Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

iKst_ ::
Ampak imamo forum, ki povezuje ta dva svetova in tu lahko izveš, da z ICE voziš brezskrbno. Po potrebi se ustaviš na prvi črpalki. Tudi izven kleti, pardon, Ljubljane.
Tudi v tujini. Celo izven Evrope.
Povsem enako brezskrbno se voziš tudi z EV.
Nekateri v tej temi se obnašate, kot, da lastniki EVjev nismo prej celo življenje vozili ICE avtomobilov. Oz. si jih nekateri še vedno lastnimo zraven EV.

telexdell ::
Ja tako je, če ne živiš v realnosti.
Ampak imamo forum, ki povezuje ta dva svetova in tu lahko izveš, da z ICE voziš brezskrbno. Po potrebi se ustaviš na prvi črpalki. Tudi izven kleti, pardon, Ljubljane.
Tudi v tujini. Celo izven Evrope.
Ni za kaj.
Skoraj 40 let sem vozil ICE- tako svoje kot službene. Prevozil sem verjetno preko milijon km z njimi. Pa ne bi vedel, kako "brezskrbna" vožnja je z njimi? Poglej si eno svežo zaprli edini BS v mestu- 20 km do naslednje.
Zmaga pa tvoja izven Evrope. A Afriki, Aziji, Latinski Ameriki res dobiš gorivo na bencinskih servisih v mestih. Mali izven urbanih središč pa moraš imeti srečo, da stoji kdo s kanistri ob cesti in Boga moliš da je v njih le tisto gorivo katero potrebuješ.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Gregor P ::
Jaz tudi "rad" vozim EV-je, dokler mi ga polnijo drugi (torej fizično to dejansko počnejo drugi); v trenutku ko moram to storiti sam, me mine vso veselje. Takrat resnično pomisliš, kako dobro bi bilo, če bi zdaj imel ICE in ga napolnil v nekaj minutah.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

iKst_ ::
Takrat resnično pomisliš, kako dobro bi bilo, če bi zdaj imel ICE in ga napolnil v nekaj minutah.
Jaz pa raje počnem kaj pametnega vmes, ko se avto polni. Res se mi zdi vsakič bolj neumno stati zraven avtomobila in čakati, da steče nafta not.

mtošev ::
Ta deluzija električarjev - da tisti z ICE čakamo na svoja vozila med tankanjem... Tankaš vmes oz. sproti. Polniti vmes ne moreš, oz. lahko kvečjem počneš nekaj med polnjenjem.
Ne vem zakaj si tako mečete pesek v oči pri tako očitnem drawbacku tehnologije. Potem pa ti udarijo ven z argumenti "ja, pa ne smrdim po nafti!" Če smrdiš po nafti med tankanjem je težava nekje drugje...
Ne vem zakaj si tako mečete pesek v oči pri tako očitnem drawbacku tehnologije. Potem pa ti udarijo ven z argumenti "ja, pa ne smrdim po nafti!" Če smrdiš po nafti med tankanjem je težava nekje drugje...

iKst_ ::
Ta deluzija električarjev - da tisti z ICE čakamo na svoja vozila med tankanjem... Tankaš vmes oz. sproti. Polniti vmes ne moreš, oz. lahko kvečjem počneš nekaj med polnjenjem.
Kaj, vtakneš ročko not in greš vmes po kavo, na WC, v šoping...?

dejanslo ::
Kaj če bi v tej temi končno enkrat že šli preko debate ice vs ev, pa recimo diskutirali recimo o tem, ali imajo prestave v ev smisel, + in -, na konkretnih modelih. Malo več kot to kar ponudi chatgpt, če bi se kaki majster malo poglobil.
There`s More Than One Way To Do It

UkrFTW!! ::

codeMonkey ::
Ne vem zakaj si tako mečete pesek v oči pri tako očitnem drawbacku tehnologije.
Zato ker ga vecinoma ne cutimo, ampak nas pa konstantno prepricujete tu da bi nas moralo motiti. Ceprav gre za redko nevsecnost, mogoce na prste ene roke letno. Argumenti pa so v stilu da se obicajno vozi po 170 km/h konstantno in da tako z EV nikamor ne prides. In podobno. Toliko drugih slabosti klasicnih vozil z ICE, ko pa res motijo, na dnevi ravni, pa nic. Od hrupa, smrada, neodzivnosti itd.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

hojnikb ::
Prestave v EVju so skoraj vedno nesmisel. Dodatna mehanska kompleksnost (kar doda ceno), teza in izgube med motorjem in kolesom pač večinoma nimajo smisla.
Edin razlog, zakaj nemci tiscijo menjalnike noter je dejstvo, da pač neznajo nardit dobrga elektromotorja. In če mas zanič elektromotor, lahko vsaj nekaj njegovih slabih lastnosti poflikas z menjalnikom. Enter EQA in Taycan.
Edin razlog, zakaj nemci tiscijo menjalnike noter je dejstvo, da pač neznajo nardit dobrga elektromotorja. In če mas zanič elektromotor, lahko vsaj nekaj njegovih slabih lastnosti poflikas z menjalnikom. Enter EQA in Taycan.
#brezpodpisa

codeMonkey ::
da pač neznajo nardit dobrga elektromotorja. In če mas zanič elektromotor, lahko vsaj nekaj njegovih slabih lastnosti poflikas z menjalnikom. Enter EQA in Taycan.
To si si sevda izmislili. Ce pogledas karakteristiko elektro motorja ti je jasno da ni idealen v celem obmocju. Gre le za to, kaksen avtomobil zelis imeti na koncu in koliko si pripravljen sparati ter komplicirati na drugi strani.

hojnikb ::
Če lahko YangWang U9 od sebe skoraj 500KM/h in še vedno z dobrimi pospeski, brez da bi rabl rinat kaksn menjalnik vmes, potem lahko tudi drugi proizvajalci nardijo elektromotor, k bo mel dobre karakteristike med 0-130km/h in se bo tut znal zvrtet do 200km/h.
Sj noben ne trdi, da je idealn v vseh območjih. Ampak z properly designed motorjem je teh slabih območjih zelo mal oz. jih ne čutis. Prav tako lahko z dual motor pokrijes skoraj vse razpone idelanega pri tipičnih hitrostih s tem, da imas dva različna motorja (in pomoznosti declutch, da res minimiziras izgube).
Kot rečeno, menjalnik je res bedn obliz na res bedn motor.
codeMonkey je izjavil:
da pač neznajo nardit dobrga elektromotorja. In če mas zanič elektromotor, lahko vsaj nekaj njegovih slabih lastnosti poflikas z menjalnikom. Enter EQA in Taycan.
To si si sevda izmislili. Ce pogledas karakteristiko elektro motorja ti je jasno da ni idealen v celem obmocju. Gre le za to, kaksen avtomobil zelis imeti na koncu in koliko si pripravljen sparati ter komplicirati na drugi strani.
Sj noben ne trdi, da je idealn v vseh območjih. Ampak z properly designed motorjem je teh slabih območjih zelo mal oz. jih ne čutis. Prav tako lahko z dual motor pokrijes skoraj vse razpone idelanega pri tipičnih hitrostih s tem, da imas dva različna motorja (in pomoznosti declutch, da res minimiziras izgube).
Kot rečeno, menjalnik je res bedn obliz na res bedn motor.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()

pegasus ::
IMHO je ev menjalnik bolj obliž na rano fabrik menjalnikov, ki jim grozi izumrtje. Torej neka cena za socialni mir. Če ne znajo drugače, tudi prav, pa naj jih imajo.

hojnikb ::
IMHO je ev menjalnik bolj obliž na rano fabrik menjalnikov, ki jim grozi izumrtje. Torej neka cena za socialni mir. Če ne znajo drugače, tudi prav, pa naj jih imajo.
točno tako. Sj ni brez razloga ZF v obeh :)
Pač bodo počas postal irelavantni v EV dobi.
#brezpodpisa

codeMonkey ::
Je mozno z dodatnim motorjem resevati, ampak rabis se en motor. Pa tudi to ni idealno ker ti poveca porabo v neidealnem obmocju. Pac resuje porabo pri visjih hitrostih, kar tu lahko pogosto preberemo kaksen hud problem je. V resnici se strinjam, da ni vredno menjalnika, ampak Nemci in njihove avtoceste so posebnost in za premium vozila jim je vsaj trenutno vredno kompliciranja. Novi CLA se je drugace precej izkazal.

pegasus ::
Če smo že pri tem, ima kdo efficiency chart za app550? Pri katerih obratih da največ od sebe?

hojnikb ::
codeMonkey je izjavil:
Je mozno z dodatnim motorjem resevati, ampak rabis se en motor. Pa tudi to ni idealno ker ti poveca porabo v neidealnem obmocju. Pac resuje porabo pri visjih hitrostih, kar tu lahko pogosto preberemo kaksen hud problem je. V resnici se strinjam, da ni vredno menjalnika, ampak Nemci in njihove avtoceste so posebnost in za premium vozila jim je vsaj trenutno vredno kompliciranja. Novi CLA se je drugace precej izkazal.
Ja, ampak z dodatnim motorjem dejansko nekaj uporabnega pridobis; AWD in dodatne konje. Z menjalnikom pa ne dobis nič od tega, sam v najboljsem primeru malo bolsi izkoristek pri visjih hitrostih.
In če lovis izkoristek pr visjih hitrostih, je precej bolje to delat z aerodinamiko, kot pa z motorjem. In dejstvo je, da se da nardit tudi efficient avto za avtocestne brzine, brez menjalnikov in dvojnih motorjev... T3 LR RWD je lep primer tega.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Je mozno z dodatnim motorjem resevati, ampak rabis se en motor. Pa tudi to ni idealno ker ti poveca porabo v neidealnem obmocju. Pac resuje porabo pri visjih hitrostih, kar tu lahko pogosto preberemo kaksen hud problem je. V resnici se strinjam, da ni vredno menjalnika, ampak Nemci in njihove avtoceste so posebnost in za premium vozila jim je vsaj trenutno vredno kompliciranja. Novi CLA se je drugace precej izkazal.
Ja, ampak z dodatnim motorjem dejansko nekaj uporabnega pridobis; AWD in dodatne konje. Z menjalnikom pa ne dobis nič od tega, sam v najboljsem primeru malo bolsi izkoristek pri visjih hitrostih.
In če lovis izkoristek pr visjih hitrostih, je precej bolje to delat z aerodinamiko, kot pa z motorjem. In dejstvo je, da se da nardit tudi efficient avto za avtocestne brzine, brez menjalnikov in dvojnih motorjev... T3 LR RWD je lep primer tega.
Vsekakor. Je pa res da gre tudi za navor pri visjih hitrostih, ne le izkorsitek. Je pisal tu nedavno nekdo kako je pricakoval vec od Tesle na AC, ko sta se malo pomerila, pa je zacelo Teslo zmanjkovati pri visjih hitrostih. To je razlog. Je vreden menjalnika... Na nasih AC sigurno ne.
AWD predvsem hoces imeti pri nizji hitrosti, in tam so izkoristki ze tako slabi, zato ti dvomotorna konfiguracija da nek razpon, ampak je tudi ta omejen.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

hojnikb ::
več uporabnega navora na kolesih dobis z dvojnim motorjem kot pa menjalnikom, če je to cilj.
In AWD lahko declutchas in mas efektivno RWD avto z neki dodatne teze (k itk ne igra več vloge pr večjih hitrostih).
Pa ne mi o slabem izkoristku; vsaj pri tesli 3 se lahko pogovarjamo o izkorstku skoraj vedno na 90%, razn v res zelo robnih pogojih...
več k mas rdeč barve v takem grafu, manjsa potreba je po menjalniku. In remember, tudi menjalnik ima svoje fiksne izugbe, tko da mors tut to upostevat, če hočes dvigovat izkoristek overall sistema.
In AWD lahko declutchas in mas efektivno RWD avto z neki dodatne teze (k itk ne igra več vloge pr večjih hitrostih).
Pa ne mi o slabem izkoristku; vsaj pri tesli 3 se lahko pogovarjamo o izkorstku skoraj vedno na 90%, razn v res zelo robnih pogojih...
več k mas rdeč barve v takem grafu, manjsa potreba je po menjalniku. In remember, tudi menjalnik ima svoje fiksne izugbe, tko da mors tut to upostevat, če hočes dvigovat izkoristek overall sistema.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()

codeMonkey ::
Z menjalnikom premaknes ravno crto nizje in desno. Saj se naceloma razumeva. Samo danes ni vec neke razlike v motorjih, ce ni faktor neko sparanje ali nekaj takega. Razlog za menjalnik ni v neznanju. Mogoce edino v primeru Tesle, ker so zgodaj poskusali, pa niso znali.
Za Taycana, ce si kaj gledal, si lahko videl, da je poseben v navoru pri visoki hitorsti. Prakticno toliko casa kot ga zgubi proti Plaidu, v 0-100 km/h, dobi nazaj pri 100-200 km/h (pa ima Plaid 3 motorje). Koliko je zdaj pomembno eno ali drugo, je pac druga debata...
Za Taycana, ce si kaj gledal, si lahko videl, da je poseben v navoru pri visoki hitorsti. Prakticno toliko casa kot ga zgubi proti Plaidu, v 0-100 km/h, dobi nazaj pri 100-200 km/h (pa ima Plaid 3 motorje). Koliko je zdaj pomembno eno ali drugo, je pac druga debata...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

hojnikb ::
Sj tudi ni nobenga razloga, da se posiljuje 800V only arhitekturo, and yet nemc to proba....
Šparajo kjer je brezveze in neznansko komplicirajo kjer ni treba. Sj bi lahko v CLA dal menjalnik pr superduper AMG verziji, ostale varjante pa pusti pr klasiki. In bi mogoče celo ostalo budgeta za switchover na 400V v standard opremi...
Šparajo kjer je brezveze in neznansko komplicirajo kjer ni treba. Sj bi lahko v CLA dal menjalnik pr superduper AMG verziji, ostale varjante pa pusti pr klasiki. In bi mogoče celo ostalo budgeta za switchover na 400V v standard opremi...
#brezpodpisa

codeMonkey ::

iKst_ ::
Je pisal tu nedavno nekdo kako je pricakoval vec od Tesle na AC, ko sta se malo pomerila, pa je zacelo Teslo zmanjkovati pri visjih hitrostih. To je razlog. Je vreden menjalnika... Na nasih AC sigurno ne.
Ampak ni napisal kater avto je vozil in s katero Teslo se je "pomeril". Model Y Performance (prejšnji model) ima 100-200kmh okrog 10 sekund. Približno enako hitro kot BMW X3M Competition.
Standard range verzija pa ni ravno nek dirkalnik. Slabih 300 konjev ne dela čudežev.
S tem, da so to precej nepomembne številke za 99,9% populacije.

codeMonkey ::
Vse to drzi, ampak ne mores trditi, da klasicen BEV ne zgublja navora pri visoki hitrosti. Se mi je zadaj na AC tudi nalimal en Scirocco na odbijac zadnjic, in ko se je avtodom pred menoj umaknil, sem namenoma zahodil, da vidim kako se motor s slabimi 300 konji izkaze pri teh hitrostih. Za precej kratek cas sem se nekoliko odlimal, potem pa pri nekje 150 km/h, lepo umaknil na svoj pas, da je tisti zadaj letel nemoteno mimo. Scirocco zdaj tudi nima 500 KM. Pozna se pac. In se strinjam, ni pomembno za veliko vecino. Ce pa ima nek Taycan pri visoki hitrosti se dovolj navora, da te zabije v zic, pa mogoce ze upravici tisti menjalnik.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

codeMonkey ::
Tu imas lepo demonstrirano razliko s primerjavo dvomotornih konfiguracij, kjer ima Porsche celo manj moci ter podobno tezo:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

MrStein ::
Ja tako je, če ne živiš v realnosti.
Ampak imamo forum, ki povezuje ta dva svetova in tu lahko izveš, da z ICE voziš brezskrbno. Po potrebi se ustaviš na prvi črpalki. Tudi izven kleti, pardon, Ljubljane.
Tudi v tujini. Celo izven Evrope.
Ni za kaj.
Skoraj 40 let sem vozil ICE- tako svoje kot službene. Prevozil sem verjetno preko milijon km z njimi. Pa ne bi vedel, kako "brezskrbna" vožnja je z njimi? Poglej si eno svežo zaprli edini BS v mestu- 20 km do naslednje.
Zmaga pa tvoja izven Evrope. A Afriki, Aziji, Latinski Ameriki res dobiš gorivo na bencinskih servisih v mestih. Mali izven urbanih središč pa moraš imeti srečo, da stoji kdo s kanistri ob cesti in Boga moliš da je v njih le tisto gorivo katero potrebuješ.
Ja, elektriko pa imajo tam na vsakem metru, a ne?
Si pač bleknil neumnost, jaz sem te popravil, ti pa se zdaj "vadiš".
Vsakdan na "tehničnem" forumu...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

iKst_ ::
Glede na te podatke je Scirocco v praktično vseh pogojih hitrejši od Elroqa. Edino do 100kmh in 80-120kmh je malenkost počasnejši. Pa to je navadna 2.0 turbo verzija. Če je bil kak R oz. je bil čipan, je normalno, da je hitrejši.
https://zeperfs.com/en/duel5462-13037.h...
Je tudi v teži kar nekaj razlike, pa v uporu tudi. Če primerjaš s podobno motoriziranim Tiguanom, ki je po teži in uporu bolj podoben, gre Škoda gladko mimo v vseh območjih.
https://zeperfs.com/en/duel5462-13037.h...
Je tudi v teži kar nekaj razlike, pa v uporu tudi. Če primerjaš s podobno motoriziranim Tiguanom, ki je po teži in uporu bolj podoben, gre Škoda gladko mimo v vseh območjih.