Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

J.McLane ::
IONIQ nikoli ni imel tako velike baterije kot Kona (64 kWh), to je verjetno razlog.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

bm1973 ::
Z električnim avtom se je Pečjak 2015 odpeljal 800 km po Nemčiji z 108 kWh baterijo z enim polnjenjem (nekje dobrih 13kWh/100km), pa leto prej iz Bleda v Dubrovnik, tud z enim polnjenjem (tudi s porabo približno 13kWh/100km). Pač brez klime, in nizka povprečna hitrost, ravno dobrih 70 km/h. Vožnja je bila v glavnem podeželska, z ogibanjem mestnega prometa. Tudi ni prav slabo. Z Lendave v KP na manj kot 10kWh/100km dam pa kapo dol.
Zanimivo mi ja da so pri Hyundai polagal rekorde s Kono, in ne z Ioniqom (sej je takrat že bil). Kona je aerodinamično kr cigla proti prvi generaciji Ioniqa. Ta rekord sicer ni bil v prometu, ampak na stezi, in je res mal poseben. Povprečna hitrost je bila tud polžja.
To pomeni poleti crkavanje v avto zaradi vročine, beri Zastava časi plus rabiš več kot 11 ur za 800 km...
Res dobro, da se vračamo s potnimi časi in udobjem v čase Juge... Oz. 70 leta, saj drugje po Evropi ni bilo bistveno bolje.

fikus_ ::
Te Pečjakove avanture so bile z namenom pokazati, da se z EV da potovati na večje razdalje in temu primerno je bilo udobje ter hitrost vožnje.
Baterije ne nabasal v en kombi, jih zvezal, namontiral EM ter se peljal.
Baterije ne nabasal v en kombi, jih zvezal, namontiral EM ter se peljal.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

billy ::
Ampak tako je ravno pokazal nasprotno, da želiš z EV potovat na dolge razdalje moraš imeti ogromno baterijo, voziti 70kmh in brez klime...ne vem če je to ravno kak dokaz Za :)
PS, hitreje bi bil s teslo, s katero bi se vozil 120kmh in vmes polnil na suc.
PS, hitreje bi bil s teslo, s katero bi se vozil 120kmh in vmes polnil na suc.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: billy ()

fikus_ ::
To je bilo že kar nekaj let nazaj. Kaj sedaj počne Pečjak, ne vem, ni kaj slišati.
Pred leti je bil na Kitajskem in jih učil delati EV.
Pred leti je bil na Kitajskem in jih učil delati EV.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

a_borlak ::
To pomeni poleti crkavanje v avto zaradi vročine, beri Zastava časi plus rabiš več kot 11 ur za 800 km...
Res dobro, da se vračamo s potnimi časi in udobjem v čase Juge... Oz. 70 leta, saj drugje po Evropi ni bilo bistveno bolje.
Iz prve roke, nismo crkavali zaradi vročine, klima vklopljena, hitrost vožnje med 110-120, na koncu smo na cilj prišli cca 10 minut kasneje po 300km. Na srečo je avto udoben, drugače bi se vmes ustavil, da bi vsaj noge pretegnil, kar pomeni, da bi lahko tudi polnil, pa ni bilo potrebe. Skratka, če želiš, se lahko vrneš v 70ta, ni pa nujno.

alekskac ::
Zdej je serijski e-avto za leta tehničnega napredka boljši, kot tisto kar je Pečjak 2015 skup zmontiral ... In res, če želiš, se greš tudi danes lahko hypermiling. Samo udobneje je, pa polnilnic na poti je vseeno malo več, za vsak slučaj če ti ne bi uspelo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

billy ::
Kaj pa je boljšega? a je motor boljši? ima več izkoristka?
ali je baterija manjša? ima večjo energetsko prostornino?
ali je baterija manjša? ima večjo energetsko prostornino?

Gambino ::
V letošnjem letu je bilo na Norveškem prodanih največ EVjev s strani Toyote, VW, šele tretja je Toyota. Zanimivo, kako Tesla pada, kar je super!

codeMonkey ::
Saj je prisel. Drugace pa se je zacelo spet z ugodnimi financiranji pocasi. BMW reklamira v AT na polno 0,99% OM za EV.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Gambino ::

a_borlak ::
Za resne številke pri Tesli bo treba počakati vsaj do maja, če ne še malo dlje, takrat se bo resno videlo Elonovo vtikanje v politiko. Če bodo majske številke porazne, potem se zna zgoditi resno padanje cen z njihove strani, imajo kar lepo zalogo pri marži, če bi se šli cenovno vojno, bi že sedaj lahko prodajali model 3 krepko pod 40k. Če ga rahlo oskubijo, kar naj bi delali v Mehiki, pa znajo popraviti številke, če nič drugega za vlagatelje. Bomo videli ...

Gambino ::
Za resne številke pri Tesli bo treba počakati vsaj do maja, če ne še malo dlje, takrat se bo resno videlo Elonovo vtikanje v politiko. Če bodo majske številke porazne, potem se zna zgoditi resno padanje cen z njihove strani, imajo kar lepo zalogo pri marži, če bi se šli cenovno vojno, bi že sedaj lahko prodajali model 3 krepko pod 40k. Če ga rahlo oskubijo, kar naj bi delali v Mehiki, pa znajo popraviti številke, če nič drugega za vlagatelje. Bomo videli ...
Že tako nekvaliteten izdelek, bodo naredili še bolj nekvaliteten. Ne vem, če bo šlo to v EU skozi!

Caracas ::
Nova T3 oziroma lanska (Highland se mi zdi se reče?, tista ki ima drugačne luči) je svetlobno leto boljši avto kot stara (vsaj meni) in je povsem solidna v svojem cenovnem razredu, vključno s primerjavo z ICE vozili.
aja, mene tipke za žmigavce ne motijo tako zelo, da bi mi to ornk znižalo oceno.
aja, mene tipke za žmigavce ne motijo tako zelo, da bi mi to ornk znižalo oceno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Caracas ()

kow ::
Za resne številke pri Tesli bo treba počakati vsaj do maja, če ne še malo dlje, takrat se bo resno videlo Elonovo vtikanje v politiko. Če bodo majske številke porazne, potem se zna zgoditi resno padanje cen z njihove strani, imajo kar lepo zalogo pri marži, če bi se šli cenovno vojno, bi že sedaj lahko prodajali model 3 krepko pod 40k. Če ga rahlo oskubijo, kar naj bi delali v Mehiki, pa znajo popraviti številke, če nič drugega za vlagatelje. Bomo videli ...
Ce bi ugibal, bo prodaja na kitajskem ok. V EU pa je brand damage precejsnjen. Ampak, ce spustijo cene, bo sla prodaja seveda mocno navzgor. Samo potem pade profit.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Caracas ::
Kolikor berem jim prodaja na kitajskem šepa, ker so jih lokalci stisnili s cenovno vojno. Mislim da sedaj BYD kar v ceni nudi self driving, za kar Tesla še vedno hoče 8k.

jan_g ::
V EU pa je brand damage precejsnjen. Ampak, ce spustijo cene, bo sla prodaja seveda mocno navzgor. Samo potem pade profit.
Končni rezultat za potrošnika bi lahko bil kar pozitiven, saj bi morali ostali proizvajalci tudi nižati cene, če bi želeli biti konkurenčni.

Caracas ::
Prodaja na kitajskem jim ne sepa v absolutnih stevilkah. Le trzni delez jim je padel.
Tule pravijo drugače;
https://fortune.com/2025/03/09/tesla-ch...

kow ::
Ne smes brati neumnih clankov. Ampak gledati grafe. Tesla ima na kitajskem za vsaj 2-3 meseca narocil za novi model Y. Kaksen je sustained demand, bomo videli sele naslednje leto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Caracas ::
;) imaš tudi na Bloombergu, ampak je plačljivo. februar 2025 je 49% minusa glede na februar 2024. Ja, res je težava je tudi prehod na nov Y, ampak vseeno.

kow ::
Veckrat sem napisal, da je minimalno obdobje za primerjavo 3 mesece. Lahko gres scrollat visje. Model Y (in Rav4) sta najbolj prodajani vozili na svetu. Ni to trivialno scalati, ko updateas model.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

mehatronik12 ::
Kmalu bodo podatki tudi za marec, potem bo 3 mesece 2025 proti 3 meseci 2024.
Kaj pa boš pol pisal gledati je treba 6 mesecev :D
Kaj pa boš pol pisal gledati je treba 6 mesecev :D

kow ::
Bomo videli. Jaz mislim, da bo marca (na kitajskem) konkretna rast prodaje napram februarju, ker skalirajo proizvodnjo Y.
Najbolj komicno pri tvojem linku je, da si ga ocitno niti nisi ogledal. Drugace bi opazil vecje padce prodaje v preteklosti (april, julij 2022).
Najbolj komicno pri tvojem linku je, da si ga ocitno niti nisi ogledal. Drugace bi opazil vecje padce prodaje v preteklosti (april, julij 2022).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

mehatronik12 ::
Tebi res ni pomoči žal vidim. Obešaš se na številke leta 2022 (covid, primanjkljaj delov,.itd..)
Trend tesli pač ne gre gor, če bo se to drastično obrnilo v drugem četrtletju dvomim.
Sigurno bo šlo na boljše zaradi novega Tesla Y (si pa upam zagotoviti, da ne drastično!)
Vprašaj enega ko zna angleško, kaj to pomeni:
Long running leader Tesla dropped to 3rd, with 12.4% share, a steep fall from the 17.6% of a year ago (and an even bigger fall from the 22.8% share of January 2023).
Both BYD and Geely profited from Tesla's never-ending share slide, with both rising one position. BYD climbed into the leadership spot, with 15.4% share, while Geely is the new runner-up, with 12.7% share.
But unlike the PEV table, in this one, Tesla is expected to recover ground in March. Maybe it could even reach the leadership spot again. It will be interesting to see how these three will behave in March. Bring on the popcorn!
Off the podium, #4 Volkswagen Group had a strong start (8.4% vs 6.9% a year ago), keeping #5 SAIC (7.2% now vs. 7.7% then) behind it. Will the German OEM stay comfortable in 4th throughout the year?
Vsem glavnim igralcem EV tržni delež narašča tudi VW, razen tesli pada!
Piše , da bo mogoče marec boljši, ampak moral bi biti drastično boljši, da bi vse skup zgledalo ok!
Padec prodaje , slabe prognoze za naprej ==> Padec delnice drastično!
Pa to razume moj 7 letni sin ;)
Trend tesli pač ne gre gor, če bo se to drastično obrnilo v drugem četrtletju dvomim.
Sigurno bo šlo na boljše zaradi novega Tesla Y (si pa upam zagotoviti, da ne drastično!)
Vprašaj enega ko zna angleško, kaj to pomeni:
Long running leader Tesla dropped to 3rd, with 12.4% share, a steep fall from the 17.6% of a year ago (and an even bigger fall from the 22.8% share of January 2023).
Both BYD and Geely profited from Tesla's never-ending share slide, with both rising one position. BYD climbed into the leadership spot, with 15.4% share, while Geely is the new runner-up, with 12.7% share.
But unlike the PEV table, in this one, Tesla is expected to recover ground in March. Maybe it could even reach the leadership spot again. It will be interesting to see how these three will behave in March. Bring on the popcorn!
Off the podium, #4 Volkswagen Group had a strong start (8.4% vs 6.9% a year ago), keeping #5 SAIC (7.2% now vs. 7.7% then) behind it. Will the German OEM stay comfortable in 4th throughout the year?
Vsem glavnim igralcem EV tržni delež narašča tudi VW, razen tesli pada!
Piše , da bo mogoče marec boljši, ampak moral bi biti drastično boljši, da bi vse skup zgledalo ok!
Padec prodaje , slabe prognoze za naprej ==> Padec delnice drastično!
Pa to razume moj 7 letni sin ;)

kow ::
mehatronik12 je izjavil:
Tebi res ni pomoči žal vidim. Obešaš se na številke leta 2022 (covid, primanjkljaj delov,.itd..)
Trend tesli pač ne gre gor, če bo se to drastično obrnilo v drugem četrtletju dvomim.
Sigurno bo šlo na boljše zaradi novega Tesla Y (si pa upam zagotoviti, da ne drastično!)
Vprašaj enega ko zna angleško, kaj to pomeni:
Long running leader Tesla dropped to 3rd, with 12.4% share, a steep fall from the 17.6% of a year ago (and an even bigger fall from the 22.8% share of January 2023).
Both BYD and Geely profited from Tesla's never-ending share slide, with both rising one position. BYD climbed into the leadership spot, with 15.4% share, while Geely is the new runner-up, with 12.7% share.
But unlike the PEV table, in this one, Tesla is expected to recover ground in March. Maybe it could even reach the leadership spot again. It will be interesting to see how these three will behave in March. Bring on the popcorn!
Off the podium, #4 Volkswagen Group had a strong start (8.4% vs 6.9% a year ago), keeping #5 SAIC (7.2% now vs. 7.7% then) behind it. Will the German OEM stay comfortable in 4th throughout the year?
Vsem glavnim igralcem EV tržni delež narašča tudi VW, razen tesli pada!
Piše , da bo mogoče marec boljši, ampak moral bi biti drastično boljši, da bi vse skup zgledalo ok!
Padec prodaje , slabe prognoze za naprej ==> Padec delnice drastično!
Pa to razume moj 7 letni sin ;)
Vidim, da si funkcionalno nepismen. Nikjer nisem trdil, da gre Tesli dobro. Poanta je bila, da so vse te novice o blaznem padcu prodaje fake news. Recimo poudarjenje skoraj 50% padca prodaje na kitajskem. To je textbook fake news.
Za perspektivo, novica pred dobrima 2 mesecema:
https://www.reuters.com/business/autos-...

Telbanc ::
https://x.com/Kanthan2030/status/189926...
"China auto sales stats for February 2025:
1.4 million cars sold in China
Half of them were electric
2 in 3 were Chinese brands
BYD was #1 with sales of 206,000
Tesla came in at 31,000"
Nemci bojo v kratkem na butičnih cifrah.
"China auto sales stats for February 2025:
1.4 million cars sold in China
Half of them were electric
2 in 3 were Chinese brands
BYD was #1 with sales of 206,000
Tesla came in at 31,000"
Nemci bojo v kratkem na butičnih cifrah.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Telbanc ()

kow ::
Ja, glavna novica bi morala biti, skorajda, kolaps nemskih znamk. VW je leta 2024 na kitajskem prodaja padla 9.5%.
VW gre sicer v evropi dobro.
Tako, da v resnici gre zelo slabo Tesli v Evropi, na kitajskem pa evropejcem.
VW gre sicer v evropi dobro.
Tako, da v resnici gre zelo slabo Tesli v Evropi, na kitajskem pa evropejcem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Gambino ::
Na dolgi rok bo Tesla itak propadla. Nimajo niti resnih servisov, in ko bo te robe malo več, jo boš odpeljal na deponijo! V glavnem Tesla je prodajalec avtomobilov za katero nimaš resne tehnične podpore, kar je eden ključnih zadev, ki jo mora imeti vsak resen produkt, ki se prodaja na trgu!

Utk ::
A bejž. Jaz poznam par primerov električnih vwjev ko avti cele mesece stojijo na servisu, ker jih tam ne znajo popravit.

Gambino ::

Utk ::
Nič ti ne pomaga, recimo tak primer:
https://www.carscoops.com/2024/12/vw-id...
Potem so problemi s SW, ko ti drug servis tudi nič ne pomaga. Razen če ima zaposlenega enga hekerja...
https://www.carscoops.com/2024/12/vw-id...
Potem so problemi s SW, ko ti drug servis tudi nič ne pomaga. Razen če ima zaposlenega enga hekerja...

J.McLane ::
Tesel je kar nekaj na cesti, pa ne vidim, da bi zaradi kakšnega manjšega karambola pristali na deponiji, kolega je imel razbito pa so mu zrihtali v roku 14 dni se mi zdi. PAč nič takega kar bi bilo drugače kot pri drugih znamkah. Uradni servisi so, ampak so pogodbeni in na stavbah kot kaže nimajo velikih svetlečih napisov, če imaš kot lastnik problem se obrneš na Teslo in ti oni povedo kam lahko greš.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::
Ja, zdaj dobiš rabljene id4/5 iz Nemčije za bagatelo, ljudje to kupujejo, še mene skoraj mika, ampak s servisi si tu nimaš kaj pomagat.

Caracas ::
ima tu kdo na forumu novi model T3 RWD? Kolk je kaj dejanski range pri temperaturah 10+? Bi naredil 250km (ena bolj redna pot poleti/pomladi) nekje 2/3 avtocesta, 1/3 regionalka brez problema? Kaj pa pozimi?

J.McLane ::
Uradno kar se kleparije tiče imajo tile dve varianti:
https://www.tesla.com/sl_si/support/bod...
Kolega je peljal na Avto Aktiv.
https://www.tesla.com/sl_si/support/bod...
Kolega je peljal na Avto Aktiv.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

BigWhale ::
Uradno kar se kleparije tiče imajo tile dve varianti:
https://www.tesla.com/sl_si/support/bod...
Kolega je peljal na Avto Aktiv.
Jaz sem za popravilo po toci peljal k Ferku. Blo je precej za cakat, ker je bila gora avtomobilov, ki so bili stolceni. Na koncu so delo opravili v kaksnih desetih dnevih. Avto je bil sicer vozen, tko da se mi ni blazno mudilo s popravilom.

mehatronik12 ::
ima tu kdo na forumu novi model T3 RWD? Kolk je kaj dejanski range pri temperaturah 10+? Bi naredil 250km (ena bolj redna pot poleti/pomladi) nekje 2/3 avtocesta, 1/3 regionalka brez problema? Kaj pa pozimi?
Sodelavec vozi vsak dan MB/Graz (T3 RWD nov model), drugače 15-19, pozimi 20-23
Tempomat na 135km/h
==> Za take razdalje je idealen avto ;), če ti komfort ni tolk pomemben
Pozimi če bi vozil počasi/varčno bi drugače ne....
Če voziš po omejivah oziroma malo čez recimo tempomat 135, gretje na 22, predgretje.
Boš imel porabo +-20kw/h/100km (prej plus)
57kw/h : 20 = 285km (nikoli ne voziš do 0%, polnil ga bi tudi naj samo do 80 % če se vsakodnevno voziš v službo)
torej 57* 0.65 (10-80%, 5 % izgube v prvem letu ali dveh če maš srečo).
Ostane ti 37kw/h :20 = 185km ziher kilometrov
MB graz je 150 km, zato kot sem napisal je idealen za to razdaljo....

mehatronik12 ::

BigWhale ::
mehatronik12 je izjavil:
100/IGL na autobanu do Graza ne velja za EV?
Če veš, da ne velja, zakaj sprašuješ!!!!
Zakaj uporabljas klicaje, ce sprasujes?

Caracas ::
mehatronik12 je izjavil:
ima tu kdo na forumu novi model T3 RWD? Kolk je kaj dejanski range pri temperaturah 10+? Bi naredil 250km (ena bolj redna pot poleti/pomladi) nekje 2/3 avtocesta, 1/3 regionalka brez problema? Kaj pa pozimi?
Sodelavec vozi vsak dan MB/Graz (T3 RWD nov model), drugače 15-19, pozimi 20-23
Tempomat na 135km/h
==> Za take razdalje je idealen avto ;), če ti komfort ni tolk pomemben
Pozimi če bi vozil počasi/varčno bi drugače ne....
Če voziš po omejivah oziroma malo čez recimo tempomat 135, gretje na 22, predgretje.
Boš imel porabo +-20kw/h/100km (prej plus)
57kw/h : 20 = 285km (nikoli ne voziš do 0%, polnil ga bi tudi naj samo do 80 % če se vsakodnevno voziš v službo)
torej 57* 0.65 (10-80%, 5 % izgube v prvem letu ali dveh če maš srečo).
Ostane ti 37kw/h :20 = 185km ziher kilometrov
MB graz je 150 km, zato kot sem napisal je idealen za to razdaljo....
a nima osnovna Tesla 3 LFP za katero priporočajo da jo polniš do 100%, oziroma je ni noben problem polniti do 100%? Pa moja dolga vožnja je nekje na 14 dni ali še manj, ne vsak dan.