Forum » Pomoč in nasveti » Pomen V-Sync-a v nastavitvah za grafiko pri igrah
Pomen V-Sync-a v nastavitvah za grafiko pri igrah
xtrEeme ::
Prosim če mi lahko nekdo, ki ve na kratko razloži kaj pomeni če je vklopljena ali izklopljena nastavitev V-Sync pri nastavitvah za grafiko v igrah. Kaj točno naredi to?
hvala
hvala
DustWolf ::
V-sync je signal ki ga računalnik pošlj ekranu, ko je en zaslon poln (piše se od vogala levo zgoraj, po vrsticah do desno spodaj) in je treba začeti novo sliko. To se dogaja hitro, na LCD zaslonih tipično 60x na sekundo.
Finta je v tem da če imaš dovolj dober računalnik, ta zna izračunat vso potrebno vsebino za prikaz na ekranu več kot 60x na sekundo, kar pa nima smisla ker ekran lahko prikaže samo 60 slik na sekundo (da ne omenimo da jih človek vidi verjetno samo ene 30 od teh ali manj), razen če testiraš svoj računalnik in bi pač rad vedel koliko zmore. Zato imaš v igri opcijo "V-Sync": Če je vklopljena, igrica načrtno bremza računanje grafične vsebine, tako da dobiš samo 60 sličic na sekundo (izračuna eno sliko, počaka na V-Sync signal in potem začne naslednjo); če pa je izklopljena, pa igra nič ne bremza in izračuna tolko kot jih le lahko, da lahko s tem testiraš kako unčinkovita je igra in kako zmogljiv računalnik.
V splošnem je smiselno imet "V-Sync" opcijo vklopljeno, da ne mečeš stran zmogljivosti računalnika za izrisovanje slik ki se nikoli ne prikažejo. Boš pa na tem boardu verjetno srečal tisoč-in-enega gamerja, ki ti bo prigovarjal da je grafika lepša če je V-Sync izklopljen, in podobne neumnosti. To je tako kot z avdiofili in zlatimi kabli.
Finta je v tem da če imaš dovolj dober računalnik, ta zna izračunat vso potrebno vsebino za prikaz na ekranu več kot 60x na sekundo, kar pa nima smisla ker ekran lahko prikaže samo 60 slik na sekundo (da ne omenimo da jih človek vidi verjetno samo ene 30 od teh ali manj), razen če testiraš svoj računalnik in bi pač rad vedel koliko zmore. Zato imaš v igri opcijo "V-Sync": Če je vklopljena, igrica načrtno bremza računanje grafične vsebine, tako da dobiš samo 60 sličic na sekundo (izračuna eno sliko, počaka na V-Sync signal in potem začne naslednjo); če pa je izklopljena, pa igra nič ne bremza in izračuna tolko kot jih le lahko, da lahko s tem testiraš kako unčinkovita je igra in kako zmogljiv računalnik.
V splošnem je smiselno imet "V-Sync" opcijo vklopljeno, da ne mečeš stran zmogljivosti računalnika za izrisovanje slik ki se nikoli ne prikažejo. Boš pa na tem boardu verjetno srečal tisoč-in-enega gamerja, ki ti bo prigovarjal da je grafika lepša če je V-Sync izklopljen, in podobne neumnosti. To je tako kot z avdiofili in zlatimi kabli.
R33D3M33R ::
Z VSync tudi rahlo izgubiš na zmogljivosti, kar pa se da odpraviti, če vklopiš triple buffering.
O tem koliko slik na sekundo paše komu pa ne bi, ker bo v temi hitro nastala fronta :)
O tem koliko slik na sekundo paše komu pa ne bi, ker bo v temi hitro nastala fronta :)
Moja domača stran: http://andrej.mernik.eu
Na spletu že od junija 2002 ;)
:(){ :|:& };:
Na spletu že od junija 2002 ;)
:(){ :|:& };:
xtrEeme ::
DustWolf, ker si že glih tak fajn razložil bi te še prosil da mi vsaj okvirno poveš kaj v bistvu dela anti aliasing in kakšna je razlika med 2x, 4x in tako naprej? (ker glih malo testiram mašino na Crysisu in me zanima kaj vse te finte dobesedno delajo z sliko)
hvala
hvala
Pyr0Beast ::
V-sync je stvar katera prilagodi število sličic na sekundo osveževanju zaslona. Koristi praktično ni, zna pa biti uporabno v primerih, ko grafa -trga- sliko, ko se spodnji del osveži, preden se osveži spodnji del, posledično je tukaj prisoten zamik, če se hitro obračaš.
... če imaš pa stvar izklopljeno, pa stvar lavfa po svojih najboljših močeh, .. je pa zanimiva stvar, ko pri 60, 125, 250, 333 sličicah na sekundo lahko dlje skačeš in hitreje streljaš/menjaš ..
... če imaš pa stvar izklopljeno, pa stvar lavfa po svojih najboljših močeh, .. je pa zanimiva stvar, ko pri 60, 125, 250, 333 sličicah na sekundo lahko dlje skačeš in hitreje streljaš/menjaš ..
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
ender ::
Vsync pomeni, da grafična kartica sinhronizira osveževanje slike z osveževanjem monitorja. Če je izklopljen, lahko pride do trganja, ker grafična kartica spremeni sliko, ko je monitor na sredini izrisovanja (čeprav se slika na monitorju osvežuje najmanj 60x v sekundi, je takšno trganje lahko opazno, in v določenih primerih precej pogosto) - z vklopljenim vsyncom, grafična kartica počaka, da se izrisovanje trenutne slike konča, preden se zamenja slika, iz katere se izrisuje na monitor.
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
DustWolf ::
Ker ima ekran točno določeno število pik navpično in vodoravno, vsaka izmed katerih ima svojo barvo in tako prikazuje sliko, potrebuješ nek način kako boš prikazal sliko na njem ki je v praksi bolj podrobna.
Antialiasing je en izmed načinov. Navadno če imaš izklopljeno, potem so pike na ekranu take barve kot ena izmed pik na tistem mestu v bolj podrobni sliki, kar ponavadi povzroča popačenje slike. Antialiasing vzame za barvo pike raje recimo povprečno barvo vseh pik na istem mestu v bolj podrobni sliki in s tem doseže bolj realističen prikaz. Torej gre za neke vrste megljenje slike, ki povzroči da slika izgleda pravilno, ne glede na to da ekran nima dovolj pik da bi sliko pravilno prikazal.
Ker gre za računanje seveda pomeni dodatno obremenitev procesorja (grafičnega ali osrednjega). 2x in 4x so potem različni algoritmi, ki namesto enostavnega povprečja uporabljajo kako bolj zapleteno funkcijo, ki pomeni več računanja ampak daje vizualno bolj pravilen rezultat.
Še malo slikic ukradenih iz Wikipedie (na sliki naj bi bila šahovnica v perspektivi):
Antialiasing je en izmed načinov. Navadno če imaš izklopljeno, potem so pike na ekranu take barve kot ena izmed pik na tistem mestu v bolj podrobni sliki, kar ponavadi povzroča popačenje slike. Antialiasing vzame za barvo pike raje recimo povprečno barvo vseh pik na istem mestu v bolj podrobni sliki in s tem doseže bolj realističen prikaz. Torej gre za neke vrste megljenje slike, ki povzroči da slika izgleda pravilno, ne glede na to da ekran nima dovolj pik da bi sliko pravilno prikazal.
Ker gre za računanje seveda pomeni dodatno obremenitev procesorja (grafičnega ali osrednjega). 2x in 4x so potem različni algoritmi, ki namesto enostavnega povprečja uporabljajo kako bolj zapleteno funkcijo, ki pomeni več računanja ampak daje vizualno bolj pravilen rezultat.
Še malo slikic ukradenih iz Wikipedie (na sliki naj bi bila šahovnica v perspektivi):
Zgodovina sprememb…
- spremenil: DustWolf ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | nVidia odgovarja AMD-ju (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Grafične kartice | 17070 (12385) | Furbo |
» | VsyncOddelek: Strojna oprema | 2145 (1842) | miraldi |
» | GF6800 in igra Driv3rOddelek: Navijanje | 899 (792) | HyperGL |
» | sam 60 fpsjev???Oddelek: Pomoč in nasveti | 2520 (1757) | stock |
» | FPS in Hz na monitorju v igrah (strani: 1 2 )Oddelek: Igre | 4721 (4113) | BigWhale |