» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1303 / 1304
»»

DamijanD ::

A bi bilo smiselno za te aplikacije za polnjene odpreti ločeno temo, da bodo tam samo te informacije na "pregledni način"? Ker tukaj bomo hitro spet dobili nekajstransko drbato ice vs ev in bo to bolj ali manj izgubljeno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

VozilSemTiho ::

Še druga stvar elektro mobilnosti, ima kdo kontakt nekoga, ki popravlja električna vozila?

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: codeMonkey ()

endelin ::

Ne rabiš. Vzdrževanje je minimalno. Ko se pokvari zamenjaš. Kot hladilnik ali pralni stroj:D

Ma vzdrževanja bi moralo res realno biti manj (dokler je baterija ok). Nimaš menjave olja, nimaš raznih črpalk, menjave jermenov...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

codeMonkey ::

codeMonkey je izjavil:

starfotr je izjavil:

https://www.cixi.life/active-vehicle-vi...

Zanimiva zadeva. Ampak bo obsojena na propad zaradi:

VIGOZ will be available by subscription only.




Ze dalec prej je obsojena na propad. Kako lahko napisejo "higway compatible L5", ce L5 po definiciji ni omejen... Itak da kar eno zagonsko podjetje nima nobenih realnih moznosti narediti karkoli omembe vrednega okoli avtonomne voznje, ampak lahko bi vsaj pri nakladanju pazili kaj pisejo.

Pedala so pa sploh neumnost. Od povprecnega cloveka dobis koliko, mogoce 100W. Kaj s tem dobis pri takem vozilu? e-kolo je se lahko, pri taki zadevi pa so pedala samo za okras.


Mi je po pol dneva kapnilo :) L5 je kategorija vozila :))

Ampak koncept pa vseeno fail IMO. Pretezko vse skupaj da bi 100W kak bistveno pomagalo. Potem bolje soncne panele, ali pa nizjo ter lazjo zadevo pa oboje.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

VozilSemTiho je izjavil:

Še druga stvar elektro mobilnosti, ima kdo kontakt nekoga, ki popravlja električna vozila?

Vzameš telefonski imenik in pokličeš prvega avtomehanika. Kar se tiče elektrike, nimaš kaj popravljat dokler ne crkne, ostalo lahko dela kdorkoli.

VozilSemTiho ::

Utk je izjavil:

VozilSemTiho je izjavil:

Še druga stvar elektro mobilnosti, ima kdo kontakt nekoga, ki popravlja električna vozila?

Vzameš telefonski imenik in pokličeš prvega avtomehanika. Kar se tiče elektrike, nimaš kaj popravljat dokler ne crkne, ostalo lahko dela kdorkoli.


Če bi rabil nekoga da končnike ali zavore zamenja ne bi spraševal po kontaktu nekoga ki popravlja električna vozila.

Potrebujem nekoga, ki popravlja baterije.

pegasus ::

EV clinic v Zagrebu.

iKst_ ::

Utk ::

VozilSemTiho je izjavil:

Utk je izjavil:

VozilSemTiho je izjavil:

Še druga stvar elektro mobilnosti, ima kdo kontakt nekoga, ki popravlja električna vozila?

Vzameš telefonski imenik in pokličeš prvega avtomehanika. Kar se tiče elektrike, nimaš kaj popravljat dokler ne crkne, ostalo lahko dela kdorkoli.


Če bi rabil nekoga da končnike ali zavore zamenja ne bi spraševal po kontaktu nekoga ki popravlja električna vozila.

Potrebujem nekoga, ki popravlja baterije.

Imaš crkneno baterijo? Povej kater avto. Malokdo popravlja kar vsepovprek. Niti evclinic ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

DamijanD ::

https://elbilmek.no/ - samo malo daleč je do tam...

dejanslo ::

Če še vrnem debato na menjalnik. Zanimivo je bilo prebrati o področjih navora, ampak mene ne zanima toliko koliko bolj potegne 100-200 km/h kot me zanima, ali to prinese tudi opazno razliko v porabi kwh pri recimo 130-150kmh. Vsaj v teoriji?
There`s More Than One Way To Do It

VozilSemTiho ::

DamijanD je izjavil:

https://elbilmek.no/ - samo malo daleč je do tam...


Vseeno sem upal na kaj bližjega ;)

Znamko bom zaenkrat zadržal zase, zaenkrat upam da bo vseeno zastopnik prišel na pol poti in bo na koncu pooblaščenec popravljal. Pri EV Clinic je mesec čakanja da pridem na vrsto in cca 600 EUR za prevoz in diagnostiko. Potem pa še X EUR in več tednov za popravilo.

Zato upam, da kdo pozna še kako drugo opcijo.

Na koncu obljubim da poročam, vseeno pa zaenkrat samo toliko - na avte ki jih uvažate rabljene iz drugih držav EU imate verjetno samo 2 leti garancije - of novega ne od nakupa. Tista jamstva na baterije so verjetno ničvredna.

Blinder ::

dejanslo je izjavil:

me zanima, ali to prinese tudi opazno razliko v porabi kwh pri recimo 130-150kmh. Vsaj v teoriji?

poglej si graf od hojnikb. Najdi še kak primer takega grafa za kak drug električni avto, če ti rata
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i5-14400f rtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Gregor P ::

Medtem ko čakamo, kratek pogled v zgodovino klasičnega prestavljanja ...:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

iKst_ ::

Kot mulc se mi je ta Omega zdela nepredstavljivo hitra. Smo se slinili po njej v avtomagazinih, gledali oglase v AFM. Danes vozim otroke na trening v crossoverju, ki ima cca. sekundo manj do 100 in uniči tole legendo na 400m. V zanimivih časih živimo.

codeMonkey ::

Blinder je izjavil:

dejanslo je izjavil:

me zanima, ali to prinese tudi opazno razliko v porabi kwh pri recimo 130-150kmh. Vsaj v teoriji?

poglej si graf od hojnikb. Najdi še kak primer takega grafa za kak drug električni avto, če ti rata


Problem tistega grafa je da ima odrezane visje obrate, se pa vsaj vidi tisti najtemnejsi del na sredini, kjer zelis biti. Za CLA, ki ima menjalnik predvsem zaradi izkoristka in ne toliko sportnih perfromans, lahko vidis graf tukaj recimo (brez stevilk): https://www.motorauthority.com/news/114...

Point je da lahko obmocje visjega izkoristka premaknejo nizje, za manjse hitrosti, ker jim ni potrebno optimizirati cez vse, in vseeno dobijo dober izkoristek pri visjih, ko je sistem v drugi prestavi. Nekih hudih izgub zaradi menjalnika, relativno gledano, IMO ni, ker imas itak reduktor ze brez njega.

Razlika sigurno je, ker pac fizika, vprasanje pa ce je vredna dodatnih komplikacij. Za nek povprecen EV sigurno ne.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::



Pa lepo se vidi kako ti prestava raztegne to obmocje.

codeMonkey ::

Nemški proizvajalec avtomobilov Volkswagen je za en teden ustavil proizvodnjo v tovarnah v mestih Zwickau in Dresden. Razlog je šibko povpraševanje po električnih avtomobilih, ki jih proizvajajo v teh tovarnah. Proizvodnjo bo začasno ustavil oziroma omejil tudi v nekaterih drugih tovarnah.


...

Na drugi strani pa delo v Wolfsburgu, kjer je tudi sedež koncerna, še naprej poteka z dodatnimi izmenami skoraj vsak konec tedna. Razlog za to je veliko povpraševanje po modelih golf, tiguan in tayron z motorji na notranje izgorevanje


https://www.24ur.com/novice/tujina/volk...

Gregor P ::

iKst_ je izjavil:

Kot mulc se mi je ta Omega zdela nepredstavljivo hitra. Smo se slinili po njej v avtomagazinih, gledali oglase v AFM. Danes vozim otroke na trening v crossoverju, ki ima cca. sekundo manj do 100 in uniči tole legendo na 400m. V zanimivih časih živimo.
Da, dejansko bi človek proti koncu leta 2025 pričakoval, da bodo današnja vozila vsaj v nečem posekala 25 let star avto8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

iKst_ ::

Jaz sem si predstavljal, da bodo avtomobili veliko boljši v vseh pogledih, kar tudi so. Bolj varčni, varni, udobni, bolj prostorni... Ni primerjave. Ampak ravno pri zmogljivostih si nisem predstavljal takšnega preskoka. Da bo nek random econobox hitrejši od takih športnih specialik in superavtomobilov je bilo nepredstavljivo.

Tale omega je drugače stara 35 let, btw. 1990-1992.

Sc0ut ::

codeMonkey je izjavil:

Nemški proizvajalec avtomobilov Volkswagen je za en teden ustavil proizvodnjo v tovarnah v mestih Zwickau in Dresden. Razlog je šibko povpraševanje po električnih avtomobilih, ki jih proizvajajo v teh tovarnah. Proizvodnjo bo začasno ustavil oziroma omejil tudi v nekaterih drugih tovarnah.


...

Na drugi strani pa delo v Wolfsburgu, kjer je tudi sedež koncerna, še naprej poteka z dodatnimi izmenami skoraj vsak konec tedna. Razlog za to je veliko povpraševanje po modelih golf, tiguan in tayron z motorji na notranje izgorevanje


https://www.24ur.com/novice/tujina/volk...


Bo EU poskrbela za to... Strožji predpisi na tehničnih pregledih.

https://m.bild.de/leben-wissen/auto/eu-...


EU ima prav da želi vstran od nafte, ampak....... potem ne greš zapret jedrskih elektrarn, daš razvoja panelov in baterij drugam in si za naslednje stoletje priskrbiš/pripojiš nahajališča potrebnih surovin.
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850

codeMonkey ::

Sc0ut je izjavil:


EU ima prav da želi vstran od nafte, ampak....... potem ne greš zapret jedrskih elektrarn, daš razvoja panelov in baterij drugam in si za naslednje stoletje priskrbiš/pripojiš nahajališča potrebnih surovin.


Pa OK, zdaj smo tu. Po vsem tem in ko proizvajati panele ni niti priblizno vec smiselno, saj se kitajska podjetja medseboj tekmujejo, kdo jih bo dal bolj pod ceno. Se vedno se lahko to izkoristi in prekrije vse smiselne povrsine tam, kjer avtomobili zares vecinoma stojijo, ali pa se polnijo (ob AC). Ne rabimo vsega razvijati in proizvjati, ampak lahko bi pa vsaj pametno integrirali.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Gregor P je izjavil:

iKst_ je izjavil:

Kot mulc se mi je ta Omega zdela nepredstavljivo hitra. Smo se slinili po njej v avtomagazinih, gledali oglase v AFM. Danes vozim otroke na trening v crossoverju, ki ima cca. sekundo manj do 100 in uniči tole legendo na 400m. V zanimivih časih živimo.
Da, dejansko bi človek proti koncu leta 2025 pričakoval, da bodo današnja vozila vsaj v nečem posekala 25 let star avto8-)

Jaz pa priznam da nisem pričakoval da se bojo ljudie branili cenejše, čistejše in bolj udobne vožnje. Ko si mlajši misliš da ljudje imajo nekaj pameti, potem pa vidiš da čisto nič.

jan_g ::

iKst_ je izjavil:

Jaz sem si predstavljal, da bodo avtomobili veliko boljši v vseh pogledih, kar tudi so. Bolj varčni, varni, udobni, bolj prostorni... Ni primerjave. Ampak ravno pri zmogljivostih si nisem predstavljal takšnega preskoka. Da bo nek random econobox hitrejši od takih športnih specialik in superavtomobilov je bilo nepredstavljivo.

Tale omega je drugače stara 35 let, btw. 1990-1992.


Ampak v tistem policijskem posnetku je omega pospešila iz 200 na 250. To pa tudi danes ne bi šlo najmodernejšim econoboxom.

iKst_ ::

Model 3 Performance ima končno hitrost 262km/h.

Gregor P ::

... če citiram komentar na YT, "predstavljate si, da se vozite po AC mimo vseh Ferrarijev, Mercedesev in BMW-jev, medtem ko je zadnja klop polna otrok, ki ližejo sladoled."8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

pegasus ::

Da, to je zanimivo samo za otroke, ki ližejo sladoled.

Normalni ljudje rabimo max 90km/h in potegnit do 110km/h.

jan_g ::

iKst_ je izjavil:

Model 3 Performance ima končno hitrost 262km/h.


No ja, to je že okrog 60k. Ni ravno vsakdanji budget za avto.

Alexius Heristalski ::

Ena novica oz. medijska objava z drugega konca ponudbe - posodobitev Dacie Spring za 2026.

https://media.dacia.com/dacia-spring-an...

- Nova platforma, nova baterija (LPF 24,3 kWh), anti-roll bar, malenkost izboljšana areodinamika (0.660 proti 0.745),
- Močnejša motorja, 70 KM/52 kW (10.3s do 100 km/h) in 100 KM/75 kW (6.9s do 100 km/h),
- Masa ostane enaka,
- Malo hitrejše polnjenje DC (40 kW, prej 30), AC ostane enako - enofazno,
- Cenovni razpon od 16,9k do 20k EUR;
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

DamijanD ::

VozilSemTiho je izjavil:


Znamko bom zaenkrat zadržal zase, zaenkrat upam da bo vseeno zastopnik prišel na pol poti in bo na koncu pooblaščenec popravljal. Pri EV Clinic je mesec čakanja da pridem na vrsto in cca 600 EUR za prevoz in diagnostiko. Potem pa še X EUR in več tednov za popravilo.

Zato upam, da kdo pozna še kako drugo opcijo.

Na koncu obljubim da poročam, vseeno pa zaenkrat samo toliko - na avte ki jih uvažate rabljene iz drugih držav EU imate verjetno samo 2 leti garancije - of novega ne od nakupa. Tista jamstva na baterije so verjetno ničvredna.

A lahko samo tehnično opišeš/poveš kaj je problem in starost/km vozila? Torej čim več, brez da izdaš znamko?

BigWhale ::

DamijanD je izjavil:

BW: kako to, da za nazaj potrebuješ več polnjenja? Nadmorska ali kaj drugega?


Ja, teren se dviguje, pa mogoce hitrej vozim domov, ker se mi bolj mudi. :D

VozilSemTiho ::

DamijanD je izjavil:

VozilSemTiho je izjavil:


Znamko bom zaenkrat zadržal zase, zaenkrat upam da bo vseeno zastopnik prišel na pol poti in bo na koncu pooblaščenec popravljal. Pri EV Clinic je mesec čakanja da pridem na vrsto in cca 600 EUR za prevoz in diagnostiko. Potem pa še X EUR in več tednov za popravilo.

Zato upam, da kdo pozna še kako drugo opcijo.

Na koncu obljubim da poročam, vseeno pa zaenkrat samo toliko - na avte ki jih uvažate rabljene iz drugih držav EU imate verjetno samo 2 leti garancije - of novega ne od nakupa. Tista jamstva na baterije so verjetno ničvredna.

A lahko samo tehnično opišeš/poveš kaj je problem in starost/km vozila? Torej čim več, brez da izdaš znamko?


Avto je obtičal na parkirišču, parkiral normalno, odpeljali so ga pa z vleko. Če sem prav razumel pooblaščenca problem z BMSom strošek popravilo med polovico in tretjino vrednosti vozila.

Glede starosti in kilometrov, recimo da naj bi imel še polovico tovarniškega jamstva po času in več kot trikrat toliko po kilometrih, servisiran po navodilih proizvajalca, vendar mi zaenkrat nočejo priznati ker je vozilo uvoženo.

Sam doseg je bil do okvare nekje tam kot naj bi bil pri novem, torej celice bi morale biti OK.

Vse to slepomišenje je verjetno brez veze, ampak vseeno upam da se nekaj reši preko tovarniškega jamstva. In kot sem rekel, ko se stvar reši javim ampak vsekakor stvar ne bo hitro rešena.

DamijanD ::

VozilSemTiho je izjavil:


Glede starosti in kilometrov, recimo da naj bi imel še polovico tovarniškega jamstva po času in več kot trikrat toliko po kilometrih, servisiran po navodilih proizvajalca, vendar mi zaenkrat nočejo priznati ker je vozilo uvoženo.

Kaj pa zakonodaja pravi na to? Kaj pa če bi prvotni lastnik uveljavljal garancijo?

J.McLane ::

Tole je treba znamko takoj dati na tapeto, ne vem zakaj skrivaš za kater avto gre.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Jebomir ::

Gregor P je izjavil:

... če citiram komentar na YT, "predstavljate si, da se vozite po AC mimo vseh Ferrarijev, Mercedesev in BMW-jev, medtem ko je zadnja klop polna otrok, ki ližejo sladoled."8-)

To je blo že 30 let nazaj easy....

iKst_ ::

No ja, E36 coupe ni ravno družinski avto. Pa tistih 286 konjev tudi ni ravno veliko za današnje standarde. Cena leta 1995 okoli 60.000 mark.

Boljša primerjava bi bil kak M5, ampak tisti je že toliko dražji, da danes za podoben denar dobiš v EV svetu 1000 konjev in 330kmh končne. Oz. mogoče 1500 konjev, če ti uspe uvoziti Xiaomija.

mehatronik12 ::

J.McLane je izjavil:

Tole je treba znamko takoj dati na tapeto, ne vem zakaj skrivaš za kater avto gre.


Ker je to njegov edini adut, da bo pač dal v medije kaj se dogaja s to znamko.
==> Čeprav pomoje bi bilo boljše da bi kr takoj dal v medije ala žurnal, itd.... večji tega pomoje nebi objavili.
Ena opcija je tudi žurnal pa vsi ti mali polpa sherat na družbenih omrežjih na polno....
Bi imel več možnosti , da ti priznajo garancijo ki ti seveda pripada (EU bi naj bil enoten trg!!!!)

J.McLane ::

So ene cake glede teh jamstev, enotna EU garancija je osnovna proizvajalčeva, tipično 2 leti.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

mehatronik12 ::

Glede na to da kmalu pridejo na trg BMW ix3 in Mercedec GLC z "malo baterijo==70kw-80kW" in dometom recimo wltp 500-600km in ceno 50-55k€

Potem bi morala avtom kot so ID4, enyaq, EV6 itd... drastično past ali se motim!?

Kajti kdo bo kupil ID4 za 50k€ z istim ali majšim dometom če dobiš BMW ali mercedes za isto ceno!?

codeMonkey ::

BMW in MB ne bo tako poceni. Mogoce na papirju, ko bos pa dodal neko normalno opremo, bos pa hitro visje.

jernejl ::

ix3 z večjo baterijo se začne pri 70k. Ne verjamem, da bo z manjšo pod 60k. In bo še vedno znatno dražji od raznih enyaq-ov, ID-jev, tavascanov in podobno.

Nemci bodo raje ustavljali proizvodnjo in gledali v luft, da jim le ne bo treba nižati navitih cen >:D
Krivi so pa bojda potrošniki, ker premalo povprašujejo.

Mimogrede, danes so objavili novo statistiko novo registriranih vozil (za september). EVji se pri nas (v primerjavi s prejšnjimi meseci in leti) prodajajo kot vroče žemljice. Prodaja glede na lansko leto in lanski september je približno x2.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

DamijanD ::

p8610644 Krivi so pa bojda potrošniki, ker premalo povprašujejo.[/st.citat naj bi izjavil:


Povpraševatil lahko p

Povpraševatil lahko pomagam :)

a_borlak ::

To je pa zanimivo branje. https://yle.fi/a/74-20186654

DamijanD ::

Statistika za september: (sortirano po septemberski prodaji, številka v prvem stolpcu je vrstni red na letni ravni)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

iKst_ ::

A ni Tesla že propadla?

VozilSemTiho ::

J.McLane je izjavil:

So ene cake glede teh jamstev, enotna EU garancija je osnovna proizvajalčeva, tipično 2 leti.


Točno na to mene haklajo, osnovna proizvajalčeva garancija je 2 leti, ta je prenosljiva in če bi bil avto mlajši od dveh let bi imel pravne vzvode, da dosežem popravilo na proizvajalčeve stroške.

Ampak, moje vozilo ima samo še jamstvo in tega mi nočejo priznati. Glede na to da gre za pogodbeno razmerje in ne zakonsko regulirano garancijo je po moje edini način da se zadeva reši meni v prid dogovor z slovenskim uvoznikom za znamko.

Utk ::

Me pa res zanima katera znamka je tako pasja. Da je črtamo.

VozilSemTiho ::

Sem nejasno pisal pa ne morem več editirati:

Jamstvo je problem, ker je bilo rabljeno vozilo uvoženo.

V vmesnem času še vedno zbiram kontakte ljudi ki popravljajo električna vozila. Obstaja kak nepooblaščenec ki je bližje kot Zagreb?

barakus ::

Ali se BYD dolphin surf že dobi pri nas, ali se kaj pripravlja?

gile ::

VozilSemTiho je izjavil:

Sem nejasno pisal pa ne morem več editirati:

Jamstvo je problem, ker je bilo rabljeno vozilo uvoženo.

V vmesnem času še vedno zbiram kontakte ljudi ki popravljajo električna vozila. Obstaja kak nepooblaščenec ki je bližje kot Zagreb?


DTC Mozirje?
««
1303 / 1304
»»