» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1308 / 1309
»»

Alexius Heristalski ::

6,2 mio. EUR subvencij je tokrat pošlo v rekordnem času slabih dveh mesecev. Čez tri tedne bodo objavili nov razpis.
https://borzen.si/sl-si/podpore-za-mobi...
Zaradi razdelitve vseh razpoložljivih sredstev je bila v Uradnem listu RS št. 82/2025 objavljena sprememba, s katero oddaja vlog za subvencije za e-vozila fizičnih oseb ni več mogoča. V pripravi je nov javni poziv, po katerem bo oddaja vlog mogoča od predvidoma 18. 11. 2025 dalje. Na voljo bo 15,6 milijonov evrov sredstev.
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

Utk ::

VozilSemTiho je izjavil:

eGolf saga continues.

Če obnovimo še ne 5 let star eGolf s 50.000 kilometri, uvoz iz Nemčije prejšnji mesec javi napako na bateriji. Vleka na pooblaščeni VW servis (tisti kjer so mi trdili da imam še vedno garancijo na baterijo ko sem pripeljal avto na reden servis - beri menjavo kabinskega filtra za 170 EUR), kjer so rabili en teden da so ugotovili kje je napaka in da garancije ne priznajo ker je avto uvožen in in pa da itak garancija na baterijo ne velja na kontrolno enoto baterije ki je mimogrede del baterije. No potem še en teden za predračun. Potrdim, hočejo 1500 EUR da naročijo material, ki bo potem prišel v parih dneh.

Prevrti dva tedna naprej, materiala še ni, nimajo niti v tovarni in menda že trije eGolfi čakajo na enem servisu da pride material.

Torej v ponedeljek bo 4 tedne kar je pooblaščeni VW servis prejel vozilo in nimajo niti materiala, niti ne vedo kdaj lahko pričakujem material.

In jaz bedak sem kupil VW, ker sem mislil da bo vsaj podpora če gre kaj narobe...

S takim odnosom res zmanjkuje argumentov za električne švabe namesto kitajskih. Če ni nemške kvalitete niti garancije niti podpore, kaj jim potem ostane? Včasih so imeli bolj mehko armaturo, ampak za isti denar jih tudi tu kitajci že zdavnaj naščijejo.

codeMonkey je izjavil:

Izkusnja s kaksnim na MEB platformi verjetno ni enaka.

Se odnos vw spremeni če kupiš en ali drug avto? Ker predvsem to je tu problem. Crkne crkne, vsak lahko crkne, ampak kako se potem to rešuje...če VW reče BMK, potem ne moreš ok, bom pa kupil spet vw, ampak tokrat na drugi platformi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

Problem je z deli. Egolf je prakticno na hitro skupaj zmetan projekt za manjsanje odskodnin. Itak da delov nimajo na zalogi in jih tudi ne producirajo tako hitro, kot za serijo, ki se proizvaja v nekaj stotisoc kosih. Saj lahko naceloma tudi s Teslo model S naletis na kaksen 10 let star sklop, ki mogoce ni direktno zamenljiv z novimi variantami, ko so jih vmes tako spreminjali, in spet lahko traja. Ne vem kako lahko z odnosom to resijo. Rabis dele.

Zgodovina sprememb…

VozilSemTiho ::

codeMonkey je izjavil:

Problem je z deli. Egolf je prakticno na hitro skupaj zmetan projekt za manjsanje odskodnin. Itak da delov nimajo na zalogi in jih tudi ne producirajo tako hitro, kot za serijo, ki se proizvaja v nekaj stotisoc kosih. Saj lahko naceloma tudi s Teslo model S naletis na kaksen 10 let star sklop, ki mogoce ni direktno zamenljiv z novimi variantami, ko so jih vmes tako spreminjali, in spet lahko traja. Ne vem kako lahko z odnosom to resijo. Rabis dele.


Ne, manjka delov z odnosom ne morejo rešiti in če ima VW problem res samo pri eGolfu potem imam pač smolo in to je to. Tudi zato pišem da se sproži debata, mogoče ima kdo kaj več izkušenj, jaz z eno samo ne vem ali gre za smolo ali sistemski problem?

Ampak naj mi to od začetka povejo, tukaj je problem odnos po mojem mnenju. Ko sem se odločal ali popravljati pri njih ali avto odpeljati drugam je bilo rečeno par dni da dobijo dele in še par dni za menjavo.

Sedaj 2 tedna po tem ko sem se odločil da bodo popravljali oni in nakazal slabo polovico predvidenega zneska za popravilo, pa povedo da imajo že 3 eGolfe, ki čakajo na enak del in da jih ni za dobiti!

Eden izmed razlogov da sem se za eGolfa odločil je bilo tudi to da sem pričakoval da vsaj deli bodo. Če jih niso sposobni dostavljati, se tudi jaz sprašujem ali ni potem vseeno če kitajca vzamem naslednjič?

Je pa tudi res, da sedaj ko se malce pritožujem okrog slišim podobne zgodbe tudi za druge znamke in motorje za notranje izgorevanje, tako da mogoče ni elektrika problem in ni VW problem?

Zgodovina sprememb…

Utk ::

codeMonkey je izjavil:

Problem je z deli. Egolf je prakticno na hitro skupaj zmetan projekt za manjsanje odskodnin. Itak da delov nimajo na zalogi in jih tudi ne producirajo tako hitro, kot za serijo, ki se proizvaja v nekaj stotisoc kosih. Saj lahko naceloma tudi s Teslo model S naletis na kaksen 10 let star sklop, ki mogoce ni direktno zamenljiv z novimi variantami, ko so jih vmes tako spreminjali, in spet lahko traja. Ne vem kako lahko z odnosom to resijo. Rabis dele.

To mora proizvajalec znat in računat ko začne nekaj prodajat. Sploh če čez nekaj let opazi da se nek del kvari.

Ja, če vw glede podpore in servisa ni nič boljši od tesle in kitajcev, v čem je potem boljši?

codeMonkey ::

Jaz bom takoj napisal, ce bom imel probleme z Elroqom. In kaksna bo izkusnja. Zdaj je tema itak ze tako dalec, da nimamo kaj prevec debatirati ali je EV prava stvar ali ne (z izjemo obcasnih padalcev), ampak dejansko o izkusnjah. Podpiram. Vse kar trdim pa je, da je mogoce tezko posplositi zdaj to izkusnjo na celo VAG skupino in modele, ko gre za relativno specificen primer. Pa najdes take zadeve tudi drugje.

To, da pa Kitajci in Tesla predstavljajo resno konkurenco, pa tudi ne zanikam. Ampak letos, ko sem kupoval, me je Skoda najbolj prepricala. In po 15k km se se ni nic spremenilo. Za pravo oceno pa bo potrebno pocakati nekih 5 let.

pegasus ::

codeMonkey je izjavil:

Jaz bom takoj napisal, ce bom imel probleme z Elroqom.
Sodelavec mi je pojamral, da so mu med vožnjo crknili vsi zasloni in je ostal brez vseh informacij o hitrosti, bateriji, navigaciji ... in je moral potem prek obd2 na telefonu gledat te zadeve. In na servisu so rabili 3 tedne, da so to zrihtali ...

codeMonkey ::

Jaz sem danes narocil zimske gume, pa so mi samo od enega proizvajalca lahko garantirali, da pridejo naslednji teden, ko sem se tu. Vse ostalo dva tedna ali vec. Torej tudi to komaj resis v dveh tednih.

Utk ::

Bjorn je v Sloveniji. Kar zanimive reportaže.

DamijanD ::

Sem objavil 2 linka v temi od SE, ker je tematika bolj za tisto temo kot pa za EVje

Baje da se EVClinic širi v Slovenijo

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

kow ::

Prisle so ACEA (Evropa) stevilke za sept 2025.
Pure ICE avtomobili imajo samo se (bencinar 24.9% in dizel 8.1%) 33% trzni delez. Hibridi imajo 34.7%, PHEV 10.3%, BEV 18.9%.

Ce gledamo povsem nominalne stevilke. Lani se je do septembra v EU+EFTA+UK prodalo 3,340,074 bencinarjev, letos 2,698,530. Podobno je z dizli. Lani 1,055,541, letos 798,987. Stevilke za BEV so, lani 1,432,787, letos 1,796,688.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

alekskac ::

Jeseni 2023 so blili 4 e-avtomobili na parkirišču naše službe (2 ID4 zgodnje generacije,1 eGolf in 1 Zoe). Danes ni nobenega več, tko da morajo bit kje drugje. Polnilnica je sicer fuč, pa mislim da ni to razlog.

BigWhale ::

Hja, v nasi ulici je pa zdaj sest EVjev, stiri leta nazaj je bil samo en.

alekskac ::

V našem malem selcu je tud od letos eden, Cupra. Eni še pri nas skeptično gledajo, tko v službi kot v našem kraju.

Gregor P ::

Na moji ulici z ene 50-imi hišami, še ni EV-jev, je pa par hibridov.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Lol, 50 hiš brez ev...pa sem mislil da jaz živim v vukojebini.

Gregor P ::

Ne, to je kar lepo v Ljubljani in sploh ne na obrobju mesta. Ne poznam razloga, zakaj je temu tako.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Očitno se nihče od njih ne vozi po Lj. Ker če je za kje EV dober je to mesto. Plus parking dobiš z malo sreče malo bližje česa zastonj.

Musashi ::

za po Ljubljani prav noben avto ni dober. Vseskozi stojiš v koloni. Kolo, ja tudi za po dežju. Nismo iz cukra.

Gregor P ::

Da, se strinjam, kolo za po Ljubljani je najboljše.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Ja sej vsakič ko grem v Lj se čudim kako je prazna, brez avta praktično.

BigWhale ::

Utk je izjavil:

Ja sej vsakič ko grem v Lj se čudim kako je prazna, brez avta praktično.


A ti zivis v 1954? Ker to bi potem razlozil tvoje opazanje. :D

karafeka ::

Gregor P je izjavil:

Da, se strinjam, kolo za po Ljubljani je najboljše.

So kje kakšna zastonj parkirišča tam do ene 5 kilometrov do Bežigrada iz vzhodne strani, kjer bi lahko pustil avto in se s kolesom naprej peljal ?

Utk ::

A nisi zgoraj prebral. V Lj je tolk kolon da se več noben ne vozi z avtom.

mn ::

karafeka je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Da, se strinjam, kolo za po Ljubljani je najboljše.

So kje kakšna zastonj parkirišča tam do ene 5 kilometrov do Bežigrada iz vzhodne strani, kjer bi lahko pustil avto in se s kolesom naprej peljal ?


Ni zastonj, ampak težko bo ceneje kot 1,3 EUR na dan:

https://www.lpt.si/parkirisca/lokacije-...

Gregor P ::

Kitajci so očitno malo pritisnili na zavore ...

Kitajska ne bo več spodbujala proizvodnje električnih vozil zaradi prenasičenosti s ponudbo
Nova petletka daje prednost drugim industrijskim panogam
Kitajska je iz novega petletnega razvojnega načrta prvič po več kot desetletju s seznama strateških industrij izključila proizvodnjo električnih vozil zaradi zasičenosti s ponudbo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Mr.B ::

Gregor P je izjavil:

Kitajci so očitno malo pritisnili na zavore ...

Kitajska ne bo več spodbujala proizvodnje električnih vozil zaradi prenasičenosti s ponudbo
Nova petletka daje prednost drugim industrijskim panogam
Kitajska je iz novega petletnega razvojnega načrta prvič po več kot desetletju s seznama strateških industrij izključila proizvodnjo električnih vozil zaradi zasičenosti s ponudbo.

A so članku povedali, da so sedaj ko nimajo več EU konkurence, napisali da so šli vse sile v električne tovornjake ?
Lol se Hutiji delajo Facpalm USA:
A Navy fighter jet fell overboard Monday when the USS Harry S. Truman
aircraft carrier veered to avoid fire from the Houthis

Gregor P ::

Lahko bi vsaj prebral članek preden komentiraš in bi si sam odgovoril na to vprašanje;)

Ampak, da se ne boš preveč utrudil z branjem, odgovor je ne.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

@kow: v cem je fora: https://x.com/SawyerMerritt/status/1984...

Jih ne morejo prodat ali gre res za potrebo? V smislu ali SpaceX pomaga Tesli, pri tem nakupu, ali obratno?

Tako od dalec sem jaz mislil da je produkcija problem, ne toliko povprasevanje pri Cybertrucku.

endelin ::

Mr.B je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Kitajci so očitno malo pritisnili na zavore ...

Kitajska ne bo več spodbujala proizvodnje električnih vozil zaradi prenasičenosti s ponudbo
Nova petletka daje prednost drugim industrijskim panogam
Kitajska je iz novega petletnega razvojnega načrta prvič po več kot desetletju s seznama strateških industrij izključila proizvodnjo električnih vozil zaradi zasičenosti s ponudbo.

A so članku povedali, da so sedaj ko nimajo več EU konkurence, napisali da so šli vse sile v električne tovornjake ?

Si bo treba prebrati kakšen članek o kitajski dominantni ev konkurenci;) rusi so “zelo zadovoljni” z robo ki jo v rusijo dostavljajo kitajci. Imajo težko domotožje po avtih iz EU :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

DamijanD ::

codeMonkey je izjavil:

@kow: v cem je fora: https://x.com/SawyerMerritt/status/1984...

Jih ne morejo prodat ali gre res za potrebo? V smislu ali SpaceX pomaga Tesli, pri tem nakupu, ali obratno?

Tako od dalec sem jaz mislil da je produkcija problem, ne toliko povprasevanje pri Cybertrucku.

Jaz sem dojel, da je problem povpraševanje...

a_borlak ::

Zdaj zdaj bodo dovoljeni v EU, bo takoj zraslo povpraševanje.

DamijanD ::

Dokaj zanimiv video Bjorna na EVCju.

baterije so redko problem, večinoma so problem motorji (zaradi puščanja hladilne tekočine)

codeMonkey ::

Res so carji. Lahko lepo prodajajo znanje OEM-om, ker imajo izkusnje z razlicnimi resitvami in njihovimi problemi. Lepo da se sirijo, in bilo bi fino, da se zmanjsa cakalna doba in prepreci slabe izkusnje kot recimo zgoraj z Golfom.

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Zanimivo mi je, da ima več proizvajalcev težave s puščanjem hladilne tekočine. Človek bi pričakoval, da je to v 100+ letih že dobro razumljen in rešen problem? Ampak očitno ne. Ali pa so elektroinžinerji, ki so dizajnirali te motorje, prešpricali poglavje o hlajenju. Vsekakor bi bilo zanimivo prebrati kak root cause analysis report.

nejc_nejc ::

pegasus je izjavil:

Zanimivo mi je, da ima več proizvajalcev težave s puščanjem hladilne tekočine. Človek bi pričakoval, da je to v 100+ letih že dobro razumljen in rešen problem? Ampak očitno ne. Ali pa so elektroinžinerji, ki so dizajnirali te motorje, prešpricali poglavje o hlajenju. Vsekakor bi bilo zanimivo prebrati kak root cause analysis report.

To je res šlamparija, če se dogaja.

DamijanD ::

Ali pa je napol namenoma. Dajmo prišparat par € pri cenejših kosih + zaslužimo par k€ pri rezervnih kosih...

johanblond ::

pegasus je izjavil:

Zanimivo mi je, da ima več proizvajalcev težave s puščanjem hladilne tekočine. Človek bi pričakoval, da je to v 100+ letih že dobro razumljen in rešen problem? Ampak očitno ne. Ali pa so elektroinžinerji, ki so dizajnirali te motorje, prešpricali poglavje o hlajenju. Vsekakor bi bilo zanimivo prebrati kak root cause analysis report.

Klasičen ICE avto (8 let star), par dni nazaj imel avto na servisu. Mi je mehanik razložil, da je to kar problem, od kar so kovinski/alu del zamenjali z reciklirano plastiko. Enostavno material ni dorasel pogojem in posledično začne puščat (ali pa to celo spada pod planned obsolence).

jan_g ::

codeMonkey je izjavil:

Res so carji. Lahko lepo prodajajo znanje OEM-om, ker imajo izkusnje z razlicnimi resitvami in njihovimi problemi. Lepo da se sirijo, in bilo bi fino, da se zmanjsa cakalna doba in prepreci slabe izkusnje kot recimo zgoraj z Golfom.


Niso pa poceni, kot zgleda. En Nemec je komentiral pod videom, da je plačal 7k za popravilo/menjavo motorja pri njegovi Tesli model s. Verjetno je to že nekje v rangu popravil pri pooblaščencih.

iKst_ ::

To je res šlamparija, če se dogaja.


Jaz sem pred kratkim menjal vodno pumpo na dizlu, ker je puščala hladilno tekočino. Avto redno servisiran skladno s priporočili proizvajalca.

Šlamparija? Ali realnost, da imajo velikoserijski izdelki pač napake.

codeMonkey ::

jan_g je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Res so carji. Lahko lepo prodajajo znanje OEM-om, ker imajo izkusnje z razlicnimi resitvami in njihovimi problemi. Lepo da se sirijo, in bilo bi fino, da se zmanjsa cakalna doba in prepreci slabe izkusnje kot recimo zgoraj z Golfom.


Niso pa poceni, kot zgleda. En Nemec je komentiral pod videom, da je plačal 7k za popravilo/menjavo motorja pri njegovi Tesli model s. Verjetno je to že nekje v rangu popravil pri pooblaščencih.


Ampak ce sem dobro razumel, s tem dobi prakticno neunicljiv motor. Torej z odpravljenimi napakami proizvajalca.

Zgodovina sprememb…

jan_g ::

Ne dvomim, da naredijo bolje. Sem pa razumel razmišljanje v smeri, da se razširja znanje in demokratizira dostop do popravil in s tem niža ceno. Ampak, če imajo že oni tako visoko postavljeno, imam malo upanja, da bo kdo drugi imel manj. Bomo videli kakšno ob stanje, ko se malo bolj uveljavi kitajska konkurenca in bo potrebno popravljati avte z nabavno ceno pod 20k. Če bereš začetke te teme (20 let nazaj), je bil nek optimizem, kako bo prehod na elektriko poleg vseh ostalih prednosti tudi enostavnejša in cenejša izdelava, kar vsaj v teoriji pomeni tudi lažja dostopnost in cenejša popravila.

DamijanD ::

Ta "paket tesnil in ležajev" za tesla motor je okoli 1k€ - verjetno so pri tistem Nemcu reševali tudi navitje.

Se splača kupit EVja na podjetje? Kaj to v praksi pomeni za zasebne vožnje? In kaj se naredi takrat, ko podjetje preneha z delovanjem?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

kow ::

DamijanD je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

@kow: v cem je fora: https://x.com/SawyerMerritt/status/1984...

Jih ne morejo prodat ali gre res za potrebo? V smislu ali SpaceX pomaga Tesli, pri tem nakupu, ali obratno?

Tako od dalec sem jaz mislil da je produkcija problem, ne toliko povprasevanje pri Cybertrucku.

Jaz sem dojel, da je problem povpraševanje...


Problem je bil vedno povprasevanje. Planirali so cirka 250k letne proizvodnje, ki je sedaj nekajkrat manjsa. Kako to vpliva na ekonomiko proizvodnje je jasno.
Mimogrede, ko mainstream mediji pisejo o katastrofalnem cybertrucku, seveda zamolcijo, da so prodajne stevilke podobne kot so pri konkurenci. Cel sektor elektricnih pickup truckov se slabo prodaja.
Najvec se proda F-150, potem cybetruck, nato silverado in GM, Rivian se prodaja najslabse.

Zdej, koliko avtomobilov letno moras prodati, da je model profitabilen... Glede na visoke cene pickup truckov, verjetno stevilke niti niso visoke. Verjetno bi pri 100k letno, imeli ze lepe profite. Je pa mnogoce tezje kot doseci prodajne stevilke, potem vzdrzevati le te.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

kow ::

Tesla bo letos prodala cirka 20k cybertruckov, lani so jih 50k. Market leader ford, bo verjetno prodal cirka 30k F150 Lightningov.

Dodatno je zanimivo, da ceprav imajo elektricarji veliko slabost, ki je manjsi range (sploh ce vleces prikolico), vse kaze da so lastniki zaradi ostalih prednosti s svojimi vozili zadovoljni. Zna biti, da bo po nekaj letih ze zaradi pozitivnih odzivov, pripeljalo do vecje prodaje.
Sploh, ce bo vzdrzevanje poceni in ne bo vecjih tezav. Prihranki pri vzdrzevanju in gorivu, bodo potem prepricali uporabnike, da je slabsi range dober tradeoff. Bomo videli.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

PluribusUnum ::

Nedeljski utrinek: 150kWh baterija potrebuje 1.8 MW moči da se napolni v idealnih 5 minutah. Na drugi strani je menjava baterije. Menjava baterije se mi zdi še vedno boljša/realna: fizična kontrola baterije, nova tehnologija baterije ne zahteva menjave avtomobila.. vendar trenutno nerealna zaradi procesa transformacije. 1.8 MW polnilne moči se mi zdi nerealna, mogoče se motim. Menjava baterije pri EV lahko pomeni tui stabilizacija omrežja.

bm1973 ::

PluribusUnum je izjavil:

Nedeljski utrinek: 150kWh baterija potrebuje 1.8 MW moči da se napolni v idealnih 5 minutah.

A je kdo izračunal debelino trofaznega kabla za potreben tok?

Ne bi seveda o tem koliko toplote se pri tem sprosti, kak usmernik rabiš in kdo ti bo do bajte pripeljal 2 MW priključek >:D.

Naj na to odgovorijo FDVjevci :)).

Me zanima, če kdo lahko tak kabel dvigne in vtakne v avto...

endelin ::

Pustimo podrobnosti.

Dejstvo je da če hočeš natankat v 5 min bo treba po ICE:D ali ko bo vsak avto imel mini fuzijsko elektrarno v kofanu

Morda bi nekaj robnih primerov ko se bo dalo ampak to bodo izjeme

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

kow ::

Tankanje je idiotski koncept. Ce zna avto voziti sam, se ti lahko tudi sam zapelje na polnilnico. Da bos pa menjaval cele baterijske sklope, se zdi logisticno predrago. Da ne omenjamo, da ti definira dizajn avtomobila.
Ce danes postavis polnilnico, jo lahko uporabljajo vsi legacy avtomobili na cestah. Ce postavis "menjalnico baterij", moras izdelati se nekaj tisoc avtomobilov (za vsako postavljeno) oz. v kumulativi izdelati milijone avtomobilov. Globalno pa nekaj 100 milijonov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

iKst_ ::

PluribusUnum je izjavil:

Nedeljski utrinek: 150kWh baterija potrebuje 1.8 MW moči da se napolni v idealnih 5 minutah. Na drugi strani je menjava baterije. Menjava baterije se mi zdi še vedno boljša/realna: fizična kontrola baterije, nova tehnologija baterije ne zahteva menjave avtomobila.. vendar trenutno nerealna zaradi procesa transformacije. 1.8 MW polnilne moči se mi zdi nerealna, mogoče se motim. Menjava baterije pri EV lahko pomeni tui stabilizacija omrežja.


Ampak, kaj ima to z realnostjo? Zakaj 150kWh, če praktično ni EVjev s takšnimi kapacitetami. Pa zakaj 5 minut?

Realnost je takšna, da se avtomobili na hitrih polnilnicah že danes napolnijo dovolj hitro. Veliko več učinka kot večanje baterij in absurdne hitrosti ima širša mreža polnilnic in standardizacija le teh.

Prejšnji teden sem naredil enkrat 450km in enkrat 600km v kosu, pa niti minute nisem čakal avtomobila, vedno je bila baterija dovolj polna za postanek preden sem uspel dobiti tisto kavo oz. kupiti tistih par malenkosti v trgovini.
««
1308 / 1309
»»