» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1309 / 1309
»
»»

kow ::

iKst_ je izjavil:


Realnost je takšna, da se avtomobili na hitrih polnilnicah že danes napolnijo dovolj hitro. Veliko več učinka kot večanje baterij in absurdne hitrosti ima širša mreža polnilnic in standardizacija le teh.


Danes je avto na polnilnici povprecno dobrih 20m. Ce zmanjsas cas na 10m, bos rabil manj polnilnic. Tradeoff je vec moci.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

PluribusUnum ::

iKst_ je izjavil:

PluribusUnum je izjavil:

Nedeljski utrinek: 150kWh baterija potrebuje 1.8 MW moči da se napolni v idealnih 5 minutah. Na drugi strani je menjava baterije. Menjava baterije se mi zdi še vedno boljša/realna: fizična kontrola baterije, nova tehnologija baterije ne zahteva menjave avtomobila.. vendar trenutno nerealna zaradi procesa transformacije. 1.8 MW polnilne moči se mi zdi nerealna, mogoče se motim. Menjava baterije pri EV lahko pomeni tui stabilizacija omrežja.


Ampak, kaj ima to z realnostjo? Zakaj 150kWh, če praktično ni EVjev s takšnimi kapacitetami. Pa zakaj 5 minut?

Realnost je takšna, da se avtomobili na hitrih polnilnicah že danes napolnijo dovolj hitro. Veliko več učinka kot večanje baterij in absurdne hitrosti ima širša mreža polnilnic in standardizacija le teh.

Prejšnji teden sem naredil enkrat 450km in enkrat 600km v kosu, pa niti minute nisem čakal avtomobila, vedno je bila baterija dovolj polna za postanek preden sem uspel dobiti tisto kavo oz. kupiti tistih par malenkosti v trgovini.


Moja realnost je v resnici nerealna tudi če upoštevam ATM nerealno baterijo ki si jo realno želimo. Pot transformacije se bo eventuelno križala z E-kamjoni, to bi lahko utišalo 5min željo.

iKst_ ::

kow je izjavil:


Danes je avto na polnilnici povprecno dobrih 20m. Ce zmanjsas cas na 10m, bos rabil manj polnilnic. Tradeoff je vec moci.


Se delno strinjam. Krajšanje časa polnjenja je uporabno, ampak samo do določene mere. Če se ustaviš na avtocesti za WC pavzo in greš mogoče še po kakšno kavo, je avto že zdaj pripravljen na nadaljevanje poti pred tabo.

S tem, da se meni Model Y polni precej počasneje kot kakšen novejši kitajc. Nad 50% se pri Tesli kar vleče s tistimi 100kW ali še manj. Pri kakšnem Zeekerju pa pri 80% še vedno leti 200kW v baterijo.

Pot transformacije se bo eventuelno križala z E-kamjoni, to bi lahko utišalo 5min željo.


Ampak, moje vprašanje je kaj točno pridobiš s tako veliko baterijo in tako hitrim polnjenjem. V praksi praktično nikoli ne boš polnil od 10-90%. Sploh pa ne večkrat na dan, da bi se prihranek pri času poznal. Poleg tega se EV polni tudi, ko tebe ni zraven. V 5 minutah še v miru na skret ne moreš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: iKst_ ()

PluribusUnum ::

iKst_ je izjavil:



Ampak, moje vprašanje je kaj točno pridobiš s tako veliko baterijo in tako hitrim polnjenjem.


Resno? Železno srajco ;)

iKst_ ::

Ja, resno.

Kolikokrat se ti je zgodilo, da si imel zaradi počasnega polnjenja kakšne resne probleme? Koliko časa na leto izgubiš na hitrih polnilnicah v primerjavi z ICE?

PluribusUnum ::

Ne gledam na stvar individualno, zato sem tudi zapustil temo pred leti.

telexdell ::

PluribusUnum je izjavil:

Ne gledam na stvar individualno, zato sem tudi zapustil temo pred leti.

Si mogoče kak mesija ali imaš kristalno kroglo, da veš kaj je potrebno globalno? Če gledaš na stvar globalno pol gotovo veš, da večina avtov preko 70% časa nekje stroji. Globalno naredi avto mogoče 30..40 km dnevno. Zakaj torej globalno rabimo polnilnice, katere v 10 min napolnijo avto za 1000 km dolgo pot? To se potrebuje le individualno. Globalno je dovolj da, se avto v npr. 8 urah napolni za 40 km.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

a_borlak ::

Po mojih dosedanjih izkušnjah in ocenah je vsaka baterija nad 70kWh oz. prevoženih 300km z dobro mero rezerve dovolj dobra stvar tudi za daljša potovanja. Pač nisem več pripravljen 7, 8 ur sedet v avtu, da bom na koncu nekaj prej na cilju. Po treh urah imam dovolj, rabim malo pavze, da raztegnem noge, spijem kavo, grem na wc, morda še kaj pojem in v tem času je avto dovolj napolnjen za nadaljnih 300km. Nekomu to ustreza, nekdo tega niti ne rabi, nekdo bi vseeno rad naredil 1000km v kosu. Pač vsak se znajde in dela izračune po svoje. Ravno bral, da je en Poljak naredil cca 2.700km z enim tankom nafte, je pa vozil ves čas pod 100 in pred njim ekipa, ki mu je govorila, kako naj vozi, da ne bo stal v zastojih. Če bi tako recimo vozil z Teslo 3 LR RWD, bi tudi naredil konkretno preko 700km, verjetno 800, ampak ali ima smisel?

PluribusUnum ::

telexdell je izjavil:

PluribusUnum je izjavil:

Ne gledam na stvar individualno, zato sem tudi zapustil temo pred leti.

Si mogoče kak mesija ali imaš kristalno kroglo, da veš kaj je potrebno globalno? Če gledaš na stvar globalno pol gotovo veš, da večina avtov preko 70% časa nekje stroji. Globalno naredi avto mogoče 30..40 km dnevno. Zakaj torej globalno rabimo polnilnice, katere v 10 min napolnijo avto za 1000 km dolgo pot? To se potrebuje le individualno. Globalno je dovolj da, se avto v npr. 8 urah napolni za 40 km.


Kristalna krogla samo zate: polnilec za E-kamjon in baterija EV, ki to sprejme, lahko nardi nekaj, kar si avtomatsko želiš.
««
1309 / 1309
»
»»