» »

xenon-ski žarometi

xenon-ski žarometi

«
1
2

gori1 ::

Lep pozdrav! 8-)

Mene pa zanima ali bi delovele 4 xenon-ske žarnice priklopljene na ustrezno napetost oz. na inverter.
Nekje sem slišal, da naj bi ta žarnica rabila nekakšen štart. Pomagalo bi mi tudi če kdo ve kako deluje tako imenivan balast v katerem je tudi inverter, ki se prodajajo na bolhi v kompletu za dve žarnice za vgradnjo v avtomobile.
Dobrodošle so tudi zahteve žarnice.

Hvala za odgovore!

Stratus ::

Torej, moj odgovor ne bo direkten na tvoje vprašanje, vendar ti bo pomagal k rešitvi.
Zakonske zahteve za uporabo XENON žarometov nalagajo hkratno montažo sistema za pranje žarometov in avtomatske uravnave višine snopa.
Tile kiti za 70€ in podobne cene nimajo tega zraven. Če te policisti ustavijo z xenonskimi žarometi brez sistema za avtomatsko uravnavo višine snopa in pranja žarometov ti lahko vzamejo prometno in naložijo kazen. Homologacije za tak kit ne moreš narediti, posledično tudi tehničnega pregleda ne!
Zakaj?
Ker vozilu z xenonskimi lučmi brez avtomatske uravnave višine snopa "luči poskakujejo" in poslčedično zaslepijo nasproti vozečega, tudi podnevi. (sem že nekajkrat to doživel ;( ). Pranje stekla žarometa je tudi potrebno ker umazanija nepravilno razprši svetlobni snop kar je spet nevarno za nasproti vozeče.
Skratka raznorazni "kiti" ki se dobijo skoraj na vsakem koraku in na netu so neustrezni in nevarni in posledično daleč najdražji ko te prvič ustavijo z njimi.
Nije žvaka za seljaka !

A ma kdo žvečilni :)

MadMax ::

Poleg naštetega pa tile poceni kitajski balasti "smetijo" po avtoelektiki in posledično ima kar nekaj novejših avtov zaradi tega težave z raznimi moduli, od bordkompjuterja naprej.

Saj če bi otroci ki si take kite vgrajujejo montirali sijalke do ene 3500K bi še šlo, ko pa vidim te modre bliskavice me pa prime da plačam prvi ciganki naj vrže kletev na takega kretena...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

zlobcek ::

Da še jest eno pristavim:

prvič - ksenonski kit ni nič posebnega, svetilnost je tolikšna, kot pri močnih halogenkah (teh sedaj, ki ponujajo 40% ali 50% boljšo svetilnost za pač pol krajšo življenjsko dobo). Bolj, ko gremo proti modri svetlobi, manjša je svetilnost. od 6000k gor svetilnost iz lastnih izkušenj pada ko kamen. Kar pomeni, da modre bleščijo relativno malo, saj se tudi z njimi vidi ene toliko, kot z navadnimi halogenkami. Mogoče je le občutek boljši, saj bolj poudarjajo obcestne črte in znake.

Verjamem, da ste nekje prebrali, da ti policaj napiše kazen in da te ne spustijo čez tehničnega. Mene je na tehničnem le vprašal, če svetijo kaj bolje od navadnih, policaji pa so me ustavili že 5x sredi noči in so me trije vprašali, če imam homologirane luči spredaj. Jasno sem jim odgovoril, da ne. Vprašal sem enega, če je kdaj napisal kazen za take vrste luči. Odgovoril mi je, da zelo verjetno nebo nihče napisal kazni, saj dobiš sedaj v trgovini halogenke, primerljive po svetilnosti, poleg tega pa predstavlja xenon žaromet, kot tak, manjši problem kot recimo sedaj zelo priljubljeni SUV-i, ki imajo lampe pri moji strehi (da ne govorim o xenonu v njih, čeprav mene ne moti). Z vsem se povsem strinjam z g.policajem.

Moj avto pa je star13 let punto MK1 in že malo čez eno leto notri bixenon kit (dvakrat sem šel skozi tehničnega). Torej z relejem in polcevjo za kratke in dolge. Originalne luči od puntota so nevarne za popizdit, saj se z njmi ne vidi skoraj nič. Najprej sem zamenjal navadne halogenke za ultrabright (nevem keri proizvajalec) in sem jih menjal na malo manj kot pol leta. Potem sem se odločil za bixenon. Najprej 8000k, ki mi je bil takrat pač na voljo, nakar sem zamenjal žarnice za 6000k. Razlika med 6000 in 8000 je kar precejšna v prid 6000. Nekoliko premišljujem v smeri 5400k, vendar zaenkrat nebom menjal. Imam pa snop nastavljen največ nekje na srednjo višino in redno gledam, da mi pri spredaj vozečem na varnostni razdalji ne osvetljuje njegovega odbijača. Prav zaradi takih, kot je recimo Stratus in Madmax:P

Če mene kdo vpraša - xenon sistemi so relativno poceni, žarnice naj bi zdržale zelo dolgo, sveti dovolj. Sam ne bom vozil lastnega vozila več brez xenona že zaradi lastne varnosti. Ne glede na starost vozila.

Na nemških forumih sem bral, da niti pri njih noben policaj niti na tehničnem ne kolcajo preveč.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zlobcek ()

jurre ::

@zlobcek

zanimivo, kolega so ustavili nekaj casa nazaj, spredaj je mel angel eyes (homologirane) in xenon kit. Preverli so mu vso homologacijo (ima se spojlerje gor itd...) je bilo ok, potem pa mu je odprt se havbo in zagledal balaste od xenona kita... In veselo mu je pobral dol tablice, ter ga poslal na izrednega tehnicnega (to je bilo v petek zvecer, tako da gres lahko peš domov, pa v soboto nazaj). na tehnicnem so pregledali avto in ugotovili da nima avtomatskega nastavljanja visine. Tako da je moral placati tehnicni pregled + mislim da 125€ kazni...
mene je sicer tudi enkrat ustavil s prejsnim avtom, kjer sem imel kit, pa je vprasal ce ma homologiran xenon...pol sm se mal neumnega naredu pa potem na sreco ni kompliciran, sem rekel da sem nastavil visino in da se nihce ni pritozuje nad slepenjem, tako da me je potem na sreco spustil.
V sedanjem cliotu mam pa na sreco original xenon, tako da mi ni treba vec skrbet.

drugace kakor sem slisal, naj bi bili zdaj dovoljeni kiti, kjer dobis v kompletu zarnice, za pranje luci in za avt. nastavitev...in baje pride okoli 400-500€ (kar je se vedno pol cenej od originala)

@gori1
a ti bi to sploh v avto montiral? za 4 ne vem ce bi bilo enako, rabis pa v vsakem primeru balast (ce kupis kite imas 2 zarnice in 2 balasta, zarnico vezes na balast in iz balasta na original kabel, ti bi potem verjetno moras 4 imet...)

darkolord ::

Kje pa piše, da moraš met avtomatsko nastavljanje višine?

AngelOfDeath ::

V zakonu :\

Xenon luči + avtomatska nastavitev višine + pranje žarometov.
Seveda moraš vse homologirat ;)

Zaenkrat sem zasledil edino Hellin komplet.
edit: Slovnica

darkolord ::

Katerem zakonu?

Zgodovina sprememb…

Pujcek ::

xenon je cist nekaj drugega kot halogenke (halogenke s 50+ svetilnosti jim ne sezejo niti do kolen) tko da to dvoje primerjat je nesmisel.
vsaka xenonska rabi starter (oziroma balast) tako da brez tega ne bo slo. so pa zadeve tako poceni da dvomim da se ti splaca da jih sam delas (glede na to da sprasujes kako delujejo).
:)

gumby ::

zakaj bi sploh dajal tole na avto?
virtual dick +2 efekt?
my brain hurts

zlobcek ::

Pujcek ce das v avto xenon okoli 5400 razlike med njim in tistimi nightbreak halogenkami ali kaj so (pač svetlejše) ne boš opazil. Ne pozabi, da sem vozil to sam. Razlike je edinole pri vžigu, kjer se takoj vidi, da ne gre za halogenke.

Resnično se vidi na prvo oko, da je xenon, če imaš pač 6000k ali višje.

Darkolord nekje v zakonu res to piše, saj sem tudi sam bral.

Gumby nekateri avtomobili imajo original luči brezvezne. Pri mojem puntu sem imel vedno problem, ko sem prišel iz svetlega prostora v avto. Enostavno je bilo, kot bi se vozil brez luči. In to mene moti. Nekaj časa sem imel vgrajene močnejše halogenke, potem pa so prišli ven malo bolj cenovno dostopni kiti. Moj sicer ni bil poceni a sedaj se vsaj vidi na cesto. Avto drugače ni niti malo plastično dodelan in je kompletno originalen. Še litk nimam.

Xenon za lastno varnost, si lahko misliš....

gumby ::

lastna varnost ze, varnost ostalih je pa nepomembna?
taki in podobni zarometi slepijo nasproti vozece, dajte ze to razumet:\
my brain hurts

zlobcek ::

gumby zakaj mene ne splepijo vsi taki, ki imajo enake in podobne komplete vgrajene? Vsi ki me slepijo na cesti imajo večinoma napačno nastavljeno višino snopa. In velika večina teh je navadnih halogenk. Pri nas imamo križišče, ki ima en konec vozišča na takem nivoju, da ti sveti vsak avto direktno v oči. Z mojim avtomobilom se vozi tudi lepša polovica in sem že parkrat stal nasproti mojega vozila na tem križišču. Ne boš verjel, xenon iz lastnega avtomobila mi je v oči nabijal točno toliko kot v novem avdiju a4 (ki je imel nastavitev višine snopa). Srečal sem tudi nekatere z navadnimi halogenkami, ki so bili bistveno bolj moteči. In večina je bila novejšega letnika. Je pa res, da imam jest vgrajen bi-xenon, ki ubistvu višino kratkih luči omejuje sama žarnica, ne luč.

Največja žalost vsega tega je, da je svet že enkrat bil v taki situaciji - točno takrat ko so prišle ven halogenke. Vse so slepile. To je pač razvoj. Tale evforija s xenonom nima nikakršnega smisla.

Če jest s xenonom vidim boljše, folk nasproti pa mi ne žmiga nič, potem je to to.

Phoebus ::

Zlobcek: ne serji klamf. sam imam original xenon tako da nisem proti xenonu. sem pa proti vsem debilom ki me s xenonkami slepijo ko vozijo nasproti. Gre čez hribček pa je nasproti vozeči slep.

stromar ::

Jaz delam 3/4 voženj ponoči in so ti poceni xenon kiti izredno moteči. Raje vidim, da mi kdo pelje nasproti z dolgimi halogenkami kot kratkim xenonom. Največji problem so prav luči v stilu Puntota mk1, Golfa3, R5 in podobnih ki svetijo več po zraku kot po cesti. Tudi luči z gladkim steklom niso dosti boljše, recimo Citroen C3 te slepi že s kratkimi halogenkami, kaj šele če se kdo spomni xenon montirat.

Najhuje pa je, ko nekateri montirajo xenon v kombije, ki imajo luči v višini strehe avtomobila ;((

En dan bom imel dovolj in zmontiral dve 60W stroboskopski žarnici v meglenke, pa se dajmo:D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: stromar ()

darkolord ::

> Darkolord nekje v zakonu res to piše, saj sem tudi sam bral.

V katerem zakonu?

Dr_M ::

Na splosno bi reku, da folk pojma nima, zakaj ma sploh luci.
Torej, ze navadne halogenke znajo bit zelo motece. Ogromno avtomobilov nima nastavljene pravilne visine. Ucasih se ksn bednik najde, ki mu leva luc svetu do vrha drevesa. Nekaterim sploh nobena luc ne dela.
Se pa najde veliko brezveznikov, ki montirajo xenon luci, samo zato, da se hvalijo in kazejo kok majo zaj**** avto, v resnici pa lahko povzrocijo vec skode kot koristi.
Ja mam tudi sam avto, ki ima zelo uboge luci, ki se jih sploh v dezju nic ne vidi, ampak vem da jih ne bom menju, ker nima avtomatske vage in pranja luci.. Zamenju sm samo zarnice, ki imajo malenkost hladnejso barvo.
Upam, da bodo take, ki nimajo ustreznih luci, kmalu izlocili iz prometa. Ce te lohk zarad bednih nenevarnih litih platisc, bi te moral zaradi nevarnih luci.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Dr_M ()

username ::

Xenonke vas motijo zato, ker buljite naravnost vanje, ko vam vozi nasproti kdo s takimi lučmi.
Prve parkrat zato, ker je to nekaj novega, človek avtomatsko tja pogleda.
Vsakič naslednjič pa zato, ker nevoščljivo pizdite nad človekom s ksenonkami.

Ne spomnim se, da bi me kdaj zaslepila kakšna xenonka, pač pa me dokaj pogosto zaslepijo navadne halogenke, razštelane do amena.

Če gledaš normalno naravnost, te nobena xenonka ne zaslepi (če je snop pravilno nastavljen), tudi če nima avtomatske regulacije višine. Slednji itak nima učinka pri sunkovitem pozibavanju avta na grbinah.

To, da glede avtomatskega uravnavanja in pranja žarometov piše v zakonu - to seveda ni res. Kdor trdi nasprotno, naj prilepi link na zakon in pove številko člena (ga ni).
Je sicer to oboje izrecno navedeno v nemškem zakonu, po slovenski zakonodaji pa ni potrebno.

Tista opisana mutenja policajev s homologacijo so dejansko na skrajno trhlih pravnih nogah.
Ker pa seveda ne živimo v normalni pravni državi, temveč v butalskem Slovenistanu, imajo v praksi policaji vedno prav.
Ker so seveda tepci, očitno ne znajo odkriti, da gre za xenon kit drugače, kot če vidijo balaste.
Rešitev je torej: balaste vgradite v kako skrito mesto (če je tehnično/fizično mogoče).

Še enkrat vsem, ki jih "slepijo xenonke" - nehajte bit tako prekleto fovš vsakemu, ki ima nekaj evrov več od vas ali pa samo malo več jajc.

Aja, če se kdo sprašuje, jaz nimam xenonk na avtu. Ampak bojo.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

gumby ::

>>Še enkrat vsem, ki jih "slepijo xenonke" - nehajte bit tako prekleto fovš vsakemu, ki ima nekaj evrov več od vas ali pa samo malo več jajc.

no comment:\
my brain hurts

Dr_M ::

username: sej ko se bos ti vozil okoli, pa te bodo drugi zaslepil, bos vidu o cem gre govor. In ne, nimam bit kej fovs enmu kretenu, ki v stara jajca montira luci za 200€.
Mimogrede, lahko te mocno zaslepi, tudi ce vozi za tabo. Predvsem cudno pa je, da te ustrezne luci zelo zelo poredko zaslepijo. Ponavadi so to mnogo drazji avtomobili, pa jim nism fovs. Matr sm cudn... :\ :\
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Azrael ::

Problematični so najbolj žarometi, ki imajo gladko steklo (ali plastiko). Tam je vsako odstopanje položaja žarnice dovolj, da zadeva šprica na vse strani. HID brez ustrezne optike pa sploh.

Tako, da kakšni pocenio avteki in HID, ni pametno. Žal je takih največ, všina snopa, kaj je to? In za zraven 8000 ali še več K, ker folk pada na visoke cifre, ne ve pa kaj pomenijo.

Ampak važmo, da sveti modro ali raje kar vijoličasto, kam in kako, ni pomembno. Zelo neodgovorno in nevarno. Take bi marsikdo najraje kar pobesil (ne postrelil - štrik se lahko uporabi večkrat).

Mogoče, vendar ne dam roke v ogenj, bi stvar štimala pri žarometih, ki imajo lečo, seveda s pazljivo nastavitvijo višine snopa. Ampak samo mogoče, zakon pri nas pravi, da to ni dovolj (v ZDA baje je).

In še prošnja za avtorja teme. Če je tema odplula v čisto druge vode, kot si želel, odpri novo temo in podrobno razloži kaj te zanima. To temo pa iz Elektrotehnike prestavljam v oddelek Loža, saj promet, etika in kultura na cesti ne sodi v ta oddelek.
Nekoč je bil Slo-tech.

gori1 ::

Ja js ko sm namreč odpru to temo rabim to za na delovni stroj za delovne luči. Tako da ne rabim nobene homologacije al kaj podobnega. Mislil sem če ve mogoče kdo kakšne zahteve ima ta žarnica, ker bi rabil 4 ali pa celo 6. Potem bi nabavil močnejši invertor in to sam sestavil, če bi to seveda šlo, in bi bilo verjetno nekaj ceneje kot pa 3 xenon kiti.

_sem_ ::

Men ni jasno zakaj je na svetu najpomembnejša ravno xenonska razsvetljava. Priznam da jih imam, sem pač kupil rabljen pleh in so bile originalno vgrajene. So pa bile te lučke pri kupovanju nekje 27. faktor. Sej imajo neke dobre lastnosti, tj da relativno dobro svetijo in zraven še malo manj elektrike pokurijo... ampak pri večini avtov neka noč/dan razlika pač ni. Kar se barve svetlobe tiče se mi zdijo očem manj prijazne. Ne vem če je res, ampak zdi se mi v temi rumenkasta svetloba udobnejša od modrikaste. Mogoče bolje vidiš bele oznake, ampak vse ostalo pa verjetno slabše. Doma ne prenašam belih neonk in varčnih žarnic, ampak poiščem one warm white oz. z oznako 827.
Kar se tiče zakona, verjetno v njem tudi nikjer ne piše kaj posebej eksplicitno o prepovedi uporabe stroboskopskih cevk ali pa voščenih sveč za razsvetljevanje ceste, je pa obvezna homologacija, ki je brez tega in tega ne dobiš. Kar se tiče avtomatskega nastavljanja višine snopa se mi zdi da pri ležečih policajih nič ne pomaga.

gori1 ::

Hm. svetilnost imajo res večjo:D

gori1 ::

Aja, še nekaj, če Azrael tako praviš, bom odprl novo temo na elektrotehniki.
Hvala!

Azrael ::

@gori1:

Škoda, ker se niso razložil celotne situacijo že na začetku.

Nakratko rečeno. Na tak način ne gre, vsaka žarnica rabi svoj balast ali inverter.

So pa te lučke (par) na Kitajskem okoli 10€, dostava pa 60€ + carina + DDV.
Nekoč je bil Slo-tech.

gori1 ::

Hm, to pa čudn da nebi deloval dovolj močn balast vzporedno razvezan na 4 ali 6 žarnic.
To bi blo treba probat.:\

stromar ::

Niti ne poskušaj, ker bo steklo letelo okrog

username ::

zakon pri nas pravi, da to ni dovolj
Kaj ko bi ti dal kak link na ta tvoj zakon?

Ker sumim, da govoriš na pamet... Trdim, da v zakonu tega nikjer izrecno ne piše.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

OZZY ::

Sam mam HID in lečaste žaromete in clear plastiko na puntu. Lahko rečem, da so lečasti veliko boljši za HID kot pa navadni kvadratasti, saj je cut off linija snopa tko kot treba pri navadnih pa se svetloba veliko bolj razprši - še posebej če ni clear steklo..... Lahko rečem da mene tudi moti naknadno vgrajen xenon a me ne moti xenon, ki jih ima folk v kombinacijam z lečo..me pa motijo HID kiti vgrajeni v navadne žaromete.
Nikoli mi ni noben nasproti vozeč voznik dal vedeti (blinkanje itd), da bi ga moj xenon motil. Res je, da žaromete sam operem in tud nastavljam sam.

Kot je marsikdo tukaj že odgovoril da jih motijo halogenke, ki so razštelane - enako tudi mene. Posebej desna luč, ki že ponavadi sveti višje. In če se je ne nastavi kot je treba se ti res zažge v oči. Posebej če uporabljajo še kake +50 do +90% žarnice.

Je pa tako, da tud avtomatska nastavitev višine ne bo spreminjala položaja snopa čez vsako grbino in podobno (kar je tudi nemogoče, da bi ob vsakem gibu avtomobila po cesti elektronika lahko tudi avtomatsko uravnala višno snopa). Nastavi se na začetku glede na obremenitev vozila. To majo zelo dobro narejeno Citroeni (npr C5).

Pa še nekaj bi reku...sam ne bi nikoli več prešaltal na navaden halogen, saj je svetilnost neprimerljiva. Tudi najnovejše žarnice osram nightbreaker in pa philiops xtreem (ki so označene +90) se ne morejo primerjat z njim. Sicer so osramove luči zame boljše, saj svetijo bolj belo kot phillips a xenon da še vedno več od sebe. Sploh pri osvetlitvi bankin. Nightbrekerji pa bolj osvetlijo samo cesto in delno bolje tudi bankino a ne toliko kot xenon.


edit... fast typo
Go with the flow.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: OZZY ()

_sem_ ::

>Je pa tako, da tud avtomatska nastavitev višine ne bo spreminjala položaja snopa čez vsako grbino >in podobno (kar je tudi nemogoče, da bi ob vsakem gibu avtomobila po cesti elektronika lahko tudi >avtomatsko uravnala višno snopa).
Ne bi rekel nemogoče, ampak težko in verjetno drago. Regulacija (s senzorji) verjetno ene tako zahtevna kot za aktivno vzmetenje; aktuator za nastavljanje višine bi moral bit dovolj hiter (ni pa tu tolikšne mase kot pri vzmetenju). Za učinkovito reakcijo na grbine bi jih moral zaznavat vnaprej.
Če že imaš aktivno vzmetenje, to precej pomaga, ker avto na grbinah manj premetava; večina dostopnih sistemov sicer ni povsem učinkovitih, ker izvedbo pocenijo s pasivnimi izvršnimi členi (za razliko od tegale).
Dejstvo je, da se še tako ne da vedno takoj ločit med grbino in začetkom klanca in da je tu potrebno malo kompromisa. Pa zaslepitve na vrhu hriba to tudi ne bi rešilo. Za kaj več bi moral poznat prihodnji profil ceste. Tudi ti ni čisto nemogoče, ampak...

AngelOfDeath ::

Za vse lenuhe ki se jim ne da iskat zakona si poglejte:


Tehnična specifikacija TSV 120/00 o vgradnji svetil in svetlobno signalnih naprav na motorna in priklopna vozila.
edit: Slovnica

Azrael ::

Mogoče ljudi bega stavek na začetku TSV 120/00, ko govori o kategoriji vozil M, N in O in potem menijo, da za B kategorijo vozniškega dovoljenja ta predpis ne pride v poštev?

Žal sta to 2 različni stvari:
kategorije vozil
Kategorije

Tako, da plavčki imajo lahko problem, če naletijo na pravega "ta plavga".
Nekoč je bil Slo-tech.

T0RN4D0 ::

hehe OZZY, če bi mel pa ti na strehi 2kw reflektorje bi blo pa lih to še tista sprejemljiva stvar ki te ne bi motla. Je pa dejstvo (problematično predvsem po dežju) da več svetlobe bolj moti, kakorkoli je že prav nastavljena. In če ti nasprot prpele kej dost visokega s xenonom je prov super ker ne vidiš čist nič =)
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

Pujcek ::

zlobcek brez zamere samo preprican sem da se nisi poizkusil halogenke zamenjat z xenonon ceprav trdis nasprotno. razlika je kot dan in noc. dobesedno.
lp

ps: na drugem forumu se je nekdo pizdil kako je pa xenon brez veze in da je svetloba sicer bolj modrikasta ampak da svetilnost pa ista. na koncu se je izkazalo da je uporabljal neke xenon look zarnice (v bistvu halogenke s pobarvanim steklom). do tega pa smo prisli cisto po nakljucju ko smo ugotovili da jih je priklopil brez balasta :)
:)

koyotee ::

mene pa poleg xenona moti tudi uporaba meglenk razn kadar je megla. In v 99% je to kadar ni megle, zatorej bo treba dat en kamen not v avto in ga uporabit v pravem trenutku. Sploh je moteče, če nekdo vozi za tabo, in to se dogaja dan za dnem.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

OZZY ::

hehe OZZY, če bi mel pa ti na strehi 2kw reflektorje bi blo pa lih to še tista sprejemljiva stvar ki te ne bi motla


Nisem rekel, da me nič ne moti...Večinoma imajo avti z halogenkam naštelano ok ampak naletiš na take, ki jih majo čisto razštelane, poleg tega je desna luč bolj kritična saj sveti dlje in tukaj se malo odstopanje takoj pozna.
Xenon+leča = me ne moti
xenon+navadna luč=me moti, saj svetlobo razprši več kot leča. Posebej če ni clear steklo.. Sam tud mislim, da še nisem zasledil pravega ksenona, ki ne bi bi l originalno vgrajen z lečastimi žarometi. mogoče z razlogom.

Ponavadi večina folka sama vgradi xenon, ker misli, da se samo zamenja luči in to je to. Vsekakor jih je treba dat dodatno nastavit.
Go with the flow.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: OZZY ()

bili_39 ::

Kot je že bilo parkrat omenjeno: modra svetloba (višje temperature) nas v temnejšem okolju dosti bolj moti (oz. za voznika - daje večji učinek) in je vsaka napaka na nastavitvah lahko kritična.

Napačna nastavitev kateregakoli žarometa je slaba za nasproti vozeče.
Napačna nastavitev xenonskih žarometov je cca 4 do 10 krat slabša!

Halogenke se le malo razlikujejo od navadnih žarnic (ne tiste 40+ in podobno sranje, ki ravno tako svetijo bolj modro).

Zadnjič je za menoj pripeljal en s takimi (očitno naknadno vgrajenimi) xenonkami - vzdržal sem kakšnih 400, 500 m preden sem zapeljal na stran in ga spustil predse. Če imaš osvetljeno kabino od zadaj z modro svetlobo enostavno ne gre... Nasproti bi verjetno bilo celo manj moteče - predvsem bolj kratkotrajno.

zee ::

Pred dobrim letom sem nadgradil zaromete v svojem avto s ksenonskimi. Po prebiranju dokumentacije od avtomobila se je izkazalo, da je potrebno zamenjati samo zarnice (in seveda dodati neko posebno enoto, ki skrbi za napajanje). Same zarnice se kupil pri pooblascenem trgovcu z vozili znamke, kateri pripada tudi moj avto.

Po dobrem letu lahko recem, da so izkusnje zelo pozitivne, saj je vidljivost v temi bistveno boljsa v primerjavi z obicajnimi, halogenskimi zarnicami.

Moja 2 centa na to temo.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

Tear_DR0P ::

zdržal sem kakšnih 400, 500 m preden sem zapeljal na stran

čemu pa mu nisi poblendal - šele potem bi on lahko vedel da mu luči previsoko svetijo :\
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

darkolord ::

Poblendal rikverc?

bili_39 ::

čemu pa mu nisi poblendal - šele potem bi on lahko vedel da mu luči previsoko svetijo


:D

Sem napisal, da je v bistvu manj moteče, če ti pripelje nasproti. Od zadaj si nemočen. Od spredaj je pa nevarno. Kljub temu, da ne gledaš v nasproti vozeče vozilo, te toliko zaslepi, da si nekaj časa skoraj slep. Če v tem času ni ovir na tvoji strani je vse OK, če pa naletiš na kakšnega kolesarja, pa morata oba imeti srečo, da se kaj ne zgodi.

Je pa pri nas neverjetna malomarnost glede nastavitve žarometov. Čez prst ocenjeno ima vsak peti avtomobil slabo vstavljene žarnice, ali previsoko nasatvljene žaromete (kot da ne bi poznali tistega koleščka, s katerim se nastavlja višina).

jype ::

Vklopiš varnostne utripalke in upočasniš, pa naj prehiti.

bili_39 ::

V primestju, kjer je gost promet? Lažje se je bilo umaknit in počakat..

Drugače pa naredim kaj v tem stilu. Sem se pa bolj sekiral, ko sem bil mlajši ;-)

Liker ::

Drugace se da nazaj "poblendati" tudi z zadnjimi meglenkami. Drugace pa ja, varnostne utripalke pa upocasnis in je problem resen :) (Razen ce si na rebrnicah ^^)

T0RN4D0 ::

Jst sm razmišlu da bi si dejansko zadi montiru eno konkretno bliskavico ali 2, pol pa feel the xenon power. Za vse junake ki se ti vozjo za hrbtom z dolgimi, al pa 3 metre za ritjo brez namena prehitevanja...


Sicer pa če te luči motjo ponoč si obrnk notranji špegu, itak majo vsi mehanizm da ga tolk obrneš da se ti svetloba ne odbija v oči... bolš nič videt nazaj (oziroma uporablaš druga ogledala) ko da ti nabija v oči na polno in ne vidiš ne naprej ne nazaj ne nikamor...
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

poweroff ::

Po moje je najbolj varna jypetova varianta - 4 utripalke, pa naj te prehiti. Če je gost promet - bo pa pač dlje trajalo. Če se bo to takemu tipu redno dogajalo, bo morda ugotovil, da nekaj ne štima.

Razna blendanja (tudi nazaj z "meglenko") so pa nezakonita, poleg tega pa lahko naletiš na kretena, ki potem začne blendat nazaj (pa še kaj drugega) in se zadeva konča kje v grabnu... :D
sudo poweroff

jurre ::

eto ce koga zanima glede zakona...
Tudi zato je bil že pred leti, ko so na trg prišli prvi ksenonski žarometi, zapisan zakonski standard, ki ob ksenonskih žarnicah zahteva tudi samodejno nastavljanje višine snopa luči in sistem za pranje žarometov, saj umazanija na žarometu dodatno razprši svetlobo. Tudi pri nas sta ti dve tehnični značilnosti zapisani v predpisih oziroma v tehnični specifikaciji o vgradnji svetil in svetlobno signalnih naprav na motorna in priklopna vozila z oznako 120/00. Da ponovimo; ksenonski žarometi morajo biti nujno opremljeni z napravo za pranje žarometov in z napravo za samodejno nastavljanje višine snopa. Če ima takšen komplet za naknadno vgradnjo opisane lastnosti, ga na avto lahko vgradimo; voznik mora takšen komplet vpisati v potrdilo o skladnosti (homologacijski kartonček) in šele s takšnimi naknadno vgrajenimi ksenonskimi žarometi lahko opravite tehnični pregled

vir: motorevija

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jurre ()

username ::

V tistem dokumentu TSV 120, ki ga je linkal Azrael, jaz nisem našel omembe ksenonskih/xenonskih/plinskih žarometov (iskal sem po korenu teh zrazov, seveda pa tudi pod razno nisem šel brat vseh 57 strani dokumenta).

Tudi če je v nekem članku neke Motorevije to pisalo - nikakor ne pomeni, da je to res.

Skratka, kdor je to videl v navedeni specifikaciji, naj pove vsaj, na kateri strani naj bi to bilo.
Če pa piše to v kakšnem drugem predpisu, pa seveda tudi zahtevam direkten link na predpis ter navedno številke strani oziroma številko člena, kjer to piše.

Dokler tega ne vidimo, vztrajam pri trditvi:
v Sloveniji z nobenim predpisom ni izrecno zapovedana vgradnja avtromatske nastvitve in pranja, torej je vgradnja navadnega xenon kita 100% legalna. Tudi če jo je treba homologirati (za kar bi tudi morala obstajati pravna podlaga, trdim da je ni, torej homologacija ne bi smela biti potrebna), se ne sme zahtevati vgradnje avtomatske nastavitve višine in pranja.

Bom pa vzel svojo trditev nazaj, če kdo pokaže zakonodajo, ki izrecno določa zahteve, ki jih navajate.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

Keyser Soze ::

Poblendal rikverc?

Jp, za to se uporablja zadnja meglenka. Če pa model ne ugane, da mu dva ali trije kratki "pomežiki" z meglenko pomenijo "blendanje", je pa itak izgubljen primer.
OM, F, G!
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

menjava žarometov

Oddelek: Na cesti
328479 (2032) gasparinni
»

Led h7 v avtu (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7118860 (16978) tomaz-
»

XENON HID KIT za avto (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5820549 (19117) Clubraider
»

Xenon za Kia Pro Ceed

Oddelek: Na cesti
215215 (4524) K3kec
»

Bele žarnice na avtomobilu (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7016939 (15309) Olórin

Več podobnih tem