» »

230/14.4V za avtoojačevalec

230/14.4V za avtoojačevalec

Makina ::

Rabim bi pretvornik iz 230 na 14V za avtoojačevalec, ki bi pogajal subwoofer. Zdej nevem, nimam nobenega načrta, niti nevem kako se bi lotu,kolk je cena, kje bi nabavu. Če se da bi kr že s narejeno ploščico in elementi. A se mi bol splača, da spacam en enokanalc, al pa ga kr kupim?

Lepo prosm za kako pomoč.


Lp.Jože
Trisixty s kombajnom bočno.
  • spremenilo: Makina ()

xabre ::

Kupi en boljši napajalnik za računalnike. Vsaj 20A bi mogu ven dobit, kar pa ni tako malo. Odvisno od ojačevalca.

Azrael ::

Nekoč je bil Slo-tech.

sajmonmofo ::

20A je hudo malo za avtoojačevalec....

Yoxi ::

Hmm jst sm mel napajalnik od enga kompa pa gor prikloplen Phase Linear 2 kanalni ojačevalec pa na bridge vezan sub 600W Magnata pa se je cela hiša tresla, tko da sm bil kr presenečen :D :D :D
Klik, klik, klik, klik........mal klikam :-)

VolkD ::

20A je hudo malo za avtoojačevalec....

Ne bi ravno rekel..

20 A *12 V = 240W. Če je izkoristek takega ojačevalca samo 50 % bo na izhodu dal 120 W sinusne moči. Tudi če imaš še tako slabe(izkoristek) zvočnike boš v zaprtem prostoru avtomobila ob tej moči zelo verjetno okvaril svoj sluh. O odvitih vijakih raje ne govorim.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.

sajmonmofo ::

Govorimo za subwoofer, večina oz. vsi ojačevalci AB klase še imajo manjši izkoristek kot 50%, tako da res nevem če bo zadostovalo teh 20A.

Izjava o poškodbah sluha je tudi malo smešna, moči današnjih subwoferjev za avto se podajajo že v kW...

VolkD ::

Izjava o poškodbah sluha je tudi malo smešna, moči današnjih subwoferjev za avto se podajajo že v kW...


To so trgovski W, ki pa s tehniko nimajo nič skupnega. Stvar je približno taka kot s zvočniki za PC tačunalnike. Dobiš jih v ohišju 12x17x7cm in na njih piše 300W.

Preden nekaj trdiš se malo poduči o zračnem tlaku, o valovanjih, izkoristkih in nivojih signalov.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.

sajmonmofo ::

to mogoče velja za kake čungalunga ojačevalce nižjega razreda iz bigbanga...

če pogledamo malo višji rang ojačevalcev AB klase pa so številke že drugačne,
primer AMP zadeva ima 2x 50A, in zakaj potem monterji vlačijo 50mm2 plus kabel po avtih , če po tvoji teoriji zadostuje 5mm2 ?

Zgodovina sprememb…

Azrael ::

Marketinški triki, tako kot danes imajo vse grafe dodatno napajanje in ventilatorje, ćeprav v več kot 90% primerov te šare ne rabijo. Za watažo avto akustike velja podobno, s to razliko, da malo k potrebam za watte pripomorejo še popolnoma zanič zvočniki z izkoristkom blizu 0.

Pri realnih 1200W zvoka oz. hrupa bi na avto popustile najmanj šipe.

Ta wattažae in pripadajoča kramarija je namenjena za naivneže s preveč denarja. Pika.
Nekoč je bil Slo-tech.

Jackal ::

Tule pa morem malo vstopit.

Noben ne pravi, da zvočnik pretvori vse tiste watte, ki jih dobi od ojačevalca v zvok. Kot vemo imajo sodobni zvočniki izkoristke res zelo blizu 0. Je bil na to temo napisan članek v eni od preteklih številk revije Življenje in Tehnika. Avtor članka je prof. fizike na FRI - dr. Radko Osredkar. Lahko pobrskam enkrat v kateri številki točno je bil.

V avtoakustiki (kot tudi verjetno v drugih vrstah akustike) se podatki napišejo v moči, ki jo je ojačevalec sposoben trajno dajati naprej na zvočnike (ti. RMS moč) in pa v glasbeni moči, ki je merjena v določenem časovnem intervalu. Podobno je pri zvočnikih. Zvočnik, ki je deklariran z 100W rms, mora trajno zdržati trošenje 100W toplote na njegovi tuljavi. Nihče pa ne pravi, da gre teh 100W v zvok.

Pri subwooferjih gre tudi ogromno moči v tresljaje, ki se prenašajo na ohišje in še naprej.

Če pa je kdo zainteresiran, pa lahko poleti na NESTu dobi kakšno demonstracijo kako izgleda in se čuti zelo realnega pol kilovata moči na subwooferju.

PS: Pa brez skrbi... vsake toliko časa preverim vijake v avtu. ;)
Walking the way is something completely different than imagining the way.

sajmonmofo ::

Jackal se popolnoma strinjam, tudi sam sem pristaš malo bol high end avtoakustike, hotel sem samo povdariti da 20A iz napajalnika je bol švoh za avtoojačevalec.

Nikoli pa nisem trdil da gredo vsi wati v zvok, zadeve pač požrejo dosti več štroma kot si kdo misli.

Makina ::

Vidm, da ste kr razpisal, kar je tudi prav. Jst sm rešu z 450W napajalnikom 18A. Stvar dela dobr, dokler ne navijem dokonca. Sej sm gain na ojačevalcu že zapru, zdej zbiram elemente za monoblok.
Trisixty s kombajnom bočno.

VolkD ::

Aha. Sem razumel. Potrebuješ pol ali več kW moči iz avtoojačevalnika. To pa zato, da potem to energijo v več kot 99 % velikosti pretvarjaš v toploto.

Danes se torej temu reče avtoozvočenje. Včasih smo pa temu rekli kalorifer.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.

sajmonmofo ::

VolkD očitno še nisi poslušal kakega avta z malo bol high end opremo, ker ti pošteno prepiha lase. Zadeve tudi posplošuješ vse poprek, če nimaš pametnega komentarja se ga prosim vzdrži.

Jackal ::

Ok - vidim da ne bo šlo s preprosto razlago.

Takoimenovana RMS moč zvočnika je tista moč, pri kateri zvočnik brez spremembe svojih parametrov ali poškodb (tako mehanskih kot tudi termičnih - trošenje moči na tuljavi) zdrži neprestanih 8 ur testnega signala, po EIA standardu imenovanega RS-426B. Gre za signal, ki ima od 40Hz do 1kHz približno konstantno amplitudo, od 1kHz do 10kHz pa upada s 3dB/dekado, na obeh koncih (pod 40Hz in nad 10kHz) pa amplituda strmo pade. Je pa res, da se tega testnega signala držijo boljši proizvajalci zvočnikov.

Koliko pa dobimo od te moči potem zvoka, bi lahko izvedeli iz izkoristka zvočnika (ki je za običajne zvočnike nekje med 0,5 in 4%). Ampak proizvajalci raje podajajo občutljivost (ki je tudi povezana z izkoristkom) in nam pove kolikšen zvočni tlak je zmožen sproducirat določen zvočnik na razdalji 1m pri moči 1W.

Drugače pa smo zašli že daleč od prvotne teme in dvomim da s tem karkoli pomagamo uporabniku, ki je zastavil vprašanje v tej temi.
Walking the way is something completely different than imagining the way.

VolkD ::

VolkD očitno še nisi poslušal kakega avta z malo bol high end opremo, ker ti pošteno prepiha lase. Zadeve tudi posplošuješ vse poprek, če nimaš pametnega komentarja se ga prosim vzdrži.


Bo tale dovolj dober ?

Tega sem se namreč res naposlušal, pa še kakega bi se našlo.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.

r5r ::

Avtoojačevalnike ni smiselno priklapljati preko usmernika na 230V, saj ima že sam avtoojačevalec v notranjosti DC-DC usmernik, ki mu dvigne napetost, torej imamo tako 2 transformatorja. Bolje bi bilo, če se bi izmerila napetost ojačevalčevega napajanja in se od tam priklopilo na ustrezen transformator in usmernik.

Sam sem razlišljal v obratni smeri, priklop navadnega ojačevalca (2x 400 W) v avto, kar zahteva vsaj tokove 70 A. 8-O Cene razsmernikov takšnih moči so precej visoke in zaenkrat uživam v bogih 2x 28 W. :)
And it makes me wonder.

sajmonmofo ::

VolkD žal ne, govorim o malo višjem rangu opreme...

r5r ::

In katere blagovne znamke in naprave zaznamujejo ta "višji" razred?
And it makes me wonder.

Makina ::

Kera je 12V2 žica Yel/black - 18A? Ta je mišljena za grafične kartice ne?
Trisixty s kombajnom bočno.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Ojačevalec ali pretvornik

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
121347 (1066) bender rodri
»

Poraba ojačevalca (baterije)

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
82582 (2380) Azrael
»

Comp. napajalnik za ojacevalec???

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
265225 (4822) jRk0
»

Avto-ojačevalec v hiši?

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
123337 (3048) Azrael
»

Ojačevalc za avto + SubWoofer

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
312783 (2451) _Dejan_

Več podobnih tem