» »

Kombiniranje dveh akumulatorjev z 10Ah z recimo z enim z 20Ah. Kako to vpliva na stvari?

Kombiniranje dveh akumulatorjev z 10Ah z recimo z enim z 20Ah. Kako to vpliva na stvari?

Calligulla ::

V El slkuterju imam 3 12 voltne akumulatorje z 10Ah. En je sel po gobe in zanima me kaj se zgodi, ce dam recimo enega z 20Ah notri namesto tega. Bil bi zaporedno vezan z ostalima dvema (skupaj 36v).

Kako to voliva na akumulatorje? Se zaradi tega preostala dva praznita bolj oz do globje stopnje oz ali se bolj potem prazni ta 20Ah akku ali kaj?

Skratka domnevam, da se nekaj dogaja drugace. Se komu sanja kako in kaj?
Je kak pameten razlog, da tega ne naredim?

Calligulla ::

Se to:

Kdo ve kje v LJ se dobi EDTA (etilendiaminotetraocetno kislino) v prahu oz obliki soli? In mogoce se za koliko $$?

Azrael ::

>Skratka domnevam, da se nekaj dogaja drugace. Se komu sanja kako in kaj?
> Je kak pameten razlog, da tega ne naredim?

Iz take kombinacije ne more nastati nič dobrega. Razlog: različna notranja upornost akumulatorjev.

Problem je tako polnjenje in praznenje.

Pri polnjenju boš manjša dva prepopolnil, večjega pa polnil premalo (polnilec tega ne bo zaznal) in akumulatorji bodo hitro propadli.

OK, lahko zakompliciraš polnilec do amena in polniš akumulatorje ločeno, ampak pri praznenju boš preveč izpraznim šibkejša akumulatorja in jih uničil. Ti ne boš opazil, da je napetost enega ali že obeh šibkejših, že pod 11V, saj bo močnejši še lepo držal na zunaj dovolj visoko napetost za furancijo.

V glavnem situacija je še hujša, kot če mesaš različne baterije v neki prenosni napravi. Ne delaj tega.

Sploh pa, če je en aku odpovedal, ostala dva nista dosti boljša. Menjaj vse tri, bo najmanj zafrkancije in v končni fazi tudi najceneje. Seveda, če misliš vozilce uporabljati, stoji v neki šupi lahko tudi s fuč akuji.

S takim kombiniranjem, kot ga imaš v mislih, boš dosegel edino to, da boš kupil 4 akuje, tega 20Ah in potem še tri nove identične. Za kemikalije pa ne vem.
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Azrael ()

kr en ::

Kislino baje dobiš v LabTeh v trnovem, ali v Laboratorijum v Murglah ali v Mikro+Polo
Cena je približno 35€ za kilo.

Laboratorium

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kr en ()

Calligulla ::

Hvala za odgovore. Bom porocal, ko in, ce bo EDTA kaj pomagala pri obnovi akumulatorjev. Bojda kdaj res dobro pomaga. Sploh, ce je akumulator sel po gobe, ker je stal nenapolnjen..

Azrael ::

Proč vržen denar in čisto zapravljanje časa.

Če je aku sulfatiziran je adijo, sploh gel izvedenka. In tudi če boš nekako uspel izvleči žveplo iz plošč, bodo plošče mehansko tako uničene, da se bodo sesule najkasneje pri prvi obremenitvi, električni ali mehanski. Če je okvara zaradi sesute celice, je tudi ne moreš obnoviti.

Ni vredno truda. Sem včasih tudi imel nekaj upanja v zgonjene Pb akuje, ampak realnost ti pokaže, da regeneracija nikoli ni smiselna. Aku, tudi če ga nekako obnoviš, je komaj senca brezhibnega in tako samo zaluftaš kup časa in denarja in še vedno nimaš nič.

V tem času kar se že trudiš s temi uničenimi akuji na skuterju, bi že dobil nove in bi spet imel par let mir.
Nekoč je bil Slo-tech.

Pyr0Beast ::

Edina pravilna regeneracija svinčenih plošč je ponovna predelava
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Calligulla ::

Malce se motita oba.

Veliko akumulatorjev se vrze stran samo, ker jih kdo pusti mdolgo prazne in sulfirajo in , ce gre za tak akumulator, se ga da hitro spravit v prvotno stanje. Sam cakam na EDTA in bom se z tem probal.

Ta akumulator zaradi katerega sem odprl temo pa je kao sealed lead acid ampak sem ga odpril (oz vse tri) in so bli cisto osuseni in plate notri vidno obdane z belim crapom (sulfirani). Dotocil destilirano vodo in jih par dni prepolnil z 14.6v in praznil in spet polnil. Zdaj delajo bolje kot lani. Najprej je skuter komaj zavrtel kolo, sedaj naredi cca 20km.

Mam pa se vecjega 4 imi popolnoma sesutimi akumulatorji (cca 5 v kazejo in ne drzijo kapacitete po polnjenju) in so zagotovo se zelo vredu ampak samo sulfirani, ker prejsnj lastnik ni naredil skoraj nic km, jih je pa pustil prazne kako leto ali dlje.

Berem, da folk popolnoma povrne prvotno kapaciteto (ne pri fizicno poskodovanih).

Bojda so v WWII na podmornicah na vsakih 6 mesecev popolnoma spraznili akumulatorje in obrnili pola. + in - tako, da so kontra polnili. S tem so se plate spucale.
Skratka maintenence free akumulatorji niso maintenance free, ker se vseeno posusijo cez cas, obicajen akumulator pa ima v sebi za trikrat ali vec zivljenjske dobe kot jo obicajno docaka, ker jih folk pac takoj vrze proc.

Bom pa porocal se o izkusnjah z EDTAjem. Na Dinosu vidim polno akumulatorjev primenih za skuter. Novi so dragi pa se veseli me ideja freeriderstva.
Se pa en american ze leta vozi z pickupom na elektriko z odpadnih akumulatorjev. Mislim, da jih ravno z EDTAjem prepuca.

Calligulla ::

17 Eurov kila.
Po mojem je to dovolj za kakih 100 akumulatorjev kakrsne imam sam.

Pyr0Beast ::

17 praviš ... hmm... a si slučajno kje iz ljubljane ? :D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Calligulla ::

Sem. Je pa to cena, ki jo imajo v Kamniku. Ampak sem narocil zadnjih 300g. Po potrebi pa dobavijo vecje kolicine po tej ceni pac.

Cena elektrolita za akumulatorje (ce noces uporabit starega) je cca 4.5 Eura na liter, destilirana voda pa je v Eurospinu/Leclercu,.. manj kot Euro na 5L.

Skratka ni nek strosek sploh, ce se imas namen dolgo igrat. Ce bi imel hiso pa bi si definitivno nabavil soncne celice in z Dinosa zvozi prikolico akumulatorjev, jih popedenal in mel svojo elektrarno 0:)

Zgodovina sprememb…

Azrael ::

Štartni aku na Dinosu so večinoma fuč ali imajo sesute celice ali pa je iz plošč odpadlo že toliko svinca, da dela kratek stik v celici. S takimi se ne boš opomogel.

Elektrolit sulfatiziranega akumulatorja pa je malo manj nevaren, kot deževnica v kakšnem zasvinjanem mestu, je skoraj čista voda z malo svinca.

Tabletke za "zdravljenje" akumulatorjev so prodajali v času Yuge na tone. Če akumulator ni hotel crkniti, si mu dal tega hudiča in je bil adijo po hitrem postopku.

Da bi svinčevemu akumulatorju "za boljše" delovanje obrnili polariteto, so buče. Plošči nista enaki. V teoriji naj bi bili obe iz svinca, samo to zahteva formiranje akumulatorja, kar traja zelo dolgo. Da ta postopek skrajšajo,so na pozitivnih pločah dodatni nanosi svinčevega oksida (minij). Ta ti podre vso to zgodbo.

Drugič mehki svinčev sulfat, ki nastaja pri praznenju (PbSO4) se pri sulfatizaciji spremeni v trdi svinčev sulfat, ki uniči plošče povsem mehansko. klik, klak. Če je revež še zmrznil, še toliko slabše.

Tako, da močno dvomim v uspeh take reciklaže.
Nekoč je bil Slo-tech.

Calligulla ::

Se posebno starter baterije so skoraj neobrabljene v smislu svincevih plosc.

Sem nasel akr precej porocil na netu od folka, ki je z EDTAjem (ne cudeznimi tabletkami) povrnil malo morje baterij-tudi takih, ki so imele celice v stiku (itak jih v stik spravlja obloga, ki jo EDTA stopi).

Sicer pa sam najraje probam stvari. In na Dinosu vidim malo morje manj kot 2 leti starih akumulatorjev, ki so itak tam zaradi sulfacije.
In se 4 tocno take motoristicne alumulatorje kot jih sam rabim. Ti so itak obicajno le malenkostno uporabljani v smislu prave obrabe svincevih plosc.

Danes obracanje polov ni vec tako smiselno, pri starih baterijah kjer sta bili obe plosci enaki pa se je.

Ima pa smisel to delat predvsem z akumulatorji, ki so vidno novejsega datuma. Kakih 70-80% takih akumulatorjev se zavrze samo zaradi sulfacije. Plosce so dobre le oblogo je treba raztopiti in izliti ven. Potem notri nov elektrolit in gas...

Pyr0Beast ::

Moram priznati, da je 'obračanje' polaritete svinčenima akkujem dokaj uspešno opravilo. Stvar zdaj vsaj nekaj časa drži 10A, pred tem se je ob taki obremenitvi takoj sesedel na 10V ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Azrael ::

Veš kaj si mu naredil?

Pri tem obračanju polaritete, si na defektno celico narinil ogromno napetost (čez 10V). Pri tem si kaže uspel zašvasati nazaj plošče, ki so v stavku izgubile kontakt s prevezavo. Če bo aku držal, super, samo pogosto kmalu tak spet odpove pri tokovnih sunkih.

Lahko pa si samo še malo deformiral plošče, toda na pravi način, da so usedline, ki so drugače delala kratke stike v celici, padle dol.
Nekoč je bil Slo-tech.

Pyr0Beast ::

Veš kaj si mu naredil?
Jop .. :D Sicer nisem imel kaj izgubiti z mrtvim akkujem, kot nekaj kWh električne energije, pa še te bi tako ali drugače šle za gretje sobe ....

Pri tem obračanju polaritete, si na defektno celico narinil ogromno napetost (čez 10V). Pri tem si kaže uspel zašvasati nazaj plošče, ki so v stavku izgubile kontakt s prevezavo. Če bo aku držal, super, samo pogosto kmalu tak spet odpove pri tokovnih sunkih.
:D
Praznil sem do 0V čez noč (12V 20W žarulja load). Zjutraj priklopil na variak ter polnil. Po polnjenju nekajkratno praznenje in polnjenje, ter po dobrem tednu, ko je napetost (-12V >:D ) nehala padat praznenje spet do 0 in polnjenje do 'ugodnih' in originalnih 12V.
Stvar dela dosti bolje kot prej. Tokovi so zopet originalne moči, edino kapaciteta ni originalna že nekaj časa.
Usedlin ni, je semi-gel akku :D
Pred tem, se je defektna celica v akkuju sesedla in začela obratno polniti. Rezultat je padec napetosti za vsaj 2V oz. najprej je napetost močno padala, po določenem času pa se je ustalila in nato začela hitro naraščati na prvotne vrednosti (ob obremenitvi). Defektna celica je kar vrela od veselja >:D

Ob prvem polnjenju sem najbrž nekako reduciral PbSO2 (na obeh platah) do Pb in H2SO4, PbS do Pb in H2S. Morebitne ostanke H2S pa nato drugič oksidiral do H2SO4.
No boljše definitivno je. Plate so debele 5mm+, tako, da tukaj obraba najbrž ni problem.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

pan-da ::

Pozdravljeni,
kljub temu, da je to že starejša tema, pa vendar,... preizkušena obnova akumulatorjev- desulfatizacija z AccuCare tekočino www.unifutura.com
V aziji, je obnova starih akumulatorjev velik biznis, pri nas pa kdo ve,... večjim potrošnikom se definitivno izplača.
l.p.
David

Pyr0Beast ::

Aja. Imaš kakšne podatke in ne bluzenje in marketinško nategovanje, da svoje trditve potrdiš ?

Ja, v aziji res obnavljajo akumulatorje. In to je velik biznis. Tako da jih pretalijo seveda.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

pan-da ::

seveda, lahko svoje trditve podkrepim, če te zanima test ti lahko izvedem obnovo brezplačno,... pa sam presojaj, ne želim nikogar nategovati in prodajati, gre zgolj za informacijo, da je mogoče tudi "mrtve" akumulatorje spraviti k sebi, sploh pa izdelek ni v prosti prodaji, ampak je namenjen zgolj poslovnim uporabnikom, saj se le tem glede na količino in da se jim v primeru zastoja dela škoda, tudi najbolj izplača.
l.p.
David

Pyr0Beast ::

Spet. Podatki testiranj; Si jih zmožen zagotoviti ?

Mene ne zanima brezplačna obnova. Mene zanimajo testiranja, iz katerih lahko 'sklepaš' da to pa 'res dela'.

Takih čudežnih praškov je bilo že malo morje. Enak efekt je imela EDTA.

Ampak to je kvečjemu začasna brca akkuju ki čez čas tako ali drugače kmalu krepne.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

RejZoR ::

Pravi mainternance free akumulatorji so AGM, kjer za elektrolit uporablja poseben gel. Slabost je edino da rabiš poseben charger, da jih napolniš. Tko da odpadejo vse direktne menjave v vozilih iz lead acid na AGM. In obratno.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Pyr0Beast ::

AGM akku ima notri stekleni filc, kateri je napojen s kislino.
Delovne pogoje imajo približno iste kakor navadni avtomobilski akkuji, samo da imajo mnogo nižjo tokovno zmogljivost in je kot tak - neprimeren.

Gel akkuji imajo notri kislino vezano na stabilen material, podoben siliki in nekje proti trdi želatini, katera dobro vpije elektrolit. Imajo malenkost drugačno kemijo in mnogo daljšo življensko dobo.

Maintenance free pomeni: Crknil ti bo preden boš rabil doliti vodo/Zadeva je popolnoma zalita, tako da ne moreš doliti vode.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

RejZoR ::

Oz sem se mal zatipkal, tle gre za VRLA tip akumualtorja kjer je AGM samo podverzija. Ta je glass mat, drugi je gel. Ponavad trpajo take v avtomobile s funkcijo Stop & Go.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Pyr0Beast ::

AGM ne rabi biti VRLA ali obratno.

Za VRLA je zahteva da ne nastaja kaj preveč plinov, to je pa tudi to.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Naj kupim nov akumolator ? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
508951 (7851) RejZoR
»

Svinčeni akomulator

Oddelek: Pomoč in nasveti
181144 (949) xxurban
»

Električni avtomobil (Elektromotor) (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7115425 (14118) bluefish
»

Polnilec za akumulator iz računalniškega napajalnika?

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
65607 (5440) Brane2
»

12v baterijski vložki

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
182351 (2114) Pudding

Več podobnih tem