» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1289 / 1289
»
»»

Utk ::

in bodo zaradi tega to upoštevali tudi pri ocenjevanju varnosti vozil od leta 2026 dalje.

Ampak koga to briga?

Ja, sploh navigacije so znane po tem, da ti rečejo, da moraš zaviti v 2,2m širok podhod na dvorišče kjer je dejanski naslov na katerega greš in ti sploh ne rečejo, da si že na glavni cesti "prispel na destinacijo". A ne?

Je res vredno 200x na dan uporabit ročko, da enkrat na 3 mesce ko boš zavijal na tako dvorišče ne boš rabil pritisnit gumba? Pa še to samo prvič, naslednjič ko bi šel na isto dvorišče, bi avto tudi to lahko že vedel.

Samo ven se vlečete ker odrešnik NE SME IMETI NIKOLI NAROBE!

Jaz imam tudi raje zaenkrat stalk kot gumbe, ampak to ne pomeni, da je v resnici nujno potreben in da bo nujno potreben za vse večne čase.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

RedDrake ::

Stalki ne bodo potrebni ko ne bo volana in bo avto vozil ABSOLUTNO V VSEH POGOJIH 100% časa sam.
Aka takrat kot bomo imeli fuzijske elektrarne. Reda 20 let od poljubne točke v času.

Gregor P ::

Dejansko smo imeli letos to novico na slo-techu Volkswagen se vrača h gumbom
Volkswagen je napovedal, da bo v prihodnje generacije avtomobilov vrnil fizične gumbe, ki so v preteklosti z naraščajočo digitalizacijo in uvajanjem elektronskih sistemov začeli izginjati, dokončno slovo pa so vzeli v električnih vozilih. Vodja oblikovanja Andreas Mindt je dejal, da podjetje napake ne bo več ponovilo. Že v naslednjem ID2all, ki bo nared prihodnje leto, bodo spet fizični gumbi za glasnost radia, ogrevanje, jakost ventilacije in štiri utripalke. Za vrnitev gumbov so se odločili zaradi povratnih informacij kupcev.

Kot je plastično dejal Mindt, gre za avtomobile, ne za pametne telefone. Sporočilo smo razumeli, je dodal. Nezadovoljstvo voznikov avtomobilov nad izginjanjem gumbov, zaradi česar je bil nadzor nad sistemi pomaknjen v menije na centralnem zaslonu, ni omejeno na Volkswagen. Tudi Hyundai je v svojih fokusnih skupinah ugotovil, da so vozniki nejevoljni, jezni in v stresu zaradi izključno digitalnih vmesnikov. Hyundai Ioniq 6 je šel izključno po digitalni poti, nasledniki pa bodo verjetno spet imeli gumbe, dasiravno tega še niso izrecno potrdili. Tudi Tesla je v modelu S odstranila vse gumbe, modela Y in 3 pa sta jih nekaj spet imela.

Evropski NCAP (New Car Assessment Program) bo prihodnje leto zahteval, da imajo avtomobili nekaj fizičnih gumbov. Direktor strateškega razvoja pri Euro NCAP Matthew Avery je dejal, da je pretirana uporaba zaslonov na dotik velik problem v avtomobilski industriji, ki povečuje nezbranost in možnost za nezgode. To bo bržkone še ena izmed vzpodbud proizvajalcem, da gumbe vrnejo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Blinder ::

Vanich je izjavil:


Sedaj bomo pa imeli V6 in V8 prostornine 6-8L dizel in bencin mašine, ki kurijo več, kot če v skretu potegneš vodo? Rahla diskrepanca?


Avto lahko kuri dosti pa še vedno dosega standarde glede onesnaževanja. Imaš pa npr. starejše avte, varčne, ki pa ne dosegajo teh standardov. Itak proizvajalec plača dosti denarja za vsak gram CO₂, tako da kot družba še profitiramo na račun tistega, ki tak avto kupi. Mazda je prenehala prodajat MX-5 2.0 v Evropi, ker proizvaja tistih 13 g CO₂ več na 100 km kot 1.5
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i5-14400f rtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

a_borlak ::

Ko smo ravno pri gumbih in stikalih, v enem avtu imam za vklop brisalcev potisk ročice navzdol, v drugem navzgor. Seveda se vsakič zmotim in namesto, da jih izklopim, jih dam na polno. Niti tako brezvezne stvari se niso znali dogovoriti med seboj, kaj šele, da bi vsaj malo standardizirali osnovne gumbe. Pač estetika vsakega proizvajalca oziroma izživljanje notranjega oblikovalca.

mehatronik12 ::

Še ena izkušnja pozitivna/negativna kakor kdo vzame ;).
Vožnja MB- Novalja in nazaj.

Tokrat sem se odločil, da raje vozim 115km/h na tempomatu in pridem v Novaljo brez polnjenja in ustavljanja, prišel sem z 18% baterijo in porabo 17kW/h.... (kia EV6 vlka baterija).
Kot vedno sem avto v kampu Straško preprosto prikolpil na vtičnico od mobilne hišice. Ob 7 zjutraj mi trkajo na vrata, naj avto takoj odklopim ker je to kaznivo in bom dobil kazen 400€, po dolgem prepričevanju , da sem prišel malo prej v kamp in res utrujen nisem videl opozoril so se me usmilili in nisem rabil plačati kazni.
==> naslednji dan res vidim opozorila, da je to kaznivo/prepovedano

==> Imajo pa v kampu 4 11kw polnilnice, cena na kw uro je 0,62€, na žalost sta delali samo dve in sem komaj četrti dan prišel do ene (vsak dan sem gledal, kdaj bo prosto...)
==> prestavljajte si kamp straško je eden največjih (mislim da okol 1000 parcel, torej najmanj 600-700 avtov) in najbolj modernih kampov v HR in delata dve 11kw polnilnici, to nam pove kje smo!!!!
==> Velika pohvala, na teh polnilnicah dela po novem (lani še ni) DKV kartica in je zato za mene bilo polnjnje "brezplačno"

endelin ::

Klimo v mobilni hišici in indukcija se lahko fura avta se ne sme polnit?>:D

Kaj unga kabla do avta ne moreš skrit kako? Npr daš gor obleke kot stojalo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

codeMonkey ::

Katastrofa. Jaz bi skritiziral na raznih platformah da so lopovi in da ne priporocas za goste z EV.

IL_DIAVOLO ::

Vsaj tepen nisi bil :))
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

telexdell ::

endelin je izjavil:

Klimo v mobilni hišici in indukcija se lahko fura avta se ne sme polnit?>:D

Kaj unga kabla do avta ne moreš skrit kako? Npr daš gor obleke kot stojalo

Po mojem ne iščejo kablov ampak pogledajo porabo na števcu. Če je nekaj ur konstantna pol se verjetno polni EV. Bo treba narediti dinamični polnjenje po kampih, da bo zgledalo kot da kuriš indukcijo in ne polniš EV:)

mehatronik12 je izjavil:

Š
...to nam pove kje smo!!!!...

Mislim, kakšno vezo ima politika nekega kampa v neki vukojebini z nami? Boli me nekaj med nogami zanje in bi šel naslednjič v drug kamp.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

IL_DIAVOLO ::

Ce ni infrastruktura mednarodno urejena, kot naftna industrija, lahko avtomobilska industrija danes neha delat EV-je.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

Gregor P ::

Če je zunaj ene 35 stopinj C, potem je najbrž nekako logično, da je prednostno, da ti kamp omogoči elektriko za klimo in če potem vsi nažigajo klime, potem je manj elektrike na voljo za kaj drugega manj pomembnega kot so npr. EV-ji (ne pa kuhinjske plošče ipd.).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

fikus_ ::

endelin je izjavil:

Klimo v mobilni hišici in indukcija se lahko fura avta se ne sme polnit?>:D

Kaj unga kabla do avta ne moreš skrit kako? Npr daš gor obleke kot stojalo


Lastnik kampa doloci kaj se sme in kaj ne in indukcija ne dela na polno 5 ur, tako da ni dobra primerjava.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

DamijanD ::

Pač verjetnost, da se 2 indukciji v kampu prekrivata je bistveno manjša od tega, da se prekrivata dva EV, ki se polnita. Pač infrastruktura je narejena tako, da se računa, da bo obremenitev malo porazdeljena čez dan (sočasnost pa to...)

telexdell ::

DamijanD je izjavil:

Pač verjetnost, da se 2 indukciji v kampu prekrivata je bistveno manjša od tega, da se prekrivata dva EV, ki se polnita. Pač infrastruktura je narejena tako, da se računa, da bo obremenitev malo porazdeljena čez dan (sočasnost pa to...)

Podobno kot pri naši omrežnini- kasirajo nekaj, kar nimajo v taki količini kot prodajajo. Ali povedano drugače- kasirajo meglo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

a_borlak ::

Omrežnina je drugo, ti lahko vlečeš dogovorjeno moč in to plačaš. Lahko tudi več in plačaš kazen (ok, sedaj ne). Problem nastane, če ne moreš, pa še vedno plačaš.

J.McLane ::

telexdell je izjavil:

DamijanD je izjavil:

Pač verjetnost, da se 2 indukciji v kampu prekrivata je bistveno manjša od tega, da se prekrivata dva EV, ki se polnita. Pač infrastruktura je narejena tako, da se računa, da bo obremenitev malo porazdeljena čez dan (sočasnost pa to...)

Podobno kot pri naši omrežnini- kasirajo nekaj, kar nimajo v taki količini kot prodajajo. Ali povedano drugače- kasirajo meglo.


Tudi pri internetu ti kasirajo meglo, ker če bi se vsi obeslili gor z max kar majo na priključku bi morda imel še 1/50 deklrairane hitrosti. Ampak ja tam ti napišejo hitrost "do" x Mbit/s, morda bi pa tudi za elektriko morali napisat priključna moč "do" 60A. JE pa ena bistvena razlika, internet ti bo delal počasi, elktriko ti bo pa ven vrglo, če pride do tega.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

telexdell ::

a_borlak je izjavil:

Omrežnina je drugo, ti lahko vlečeš dogovorjeno moč in to plačaš. Lahko tudi več in plačaš kazen (ok, sedaj ne). Problem nastane, če ne moreš, pa še vedno plačaš.

Doma ni nič drugače kot v avtokampu. Priklop v avtokampu je bil predviden za neko število parcel. Pol so pa to število parcel povečali, priklop pa je ostal enak. Pri nas pa so zgradili trafo za neko sosesko. Pol se je pa neko kmetijsko zemljišče spremenilo v zazidalno in povečalo se je število hiš, trafo pa je ostal enak.
Sedaj so pa začeli spodbujati še rabo toplotnih črpalk in EV kar porabo tudi tiste soseska, za katero je bil predviden trafo močno dviguje.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

tomaz- ::

danes sem se ustavil na najmodernejši Petrol črpalki trenutno - Kamnik, pravkar v celoti prenovljena - lepa, ampak niti enega štrom polnilnika - sem mislil, da bo vsaj eno polnilno mesto - očitno niti ponudnik elektrike in goriva ne vidi prihodnosti v tem, al kaj naj si povprečen turist ( ali prebivalec, seveda ) misli - v Kamniku jih ni ravno malo, je kamp čisto poln celo poletje, turisti pa dobesedno derejo v kolonah na veliko planino ..
Zanimivo..

fikus_ ::

Kaže, da Petrol ne razmišlja kot ti in ne vidi pomena, da bi imel polnilnico, zato je ni naredil.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

bm1973 ::

Lahko tudi, da ni dovolj močan transformator v bližini.

Pozabljate, da elektro omrežje ni narejeno za trenutno eko-elektro agendo.

damirj79 ::

J.McLane je izjavil:

telexdell je izjavil:

DamijanD je izjavil:

Pač verjetnost, da se 2 indukciji v kampu prekrivata je bistveno manjša od tega, da se prekrivata dva EV, ki se polnita. Pač infrastruktura je narejena tako, da se računa, da bo obremenitev malo porazdeljena čez dan (sočasnost pa to...)

Podobno kot pri naši omrežnini- kasirajo nekaj, kar nimajo v taki količini kot prodajajo. Ali povedano drugače- kasirajo meglo.


Tudi pri internetu ti kasirajo meglo, ker če bi se vsi obeslili gor z max kar majo na priključku bi morda imel še 1/50 deklrairane hitrosti. Ampak ja tam ti napišejo hitrost "do" x Mbit/s, morda bi pa tudi za elektriko morali napisat priključna moč "do" 60A. JE pa ena bistvena razlika, internet ti bo delal počasi, elktriko ti bo pa ven vrglo, če pride do tega.


Obsstajajo pametne vtičnice, kjer se med vtičnicami razporedi maks tok, kot je na voljo na vhodu. V teoriji če je v omarici 10 priklopov in v omarico lahko pride maks 16A, potem lahko vseh 10 vtičnic vleče hkrati 1,6A. Mogoče bi bilo ravno za klimo, ker klime za avtodome niso ravno 5kW mašine razen za tiste največje.

billy ::

ja ker v kempih sploh ne vklopijo vsi klim/pečic/fenov ob podobnem času...še posebej tam ko je folka "na stotine"...

WizzardOfOZ ::

https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/r...

Električni avtomobili že dolgo niso redkost in so vse pogostejši obiskovalci tehničnih pregledov. Rezultati TÜV ne potrjujejo njihove nadpovprečne zanesljivosti in so v nekaterih primerih celo med najslabšimi v svoji starostni kategoriji. To je nasprotno od razmišljanja, da so električni avtomobili zanesljivejši od tistih, ki jih poganjajo motorji z notranjim zgorevanjem, ker imajo manj gibljivih delov, pa tudi filtrov za trdne delce, ventilov EGR ...

Vendar pa je delovanje električnih avtomobilov drugačno in zahteva redno vzdrževanje. Med tehničnimi pregledi so tehniki največ pomanjkljivosti odkrili pri zavorah, ki se pri električnih avtomobilih zaradi pogostega regenerativnega zaviranja manj uporabljajo in se hkrati ob aktiviranju spopadajo s precej večjo težo kot pri avtomobilih z motorji z notranjim zgorevanjem. Posledica tega je pogosta korozija in precejšnja obraba materiala zavornih kolutov in ploščic. Visoka teža je povezana tudi z obrabo delov podvozja, zlasti amortizerjev in vzmetenja.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Utk ::

Pri slabih električnih je to lahko res.

pegasus ::

Meh ... zavorni diski so mi zarostali tudi na imprezi, ko sem se jo učil pametno vozit. Zadeva ima namreč tako dober one pedal driving, da zavor praktično ne potrebuješ ;)

Utk ::

Moj 8 let star EV ima še vse original in nič rjavo.
Pri toyotah pa zarjavi veliko prej. Čeprav s hibridom v teoriji vseeno več zaviraš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gambino ::

tomaz- je izjavil:

danes sem se ustavil na najmodernejši Petrol črpalki trenutno - Kamnik, pravkar v celoti prenovljena - lepa, ampak niti enega štrom polnilnika - sem mislil, da bo vsaj eno polnilno mesto - očitno niti ponudnik elektrike in goriva ne vidi prihodnosti v tem, al kaj naj si povprečen turist ( ali prebivalec, seveda ) misli - v Kamniku jih ni ravno malo, je kamp čisto poln celo poletje, turisti pa dobesedno derejo v kolonah na veliko planino ..
Zanimivo..


Ni rentabilno, tako da je prav da se ne gradi omrežja!
Država bi morala še subvencije skenslat na EVje, tako kot so Američani in je prodaja EVjev padla in se pokazala vsa beda električnih vozil!

iKst_ ::

Država bi morala še subvencije skenslat na EVje, tako kot so Američani in je prodaja EVjev padla in se pokazala vsa beda električnih vozil!


V Nemčiji je prodaja višja kot 2 leti nazaj, ko so še imeli subvencije. Ob ukinitvi subvencij je prodaja padla za cca. 9 mesecev, zdaj gre pa spet strmo navzgor.

V ZDA bo podobno. Začetni šok ne bo trajal dolgo.

Gregor P ::

No, tako je dobro. Po naravni poti:)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

Ce bi nafto uporabljal "po naravni poti", brez subvencij, bi se dans verjetno vozili na etanol. :>

bm1973 ::

Glede na to, da država pobere 50% pri ceni fosilnega goriva, bi jaz nekjje rad videl subvencije.

Razen za tovorni promet, kjer ne plačujejo DDV.

Gregor P ::

... dejansko smo se že množično vozili na elektriko (na težke baterije), a smo to opustili in prešli na nafto (močno dvomim da samo zaradi subvencij). Etanol kot tak (ne samo kot dodatek) pa ima verjetno višjo porabo, čeprav je zelo učinkovit, tako da ne vem; berem pa, da naj bi v Braziliji bila takšna rešitev kar popularna. Piše pa tudi, da je veliko manj emisij kot pri bencinu, ampak je pa potem problem prekomerna izraba tal.

Ampak da vsekakor, elektrika je prihodnost; v takšni ali drugačni obliki. Le da to zdaj vsaj za mene še ni to.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

telexdell ::

Gregor P je izjavil:

... dejansko smo se že množično vozili na elektriko (na težke baterije), a smo to opustili in prešli na nafto (močno dvomim da samo zaradi subvencij). Etanol kot tak (ne samo kot dodatek) pa ima verjetno višjo porabo, čeprav je zelo učinkovit, tako da ne vem; berem pa, da naj bi v Braziliji bila takšna rešitev kar popularna. Piše pa tudi, da je veliko manj emisij kot pri bencinu, ampak je pa potem problem prekomerna izraba tal.

Ampak da vsekakor, elektrika je prihodnost; v takšni ali drugačni obliki. Le da to zdaj vsaj za mene še ni to.

V Braziliji se za pogon vozil uporablja etanol krepko preko 25 let. Pred toliko leti sem to videl v živo, je pa bila na vsaki pumpi vsaj ena ročka za etanol. Na pumpah je bil cenejše za kakšno tretjino napram nafti. Ga pa delajo iz sladkornega trsa, katerega imajo ob vodotokih v izobilju, tako da ni neke obremenitve tal. Mi pa bi ga pa lahko delali iz grozdja ali sliv kar pa bi bila katastrofa:)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
««
1289 / 1289
»
»»