» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1307 / 1307
»
»»

kow ::

Profitabilnost (globalno) se kar pada. GM je pravkar odpisal 1.6 milijarde dolarjev (vecino zaradi EV). Ze lani decembra so odpisali cirka 5 milijard (kitajska).

Drugace je bil septembra dosezen globalni rekord mesecne BEV + PHEV prodaje:

Charles Lester, Data Manager at Rho Motion:
"Global EV sales topped two million units in a single month for the first time, driven by record-breaking demand across major markets."

Year-to-date numbers (Jan-Sept 2025):
oGlobal: 14.7 million (+26%)
oChina: 9.0 million (+24%)
oEurope: 3.0 million (+32%)
oNorth America: 1.5 million (+11%)
oRest of World: 1.2 million (+48%)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

a_borlak ::

BigWhale je izjavil:

kow je izjavil:

Ce smo posteni, je design teh rock na vratih precej tezak inzenirski podvig.


Ne, ni, zakaj bi bil? Te rocke so silly gimmick. Odsotnost rock prihrani maximalno 2% energije pri 130 km/h, pri 100 km/h je tega prihranka manj kot 1.5%. Govorim za Model S. Ce bi se komurkoli slo za prihranek in aerodinamiko, bi se znebil stranskih ogledal. In povsem mozno je, da bi to se pocenilo avto.

Rocke same po sebi bi lahko bile narejene tako, da se samo odprejo v primeru nesrece in popolne odpovedi napajanja v avtomobilu.

Model 3 ima to dejansko dobro reseno. No, razen v temi. :D


Saj takrat plameni, ki zajamejo avto rešijo problem teme. Ok, dosti črnega humorja, ogledala so bistveno večji problem, kar se aerodinamike tiče. Sem pa edino pametno postavitev kamer in zaslonov namesto ogledal videl pri Hondi e, kjer sta bila zaslona tam, kjer si ju pričakoval in ne nekje spodaj. Pa tudi kamera je bila odlična, dokaj širokokotna, zlahka sem se navadil, po drugi plati pa Hyundai Ioniq 6, čista katastrofa.

Utk ::

Saj se bi tudi skrite ročke dalo naredit mehansko. Na dotik skoči ven električno, ok, ampak na močnejši pritisk bi pa lahko tudi mehansko. V sili bi že nekdo pritistnil malo bolj.

Gregor P ::

Jaz nočem kamer namesto ogledal; lahko pri kakšnem avionu ipd., ne pa pri osebnem vozilu, ki ga moram sam voziti. :|

Kamera za vzratno vožnjo, je sicer super, ampak tudi pri tem manevru gledam še ogledala poleg (kot seveda ven čez okna itd.),
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

codeMonkey ::

Imas danes tudi 360 stopinjski pogled, ne le kamero za vzvratno voznjo. Jaz sem se precej razvadil in gledam kar na ekran pogosto. Pri bocnem parkiranju je top. Ob robniku pa raje preklopim na stransko kamero, z enostavnim pristiskom na ekran in direktno vidim gume in s tem koliko se priblizujem robniku (gres lahko na centimeter, ce zelis). Ne rabis nobenega zamudnega premikanja ogledal. Pa imam tudi nastavljeno, da se desno ogledalo spusti pri preklopu v rikverc, ampak je vseeno omejen pogled.

Pa na AC tudi pogosto gledam na srednjega za spremljanje prometa zadaj, pri menjavi pasu pa mi itak signalizira prikaz na heads-up kdaj se lahko pas varno zamenja (ni enako blind spot signaliziranju) in ga ob pritisku na smerni kazalec tudi sam izvede, ce je varno, s pomocjo radarja in kamere. Seveda je obcasno tudi potrebno pogledati na stransko ogledalo, za dodatno varnost, ampak tudi tu preko ekrana, ce je dobro postavljen, gledas samo bolj proti smeri voznje in je naceloma varneje.

Ne vem, jaz resno dvomim, da bi klasicna ogledala pogresal, nisem pa sprobal.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Pri meni je to stvar zaupanja; klasično ogledalo vedno pokaže točen odsev v realnem času. Ni nobenega zamika, gličev ipd. Tega občutka varnosti jaz ne zamenjam za kamero - drugo, če me bodo pač prisilili v to.

A še enkrat, kamere so super za še dodatne informacije v pomoč pri ocenjevanju okolice.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

DamijanD ::

codeMonkey je izjavil:

pri menjavi pasu pa mi itak signalizira prikaz na heads-up kdaj se lahko pas varno zamenja (ni enako blind spot signaliziranju)

A pa to zazna super (pre)hitro vozilo, ki je sicer v trenutku opazovanja še predaleč, ampak bo preblizu, ko se boš prestavil na ta pas? V navadnem ogledalu bi to lahko opazil, sploh če bi to vozilo še blendalo za just in case...

Relanium ::

Kamere in 360 pogled, kot da voziš Boeing 747 :))
Kje so časi manjših avtomobilov, ko si dejansko imel občutek za njegovo velikost...

iKst_ ::

DamijanD je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

pri menjavi pasu pa mi itak signalizira prikaz na heads-up kdaj se lahko pas varno zamenja (ni enako blind spot signaliziranju)

A pa to zazna super (pre)hitro vozilo, ki je sicer v trenutku opazovanja še predaleč, ampak bo preblizu, ko se boš prestavil na ta pas? V navadnem ogledalu bi to lahko opazil, sploh če bi to vozilo še blendalo za just in case...


Seveda opazi. Ene 90x boljše kot človek. Kamera ves čas gleda nazaj in spremlja promet, človek pa samo tisto sekundo, ko pogleda nazaj, pa še to v enem mini vidnem polju.

Jebomir ::

iKst_ je izjavil:

, pa še to v enem mini vidnem polju.

Predlagam, da v kakem nepreglednem križišču malo vržeš uč okrog.
Tam so ponavadi ena ogledala, ki imajo zelo širok kot.... celo tolikšen, da vidiš vse priključke hkrati. Zanimiva zadeva ti rečem!
Pa nikol se ne pokvari :O

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Jebomir ()

iKst_ ::

Pomoje si slabo prebral o čem govorimo. Kaj ima tole z nepreglednimi križišči? "pri menjavi pasu pa mi itak signalizira prikaz na heads-up kdaj se lahko pas varno zamenja (ni enako blind spot signaliziranju)"

Sicer pa kamera pač vidi več, kakorkoli obrneš. Osebno v takih nepreglednih križiščih pogosto pogledam kamero, ko v ogledalu ne vidim dovolj.

Glede okvar pa ne vem če trolaš ali... Razbitih ogledal sem videl več kot pokvarjenih kamer, pa občasno se zameglijo, zamrznejo, na šipo se prime sneg in ogledala sploh ne vidiš...

Jebomir ::

Torej praviš da ima ogledalo šibkejše točke odpovedi in se dosti lažje pokvari kot:
kamera, kabli, procesorska enota, zaslon, piksli, izpadi napetosti/varovalke, ...

okej...

iKst_ ::

in se dosti lažje pokvari kot:...


Kje si pa to prebral? Odgovoril sem na tvojo trditev "Pa nikol se ne pokvari :O"

Osnove logike šepajo?

telexdell ::

Jebomir je izjavil:

Torej praviš da ima ogledalo šibkejše točke odpovedi in se dosti lažje pokvari kot:
kamera, kabli, procesorska enota, zaslon, piksli, izpadi napetosti/varovalke, ...

okej...

Pri sodobnih ogledalih katere lahko krmiliš električno imaš vse to, kar imaš pri kameri+ mehanske dele. Torej še več možnosti okvar.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

codeMonkey ::

Relanium je izjavil:

Kamere in 360 pogled, kot da voziš Boeing 747 :))
Kje so časi manjših avtomobilov, ko si dejansko imel občutek za njegovo velikost...


To je eden krajsih avtomobilov, ki sem jih imel.

Saj lahko po obcutku. Je pa res da pri nobenem nisem imel 20” platisc. Razmisljam pa, da bi se lahko malo prisilil uporabljati avtomatako parkiranje, nisem se tako dalec, da bi pomislil prvo na ta sistem

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Gregor P je izjavil:

Pri meni je to stvar zaupanja; klasično ogledalo vedno pokaže točen odsev v realnem času. Ni nobenega zamika, gličev ipd. Tega občutka varnosti jaz ne zamenjam za kamero - drugo, če me bodo pač prisilili v to.

A še enkrat, kamere so super za še dodatne informacije v pomoč pri ocenjevanju okolice.


Zamik, kot pravis, je sigurno eden kljucnih parametrov, za katerega precej enostavno lahko ocenijo kaksen je se dopusten in pac nek varnostni sistem to nadzira. Vseeno to mora biti razvito po standardih za funkcionalno varnost.

kow ::

BigWhale je izjavil:

kow je izjavil:

Ce smo posteni, je design teh rock na vratih precej tezak inzenirski podvig.


Ne, ni, zakaj bi bil? Te rocke so silly gimmick. Odsotnost rock prihrani maximalno 2% energije pri 130 km/h, pri 100 km/h je tega prihranka manj kot 1.5%. Govorim za Model S. Ce bi se komurkoli slo za prihranek in aerodinamiko, bi se znebil stranskih ogledal. In povsem mozno je, da bi to se pocenilo avto.

Rocke same po sebi bi lahko bile narejene tako, da se samo odprejo v primeru nesrece in popolne odpovedi napajanja v avtomobilu.

Model 3 ima to dejansko dobro reseno. No, razen v temi. :D


2% je ogromno. O cem ti govoris. To je nekaj kilometrov dodatnega rangea. Pri 150km/h imajo elektricarji, kolk, 200km dosega?

BigWhale ::

kow je izjavil:


2% je ogromno. O cem ti govoris. To je nekaj kilometrov dodatnega rangea. Pri 150km/h imajo elektricarji, kolk, 200km dosega?


Eh? To je za veliko vecino avtomobilov manj kot 10 km dometa, v idealnih razmerah. Pozimi so te stevilke se precej manjse. Imas kup ostalih stvari, ki se jih prej splaca optimizirat kot pa te kljuke.

redtech ::

Dvomim, da sploh kaj prihranijo?

8:33

mn ::

Našel en članek:

https://carnewschina.com/2025/09/05/chi...

Menda bodo Kitajci prepovedali kljuke brez mehanske povezave z mehanizmom za odpiranje, prihranki so pa v rangu kilometra, dva dosega. Čeprav tudi ta prihranek mogoče splahni zaradi višje teže.

codeMonkey ::

Jaz sem pa tole pogledal ker me je zanimalo kako Tesla to resuje. Tudi pove, da je zanemarljiv aerodinamicni efekt. Je pa malo komicno ko tako omenja neverjeten napredek, ampak ce smo odkriti, prve izvedbe so bile dalec od zrelih za masovni produkt. S podobnimi komponentami sem delal na robotu na faksu in je precej ocitno da se jim je prevec mudilo, ali pa ni bilo izkusenj.



Ampak tudi ce gledas zadnji dizajn, IMO manjka neka redundancna mehanska povezava, da bi v primeru nesrece hkrati spravila kljuko ven, omogocala mehansko odpiranje in odklepanje v primeru nesrece.

temni_princ ::

CATL je predstavil natrij-ionsko baterijo. Bojda ima kar nekaj prednosti.

https://www.evinfrastructurenews.com/ev...

iKst_ ::

Se jih že dobi v prosti prodaji v powerbankih. So na YT že testi.

https://www.bluettipower.com/products/s...

Bo zanimivo videti kako se bo obneslo v avtomobilih.

pegasus ::

Natrij bo fajn za domače baterije in za grid scale deploymente, za v avte precej manj. Razen če želiš nek buffer za arktični mraz ;)

iKst_ ::

Zakaj ne za avtomobile? Energijsko gostoto so pripeljali precej daleč, praktično na nivo LFP. Drugih bistvenih slabosti pa tudi ni, če se ne motim?

J.McLane ::

Za poplavo mallih mestnih kitajskih avtov so dovolj dobre.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Ce ne drugega, so odlicne za arkticna obmocja. Ko bo proizvodnja skalirala, bi morale tudi biti cenejse kot so danes LFP.

Nihce sicer ne govori o staranju baterij, ampak samo o ciklih. So baterije, ki bi zdrzale 30 let (ne prepogoste uporabe)?

BigWhale ::

temni_princ je izjavil:

CATL je predstavil natrij-ionsko baterijo. Bojda ima kar nekaj prednosti.

https://www.evinfrastructurenews.com/ev...


Dokler jih Tesla ne da v avto niso omembe vredne. ;>

codeMonkey ::

Kaksne imate kaj izkusnje z zimskimi gumami za BEV? Model, proizvajalec,... Bo treba nabavit nekaj kmalu.

Zgodovina sprememb…

iKst_ ::

Lani sem zvozil do konca Pirelli zimske. Letos naročil celoletne GY Vector 4seasons. Že nekaj časa vozim celoletne na različnin avtomobilih. V zadnjih cca. 5 letih so napredovale toliko, da so IMHO dejansko najboljša opcija za daily driverja. Poleg tega, da jih ni treba menjati.

Dobre celoletne gume grejo po snegu boljše kot neke povprečne zimske. Na mokri cesti so odlične v vseh pogojih, še posebej pri jesenskih in pomladnih temperaturah, ko ne zimske ne letne niso optimalne.

BigWhale ::

codeMonkey je izjavil:

Kaksne imate kaj izkusnje z zimskimi gumami za BEV? Model, proizvajalec,... Bo treba nabavit nekaj kmalu.


Jaz sem vzel Michelin Alpin 7 lani. Stare letne tesline sem vrgel v smeti, ker so resno sranje. :D Trenutno sem na letnih Goodyear Eagle F1.

M-XXXX ::

Kupujem polnilno postajo 3F, lahko je tudi 5Kw. Do sedaj sem uporabljal kar priloženo (mobilno) ampak bi zaradi lenobe nekaj prišraufal na steno in da je skos tam. Ne iščem nobene pameti (ok lahko ima dve obcije recimo 5KW ter 10kw) ampak več kot to ne rabim. Brez problema naročim direkt od kitajcev, ali pa še kdo kaj rabljenega prodaja tudi pride v poštev?
««
1307 / 1307
»
»»