to. Večinoma pa vozim v Z3 (tempo).
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

jotunn2 ::

Sam za info, glede "vecinoma pa vozim v Z3"... temu se rece garbage miles. Z3 je najbolj neproduktiven trening. Prehitro za vzdrzljivost, prepocasi za hitrost

Badwolff ::

Kot trening najbrž res, kot vsakodnevna vožnja pa nas večina vseen tam vztraja, z4 že greš na polno, z2 se pa res vlečeš. Sam recimo tečt v z2 sploh ne znam.

energetik ::

jotunn2 je izjavil:

Sam za info, glede "vecinoma pa vozim v Z3"... temu se rece garbage miles. Z3 je najbolj neproduktiven trening. Prehitro za vzdrzljivost, prepocasi za hitrost
Za hitrost res prepočasi, ne strinjam se pa, da ne gradiš vdržljivosti.
vires in numeris

jotunn2 ::

To ali se ti strinjas ali ne, nekako nima pomena. Vse strokovne raziskave na tem podrocju pa kazejo, da je edini pravi trening za vzdrzljivost v Z2. Tudi ko gledas trening vdrzljivostnih sportnikov in to takih, ki imajo medalje s svetovnih prvenstev in olimpijad, imajo vec kot 80% treninga v Z2.
Z3 se uporablja zelo zelo malo s tocno dolocenim namenom (par dolgih intervalnih treningov (cca. 5-6x15min interval v Z3) na mesec), za vse ostalo je pa dalec najslabsa opcija. Kot sem napisal, prepocasi za hitrost in prehitro za vzdrzljivost. Ja lahko cepas 4 ure skupaj v Z3, rezultat pa bo, da preprosto povedano, skurjen do amena in naslednje 3 dni ne bos skupaj spravil spodobnega treninga, medtem ko bi pri istem ali se daljsem treningu v Z2 brez problema oddela ze popoldanski trening.
@Badwolff ja to je ponavadi posledica tega, da gres laufat in laufas "po obcutku" ne po pulzu. Je pa res, da za nekoga brez precej treninga za seboj ni pretirano lahko teci (ali pa kolesariti v kaksen hrib) pri tako nizkem pulzu. Ampak se navadis, samo prisiliti se moras, pa za zacetek mogoce v kaksen klanec hoditi in se ne ozirati na hitrost temvec zgolj na pulz.

scipascapa ::

Lahko nam laikom poveste kaj je to hudiča Z1-Z5?

Kako dvigniti VO2 max?

J.McLane ::

Že mogoče ampak to tudi pomeni, da moraš v Z2 preživeti več ur na dan, da je od tega kaj efekta.

Kaj je najboljše za zdravje, če si za vadbo na dan vzameš samo pol ure? Ne govorim o neki vzdržljivostni kondiciji, ampak o splošnem zdravju, verjetno je za tako kratek čas bolje iti v Z3/Z4.

Tule so razložene cone:
https://www.polar.com/blog/running-hear...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

scipascapa ::

moj HR max je cca 170-175.

nejc_nejc ::

Jest grem pa na pir s poniyem, s'69.

rejven ::

nejc_nejc je izjavil:

Jest grem pa na pir s poniyem, s'69.


nazaj pa peš?:). Pol je blo že dobr :)

jotunn2 ::

J.McLane je izjavil:

Že mogoče ampak to tudi pomeni, da moraš v Z2 preživeti več ur na dan, da je od tega kaj efekta.
Kaj je najboljše za zdravje, če si za vadbo na dan vzameš samo pol ure? Ne govorim o neki vzdržljivostni kondiciji, ampak o splošnem zdravju, verjetno je za tako kratek čas bolje iti v Z3/Z4.


Ja na zalost vzdrzljivosti ne natreniras drugace kot pa z dolgimi, vec urnimi pocasnimi treningu. Pri tem na zalost ni bliznjic.
Splosno zdravje? Gres ven in se imas dobro. Pa ne mislim ven v gostilno, ampak ven na kolo, s tekaskimi copati, smucami... :) Definitivno pa Z4, ali celo se kaj vec, brez ustrezne vzdrzljivosti in trening podlage, ni ravno hudo pametno za zdravje, ne glede na to kaj novodobni kvazi fitness strokovnjaki s 14 dnevnim internet tecajem na 30+ let lezanja na kavcu, danes svetujejo o raznih HIIT treningih, ki zavaljenega 50 letnika v hipu naredijo top atleta :)) Zares tudi cisto za zdravje, sploh ker se gre verjetno v tem primeru pri vecini za ljudi, ki se niso nikoli ukvarjali s sportom, pocasen low intensity training precej bolj koristi kot kaj hitrejsega.

J.McLane ::

Torej ne verjameš v Hormesis, torej neka meja zdravega stresa, ki je dobra za telo?

Pri Polarju so tole napisali pod Z4:
If you train at this intensity, you'll improve your speed endurance. Your body will get better at using carbohydrates for energy and you'll be able to withstand higher levels of lactic acid in your blood for longer.

JAz vidim samo pluse, ali lahko podaš kakšen vir kjer piše o slabostih Z4, za nekoga ki je normalno fit, briga me za couch potato, ki ležijo cel dan.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

weasel ::

jotunn2 je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Že mogoče ampak to tudi pomeni, da moraš v Z2 preživeti več ur na dan, da je od tega kaj efekta.
Kaj je najboljše za zdravje, če si za vadbo na dan vzameš samo pol ure? Ne govorim o neki vzdržljivostni kondiciji, ampak o splošnem zdravju, verjetno je za tako kratek čas bolje iti v Z3/Z4.


Ja na zalost vzdrzljivosti ne natreniras drugace kot pa z dolgimi, vec urnimi pocasnimi treningu. Pri tem na zalost ni bliznjic.
Splosno zdravje? Gres ven in se imas dobro. Pa ne mislim ven v gostilno, ampak ven na kolo, s tekaskimi copati, smucami... :) Definitivno pa Z4, ali celo se kaj vec, brez ustrezne vzdrzljivosti in trening podlage, ni ravno hudo pametno za zdravje, ne glede na to kaj novodobni kvazi fitness strokovnjaki s 14 dnevnim internet tecajem na 30+ let lezanja na kavcu, danes svetujejo o raznih HIIT treningih, ki zavaljenega 50 letnika v hipu naredijo top atleta :)) Zares tudi cisto za zdravje, sploh ker se gre verjetno v tem primeru pri vecini za ljudi, ki se niso nikoli ukvarjali s sportom, pocasen low intensity training precej bolj koristi kot kaj hitrejsega.


Kaksno je tveganje za zdravje v Z4? Kaj se mi lahko zgodi, glede na to, da prej nisem bil sporten tip, zdaj pa pri teku redno pridem v Z4 (Z2 prakticno preskocim takoj, ko zacnem tect)?

sdafsda ::

weasel je izjavil:

jotunn2 je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Že mogoče ampak to tudi pomeni, da moraš v Z2 preživeti več ur na dan, da je od tega kaj efekta.
Kaj je najboljše za zdravje, če si za vadbo na dan vzameš samo pol ure? Ne govorim o neki vzdržljivostni kondiciji, ampak o splošnem zdravju, verjetno je za tako kratek čas bolje iti v Z3/Z4.


Ja na zalost vzdrzljivosti ne natreniras drugace kot pa z dolgimi, vec urnimi pocasnimi treningu. Pri tem na zalost ni bliznjic.
Splosno zdravje? Gres ven in se imas dobro. Pa ne mislim ven v gostilno, ampak ven na kolo, s tekaskimi copati, smucami... :) Definitivno pa Z4, ali celo se kaj vec, brez ustrezne vzdrzljivosti in trening podlage, ni ravno hudo pametno za zdravje, ne glede na to kaj novodobni kvazi fitness strokovnjaki s 14 dnevnim internet tecajem na 30+ let lezanja na kavcu, danes svetujejo o raznih HIIT treningih, ki zavaljenega 50 letnika v hipu naredijo top atleta :)) Zares tudi cisto za zdravje, sploh ker se gre verjetno v tem primeru pri vecini za ljudi, ki se niso nikoli ukvarjali s sportom, pocasen low intensity training precej bolj koristi kot kaj hitrejsega.


Kaksno je tveganje za zdravje v Z4? Kaj se mi lahko zgodi, glede na to, da prej nisem bil sporten tip, zdaj pa pri teku redno pridem v Z4 (Z2 prakticno preskocim takoj, ko zacnem tect)?


Če si zdrav. Nobeno. Si pa poj nasledne par dni vs polomlen. To je minus, ker če se ne bi tok naprezal bi lahko naslednje dni treniral, tko pa najbrž ne boš.

scipascapa ::

jotunn2 ::

J.McLane je izjavil:

Torej ne verjameš v Hormesis, torej neka meja zdravega stresa, ki je dobra za telo?

Ne tega nisem napisal. Napisal sem, da 10min HIIT trening, ki ga danes promovirajo vsi kvazi fitness strokovnjaki, ni ravno hudo priporocljiv za vse po vrsti in se zdalec ni nekaj kar bi nadomestilo vec urne treninge pri nizki intenzivnosti. Danes se HIIT promovira kot najboljso stvar kar jih je, ker rabis zgolj 5min na dan, preostali dan pa lahko lezis na kavcu, zres hamburgerje in pijes pivo. In cudezno bos izgubil 20kg v enem mesecu, pa noro fit bos postal. No to sem napisal, da niti pod razno to ni res.
Drugace pa trening v Z4 definitivno ima svoje mesto (precej bolj kot trening v Z3) in vsak, ki je normalno fit in ima neko osnovno vzdrzljivost, lahko brez problema dela intervale v Z4 ali Z5. Konec koncev jih jaz osebno se vedno delam, pa ceprav ze lep cas ne tekmujem vec (verjel ali ne, zares ti povzrocijo en precej cool feeling... ce te zanima vec, je kar nekaj raziskav na temo fizicnega napora in generiranja endorfinov). Ampak razumeti je treba da so to intervali, ne "splosen 1 ali 2 urni tek" in jih je fino tudi jemati tako, ne da gres ven in ga cel trening od zacetka do konca zges na polno... jutri pa poskusas ponoviti... in tako v nedogled oz. dokler ne pride do taksnih ali drugacnih poskodb.
@weasel na kratek rok, razen ce si res v k*** in te bo zaradi tega kap, nobenih. Koristi pa tudi ne pretirane. Za vzdrzljivostne sporte, kar tek je, rabis vzdrzljivost. In to natreniras z dolgimi trening pri nizki intenzivnosti. Ja za nekoga, ki pri 30 ali 40 zacne teci ali kolesariti, je precej problematicno iti ven pri pulzi, ki zares pomeni nizko intenzivnost. Zato pac preprosto ne gres ven in odteces 10km pri 5:00min/km tempu, pac pa gres ven in malo teces malo hodis predvsem pa ne gledas na tempo temvec pulz. Ce te moti, da te bo soseda videla da hodis namesto teces, gres pac tja, kjer te nihce ne vidi.
Na malo daljsi rok pa je lahko zdravstvenih posledic precej. Se najlazja je pretreniranost, ki pride precej hitreje kot si kdo misli. Ce gres teci za 30min v Z4 in za povrhu brez pretirane osnove, bos do jutri verjetno dovolj pri sebi, da bos lahko to ponovil, ceprav telo samo niti pod razno ne bo dovolj spocito za ponovitev tega. To ponovis 3, 5 ali 15x in telo bo tako sesuto, da naslednji mesec ne bos imel volje za nic. Vse ostale posledice, od za zacetek mikro poskodb misic, ki se kasneje razvijejo v vnetja, pa do tezav s srcem je pa precej bolj problematicno kot pretreniranost. Tako da poskusi bolj pocasi ;)

s1m0n ::

Kakšna kolesa so to Z1-Z5? To kakšna nova firma koles Heart Rate?
Tema je "Kater kolo..." Tako, da prosim, da se za debato o primernih conah udarcev ob treningu debatira drugje to nepotrebno navlako pa odstrani.

jotunn2 ::

s1m0n je izjavil:

Kakšna kolesa so to Z1-Z5? To kakšna nova firma koles Heart Rate?

Tista malo bolj napredna ne zgolj tista iz bolhe za 36eur. Konec koncev je tudi tvoj post povsem off topic, torej?

Furb ::

Sem pred menjavo cestnega kolesa. Kdaj je najbolj primeren cas za nakup novega cestnega kolesa, z najvecjimi popusti? Kdaj pridejo novi modeli?

sdafsda ::

Furb je izjavil:

Sem pred menjavo cestnega kolesa. Kdaj je najbolj primeren cas za nakup novega cestnega kolesa, z najvecjimi popusti? Kdaj pridejo novi modeli?


Kolesa pomoje cnej ne bodo. Nas je pa kr nekej lastnikov Canyona klele vidim. Ta kolo naročiš online,...in dobiš čez 1-6 mescev. :) Tok da pomoje odlašat je brezveze.

s1m0n je izjavil:

Kakšna kolesa so to Z1-Z5? To kakšna nova firma koles Heart Rate?
Tema je "Kater kolo..." Tako, da prosim, da se za debato o primernih conah udarcev ob treningu debatira drugje to nepotrebno navlako pa odstrani.


Pač mamo kolesarji svojo temo. Kva si sitn no?...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sdafsda ()

mikhaair ::

Leto dve se koles ni dobilo, popustov tudi ne. Sedaj je oboje vsaj deloma nazaj.

Gregex ::

Rabim pomoč pri nakupu gorskega kolesa. Vozim že 15+ let cestaka in se na gorska niti malo ne spoznam. Po nekaj raziskovanja sta mi na hitro na uč padla spodnja dva.

https://www.extremevital.com/sl/kolesa/...

https://www.hervis.si/shop/Oprema/Koles...

Kateri je boljši ali sta tu tu, kateri ima boljšo opremo? Če ima še kdo kak drug predlog. Budget okoli 1000 €.

c0ck4m0u53 ::

Scott ima feder vilico, KTM ima že zračno, ampak je to vstopni model zračne vilice, zato čudežev ne pričakuj. Scott ima še prvi menjalnik (2 šajbi), KTM ima zgolj zadnjega. Nisem videl, da bi imeli podatek kakšna gonilka je na KTM, tako da ti ne morem povedat, koliko je razlike v prestavnih razmerjih med obema, ampak verjetno ni nekaj kar bi se opazilo.

Če ti je vseeno za znamko bicikla poglej še tega v Intersportu Genesis IMPACT LTD. Kolo je cenejše, opremljeno enako oziroma malenkost bolje, kot KTM.

V kolikor, pa si pripravljen dat toliko kot je KTM bicikel, se pravi 1100EUR in ti tujina ni ovira bi, pa pogledal v smeri Radon CRAGGER 7.0. Vilica Marzocchi Bomber Z2, podznamka Fox, s 130mm hoda, potopna sedežna opora, kar zna prit prav pri kakšnih bolj strmih spustih, da te vseskozi ne vleče čez krmilo.

Edit: Šele sedajle sem opazil, da so na Radon.de cene brez davka, tako da je cena potem že 1300EUR(nemški 19%DDV) + 70EUR za poštnino.
If citizens cannot trust that laws will be enforced in an evenhanded
and honest fashion, they cannot be said to live under the rule of law.
Instead, they live under the rule of men corrupted by the law. - Dale Carpenter

Zgodovina sprememb…

scipascapa ::

Če boš vzel v Intersportu glej, da bo takrat, ko ima MERCATOR TROJNE pike....tko je skoraj 2800 pik....100 € fasunge gratis...če pa greš na 3500 pik je pa to 200€.

vilonja ::

Pozdravljeni,

imam starega treka in bi ga v grevla predelal. Navajen sem na specialko in mi tudi pozicija ustreza, zato bi bilo treba menjat gume, balanco in shifterje.
https://archive.trekbikes.com/us/en/201...

Verjetno več kot 35mm na tole ne bo slo. Pomoje mam gume ze izbrane in sicer continental cross king 35. Ma kdo mogoče ksn drug predlog?
https://www.grasca.si/plasc-continental...

Me je zanimalo, če bi mogoče šlo 40mm gor, sem odrezal palcko 4cm dolgo in probal koliko je se placa. Saj 40mm guma je tudi visja? Ko sem dal palčko vmes, ni ostalo nič več placa.

Zanima me glede shifterjev, trenutno gledam tele iz amazon, ki so sicer dražji kot na aliexpress (prej bo prisel iz amazona). Mi je čudno, da so na amazonu tko slabo ocenjeni. Saj gre verjetno za iste shifterje?
https://www.aliexpress.com/item/3281275...
https://www.amazon.de/-/en/Bicycle-Cont...

Imam 3x9 prestav, spredaj alivio, zadaj deore, predvidevam da je tole kompatibilno?

robo125 ::

Še najbolje bi bilo dobiti nekoga, ki ima stare v brake v predalu in si jih testno izposodiš in namontiraš. Te robe se nekaj valja pri kolesarskih servisih. Potem izbereš/kupiš ročice. Jaz sem kupoval in uporabljal samo sram, shimano, tudi diacompe in tektro (vse od tega je bilo dobro, primerno ceni seveda). Načeloma je bolje, da vidiš kaj kupuješ, tudi če daš kakšen euro več. Pri starih biciklih z dosti km in alu obroči z zavorno površino je dobro kontrolirati obrabljenost stene obroča.

Glede kompatibilnosti najbolje vprašati servis ali če pišeš na forum https://www.retrobike.co.uk/ boš dobil hitro odgovor, čeprav je tvoj bicikel preveč nov za tam. Drugače si izmeriš pull pri menjalni ročici pri eni prestavi in poskusiš dobiti to pri novi.

Verjetno ima kolo navedeno max širino gum (clearance)?

Pri sliki mini vbrakeov ni dobro vidno ali imajo dodatno vležajenje. Verjetno nimajo, potem so lowend (s časoma dobijo zračnost, posledično lahko začnejo zavore 'cviliti').

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: robo125 ()

vilonja ::

Kar se samih shifterjev tiče, ki sem jih linkal, jih je zelo pohvalil TraceVelo (en youtuber, ki testira dosti kitajske robe za kolesa), sicer 2x11 izvedbo ampak vseeno:


Kar sem izvedel je, da je problem pull pri V-brake zavorah (long pull), ker ne pašejo na road shifterje (short pull). Nekje sem na internetu zasledil, da bi lahko uspelo, če bi zamenjal v brake zavore za mini-v brake, ki imajo krajšo ročico:
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B...
Trenutno imam v brake, ki ima 110 dolgo ročico.

Je pa še ena možnost, da se dokupi tak adapter, samo mi je menjava na mini-v brake bolj všeč.
https://www.aliexpress.com/item/1005001...

Trenutno ma gume gor 32mm, na servisu sem vprašal, pa so rekli, da bi šlo 35mm gor, trenutno je na vsaki strani vsaj 8mm placa do okvirja. Nič pa na internetu piše, kok je max clearance.

robo125 ::

Se da veliko narediti. Če imaš čas. Jaz sem se nekaj časa vozil s cantilever ročicami in vbrake čeljustmi (velika zavorna moč, a zavorne čeljusti so tik ob obroču), več let pa sem imel na kolesu vbrake ročice in cantilever zavorne čeljusti (moraš krepko stisniti da se ustaviš). To med sabo ni kompatibilno zaradi long pull vs short pull. Ampak če te ne moti performance, pač ok. Lahko pa daš adapter. Samo bolje vprašati enega ki je to že delal, ker ni samo short pull in long pull. So tudi vmesne variante...torej rabiš pull v mm za obe komponenti.
Glej (na koncu): https://www.sheldonbrown.com/canti-dire...
Po moje moraš dobiti kakšno tabelo.

Predelave so fajn za se učiti, pod črto je najbolje enostaven dobro delujoč sistem.

Kot zanimivost - leva ročica SRAM ROCKET TWISTER namenjena za 3x9 spd (torej 3 brzine) se lahko uporabi kot desna ročica 3x8 spd (torej za 8 brzin). Pull zgreši za tam okoli 0,1mm/prestavo. Kar se v praksi pozna šele pri osmi prestavi.

sdafsda ::

Glupo vprašanje: na aliexpres sm naroču te kolesarske gate z gelom. Unim rdečim. Kako so prav obrnene? Na enih slikah kažejo gel notr, na drugih ven. :P

</head> ::

Gel notri. Gel zunaj kažejo samo zato, da se na sliki vidi kako izgleda.

Matthew ::

@vilonja, jaz imam identičnega Trek-a, ampak novešji (mislim da 2016) model. Ne vem koliko je okvir drugačen, ampak jaz sem na svojega spravil tele 40mm gume: https://trgovina.span.si/sl/Plasci/Plas...
Ko sem doma sam meril clearance, sem imel občutek, da bi bilo prostora komaj za 38mm. Potem pa smo na servisu probali eno 38mm in eno 40mm, ki sta se jim tam valjali in smo ugotovili, da grem komot na 40.

MTB4life ::

vilonja je izjavil:

Pozdravljeni,

imam starega treka in bi ga v grevla predelal. Navajen sem na specialko in mi tudi pozicija ustreza, zato bi bilo treba menjat gume, balanco in shifterje.
https://archive.trekbikes.com/us/en/201...

Če imaš izmeri s kljunastim merilom.
Jaz sem na star jeklen treking okvir spravil 50mm oz. 2.00/29'' MTB plašče.

</head> ::

Fora je, da dostikrat dimenzije napisane na gumi nimajo veliko veze z dejanskimi dimenzijami, ko je guma napolnjena. Velikokrat so napolnjene 3-5mm ožje. Včasih so širše..
Tako da je lahko 40mm guma napolnjena zares široka 36mm.
Tule imaš tabelo za občutek - gledaš specified/measured width:
https://www.bicyclerollingresistance.co...

No pa še pomemben podatek, da želiš pri gravlu še nekaj placa za pesek/blato.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: </head> ()

MTB4life ::

Seveda, vendar je zelo redko, da so širše od normirane dimenzije. Na širino plašča vpliva tudi širina platišča.

Vseeno pa imaš neko osnovo katero dimenzijo iskati.

Jaz večino časa vozim s grevlom po kolovozih in poljskih poteh, prostora imam samo nekaj mm in nikoli ni bilo težav. Res je, da ni to neko vredno kolo, ampak kolo za v službo (20km v eno stran).

one too many ::

@vilonja:
Na kratko: opusti vse upe.

Poleg mini-V brakov lahko namestiš tudi cantilever zavore. So pa zafrknjene za nastavit.

Večji problem bo sprednji menjalnik, verižniki in gonilka oziroma ležaji.
MTB sprednji menjalnik oziroma ročke imajo drugačna razmerja premika menjalnika in žice, zato ne ustrezajo cestnim ročkam.
Ker so sprednji menjalniki poceni, pomisliš na namestitev cestnega menjalnika. Verjetno ne bo šlo. Prvič, menjalnik bo prevelik za verižnike in bo slabo prestavljal. Drugič, vprašanje, če je razlika v številu zob med dvema največjima verižnikoma ustrezna (Če se pravilno spomnim, je lahko razlika manjša, ne pa večja?). Tretjič, mislim, da so na MTB kolesih gonilke bolj zunaj kot na cestnih kolesih, tako da niti položaj menjalnika ne ustreza, kar pa je morda možno rešiti z vijakoma za skrajni legi.

Lahko poskusiš s cestnim menjalnikom, gonilko in ležaji. Toda cestne gonilke imajo po navadi verižnike 50-39-30, kar je verjetno preveč za gravel kolo.

Če kaj pomaga: moj oče je 9 redno Ultegro spravil na 48-38-26 zob spredaj (namesto 52-42-30) in zadaj kaseta 11-34 z Deore MTB menjalnikom. Pa brez komentarjev, kakšen prenos je 26/34 na cestnem kolesu. Za 72 letnika je super, da prileze na Galibier, ali Sorico in Pokljuko v enem dnevu.

vilonja ::

Hvala za feedback.

Trenutno sem dal gor gume continental cross king 35 in sem trenutno zadovoljen. Vec potem rajsi nisem dal, saj imam širino notranjega obroča samo 15mm. Tale stran predlaga, da je za 15mm širino največ kar dam lahko gor 32mm:
https://www.sheldonbrown.com/tire-sizin...

Sem razmisljal, da bi potem sprednji menjalnik kar opustil in bi kupil npr. tole 1x10 grupo za 140 eur. Trenutno je spredaj razmerje 48/36/26. Bi lahko npr. samo velik zobnik prestavil na sredino oz. dokupil en manjši zobnik npr.40 ali 42? Tako obdržim staro gonilko in menjam samo kaseto, nov menjalnik in ročke.

https://www.aliexpress.com/item/1005003...

Ena stopnja višje bi mogoče bila tale grupa za 230 eur, kar mi je osebno že kar veliko. Ta grupa je 1x11:
https://www.aliexpress.com/item/1005004...

one too many ::

Glede srednjega zobnika bi moralo delovati, morda bi potreboval le nekaj, kar lovi verigo na verižniku. Tu bi mogoče lahko improviziral in z vijakom za spodnji verižnik postavil menjalnik na sredo.

Vmes sem našel tole:
http://www.jtekengineering.com/shiftmat...
https://www.bike-components.de/en/Jtek-...

robo125 ::

Gonilni ležaj preveri. Na sliki tvojega treka izgleda kot da imaš 'square tapper', na temu kar boš kupil je novejši tip. Preveri navoje v okviru in temu kar boš naročil. Tip navojev gledaš 'sheldon brown'.

Za samo en zobnik spredaj poglej kaj voziš trenutno in zračunaj. Najmanjše razmerje in največje. Recimo če je najlažja kar uporabljaš 24 spredaj in 28 zadaj je razmerje 24/30=0,8. Ti boš imel najlažje razmerje pri spredaj 42 zob in zadaj 42 zob 42/42=1, kar je dve brzini težje (velja pri spredaj 24 pa še to približno, vendar za občutek). Isto narediš še za nizke brzine in dobiš razpon. To je vse kar rabiš. Se mi zdi če je en zobnik spredaj je nekje med 30 in 36 ponavadi...

Ponavadi so različne širine osi pri gonilnih ležajih kolesa. Je dobro malo pomeriti in dobiti kakšno risbo. Celo vse Shimanove ne pašejo. Gledaš da imaš pri kolesarjenju nogi čim bolj skupaj, hkrati pa da zobniki še ne primejo v okvir kolesa. Ma pri samo enem zobniku to ne bo problem. Fajn bi bilo, da bi imel širino osi tako, da, ko bi imel na srednjem zobniku zadaj, bi bila veriga pravokotno na os gonilnega ležaja. Bo pa najbrž delalo tudi če ne.

scipascapa ::

Kaj menite o GARMIN EDGE 530/830?
««
65 / 98
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

A naj kupim gravel bike ali ne? (strani: 1 2 3 411 12 13 14 )

Oddelek: Šport
696122536 (13704) issak
»

Nakup kolesa (strani: 1 2 )

Oddelek: Šport
5511494 (7136) Twixz
»

Rabljeno cestno kolo - na kaj paziti?

Oddelek: Šport
329168 (7866) GizmoX
»

Katero nizkocenovno kolo kupiti (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8632957 (30484) stratosD

Več podobnih tem